PDA

View Full Version : Помощ за един договор с мтел



Alexanderbb
01-12-2011, 17:15
Много искам да помоля хора които са на ясно с материята да ми помогнат. Искам да си пренеса номера от мтел към друг оператор понеже досегашния ми 2 годишен договор изтича на 21.12. Миналия месец на 26 си пуснах заявление за пренос и днес ми пратиха СМС че мога да ида да си платя дължимото към мтел и да се преместя. Наглата им служителка в офиса ми каза обаче с мазна усмивка ми че са ми удължили вече двугодишния договор с още една година и сега им дължа неустойка за цяла година.
Знам че лятото имаше някакви изменения в Закона за далекосъобщенията и ако някой е запознат да каже как те касаят този случай.
Мерси предварително

Mind_Control
01-12-2011, 17:18
Ей, чак аз се ядоствам, като го чета това.. Защо не им показа заявлението?

Alexanderbb
01-12-2011, 17:35
е те били го подновили още на 21.11. Но аз искам да знам няколко неща.
1. Не са ли длъжни да ме уведомят за изтичането на стария ми договор
2. Имат ли право да продължават двугодишен договор с едногодишен а не с безсрочен
3. Вече не се ли иска изричното ми съгласие за да го продължат със срочен

Susscrofa
01-12-2011, 17:52
е те били го подновили още на 21.11. Но аз искам да знам няколко неща.
1. Не са ли длъжни да ме уведомят за изтичането на стария ми договор
2. Имат ли право да продължават двугодишен договор с едногодишен а не с безсрочен
3. Вече не се ли иска изричното ми съгласие за да го продължат със срочен

"Най-големият мобилен оператор по брой абонати в България - "М-Тел", планира да премахне клаузата за автоматично подновяване по новите договори, подписани след 5 април 2011, съобщиха от компанията. При подписаните до момента контракти обаче тя остава дори и след преподписването им, което продължава да става автоматично след изтичането на срока. Засега единствено "Виваком" е премахнала спорната клауза от договорите си както за настоящи, така и за бъдещи абонати".

http://www.dnevnik.bg/tehnologii/2011/03/29/1067158_m-tel_maha_klauzata_za_avtomatichno_podnoviavane_no/

Кайо
01-12-2011, 18:04
Като чета такива неща се чувствам щастлив,че не живея в България,тук подновяването става автоматично,но ако искаш можеш да прекратиш абонамента или да се прехвърлиш към друг оператор свободно,а прекъсването на първоначален договор за една или две години също е лесно.........

Mind_Control
01-12-2011, 20:22
е те били го подновили още на 21.11. Но аз искам да знам няколко неща.
1. Не са ли длъжни да ме уведомят за изтичането на стария ми договор
2. Имат ли право да продължават двугодишен договор с едногодишен а не с безсрочен
3. Вече не се ли иска изричното ми съгласие за да го продължат със срочен

Не могат да го подновят на 21.11. Тогава излиза, че в момента имаш два договора. Няма как да стане просто. Дори да са го подготвили на 21.11, той не може да влезе в сила преди да е изтекъл стария.

Susscrofa
01-12-2011, 20:31
Не могат да го подновят на 21.11. Тогава излиза, че в момента имаш два договора. Няма как да стане просто. Дори да са го подготвили на 21.11, той не може да влезе в сила преди да е изтекъл стария.

Зависи какво съдържа ситничкият текст, който е напечатан в края на договора.

Liminat
01-12-2011, 21:14
Не могат да го подновят на 21.11. Тогава излиза, че в момента имаш два договора. Няма как да стане просто. Дори да са го подготвили на 21.11, той не може да влезе в сила преди да е изтекъл стария.
Все ше има некво гадно изискване да ги уведомиш поне един месец по-рано.
Абе като решите да им ритате бурето, подготвяйте ги по навреме тия неща бре!
Аз като се парясвах с с гадния АДСЛ , знаех че имам още къде 40-50 дена до края на договора и отивам, викам и на гуспужичката там "абе остава ми седмица до изтичане на договора и искам да го прекратя" и на щастливото и "ама вече е късно, трябвало е преди месец поне да ни уведомите" , и викам: "А, така ли, сгрешил съм нещо, я да видим тогава дали пък няма да се окаже, че имам повече от месец..." И сатъра!

morfius
01-12-2011, 22:17
Много искам да помоля хора които са на ясно с материята да ми помогнат. Искам да си пренеса номера от мтел към друг оператор понеже досегашния ми 2 годишен договор изтича на 21.12. Миналия месец на 26 си пуснах заявление за пренос и днес ми пратиха СМС че мога да ида да си платя дължимото към мтел и да се преместя. Наглата им служителка в офиса ми каза обаче с мазна усмивка ми че са ми удължили вече двугодишния договор с още една година и сега им дължа неустойка за цяла година.
Знам че лятото имаше някакви изменения в Закона за далекосъобщенията и ако някой е запознат да каже как те касаят този случай.
Мерси предварително

Пропуснал си срока колега, предизвестие за прекратяване се подава минимум 30 дни преди края на договора.
Тъпо но факт... даже не помня кой от 3 те оператора имаше изискване да стане точно 30 календарни дни преди края на договора подаването.
Е и за това има цяр, преди тия 30 дни ... в момента в който решиш подаваш писмено заявление с входящ номер което влиза в сила в точния срок (за уточняването му четеш договор и общи условия много внимателно).
Има и друга опция, повечето им промоции имат клауза - и абонати с по-малко от 3 месеца до края на договора им. До края на договора, не до края на срока за предизвестие.
Отиваш и правиш едногодишен на такава с 5 лв. месечна такса... после им връчваш 60 лв. и им казваш довиждане.
Но и Глобул и Виваком имат същите тънки врътки.
Та преди да подписваш нов договор, четеш 3 пъти... и най-ситните букви и актуално копие на общите условия.

Alexanderbb
01-12-2011, 22:34
А сега като го загледах видях че приложението с тарифите към договора пише че е подписано на 13/12/2009 а самия договор е подписан на 21/12/2009

old alfist
01-12-2011, 23:04
Когато усетите, че услугите на операторите не са ви необходими проявете упоритост и търпение - внимавайте и прекратете договорите си при условията които искат.
След това продължете да ползвате желани от вас тарифни планове, които обаче не ви обвързват със срокове - дори да ви искат блокирани парични средства, служещи като депозит.
Пазете си договорите и всички платежни документи.

Ramsezsh
02-12-2011, 00:47
Ясно е, че мобилните оператори го правят този номер. Затова е хубаво като си решил да ги приключваш да си прочетеш договора предварително и да си поне няколко дни напред. Моя съвет е да се свържеш с агенция за закрила на потребителя и да се посъветваш с хората там. На мен ми предстои след един два месеца да приключа един договор с Макстелеком. Затва знам точния ден в който ще си пусна предизвестието за прекратяване на договора.

Бобби
02-12-2011, 09:43
Не баш по темата, но да ги напсувам и аз..:dark2:...
Щяха да изравнят цените с еврозоната, да ама не....аз се обаждам в Германия за близо 2лв. минута без ДДС...а германеца ми се обажда за 0.40 евроцента на минута.
Не се налапаха тия.....:dark2:

Susscrofa
02-12-2011, 09:58
Не баш по темата, но да ги напсувам и аз..:dark2:...
Щяха да изравнят цените с еврозоната, да ама не....аз се обаждам в Германия за близо 2лв. минута без ДДС...а германеца ми се обажда за 0.40 евроцента на минута.
Не се налапаха тия.....:dark2:

Това е свободен пазар бе Боби, конкурентна среда.
Частни компании, колкото повече стават, толкова по-трудно се договарят за цените.:dyrvo_v_kenefa:
Не бива да се намесва държавата, те сами ще се Урегулират. Хахах.

Бобби
02-12-2011, 10:54
Това е свободен пазар бе Боби, конкурентна среда.
Частни компании, колкото повече стават, толкова по-трудно се договарят за цените.:dyrvo_v_kenefa:
Не бива да се намесва държавата, те сами ще се Урегулират. Хахах.
Виж ако можеш помогни на момчето по темата, а не се занимавай с мен и свободният пазар, просто изказах негативното си отношение към тях.
п.п. казх, че извън темата и ти веднага да разтегнеш локума

Susscrofa
02-12-2011, 11:01
Виж ако можеш помогни на момчето по темата, а не се занимавай с мен и свободният пазар, просто изказах негативното си отношение към тях.
п.п. казх, че извън темата и ти веднага да разтегнеш локума

Виж пост 2. Пръв реагирах. :grin:
Няма кой да му помогне. Когато подписваш договор, трябва да четеш, а и когато ще го прекратяваш също.:boost:

mim
02-12-2011, 11:17
преди време не откриха ли 1 офис за консултиране на потребителите, при конфликти с телефонните компании, някъде около пл. Славейков

това не е единичен случай, вероятно биха дали добър съвет как да се процедира

до колкото се сещам от тв репортажите работят към комисията за защита на потребителите и не искат хонорари за тия съвети

DerMeister
02-12-2011, 14:18
Отиваш в друг офис или в същия и почваш да се разправяш и да си настояваш за своето. И да е подновен автоматично, в последния месец имаш право да си го прекратиш. Искаш им бланка за жалба, пишеш жалба, крещиш, пенявиш се и т.н.

Автоматичните неща са автоматични. За тях служителите не са виновни. Виновни са за това, че не се опитват да помогнат на хората и да им решат проблема породен от грешки в системи, автоматики и т.н.

Liminat
02-12-2011, 14:48
А сега като го загледах видях че приложението с тарифите към договора пише че е подписано на 13/12/2009 а самия договор е подписан на 21/12/2009
Е май няма накъде, ще живееш още почти година с мечтата да ги разкараш от главата си. Поне се ограничи само до сумата, която ти е по план, аз съм с втора карта на БОБ от която звъня на такива, които не са ми безплатни, на 012 лв/мин. Няма месечна такса, и когато решиш, прекратяваш /но защо да го правя ?! / с едномесечно предизвестие

Alexanderbb
02-12-2011, 16:15
Е май няма накъде, ще живееш още почти година с мечтата да ги разкараш от главата си. Поне се ограничи само до сумата, която ти е по план, аз съм с втора карта на БОБ от която звъня на такива, които не са ми безплатни, на 012 лв/мин. Няма месечна такса, и когато решиш, прекратяваш /но защо да го правя ?! / с едномесечно предизвестие

Да бе да. Плащам им неустойката (да им лек пътя към фалита щом така събират пари) и се махам. И ще видим колко още абоната ще им отмъкна.

Liminat
02-12-2011, 16:51
Да бе да. Плащам им неустойката (да им лек пътя към фалита щом така събират пари) и се махам. И ще видим колко още абоната ще им отмъкна.
Както си решиш, съмнявам се да намериш кой знае колко по-читави от тях, още повече, че все за нещо си го избрал тоя план. Дай им парите накуп срещу нищо насреща, нали това искат от теб всъщност :)

Alexanderbb
02-12-2011, 19:05
Както си решиш, съмнявам се да намериш кой знае колко по-читави от тях, още повече, че все за нещо си го избрал тоя план. Дай им парите накуп срещу нищо насреща, нали това искат от теб всъщност :)

Да ти кажа иначе им давам определено повече пари а и всеки работещ с клиенти знае че няма финансова равностойност на недоволен и загубен клиент. И да, условията по новия ми договор са в пъти по-добри

digitalundgrd
02-12-2011, 23:10
За да не отварям нова тема ще пиша тук...Поредния абсурд свързан с Мтел...

В началото на годината покрай проблемите със сметките, писах някаква молба/заявление за отказване от Мтел...До тук всичко беше добре, докато днес не ми пристигна някакво писмо от някаква фирма, която събирала пари от задлъжнелите към Мтел... В него пише, че ако не платя 178лв и нз си колко стотинки до 3.12.2011 , щели да ме съдят.

Отивам аз до Мтел и ги питам какво става, нали така и така еди кой си месец писах молба за отказване и уж всичко беше точно. Отговора беше, че при тях в системата се водя техен абонат и договора ми изтичал чак на 14.5.2012....И тия 178лв били от насъбрани неплатени месечни такси...Лошото е, че не знам къде съм забутал документа, който тогава като се отказвах ми дадоха :( Както и да е платих си 180-те лева и звъннах на оператор *88 от мтелска карта на приятел, защото тази, която беше моя отиде в коша за боклук отдавна....

От там ми заявиха, че "моят" номер в същност вече не е мой номер и не се води на мое име, а в м-тел магазина като отидох да си платя тия 180лв си излезе уж моето име на същия този номер ?!??! Нещо тотално се обърках...

Linkestis
02-12-2011, 23:16
Всичко е точно Светко,просто си поредния извозен от системата.
Тебе с нож ли те закараха да платиш без да си проверил?
Утре да не ти се обадят пак от Кредит Реформ че имаш още 200лв. неустойка и да хукнеш пак..ама и ти си за бой!

digitalundgrd
02-12-2011, 23:30
За бой съм, че не си пазя документите, където се отказах от тия мизерници...И в крайна сметка останах в шах, защото тия от мтел магазина ми казват, че съм им абонат до май месец 2012, а тия от *88 ми казват, че в същност тоя номер не се води на мое име?!?

Bonev
03-12-2011, 01:41
Не прочетох всичко написано от колегите, ама щом искат да те изклатят, изклати ги и ти. Свали си терифата на най-ниската и след 1 месец, когато поискаш да прекратиш договора ще им платиш неустойки върху най-ниската тарифа. Обаче, преди да го направиш, помисли! Защото всички са маскари, а от мои наблюдения Мтел са най-малките маскари...
Аз все пак си останах на Мтел. Имам и други карти, но скоро ще ги ликвидирам по ред причини.
Има недоволни от Мтел, ама аз пък имам прикючения с Виваком и Глобул, а тези от Mтел са ми като детска приказка в сравнение с другите два помияра изкендзани. Само ще ви загатна, че ако пътувате в чужбина виваком и грабул се усират тотално в сметките. Аз избирам по-малкото зло - Мтел....
Успех желая на всички с тези наши мобилни оператори!

Liminat
03-12-2011, 08:03
Не прочетох всичко написано от колегите, ама щом искат да те изклатят, изклати ги и ти. Свали си терифата на най-ниската и след 1 месец, когато поискаш да прекратиш договора ще им платиш неустойки върху най-ниската тарифа.

Не знам /не ща и да знам/ при другите как е, но при глобул смока влиза само навътре-няма сваляне на тарифи надолу, можеш да избереш само по-скъпа.
Досадни са и едва ги изтърпявам докато си плащам сметката да ме правят на идиот с новите си "промоции", викам им: - че вие откога имате промоции? Измамници като вас предлагат само нови тояги, а това не е промоция :)
Ама те били длъжни да ми я кажат, аз пък не съм длъжен да слушам глупости!

andro88
03-12-2011, 10:57
За да не отварям нова тема ще пиша тук...Поредния абсурд свързан с Мтел...

В началото на годината покрай проблемите със сметките, писах някаква молба/заявление за отказване от Мтел...До тук всичко беше добре, докато днес не ми пристигна някакво писмо от някаква фирма, която събирала пари от задлъжнелите към Мтел... В него пише, че ако не платя 178лв и нз си колко стотинки до 3.12.2011 , щели да ме съдят.

Отивам аз до Мтел и ги питам какво става, нали така и така еди кой си месец писах молба за отказване и уж всичко беше точно. Отговора беше, че при тях в системата се водя техен абонат и договора ми изтичал чак на 14.5.2012....И тия 178лв били от насъбрани неплатени месечни такси...Лошото е, че не знам къде съм забутал документа, който тогава като се отказвах ми дадоха :( Както и да е платих си 180-те лева и звъннах на оператор *88 от мтелска карта на приятел, защото тази, която беше моя отиде в коша за боклук отдавна....

От там ми заявиха, че "моят" номер в същност вече не е мой номер и не се води на мое име, а в м-тел магазина като отидох да си платя тия 180лв си излезе уж моето име на същия този номер ?!??! Нещо тотално се обърках...

Ако мога да ти дам някакъв правен съвет...
Дори да се стигне до граждански иск от тяхна страна за тия 180 лева ти по всяко време можеш да го платиш и ще прекратят делото поради отпаднало основание...
Нещо повече- до тогава можеш да събереш доказателства ,че си се отказал-те си имат архив , ако помниш датата (или поне горе долу) им кажи да проверят ,като им кажеш ,че си сигурен и имаш дори свидетели.
С цялото писание искам да ти кажа ,че поне можеш да не плащаш веднага сега ,а има как да изчакаш дори да изтече тоя срок и ако се стигне до дело можеш ,чак тогава да платиш и не могат да те съдят. А ако си сигурен и има как да го докажеш по несъмнен начин- още сега можеш да подадеш жалба в Комисията по защита на потребителите. http://www.kzp.bg/
Доколкото знам ,има ефект особено при Мтел покрай техните проблеми в системата от последната година.
Дано съм бил полезен