View Full Version : Размисли и страсти за МЕТАНА!
reloading
29-01-2012, 22:46
Здравейте колеги , от много време обмислям да си взема ежедневен автомобил, който да гоня икономия. В него мисля да поставя Метанова уредба. Какво бихте ме посаветвали ?
Обикновен Метан или Инжекция?
Дали си заслужава при положение че минавам годишно около 25 000 + километра?
Колко мога да се доверя на втора употреба ?
И каква е разликата като спестени пари като съпоставка Дизел , Бензин , Газ , Метан . какви ще са ми разходите при един средно статистически автомобил.
п.с. колата която обмислям да взема за ежедневен автомобил мисля да е Пасат Б5 комби.
Мое мнение е, че метана определено си заслужава. Малко ще ти убие динамиката, но щом е за ежедневка не е проблем. Икономията определено е доста голяма и дето се казва се возиш "без пари". Някой може да ти каже, че ще си съсипеш колата с този метан, но според мен, докато се съсипе колата ти вече ще си я избил двойно и тройно :yes:
Алфист11
30-01-2012, 09:23
А някой от форума има ли метанова и какви са му наблюденията.Нека сподели:)
обикновена или инжекцион зависи от колата и двигателя и колко пари си готов да дадеш. проблема на метана са скъпите тежки и големи бутилки. втора употреба сам си прецени дали си заслужава. в интернет има калкулатори за какъв пробег ще си избиеш уредбата, но при теб мисля че ще е по-изгодно пропан-бутан.
Баща ми има венто 1.8 моно с метан. Колата е с метан от третия ден след закупуването си като нова. Сиреч и 16 години. Лично съм отварял двигателя по съмнение за сегменти - оказаха се гумички - бяха дървени(буквално). Когато го отворих със изненада открих, че блока има едва забележим ръб и следите от хьонинг-а по цилиндрите си стоят. Няма вкопаване или нарушаване на контактуването между клапаните и леглата - въобще двигателя си беше екстра. А имайте в предвид колко километра е минала тази кола в Италия, за да и сложат метан 94-та още на следващия ден след закупуването?! Иначе при бащами - е с ламбда контрол на газчицата, и аванс процесор. Колата като я взехме беше със свален аванс процесор, и на мястото на стъпковия мотор на ламбда контрола имаше обикновена врътка. След като възстановихме ламбда контрола, да определя количеството газ и сложихме аванс процесор отново - колата стана друга. В момента динамиката се доближава до бензиновата(все пак е 1.8 моно).
reloading
30-01-2012, 11:27
Да разбирам ли, че обикновена или инжекционна метановата уредба е като ГУ ? разликата от 2-те е процентното намаляне на мощността. И това сам си го решавам до колко искам да "НЕ върви" :) . Има ли разлика в разхода при 2та вида метан ?
Става дума за Passat B5 комби . На такъв автомобил съм се спрял за Daily, ще е или 1.6 или 1.8Т
П.С. Забравих да питам , някой има ли наблюдение от сервиза Metan-bg.com ?
ами при обикновената метанова си имаш изпарител за метан с кранче и плочка. регулацията е същата като на обикновена на пропан. при ГИ на метан имаш редуктор-изпарител за метан за ГИ, компютър и дюзи. и при двете разхода и вървежа зависят от настройката. въпроса е че за метан ти трябва и аванс процесор.
reloading
30-01-2012, 11:52
Тоест не е чак от такова от голямо значение дали е ГИ или обикновена , а как е настроена . А за този Аванс процесор разбрах, че е хубаво да го има понеже регулирал впръскването и общо взето се държала колата по - добре ;)
Изникна друг въпрос , Колко са най- големите бутилки? и за какъв преход става на въпрос , Има ли някакви който са за към 300 км ?
За в пасат комби ще можеш да събереш доста бутилки :D Така че 300 км извънградско с около 100 литрова бутилка ще ги минеш според мен. При баща ми има служебни шкодички (фелиция мисля бяха) и минават по 300 км на метан, къде са ги събрали тия бутилки незнам ...
не, аванспроцесора променя времето на подаване на искрата към свещите щото метана ти е 130 октана. без това нещо колата ще е много умряла.
за бутилките ето тук има примерни таблици
http://www.mgas-bg.com/?sub=metan21
за 300 километра пробег да речем че ти трябват около 15 килограма метан /метана се мери в килограми, а не в литри щото се съхранява в газообразно състояние/. това значи че ще ти трябват бутилки с обем да речем 100 литра. металните такива са изключително тежки и цената е в небето. само бутилките ще ти струват колкото пасата сигурно. има и композитни леки бутилки, ама и цената им е по-по-най :D
Не се шашкай, има и бутилки втора употреба които не са чак с такива цени
reloading
30-01-2012, 12:28
да и според мен най - добре е бутилката поне да е Втора употреба.. за другото може и ново. А в София къде може да намеря човек който наистина да ми го направи добре.
По окачването разбрах , че е хубаво да се сложат по твърди задни пружини.
Ето ти и бутилка и метанов инжикцион. http://www.clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=66979&page=2
Колегата е пуснал голяма ПРИМОЦИЯ:thumbup:
Ако ще караш метановият Пасат от Троян до Ловеч или Плевен е ОК, но имай предвид, че метановата уредба предполага големи ограничения при по-далечни разстояния.
п.п. И е с 8 алуминеви носача отпред ;-)
Колега,метана е най евтин но цената му се вдигна доста а и ще продължава да се вдига.Понеже има много митове и легенди за разхода ще ти кажа реално как е при мене.Fiat Marea 1.6/16 в с обикновена уредба с аванспроцесор.Значи разхода ми се движи при нормално каране извън града около 4,2 кг/100 което при цената във Варна ми прави 7,1 лв/100 км.Градско не карам много но разхода е около 6,5-7 кг/100 което в пари ми е 11-12 лв.Имам една бутилка 95 литра която събира около 15 кг и съответно стига за около 350 км извън града и около 200 в града.Тежи 85 кг празна и 100 кг пълна.За вървенето като си оправих и бензиновата система,няма нищо общо метан със бензин.Като максимална скорост и поддържане на скорост по равно е добре,вдига 180 км колата няма проблеми.Но на ускорение и натоварена по баир е трагедия.Ако един наклон се качва на метан на 4 та с пълна газ ,то на бензин е на 5 та с леко газ.На ускорение и с климатик също е доста по тромава.Ако се сметне цената че същата кола би горяла на бензин около 7/100 и на газ около 8,5-9 /100 все още си струва метана,като е имало периоди когато е било доста по евтино както и когато е било равно на пропан бутана.Аз имам колата от 4 год. и съм минал 100 000 км с нея.
reloading
30-01-2012, 23:53
Ако ще караш метановият Пасат от Троян до Ловеч или Плевен е ОК, но имай предвид, че метановата уредба предполага големи ограничения при по-далечни разстояния.
п.п. И е с 8 алуминеви носача отпред ;-)
Това че съм от Троян не значи че не излизам извън табелата :) . Живея в София , и все пак тези ограничения ако са единствено метан станциите добре - защото до мен има метан..
Колега,метана е най евтин но цената му се вдигна доста а и ще продължава да се вдига.Понеже има много митове и легенди за разхода ще ти кажа реално как е при мене.Fiat Marea 1.6/16 в с обикновена уредба с аванспроцесор.Значи разхода ми се движи при нормално каране извън града около 4,2 кг/100 което при цената във Варна ми прави 7,1 лв/100 км.Градско не карам много но разхода е около 6,5-7 кг/100 което в пари ми е 11-12 лв.Имам една бутилка 95 литра която събира около 15 кг и съответно стига за около 350 км извън града и около 200 в града.Тежи 85 кг празна и 100 кг пълна.За вървенето като си оправих и бензиновата система,няма нищо общо метан със бензин.Като максимална скорост и поддържане на скорост по равно е добре,вдига 180 км колата няма проблеми.Но на ускорение и натоварена по баир е трагедия.Ако един наклон се качва на метан на 4 та с пълна газ ,то на бензин е на 5 та с леко газ.На ускорение и с климатик също е доста по тромава.Ако се сметне цената че същата кола би горяла на бензин около 7/100 и на газ около 8,5-9 /100 все още си струва метана,като е имало периоди когато е било доста по евтино както и когато е било равно на пропан бутана.Аз имам колата от 4 год. и съм минал 100 000 км с нея.
Хм от много други места чувам за по евтини суми на 100 км. Не че твоите са високи но обикновено знам че е някъде около 5лева на 100км... (като някаква средна цена)
Това че съм от Троян не значи че не излизам извън табелата :) . Живея в София , и все пак тези ограничения ако са единствено метан станциите добре - защото до мен има метан..
Значи ще качваш Витиня на трета, като си ходиш на село в почивните дни, а с бурканите обратно ще си като самолет :crazy:
reloading
31-01-2012, 11:18
не мисля че това може да го считаме за проблем...
Хм от много други места чувам за по евтини суми на 100 км. Не че твоите са високи но обикновено знам че е някъде около 5лева на 100км... (като някаква средна цена)[/QUOTE]
Затова и написах за митовете за метана.Това с 5 лв/100 беше от едно време преди 3-4 години ,ама тогава цената на метана беше 0,8-0,9 лв за кг сега е 1,72 лв /кг а някои хора продължават да говорят за 5 лв/100 ,е това няма как да стане вече да имаш предвид.Най общо минимума разход за кола 1,6-1,8 е 4 кг/100 вече си го смятай според това колко ти е кг в града.А за чисто градско вече си говорим за 6,5-7 кг.Ако някой ти се хвали за по малко не му се връзвай :) .
mladej_it
02-02-2012, 06:50
Подкрепям поста на колегата 688757! Митовете за 5 лв. на 100 км са нереални и смешни при цена на метана 1.57 за кг. И аз като теб от около година се вманячих по метанизиране на някаква кола за ежедневка! Резултата беше закупуването на старо фауве голф3 (това си е ерес за този форум) с двигател 1.4 моноинжекцион и поставена 95 литрова бутилка и обикновенна уредба, като на колегата с мареата преди около 10 месеца! Искаше ми се да си купя фиат мултипла с фабричен метан ,но не изпадна добра оферта! И резултата "о боже" имало начин да се изминават повече от 200 км градско с 20 лв. Отначалото с 17 лева изминавах 230-240 км. със същите пари извън градско около 340 км! Да не върви, да свалям по две предавки надоло, да изпрееварвам с прекръстване, но има едно голямо "но" Едно ходене и връщане от София до Калояново ми излизаше 17 пари(някаде около 320 км.)! Сега с новите цени всичко това е за около 23 лв. С толкова се пълни тази 95 литрова бутилка! А за сапостафка ще ти кажа как е с Фиата ми който е само на бензин 2.0 16в Купе ! Нито е някаква бърза кола нито е нещо особенно с 20 лв сипвам около 7 литра бензин и с тях минавам 60 км с каране до 2000 оборота! Разликата и изводите си прави сам! Към момента единственото което ме спира да поставя метан на фиата е цената на хубав метанов инжекцион, просто защото струва колкото колата с бутилките иначе не бих се замислял (все пак не е алфата)
Хич не се замисляй, особено за ежедневка. Това със загубата на мощност е бял кахър - винаги можеш да превключиш на бензин и да я "изстреляш", разбира се - при изправна бензинова с-ма. Мойта ежедневка е метанизирана преди 7г. Киа - най-сигурният и евтин автомобил в семейството, няма ТАП-мап - най-обикновена уредба, но просто "железна":wub:, всъщност това са ми домашните пантофки 8)
Вечно я паля на метан, освен в големите студове, тя и тогава си пали де. А бе забравям за бензина, та веднъж в годината нарочно я превключвам, за да изгоря застоялия и стар бензин. Двигателят мърка, износване никакво, количката е на почти 300к, от които към 200 вече на метан, взех я 2000г. нова.
Разход в момента - от 7лв. до 11лв. /100км. Метан-станции - под път и над път, пък в края на краищата винаги имаш в резервоара 10-20л. бензин.
ecotronic
08-02-2012, 14:59
Хич не се замисляй, особено за ежедневка. Това със загубата на мощност е бял кахър - винаги можеш да превключиш на бензин и да я "изстреляш", разбира се - при изправна бензинова с-ма. Мойта ежедневка е метанизирана преди 7г. Киа - най-сигурният и евтин автомобил в семейството, няма ТАП-мап - най-обикновена уредба, но просто "железна":wub:, всъщност това са ми домашните пантофки 8)
Вечно я паля на метан, освен в големите студове, тя и тогава си пали де. А бе забравям за бензина, та веднъж в годината нарочно я превключвам, за да изгоря застоялия и стар бензин. Двигателят мърка, износване никакво, количката е на почти 300к, от които към 200 вече на метан, взех я 2000г. нова.
Разход в момента - от 7лв. до 11лв. /100км. Метан-станции - под път и над път, пък в края на краищата винаги имаш в резервоара 10-20л. бензин.
А защо не сложиш ТАП? Теорията гласи, че хем ще е по-добре за двигателя (за изпускателните клапани) хем ще стане по-ефективно изгарянето. Т.e. ще ти се вдигне малко мощността и ще падне разходът.
А защо не сложиш ТАП? .....
Ми тя временно е така - без ТАП, вече 6-7 години :big_whoops:
ecotronic
09-02-2012, 09:53
Ми тя временно е така - без ТАП, вече 6-7 години :big_whoops:
Слагай ТАП и ще видиш, че ще има положителен ефект.
Аз дори на пропан бутан съм усещал разликата.
А за метана си е направо задължително. А и не е кой-знае какви пари. За нула време ще си го избиеш.
Слагай - по-добре късно отколкото никога.:cheers:
reloading
13-02-2012, 14:54
Колеги привет , последно съм се насочил към Бора комби , двигателя или 1.8 или 1.8Т другото което се колебая е дали да си взема Метанов инжекцион или чист метан.
Mind_Control
13-02-2012, 15:42
Слагай ТАП и ще видиш, че ще има положителен ефект.
Аз дори на пропан бутан съм усещал разликата.
А за метана си е направо задължително. А и не е кой-знае какви пари. За нула време ще си го избиеш.
Слагай - по-добре късно отколкото никога.:cheers:
Никога не пипай нещо работещо! По- хубавото е враг на хубавото.
ecotronic
13-02-2012, 21:05
Никога не пипай нещо работещо! По- хубавото е враг на хубавото.
В този принцип има голяма доза истина, но в конкретния случай не е верен.
Всеки, който си има поне малко понятие от метанови уредби, ще потвърди това. А именно, че трябва по някакъв начин да бъде реализирано нужното за метана предварение на запалването. В противен случай резултатът е неефективна работа на двигателя и голяма вероятност да се сдухат изпускателните клапани.
В моя случай - с Киа-та, необходимото изпреварване е осъществено с врътване на делкото, щото навремето нямаше в момента подходящ ТАП. Когато се появи, вече не ми се даваха 120лв. за нещо толкова необходимо, колкото сливиците и апендикса при човека, количката и без него си вървеше (а и продължава да върви) доволно.
Вярно, случвало се е при кофти бензин да се разцъка свръхавансът, ма кво от тва - бензинът за нея е деликатес - дава й се веднъж в годината и по малко, та да не свиква :haha:
Уви, това е невъзможно при капризните и насвяткани с електроника хай-тек италианки!
ecotronic
14-02-2012, 10:23
В моя случай - с Киа-та, необходимото изпреварване е осъществено с врътване на делкото, щото навремето нямаше в момента подходящ ТАП. Когато се появи, вече не ми се даваха 120лв. за нещо толкова необходимо, колкото сливиците и апендикса при човека, количката и без него си вървеше (а и продължава да върви) доволно.
Вярно, случвало се е при кофти бензин да се разцъка свръхавансът, ма кво от тва - бензинът за нея е деликатес - дава й се веднъж в годината и по малко, та да не свиква :haha:
Уви, това е невъзможно при капризните и насвяткани с електроника хай-тек италианки!
Щом си реализирал предварението с въртене на делкото, значи няма нужда от ТАП.
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.