PDA

View Full Version : Eл. стъкла



ecotronic
05-05-2012, 21:13
Днес си направих две подобрения по ел. стъклата.

1 - След изключване от контакт, стъклата могат да се движат от бутоните още определено време (около 5 минути).
2 - Ако има не-вдигнато стъкло, то се вдига при заключване на колата.

.........И докато се бълтавех с това, забелязах нещо странно.

1 - Само шофьорското стъкло, след задържане за определено време на бутона и пускането му, продължава хода си в съответната посока.
2 - На пасажерската врата това се случва само при ход надолу.
3 - На задните врати не се случва изобщо.

И при Вас ли е така?

Linkestis
05-05-2012, 21:18
Да.
По точка 2,модул ли си сложи?

ecotronic
05-05-2012, 21:30
Да.
По точка 2,модул ли си сложи?

Модул "самоделка".....чаркове за 15 - 20 лв и известно време прекарано с поялник в ръка.:-)

Pepko-Bepko
05-05-2012, 21:30
е те тука ся искаме подробна тема да сложил със снимки ...щото има мн заинтересовани да знаеш.

ecotronic
05-05-2012, 21:40
е те тука ся искаме подробна тема да сложил със снимки ...щото има мн заинтересовани да знаеш.

Някъде съм си затрил data - кабела и в момента не мога да постна снимки. Схемата и обясненията ще ги постна в най-скоро време.

lordliness
05-05-2012, 22:03
Това със стъклата е така за да не стиснеш на някой главата,моята аларма има такава екстра, обаче не сработва.

ecotronic
05-05-2012, 22:17
Това със стъклата е така за да не стиснеш на някой главата,моята аларма има такава екстра, обаче не сработва.

Въпросната екстра някога работила ли е на тази кола?

lordliness
05-05-2012, 22:47
Чел съм в упътването, че я има, но не бях я ползвал. Онзи ден като сменях сирената и настройвах шоковия датчик я активирах, но не работи, пише , че може да се задейства и от дистанционното .Вероятно не е закачена където трябва, не разбирам достатъчно :(

ecotronic
06-05-2012, 12:57
Чел съм в упътването, че я има, но не бях я ползвал. Онзи ден като сменях сирената и настройвах шоковия датчик я активирах, но не работи, пише , че може да се задейства и от дистанционното .Вероятно не е закачена където трябва, не разбирам достатъчно :(

Ясно. Значи просто не е свързана както трябва за да работи. При 166 - ците, от поколението на моята съвместяването на тази функция е малко по-трудно, защото модулите, които управляват стъклата (или поне известна част от тях) остават без захранване когато колата не е на контакт. Този, който мотнира неоригинална аларма, трябва да реши и този проблем. И явно не на всеки му се занимава.

lordliness
06-05-2012, 17:27
Не ми липсва кой знае колко, аз рядко отварям стъклата, досадното е, че като забравиш да ги вдигнеш пак трябва да даваш на контакт

ecotronic
06-05-2012, 17:51
И аз мисля, че е досадно. Странното е, че при други модели автомобили, което нямат претенциите да бъдат топ-модел или пълни с какви ли не "глезотии" това просто нещо е направено така, както трябва.

gorbi
06-05-2012, 21:59
Аз мислех да си слагам аларма, защото оригинално нямам и да дам задание на алармаджиите да ми се вдигат стъклата и да се прибират огледалата като заключа с копчето... Предполагам не е проблем да го направят ?

ecotronic
06-05-2012, 22:07
Аз мислех да си слагам аларма, защото оригинално нямам и да дам задание на алармаджиите да ми се вдигат стъклата и да се прибират огледалата като заключа с копчето... Предполагам не е проблем да го направят ?

Нищо сложно, стига да им се занимава. Още повече, че съм чувал за готови комфорт-модули.

lordliness
06-05-2012, 22:08
Вземи си аларма с такива екстри,моята е на BSM и съм доволен.

ecotronic
07-05-2012, 15:46
Ето и обещаните подробности:

Схемата:

http://www.img-share.eu/f/images/294/comf166R40mp8I.jpg

Начин на свързване:

Пин 1 ---> Модул B1, конектор А, пин 6
Пин 2 ---> Шаси (-12V)
Пин 3 ---> Модул B1, конектор F, пин 2

Проводникът от пин 2 на конектор F се срязва и се свързва с пин 3 от схемата.

Останалият отрязан проводник (в посока към модул B1) се свързва към пин 10 от схемата.

Следващите връзки касаят буксата на шофьорската врата (конектор D30)

Пин 4 ---> конектор D30, пин B7
Пин 5 ---> конектор D30, пин B8
Пин 6 ---> конектор D30, пин C2
Пин 7 ---> конектор D30, пин C3
Пин 8 ---> конектор D30, пин C10
Пин 9 ---> конектор D30, пин C9
Пин 10 ---> би трябвало вече да сте го свързали (виж описанието под пин 3).

Ако забележите, че стъклата се вдигат вместо при заключване, при отключване, трябва да размените проводниците на пинове 8 и 9.


Обяснение на схемата:

Когато колата е на контакт, на пин 10 са приложени +12V. Кондензаторът C1 e зареден.
През делителя на напрежение R1,R2 се подава високо ниво на входа на реализирания на базата на аналоговия таймер 555, тригер на Шмид.
При това положение на изхода на тригера има 0V, поради което релето PY е задействано.
При изключване от контакт, кондензаторът C1 започва да се разрежда и когато напрежението му падне до около 1V, тригерът обръща състоянието си и релето изключва (това се случва за около 5 минути)
Така за около 5 минути след изключване от контакт, през контакта на релето се захранват модули M81 и M82, които управляват предните и задните стъкла.
Т. е през това време стъклата могат да се движат, докато изтече въпросното време.
След като измине времето на задържане, релето отваря контакта си и така се спира захранването на модулите за стъклата. Самата схема консумира около 5 - 10 mA в покой.
Когато се задейства централното заключване, положителният импулс, приложен на моторите на ключалките постъпва на пин 8, при което се зареждат кондензаторите C1 и C3. Така отново тригерът обръща и захранва модулите за стъклата, като същевременно се отпушват и четирите транзистора, чиито преходи source - drain практически шунтират контактите на бутоните, отговарящи за вдигане на стъклата.
По този начин се подава импулс за вдигане на 4 - те стъкла, като продължителността му се определя от капацитета на C3.
Пин 9 от схемата е предназначен в случай, че трябва да се сгъват огледалата при заключване и разгъват при отключване.
Тогава на пин 9 постъпва положителен импулс от моторите на ключалките.
За реализирането на тази функция ще обясня допълнително на тези от Вас, които ги интересува.

Транзисторите могат да бъдат и други N-FET с Is-d > 2А
Бобината на релето трябва да бъде за напрежение 12 V и протичащ ток < 50 mA
Контактите на релето трябва да издържат на ток > 10 A.
Вместо релето може да се ползва P - канален FET (примерно IRF9Z34N)


За огледалата:

Отваря се конзолата на шофьорската врата и от бутона за отваряне/затваряне (ограден в зелено) се правят изводи, които през диоди (катоди откъм бутона) се свързват към клемата на мотора на ключалката. Ако се окаже, че при отключване огледалата се прибират, трябва да се разменят 1 и 2.


http://snimki.be//store/1/571339140159.jpg

На буксата на вратата (D-30) се срязва проводника, който е свързан на пин D-7 и парчето проводник, което остава на D-7 се свързва към извод 3 от модула.




Ето и практически, как изглеждат нещата (в леко модифициран вариант на схемата):

http://snimki.be//store/1/651336402283.jpg

http://snimki.be//store/1/331336402414.jpg


Възможно е след инсталиране на въпросния модул, вентилаторът на климатика да не работи, ако от момента на гасене на двигателя или на заключване на колата до следващо палене е изминало време по-малко от времето на задръжка (около 5 минути).

Това се преодолява по следния начин:

На модула за управление на климатроника се сваля конектор В, реже се проводника от пин 11 и този пин 11 се свързва с модул B1 (таблото с предпазителите) - конектор F - пин 2 (или извод 10 от схемата).

http://snimki.be//store/1/241383912052.jpg


Ето и пример на свързване по цветове:

Пин 1 (червен) ---> Модул B1, конектор А, пин 6
Пин 2 (черен) ---> Шаси (-12V) (конектор D30, пин D2)
Пин 3 (кафяв) ---> Модул B1, конектор F, пин 2
Пин 4 (син) ---> конектор D30, пин B7
Пин 5 (син) ---> конектор D30, пин B8
Пин 6 (син) ---> конектор D30, пин C2
Пин 7 (син) ---> конектор D30, пин C3
Пин 8 (виолетов)---> конектор D30, пин C10
Пин 9 ---> конектор D30, пин C9
Пин 10 (жълт) ---> би трябвало вече да сте го свързали (виж описанието под пин 3).

http://snimki.be//store/1/621383912314.jpg

endeavour
09-05-2012, 09:32
Направо завиждам за търпението ти да налепиш половин UPS за тия ел.стъкла:grin: По-българският вариант е направо да си захраниш модулите с директен плюс:super: Но все пак е въпрос на избор.

ecotronic
09-05-2012, 10:27
Направо завиждам за търпението ти да налепиш половин UPS за тия ел.стъкла:grin: По-българският вариант е направо да си захраниш модулите с директен плюс:super: Но все пак е въпрос на избор.

Е - да ама, ако двата модула се захранят постоянно, консумацията им ще съсипе акумулатора за кратко време. Не съм им мерил консумацията, но предпазителят е 5 амперов.

endeavour
09-05-2012, 15:52
Е - да ама, ако двата модула се захранят постоянно, консумацията им ще съсипе акумулатора за кратко време. Не съм им мерил консумацията, но предпазителят е 5 амперов.
От собствен опит знам, че методиката за определяне на тока на задействуване на предпазителите при фиат съществено се разминава с тая, дето съм я учил аз. Ама може би опира до училището :grin: Иначе доста сериозна електроника ще трябва да е,та да съсипе стотина амперчасов акумулатор ( при дизелите,де) при положение,че над 90 % от времето е в дежурен режим.

ecotronic
09-05-2012, 15:56
Не е добре да съществува консумация в покой по-висока от 50 mA.

iveli
10-05-2012, 20:42
Колега ЕКО, модула В1 зелената кутия за управление на предните стъкла ли е или бъркам Или може би е клюкарката или блока с предпазителите

ecotronic
11-05-2012, 09:17
Колега ЕКО, модула В1 зелената кутия за управление на предните стъкла ли е или бъркам Или може би е клюкарката или блока с предпазителите

B1 e таблото с предпазителите.
Това, което е под волана вляво. Зелената кутия вдясно от него е клюкарката.

Модулът за предните стъкла е М81 и се намира зад ICS - а.
Модулът за задните стъкла е M82 и се намира в багажника (откъм десния калник).

iveli
11-05-2012, 16:11
Благодаря ЕКО Днес свалих блока с бушоните и разбрах че говориш за него Само остава да определя от конектора D30 кои пинове са В и кои С Или на дръжката на шофьорската врата има две букси една за стъклата с 11кабела и една черна за огледалата с 12 кабела

ecotronic
11-05-2012, 16:22
Благодаря ЕКО Днес свалих блока с бушоните и разбрах че говориш за него Само остава да определя от конектора D30 кои пинове са В и кои С Или на дръжката на шофьорската врата има две букси една за стъклата с 11кабела и една черна за огледалата с 12 кабела

http://snimki.be//store/1/411336742477.jpg


Би могло допълнителното устройство да се монтира в шофьорската врата, но за целта, трябва през 2 свободни пина от буксата на вратата (D30) да се прекарат пинове 1 и 3 от схемата, за да се свържат.

iveli
11-05-2012, 16:46
Значи Д30 не са буксите във дръжката на шофьорската врата а прехода от купето към вратата

ecotronic
11-05-2012, 17:01
Значи Д30 не са буксите във дръжката на шофьорската врата а прехода от купето към вратата

Точно така.

iveli
11-05-2012, 18:38
Буксата вече я свалих в смисъл изтеглих в колата А тези пластинки как се вадят от буксата Искам да свържа кабелите добре към пластинките ако мога да ги изкарам Иначе трябва да заголвам кабелите и да привързвам

ecotronic
11-05-2012, 20:17
Буксата вече я свалих в смисъл изтеглих в колата А тези пластинки как се вадят от буксата Искам да свържа кабелите добре към пластинките ако мога да ги изкарам Иначе трябва да заголвам кабелите и да привързвам

Аз направих връзките като рязах съоветните кабели и след това ги съединявах, свързвайки третия проводник с лустер-клема.
Но това го правих поради това, че нямах 220v или 12 - волтов поялник.
Ако разполагаш със способ за запояване в колата, най-добрият вариант е зачистване на изолацията в удобен участък, усукване на третия проводник и запояване. Изолационна лента отгоре.

Провери добре маркировката на буксата, защото скицата и, която съм постнал не знам изглед от коя страна е.

iveli
13-05-2012, 13:51
Колега ЕКО моята маркировка на буксата е от 1 до 50 Нямам букви И малките номера са откъм заоблената част на буксата която си маркирал по горе Това е за буксата на купето Дай пример за един от пиновете с какъв цвят трябва да е а предполагам аз ще мога да установя спрямо него другите пинове които ще трябва да привързвам

ecotronic
13-05-2012, 14:22
на въпросната букса:
примери -
D2 трябва да е -12 V(шаси)
C9 отива на клемата на бравата (пин B5)
C10 отива на клемата на бравата (пин B4)

Ако правилно си определил пиновете на D30 , трябва ако свържеш една крушка от габарит между C9 и C10, тя да светва за около секунда в момент в който заключваш или отключваш колата.

Гледай резположението на пиневете на D30 от скицата, която съм постнал.
примерно C9 и C10 - най горните 2 от средната колонка (откъм дъгата)

PS:

Премери с омметър съпротивлението между пин D2 от буксата D30 и шаси. Трябва да премериш 0 ома.

ecotronic
13-05-2012, 15:57
На D30:

http://snimki.be//store/1/511336913657.jpg


пиновете се броят така:

http://snimki.be//store/1/601336913811.jpg


Или скицата от пост № 23 e ако застанеш от лявата страна на колата и гледаш буксата D30 на колонката на купето.


Ето и пиновете, които трябва да се свържат към изводите на схемата (номерата в жълто са тези от схемата):

http://snimki.be//store/1/571338045531.jpg

iveli
13-05-2012, 22:51
Благодаря ЕКО Вече разбрах къде да пипам Въпреки това ще пиша че аз свалих и другата част от буксата в смисъл откъм купето На нея малките номера цифри са откъм заоблената част на буксата в смисъл 01 11 21 31 41 са отгоре Но при снимковият материал който си приложил неможе да се направи грешка През седмицата когато имам време ще си поиграя и при резултат ще пиша Благодаря за инфото

ecotronic
13-05-2012, 23:41
Когато монтирах при мен въпросното устройство, първоначално не се сетих, да направя връзките на буксата D30. Теглих кабели до модула за предните стъкла и до този за централното заключване, които са зад ICS - а. Но когато трябваше да направя връзките към модула за задните стъкла, или трябваше да тегля 2 кабела до багажника, или да измисля нещо друго. И така се сетих, че вместо да прокарвам кабели до багажника, мога да направя тези 2 връзки на D30. Тогава прецених, че е по-удобно почти всичко да се свърже към тази букса, защото почти всичко необходимо минава през нея.
Понеже виждам, че действаш по въпроса за свързването, предполагам, че си реализирал някаква схема. Ако е тази, която аз правих, то колкото и да е проста, е добре да я тестваш преди монтажа. Става досадно ако има дребна грешка и тя се установи чак след свързването.
Пробата е много лесна. Ако е необходимо, ще ти обясня.

Успех!

iveli
14-05-2012, 00:01
Схемата която ще реализирам е тази която си предложил Ще направя всичко както трябва да е Ще сложа и букси за модула който ще бъде монтирам Ако има проблем със нещо ще пиша Доста неща бяха уточнени и мисля че почти не трябва да има проблеми

iveli
14-05-2012, 20:00
ЕКО схемата е почти готова Прибягнах до услугите на добър токаджия за да изпълним платката Същата работи но той каза че го притеснява че нещо което трябва да сработи сработва след подаване на външен ток а трябвало да сработи само Разгледахме схемата и снимката и въпросите са
1 Защо на снимката на твоята схема има пет кондензатора а на схемата която си дал те са три
2 На снимката има два мощни транзистора а на схемата четири по-слаби
3 За какво служи този тример долу вдясно Той също го няма на схемата

ecotronic
14-05-2012, 20:42
ЕКО схемата е почти готова Прибягнах до услугите на добър токаджия за да изпълним платката Същата работи но той каза че го притеснява че нещо което трябва да сработи сработва след подаване на външен ток а трябвало да сработи само Разгледахме схемата и снимката и въпросите са
1 Защо на снимката на твоята схема има пет кондензатора а на схемата която си дал те са три
2 На снимката има два мощни транзистора а на схемата четири по-слаби
3 За какво служи този тример долу вдясно Той също го няма на схемата

Не можах да разбера, какво точно притеснявало колегата.

Относно 1, 2 и 3:
В пост 15 преди снимките казах, че платката при мен е в леко модифициран вариант. Затова виждаш различен брой кондензатори и онзи тример. Мога да ти обясня в кое се състои разликата.........
Накратко, моята я направих на малко по-различен принцип и в процеса на монтажа и тестването, открих леки недостатъци.
Поради това, направих известни корекции и публикувах подобрeната схема.

На моята схема също са 4 транзистора, монтирани по двойки по два един върху друг. Наистина са по-мощни от необходимото, защото леко се презастраховах. Когато пуснах схемата в действие и премерих реалния ток през транзисторите, стана ясно, че не е необходимо да са толкова мощни.

PS:

В крайна сметка, след като схемата е готова, я тествайте по следния начин:

1 - подавате захранване на пинове 1 и 2 (съответно + и - 12V)
2 - на пин 10 се подават +12 V
В този момент трябва релето да включи и светодиодът да светне.
3 - махате от пин 10 тези +12 V, при което нищо не трябва да се промени.
След около 5 минути, трябва релето да изключи и светодиодът да изгасне.
4 - избирате си един от пинове 4,5,6 или 7 и за избраният пин свързвате единият извод на 8 или 10 ватова крушка (12 волтова от габарит). Другият извод на крушката свързвате към + 12 V.
5 - с проводник подавате +12V на пин 8, за около 1 секунда.
В този момент трябва отново релето да включи, светодиодът и крушката да светнат.
След около 5 - 10 секунди, крушката трябва да изгасне.
Около 5 минути по-късно, трябва и релето да изключи и да изгасне и светодиодът.

iveli
14-05-2012, 21:14
Съжалявам за неточните въпроси В момента съм нещо като развален телефон между тебе и него но леко полеко си мисля че работата ще стане Утре ще прехвърля информацията и мисля да почна да връзвам кабелите в колата Днес си взех букси от моргата и утре мисля да прекарам кабелите с готова букса ако не вали Ще пиша за резултата

ecotronic
14-05-2012, 21:17
Съжалявам за неточните въпроси В момента съм нещо като развален телефон между тебе и него но леко полеко си мисля че работата ще стане Утре ще прехвърля информацията и мисля да почна да връзвам кабелите в колата Днес си взех букси от моргата и утре мисля да прекарам кабелите с готова букса ако не вали Ще пиша за резултата

Не се притеснявай да питаш. Важно е всичко да стане както трябва.
Току що добавих в предишния си пост процедурата за тестване на схемата.

iveli
15-05-2012, 18:25
Днес не остана време за платката но понавързах кабелите към инсталацията нужни за платката При връзването на кабела за огледалата се зачудих трябва ли както при стъклата
Останалият отрязан проводник (в посока към модул B1) се свързва към пин 10 от схемата. В смисъл събирам двата отрязани проводника и ги връзвам към пин 10 или този който режем за огледалата остава свободен

ecotronic
15-05-2012, 20:32
Днес не остана време за платката но понавързах кабелите към инсталацията нужни за платката При връзването на кабела за огледалата се зачудих трябва ли както при стъклата
Останалият отрязан проводник (в посока към модул B1) се свързва към пин 10 от схемата. В смисъл събирам двата отрязани проводника и ги връзвам към пин 10 или този който режем за огледалата остава свободен


От конектор F на B1 (таблото с предпазителите) режеш 2 проводника:

пин № 2 и № 4 от конектор F

Отрязаните проводници (тези които отиват към консуматорите) обединяваш и ги свързваш към извод № 3 от схемата.

Така откъм B1 остават 2 отрязани проводника:

пинове № 2 и № 4 от конектор F (в посока към B1)

единият от тях - този, който излиза от пин №2 на конектор F го свързваш към извод № 10 от схемата.

Другият (пин № 4 от конектор F) остава висящ. Т. е - никъде не се свързва.

iveli
19-05-2012, 22:06
Колега ЕКО трябва ли за свързването на огледалата към тази схема да се отваря конзолата и отвътре да се вземат импулсите Грешно ли ще е ако се проследят пътеките и кабелите се свържат към кабелите външно от конзолата В момента съм разглобил конзолата но в интерес на истината немога да я проследя защото минава през доста дреболяци Но ако може да се прихванат импулсите външно ще потърся помощ за да не вкарвам кабели в конзолата

ecotronic
20-05-2012, 10:13
Колега ЕКО трябва ли за свързването на огледалата към тази схема да се отваря конзолата и отвътре да се вземат импулсите Грешно ли ще е ако се проследят пътеките и кабелите се свържат към кабелите външно от конзолата В момента съм разглобил конзолата но в интерес на истината немога да я проследя защото минава през доста дреболяци Но ако може да се прихванат импулсите външно ще потърся помощ за да не вкарвам кабели в конзолата

Управлението на огледалата е в самата конзола. Тъй като двете връзки за които говоря, трябва да се направят на контактите на самото ключе а те не са изведени навън, то няма друг начин.
Трябва да изведеш 2 проводника от ключето.

iveli
20-05-2012, 17:53
Благодаря ЕКО Мерих с мултицета и разбрах за какво говориш Малко е тънка играчка но ще стане

ecotronic
20-05-2012, 18:07
Благодаря ЕКО Мерих с мултицета и разбрах за какво говориш Малко е тънка играчка но ще стане

Токът през тези два проводника няма да е голям. Така, че можеш да направиш изводите и с по-тънки проводници.

ecotronic
26-05-2012, 18:30
Днес реших да свържа устройството по начина по който съм го описал. А именно към буксата на вратата (D30)
Докато правех това, установих, че всичко е ОК с изключение на това, че при заключване, стъклата се отварят вместо да се затварят:bad_evil:
За да опиша въпросните връзки, ползвах схемите от E-learn. Там италианецът е означил едното положение на бутона за стъклата със стрелка, сочеща нагоре. И аз си помислих, че след като стрелката сочи нагоре, това ще рече - ход на стъклото нагоре, сиреч - затваряне.
Да, ама не!
В практиката се оказва обратното.
Както и да е............
Направил съм съответните корекции в постове №15 и №30 по темата.

Съжалявам за създаденото неудобство.

iveli
27-05-2012, 12:52
При мен кабелите са прекарани Платката е почти готова Казвам почти защото чакам втора седмица транзисторите Те все едно от луната ги карат Но може да е било за добро Сега аз също ще трябва да направя корекциите

ecotronic
27-05-2012, 17:36
При мен кабелите са прекарани Платката е почти готова Казвам почти защото чакам втора седмица транзисторите Те все едно от луната ги карат Но може да е било за добро Сега аз също ще трябва да направя корекциите

Така и така вече си прекарал кабелите, те съветвам да свържеш устройството без да правиш корекциите.
Може пък само при мен да се разминават нещата с това, което е описано в E-learn. Така или иначе нищо не рискуваш. Ако тръгнат стъклата надолу вместо нагоре, тогава ще правиш корекциите.


PS:

Изводи 4, 5, 6 и 7 от схемата са абсолютно равностойни.

В смисъл, че съответствието:

Пин 4 ---> конектор D30, пин B7
Пин 5 ---> конектор D30, пин B8
Пин 6 ---> конектор D30, пин C2
Пин 7 ---> конектор D30, пин C3

не е задължително.

Важно е четирите извода от схемата, да се свържат с четирите пина от D30. Без значение кой с кой.

iveli
06-06-2012, 19:05
И аз съм готов с модула Но като го включих стъклата не се затварят а се отварят Това ще бъде коригирано когато имам време със преместването на кабелите Ако имам по късно проблеми ще пиша Засега странното е само че когато е включен модула АЦС не тръгва и не спира при завъртането на контактния ключ а се влияе от модула Но това ще го обсъдя когато преместя кабелите и започна да ползвам тази функция Сега е малко кофти защото като изключих модула (инсталацията за него си стои обаче вързана) немога да отворя стъкла и климата не работи изобщо След преправката ще пиша за резултата

ecotronic
06-06-2012, 21:32
Това с ICS - a не трябва да е така. Случва се заради допълнението за огледалата. Понеже аз не съм правил това допълнение практически (огледалата ми не се затварят и отварят електрически), съм се ориентирал само по схемите и не съм го тествал реално.

Накратко - за да избегнеш това направи следното:

1 - Възстанови връзката на пин F-4 на модула с предпазителите (B1) както си е била.
2 - На буксата на вратата (D-30) срежи проводника, който е свързан на пин D-7 и парчето проводник, което остава на D-7 свържи към извод 3 от модула.

PS:

Когато модулът е разкачен, достатъчно е да свържеш един с друг (да дадеш накъсо) проводниците, които иначе се свързват към изводи 3 и 10 от схемата.
Така всичко ще си работи както е било преди.

iveli
07-06-2012, 22:04
Всичко заработи перфектно Модулът е монтиран и направен с букса с възможност за сваляне Най-големи благодарности още веднъж колега ЕКО Едно предложение да коригираш пост 15 с написаното за огледалата в пост 48 И последното което целя е бутон който съм поставил в жабката да изключи действието на системата (или поне на прибирането на огледалата) Свързах го по мое осмотрение но като изключа системата се изключва всякакво движение на стъкла и огледала дори от бутоните

ecotronic
08-06-2012, 10:41
Всичко заработи перфектно Модулът е монтиран и направен с букса с възможност за сваляне Най-големи благодарности още веднъж колега ЕКО Едно предложение да коригираш пост 15 с написаното за огледалата в пост 48 И последното което целя е бутон който съм поставил в жабката да изключи действието на системата (или поне на прибирането на огледалата) Свързах го по мое осмотрение но като изключа системата се изключва всякакво движение на стъкла и огледала дори от бутоните

Много се радвам, че всичко е заработило.:smile:

Направил съм корекциите, касаещи огледалата в пост 15.

Относно изключването на модула, както писах в предишния си пост, всичко се връща в изходно положение, когато се свържат проводниците от изводи 3 и 10 от модула.

Така, че можеш да поставиш ключе, което да прави тази връзка. Така при задействане на ключето всичко ще работи както преди промените, без значение дали модулът е включен или не към инсталацията.


Не знам дали си забелязал, но има един недостатък във функционирането.
А именно:
Ако изключиш от контакт, имаш отворени стъкла и минат повече от 5 минути и тогава решиш да заключиш колата, ще видиш, че замо задните стъкла се затварят.
Ако изпаднеш в такава ситуация, направи следното:

1 - заключваш (след като е изтекло времето) и предните стъкла не се вдигат.
2 - отключваш отново.
3 - изчакваш около 30 секунди.
4 - заключваш отново.

Така при повторното заключване предните стъкла ще се вдигнат.

Гореописаното произтича от това, че когато на модула за предните стъкла му се подаде захранването и едновременно с това и команда за затваряне, той не реагира. Така е направено фабрично.
Дори и без да е преправяно каквото и да било, ако натиснеш първо бутон за движение на предните стъкла и след това дадеш контакт, ще видиш, че стъклата не се задвижват.

Този недостатък може да се реши по няколко начина, като първите 3 за които се сещам са:

1 - с добавяне на още 2 таймера (555) и няколко пасивни елемента към дискутираната схема.

2 - да се модифицира леко дискутираната схема, като се добавят няколко пасивни елемента (резистори и кондензатор)

3 - да се преработи модула за предните стъкла за да реагира както този за задните.


Най-добрият е вариант 1, но при него консумацията при покой ще се увеличи тройно и ще стане около 25 - 30 mA (което не е фатално за акумулатора)

Вариант 2 не води до увеличаване на консумацията при покой и преправянето на схемата не е сложно.
Но за да се реализира, е необходимо да се пипне по модула за централното с цел да се удължи заключващия импулс с около 1,5 секунди.

Вариант 3 е свързан с преправяне на модула за предните стъкла.

Лично на мен, описаният недостатък не ми пречи, но както е ясно, има решения по въпроса.

iveli
08-06-2012, 20:07
Този недостатък с незатварянето при престояване го забелязах Но налучках и решението му Мисля че за мен също не е проблем Остава да коригирам бутона за изключване

ecotronic
08-06-2012, 20:25
Е, това е. Свържи ключето между изводи 3 и 10 и така ще елиминираш допълнителната функция. Но не и за огледалата. Т.е и да изключиш действието на модула чрез ключето, ако колата е на контакт и заключиш вратите, огледалата ще се приберат. Но винаги можеш да ги отвориш от бутона на конзолата.
За да прекратиш действието и на това, ще трябва да разкачиш двете връзки между изведените от конзолата проводници през диодите към мотора на бравата.

iveli
08-06-2012, 22:34
ecotronic (http://clubalfaromeo.com/forum/member.php?u=17655) Свържи ключето между изводи 3 и 10 и така ще елиминираш допълнителната функция
Тук има грешка Като ги свържа и цъкна ключето се появява едно неопределено слабо бучене откъм АЦС и режима на готовност на схемата не спира Предполагам че съм в някакво неправилно състояние а нямах време да меря но най вероятно ще имам оттечка Но сега се сещам че това ключе ще ми върши работа когато се наложи а именно ако трябва да сваля модула по някаква причина Тогава ще го включвам и ще мога да ползвам стъклата и климатика без да връзвам наново кабели Оня ден изгорях в колата когато беше свален модула Не работят ни клима ни стъкла

ecotronic
09-06-2012, 19:32
ecotronic (http://clubalfaromeo.com/forum/member.php?u=17655) Свържи ключето между изводи 3 и 10 и така ще елиминираш допълнителната функция
Тук има грешка Като ги свържа и цъкна ключето се появява едно неопределено слабо бучене откъм АЦС и режима на готовност на схемата не спира


Това ще го симулирам при мен и ще разбера на какво се дължи. Докато изясним причината, ако искаш да елиминираш действието на модула, първо го изключвай от куплунга, който си направил и след това включвай ключето, което окъсява проводниците за изводи 3 и 10.
Така гарантирано ще върнеш изходното състояние на нещата (освен това, което писах за огледалата)

sergo11
09-10-2012, 20:22
Здравей Eco,
Тази твоя тема много ме вълнува, но се опасявам, че ще ми е трудно да си направя модула. Бих искал да те попитам няма ли да е по-елементарно да се направи само да се вдигат стъклата при заключване и ако е така с готов модул бих ли могъл да го изпълня?

ecotronic
09-10-2012, 21:06
Здравей Eco,
Тази твоя тема много ме вълнува, но се опасявам, че ще ми е трудно да си направя модула. Бих искал да те попитам няма ли да е по-елементарно да се направи само да се вдигат стъклата при заключване и ако е така с готов модул бих ли могъл да го изпълня?

Ако ми дадеш някакво техническо описание на готовия комфорт модул, вероятно ще мога да ти помогна за монтажа му на колата.

sergo11
10-10-2012, 12:55
Ако ми дадеш някакво техническо описание на готовия комфорт модул, вероятно ще мога да ти помогна за монтажа му на колата.

За съжаление този с който разполагам няма описание. Ще опитам да потърся нещо из нета за него и ако открия ще ти го пратя. Твоята схема много ми допада, но не знам дали ще успея да я изпълня сам. А имаш ли принципна схема след модифицирането?

ecotronic
10-10-2012, 14:18
За съжаление този с който разполагам няма описание. Ще опитам да потърся нещо из нета за него и ако открия ще ти го пратя. Твоята схема много ми допада, но не знам дали ще успея да я изпълня сам. А имаш ли принципна схема след модифицирането?


Не разбрах какво имаш впредвид като казваш след модифицирането?

sergo11
10-10-2012, 17:25
Имам предвид това изречение в твой пост 15 "Ето и практически, как изглеждат нещата (в леко модифициран вариант на схемата):"

ecotronic
10-10-2012, 17:44
Имам предвид това изречение в твой пост 15 "Ето и практически, как изглеждат нещата (в леко модифициран вариант на схемата):"

Разбрах. Когато писах това, имах впредвид, че снимките, които съм постнал са на леко модифициран вариант на схемата.
В смисъл, че това беше първото устройство по което правих някои подобрения и след това публикувах схемата.

Така че схемата е тази на подобрения вариант.

Да не те плаши толкова схемата:yes:. Не е трудна за реализиране и ако имаш желание да я реализираш, ще помагаме за да я подкараш. Достатъчно е да можеш да се справяш що-годе с поялник в ръка.

sergo11
10-10-2012, 17:52
Поялника не ме плаши. По-скоро не познавам означенията на елементите по схемата. Иначе имам малко повече от общата представа за полупроводниковите елементи, но не са най-силната ми страна. Повече ме бива в механиката и така да ти кажа моята кола я направих преди около три години с шест степенна скоростна кутия. Дори помогнах на колега от Варна да направи и своята. Друг е въпросът, че тук във форума ме оплюха и много ме издразниха.

ecotronic
10-10-2012, 18:06
Ще се справиш. В това съм повече от сигурен. А каквото не е ясно, ще го изясняваме в движение.
Като начало намери една монтажна платка (размери 4Х6 см са достатъчни), осигури си елементите и давай да я почваме.:-)

sergo11
10-10-2012, 18:15
Дадено:yes: Когато съм готов елементите ще ти пиша.

ecotronic
10-10-2012, 18:22
Възловият елемент е схемата 555.
Води се таймер 555. Много разпространена схема - във всеки магазин за полупроводникови елементи я имат.
Другите чаркове съм ги писал какви са под схемата. ако трябва мога да ти пратя и снимки, за да придобиеш визуална представа затова кое как изглежда.

sergo11
10-10-2012, 18:27
Ще опитам без снимка. Всъщност има ли значение, че моята кола е с оригинална аларма и ключовете ми са от тези сгъваемите с двете копчета (едно за отключване и заключване и една за отваряне на багажника).

ecotronic
10-10-2012, 18:28
Ще опитам без снимка. Всъщност има ли значение, че моята кола е с оригинална аларма и ключовете ми са от тези сгъваемите с двете копчета (едно за отключване и заключване и една за отваряне на багажника).


Няма значение. Устройството реагира на действието на централното заключване, без значение откъде то се задейства.

sergo11
10-10-2012, 18:38
И аз така си помислих ама не знам защо зададох този тъп въпрос:gruebel: Решил съм и да реализирам и пускането на видео сигнал прeз ICS-a

ecotronic
10-10-2012, 20:21
И аз така си помислих ама не знам защо зададох този тъп въпрос:gruebel: Решил съм и да реализирам и пускането на видео сигнал прeз ICS-a

Може. Само трябва да се вземе впредвид това, че видео-входът на ICS - а е RGB. Повечето от съвременните устройства имат други видове изходи и се налага ползването на конвертор към RGB.

ecotronic
10-10-2012, 21:28
Обикновено готовите комфорт модули, които се предлагат на пазара (или поне евтините такива) биват универсални. Т. е. - конструирани са така, че да могат да се внедряват лесно във всякакви автомобили.
Това означава, че трябва в най-малка степен да зависят от огромното разнообразие от схемни решения.
Единственият начин да се постигне това е да се направят да въздействат директно върху моторите на стъклата.
И тук идва проблемът. Управлението на такъв мотор, трябва да е много добре оразмерено със всичките му защити с цел да се избегне възможността да дефектира мотор.
Дискутираното в тази тема устройство е съобразено с конкретните особености на модела AR 166. То в този си вид то не е лесно приложимо за други модели, но за сметка на това, работейки в 166, устройството НЕ въздейства директно на моторите на стъклата а само на техните фабрични управляващи модули. Все едно, че някой действа с копчетата на конзолите. Така вероятността да изгори мотор не е по-голяма от ситуацията при която стъклата се затварят ръчно.

sergo11
11-10-2012, 17:57
Ще реализирам твоята схема. А за RGB сигнала знам. Още се чудя какво устройство за подаване на сигнала да избера от което ще е най лесно да се извади RGB. Но това е коментар за друга тема.

ecotronic
11-10-2012, 18:07
Ще реализирам твоята схема. А за RGB сигнала знам. Още се чудя какво устройство за подаване на сигнала да избера от което ще е най лесно да се извади RGB. Но това е коментар за друга тема.

Да, дискусията за video - то е по-добре да я водим в съответната тема.
Аз бих ти препоръчал да изходиш по-скоро от съображения за функционалност и удобство, отколкото това дали има RGB изход. А след като вече е избрано устройството ще се търси решение за съгласуване с ICS-а.

Linkestis
29-03-2013, 17:48
Любо /ecotronic/,благодаря за екстрата с която се сдоби моята каляска!
Радвам и се като малко дете и я използвам май....всеки ден :)
:cheers:

ecotronic
29-03-2013, 20:12
Любо /ecotronic/,благодаря за екстрата с която се сдоби моята каляска!
Радвам и се като малко дете и я използвам май....всеки ден :)
:cheers:

Хубаво е, когато човек умее да се радва и на малките неща :)

:cheers:

Pepko-Bepko
29-03-2013, 21:34
Тайна ли е за какво става въпрос? :gayfight:

Linkestis
29-03-2013, 22:29
перфектен комфорт модул за 4-те стъкла сътворен от Любо и работещ перфектно без да тормози ел.инсталацията и моторите :)

iveli
28-04-2014, 21:47
имам следният проблем с модула за стъката и огледалата При заключване всичко е наред Вдигат се отворените стъкла и се прибират огледалата Но след като модула свърши времето на своето действие при отключване огледалата не се отварят Отварят се ако отключа заключа и пак отключа т.ест първо отключване активира модула второто вече отваря огледалата Така ли е при тези от вас които сте си монтирали модули

ecotronic
28-04-2014, 22:16
Това е недостатък на схемата. Направи следната проба.

След изключване от контакт при спуснати стъкла и отворени огледала, изчакай 10 минути и след това заключи колата. Стъклата вдигат ли се и огледалата прибират ли се в тази ситуация?

iveli
28-04-2014, 22:34
В момента съм в гаража След седем осем минути престой нищо не помръдна. Прибраха се огледалата и се вдигнаха задните стъкла при повторно заключване. Но пък след това огледалата така и не се отвориха

ecotronic
28-04-2014, 22:40
Ще трябва да се преработи малко схемата на комфорт модулчето за да се избегне този недостатък. Ще го помисля, как най-лесно да стане и ще пиша за лекарството :)

iveli
28-04-2014, 22:56
Благодарностите според мен са недостатъчни Съжалявам че не се познаваме и не остават време и средства да се включа в някоя от срещите та да обелим по някоя блага дума и да почерпя Все пак големи благодарности

ecotronic
28-04-2014, 23:02
Благодарностите според мен са недостатъчни Съжалявам че не се познаваме и не остават време и средства да се включа в някоя от срещите та да обелим по някоя блага дума и да почерпя Все пак големи благодарности

Моля. Няма защо. За мен е удоволствие, че съм успял да предизвикам ентусиазъм сред колеги.

То не че ние напоследък често се виждаме с другите колеги....:)

Трябва да стегнем редиците малко, че ще започнат да се чупят корабите иначе :)

ZaRoo
28-04-2014, 23:21
Ecotronic e един от малко останалите в тоз форум хора които заслужават благодарности.

iveli
28-04-2014, 23:59
въпреки че не влизам в други форуми смело твърдя че тук отношенията са перфектни и голяма част заслужават благодарности. Е някой повече

FEN TEMPRA BG
29-04-2014, 08:17
Ecotronic e един от малко останалите в тоз форум хора които заслужават благодарности.
+100 :big_bow_down:
Моля да бъда извинен за спама, но не се стърпях. Колегата Ecotronic заслужава адмирации, и всички останали да се учим от неговия пример за колегиалност и отзивчивост !

iveli
30-04-2014, 11:11
Според мен огледалата не се отварят защото модула при отключване е деактивиран и няма как да дойде ток до огледалата Предполагам че решението би трябвало да е привързване на някой постоянен плюс само към отварящата верига на огледалата Ако това дава оттечка или е невъзможно такова привързване си мисля за вариант с акумулаторни батерии релета и нещо от сорта Но не съм вещ в токовете

ecotronic
30-04-2014, 11:38
Според мен огледалата не се отварят защото модула при отключване е деактивиран и няма как да дойде ток до огледалата Предполагам че решението би трябвало да е привързване на някой постоянен плюс само към отварящата верига на огледалата Ако това дава оттечка или е невъзможно такова привързване си мисля за вариант с акумулаторни батерии релета и нещо от сорта Но не съм вещ в токовете

Ще започна малко по-отдалеч за да стане ясно, защо се получава това.

Самоделката за която говорим работи по следния начин:

1 - Когато се загаси двигателят (изключи от контакт), тя продължава да подава захранване на модулите за стъклата и този за огледалата още определено време (около 5 минути).

През това време стъкла и огледала могат да бъдат задействани от копчетата, а така също и ако централното сработи на заключване, модулът праща команда за вдигане на стъклата на четирите врати (без значение дали те са вдигнати) и на огледалата за да ги прибере. А ако колата се отключи, модулът праща команда за отваряне на огледалата.

Дотук всичко е ОК. Проблемът възниква, когато изтече въпросните 5 минути.

Нормално модулът възобновява въпросното захранване на модулите за стъклата и за огледалата при всяко сработване на централното заключване, въпросните 5 минути отново започват да текат и паралелно с това отново се пращат въпросните команди (при заключване - към стъкла и огледала и при отключване - само към огледала).

И тук идва проблемът:

Ако на модулите за стъклата или за огледалата им се подаде едновременно и захранващо напрежение и команда за изпълнение, те не отработват командата.
Това е направено така фабрично.

За да се преодолее този недостатък трябва да се направи така, че самоделката първо да подаде захранването на модулите и малко по-късно командите.

Doomguy
30-04-2014, 11:48
При мен като загася колата спира да работи абсолютно всичко, включително и прозорците. Ел огледала нямам. Доста е дразнещо.

iveli
30-04-2014, 13:20
Подозирам че трябва да търсим да поставим ел елемент на кабела който подава сигнала от самоделката към модула на огледалата който елемент да забави с минимално време подаването на командата колкото модула вече да бъде получил захранване Ако захранването и сигнала не вървят през един и същи кабел де Трудно ми е да го обясня

ecotronic
30-04-2014, 13:31
Подозирам че трябва да търсим да поставим ел елемент на кабела който подава сигнала от самоделката към модула на огледалата който елемент да забави с минимално време подаването на командата колкото модула вече да бъде получил захранване Ако захранването и сигнала не вървят през един и същи кабел де Трудно ми е да го обясня

Много правилно се ориентираш. Това времезакъснение може да се реализира или с външен елемент, както предлагаш или с преправяне на схемата на самия модул. В момента се колебая, кое от двете ще е по-лесно за реализиране.

iveli
02-05-2014, 09:23
Или самият сигнал за отваряне на огледалата да се вземе от някой позакъснял източник на ток Примерно плафоните ми се струва че светват малко по късно след отключване на колата Но незнам дали няма да е проблем ако често се подава сигнал при отворени огледала

ecotronic
24-06-2014, 13:31
Преработих схемата с цел да се избегнат гореспоменатите недостатъци.
Освен това стъклата се вдигат едно по едно последователно с цел да се избегне прекомерно моментно натоварване.

Новата схема е базирана на микроконтролер PIC16F84:

http://www.img-share.eu/f/images/294/Pic_16F84_diagram_finalunKbgYI.jpg

Т1 - T5 могат да бъдат всякакви NMOS с Ids > 2A , Uds > 15V и Rds < 0,005 Ома.
Аз съм ползвал IRLR8743

Начинът на свързване е сходен с този на първата схема:

Пин 1 ---> Модул B1, конектор А, пин 6
Пин 7 ---> Шаси (-12V)
Пин 8 ---> Модул B1, конектор F, пин 2

Проводникът от пин 2 на конектор F се срязва и се свързва с пин 2 от схемата.

Останалият отрязан проводник (в посока към модул B1) се свързва към пин 8 от схемата.

Следващите връзки касаят буксата на шофьорската врата (конектор D30)

Пин 3 ---> конектор D30, пин B7
Пин 4 ---> конектор D30, пин B8
Пин 5 ---> конектор D30, пин C2
Пин 6 ---> конектор D30, пин C3
Пин 9 ---> конектор D30, пин C10

HEX dump - ът е в прикачения файл.

iveli
14-07-2015, 18:59
От известно време забелязвам следното При заключване на колата ако прозорците са затворени се чува но само понякога което е лошото около три четири секунди едно цъкане от вратата ли от вътре ли немога да разбера По мое мнение мотора за вдигане на стъклото се активира и деактивира но бързо Също от време на време когато заключвам при отворени прозорци се случва прозорците да се вдигат на стъпки Случвало се е дори прозореца да тръгне да затваря и да спре Предположението е че някъде губя маса на модула самоделка или хлабава връзка Ако ЕКО може да каже нещо ще съм благодарен Мисля че нещо с кабелите ще има проблем защото този проблем ми излезе от около месец два а точно тогава човърках по кабелите за вентилатора на парното но минах и през самоделката

---------- Post added at 18:59 ---------- Previous post was at 18:58 ----------

Ако е от значение с първият модел самоделка съм

ecotronic
14-07-2015, 19:55
От известно време забелязвам следното При заключване на колата ако прозорците са затворени се чува но само понякога което е лошото около три четири секунди едно цъкане от вратата ли от вътре ли немога да разбера По мое мнение мотора за вдигане на стъклото се активира и деактивира но бързо Също от време на време когато заключвам при отворени прозорци се случва прозорците да се вдигат на стъпки Случвало се е дори прозореца да тръгне да затваря и да спре Предположението е че някъде губя маса на модула самоделка или хлабава връзка Ако ЕКО може да каже нещо ще съм благодарен Мисля че нещо с кабелите ще има проблем защото този проблем ми излезе от около месец два а точно тогава човърках по кабелите за вентилатора на парното но минах и през самоделката

---------- Post added at 18:59 ---------- Previous post was at 18:58 ----------

Ако е от значение с първият модел самоделка съм

Проблемът ти идва от модула за управление на стъклата (фабричния), чиято защита не сработва винаги коректно, когато се подаде едновременна команда за вдигане на двете предни или двете задни стъкла.
Това е и причината заради която направих втори вариант на комфорт модула, при който четирите стъкла се вдигат последователно.

Това можеш да го пробваш като натиснеш едновременно двата бутона. Предполагам, че тогава предните стъкла също ще вървят на тласъци, независимо, че самоделката тогава изобщо не действа.

Решението е в почистване и смазване на водачите за да се облекчи движението на стъклата.

iveli
14-07-2015, 22:52
Утре ще тествам за едновременно вдигане на предни стъкла Но имам други съмнения идващи от факта както писах че дори при затворени прозорци (и най = лошото че само понякога) се чува едно цъкане от шофьорската врата Ще допълня че поставяйки модула го направих сваляем чрез откачане на няколко букси Все си мисля че някъде по буксите сега има лоша връзка Но утре ще понаправя малко тестове и ще пиша Иначе огледалата работят коректно

ecotronic
15-07-2015, 11:48
Нормално защитата трябва да изключи напрежението на мотора, когато той се натовари при достигане на горното положение.
В случая тя изключва напрежението, но веднага след това пак го включва и така докато има подадена команда от бутона. От това се получава цъкането. Това не е нормално и може да се дължи и на окислени връзки по веригите към моторите или на захранването на модула за управление на стъклата. Моите наблюдения сочат към това, че тая мизерия я прави само модула за предните стъкла.

iveli
13-10-2016, 11:14
Сглобих първият вариант самоделка и за втората алфа Отначало имаше грешки но ги отстраних Всички проби на модула излизат правилно Но като го закача на колата предните стъкла спират да работят от бутоните и не се вдигат при заключване Да не би по новата година на колата да е нещо различно Двете коли ги правя едно към едно но немога да разменя модулите за проба защото са с различни букси Еко предварително благодаря ако ме насочиш накъде да търся проблема

ecotronic
13-10-2016, 12:48
Сглобих първият вариант самоделка и за втората алфа Отначало имаше грешки но ги отстраних Всички проби на модула излизат правилно Но като го закача на колата предните стъкла спират да работят от бутоните и не се вдигат при заключване Да не би по новата година на колата да е нещо различно Двете коли ги правя едно към едно но немога да разменя модулите за проба защото са с различни букси Еко предварително благодаря ако ме насочиш накъде да търся проблема

Има разлика в ел. инсталацията, касаеща ел. стъклата, но не би трябвало в това да е проблемът.

Откачи двата проводника от комфорт модула, които са свързани към пинове B7 и C3 на буксата между шофьорската врата и купето:

http://www.img-share.eu/f/images/294/D30BI6yyaA.jpg

и виж дали ще се нормализира действието на предните стъкла от бутоните на конзолата.

Ако се нормализира, премери съпротивлението на двата откачени проводника (изходите на комфорт модула) спрямо шаси и кажи стойностите.

iveli
14-10-2016, 12:27
Направих пробата Стъклата на контакт заработиха Сложих мултицета на верига и стоностите и на двата кабела са 534 Това е при активиран модул или мерих на контакт

ecotronic
14-10-2016, 14:32
Направих пробата Стъклата на контакт заработиха Сложих мултицета на верига и стоностите и на двата кабела са 534 Това е при активиран модул или мерих на контакт

Ако задните стъкла работят коректно с комфорт модула, вероятно са дефектирали двата транзистора за предните стъкла. Следва да се проверят.

iveli
15-10-2016, 20:27
Ако имаш впредвид теста от пост 35 точка 4 направих го и е наред Ако транзисторите се тестват по друг начин ще моля за помощ

ecotronic
15-10-2016, 20:39
Ако имаш впредвид теста от пост 35 точка 4 направих го и е наред Ако транзисторите се тестват по друг начин ще моля за помощ

Това е достатъчно като тест, въпросът е да си тествал така двата извода, които, когато са закачени, не работят предните стъкла.

Не ми отговори, дали сега задните стъкла работят коректно с комфорт модула.

iveli
15-10-2016, 21:35
Разкачих двата посочени кабела и проверих само предните стъкла Значи не съм довършил теста Утре ще тествам и ще пиша Това което ми направи впечатление е че при тези два откачени кабела модула остана активен половин час После го разкачих защото трябваше да тръгвам

ecotronic
15-10-2016, 21:42
Разкачих двата посочени кабела и проверих само предните стъкла Значи не съм довършил теста Утре ще тествам и ще пиша Това което ми направи впечатление е че при тези два откачени кабела модула остана активен половин час После го разкачих защото трябваше да тръгвам

Нещо има криво при свързването. Това дали въпросните 2 проводника са откачени или не, по никакъв начин не влияе върху времето през което модулът ще подържа захранването след изключването от контакт.

Направи пробата с откачени двата проводника, дали задните стъкла работят с комфорт модула, както на предишната ти кола.

iveli
16-10-2016, 13:04
Задните стъкла и огледалата работят

ecotronic
16-10-2016, 14:47
Задните стъкла и огледалата работят

Намери 2 крушки от габарит и ги свържи между всеки един от двата разкачени проводника на комфорт модула и +12V (първата крушка - между единият от проводниците и +12V и втората - между другия от проводниците и +12V) и виж дали крушките светват, когато трябва да се вдигат стъклата.

iveli
17-10-2016, 14:24
Крушките светват до затварянето на огледалата

ecotronic
17-10-2016, 14:53
Когато подадеш от централното команда за заключване, двете крушки светват ли за около 30 секунди (времето, необходимо за вдигане на стъклата) ?

iveli
17-10-2016, 15:07
Светват но за по малко време Малко след затваряне на огледалата изгасват Около 8 10 секунди

ecotronic
17-10-2016, 19:58
Последна проба:

1 - Локализирай двата пина от буксата на вратата, чиито проводници до модула си откачил.

2 - Свържи един проводник към шаси.

3 - Заключи колата

4 - С другия край на свързания към шаси проводник допирай въпросните пинове и виж дали предните стъкла се вдигат.

iveli
18-10-2016, 11:21
Не никаква реакция

Alex_26
18-10-2016, 14:24
Да попитам

Ако на модулите за стъклата или за огледалата им се подаде едновременно и захранващо напрежение и команда за изпълнение, те не отработват командата.
Това е направено така фабрично.
За да се преодолее този недостатък трябва да се направи така, че самоделката първо да подаде захранването на модулите и малко по-късно командите
Необходимо ли е да се слага тази самоделка при условие, че можеш да отпуснеш съответния бутон и пак да го натиснеш?
Би ли качил схемата от елърна

ecotronic
18-10-2016, 16:32
Не никаква реакция

Прегледай си внимателно пиновете от буксата на вратата. Не са тези, към които трябва да свържеш изводите на комфорт модула за предните стъкла и от там иде цялата драма.

iveli
19-10-2016, 00:06
Понеже преписвам от старата кола и затова още отначало се усъмних за разлика в инсталацията на букса Д 30 или някъде другаде Въпросните кабели са свързани където е указано но нещо се разминава С каква проба да открия кабелите в букса Д30 за предните стъкла

ecotronic
19-10-2016, 10:20
Понеже преписвам от старата кола и затова още отначало се усъмних за разлика в инсталацията на букса Д 30 или някъде другаде Въпросните кабели са свързани където е указано но нещо се разминава С каква проба да открия кабелите в букса Д30 за предните стъкла

Според схемата в E-learn пиновете трябва да са същите, но...

Впредвид на това, че бутоните от конзолата затварят верига към шаси, най-сигурно е да се търсят, кои са двата пина, като се мери съпротивлението им спрямо шаси.

Накратко - когато бъде натиснат бутона за движение нагоре на лявото стъкло, на един от всичките пинове трябва да се появи връзка към шаси. Това е пинът за предна лява врата. По същия начин трябва да се определи и този за дясната.

В крайна сметка натискане на бутон или подаване на шаси на съответния пин трябва да е равносилно, като команда.

Alex_26
19-10-2016, 13:58
Според схемата в E-learn пиновете трябва да са същите, но...

Впредвид на това, че бутоните от конзолата затварят верига към шаси, най-сигурно е да се търсят, кои са двата пина, като се мери съпротивлението им спрямо шаси.

Накратко - когато бъде натиснат бутона за движение нагоре на лявото стъкло, на един от всичките пинове трябва да се появи връзка към шаси. Това е пинът за предна лява врата. По същия начин трябва да се определи и този за дясната.

В крайна сметка натискане на бутон или подаване на шаси на съответния пин трябва да е равносилно, като команда.

Къде се намира комфорт модулът на тази кола?

iveli
19-10-2016, 17:43
Фабрично няма За търсенето на проводниците мисля да взема пробна крушка в случай че нацеля плюс Единият край ще закача на маса ще дам контакт свалям предните стъкла и с другият край на крушката чрез карфица почвам да бода кабелите на букса д30 докато стъклата се размърдат Надявам се не греша

Alex_26
19-10-2016, 21:15
Фабрично няма За търсенето на проводниците мисля да взема пробна крушка в случай че нацеля плюс Единият край ще закача на маса ще дам контакт свалям предните стъкла и с другият край на крушката чрез карфица почвам да бода кабелите на букса д30 докато стъклата се размърдат Надявам се не греша

Нямам свален Е-лърн за 166 и не мога да ти помогна много

ecotronic
20-10-2016, 00:08
Фабрично няма За търсенето на проводниците мисля да взема пробна крушка в случай че нацеля плюс Единият край ще закача на маса ще дам контакт свалям предните стъкла и с другият край на крушката чрез карфица почвам да бода кабелите на букса д30 докато стъклата се размърдат Надявам се не греша

Нали ще разкачиш буксата на вратата и ще мериш в посока към вратата. Тогава няма опасност да срещнеш никакъв +.

iveli
20-10-2016, 01:42
Аз мислех да подавам маса при закачена букса до мърдането на стъклата Иначе ако меря на откачена букса да не се окаже че намирам кабела стигащ до бутона а той да не пропуска сигнала до машинката Така мисля но може да греша

ecotronic
20-10-2016, 11:13
Аз мислех да подавам маса при закачена букса до мърдането на стъклата Иначе ако меря на откачена букса да не се окаже че намирам кабела стигащ до бутона а той да не пропуска сигнала до машинката Така мисля но може да греша

Най добре е първо да намериш двата пина при разкачена букса, после да закачиш буксата и да видиш дали се вдигат стъклата, като подадеш шаси на тях и накрая да свържеш изходите на комфорт модула към тях.

iveli
22-10-2016, 09:34
При изключена букса и прецъкване на всички бутони на нито един пин не намерих маса При включена букса и контакт се оказа че пиновете за вдигане на стъклата са верни Но при изключване на контакта при подаване на сигнал маса задните стъкла тръгват а предните не Губи им се задръжката Да не би модулите да са захранени по различен начин Долу в краката на пасажера новата кола ми се струва че има по малко елементи

ecotronic
22-10-2016, 12:19
При изключена букса и прецъкване на всички бутони на нито един пин не намерих маса При включена букса и контакт се оказа че пиновете за вдигане на стъклата са верни Но при изключване на контакта при подаване на сигнал маса задните стъкла тръгват а предните не Губи им се задръжката Да не би модулите да са захранени по различен начин Долу в краката на пасажера новата кола ми се струва че има по малко елементи

С това болднатото - да разбирам ли, че като подадеш маса на пиновете (без да пипаш бутоните) предните стъкла се вдигат?

iveli
22-10-2016, 13:20
Да И задните

ecotronic
22-10-2016, 20:20
Ясно.

Зад ICS-а и над мястото, където при предишната ти кола стояха трите модула - (зелен жълт и сив) има една синя кутия. Премери на нея на кой проводник има +12V, когато колата е на контакт. После прекъсни този проводник и свържи парчето в посока към синята кутия към извод № 3 от комфорт модула:

http://clubalfaromeo.com/forum/showpost.php?p=1071864&postcount=15

Това трябва да реши проблема.

Alex_26
23-10-2016, 11:28
Аз все си мисля, че основният проблем е в куплунга на шофьорската врата. Иначе идеите на екото не са лоши, ама ако има специалист насреща си

ecotronic
23-10-2016, 12:59
Проводника за който говорих в предишния си пост би трябвало да е този от пин 11 от 18 - пиновата букса на синия модул - цвят червен със зелена ивица.

---------- Post added at 12:59 ---------- Previous post was at 12:51 ----------


Аз все си мисля, че основният проблем е в куплунга на шофьорската врата. Иначе идеите на екото не са лоши, ама ако има специалист насреща си

Проблемът е в това, че комфорт модула съм го правил за по - старата версия на ел инсталацията при която захранването от контакт на двата модула за стъклата (предния и задния) се обезпечава от един и същи извод на таблото с предпазителите.
При новата версия, която е при колегата въпросните захранвания се обезпечават от различни изводи. Поради това се налага това захранването на предния модул да се обедини с това на задния и така отново двете да се подсигурят от комфорт модула, когато колата не е на контакт. В противен случай предните стъкла работят само до първо отваряне на врата, след изключване от контакт. Т.е - не върши работа, когато трябва стъклата да се вдигнат при заключване от дистанционното.

iveli
23-10-2016, 14:27
На 18 пиновата букса плюс при контакт има на пинове 7 и 8 а на 20 пиновата на пинове 15 и 16

ecotronic
23-10-2016, 15:30
На 18 пиновата букса плюс при контакт има на пинове 7 и 8 а на 20 пиновата на пинове 15 и 16

Сигурен ли си, че си мерил правилно? Ако да, значи в документацията има грешка в схемата. Според нея и на четирите пина, които си изброил, трябва да има +12V независещи от контактния ключ.

http://www.img-share.eu/f/images/299/1FvxNnqN.jpg

Синият модул е означеното "M40" на схемата.

iveli
23-10-2016, 15:46
Сега премерих и без контакт На трите изброени пина имаше плюс Само на пин 8 от 18 пиновата няма Проводника е червен със жълта ивица Най вероятно него търся

---------- Post added at 15:46 ---------- Previous post was at 15:43 ----------

Грешка Ток няма на пин 7 Проводника е светлочервен

ecotronic
23-10-2016, 16:32
Сега премерих и без контакт На трите изброени пина имаше плюс Само на пин 8 от 18 пиновата няма Проводника е червен със жълта ивица Най вероятно него търся

---------- Post added at 15:46 ---------- Previous post was at 15:43 ----------

Грешка Ток няма на пин 7 Проводника е светлочервен

Точно това търсим. Сега го прехвърли да се захранва от модула (извод №3) и би трябвало всичко да заработи.

PS: Значи в схемата от E-learn все пак има грешка.

iveli
23-10-2016, 20:13
Сърдечни благодарности за помоща Есо Всичко работи както си трябва със задръжка 7-8 минути Направо станах елтехник с тази самоделка Още веднъж благодаря

ecotronic
23-10-2016, 20:17
Сърдечни благодарности за помоща Есо Всичко работи както си трябва със задръжка 7-8 минути Направо станах елтехник с тази самоделка Още веднъж благодаря

Радвам се. :)

За пореден път доказа това, че с постоянство - всичко се постига.

:th_up:

iveli
13-11-2016, 19:08
Плафоните не работят коректно Мисля че е от самоделката но може и да се лъжа Имам плавното светване и угасване на плафоните но няма забавянето от около 10 сек при затваряне на вратите Също така при отключване и заключване на колата преди светваха съответно изгасваха плафоните Сега това не се случва Това може ли да се пребори с действаща самоделка Или ако проблема е другаде да ме насочите

lordliness
13-11-2016, 19:21
При мен това се влияе от момента на заключване.

iveli
13-11-2016, 20:53
Бях чел че има връзка момента на заключване Но сега при мен затваряйки вратата плафоните мигновено започват да загасват Няма задръжка

lordliness
13-11-2016, 20:56
Бях чел че има връзка момента на заключване Но сега при мен затваряйки вратата плафоните мигновено започват да загасват Няма задръжка

Моите гаснат след 12 секунди.

iveli
13-11-2016, 22:02
Кой елемент отговаря за тези 12 секунди и дали не съм го наранил със самоделката

ecotronic
13-11-2016, 22:22
"Самоделката" съм я проектирал и тествал за работа при 166 в разновидността и при която централното заключване , управлението на предните стъкла и управлението на вътрешното осветление представляват 3 отделни модула.

В дискутираната модификация, тези 3 функции са обединени от един модул (синята кутия зад ICS - а). Поради това, такива "странични ефекти" са вероятни.

Най-лесният начин, това да се изясни, е като се откачи комфорт модула и инсталацията се приведе във вида и преди внедряването му.

iveli
13-11-2016, 22:48
Трябва да махна някоя кора и ще я изключа На букса е Само да вметна че дори проблема да е в самоделката няма да се разделя с нея Обмислям вариант зимата да я изключвам поради факта че прозорците не се използват много а са нужни плафони а лятото да я включвам Но след теста ще пиша

lordliness
13-11-2016, 22:51
Направо се учудвам, че ги отваряте тези прозорци. Нали имате климатроници

ecotronic
13-11-2016, 22:59
Сега се сещам, че същата самоделка си монтира колегата Linkestis и че неговата 166 - ца е също със "синята кутия 3 в 1". Той би могъл да каже, дали и при него се наблюдава дискутираният ефект.

Alex_26
17-11-2016, 09:15
Колега, аз имам 156 и 147. От време на време се появяваше по някой ефект. Откопчах всички куплунзи на вратите, контакт шпрее и проблемите изчезнаха

ecotronic
17-11-2016, 14:24
Колега, аз имам 156 и 147. От време на време се появяваше по някой ефект. Откопчах всички куплунзи на вратите, контакт шпрее и проблемите изчезнаха

Пишеш по темата, или просто споделяш? Ти изобщо разбра ли, за какво говорим в тази тема?

iveli
02-12-2016, 23:01
Не съм откачал самоделката но съм почти сигурен че в моят вариант тя е виновника за по горе споменатите отклонения в работата на плафоните Когато не заключа колата и самоделката се изключи след като отворя и затворя някоя врата задръжката на плафоните е налична Но активирам ли самоделката чрез отключване или заключване задръжката на плафоните изчезва Междо другото при мен докато е активен модула работи и подгрева на седалките Дали ще можем да лекуваме плафоните Така или иначе самоделката е изключително полезна и остава в действие

iveli
04-12-2016, 16:36
Изключих модула Плафоните заработиха нормално Ако проблема не може да бъде решен ще я включвам напролет

iveli
19-07-2017, 22:36
Отказа да работи задно дясно стъкло На буксата на бутона на трите обувки има 12в а на предната врата на тази букса има едно 12в и две по 4-5в Механично всичко е здраво При клатене на бутона просто нищо не се случва Накъде да ровя

ecotronic
20-07-2017, 14:04
Бутонът би трябвало да има 4 извода. На 1 трябва да има +12V, на 1 - 0V и на останалите 2 нещо от сорта на 1 - 5V.
Поразмърдай и почисти и конекторите на модула за задните стъкла. Той се намира в багажника - вдясно.

iveli
20-07-2017, 22:08
Тези двата извода на бутона с малък ток при мен са с 12в Да не са се каращисали някъде или нещо при свързването на модула самоделка защото го изключих но пак не работи Утре ще разровя багажника но ме съмнява защото нямам липса на ток а имам по голям

ecotronic
21-07-2017, 17:46
С електрическите проблеми - мерене му е майката.

На бутона на задната врата трябва да ти излизат следните напрежения, когато си на контакт:

http://www.img-share.eu/f/images/396/1pXE9XO0.jpg

Тези двете по 0.5V може и да са някакви други в обхвата 0,5 - 5V, но важното е и двете да са еднакви.

Подозирам, че ти липсва това 0V на 4 - ти пин и вероятно не свети и осветлението на бутона.

Ако е така, подай с една жица принудително шаси на този пин и виж, дали ще проработи стъклото.

Ако така проработи, търси причината по кабела за блокировката (на шофьорската врата). Връзката към шаси нормално се осъществява през нея.

Тази връзка към шаси може и да се губи някъде в буксата между задната врата и купето. Малко е вероятно тя да се губи в буксата между шофьорската врата и купето при положение, че с другата задна врата нямаш проблем.

iveli
24-07-2017, 00:08
На буксата излизат следните напрежения
На 12в при мен е 12,2в
На двете обувки с по 1-5в при мен е 11,9в
На 0в при мен е 0,4в
Това е при мерене с мултицет и маса директно от вратата Когато меря между нулата и другите обувки тези напрежения излизат със същите стойности Странното е че не ми дава верига между обувката нула и маса-вратата Извадих и вкарах преходната букса за вратата но няма промяна Да разбирам че трябва да огледам преходите на шофьорската и болната врати-в сноповете със шлаухи

ecotronic
24-07-2017, 10:19
Значи просто липсват 0 V на въпросния пин, както предположих по-горе.

Вържи един кабел между шаси и пина на който мериш 0,4V и виж дали работи стъклото.

iveli
26-07-2017, 17:42
Свързах маса но не проработи ???

lordliness
26-07-2017, 18:08
Свързах маса но не проработи ???

Не четох всичко, което си правил, но има една зелена кутия под централната конзола и тя е пълна с едни малки реленца, някое от тях ти прави проблем, поразклати ги за начало

ecotronic
26-07-2017, 18:12
Свързах маса но не проработи ???

Почисти си буксите на модула за задните стъкла, който се намира в дясната част на багажника.

iveli
27-07-2017, 23:20
Лорде старата ми алфа беше с такава кутия но тази няма Извадих буксите на модула в багажника и ги напръсках с контактен спрей въпреки че не се виждаха окиси Накарах приятел да мърда бутона и в този модул се чува и усеща как цъка реле но прозореца не мърда

ecotronic
28-07-2017, 10:29
В този модул има включени два 4-пинови конектора. Съответстват на всяка от вратите. Локализирай този за въпросната врата и мери напрежение между пинове 3 и 4. Трябва да се появява напрежение 12 V при команда и да сменя поляритета си при противоположната команда. Ако това не става в една от посоките, отвори модула и търси, защо. За всеки конектор трябва да има 2 релета, като всяко съответства на дадена посока на движение и така кръстосват +/-.

iveli
29-07-2017, 22:34
Готово Тръгна Спукана спойка на краче на едно от четирите релета в модула в багажника Благодарности ЕСО

ecotronic
29-07-2017, 23:32
Тия талянци не се научиха да запояват. Ако бяха такива спойките и във Voyager 1 и 2........... :)