View Full Version : Проблем с ГИ и марели инжекцион с нискоомни дюзи
Колеги, имам проблем с газов инжекцион Фобос. Монтирахме го с колегата Alfista от ланчиа форума на дедричката от подписа, но не чете коректно бензиновите времена. Случва се това, че на празен ход ги чете горе-долу 2 пъти по ниски и при форсиране не отчита промяната... Разчетох се и стигнах до извода, че е възможно да е поради факта, че този инжекцион(марелито) е с нискоомни дюзи. Въпросът ми е дали някой е слагал успешо газов инжекцион на марели с нискоомни дюзи и дали има някакви особености при настройката. Също така ако има колега, който може да ми каже как се управляват дюзите при марели инжекцион - дали с един импулс равен на времето за отваряне, или с начален импулс на отваряне и последваща серия от импулси, която да държи дюзата отворена...ще съм много благодарен на всякакви мнения и съвети.
първо виж как са вързани инжекторите. вероятно са фул груп. нискоомните инжектори обикновено се управляват с peak and hold
Ами колега, не са фул груп, а последователно всяка по отделно. Като казваш, че нискоомни се управляват пиик енд холд, това го разбирам, като силен импулс за отваряне и след това слаб постоянен, за задържане отворени... или греша? :)
ecotronic
12-05-2012, 17:55
Поправете ме ако греша, но аз знам следното:
Газовият компютър "чете" бензиновите дюзи и така използвайки импулсите, подавани към бензиновите, изработва управляващите импулси за газовите.
Тогава как импедансът на газовите дюзи довежда до проблем с "четенето"?
Ами колега, не са фул груп, а последователно всяка по отделно. Като казваш, че нискоомни се управляват пиик енд холд, това го разбирам, като силен импулс за отваряне и след това слаб постоянен, за задържане отворени... или греша? :)
точно така. иначе ме съмнява дедрата да е с 4 отделни канала ама знаеш ли...
според мен са или 2х2 или всичките едновременно-това по скоро.
mimouzunov
13-05-2012, 10:00
точно така. иначе ме съмнява дедрата да е с 4 отделни канала ама знаеш ли...
според мен са или 2х2 или всичките едновременно-това по скоро.
На газовата електроника и е все тая как се управляват бензиновите дюзи (според мен)! Дали ще са фул груп и тн това няма значение защото 4-те канала (на газовата) са независими един от друг!
Ако се управляват бензиновите дюзи както казвате с пик и холд, газовата електроника може да отчита само ПИК-а за отварянето им... А от тук и по-малкото инжекторно време като цяло! При подаване на газ се променя не пик-а а холда ,а това явно не се отразява от газовата електроника...
Става въпрос за съпротивлението на БЕНЗИНОВИТЕ дюзи, и да впръскването е последователно, и последното инфо, което имам от бобо от екстрийм, е че дедричката НЕ управлява дюзите с пийк енд холд, а с нормален единичен импулс. Другото от снощи е, че пробвах с моето еку на делтата на един друг колега и на неговата кола моето еку чете времената коректно...
ecotronic
13-05-2012, 14:34
В момент в който двигателят работи на газ, бензиновите дюзи не работят. За целта ток през намотките им не тече.
И след като не тече ток през намотките им, как съпротивлението на намотките влияе върху амплитудата на импулсите, които се подават на газовия компютър?
Става въпрос за съпротивлението на БЕНЗИНОВИТЕ дюзи, и да впръскването е последователно, и последното инфо, което имам от бобо от екстрийм, е че дедричката НЕ управлява дюзите с пийк енд холд, а с нормален единичен импулс. Другото от снощи е, че пробвах с моето еку на делтата на един друг колега и на неговата кола моето еку чете времената коректно...
Объркал си инсталацията някъде.
Виж кабелите към бензиновете дюзи дали са правилно.
Няма друга причина да не чете времената.
Търсите под Вола теле.
Има аномалии... Колата запали и заработи криво ляво на газ, но за повече нямаше време... Аномалията е такава, че докато газовото еку не прекъсне бензиновите дюзи отчита бензиновите времена горе-долу на половина - 1.55мс горе-долу... След превключване на газ, нещата се оправят и колата работи, като вече времената се отчитат правилно - 3.3-3.4мс... http://www.lancia-bg.com/forum/images/smilies/image189.gif тези дни ще я донастроим и ще видим как ще дойдат нещата с този изпарител, че май има нещо пад в налагането на изпарената газ, но несъм сигурен, защото падна батирията на лаптопа... Утре на зареден лаптоп ще се видят нещата... http://www.lancia-bg.com/forum/images/smilies/icon_smile.gif
П.П. Все пак приемам всякакви съвети свързани с настройката.
П.П.П. Колега Екотроник, когато колата е на бензин се наблюдава аномалията с грешните времена, когато е на газ или се изключи някой от бензиновите инжектори то тогава на съответният инжектор времето се нормализира...
Какво е инжекторното време на бензин без газова система?
А оборотите на двигателя чете ли ги правилно?
Какво значи термина-нискоомни дюзи?
Ами инжекторното време на бензин без монтиран ГИ е около 3мс на празен ход и зависи от СО тригера и колко е загряла. Нискоомни дюзи не е много точно, но се има в предвид бензинови дюзи с ниско съпротивление и без външни резистори, както са някой стари бош инжекциони, а изходите на еку-то са предвидени за ниското съпротивление. Моите дюзи са 3.4 Ом - с ниско съпротивление, а болшинството от автомобили с "нормални" дюзи с високо съпротивление са със съпротивление около 15 Ом.
Сигнал взимаме от управляващата маса на бобината, която идва от комутатора, но и от 1-ви инжектор няма разлика - чете си ги абсолютно вярно.
mimouzunov
13-05-2012, 22:40
Сигнал взимаме от управляващата маса на бобината, която идва от комутатора.
Това на мен не ми се струва нормално! Сигнала си се взима от всяка бензинова дюза (–), като този сигнал минава през газовата електроника и отива в газовата дюза на съответния цилиндър... (1–1, 2–2, 3–3, 4–4)
Колега имам в предвид, е сигнал за оборотите взимам от управляващият "-" на бобината, а не сигнал за впръскването... За впръскването е ясно ... ;)
Пускането на тази кола няма да е елементарно. Поне така си мисля аз, въпреки, че не работя с Фобос. Ако искаш се обади и ще те пратя при човек който се занимава с тези системи. Говорил съм с него.
Има аномалии... Колата запали и заработи криво ляво на газ, но за повече нямаше време... Аномалията е такава, че докато газовото еку не прекъсне бензиновите дюзи отчита бензиновите времена горе-долу на половина - 1.55мс горе-долу... След превключване на газ, нещата се оправят и колата работи, като вече времената се отчитат правилно - 3.3-3.4мс... http://www.lancia-bg.com/forum/images/smilies/image189.gif тези дни ще я донастроим и ще видим как ще дойдат нещата с този изпарител, че май има нещо пад в налагането на изпарената газ, но несъм сигурен, защото падна батирията на лаптопа... Утре на зареден лаптоп ще се видят нещата... http://www.lancia-bg.com/forum/images/smilies/icon_smile.gif
П.П. Все пак приемам всякакви съвети свързани с настройката.
П.П.П. Колега Екотроник, когато колата е на бензин се наблюдава аномалията с грешните времена, когато е на газ или се изключи някой от бензиновите инжектори то тогава на съответният инжектор времето се нормализира...
схема на инжекциона имаш ли. я дай да я видим.
пробвай да откачиш буксата на единия инжектор и да забиеш в нея едно 5 ватово съпротивление 100-200ома. на 3 цилиндъра ще запалиш, но да видиш как чете тая дюза.
Аз само като я откача и започва да си ги чете коректно, дори софтуерно от газовата като я спрем конкретната дюза отчита вярно. Днес колата заработи прилично благодарение на колегата от ланчиа форума Alfista. Вдигнахме налягането на редуктора, диференциалното налягане влезе в граници и така, след това го смъкнахме на 1.7бара, но като цяло таблицата стана кофти, коефициентите са много малки на места и не е добре. Каточели сме разпробили разпръсквачите на много голям размер - 2.8, та мислим нещо на 2.4-2.6 новите и ламбда ще сложа, че сега на изуст станаха нещата и така... Иначе на бензин, бензиновите времена продължава да не ги чете, което е странно но факт. Аз обмислям да отида до фобос в софийският им сервиз да видя как ще реагират... :D
то е ясно че без товар така ще е. може да се пробва сигнала да се вземе с оптрон паралелно на дюзата примерно, ама има ли смисъл от тая играчка.
Ами единственият смисъл според мен в момента, е за да може да си направи автоматичната настройка, но не е на дневен ред, просто се чудя. Иначе можебище сваля и да разпробия томасето-то, защото има доста недоволни и открите доста фабрични дефекти. За сега си държи налягане голямо, дори го докарахме по едно време до 2.3бар на газта в рейката на празен ход....
Колеги и днес не мина без проблеми настройката - томасетото се предаде, имайки в предвид, че моята бабичка в момента надува на 0.8 някаде поради проблем със соленоида. На около 3500об/мин диференциалното налягане пада до около 300мБар, което е под прага, след като вдигнахме налягането до около 2бара на изпарителя се закрепи на 500мБар, но пак е много малко, та ще последва тунинг на изпарителя по рецепта на братушките, които са му намерили колая и така... :)
трябва да пуснеш един маркуч от след турбото до външната камера на мембраната на изпарителя.
Той е пуснат разбирасе - от колектора до камерата, но пак не стига дебита, изглежда на това томасето е сбъркано по "рождение", има доста теми по този въпрос. Най-елементарното е че изпарителя се захранва от 8мм тръба, а веднага след клапана в него отвора е 4мм, а на входа на камерата, която регулира налягането е 3.5мм?! Та там се разпробива, правят се и едни други модове и нещата заспиват, като се вдига мощността с 20-тина % на описаното от производителя. :) Въпроса е защо трябва да се стига до там аз да се занимавам с модване на грешки на инжинерите от завода, но това е друга тема... :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.