PDA

View Full Version : Регистрация на нов двигател в КАТ!



Pepo
16-05-2012, 17:08
Казусът е следният:

От чужбина е закупен фабрично нов двигател.
В момента се монтира в Мото Пфое Люлин.
Във връзка с регистрация на събитието и издаване на нов талон, каква е процедурата в КАТ, какви са необходимите документи и колко ще струва?

nb. При разопаковането му се оказа, че върху блока не е набит номер :calc:

Kuku
16-05-2012, 17:48
По принцип отиваш с документа (фактурата), с който си купил новия двигател, обаче той като няма номер.... не знам.... може да оставят автомобила без номер на двигател в талона - какво по-хубаво :)

Пробвай да намериш нещо и в сайта на КАТ - www.kat.mvr.bg (http://www.kat.mvr.bg) :)

Megadet
16-05-2012, 18:07
Колеги то има ли нужда от регистрация, някъде бях чул че това се води резервна част но не съм сигурен!

Tonimir
16-05-2012, 18:58
По принцип отиваш с документа (фактурата), с който си купил новия двигател, обаче той като няма номер.... не знам.... може да оставят автомобила без номер на двигател в талона - какво по-хубаво :)

Пробвай да намериш нещо и в сайта на КАТ - www.kat.mvr.bg (http://www.kat.mvr.bg) :)

Ако двигателя (заводско) няма номер, пише се в талона "БЕЗ НОМЕР" - нищо странно няма в това. 1.6 16в двигателя, който беше в Алфата на брат ми (146ца) си е заводски без ноемр и в талона си го пише "БЕЗ НОМЕР" пред "номер на двигател".


Колеги то има ли нужда от регистрация, някъде бях чул че това се води резервна част но не съм сигурен!
Правилно си чул и разбрал.

Аз ако бях на мястото на автора на темата, няма АМА ВЪОБЩЕ да се занимавам и да губя цял ден в КАТ и една сума пари за нови документи. Просто няма смисъл, никой вече не гледа ноемра на двигателя какъв е в техническия пункт, било то дори в КАТ.

И ако се притесняваш, че да няма проблем при продаване, просто новия собственик (когато купи колата) му се дава този документ за новия двигател, и когато минава в КАТ за подмяна на собств., показва документа на новия двигателя, вписва се и пак нещата са 6.

Kuku
16-05-2012, 19:19
Не, не е странно да няма номер на двигателя в регистрационния талон - много коли са така. Странно е, че новия двигател идва без номер.

Как и да е.... Най-лесно е да пренабиете номера на досегашния двигател върху новия :)

75TwinSpark
16-05-2012, 22:13
Новия двигател ще ти го пишат,бе3 номер.
Отиваш с документа който имаш 3а двигателя,фактура или друго.
Ще ти струва предполагам около 20лв. (смяна на документи със сверка на номер)
Такова чудо като двигателя е ре3ервна част в БГ няма.
Ако някой мисли друго да цитира 3акона.
3а пренабиване на номера колега,последствията са много серио3ни,да неговориме 3а глобата, сумата е 4-цифрена,а това се вижда с просто око ,да не говориме 3а ренгена.

Kuku
17-05-2012, 00:02
Естествено, че нормалния, законния и логичен ред на нещата е точно този - монтира се чисто новия двигател, потегля колата, отива се в КАТ с документите за закупуване на новия двигател, сменят се талоните, пише се в новия талон "без номер" на двигателя и по живо по здраво!
Всичко друго са си цигании по български..... само колко показателно звучи :?

Tonimir
17-05-2012, 08:50
никой не успорва, че редния ред на нещата е най-правилен. И ако трябва ептен да сме перфекционисти, трябва след това с новия талон да идем в данъчното. (ко праим, ако новия двигател е по-мощен с 5 магарета? :biggrin:)

Но според мен няма смисъл да се губи цял ден в КАТ и да се плащат излишни пари.

Би имало логика да се ходи, ако новия двигател е с по-малък обем, тогава има смисъл заради гражданската, но ако е обема на новото сърце е същото (или по-голямо) няма смисъл. /лично мнение ;)/

Колкото за приказката за "набиване на номера", в днешно време вече е безсмислена ... просто двигатели да искаш! :D

Tonimir
17-05-2012, 18:20
В талона пише ли номер на двигателя..? На коя друга "резервна част" номера и го пише в талона..?
Като смениш двигателя и номера не съвпада с този в талона (а ако няма номер, той определено не съвпада с талона), при проверка от КАТ, те имат пълното право да спрат веднага колата ти от движение.

Иначе всеки може да прави каквото си иска, аз съм почти сигурен, че повечето карате коли, които нито са обявени в данъчното, нито се водят на ваше име, нито пък сте сменили регистрацията им когато сте ги купували... За сменени мотори направо не ми се разсъждава...
И това е така, защото ние по принцип сме си напълно културни европейци, ама доходите са ни малки и като имаш едни 5-10 бона за кола, става доста трудно после да отделиш 50-60 лева за "оправяне" на документите и без да говорим изобщо за данъците... :th_up:

Според мен Реро пита точно за "правилния' и "редния" начин, а не се интересува как да изтарикатее и да спести едни 20-30-50 лева... :baby:

Всичко е как си го направиш. ;) Тук е форум за това се предлагат всякакви мнения и вече всеки си решава.

Може и да останеш изненадан, но миналата есен когато купух 145цата, минах първо през СБА Сливен за тех. преглед. И там направиха ПЪЛЕН преглед с видео запис както му е реда (спирачки, светлени, газ-анализи, кормилна рейка ..) всичко гледаха но никой не си направи труда да гледа номера на двигателя! Който си беше различен от този в талона.

Същия ден, минах през КАТ Търново, за смяна на собств. както и нови рег. номера. и там всичко си минах както си му е реда и пак с видео запис, и познай ... пича гледа номера на шасито, но двигателя ама хич не си направи труда да го гледа какъв е и какъв номер е. И за финал ми каза: "дай и няколко пъти така да я чуем как реве и съска" ... и за да няма спекулации, на никого нищо не съм плащал и всичко си беше на видео запис!

И може пак да ти звучи странно, но и 155цата и 145цата (дори москала, който не го карам) си ги има в даначното и си им плащам данаците както си му е реда.

За това пак ще ти кажа, че всичко е как си го направиш! А ние тук споделяме опит и всякакви мнения.

И ще си довърша приказката с това, че НИКОЙ НЕ може да ти спре колата от движение само защото номера на двигателя бил различен и ще ти кажа защо. Първо за да стане, трябва служител на КАТ да те спре на пътя, да сравни номера на двг. (който го пише САМО на големия талон) с този на колата. Нали сам се сещаш, че това няма как да стане, при условие, че не си длъжен да носиш големия талон със себе си.
ЕДИНСТВЕНОТО нещо което може да стане е пичовете на тех. пункт да ОТКАЖАТ да ти дадът талон за тех. преглед, докато не си оправиш талона. А ти ЩОМ ИМАШ документа на въпросния двигател (както автора на темата има, както аз имам на моя на 145цата) просто отиваш в КАТ и казваш, монтирахме нов двигател, впишете промените и щом всичко си имаш, нямаш ама никакви грижи. НО този сценарии да стане, трябва да са та върнали от всички тех. пунктове, нещо което няма как да стане (поне за сега).

Идеята не е това да спестиш 50 лева, идеята е че губиш цял глупав ден да висиш по опашки в КАТ, за някоя глупава безсмислена процедура, която на никой по никакъв начин не пречи. А е поредната процедура, която да храни държавата с безсмислени такси.

Разбирам, кола 2012 година, която наистина всичко трябва да и е на ред, но говорим все пак за 15-20 годишни кошници.

Всеки си има акъл и сам си решава кое си заслужава и кое не. ;)

75TwinSpark
17-05-2012, 20:19
И ще си довърша приказката с това, че НИКОЙ НЕ може да ти спре колата от движение само защото номера на двигателя бил различен и ще ти кажа защо. Първо за да стане, трябва служител на КАТ да те спре на пътя, да сравни номера на двг. (който го пише САМО на големия талон) с този на колата. Нали сам се сещаш, че това няма как да стане, при условие, че не си длъжен да носиш големия талон със себе си.

Колега пропускаш че номера на двигателя го пише също и в протокола 3а ГТП който си длъжен да го носиш.
А при установяване на несъответствие на номерата,абсолютно веднага могат да те спрът от движение.
Въпроса ,кога ще те спрът на пътя и ще ти сравняват номера,няма смисъл да го коментираме.

Само автора на темата нека3ва с какъв двигател е бил и какъв е сложил.
3ащото нещата могат да се променят драстично.

Tonimir
17-05-2012, 21:15
Споко де, няма се изядем за някакви правила и закони я :D

Темата с данъците ми е болка, абе въобще цялото "плащане заради нещо" на държавата ми е болка и ако я захапим тази тема, ще направим поне 10 страници от тази тема, за това ще се въздържа да не я коментирам :)

Наистина съм изненадан, че имало някой мераклия от КАТ патрулка да ти гледа номера на двигателя на сред пътя. Но щом казваш, значи има и такава вероятност. Но като гледам, от КАТ нещо вече е на мода с мобилни камери да се занимават. :)

Ако трябва да съм искрен, правилния ход на нещата Е както е по правилата. И не го отричам! Но стане ли дума вече за чиста бирокращина , почвам да гледам по различен начин на нещата и това си е лично мое начин на разсъждение и не го налагам ;)

П.С: Според мен темата се изчерпа :hmm:

Pepo
22-05-2012, 13:49
В резюме:

За двигателя

Закупен от Холандия, фабрично нов и идентичен с първоначално вградения в автомобила.

Какви документи занесохме

1. Холандската фактура
2. Копие от поръчката за приемане на автомобила в Мото Пфое
3. Фактурата за извършения от Мото Пфое монтаж
4. Помолихме за издаването на една съвсем фиктивна ‘декларация’, в която Мото Пфое вписаха, че новият двигател е идентичен със стария (не съм сигурен дали беше необходимо, защото това бе видно от холандската фактура)
5. За всеки случай добавихме и фактурата от спедиторската фирма, която го достави (и за това не съм сигурен, че беше необходимо – идеята беше да сме в състояние да удостоверим произхода и пътя по който този двигател е стигнал до нас)

В какъв ред мина процедурата

1. Подаване на документите в бараката на входа срещу каналите
2. Минаване на канал
3. Получаване на новия талон

Колко ни струваше

1. Такса за обработка на подадените документи – 6 лв
2. Такса за издаване на новия талон – 16 лв

Колко време ни отне

2 часа - от 9.00 до 11.00


Новото, което научихме

1. Не знам как е при другите марки, но Ford не набиват номер върху произведените като резервна част двигатели.
2. Последните шест цифри на номера при фабрично вградените двигател при Ford съвпадат с последните шест на вин кода.
3. По същия начин се набива и номерът върху новият двигател - последните шест трябва да съвпадат.
4. По правило набиването на номера се извършва в КАТ, но явно си спестиха тази процедура и в талона просто се вписа ‘’без номер на двигател’’

Благодаря на всички, които споделиха мнение и на човека, който ми писа на ЛС :cheers: