PDA

View Full Version : Акумулатор - нормално ли е ?



bemy
01-06-2012, 17:38
Нормално ли е при отделяне на клемата за маса от акумулатора да се чува припукване и да се забелязва леко заискряване ?Сигурно има някъде утечка на ток .

mimouzunov
01-06-2012, 17:53
Нормално ли е при отделяне на клемата за маса от акумулатора да се чува припукване и да се забелязва леко заискряване ?Сигурно има някъде утечка на ток .

И е нормално и не е!
Зависи в този момент какво е работило, плафони в салона, радио аларма и тн.

bemy
01-06-2012, 17:56
Без плафони ,радиото е без панел ,а алармата не беше активирана .

mimouzunov
01-06-2012, 18:16
Без плафони ,радиото е без панел ,а алармата не беше активирана .

Значи... мултицета на амперметър, и последователно махане на бушоните за да се установи по коя верига идва товара.

NightRider
01-06-2012, 19:00
Нормално е. Мултицет - само ако се оплакваш от падане на акумулатор

bemy
01-06-2012, 19:24
Нормално е. Мултицет - само ако се оплакваш от падане на акумулатор

А защо да е нормално ,кой консуматор предизвиква искрата ?

NightRider
01-06-2012, 19:36
А защо да е нормално ,кой консуматор предизвиква искрата ?
Всички, преди отново да се успят

bemy
01-06-2012, 19:50
Всички, преди отново да се успят

Ами той акумулатора беше паднал,затова и го свалих де и забелязах искренето при допиране на обувката към клемата,ама дали скрита консумация е причината или нещо друго,как да се разбере ?

ecotronic
01-06-2012, 20:57
Ами той акумулатора беше паднал,затова и го свалих де и забелязах искренето при допиране на обувката към клемата,ама дали скрита консумация е причината или нещо друго,как да се разбере ?

Възможно е при включване на клемата да има малко по-голяма консумация заради някои преходни процеси по електрониката, но след около 30 сек консумацията не трябва да надвишава 50 - 100 mA. Така, че мери след като почакаш малко и ако не падне токът на консумация, търси причината по начина, който ти обясни колегата Mimouzunov.

bemy
01-06-2012, 21:10
Акумулаторът вече се зарежда ,но прави впечатление ,че една от клетките почти не бълбука ,да не кажа изобщо не бълбука .Това ме кара да си мисля лоши неща .Въпросът е дали скрита консумация е причинила това или просто му е дошло времето ?

ecotronic
01-06-2012, 21:21
Това, че акумулаторът може да е заминал е отделен въпрос. Но това, че е заминал не може да е причина за ненормална консумация в покой.
Но обратното може да е вярно. А именно - утечката да е способствала за дефектирането на акумулатора.

NightRider
01-06-2012, 22:08
Акумулаторът вече се зарежда ,но прави впечатление ,че една от клетките почти не бълбука ,да не кажа изобщо не бълбука .Това ме кара да си мисля лоши неща .Въпросът е дали скрита консумация е причинила това или просто му е дошло времето ?
Ами това означава заминал акумулатор. А защо е заминал - може да не е от консумация, просто му е дошло времето. А и за да провериш консумацията става по малко по-сложна процедура

kolev
02-06-2012, 08:34
трябва да се провери електролита в клетките и въпросната клетка за късо. понеже става въпрос за киселина, ако не знаеш как или неможеш по-добре е да го занесеш на специалист.
едва ли утечка може да причини късо в клетка,а искренето е нормално.ако е умряла клетка просто му е дошло времето на акумулатора.а като слагаш нов ще ти измерят и зарядното напрежение и утечката.

bemy
02-06-2012, 10:33
Може би нямам утечка,защото като сложих акумулатора,вече зареден и с пробната лампа проверих,светва за секунда и угасва.А клетката,която не кипеше първоначално,впоследствие закипя,но по-слабо от всички останали,мирише ми на нов акумулатор,за съжаление.

Alexanderbb
02-06-2012, 12:03
Нов акумулатор винаги може да си купиш. Най-лесно е първо да си провериш електролита и при нужда да го подмениш.

ecotronic
02-06-2012, 12:51
Може би нямам утечка,защото като сложих акумулатора,вече зареден и с пробната лампа проверих,светва за секунда и угасва.А клетката,която не кипеше първоначално,впоследствие закипя,но по-слабо от всички останали,мирише ми на нов акумулатор,за съжаление.

С пробна лампа няма да установиш утечка от порядъка на 200 - 300 mA. Такава утечка обаче, ще води до това да ти се изтощава акумулатора за няколко дни. Особено ако той не е в първа младост.
Иначе състоянието на акумулатора най-добре се определя като се мери гъстотата на електролита на отделните клетки при зареден акумулатор и се тества с товарна вилка.