View Full Version : Акумулатор - нормално ли е ?
Нормално ли е при отделяне на клемата за маса от акумулатора да се чува припукване и да се забелязва леко заискряване ?Сигурно има някъде утечка на ток .
mimouzunov
01-06-2012, 17:53
Нормално ли е при отделяне на клемата за маса от акумулатора да се чува припукване и да се забелязва леко заискряване ?Сигурно има някъде утечка на ток .
И е нормално и не е!
Зависи в този момент какво е работило, плафони в салона, радио аларма и тн.
Без плафони ,радиото е без панел ,а алармата не беше активирана .
mimouzunov
01-06-2012, 18:16
Без плафони ,радиото е без панел ,а алармата не беше активирана .
Значи... мултицета на амперметър, и последователно махане на бушоните за да се установи по коя верига идва товара.
NightRider
01-06-2012, 19:00
Нормално е. Мултицет - само ако се оплакваш от падане на акумулатор
Нормално е. Мултицет - само ако се оплакваш от падане на акумулатор
А защо да е нормално ,кой консуматор предизвиква искрата ?
NightRider
01-06-2012, 19:36
А защо да е нормално ,кой консуматор предизвиква искрата ?
Всички, преди отново да се успят
Всички, преди отново да се успят
Ами той акумулатора беше паднал,затова и го свалих де и забелязах искренето при допиране на обувката към клемата,ама дали скрита консумация е причината или нещо друго,как да се разбере ?
ecotronic
01-06-2012, 20:57
Ами той акумулатора беше паднал,затова и го свалих де и забелязах искренето при допиране на обувката към клемата,ама дали скрита консумация е причината или нещо друго,как да се разбере ?
Възможно е при включване на клемата да има малко по-голяма консумация заради някои преходни процеси по електрониката, но след около 30 сек консумацията не трябва да надвишава 50 - 100 mA. Така, че мери след като почакаш малко и ако не падне токът на консумация, търси причината по начина, който ти обясни колегата Mimouzunov.
Акумулаторът вече се зарежда ,но прави впечатление ,че една от клетките почти не бълбука ,да не кажа изобщо не бълбука .Това ме кара да си мисля лоши неща .Въпросът е дали скрита консумация е причинила това или просто му е дошло времето ?
ecotronic
01-06-2012, 21:21
Това, че акумулаторът може да е заминал е отделен въпрос. Но това, че е заминал не може да е причина за ненормална консумация в покой.
Но обратното може да е вярно. А именно - утечката да е способствала за дефектирането на акумулатора.
NightRider
01-06-2012, 22:08
Акумулаторът вече се зарежда ,но прави впечатление ,че една от клетките почти не бълбука ,да не кажа изобщо не бълбука .Това ме кара да си мисля лоши неща .Въпросът е дали скрита консумация е причинила това или просто му е дошло времето ?
Ами това означава заминал акумулатор. А защо е заминал - може да не е от консумация, просто му е дошло времето. А и за да провериш консумацията става по малко по-сложна процедура
трябва да се провери електролита в клетките и въпросната клетка за късо. понеже става въпрос за киселина, ако не знаеш как или неможеш по-добре е да го занесеш на специалист.
едва ли утечка може да причини късо в клетка,а искренето е нормално.ако е умряла клетка просто му е дошло времето на акумулатора.а като слагаш нов ще ти измерят и зарядното напрежение и утечката.
Може би нямам утечка,защото като сложих акумулатора,вече зареден и с пробната лампа проверих,светва за секунда и угасва.А клетката,която не кипеше първоначално,впоследствие закипя,но по-слабо от всички останали,мирише ми на нов акумулатор,за съжаление.
Alexanderbb
02-06-2012, 12:03
Нов акумулатор винаги може да си купиш. Най-лесно е първо да си провериш електролита и при нужда да го подмениш.
ecotronic
02-06-2012, 12:51
Може би нямам утечка,защото като сложих акумулатора,вече зареден и с пробната лампа проверих,светва за секунда и угасва.А клетката,която не кипеше първоначално,впоследствие закипя,но по-слабо от всички останали,мирише ми на нов акумулатор,за съжаление.
С пробна лампа няма да установиш утечка от порядъка на 200 - 300 mA. Такава утечка обаче, ще води до това да ти се изтощава акумулатора за няколко дни. Особено ако той не е в първа младост.
Иначе състоянието на акумулатора най-добре се определя като се мери гъстотата на електролита на отделните клетки при зареден акумулатор и се тества с товарна вилка.
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2024 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.