PDA

View Full Version : 156 бутала



Martini_Racing
04-10-2012, 07:04
колеги някой има ли идея на колко бууст биха издържали оригиналните бутала на 156 , 2.0 155 кс 97 г .
благодаря предварително :rosso_racers:

D22DJ
04-10-2012, 09:08
По спомен от Alfaowner, бяха коментирали нещо от сорта на 0,4,-0,5, ама пак зависи знаеш :twisted:

Martini_Racing
04-10-2012, 09:48
много малко ми се струва 0.4 - 0.5 май аз ще съм първият който ще надуе стоковата карантия на 1 бар

stelt
04-10-2012, 10:07
Нито си първият, нито последния с дупка в буталото :)

Martini_Racing
04-10-2012, 10:13
има един начин да разберем,при положение, че разредена максимално риска ще намалее значително според мен

Jivko7777
04-10-2012, 10:41
много малко ми се струва 0.4 - 0.5 май аз ще съм първият който ще надуе стоковата карантия на 1 бар

малкооо на нормална атмосферка която е сгъстена, колата направо ще откача ;)

Martini_Racing
04-10-2012, 11:01
при степен на сгъстяване 8:5:1 и гарнитура 2.8мм ще се получи желаният 1 бар според мен а и според други

---------- Post added at 08:01 ---------- Previous post was at 07:48 ----------

и като прибавим портната глава , отворена генерация,кн филтър,лек наховик,задължителен мап се надявам да се кача на около 200 кс

digitalundgrd
04-10-2012, 11:05
Според мен при повече от 0.8 бара ще си бръз за кратко :)

stelt
04-10-2012, 11:07
Само толкова ли бе човек, че аз ще те прескачам с дизела.

drigata
04-10-2012, 11:18
много малко ми се струва 0.4 - 0.5 май аз ще съм първият който ще надуе стоковата карантия на 1 бар

Няма да си първият ,дори и на 1 бар!

Martini_Racing
04-10-2012, 11:39
дрига сигурен съм че няма да съм първият
но на повече стоковицата няма да издържи предполагам не че не искам

oem
04-10-2012, 11:48
при степен на сгъстяване 8:5:1 и гарнитура 2.8мм ще се получи желаният 1 бар според мен а и според други

---------- Post added at 08:01 ---------- Previous post was at 07:48 ----------

и като прибавим портната глава , отворена генерация,кн филтър,лек наховик,задължителен мап се надявам да се кача на около 200 кс

Ама хайде тва дето си го говорим да не го споменаваш тука ако обичаш! На каква степен, колко дебела гарнитура и прочее си е наша работа.

WhitePower
04-10-2012, 12:02
Ама хайде тва дето си го говорим да не го споменаваш тука ако обичаш! На каква степен, колко дебела гарнитура и прочее си е наша работа.
Що некво ноу хау ли си мислиш че си открил ? Е са ще видиш как ще ти вземат хляба и ще турбилират всички с твойте технически данни

tokata_pz_flex
04-10-2012, 12:02
Нали за това темата е Тунинг проекти - за да се сподели кое как е направено , Няма обикновените потребители да ти изядат хляба , спокойно ...

oem
04-10-2012, 12:39
Нямам предвид, че ще ми изядат хляба. Никой не може да ми изяде хляба на мен тъй като първо хляб има за всички, второ това не е никакво ноу хау кое как се смята и т.н. Въпроса е принципен. Днес може да съм решил едно, утре нещата може да се променят и инфото няма да е актуално. Ноу хауто не е във формулите, а в параметрите които се задават. Утре може да каже и какви са му новите градуси за валовете дето съм му дал. Ама за Орлинчо това също не е ноу хау и той така или иначе си ги знае нещата, та няма нужда да ги казваме :)

tokata_pz_flex
04-10-2012, 12:42
Това е добре ... щото за това е форума - да четем и да се радваме на резултатите :)
Снимки има ли на колата ?

Linkestis
04-10-2012, 13:59
.....
....Снимки има ли на колата ?

Няма!Всичко е секретно за сега.Облепена е с черно велпапе до като не се вземе решение за окончателния дизайн :)
Оем-а е забранил,че току виж станат много аеродинамични 156-ци

WhitePower
04-10-2012, 14:14
Нямам предвид, че ще ми изядат хляба. Никой не може да ми изяде хляба на мен тъй като първо хляб има за всички, второ това не е никакво ноу хау кое как се смята и т.н. Въпроса е принципен. Днес може да съм решил едно, утре нещата може да се променят и инфото няма да е актуално. Ноу хауто не е във формулите, а в параметрите които се задават. Утре може да каже и какви са му новите градуси за валовете дето съм му дал. Ама за Орлинчо това също не е ноу хау и той така или иначе си ги знае нещата, та няма нужда да ги казваме :)

Виш сега , ако ще пускаш тунинг проект , погледни другите и се ориентирай как се пуска проект , ако ще си приказваме празни приказки - раздела е Общ технически

Bodom
04-10-2012, 14:49
Ама хайде тва дето си го говорим да не го споменаваш тука ако обичаш! На каква степен, колко дебела гарнитура и прочее си е наша работа.

:bravo:
Ако се разсъждава на този принцип - защо изобщо е пусната темата... ? Аз не разбирам... :depressed:

Edit: badmadafaka, да не е станало модно да си държим постовете определено време и после да си ги трием? Аз вече се чувствам късметлия, когато успея да прочета твой пост преди да си го самозатрил :)

badmadafaka
04-10-2012, 15:01
Не бе, просто такива глупости пиша, че сам като ги прочета после и си ги трия... :biggrin:

oem
04-10-2012, 15:17
Темата е за буталата. Колко държат буталата? Някой може ли да го сметне и да каже? Аз не мога. Не вярвам и тук някой да може по ред причини. Единствения вариант да ги пазиш е да сметнеш теоретично ефективното налягане в мотора да не превишава определени граници и после да се кръстиш :) Не сме двигателни инженери и още по-малко пък знаем техническите данни на буталата, че дори и да знаем как да сметнем до колко държат. Другото което е, че издръжливоста на буталата не е пряко свързана с налягането на пълнене. Можем да имаме и над 1 бар налягане на пълнене и буталата пак да си държат както и обратното. По-важно е ефективното налягане в цилиндъра в работния такт и температурата. При такъв скалъпен тунинг обикновено се гледа темепратурата (и не само тя както казах) да не превишават определени граници.

Основните превантивни мерки:
1. Максимално елиминиране на риска от презапалване
2. Максимално поддържане на възможно ниски температури на отработените газове
3. Оптимално работно налягане в работния такт
4. Добро охлаждане на течностите и работната смес
5. Максимално продухване на мотора в изпускателния такт и намаляване на помпените загуби за смяна на работната смес
6. и др.

Ако някой може да каже нещо повече по-темата нека го направи.

Bobo
04-10-2012, 16:53
Темата е за буталата. Колко държат буталата? Някой може ли да го сметне и да каже? Аз не мога. Не вярвам и тук някой да може по ред причини. Единствения вариант да ги пазиш е да сметнеш теоретично ефективното налягане в мотора да не превишава определени граници и после да се кръстиш :) Не сме двигателни инженери и още по-малко пък знаем техническите данни на буталата, че дори и да знаем как да сметнем до колко държат. Другото което е, че издръжливоста на буталата не е пряко свързана с налягането на пълнене. Можем да имаме и над 1 бар налягане на пълнене и буталата пак да си държат както и обратното. По-важно е ефективното налягане в цилиндъра в работния такт и температурата. При такъв скалъпен тунинг обикновено се гледа темепратурата (и не само тя както казах) да не превишават определени граници.

Основните превантивни мерки:
1. Максимално елиминиране на риска от презапалване
2. Максимално поддържане на възможно ниски температури на отработените газове
3. Оптимално работно налягане в работния такт
4. Добро охлаждане на течностите и работната смес
5. Максимално продухване на мотора в изпускателния такт и намаляване на помпените загуби за смяна на работната смес
6. и др.

Ако някой може да каже нещо повече по-темата нека го направи.

Аз мога да кажа точно колко държат, карал съм такива бутала 5 години на всякакви налягания ма с тия супер секретни дани няма как да дам отговор поне кажете каква е турбината ;)

По точки:

1. Максималното елиминиране на риска от презапалване е като да кажеш ще карам ски и ще гледам да не падна хахахах
2. Ниски ЕГТ температури означават изместване на аванса към точка 1 :boo:

3. Оптималното работно налягане е толкова сложна тема че дори теоретично за тоя мотор в идеални условия ти няма как да го сметнеш;)

4., 5. и 6. си ги написал щото не е имало кво друго ли?

Мисля че темата няма никакво място в тоя раздел и е пълен смях в този си вид!

В темата на моята кола има точно кога и как буталата издържат 270коня на колелата ако имате желание вземете я прочетете;)

---------- Post added at 13:53 ---------- Previous post was at 13:52 ----------


Виш сега , ако ще пускаш тунинг проект , погледни другите и се ориентирай как се пуска проект , ако ще си приказваме празни приказки - раздела е Общ технически

Тук съм 100% съгласен, само дето ВИЖ се пише с Ж :twisted:

oem
04-10-2012, 17:05
Все още няма никакви данни, за това беше тъпо изобщо да се говори каквото и да било, за това казах да не се казва нищо, защото може изобщо да не е такова каквото ще се каже сега.

За точките... сега няма да коментирам, че бързам... може по-късно... :)

Bobo
04-10-2012, 17:08
Все още няма никакви данни, за това беше тъпо изобщо да се говори каквото и да било, за това казах да не се казва нищо, защото може изобщо да не е такова каквото ще се каже сега.

За точките... сега няма да коментирам, че бързам... може по-късно... :)

Бързай бавно ;)

Сетих се че и момчетата от пазарджишката група знаят колко държат тия бутала ;)

WhitePower
04-10-2012, 17:19
Ми ВИШ значи админите да я мувнат в обЩ

oem
04-10-2012, 18:22
Бързай бавно ;)

Сетих се че и момчетата от пазарджишката група знаят колко държат тия бутала ;)

Нали знаеш, че буталата не са целия мотор. При едни може да държат много, при други по-малко :) Зависи как направен мотора.

Относно отговора ти по точка 2 спрямо точка 1. Не мога да разбера какво общо има аванса с пре-запалването? Да не го объркаме с детонацията :)

Относно налягането. Под оптимално може би трябваше да напиша равномерно ефективно налягане. Това може да се сметне много добре и да се нагласи чрез газоразпределението в целия диапазон от обороти наляганто да не превишава определени стойности. Както предполагам знаеш атмосферен мотор след турбо конверсия стоковите валове и настройките на газоразпределение не са най-добрите при принудително пълнене. Даже според дължината валовете, оувърлапа и фазите, в някои случай те могат да бъдат опасни. Ефективното налягане както и динамичната степен на сгъстяване могат да бъдат променени много чрез промяна на фазите на двата вала. Респективно изместени към средата на оборотите или на горе във високите. С това и с налягането на пълнене могат да се постигнат много плавни криви ако погледнеш налягането в цилиндъра спрямо обороти. Разбира се, че това не може да бъде измерено и теоретичното никога не е същото на практика, но помага много да се доближим до търсения резултат.

Точка 4 е ясна за всички, а за номер 5. Ще те оставя сам да си се сетиш какво имам предвид. :)

И защо трябва да ги говорим тези неща обаче не ми е ясно като това не е ноу хау и не е нищо скрито покрито? Аз мога да пиша много на тази тема, но всичко си го пише там където трябва :)

С най-добри чуства към всички. Когато има повече яснота по проекта на колегата той ще пусне тема и там ще се дискутират вече нещата с готови решения вече. :)

Bobo
04-10-2012, 19:15
Нали знаеш, че буталата не са целия мотор. При едни може да държат много, при други по-малко :) Зависи как направен мотора.
Аз ли да не знам хахахах - и все пак виж името на темата!



Относно отговора ти по точка 2 спрямо точка 1. Не мога да разбера какво общо има аванса с пре-запалването? Да не го объркаме с детонацията :)
Аз нищо не бъркам ти като направиш поне една турбо конверсия ще разбереш кво бъркаш ;)



Относно налягането. Под оптимално може би трябваше да напиша равномерно ефективно налягане. Това може да се сметне много добре и да се нагласи чрез газоразпределението в целия диапазон от обороти наляганто да не превишава определени стойности. Както предполагам знаеш атмосферен мотор след турбо конверсия стоковите валове и настройките на газоразпределение не са най-добрите при принудително пълнене. Даже според дължината валовете, оувърлапа и фазите, в някои случай те могат да бъдат опасни. Ефективното налягане както и динамичната степен на сгъстяване могат да бъдат променени много чрез промяна на фазите на двата вала. Респективно изместени към средата на оборотите или на горе във високите. С това и с налягането на пълнене могат да се постигнат много плавни криви ако погледнеш налягането в цилиндъра спрямо обороти.
Начи не те ли е срам да напишеш всичко това и накрая да напишеш това:

Разбира се, че това не може да бъде измерено и теоретичното никога не е същото на практика, но помага много да се доближим до търсения резултат. Язък аз го написах много по кратко и ясно ;)



Точка 4 е ясна за всички, а за номер 5. Ще те оставя сам да си се сетиш какво имам предвид. :) Няма какво да се сещам мисля че съвсем подценяваш хората ;)
С най-добри чувства успех!

---------- Post added at 16:15 ---------- Previous post was at 16:13 ----------


Ми ВИШ значи админите да я мувнат в обЩ

Те админите ще я преместят ма незнам кво е ВИШ - ? Виш Институт по Шизофрения ??? ;)

oem
04-10-2012, 21:13
Приятелю, аз никога никого не съм подценявал. Не знам защо си го помисляш въобще. Аз гледам себе си и това ми е достатъчно.

Не виждам защо трябва да се заражда спор след като ясно съм написал всичко което както си е. За това се казва "теоретично", защото идеални условия никога няма. Но теоретично сметнато нещо, е по-близо до действителното от колкото да не сметнеш нищо. Поне за мен така е редно. Ти имаш право да имаш съвсем друга теория. Това си е твой избор. Аз не съм казал нещо по-различно, но ти каза
"... че дори теоретично за тоя мотор в идеални условия ти няма как да го сметнеш." Всичко има как да се сметне :) От какво трябваше да ме е срам не разбрах, но както и да е.

Ще видим на края къде съм сбъркал. Нека не избързваме сега със заключенията :)

Bobo
05-10-2012, 13:42
Приятелю, аз никога никого не съм подценявал. Не знам защо си го помисляш въобще. Аз гледам себе си и това ми е достатъчно.

Не виждам защо трябва да се заражда спор след като ясно съм написал всичко което както си е. За това се казва "теоретично", защото идеални условия никога няма. Но теоретично сметнато нещо, е по-близо до действителното от колкото да не сметнеш нищо. Поне за мен така е редно. Ти имаш право да имаш съвсем друга теория. Това си е твой избор. Аз не съм казал нещо по-различно, но ти каза Всичко има как да се сметне :) От какво трябваше да ме е срам не разбрах, но както и да е.

Ще видим на края къде съм сбъркал. Нека не избързваме сега със заключенията :)

А ако не се зароди спор как ще излезе зайчето бре, нали трябва да има дискусия за да се зароди изобщо мислене по въпроса ;)

oem
05-10-2012, 13:49
А ако не се зароди спор как ще излезе зайчето бре, нали трябва да има дискусия за да се зароди изобщо мислене по въпроса ;)

Абе и ти си прав ама... хайде да оставим зараждането на спора когато има нещо на лице, че така сега е леко тъпинко да си говорим каквото и да било. Сега дай да :drunk: пък после ще му мислим :)

MaVrUt
05-10-2012, 19:37
таман да ми стане интересна някоя тема и се намират хора да ги осират........с избиване на комплекси от рода кой е по по най :)

Gosheto30v6
05-10-2012, 21:01
А аз ще се придьржам кьм основния вьпрос на темата(ще издържат ли стоковите бутала,отговорът ми .......може би)като пример при мен моторът не беше разреждан(2,0т.с. 8в)като налягането първоначално беше 0,8 след това взе да ми харесва 0,9-1,0 и накрая приключихме на 1,2.верно че кефа беше голям тръгваше в ниските много добре и 3 бутала отидоха за отпадъци...надявам се ме разбирате за какво намеквам

tqnbtb
05-10-2012, 23:01
със каква турбина и колко беше разредена колата ? че явно не е чак толкоз слаб тоя мотор и взе да ми става интересно

Bobo
09-10-2012, 18:16
А аз ще се придьржам кьм основния вьпрос на темата(ще издържат ли стоковите бутала,отговорът ми .......може би)като пример при мен моторът не беше разреждан(2,0т.с. 8в)като налягането първоначално беше 0,8 след това взе да ми харесва 0,9-1,0 и накрая приключихме на 1,2.верно че кефа беше голям тръгваше в ниските много добре и 3 бутала отидоха за отпадъци...надявам се ме разбирате за какво намеквам

Ама много добре те разбирам, особенно като се има предвид че караше на атмосверен аванс :gruebel: Та ти не си критерий ;) Правилно настроена тая кола щеше още да и даваш газ ;)

WhitePower
09-10-2012, 21:34
добре де чудя се как си го представяте с атмосферни бутала със степен на сгъстяване 10:1 и на 1.2 бара за какви аванси говорим като това е критерии за раждане
ако е разреден на 8:1 да говорим за 1.2 бара и тогава може да се споменава за мапване
а какво се има предвид по каране , дали ще искара 2-3 месеца или 10-20 хиляди км и повече
явно мойте критерии за каране са ралзични от това дали ще минеш 400 метра или ще минеш 10000 км

Gosheto30v6
10-10-2012, 22:51
Мисьлта ми беше,че с буста не трябва да се прекалява,ама като те мине някои по заядлив и си викаш*е кво пьк толкова ше врьтна малко крана да го опрая тоя отворения,а пьк на нея от един два пьти нищо няма да и стане:gruebel:*ама сьс стокова карантия и особено с лоша електроника в повечето пьти, раждат..;)

Rado145QV
10-10-2012, 23:31
Мисьлта ми беше,че с буста не трябва да се прекалява,ама като те мине някои по заядлив и си викаш*е кво пьк толкова ше врьтна малко крана да го опрая тоя отворения,а пьк на нея от един два пьти нищо няма да и стане:gruebel:*ама сьс стокова карантия и особено с лоша електроника в повечето пьти, раждат..;)

:rotfl::clap:Така си е,газ до дупка до като не паднат буталата в картера пък после ще се направи по бърза

Gosheto30v6
10-10-2012, 23:35
Ми то без да се потроши два,три пьти каква бегачка ще е:gruebel: ?

Alfa romeo 156
13-05-2013, 19:46
Здравейте, какво налягане може да издържи стоковия двигател на алфа 156 1.8 1999г.

Ma7e4k0
14-05-2013, 00:23
Здравейте, какво налягане може да издържи стоковия двигател на алфа 156 1.8 1999г.

0.00 bar :bowdown:

alfonco147GTA
14-05-2013, 23:54
ВИШ- Що не си намерите донор 2.0 16 т и да се приключат мъките сметки ще издържи ли на 0.7 я по добре на 0.77?!?!? Wtf?? , то т.с. ражда атмосферка... зорлем турбо....парите дет ще ги дадете са почти колкото донорче да си купите

nicola 59
05-09-2013, 13:31
Колеги имам едно питане понеже виждам ,че темата е за бутала и турбо интервенции ,аз имам отскоро алфа 155 2.0 16 и ми се ще да я позасиля малко ,не говорим за бегачка ,а за уличен автомобил за всеки ден и да минава по доста километри на ден,а не да му подадеш 2 пъти газ и да се счупи.Та първата ми идея беше валове чип колектори и прочие ,но всички ми казаха едно и също,че каквото и да правиш пак ще си остане една слаба кола.После обмислям идеята за слагане на турбо мотор и дори го имам,ма там са технотестове озаконяване и прочие,нещо с което не мога да се занимавам.Та си мисля от известно време понеже чувам ,че мотора бил Опел гарнитурата на главата била едно към едно,буталата също,лагерите или с една дума долнището на мотора е опел,мисля си не може ли да се сложат бутала биели и лагери от калибра турбо ,а също и цялата глава заедно с колекторите и турбото от опела ,щом гарнитурата е едно към едно трее стане.После да се накичи с опеловата електроника и готово.Та питам дали някои има по сериозно инфо понеже аз засега правя само догатки.

Mony
05-09-2013, 17:10
Долнището не е Опел, бутала/биели нямат нищо общо - 2.0тс е 83/91, Опела е 86/86.

Bobi_33
05-09-2013, 19:05
Колеги имам едно питане понеже виждам ,че темата е за бутала и турбо интервенции ,аз имам отскоро алфа 155 2.0 16 и ми се ще да я позасиля малко ,не говорим за бегачка ,а за уличен автомобил за всеки ден и да минава по доста километри на ден,а не да му подадеш 2 пъти газ и да се счупи.Та първата ми идея беше валове чип колектори и прочие ,но всички ми казаха едно и също,че каквото и да правиш пак ще си остане една слаба кола.После обмислям идеята за слагане на турбо мотор и дори го имам,ма там са технотестове озаконяване и прочие,нещо с което не мога да се занимавам.Та си мисля от известно време понеже чувам ,че мотора бил Опел гарнитурата на главата била едно към едно,буталата също,лагерите или с една дума долнището на мотора е опел,мисля си не може ли да се сложат бутала биели и лагери от калибра турбо ,а също и цялата глава заедно с колекторите и турбото от опела ,щом гарнитурата е едно към едно трее стане.После да се накичи с опеловата електроника и готово.Та питам дали някои има по сериозно инфо понеже аз засега правя само догатки.


Долнището на твоя мотор няма нищо общо с Опел, а долнището си е Фиат. Мотори на Опел се слагат в 159, и то само бензиновите. Нещо или са те излъгали, или не си разбрал добре.

nicola 59
05-09-2013, 22:23
Долнището на твоя мотор няма нищо общо с Опел, а долнището си е Фиат. Мотори на Опел се слагат в 159, и то само бензиновите. Нещо или са те излъгали, или не си разбрал добре.

Трее се провери колега ма ако погледнеш мотора на калибра турбо дори ангренажния капак е същия лагерите на биелите ми казаха че са същите и гарнитурата на главата била едно към едно.Дали блока е същия незнам ,ма и да не е няма значение щом гарнитурата е същата то тогава главата трее да стане.Аз не съм мноо добър с нета ма ако има някои да го провери ще ни е само от полза.

После се съмнявам много да е фиат понеже фиат е практична марка и никога не би направила друг мотор а биха ползвали този от ланчиа и фиат,този на 155 или е заимстван от опел или друга кола но не е фиат.

Може да не е като на калибрата а да е като екотека на астрата трее се види.

Bobi_33
05-09-2013, 23:05
Трее се провери колега ма ако погледнеш мотора на калибра турбо дори ангренажния капак е същия лагерите на биелите ми казаха че са същите и гарнитурата на главата била едно към едно.Дали блока е същия незнам ,ма и да не е няма значение щом гарнитурата е същата то тогава главата трее да стане.Аз не съм мноо добър с нета ма ако има някои да го провери ще ни е само от полза.

После се съмнявам много да е фиат понеже фиат е практична марка и никога не би направила друг мотор а биха ползвали този от ланчиа и фиат,този на 155 или е заимстван от опел или друга кола но не е фиат.

Може да не е като на калибрата а да е като екотека на астрата трее се види.


Прочети ми поста отново. Подчертавам, че няма нищо общо мотора на 156 2.0 ТС със този на Опел. Мотора ти е Фиат, а ако не ти се вярва, поне прочети в Уикипедия.
Нито гарнитура на глава, нито който и да е детайл има нещо общо с мотор на Опел. Не знам кой те е подвел, но те е качил яко на пързалката.