View Full Version : Странно бучене отзад
Здравейте колеги!Вчера като се прибирах от София към родния град забелязах нещо странно във вървежа на моя автомобил..та проблема е следния когато колата върви с 80, 90 км/ч се чува странно бучене отзад на скорост или на свободна все тая когато намаля с 50 60 няма проблем...
Какви са вашите предположения??
ivailo rachev
26-10-2012, 18:03
Според мен мирише на лагер или неравномерно износени гуми.
и аз си мися за тези 2 неща като повече клоня към гумите щото са си доста позаминали...
Гумите са криви,при мен бяха същите признаци..
И аз съм за гумите. С втори чифт страдам и ми писна. Утре слагам зимните..
ivailo rachev
27-10-2012, 08:27
Вуйчо имаше същия проблем на 156-цата и вика ша ми фръкне гумата продай ми лагер и като пипнах гумите те износени на стъпала,след смяната им проблема изчезна.
endeavour
27-10-2012, 08:30
Ами направи една проба - ако е лагер със сигурност ще се променя звука в завой - при единия завой ще изчезва, при обратния ще се усилва.Така ще познаеш и кой е лагера.
ivailo rachev
27-10-2012, 09:55
Другия вариант е,вдигния на крик и ако е лагер гумата трябва да има луфт като клатиш нагоре-надолу.
днес смених гумите и мисля че бученето понамаля няма луфт... взех да си мисля др. да не би някой апарат да задържа.. възможно ли е да е от това ??
ivailo rachev
27-10-2012, 18:59
Ако е апарат мисля,че ще го усетиш задържането,а там ще стърже и ще е постоянно няма да е само при определена скорост.
ясно щото днеска като ми сменяха гумите забелязах че единия диск се върти малко по-трудно от др. ... :smartass:
ivailo rachev
28-10-2012, 01:20
Тогава е възможно,но трябва да го усещаш постоянно и трябва да има едно специфично стържене ако е от апарата.Ако е лагер или гума ще вие.
Не е задължително да има луфт, за да вие лагер.
Един задържащ апарат прави много поразии, но типичното е да загрява и главината, от там лагера и като му се разтече греста....
После си вдигаш колата и клатиш колелото, ама като накладките го държат, как да разбереш, че има луфт!:yes:
пак си бучи така направо не се трае... не са гуми, явно е лагер... мога ли да сменя само лагера или той върви комплект с цялата главина??
Васил Петров
10-11-2012, 01:54
легер главина комплект
i.ganchev.ganchev
10-11-2012, 01:58
пак си бучи така направо не се трае... не са гуми, явно е лагер... мога ли да сменя само лагера или той върви комплект с цялата главина??
Ако се съмняваш за задържане на спиарчен апарат - караш няколко километра. Спираш и слизаш от колата. Пипаш джантите на задните колела. Ако имаш задържане на спирачен апарат, ще го усетиш. Колелото със задържал апарат ще е доста по-горещо от другото, което не задържа.
Ако нямаш такива загревки, занчи лагер главина, щот друго просто няма :)
Васил Петров
10-11-2012, 02:32
Ако се съмняваш за задържане на спиарчен апарат - караш няколко километра. Спираш и слизаш от колата. Пипаш джантите на задните колела. Ако имаш задържане на спирачен апарат, ще го усетиш. Колелото със задържал апарат ще е доста по-горещо от другото, което не задържа.
Ако нямаш такива загревки, занчи лагер главина, щот друго просто няма :)
Така е!!! Но ако е със старите апарати е ясно какво е.
Със старите апарати съм се борил дълго време.........
i.ganchev.ganchev
10-11-2012, 03:19
Така е!!! Но ако е със старите апарати е ясно какво е.
Със старите апарати съм се борил дълго време.........
Кои са старите апарати?
До колкото знам тоя мотор в тва купе си иде с дискови спирачки както отпред, така и от зад.
ivailo rachev
10-11-2012, 08:06
Да отзад върви цялата главина с лагера и цената не е малка.Готви се за едни около 150лв.
endeavour
10-11-2012, 10:39
Да отзад върви цялата главина с лагера и цената не е малка.Готви се за едни около 150лв.
... Това е ако си с АБС, ако не си - 50 лв. Има и друг вариант ако си с АБС - пак 50 лв , ако ти се занимава и ръцете не са ти завряни отзад :butt: .Има много писано по въпроса, ама накратко : сваляш старата главина, нагряваш с горелка и изваждаш профилния диск за АБС-а, след това си купуваш главина от 42 лв без АБС (например от Евро07) и отиваш при един стругар леко да я пристърже и да набие диска. Там сложи още 5-10 лв, зависи от стругаря. Има и трети вариант, за 15 лв - вземаш главина втора ръка и готово. Не е за препоръчване, но временно решава въпроса.
Зависи от моментната закъсвация :evilsmiley:
ivailo rachev
10-11-2012, 11:40
Да правилно,но има ли 156-ца без АБС за да се гледа главината.
endeavour
10-11-2012, 12:14
Да правилно,но има ли 156-ца без АБС за да се гледа главината.
Ами аз просто видях, че колегата пита за 146 :lupe: А за тях,както и за 155 се предлагат главини без АБС, та оттам си мисля, че има и такива екземпляри. За 156 не знам...
с абс съм струга не ми е проблем стига да може да стане както трябва ще видя кво ще направя тези дни ;)
endeavour
10-11-2012, 13:31
с абс съм струга не ми е проблем стига да може да стане както трябва ще видя кво ще направя тези дни ;)
Става без проблем, просто диска трябва да се набие на същото разстояние, за да реагира датчика. Аз само така правя 155-цата, а главините са същите.
значи правилно ли съм разбрал от старата главина ми трябва само абс-а който трябва да сложа на новата която само трябва да се престържи? това ли е
ivailo rachev
10-11-2012, 14:18
Да иначе за 145-6 и 155 са с еднакви главини отзад и тези без АБС-а са доста по-евтини.
така значи мога да купя 1 главина без абс да извадя моя и да го набия на новата не е проблем ;)
колата е 146 1.8 ТС
endeavour
10-11-2012, 15:00
така значи мога да купя 1 главина без абс да извадя моя и да го набия на новата не е проблем ;)
колата е 146 1.8 ТС
Точно! Дискът излиза от старата главина с нагряване, макар че на места из форума можеш да прочетеш, че се престъргвала главината. Аз ги вадя само с горелката. За да се набие диска на новата главина обаче тя трябва да се престърже от стругар на размер за пресова сглобка (това го определя стругаря) и диска се поставя с клещите, след като го нагрееш предварително само него - докато е горещ влиза свободно, след изстиване се фиксира към главината.Пак повтарям, важното в случая е да се измери на старата главина на какво разстояние е бил диска от вътрешния край (откъм датчика), за да може стругарят да направи престъргването точно дотам на новата главина, та като пуснеш нагрятия диск той да си застане точно на мястото. Така може да звучи объркано, ама като свалиш старата и видиш за какво става въпрос, ще го схванеш, не е сложно.
разбрах да ;) ще информирам какви съм ги свършил ;)
така утре ще сменям лагера, но преди това последен въпрос значи при ляв завой шума се усилва а при десен намалява това какво означава дясната страна ли е за смяна понеже 1 приятел се возеше отзад и каза че много бучало от дясно? :calc:
endeavour
11-11-2012, 19:43
така утре ще сменям лагера, но преди това последен въпрос значи при ляв завой шума се усилва а при десен намалява това какво означава дясната страна ли е за смяна понеже 1 приятел се возеше отзад и каза че много бучало от дясно? :calc:
Десен лагер за смяна.
Днес си поръчах главината утре ще я сменям, лесно ли става смяната?
да уточня, че си взех такава с абс няма да стържа на струг и т.н.
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.