PDA

View Full Version : Имам ли проблем с термостата?



viksans
08-01-2013, 20:41
В нормално време трудно ми достигаше 80градуса,а за 90 да не говоря,ако е на баир и се мъчи колата и както ми се наложи да спусна и паднат градусите.Но тия дни в тези -10 градуса съм карал 25 км извън градско,след това и в града и стрелката и 80 градуса не можа да качи.Нямам кора под двигателя(ако има значение),мисля че термостата ми е отишъл,някой срещал ли е подобен проблем.Благодаря предварително.

iwo156
08-01-2013, 20:45
Сменяй го.

Murderer
08-01-2013, 20:45
За термостат си колега,сменяй го по-скоро,'щото за ТС-а става кофти ;)

viksans
08-01-2013, 21:15
Добре,благоадря ви много колеги,с дизел съм ;)

angelovi69
08-01-2013, 21:25
Няма ли да е по-правилно да гледаш градусите на диагностика и там си се изписват реалните градуси на мотора. Стрелката може да те лъже на таблото. Аз в последните студени дни не съм виждал 90 градуса на таблото. Стрелката стои между 90 и лявата черта ( която значи 80, а не 70 градуса). И аз се бях уплашил, че съм за термостат, а го сменях преди година. Също и друго пробвах - запалих колата в студа и наблюдавах градусите. На лаптопа задминаха 50 градуса, а стрелката на таблото не отделяше. С колко градуса беше разминаването не запомних. Според мен - първо диагностика. В други теми беше писано като запалиш колата, да пипаш дебелия маркуч към радиатора , отгоре. Ако стопля плавно - значи термостата ти не затваря добре. Ако изведнъж се стопли, всичко е ОК. Нека и други колеги споделят.

viksans
08-01-2013, 22:50
ще пробвам и твоя начин ,колега

tonov
08-01-2013, 22:57
Колега, това първи дизел и първа зима с него ли ти е? Ако досега си карал бензин, нормално е да се стряскаш. Дизелът загрява чувствително по-бавно и държи температура трудно. Ако спускаш по наклон на скорост в студено време, или го оставиш да работи на място, моторът изстива. Нормално е зимата стрелката на температурата да седи между втората чертичка (80 градуса) и средата (90 градуса).
Ако В ДВИЖЕНИЕ падне надолу, тогава вече може да имаш проблем.

viksans
08-01-2013, 23:22
да ,тая зима ми е първа с дизела,до сега все бензинки карах..но не може 25 км да карам извън градско и да ми стои стрелката между 50 и другата черта..трудно дига градоси по наклон надолу на скорост пада градусите,а 90 градуса не съм виждал от хубавото време.

stefoo
09-01-2013, 10:45
Да ползвам темата на колегата защото и аз се съмнявам в моя термостат които сменях преди 2г.Това е на извънградско каране а в колата има парно да те утрепа в Сф температурата стига до 90,моля за някакъв съвет

Zafo_84
09-01-2013, 21:43
Да ползвам темата на колегата защото и аз се съмнявам в моя термостат които сменях преди 2г.Това е на извънградско каране а в колата има парно да те утрепа в Сф температурата стига до 90,моля за някакъв съвет

Колеги на мен та тази снимка по комп ми показва 89 градуса а като одлепи от 50 е на 75,луже много датчика и трябва да се сменя с термостата,моя термостат е на 98 гр.,Вернет

angel_1987
09-01-2013, 23:12
колега сменяй го навреме че аз карам и дизелова колица и дизела усеща повече термостата в разхода от колкото бензина :)

bonc
09-01-2013, 23:57
Здравейте нов съм във форума и бих искал да ви се похваля,че вече съм начинаещ алфист.Днес си купих ALFA ROMOE 156 1.8 TS 144 h.p.2001г. :party::party::party: Напук на всички хора ,които ми се клеха да не взимам такава кола,много съм доволен от покупката си.Та просто исках да ви питам какви са ви впечатленията от тази кола и по точно този мотор.

grenlould
10-01-2013, 01:06
колега сменяй го навреме че аз карам и дизелова колица и дизела усеща повече термостата в разхода от колкото бензина :)

хаха...напротив! Моята бензинка (2.0TS) лятото ми се скапа термостата! Удари ми разход 15/100км луда работа, едва се прибрах от Русе до Г.Оряховица със 50 лв. ....


Здравейте нов съм във форума и бих искал да ви се похваля,че вече съм начинаещ алфист.Днес си купих ALFA ROMOE 156 1.8 TS 144 h.p.2001г. :party::party::party: Напук на всички хора ,които ми се клеха да не взимам такава кола,много съм доволен от покупката си.Та просто исках да ви питам какви са ви впечатленията от тази кола и по точно този мотор.

Ами колега първо честита кола, и аз лятото си купих моята Алфа 156 2.0TS 155 hp и до сега да чукна да дърво съм много доволен! Един термостат съм и сменил и това е, но ся трябва да сменям свещи и масло, че взе да ми удря доста у разхода....Като цяло, прекрасни коли, седнеш ли в нея не ти се излиза после, голям купон! Просто трябва да не се занимарява и всичко ще е 6! Красиви, бързи и функционални коли са това така, че карай смело и не слушай кво говорят некомпетентните хора за марката ни!

borislav82
10-01-2013, 22:05
слагай термостат от рено 9 директно го пъхаш вътре в маркуча все пак е само 10 кинта сега лепи на 90гр

Zafo_84
10-01-2013, 22:07
И аз така направих и брат ми и няма проблем но се съобразявам от тези коментари че се почва едни спорове и спамене по темите

d1lian
10-01-2013, 22:48
слагай термостат от рено 9 директно го пъхаш вътре в маркуча все пак е само 10 кинта сега лепи на 90гр

Я обясни по обстойно :) как така директно? ами ако е затворил и не отвара?

angel_1987
10-01-2013, 22:53
и аз сам така сложих си термостат на VERNET 9 лв в маркуча като предварително за всеки случа изкормих оригиналния и нямам проблеми загрява си нормално без проблеми и така вече близо година :)

Zafo_84
10-01-2013, 22:57
Я обясни по обстойно :) как така директно? ами ако е затворил и не отвара?

Става и без изкормяне ако ти е пластмасов накрайника където влиза маркуча ако имаш интерес пиши на лично,да не спамим темата

ivo_tenev_stz
11-01-2013, 12:38
слагай термостат от рено 9 директно го пъхаш вътре в маркуча все пак е само 10 кинта сега лепи на 90гр


И аз съм така от както си купих алфата преди 3 месеца. Имам една мареа, която 3 години я карах с такъв термостат и нямам проблем. Затова още като си взех алфата и не се замислих. Само 12 лева струваше терсмостата от реното.

Alexanderbb
11-01-2013, 16:14
Термостата друг път. Тия дизелов пущини просто не загряват. Колега ако искаш да си сигурен просто като спреш следващия път пред вас слез и пипти входящия и изходящ маркуч към радиатора. Ако са студени термостата е невинен. А пък ако някой ти е махнал и ЕГР а тогава съвсем забрави. Без допълнителни модификации няма да я сгрееш

diooooo
11-01-2013, 16:22
какво е егр . може ли малко повече да кажете за този термостат на рено че ми е писнало тея проклети алфаджиски термостати дори и лятото немогат да направят 90 г след 1-та година

viksans
11-01-2013, 16:30
ЕГР ми е махнат,но обаче пробвах на истинала ..запалих я и пипнах маркуча които отива към радиатора.Първите две,три минути никва топлина,след това почна да затопля плавно ,но леко усещах с пръстите топлината..до колкото разбрах трябвало изведнъж да се сгрее маркуча.

Zafo_84
11-01-2013, 16:45
ЕГР ми е махнат,но обаче пробвах на истинала ..запалих я и пипнах маркуча които отива към радиатора.Първите две,три минути никва топлина,след това почна да затопля плавно ,но леко усещах с пръстите топлината..до колкото разбрах трябвало изведнъж да се сгрее маркуча.

Термостата е виновен,заседнал е отворен и сега ти топли едновременно и 2 те кръга,като е изряден много време повече от 10 15 мин не трябва да ти се стопли маркуча които излиза от термостата и отива в горната част на радиатора,от тук нататък има варианти ти решаваш!

усспех!

Alexanderbb
11-01-2013, 19:12
Щом почва да сгрява маркуча значи е за смяна. Нормално работещ термостат ще отвори чак когато колата достигне температура 70-80 градиса в зависимост от производителя. И тогава наистина маркуча ще се загрее бързо

viksans
11-01-2013, 20:34
ами мен не ми стана ясно там с тия рена ,кво се прави и кво се сменя...та мисля направо нов Вернет 60 лв и да го сменя ..........

Alexanderbb
12-01-2013, 10:22
ами мен не ми стана ясно там с тия рена ,кво се прави и кво се сменя...та мисля направо нов Вернет 60 лв и да го сменя ..........

И много правилно мислиш

Georgi Sartliyski
14-01-2013, 13:00
При мен загрява маркуча бавно като запаля колата според мен не ми работи правилно термостата върти и втория кръг а няколко пъти ми се случи както си карам темтературата пада на 50 градуса и колата харчи като дива на компа изписва 48- 50 литра дайте съвет аз мисля че сам за термостат

hayho
14-01-2013, 17:50
ами мен не ми стана ясно там с тия рена ,кво се прави и кво се сменя...та мисля направо нов Вернет 60 лв и да го сменя ..........

Сменяй и не го мисли, не се скапват ежедневно. Моя беше 130лв с отстъпката (смених го преди 2 месеца), та тия 60лв на бензинките все едно без пари.

Иначе с термостат от рено се прави следното:
1. Избушваш си твоя термостат и тялото остава празно (може и да пропуснеш тази стъпка ако не ти се занимава, той така или иначе е запецнал отворен, но е препоръчително)

2. Вадиш маркуча който излиза от термостата и влиза в радиатора и вътре (в маркуча), от страната на термостата натъпкваш термостата от рено.

3. Хубаво е натъпкания термостат който леко разпъва маркуча да го фиксираш (със скоби/свински опашки примерно да стегнеш съвсем леко маркуча преди и след него) за да не се пързаля вътре.

във форума на fiat мисля имаше едно .pdf-че с картинки нагледно показано как става.


При мен загрява маркуча бавно като запаля колата според мен не ми работи правилно термостата върти и втория кръг а няколко пъти ми се случи както си карам темтературата пада на 50 градуса и колата харчи като дива на компа изписва 48- 50 литра дайте съвет аз мисля че сам за термостат

Според мен борд компютъра не ти дава реални стойности, занули си trip B примерно и виж после колко е средния разход. Иначе ако макруча загрява преди стрелката да удари 70-80 градуса значи си за нов термостат. И при мен температурата пада в задръствания примерно, но в такива случаи има значение и климатика колко си го надул.

Georgi Sartliyski
14-01-2013, 19:07
климата е на една чертичка и на 24 градуса според вас да го сменям нали и аз сам се навил така

---------- Post added at 19:07 ---------- Previous post was at 19:01 ----------

мерси много hayho при първа възможност ще го сменя на дневен ред ми е само малко да се отърся от проблемите тези дни

Georgi Sartliyski
17-01-2013, 14:57
СМЕНИХ термостата при Бобо в еxtreme service и за сега съм доволен дано така е и за напред

theCOP
17-01-2013, 16:35
0:)

georgi_pg
20-01-2013, 14:12
Да ползвам темата на колегата защото и аз се съмнявам в моя термостат които сменях преди 2г.Това е на извънградско каране а в колата има парно да те утрепа в Сф температурата стига до 90,моля за някакъв съвет
При мен е същото положение, аз съм с 1,9 жтд 115 коня. Термостатът го смених преди година...

joluesh
09-12-2015, 07:17
Колеги, колата ми е 147 1.9 JTD 16v и имам следния проблем с термостата. Колата качва градусите бързо, но ги качва до 70 и ги задържа там. Направих теста с ръка на 60 градуса маркучите на големия кръг са студени, т.е. термостата не е умрял отворен, дори напротив- затваря и отваря. А като се замисля ако затваряше частично щеше да затопля и големия кръг, т.е. явно отваря по-рано. Колата си купих от Италия и се чудя да не би там термостатите да са различни? Възможно ли е да лъже датчика? Разхода също ми е висок според мен - 6-6.3 л/100км(5.5-5.8 по бордови) като предимно карам извънградско. Също така ми свети чек енджин заради прецакан ЕГР. Възможно ли е да е от него?

undy
09-12-2015, 08:39
Щом на 60гр. маркуча е студен..на колко започва да се затопля?...моя примерно около 80.Качва малко и там си остава.Разхода ти е нормален,според мен...моя е същия,за 150к.с. колко по-малко.ЕГР-а...колеги пишат,че спомага за загряването...има логика,предвид предназначението му.

joluesh
09-12-2015, 09:54
С ЕГР-а не знам въобще какво се случва, затворен ли е, отворен ли е... Единствено знам, че не работи. Вече на 70° по показатели маркуча е топъл. Преди фейса ми е колата - 140 коня, по каталог я дават 4.7-5 л./100км. Литър и половина отгоре ми се струва доста.

acho_
09-12-2015, 10:37
Разхода е доста относителна величина зависеща от атмосферни условия, терен, начин на каране и т.н.

eproHD
09-12-2015, 10:45
С ЕГР-а не знам въобще какво се случва, затворен ли е, отворен ли е... Единствено знам, че не работи. Вече на 70° по показатели маркуча е топъл. Преди фейса ми е колата - 140 коня, по каталог я дават 4.7-5 л./100км. Литър и половина отгоре ми се струва доста.

Моята градско харчи 9-9,5литра/на 100км ти за 1 литър правиш драма !!!:smile:

undy
09-12-2015, 14:07
Че то 159 дават по-скромен разход,колега ....явно много върви :smile:

кученцетоОгиитаткоДоги
09-12-2015, 20:27
Колеги, колата ми е 147 1.9 JTD 16v и имам следния проблем с термостата. Колата качва градусите бързо, но ги качва до 70 и ги задържа там. Направих теста с ръка на 60 градуса маркучите на големия кръг са студени, т.е. термостата не е умрял отворен, дори напротив- затваря и отваря. А като се замисля ако затваряше частично щеше да затопля и големия кръг, т.е. явно отваря по-рано. Колата си купих от Италия и се чудя да не би там термостатите да са различни? Възможно ли е да лъже датчика? Разхода също ми е висок според мен - 6-6.3 л/100км(5.5-5.8 по бордови) като предимно карам извънградско. Също така ми свети чек енджин заради прецакан ЕГР. Възможно ли е да е от него?





Колега данните които даваш са така във въздуха...........разхода по бордови често доста се разминава с реалния.Напълни до горе с гориво,карай извънградско 100км и подържай 80км/ч през цялото време.След 100км пак зареди и виж след колко литра ще заключи пистолета.Това го направи поне 3 пъти да си сигурен за разхода.Извъградския разход в каталога е тестван в извънградски условия на път с насрещно движение където принципно максималната допустима скорост е 80км/ч и тогава двигатела на пета предавка работи на възможно най-ниски обороти от там и ниския разход.Ти ако си карал извънградско на магистрала със 140км/ч разхода ти е нормален,но няма да съответва на каталожния.Една от бившите ми коли също беше 1.9тди и на магистрала със 130км/ч ми даваше 5,5/100.На път с насрещно движение с 80км/ч на пета предавка 4/100 както си я даваха по каталог.