PDA

View Full Version : Въпрос за маслото на двигателя



icantstop
03-08-2013, 07:31
Добър ден :)
Колата ми е Алфа 147 1.9 jtd
Като сменях консумативите на колата масло, филтри, ремък и др. казах да ми сложат масло каквото го дават за тая кола, сипано ми е 5W30 интересувам се става ли това масло въобще за нещо или не.По принцип знам, че трябва да се сипва "Selenia" така пише в книжката, но майстора при който я оставих ми каза че за тая кола това е маслото.

От скоро карам Алфа и не съм много запознат ще съм благодарен ако ми помогнете :)

code
03-08-2013, 08:08
Добър ден :)
Колата ми е Алфа 147 1.9 jtd
Като сменях консумативите на колата масло, филтри, ремък и др. казах да ми сложат масло каквото го дават за тая кола, сипано ми е 5W30 интересувам се става ли това масло въобще за нещо или не.По принцип знам, че трябва да се сипва "Selenia" така пише в книжката, но майстора при който я оставих ми каза че за тая кола това е маслото.

От скоро карам Алфа и не съм много запознат ще съм благодарен ако ми помогнете :)

Добре, че тоя мотор няма някакви болки с налягането на маслото, покарай с тая вода дето са ти я сипали и следващия път сложи 5W40 ;)

dansguardian
03-08-2013, 09:50
В ръководството на потребителя за двигател 1.9JTD дават масло Selenia Turbodiesel SAE10W40. А защо са ти сипали 5W30 нямам идея.

freespirit
03-08-2013, 11:02
такова масло е имал "майстора", такова е сложил :)

sole_moe
03-08-2013, 11:16
Споко и аз съм със такова масло вече две смени нито ми е светкала лапата за масло ноито съм доливал пък показателите са във пъти повече по добри А5 /В5 .Пък на всички нови коли се слага 5/30 дори и 5/20 -0/20 това не означава че пълена вода на 40 градуса + .Щом маслото е хубаво няма проблем

Typical Characteristics
Name
Method
Units
Castrol EDG
E Professional C1 5W-30
Density @ 15C, Relative
ASTM D4052
g/ml
0.85
Viscosity, Kinematic 100C
ASTM D445
mm²/s
9.6
Viscosity, CCS -30C
ASTM D5293
mPa.s (cP)
5200
Viscosity, Kinematic 40C
ASTM D445
mm²/s
54
Viscosity Index
ASTM D2270
None
166
Ash, Sulphated
ASTM D874
% wt
0.49
Pour Point
ASTM D97
°C
-39
Flash Point, PMCC
ASTM D93
°C
185

code
03-08-2013, 11:58
Това масло е тест за състоянието на мотора.:) Ако е перфектен и всички луфтове са му в допуск няма да му стане нищо. Ако пък не .. Който има гащи да пробва :) При всички случаи му дават по-гъсто дори от завода като нов автомобил ;)

rossenvn
03-08-2013, 13:06
Споко и аз съм със такова масло вече две смени нито ми е светкала лапата за масло ноито съм доливал пък показателите са във пъти повече по добри А5 /В5 .Пък на всички нови коли се слага 5/30 дори и 5/20 -0/20 това не означава че пълена вода на 40 градуса + .Щом маслото е хубаво няма проблем

Typical Characteristics
Name
Method
Units
Castrol EDG
E Professional C1 5W-30
Density @ 15C, Relative
ASTM D4052
g/ml
0.85
Viscosity, Kinematic 100C
ASTM D445
mm²/s
9.6
Viscosity, CCS -30C
ASTM D5293
mPa.s (cP)
5200
Viscosity, Kinematic 40C
ASTM D445
mm²/s
54
Viscosity Index
ASTM D2270
None
166
Ash, Sulphated
ASTM D874
% wt
0.49
Pour Point
ASTM D97
°C
-39
Flash Point, PMCC
ASTM D93
°C
185

Обикновено маслата 5W40 при 100 градуса имат вискозитет към 14 mm2/s, а на това гледам го дават 9,6. Интересно ми е какво налягане ще държи при загрял мотор. Ето за сравнение едно произволно:
ELF Excellium LDX 5W40

Плътност при 15°С, g/cm3 - 0,852

Кинематичен вискозитет при 40°С mm2/s - 85

Кинематичен вискозитет при 100°С mm2/s - 14

Вискозитетен индекс - 170

Динамичен вискозитет при -15°C, mPa.s - 2800

Температура на течливост, °С -45

Пламна температура, °С - 220

Сулфатна пепел, % - 1.1

icantstop
03-08-2013, 13:18
Като гледах каталог и четох малко книжката където си въври с колата май е Selenia WR 5W40 си е за JTD. Незнам не разбирам много много ,но със сигурност това масло ( 5W30) мисля че не е за такава Алфа :). ще покарам известно време с това масло и го сменям при първа възможност.

_br4vo_
03-08-2013, 17:54
бе то 5в30 си е баш за тази алфа ама след 100хил км бих заложил на 5в40.Гледам,че и в книжката горе доло така са го сменяли,когато са го сменяли :)

dimo
03-08-2013, 18:07
следи си нивото няма да имаш никакви проблеми при нормална експлоатация

georgi_pg
03-08-2013, 18:54
В ръководството на потребителя за двигател 1.9JTD дават масло Selenia Turbodiesel SAE10W40. А защо са ти сипали 5W30 нямам идея.
това е маслото за двигател 1.9JTD -Selenia Turbodiesel SAE10W40

vovata
03-08-2013, 19:14
Производителя препоръчва за JTD 8v 10/40 турбо дизел и за 16 v 5wr40
Първото е малко афиф, ако искаш дълък живот слагаи второто ! Производителя препоръчва смяна на 20000 км

haljscho
03-08-2013, 19:42
това е маслото за двигател 1.9JTD -Selenia Turbodiesel SAE10W40
Верно ли!
На това както виждаш пише ТУРБОДИЗЕЛ! (не че колата не е такава де)
А на Селения 5/40 пише КОМАНРЕЙЛ ДИЗЕЛ!

dansguardian
03-08-2013, 23:03
Верно ли!
На това както виждаш пише ТУРБОДИЗЕЛ! (не че колата не е такава де)
А на Селения 5/40 пише КОМАНРЕЙЛ ДИЗЕЛ!

Колеги, обърнахте го на кръчмарски спор, АМАН! Описаната 147-ца е 8-клапанова. Ето какво пише в Owner's Manual-а:

haljscho
04-08-2013, 10:11
Колеги, обърнахте го на кръчмарски спор, АМАН! Описаната 147-ца е 8-клапанова. Ето какво пише в Owner's Manual-а:
Вернооо!!!

Викаш аз в момента щот карам с 5/50 и това масло не стига, че ни го пише в мануала, и не е за моята кола, ми съм са набутал и съм дал повече пари за него!

Кога е писан тоя мануал?

Навремето баба ти е гледала на телевизор Опера и е слушала музика на грамофон.....
Сега има плазми, лед, 3д и т.н. МП3 и флашки!!!

Кръчмарска работа!


Сега разликата в цената м/у 10/40 и 5/40 не е кой знае колко голяма, а повечето хора сменят масло веднъж годишно!
Защо да не си сложат по-доброто и качествено?!


Определено на колегата пуснал темата му дадоха нужните отговори, нека да си го следи, едва ли ще му навреди, но все пак не е нова кола......

Просто майстора го е натоварил с по-скъпото!

Jivko7777
04-08-2013, 11:06
Споко и аз съм със такова масло вече две смени нито ми е светкала лапата за масло ноито съм доливал пък показателите са във пъти повече по добри А5 /В5 .Пък на всички нови коли се слага 5/30 дори и 5/20 -0/20 това не означава че пълена вода на 40 градуса + .Щом маслото е хубаво няма проблем

Typical Characteristics
Name
Method
Units
Castrol EDG
E Professional C1 5W-30
Density @ 15C, Relative
ASTM D4052
g/ml
0.85
Viscosity, Kinematic 100C
ASTM D445
mm²/s
9.6
Viscosity, CCS -30C
ASTM D5293
mPa.s (cP)
5200
Viscosity, Kinematic 40C
ASTM D445
mm²/s
54
Viscosity Index
ASTM D2270
None
166
Ash, Sulphated
ASTM D874
% wt
0.49
Pour Point
ASTM D97
°C
-39
Flash Point, PMCC
ASTM D93
°C
185

Първо новите коли карат с 0w40, и това 5w30 въобще е пълен боклук да не говорим сега лятото...

---------- Post added at 11:06 ---------- Previous post was at 11:06 ----------


Вернооо!!!

Викаш аз в момента щот карам с 5/50 и това масло не стига, че ни го пише в мануала, и не е за моята кола, ми съм са набутал и съм дал повече пари за него!



Ахх ти майничка от кога караш 5W50 брее и какво, от де получи инфо :-) :devil:

dansguardian
04-08-2013, 14:11
Вернооо!!!

Викаш аз в момента щот карам с 5/50 и това масло не стига, че ни го пише в мануала, и не е за моята кола, ми съм са набутал и съм дал повече пари за него!

Кога е писан тоя мануал?

Навремето баба ти е гледала на телевизор Опера и е слушала музика на грамофон.....
Сега има плазми, лед, 3д и т.н. МП3 и флашки!!!

Кръчмарска работа!


Сега разликата в цената м/у 10/40 и 5/40 не е кой знае колко голяма, а повечето хора сменят масло веднъж годишно!
Защо да не си сложат по-доброто и качествено?!


Определено на колегата пуснал темата му дадоха нужните отговори, нека да си го следи, едва ли ще му навреди, но все пак не е нова кола......

Просто майстора го е натоварил с по-скъпото!

Колега, аз за разлика от теб съм се аргументирал. Обикновено всеки иска да мине тънкана и сипва това, което е най-евтино. Това, което съм забелязал тук във форума е, че някой си купува кола и после няма пари да я поддържа. И след това какво следва? Олелия до небесата Алфите какви боклуци били. Еми като нямаш пари за поддръжка не си купуваш кола, на която и е скъпа поддръжката. А ти ако искаш на твойта кола и сипвай Шанел Алюр, въобще не ми дреме.

sole_moe
04-08-2013, 15:21
Първо новите коли карат с 0w40, и това 5w30 въобще е пълен боклук да не говорим сега лятото...

---------- Post added at 11:06 ---------- Previous post was at 11:06 ----------



Ахх ти майничка от кога караш 5W50 брее и какво, от де получи инфо :-) :devil:

Живко незнам ти откаде черпиш инфо но големите реномирани сервизи сталгат такова масло на всички видове абтомобили .Сега незнам във твоето село кой нови автомобили съзираш или кой сервизи .Аз съзирам да кажем МОТОПФОЕ слага се на всички марки автомобили такъв боклук и му дават сервизен имтервал 30к км :naughty:

code
04-08-2013, 15:28
Колега, аз за разлика от теб съм се аргументирал. Обикновено всеки иска да мине тънкана и сипва това, което е най-евтино.
Да караш със синтетика не е "тънкана", това масло е по-добро и от това в книжката на колата. ;)


Живко незнам ти откаде черпиш инфо но големите реномирани сервизи сталгат такова масло на всички видове абтомобили .Сега незнам във твоето село кой нови автомобили съзираш или кой сервизи .Аз съзирам да кажем МОТОПФОЕ слага се на всички марки автомобили като е боклук му дават сервизен имтервал 30к км :naughty:
Не се сравнявай с Фордовете, там маслата са други, Форд имат по 4-5 стотни хлабина на лагера на коляновия вал и то след години експлоатация, няма нищо общо с Алфа! ;)При маслата важи следното правило: Слага се или предписаното или по-гъсто(особено на износени мотори, или при съмнение за такива) в никакъв случай по-рядко!

sole_moe
04-08-2013, 15:52
Да караш със синтетика не е "тънкана", това масло е по-добро и от това в книжката на колата. ;)


Не се сравнявай с Фордовете, там маслата са други, Форд имат по 4-5 стотни хлабина на лагера на коляновия вал и то след години експлоатация, няма нищо общо с Алфа! ;)При маслата важи следното правило: Слага се или предписаното или по-гъсто(особено на износени мотори, или при съмнение за такива) в никакъв случай по-рядко!

съгласен съм със теб че може да има разлика и то голяма но Живко да приказва че дадено масло е боклук просто ...
има и друго много зависи картери охладители на маслото .Но на колегата които са му налялй такова масло според мен не голям проблем най-много да го гори макар че ме съмнява .трудно дизела вдига над 90 градуса

haljscho
04-08-2013, 16:08
Ахх ти майничка от кога караш 5W50 брее и какво, от де получи инфо :-) :devil:
Миии, прочетох някъде, че ти караш с такова и аз да не остана по-долу......:naughty:


Да караш със синтетика не е "тънкана", това масло е по-добро и от това в книжката на колата. ;)



Батка ни му отваряй очите, то човека само на мануала вярва......
Ся щом инжинера така го е сметнал и написал...........


Колега, аз за разлика от теб съм се аргументирал. Обикновено всеки иска да мине тънкана и сипва това, което е най-евтино. Това, което съм забелязал тук във форума е, че някой си купува кола и после няма пари да я поддържа. И след това какво следва? Олелия до небесата Алфите какви боклуци били. Еми като нямаш пари за поддръжка не си купуваш кола, на която и е скъпа поддръжката. А ти ако искаш на твойта кола и сипвай Шанел Алюр, въобще не ми дреме.

Ми немат пари ората!!! Сиромашия.....

Ся те JTD моторите са корави и квот и да им сипеш едва ли ще има някакъв проблем......

ecotronic
04-08-2013, 18:03
Колеги, имам добри новини! В последния бюлетин на Fiat Auto SpA пише, че са проведени сериозни тестове с ново моторно масло, резултатите били фрапиращи! Маслото било тип "multipurpose" и ставало даже да си направиш омлет! А на снимката е и самото масло, дано да започнат да го внасят, че направо не знам какво да правя вече...


Аз също смятам, че са прави колегите, които смятат, че не е задължително да се придържаме към каталожните данни. Дори е препоръчително да НЕ се придържаме, стига да сме убедени, че сипваме по-добро от предписаното масло.

Аргументите:

Химията се развива с дни и месеци. Поради това е глупаво да се очаква, че нещо предписано преди 10 години е най-доброто за двигателя.

vovata
04-08-2013, 20:23
В Лидъл има промоция на зехтин !!!

Чичко гугъл казва в сайтовете за спецификацията на маслата !!!

Кайо
04-08-2013, 20:30
В Лидъл има промоция на зехтин !!!

Чичко гугъл казва в сайтовете за спецификацията на маслата !!!

....па аз моите Алфи само със зехтин ги карам...екстра върджин,гръцки,домашно производство.:):):):)

tonov
04-08-2013, 20:55
Па у форумО има прИмоция на банани!
Хайде малко по-сериозно!

ФЕРАРИСТ
04-08-2013, 21:23
Нещо което малко се взима под внимание, или още по лошо - почти не се знае.......

The hotter oil thins and this increases flow. The higher flow works harder to separate the engine parts that are under very high stress. It all works out for the better. Higher revving engines need thinner oils. You do not necessarily need to go to a thicker oil while racing. Only experimentation will tell.
Изключително полезно е освен мануалите, човек да придобие и малко по - обща култура за маслата от може би най - добре осведомителния сайт за масла - http://www.bobistheoilguy.com/
Е на инглиш е, но все пак......

ecotronic
04-08-2013, 21:31
Нещо което малко се взима под внимание, или още по лошо - почти не се знае.......

Изключително полезно е освен мануалите, човек да придобие и малко по - обща култура за маслата от може би най - добре осведомителния сайт за масла - http://www.bobistheoilguy.com/
Е на инглиш е, но все пак......

Точно по този повод много пъти съм казвал, че маслото с което двигателят работи по-тихо на ниски и средни обороти, обикновено във високите обороти го убива.

Jivko7777
05-08-2013, 12:44
Живко незнам ти откаде черпиш инфо но големите реномирани сервизи сталгат такова масло на всички видове абтомобили .Сега незнам във твоето село кой нови автомобили съзираш или кой сервизи .Аз съзирам да кажем МОТОПФОЕ слага се на всички марки автомобили такъв боклук и му дават сервизен имтервал 30к км :naughty:

бмв, мерцедес да продължавам ли кои се карат с 0w40 ???
КАто нови, 5w30 въобще не е за нови коли поне за сериозните марки ;) специално за бмв го слагат на поизносени мотори вече

---------- Post added at 12:42 ---------- Previous post was at 12:36 ----------


Точно по този повод много пъти съм казвал, че маслото с което двигателят работи по-тихо на ниски и средни обороти, обикновено във високите обороти го убива.

Ся върви и го кажа на всички които ходят на калояново, серес, планинско, рали да махнат 5W50, 15W50, 10W60 и да си сложат 0w30 и 5w30 и стой та гледай смях в залата, коментирам английския цитат за състезания...
Само да вметна че М-серията от завода излиза единствено и само с 10W60, и морите държат по 20 год на бой и то истински бой...

ПП: Въпрос към Николай Ферариста :) с какво масло караш червената на цялата газ на пистата :)

---------- Post added at 12:44 ---------- Previous post was at 12:42 ----------


Миии, прочетох някъде, че ти караш с такова и аз да не остана по-долу......:naughty:


и как е :whistle:

ecotronic
05-08-2013, 13:08
бмв, мерцедес да продължавам ли кои се карат с 0w40 ???
КАто нови, 5w30 въобще не е за нови коли поне за сериозните марки ;) специално за бмв го слагат на поизносени мотори вече

---------- Post added at 12:42 ---------- Previous post was at 12:36 ----------



Ся върви и го кажа на всички които ходят на калояново, серес, планинско, рали да махнат 5W50, 15W50, 10W60 и да си сложат 0w30 и 5w30 и стой та гледай смях в залата, коментирам английския цитат за състезания...
Само да вметна че М-серията от завода излиза единствено и само с 10W60, и морите държат по 20 год на бой и то истински бой........


В дискутираните ситуации, най-много да усетиш двигателя, как ражда.
Но има и доста по-неприятни ситуации от тези.
Преди време щях да се пребия заради неправилно подбрано масло (двутактов Castrol с прекалено голям вискозитет)
Карах моторен делтапланер и моторът (почти нов Rotax - bombardier) на около 10К оборота блокира на 300 м над земята. Спаси ме това, че имаше място за безмоторно кацане.

rusiq86
05-08-2013, 13:15
Много брандове в момента излизат от магазина с масло 5W30....дори немски такива!
Колко е правилното е друга тема.
За м-ки не казвай, че не се чупят...че една м6 на под 100к км има вече доста проблеми, включително голямото турбо.

code
05-08-2013, 13:18
В дискутираните ситуации, най-много да усетиш двигателя, как ражда.
Но има и доста по-неприятни ситуации от тези.
Преди време щях да се пребия заради неправилно подбрано масло (двутактов Castrol с прекалено голям вискозитет)
Карах моторен делтапланер и моторът (почти нов Rotax - bombardier) на около 10К оборота блокира на 300 м над земята. Спаси ме това, че имаше място за безмоторно кацане.

Ехе каква стана тя, баща ми кара цял живот мотоделта, пък аз хич не съм се возил покрай него има-няма 200 часа :)

ecotronic
05-08-2013, 13:27
Ехе каква стана тя, баща ми кара цял живот мотоделта, пък аз хич не съм се возил покрай него има-няма 200 часа :)

Значи може и да сме се засичали с него, ако е ходил по съборите на хвърчилките в Казанлък или при Румен от Авио-делта пак там. Говоря за периода 1995 - 1997

code
05-08-2013, 13:55
Значи може и да сме се засичали с него, ако е ходил по съборите на хвърчилките в Казанлък или при Румен от Авио-делта пак там. Говоря за периода 1995 - 1997

Eй сега ще ти пусна фейса му на лично, ама много не влиза :) Сори за спама :whistle:

vovata
05-08-2013, 16:24
http:// http://www.konikoil.com/index.php?ekod=bg&menu=45 ( http://www.konikoil.com/index.php?ekod=bg&menu=45)

ФЕРАРИСТ
05-08-2013, 17:15
ПП: Въпрос към Николай Ферариста :) с какво масло караш червената на цялата газ на пистата :)

и как е :whistle:
С Галакси-то естествено, много е добре, ся като махнах двигателя и профилактично отворих два биелни лагера, бяха бомба.....
Но писта е друго все пак, а и зимата при минусови не ходя по писта......
Би трябвало да питаш ежедневките с какво са, а те са с 5-40.......
Това което цитирах го посочих само и единствено с цел народа да попрочете това онова и да си направи само изводите, изобщо не коментирам кое как трябва да е.....

Jivko7777
05-08-2013, 17:45
Много брандове в момента излизат от магазина с масло 5W30....дори немски такива!
Колко е правилното е друга тема.
За м-ки не казвай, че не се чупят...че една м6 на под 100к км има вече доста проблеми, включително голямото турбо.

Новите турбо м-ки са с 0w40 и това не са истински м-ки, говоря за атмосферките които са с 10w60 всички до 2010г, вижте разгледайте колко бой ядат къде ли не валове всичко е като ново и нормално 100% синтетика, докато тия 5w30, 5w40 едно 70-80% на пазара не са синтетики а хидрокрек и много хора не го знаят това...

Doomguy
05-08-2013, 18:10
Е тънките масла не държат налягане, гъстите не мажат във високи обороти, с какво тогава да се карат тия италиански строшляци? Лятото е топло, зимата е студена, трябва да ги менкам всеки сезон ли? Сипвам 10w-60 и карам цяла година. Така пише и в книжката.

ecotronic
05-08-2013, 18:17
Е тънките масла не държат налягане, гъстите не мажат във високи обороти, с какво тогава да се карат тия италиански строшляци? Лятото е топло, зимата е студена, трябва да ги менкам всеки сезон ли? Сипвам 10w-60 и карам цяла година. Така пише и в книжката.

Ясно е това, че даден вид масло трудно удовлетворява всички условия на работа на двигателя. Преценяваш, кои са преобладаващите условия и на базата на това избираш и маслото. И аз съм с 10W60, рядко надхвърлям 5000 - 5500 оборота, а за лютеницата си имам едно наум и така дишам спокойно.

Jivko7777
05-08-2013, 18:31
Ясно е това, че даден вид масло трудно удовлетворява всички условия на работа на двигателя. Преценяваш, кои са преобладаващите условия и на базата на това избираш и маслото. И аз съм с 10W60, рядко надхвърлям 5000 - 5500 оборота, а за лютеницата си имам едно наум и така дишам спокойно.

Аз дори не ги и стигам :mrgreen:

ecotronic
05-08-2013, 18:42
Аз дори не ги и стигам :mrgreen:

Да, при вас поради по-ниските максимални обороти, сякаш подборът на масло е по-лесен. Но как стоят нещата по отношение на мазането на турбината? Какви максимални обороти прави тя?

Jivko7777
05-08-2013, 19:08
Да, при вас поради по-ниските максимални обороти, сякаш подборът на масло е по-лесен. Но как стоят нещата по отношение на мазането на турбината? Какви максимални обороти прави тя?

100+ хиляди и за нея точно е най важното маслото да не е уредее и да си запази вискозитета че лошо иначе :mrgreen::mrgreen:

code
05-08-2013, 20:50
Е тънките масла не държат налягане, гъстите не мажат във високи обороти, с какво тогава да се карат тия италиански строшляци? Лятото е топло, зимата е студена, трябва да ги менкам всеки сезон ли? Сипвам 10w-60 и карам цяла година. Така пише и в книжката.

Много хубаво си си решил въпроса. То е като дискутирания ATF на хидравличните рейки при 159-ките. След като половината валове на ТС са заминали в кофата, човек трябва да мисли извън статуквото и да взема навременни мерки. При дизеляците няма такива дилеми преобладаващо си карат с 5W40 и нямат проблеми, Живко залита малко по гонки и тунинг затова търси нещо издържащо на по-екстремни условия. В книжката освен 10w60 пише и възможно най-сбърканото масло за ТС - 10w40, такова масло бих сложил само за разработка на ТС след осн. ремонт и още на следваща смяна ще избягам пак на по-гъсто. :)
пп Нека да е ясно - никъде не твърдя, че с 10w40 двг ще се счупи, напротив ако е перфектен не го бърка. Ама защо да си насилва човек късмета ..

fred
05-08-2013, 21:03
Аз карам с Лъки моли, преди беше 5/40, сега съм с 10/60-визирам бензин, за твоя дизел, спокойно ползвай на тая фирма, има и масла за дизеляци и бензини 10/40, вносител за България е Сенакс, има и електронен магазин, пазарувал съм, много са коректни.

МИТАКА1654
05-08-2013, 21:44
Най-лесният отговор е-5w50,добро и за студено,и за ръчкане по светофарите в Сф в задръстването при 40 градуса на въздуха и 120 на маслото.

sole_moe
05-08-2013, 22:38
бмв, мерцедес да продължавам ли кои се карат с 0w40 ???
КАто нови, 5w30 въобще не е за нови коли поне за сериозните марки ;) специално за бмв го слагат на поизносени мотори вече

---------- Post added at 12:42 ---------- Previous post was at 12:36 ----------



Ся върви и го кажа на всички които ходят на калояново, серес, планинско, рали да махнат 5W50, 15W50, 10W60 и да си сложат 0w30 и 5w30 и стой та гледай смях в залата, коментирам английския цитат за състезания...
Само да вметна че М-серията от завода излиза единствено и само с 10W60, и морите държат по 20 год на бой и то истински бой...

ПП: Въпрос към Николай Ферариста :) с какво масло караш червената на цялата газ на пистата :)

---------- Post added at 12:44 ---------- Previous post was at 12:42 ----------



и как е :whistle:
Живко пак се издъни тончно на бмв дават 5/30 сега ще ти обисня малко 5/30 е маслото което отговаря на нашите температурни условия 2 колкото са по близки числата на вйзкозитета толкова по малко присадки има затова се водят лонг лайф масла следователно големите фирми за да удьлжат интервала на сервизи обслужванетата наливат лонг лайф което води автомобилостроенето да слага по големи картери за масло охладители и тем подобни неща .марките които използват 0/30 ПОРШЕ КАЙЕН , ВОЛВО,ЯГОАР 5/30 РЕНЧ РОВАР ,АУДИ ,БМВ . Виш сега всеки може може да солжи 5/50 но не всеки кара на писата ако минават повече км със колата всеки гледа по голям интервал на обслужването карай товята алфа 10-15 к км със 5/50 градско предполагам че още на 8к км ще на чорба

П.С Та на колегата със темата казвам че нее проблем да се кара със това масло нее по лошо от другите дори е по добро

Jivko7777
06-08-2013, 02:15
пп Нека да е ясно - никъде не твърдя, че с 10w40 двг ще се счупи, напротив ако е перфектен не го бърка. Ама защо да си насилва човек късмета ..

Най точно казано...

---------- Post added at 02:15 ---------- Previous post was at 02:14 ----------


Най-лесният отговор е-5w50,добро и за студено,и за ръчкане по светофарите в Сф в задръстването при 40 градуса на въздуха и 120 на маслото.

и аз туй обяснявам отдавна ама...

Jivko7777
06-08-2013, 02:38
Живко пак се издъни тончно на бмв дават 5/30 сега ще ти обисня малко 5/30 е маслото което отговаря на нашите температурни условия 2 колкото са по близки числата на вйзкозитета толкова по малко присадки има затова се водят лонг лайф масла следователно големите фирми за да удьлжат интервала на сервизи обслужванетата наливат лонг лайф което води автомобилостроенето да слага по големи картери за масло охладители и тем подобни неща .марките които използват 0/30 ПОРШЕ КАЙЕН , ВОЛВО,ЯГОАР 5/30 РЕНЧ РОВАР ,АУДИ ,БМВ . Виш сега всеки може може да солжи 5/50 но не всеки кара на писата ако минават повече км със колата всеки гледа по голям интервал на обслужването карай товята алфа 10-15 к км със 5/50 градско предполагам че още на 8к км ще на чорба

П.С Та на колегата със темата казвам че нее проблем да се кара със това масло нее по лошо от другите дори е по добро

5w30 ги слагат като станат на 200 000+км при бмв ;)
0w40 специално за тях като нови и не само ;)

От тук на сетне ще ти отделя време малко, първо за производителите най добре щеше да е 5w50 и 10w60, нооо те гонят икономия на гориво, те гонят вредни емисии, те гонят максимална печалба от ремонт на този автомобил, защо да го правят да не се чупи? Тези редки масла за направени за масовия нов тип шофьори "качваш се и газ" като на доста от колите няма датчици за темп на антифриза и т.н., точно с тези масла 5w30 и 0w40 до някаква степен могат да си го позволиш, но на загряла кола вярвай става чорба и да тези коли не се карат бавно карат се точно като за писта че и още по зле яко газ нон-стоп и да чупят се отиваш в камор отиваш в дару кар и ти казват да имаме свободен час след 15-20 дни...


Темата е дълга но ще ти покажа и в цифри, цифри с които ще видиш че посочената от теб цорба дори и студения старт е сънително по добър от 5w50 (ясно е че на загряло е по зле):

Mobil1 5w50 - Pour Point, ºC ---> -54 C - http://xom.ee/files/34_mobil1_5w-50.pdf

Castol edge 5w30 - Pour Point, ºC ---> -38 C - http://www.castrol.com/liveassets/bp_internet/castrol/castrol_australia/STAGING/local_assets/downloads/e/EDGESport5W30_B1970_05.pdf

И това е с твойто посочено масло, тааа кое замръзва по-късно ??? И студения старт е по добър при загряла не говорим какво се случва с тая чорбичка 5w30 особенно като нямат маслен радиатор както са и повечето на топлообменници ;)

Не вярвайте сляпо отворете си очите, тези така наречени "тънки" масла са само за икономия на гориво, екология и т.н. ;)

ПП: да вметна в немския ауди форум, 3.0тди почти нови и нови, точно карат с 5w50 просто защото 5w30-ката няма как да издържи на техните магистрали, отделно и не са сменяли вериги , които който е запознат знае за какви пари става въпрос (теми ще сложа да видиш германчетата където е доста по студено как 5w30 го упоменават като "чорба") ... т
Темата е дълга всеки си решава... Има си DPF файлове на всяко едно масло разгледайте и понаучете някои неща преди да изписвате глупости ;)

sole_moe
06-08-2013, 07:12
5w30 ги слагат като станат на 200 000+км при бмв ;)
0w40 специално за тях като нови и не само ;)

От тук на сетне ще ти отделя време малко, първо за производителите най добре щеше да е 5w50 и 10w60, нооо те гонят икономия на гориво, те гонят вредни емисии, те гонят максимална печалба от ремонт на този автомобил, защо да го правят да не се чупи? Тези редки масла за направени за масовия нов тип шофьори "качваш се и газ" като на доста от колите няма датчици за темп на антифриза и т.н., точно с тези масла 5w30 и 0w40 до някаква степен могат да си го позволиш, но на загряла кола вярвай става чорба и да тези коли не се карат бавно карат се точно като за писта че и още по зле яко газ нон-стоп и да чупят се отиваш в камор отиваш в дару кар и ти казват да имаме свободен час след 15-20 дни...


Темата е дълга но ще ти покажа и в цифри, цифри с които ще видиш че посочената от теб цорба дори и студения старт е сънително по добър от 5w50 (ясно е че на загряло е по зле):

Mobil1 5w50 - Pour Point, ºC ---> -54 C - http://xom.ee/files/34_mobil1_5w-50.pdf

Castol edge 5w30 - Pour Point, ºC ---> -38 C - http://www.castrol.com/liveassets/bp_internet/castrol/castrol_australia/STAGING/local_assets/downloads/e/EDGESport5W30_B1970_05.pdf

И това е с твойто посочено масло, тааа кое замръзва по-късно ??? И студения старт е по добър при загряла не говорим какво се случва с тая чорбичка 5w30 особенно като нямат маслен радиатор както са и повечето на топлообменници ;)

Не вярвайте сляпо отворете си очите, тези така наречени "тънки" масла са само за икономия на гориво, екология и т.н. ;)

ПП: да вметна в немския ауди форум, 3.0тди почти нови и нови, точно карат с 5w50 просто защото 5w30-ката няма как да издържи на техните магистрали, отделно и не са сменяли вериги , които който е запознат знае за какви пари става въпрос (теми ще сложа да видиш германчетата където е доста по студено как 5w30 го упоменават като "чорба") ... т
Темата е дълга всеки си решава... Има си DPF файлове на всяко едно масло разгледайте и понаучете някои неща преди да изписвате глупости ;)
Ти малко не ме разбра аз не казвам че 5/50 е лошо масло
и двете масла си има + и - 5/50 държи на по големи натоваранета но за по малко км до смяна 5/30 не държи на големи натоварванета но по стабилно за повече км пробег по подходящо за градски условия когато колата се кара на кратки растояния спри тръгни тогава има повече отлагния кондези и.... затова каза на колегата че може да си кара със това масло

haljscho
06-08-2013, 09:10
Ти малко не ме разбра аз не казвам че 5/50 е лошо масло
и двете масла си има + и - 5/50 държи на по големи натоваранета но за по малко км до смяна 5/30 не държи на големи натоварванета но по стабилно за повече км пробег по подходящо за градски условия когато колата се кара на кратки растояния спри тръгни тогава има повече отлагния кондези и.... затова каза на колегата че може да си кара със това масло

Някой по-горе спомена, че нашите дизели рядко вдигали повече от 90гр.

Ами честно да ти кажа точно при градско каране при спиране и тръгване по светофари когато няма обдухване колата в тия жеги, 100гр. маслото си ги стига и даже подминава...... И това е при положение, че нямам кора под двигателя и съм с маслен радиатор!

А разликата от със и без маслен радиатор ми беше +10гр. преди да го сложа!

На планинско каране със завой там където няма възможност да се кара бързо и пак обдухването е слабо, маслото става 120+ градуса!

На магистрала ми държи 70-80гр. зависи колко е външната температура на възуха т.е. около 10гр. по-студено масло от водата!

Сега за налягане не мога да кажа как би било при мен защото нямам уред, но от колеги с монтиран такъв при загрял мотор при 10/40 и 5/40 спрямо 5/50 и 10/60 е с доста плюсове за тези с по-големите цифри отзад и то не на турбо коли а при атмосферки.....

Така че особено в жегите когато е най-вероятно да се случи нещо лошо предпочитам да съм с такова което се държи по добре при високи температури на маслото....

Аз лично избягвам да карам повече от 8000км. с едно масло, все пак е турбо кола, то и преди на атмосферката така си го сменях де!

Пак да се повторя 5/40 е достатъчно добро масло за нашите коли, а колегата пуснал темата нека си го кара, те вече са му го сложили!







Ми как да е бе Жекичка......... Глезя си турбинката, все пак ми е подарък от жената за рожденния ден......:biggringift:

Jivko7777
06-08-2013, 12:14
И не само лятото и зимата си карай с него (ако все още не си) и няма да имаш никакви проблеми, пали без никаква разлика от agip evolutiona 5w40

dimo
09-08-2013, 00:12
Fiat bravo 2 1.9 мулти джет 150 кс излиза от фабриката с
SeleniaWR 5w30 тея тъпаци от фиат дали са се сетили че това масло не покрива характеристиките на мотора?!?

vovata
09-08-2013, 10:03
Fiat bravo 2 1.9 мулти джет 150 кс излиза от фабриката с
SeleniaWR 5w30 тея тъпаци от фиат дали са се сетили че това масло не покрива характеристиките на мотора?!?

Алфите със същия мотор излизат с SeleniaWR 5w40 !

Хубаво слагаха в 155 датчик темп. на маслото ,на магистралата с 150 км/ч при външна темп. 32 гр. (асвалта е 45 гр.) маслото е 110 гр. това 5/30 ще стане на чорба.

Това масло 5/30 за северна Германия може да е перфектно но за БГ не е.

danniel
09-08-2013, 11:24
Алфите със същия мотор излизат с SeleniaWR 5w40 !

Хубаво слагаха в 155 датчик темп. на маслото ,на магистралата с 150 км/ч при външна темп. 32 гр. (асвалта е 45 гр.) маслото е 110 гр. това 5/30 ще стане на чорба.

Това масло 5/30 за северна Германия може да е перфектно но за БГ не е.

Дам, онзи ден смених маслото на едно Ивеко, сложих му 5w30. След 10 минутно градско каране се наложи да го източа, защото мислехме че пуска малко от пробката, но се оказа над пробката (както и да е)...това което източих беше буквално гореща мръсна вода...седя гледам го пипам го и се чудя тва нещо как смазва като то почти и не беше мазно....:no::sad2:

Doomguy
09-08-2013, 11:30
Лошото в България са големите температурни амплитуди. Както се спомена преди мен, 5W-30 може да е ОК в Русия или Германия, но в България или Гърция ще дойде рядко. Онзи ден на едно продължително изкачване, температурата на водата се беше вдигнала с едно деление над 90C, тази на маслото сигурно е била още по-висока...

code
09-08-2013, 12:33
Това са си фуел економи масла, екологията и икономията са много хубави неща като ти е нова колата и всички детайли са със заводските размери. ;) С 10г кола обаче ти излиза през :moon::moon:

krasy k
09-08-2013, 17:15
Това са си фуел економи масла, екологията и икономията са много хубави неща като ти е нова колата и всички детайли са със заводските размери. ;) С 10г кола обаче ти излиза през :moon::moon:

Точно !!!

dimo
09-08-2013, 22:29
Алфите със същия мотор излизат с SeleniaWR 5w40 !

Хубаво слагаха в 155 датчик темп. на маслото ,на магистралата с 150 км/ч при външна темп. 32 гр. (асвалта е 45 гр.) маслото е 110 гр. това 5/30 ще стане на чорба.

Това масло 5/30 за северна Германия може да е перфектно но за БГ не е.

Грешка! Алфа 147 1,9 мултиджет излиза с selenia wr 5w30 pe

haljscho
10-08-2013, 09:19
Грешка! Алфа 147 1,9 мултиджет излиза с selenia wr 5w30 pe
Блаженни са вярващите!!!

Дай да видим къде точно го прочете тва?

Бобби
10-08-2013, 10:01
Е това не ми харесва при 156, че няма заводски вградени уреди за налягане и температура на маслото:boxed:
При 155 е друга бира.....веднъж са ме спасявали тези уреди....преди години на връщане от морето ме хвана едно адско задръстване от Бургас към София ...навън беше 38 градуса... спри тръгни...след това стъпих на магистралата за Карнобат...тъкмо я бяха отворили....и се зайграхме с едно БМВ....явно изнервени от задръстването...газ до дупка...почти цялота магистрала я изръчках с 180-190км/ч....добре, че свърши.....защото накрая като понамалих....гледам гледам охлаждането добре..90 градуса.....а маслото към 120 градуса....викам си баси..тая кочина ще роди....а й маслото не беше първа младост....та върнах газта....и така я спасих.....тоя с бавареца ме надмина доволен.....но не за дълго....след няколко километра беше отбил в дясно и вреше като чайник..
Та тези уреди са от голяма полза, ако не те слуша главата и естествено ги гледаш!

thecleaner
10-08-2013, 10:29
Е това не ми харесва при 156, че няма заводски вградени уреди за налягане и температура на маслото:boxed:
При 155 е друга бира.....веднъж са ме спасявали тези уреди....преди години на връщане от морето ме хвана едно адско задръстване от Бургас към София ...навън беше 38 градуса... спри тръгни...след това стъпих на магистралата за Карнобат...тъкмо я бяха отворили....и се зайграхме с едно БМВ....явно изнервени от задръстването...газ до дупка...почти цялота магистрала я изръчках с 180-190км/ч....добре, че свърши.....защото накрая като понамалих....гледам гледам охлаждането добре..90 градуса.....а маслото към 120 градуса....викам си баси..тая кочина ще роди....а й маслото не беше първа младост....та върнах газта....и така я спасих.....тоя с бавареца ме надмина доволен.....но не за дълго....след няколко километра беше отбил в дясно и вреше като чайник..
Та тези уреди са от голяма полза, ако не те слуша главата и естествено ги гледаш!

Инак "истории" имаш, не мога да ти отреча, фантазията работи :grin:

Бобби
10-08-2013, 12:59
Инак "истории" имаш, не мога да ти отреча, фантазията работи :grin:
Бегай от тука бе:shoot:....като дойдеш на мойте години и ти ще имаш спомени.....фантазията е за младите:pimp:

МИТАКА1654
10-08-2013, 13:01
Живко пак се издъни тончно на бмв дават 5/30 сега ще ти обисня малко 5/30 е маслото което отговаря на нашите температурни условия 2 колкото са по близки числата на вйзкозитета толкова по малко присадки има затова се водят лонг лайф масла следователно големите фирми за да удьлжат интервала на сервизи обслужванетата наливат лонг лайф което води автомобилостроенето да слага по големи картери за масло охладители и тем подобни неща .марките които използват 0/30 ПОРШЕ КАЙЕН , ВОЛВО,ЯГОАР 5/30 РЕНЧ РОВАР ,АУДИ ,БМВ . Виш сега всеки може може да солжи 5/50 но не всеки кара на писата ако минават повече км със колата всеки гледа по голям интервал на обслужването карай товята алфа 10-15 к км със 5/50 градско предполагам че още на 8к км ще на чорба

П.С Та на колегата със темата казвам че нее проблем да се кара със това масло нее по лошо от другите дори е по добро
Колега,толкова големи глупости пишеш,че чак ме мързи да ти обяснявам,да не говорим за правописните грешки.В общи линии нещата са точно наобратно на обяснението ти.Я ми кажи какъв е вискозитета на масло 30 и масло 50 при 90градуса на охлаждащата течност?След като отговориш,погледни си пак писанията!

tribaleo
10-08-2013, 13:05
да Ви имам и проблемите...

МИТАКА1654
10-08-2013, 13:08
Е това не ми харесва при 156, че няма заводски вградени уреди за налягане и температура на маслото:boxed:
При 155 е друга бира.....веднъж са ме спасявали тези уреди....преди години на връщане от морето ме хвана едно адско задръстване от Бургас към София ...навън беше 38 градуса... спри тръгни...след това стъпих на магистралата за Карнобат...тъкмо я бяха отворили....и се зайграхме с едно БМВ....явно изнервени от задръстването...газ до дупка...почти цялота магистрала я изръчках с 180-190км/ч....добре, че свърши.....защото накрая като понамалих....гледам гледам охлаждането добре..90 градуса.....а маслото към 120 градуса....викам си баси..тая кочина ще роди....а й маслото не беше първа младост....та върнах газта....и така я спасих.....тоя с бавареца ме надмина доволен.....но не за дълго....след няколко километра беше отбил в дясно и вреше като чайник..
Та тези уреди са от голяма полза, ако не те слуша главата и естествено ги гледаш!
Точно на същото място и по същия начин с Пежо 407 2.0 хди,масло 5в30,след дълго каране с около 200км/ч,маслото направи 140градуса и колата мина в сервизен режим.Оттогава се кара с 5в50!

tribaleo
10-08-2013, 13:13
Не че разбирам, но Honda CR-V 2.2 дизел с 0w30 цялата магистрала с педала до доло колкото може 160-200 и нямаше никакви проблеми...явно си е до колата...или бъркам?

rossenvn
10-08-2013, 13:56
Не че разбирам, но Honda CR-V 2.2 дизел с 0w30 цялата магистрала с педала до доло колкото може 160-200 и нямаше никакви проблеми...явно си е до колата...или бъркам?

То това да не е 2.0 ТС, че да те е страх :gayfight: - раздавай така газ и след година ще споделиш дали е добре или не.

tribaleo
10-08-2013, 14:54
на 160к е вече..служебна е..който я хване издевателства над нея..добре се справя...харчи масло около 100мл. на 1000км но мисля че това е нормално при този режим на работа

МИТАКА1654
10-08-2013, 16:17
Не че разбирам, но Honda CR-V 2.2 дизел с 0w30 цялата магистрала с педала до доло колкото може 160-200 и нямаше никакви проблеми...явно си е до колата...или бъркам?

И?Какво значи това?Не бе,горенето на масло не е критерий за качество на маслото,те новите коли си харчат масло по принцип,нали така?

tribaleo
10-08-2013, 16:41
доста нови коли си харчат масло и това е описано в книжката :) напълно нормално е като караш яко продължително време да харчи масло

Jivko7777
10-08-2013, 16:54
доста нови коли си харчат масло и това е описано в книжката :) напълно нормално е като караш яко продължително време да харчи масло

тогава значи че изтънява много става на водица и затова си заминава ;)

tribaleo
10-08-2013, 16:59
е то май си е доста тънко по начало ..0W30 по-тънко май няма...

МИТАКА1654
10-08-2013, 17:59
доста нови коли си харчат масло и това е описано в книжката :) напълно нормално е като караш яко продължително време да харчи масло

Предната ми кола БМВ 528 я карах с 0в40 и след 15000км, чертаене по паркинга и скъсване на незнайно колко чифта гуми,маслото не ми го е пипала.Това,че тая хонда гори умрялото масло,дето й го наливате,не значи,че всички са така.

П.П.Форд Мустанг ГТ-нещо си излиза с 0в20,само че като го изкараха в едно предаване да го тестват на писта,му наляха 10в60 Кастрол едж,защо ли???

tribaleo
10-08-2013, 18:05
с всички такива хонди е така...пише го в книжката....друга кола която съм карал и е упоменато в книжката че е възможно да харчи масло е пасат 2010 2.0tdi ..той харчеше повече около 200гр. на 1000км.

---------- Post added at 18:05 ---------- Previous post was at 18:03 ----------

иначе аз не разбирам, но си мисля, че инжинерите проектирали двигателите са по-напред технически от който и да е тук и са преценили кое е оптималното масло за всякакви условия :)

ФЕРАРИСТ
10-08-2013, 19:41
но си мисля, че инжинерите проектирали двигателите са по-напред технически от който и да е тук и са преценили кое е оптималното масло за всякакви условия :)
Инжинерите са проектирали нещо, като тия дето го правят напоследък не мислят особенно за живота на колата след като и мине гаранцията, и след като я прилапа някой от истърн юръп след 5-6-7-8 години и я подкара юнашки......
Колите и съответно двигателите последните 4-5-6 години с малки изключения се правят много по малко издържливи отколкото тия от края на 90те и началото на 2000 година по чисто комерсиални причини......никой няма сметка основния консуматор на нови коли, а това не сме ние в тая част на Европа, да кара кочината си повече от 4-5-6 години, щото трябва да си вземе нова......а и бизнеса с авточасти е толкова голям и толкова народ има навързан по неговата верига и това допълнително усложнява нещата.......
Така че е изключително мъдро по мое мнение да се забрави какво казва и препоръчва производителя, да се прочете малко странична материя, да се питат хора дето чуват петела, и да не се робува на термина "ма те щом инжинерите така решили"......
П.П - няма масло подходящо за всякакви условия - има масло подходящо за по - голяма част от условията и съответно компромис с останалото време.......

dimo
10-08-2013, 23:29
5w30 се използва дебееело да подчертая до +40 градуса по целзий на сянка.Въпрос към отворковците къде в България тази година е имало такива стойности...

---------- Post added at 23:29 ---------- Previous post was at 23:24 ----------


Блаженни са вярващите!!!

Дай да видим къде точно го прочете тва?

вземи се информирай малко:spiteful:

haljscho
10-08-2013, 23:31
5w30 се използва дебееело да подчертая до +40 градуса по целзий на сянка.Въпрос към отворковците къде в България тази година е имало такива стойности...
Твойта кола ако седи по сянките, хората си ги карат по слънцето!!!
А там е доста напечено!:big_heat:

---------- Post added at 23:31 ---------- Previous post was at 23:29 ----------


5w30 се използва дебееело да подчертая до +40 градуса по целзий на сянка.Въпрос към отворковците къде в България тази година е имало такива стойности...

---------- Post added at 23:29 ---------- Previous post was at 23:24 ----------



оу шшшш младеж вземи се информирай малко:spiteful:

Информирай се ти!!!

rossenvn
10-08-2013, 23:47
5w30 се използва дебееело да подчертая до +40 градуса по целзий на сянка.Въпрос към отворковците къде в България тази година е имало такива стойности...

---------- Post added at 23:29 ---------- Previous post was at 23:24 ----------



оу шшшш младеж вземи се информирай малко:spiteful:

Освен, че си неграмотен, си и нагъл - има интернет, поинтересувай се дали няма температури около 40 градуса тази година - или 37-38-39 е много далеч от 40? Сега ми е интересно да покажеш и къде пише, че масло с индекс 30 е за до 40 градуса?

vovata
11-08-2013, 14:20
Фиг. 1 Температурните диапазони на работоспособност на често употребяваните зимни, летни и всесезонни масла.

Drag0
11-08-2013, 14:41
Температурата близо до асфалта не е същата като от прогнозата за времето.
Сами може да си направите сметка при 35 градуса от прогнозата колко ще е на асфалта и колко ще е на въздуха близо до асфалта , с който се охлаждат радиаторите ! :new_Eyecrazy:

code
11-08-2013, 16:07
Фиг. 1 Температурните диапазони на работоспособност на често употребяваните зимни, летни и всесезонни масла.

Това е много условно, и е за подходящи вискозитети за даден климат/страна. Не означава, че на 40°С външна моторът ще блокира с 5W40, нито означава, че в топъл климат може да нахакаш на всяка нова кола 20W50. :jumping: Според таблицата при външна 20-30°С на TS може да му налееш 5W30 - ще я втаса :tooth: Зависи от колата, двг, състоянието, експлоатацията и т.н. и т.н.
По мое мнение всичко, което бяга от заводския вискозитет преди W-то с повече от 5 и след W с повече от 10 е грешка. Т.е. от 10W40 може да мръднеш на 15W50 или от 0W30 на 5W40 и т.н. С по-редки масла от предписаните пък изобщо нямам практика, който иска да си чупи главата с експерименти. Има коли които ги дават в Аутодата с на практика всички вискозитети там може да си избираш на воля и желателно пак от по-гъстите, ако колата е на годинки и/или не се кара в Сибир.

rossenvn
11-08-2013, 22:07
За мен всички тия таблици, индекси и температури са ташак. Ако бяха сериозни, производителите на автомобили щяха да монтират манометър на маслото на всяка кола и щяха да дадат диапазон от стойности на налягането. Ако си в диапазона добре, ако не си - сменяш маслото, правиш ремонт. Така като купих колата един "майстор" ми беше налял 15w40 защото била на 170 000. Това на JTD-то. Иначе само си правим вятър на устата.

dimitar_vd62
11-08-2013, 23:03
Бе старата жигула въреше с м10д и не се оплакваше и зиме и лете и кога даже ламбата светваше по завоите.Това наште бамбини са много глезава работа - а си пръднал а заминал дебитомера.Карам си я със селенията и си свиркам...докат ма отсвири.

rossenvn
11-08-2013, 23:15
Бе старата жигула въреше с м10д и не се оплакваше и зиме и лете и кога даже ламбата светваше по завоите.Това наште бамбини са много глезава работа - а си пръднал а заминал дебитомера.Карам си я със селенията и си свиркам...докат ма отсвири.

Старата жигула правеше ли 7000 об/мин? Вървеше ли с 200+? Няма как да ги сравняваме.

dimitar_vd62
11-08-2013, 23:26
Ба ли я...след упдейта въреше с 160+, ма можех да ходя на Паша дере без да се притеснявам за картера.

thecleaner
12-08-2013, 00:48
Старата жигула правеше ли 7000 об/мин? Вървеше ли с 200+? Няма как да ги сравняваме.

Моята Лада правеше 8000 оборота и вървеше с 170+

tribaleo
12-08-2013, 01:00
1500S ...175 а точно навлизаше в жълтото оборотомера...гаранция щеше да направи 190+ ...но положението стана много страшно вътре...и ме хвана страх да я изпъна до края....

tur4in
12-08-2013, 01:58
аз си взех от карфура много хубаво масло за 38 лева мисла ,че беше. с него сега колата не вдига повече от 90 градуса и работи много тихо.

code
12-08-2013, 08:26
аз си взех от карфура много хубаво масло за 38 лева мисла ,че беше. с него сега колата не вдига повече от 90 градуса и работи много тихо.

Синтетика за 7,60 - това ще е е страшно масло :Suicide: Нали се сещаш, че и маслата като всички стоки имат срок на годност ;) В Кауфланд продаваха и Валволин за без пари и беше само 7 годишен. А в тия Карфур-пакетажи сигурно удря десетака. Струва колкото Приста М16Д в 1л разфасовка - добра сделка :heavy_cry:

МИТАКА1654
12-08-2013, 09:42
Понеже имам сервиз и магазинче за авточасти,съм си правил какви ли не експерименти с масла и свещи.Най-добре се усеща ефекта от даден вискозитет на маслото,на кола с хидравлично повдигачи.Повечето японски коли са по-капризни към тоя аспект от качеството на маслото,та лятото при по-зверски жеги,при палене и при дълга работа на място,с 5в30 тракат повдигачи,та е чудо.При същите условия с по-висок втори индекс,мотора е като гумен.От друга страна,зимата при -25,при СВАЛЕН капак на клапаните,с масло 15в50 и първо палене сутрин,маслото се качва при вала доста по-късно от паленето на мотора,т.е. разпр.вал върти поне 3 сек на "сухо".

ФЕРАРИСТ
12-08-2013, 12:34
първо палене сутрин,маслото се качва при вала доста по-късно от паленето на мотора,т.е. разпр.вал върти поне 3 сек на "сухо".
Като каза че маслото се качва бавно и се присетих че повечето масови и евтинджос маслени филтри или нямат, или така наречения им inlet check valve, който възпрепятства маслото след като се изгаси двгто да изтече от магистралите през филтъра обратно в картера, е обикновенно просто някаква гумичка кльопната на изхода......
А като казах "маслени филтри" и си мисля че на тях не се отдава чак толкова голямо значение като се окоти някоя кочина, а все си мисля че те имат доста голяма "вина" за всичко това.......байпасните клапани на повечето евтини боклуци редовно остават отворени и с това причиняват доста вреди......
Много хора който найстина ценят труда който са вложили в двегателя си, освен че не жалят пари за качествено масло, не жалат и за качествен маслен филтър......и освен това го сменят веднъж между смените на маслото.......

Jivko7777
12-08-2013, 13:20
А като казах "маслени филтри" и си мисля че на тях не се отдава чак толкова голямо значение като се окоти някоя кочина, а все си мисля че те имат доста голяма "вина" за всичко това.......байпасните клапани на повечето евтини боклуци редовно остават отворени и с това причиняват доста вреди......
Много хора който найстина ценят труда който са вложили в двегателя си, освен че не жалят пари за качествено масло, не жалат и за качествен маслен филтър......и освен това го сменят веднъж между смените на маслото.......

Отдаваме и още как - http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=62908

МИТАКА1654
12-08-2013, 14:17
Относно филтъра,да,така е,затова винаги сменям с маслото,даже не знаех,че има хора,които не го сменят заедно със маслото.В случая,бавното качване на маслото беше на личната ми Мазда 323ф 1.8 16кл,която нямаше проблеми с налягането на маслото или с филтъра,защото с 5в масло,лампата гаснеше със завъртането на стартера.

Jivko7777
12-08-2013, 14:25
Относно филтъра,да,така е,затова винаги сменям с маслото,даже не знаех,че има хора,които не го сменят заедно със маслото.В случая,бавното качване на маслото беше на личната ми Мазда 323ф 1.8 16кл,която нямаше проблеми с налягането на маслото или с филтъра,защото с 5в масло,лампата гаснеше със завъртането на стартера.

Николай (Ферариста) имаше напредвид че го сменя 2 пъти филтъра по време на пробега на едно масло, или п оясно казано на 10 000км сменя 2 пъти маслен филтър

Doomguy
12-08-2013, 14:46
Вече втора смяна карам с някакъв SCT филтър, лампата за налягане гасне веднага след като завъртя ключа. Зимата също не съм имал проблеми, но тук климата е мек, а колата сутрин е в гаража.

dimitar_vd62
12-08-2013, 21:13
1500S ...175 а точно навлизаше в жълтото оборотомера...гаранция щеше да направи 190+ ...но положението стана много страшно вътре...и ме хвана страх да я изпъна до края....

И в пембеното да навлезе му е все тая на тоя двг.Като бех млад мнотго издевателствах над тая кола, веднъж се чу тракане под капака и се прибрах.На другия ден се оказа че две кобилички са излезли, свалих вала наместих ги регулирах и газ се едно че нищо не се случило.Не знам в кой цвят беше стрелката тогава нямах такава още бях с оригиналното табло, ма се бяхме хванали на някакъв бас с една 5-ца, та затва тъй.С Алфата не смея тъй, мноо нежна ми се види.

sole_moe
13-08-2013, 00:32
Отдаваме и още как - http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=62908
Пробвай със тия да видим дали ще имаш проблем :clap:

маслен филтър
BOSCH - Кат. №: 0 451 103 354

Характеристики
диаметър [mm]
80
височина [mm]
79
резба
M 20 x 1,5
налягане на отваряне блокиране на обратен ход [bar]
0,12
налягане на отваряне на обходен клапан [bar]
1,2



маслен филтър
MANN-FILTER - Кат. №: W 714/4

Характеристики
външен диаметър [mm]
76
вътрешен диаметър 1 [mm]
62
вътрешен диаметър 2 [mm]
71
мярка на резбата
M 20 x 1.5
височина [mm]
79
допълващ артикул /допълваща информация 2
С един възвратен клапан
налягане на отваряне на обходен клапан [bar]
1,2
Номер артикул на препоръчан специален инструмент
Ls 7

ФЕРАРИСТ
13-08-2013, 18:31
На МАНН съм си заплюл това, ама трябва да премеря дали ще влезе....
W719/22 (http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=140986342554)
Иначе за мен е важно и да прекарва повече масло за единица време.......

dimo
13-08-2013, 21:54
Освен, че си неграмотен, си и нагъл - има интернет, поинтересувай се дали няма температури около 40 градуса тази година - или 37-38-39 е много далеч от 40? Сега ми е интересно да покажеш и къде пише, че масло с индекс 30 е за до 40 градуса?

След като си открил интернта и си много грамотен вероятно ще можеш и сам да се оправиш .

rossenvn
13-08-2013, 22:01
След като си открил интернта и си много грамотен вероятно ще можеш и сам да се оправиш .

Мен не ме мисли, аз си наливам каквото трябва, аме не е колегиално да подвеждаш хората...

sole_moe
13-08-2013, 22:11
На МАНН съм си заплюл това, ама трябва да премеря дали ще влезе....
w719/14
Иначе за мен е важно и да прекарва повече масло за единица време.......

Това е със цолска резба 3/4 значи 19 мм

dimo
13-08-2013, 22:12
Твойта кола ако седи по сянките, хората си ги карат по слънцето!!!
А там е доста напечено!:big_heat:

---------- Post added at 23:31 ---------- Previous post was at 23:29 ----------



Информирай се ти!!!

Температурата уви се мери на сянка дано глупаците от SAE дето са изготвили стандарта да са се сетили, че на асфалта е по-топло, и че на някой ще хрумне да кара не по сянките:screwy:
Вижте момчета нито искам да се заяждам нито съм казъл че 5w40 не е по добро за жега това което казвам е, че човека отворил темата няма да има проблем да кара с 5w30 при нормална експлоатация; нямам повече какво да кажа, а и не искам

rossenvn
13-08-2013, 22:23
Фиг. 1 Температурните диапазони на работоспособност на често употребяваните зимни, летни и всесезонни масла.


Температурата уви се мери на сянка дано глупаците от SAE дето са изготвили стандарта да са се сетили, че на асфалта е по-топло, и че на някой ще хрумне да кара не по сянките:screwy:


Според картинката, публикувана от колегата, е до 30 градуса. Аз затова те питах къде го намери, че е за 40, макар че всчки тия температури са доста условни - едно е да караш на писта на 30 градуса, друго е да поддържаш 80-90 км/ч. Като сравниш и вискозитетите на маслата при 100 градуса, която е работната им температура, 30-ката издиша.

sole_moe
13-08-2013, 22:29
Температурата уви се мери на сянка дано глупаците от SAE дето са изготвили стандарта да са се сетили, че на асфалта е по-топло, и че на някой ще хрумне да кара не по сянките:screwy:
Вижте момчета нито искам да се заяждам нито съм казъл че 5w40 не е по добро за жега това което казвам е, че човека отворил темата няма да има проблем да кара с 5w30 при нормална експлоатация; нямам повече какво да кажа, а и не искам

Моята е със 5/30 от 2 години работи тихо не трака него гори
сега съм със зелено флорисцентно сменям го всяка година макар че минавам към 10к км .Това масло надвишава харектеристиките на колата

dimo
14-08-2013, 00:50
На МАНН съм си заплюл това, ама трябва да премеря дали ще влезе....
w719/14
Иначе за мен е важно и да прекарва повече масло за единица време.......
5w30 ще минат повече литри в час отколкото 5w40
справка
Author(s): M. L. Haviland - Fuels and Lubricants Dept. General Motors Research Labs. Warren, MI
J. L. Linden - Fuels and Lubricants Dept. General Motors Research Labs. Warren, MI
посочвам източник в случай че някой по взискателен колега отново тръгне да ми пише: на теб кой ти каза , ма тва ся къде го видя или тем подобни глупости които отказвам да коментирам .....

dimo
14-08-2013, 01:16
Моята е със 5/30 от 2 години работи тихо не трака него гори
сега съм със зелено флорисцентно сменям го всяка година макар че минавам към 10к км .Това масло надвишава харектеристиките на колата

Аз познавам човек който ползва такова над 3 години
на кола с чип и без никакви проблеми с мотора- 1.9JTD

code
14-08-2013, 08:09
5w30 ще минат повече литри в час отколкото 5w40
То оттам пада налягането :) Като отвориш всички чешми на първите 3 етажа в блока нали се сещаш какво става с тоя на 8-я етаж!? Баси примера :tooth: Помпата трябва да създава налягане и маслото да не минава прекалено "лесно" отникъде, за да може да стигне до всички точки. Да "изтича" отнякъде с много литри в час не те грее. :)

ФЕРАРИСТ
14-08-2013, 17:23
5w30 ще минат повече литри в час отколкото 5w40

По принцип 15/50 е при мен, и не точно заради л/ч го предпочитам, а принципно по голямата филтърна площ създава по малко съпротивление.......отделно това спомага за по рядкото отваряне на байпаса и съответно по редки случай когато при отворен байпас нефилтрирано масло ще преминава през филтъра.......
А при положение че маслената помпа е с леко натегнат клапан, при 5-6-7к обм нямам особенно желание по маслените магистрали да минава голямо количество нефилтрирано масло......

ivo_63
27-10-2013, 20:11
колеги , намерих тая тема с търсачката и тя започва с въпрос , който ме интересува - какво масло да налея на тъпата кочина 1.9 JTD . Следват 8 страници теории - може ли някой компетентен да отговори еднозначно 5/40 или 10/40 селения или има по-добро, защото нямам книжка с инструкции и колата я придобих случайно и гледам да не я убия.Моля за точен отговор - мераклиите химици и алхимица да си направят тяхна тема, моля.
www.... само за инфо - не е реклама , ако трябва трийте линка, защото колата е от човек , който има магазин за италиански коли и я е карал със селения 10/40 - да продължавам или да минавам на 5/40 ми е въпроса, разбира се италианката е на 200 к + километри

линка е премахнат

code
27-10-2013, 20:27
колеги , намерих тая тема с търсачката и тя започва с въпрос , който ме интересува - какво масло да налея на тъпата кочина 1.9 JTD . Следват 8 страници теории - може ли някой компетентен да отговори еднозначно 5/40 или 10/40 селения или има по-добро, защото нямам книжка с инструкции и колата я придобих случайно и гледам да не я убия.Моля за точен отговор - мераклиите химици и алхимица да си направят тяхна тема, моля.
www... само за инфо - не е реклама , ако трябва трийте линка, защото колата е от човек , който има магазин за италиански коли и я е карал със селения 10/40 - да продължавам или да минавам на 5/40 ми е въпроса, разбира се италианката е на 200 к + километри
Карай си с 10W40 и си свиркай. ;)

pesho_kj
27-10-2013, 23:29
Аз моята я карам с Кастрол турбо дизел 5в40 (жълтата туба) и добре и понася и не ми харчи повече от 150-200мл на 10 000км. Колата ми е на 194000 уж. Каквото и да сложиш няма да прецакаш мотора, има възможност ако сложиш по-тънко да ти харчи повече масълце. Моя съвет е ако си сигурен, че е на тия км, спокойно можеш да я караш с 5в40, иначе няма проблем да си я джъткаш и с 10в40