View Full Version : Crosswagon Q4 или 159SW
Разгледах целия форум, но никъде не намерих инфо за този модел. Колебая се между 159SW или Q4 - цените им са сравними, докато 159 е 2-3 години по-млади. Интересува ме багажника, че с две деца на море си е приключение.
digitalundgrd
20-08-2013, 10:53
Ако багажника ти е приоритет, по-скоро 159ка SW (445л). На Кросвагона е с капацитет (360л). А и от 4х4-то, ако недай си Боже нещо напусне бара, ремонтите са скъпички.
Колега "digitalundgrd", гледам караш Волво V50, а то в сравнение с Алфите по-удобно ли е за багаж а и двигателя също е 2000 куб.см. Загледах се по Q4 заради двойното, че чат пат ходя на ски и мразя ритуала с поставянето на веригите.
digitalundgrd
20-08-2013, 15:04
При мен нещата, които наклониха везните в полза на Волвото спрямо 159 са ->
- доста по-евтините части, особено на окачването. На тази тема аз съм леко чувствителен като се има предвид, че в БГ караме оффроуд 90% от времето. Исках кола с по ЕДИН носач от всяка страна и задължително със сменяеми шарнири и втулки, а не като при Алфа --> да сменям цели носачи (4бр) в несвяст....
- по-нисък разход на гориво, особено градско- Софийско (поне от това, което показват колегите от 159 раздела).
- вървежа е идентичен с този на 159 1.9 150 коня, което мен за ежедневен автомобил ме устройва (имам си друга бърза кола за забавление).
- вътре в купето, на задните седалки е по-просторно и за краката и за главата, от колкото в Алфа 159. Багажниците на двете коли са кажи-речи идентични (една идея по-голям е в алфата).
- возията е приятна, стегната. Не е нито тръскалка, нито люшкаща като лодка . Аз съм на 17ки 225/45/17 и като минавам на Тракия, покрай Пазарджик, мога спокойно да поддържам 140-150км/ч без да ми паднат пломбите или нещо от колата да се разглоби в движение от вибрациите, същевременно колата е достатъчно стабилна по завоите, за да стигна за 2ч и 30 мин от Бургас до София без каквито и да било драми :)
= Визията на 159 е по-добра от на Волвото - както вътре, така и вънка (по-агресивна е Алфата), тук спор няма.
= Кожените салони на Алфа са също доста по-приятни от тези на Волво. За това моето е с някаква T-tech материя, която на пипане е като неопрен (водолазен костюм). Странно и за мен, но не спарва.
http://image.europeancarweb.com/f/features/9024679+w799+h499+cr1+ar0/epcp_0804_06_z%2Bvolvo_s40_t5_steering_wheel%2Bint erior_view.jpg
Susscrofa
20-08-2013, 15:13
Кросвагона си е повдигната 156-ца.
Багажникът е малък!
Това не е багажник на комби, а по-скоро на голям хечбеК.
Твърдо ти препоръчвам 159!
Те може и да са близки като години на производство, но вдигнатата 156-ца си е дърта.:)
159 е съвсем друг клас автомобил, по-тежък, по-широк и най-важното за една семейна кола - по-сигурен!
Кросвагона си е повдигната 156-ца.
Багажникът е малък!
Това не е багажник на комби, а по-скоро на голям хечбеК.
Твърдо ти препоръчвам 159!
Те може и да са близки като години на производство, но вдигнатата 156-ца си е дърта.:)
159 е съвсем друг клас автомобил, по-тежък, по-широк и най-важното за една семейна кола - по-сигурен!
....и къде точно 159 е по-широка?
Защото ако думаш за купето вътре грам не е,багажника да по е голям.
Susscrofa
20-08-2013, 15:27
....и къде точно 159 е по-широка?
Защото ако думаш за купето вътре грам не е,багажника да по е голям.
156
Дължина4430 мм Широчина1755 мм Височина1415 мм
159
Дължина4660 мм Широчина1828 мм Височина1424 мм
Убеден съм, че и вътре е по-широка, ама ти като си трезвен и нямаш реална представа за пространство и обем.:drunk:
Аз имах тая дилема преди две години. Избрах 159-ката, но в някои моменти искрено съжалявам.
Със 159 не си за извън пътя, да не кажа, че не си за всеки път. Зимата с дълбоките коловози е голяма драма, качването на бордюри и нещо подобно - също.
Обаче погледнеш ли я и ...край :) , прощаваш и!
А, багажника наистина на 159 е по-голям. Имам и 156 Спортвагон и мога да ги сравня директно.
За сигурност и стоене на пътя 159 е доста над 156.
Но, Кросвагона си има своя чар и държи добра цена, за разлика от останалите модели. Това само ме спира да си взема и едно такова нещо... за сега :)
156
Дължина4430 мм Широчина1755 мм Височина1415 мм
159
Дължина4660 мм Широчина1828 мм Височина1424 мм
Убеден съм, че и вътре е по-широка, ама ти като си трезвен и нямаш реална представа за пространство и обем.:drunk:
Демек 159 е 230 мм по-дълга, 127 мм по-широка и 9 мм по-висока.....та значи с тия цели 23 см повече дължина,12,7 см повече ширина и 0,9 см повече височина е мноууу гуема и от към купе и от към багажник....просто има по-дълга муцуна и е по-раздута.
Просто няма как с тия "огромни" разлики в габаритите да е по-голяма външно,вътрешно и с по-голям багажник.
Разлика има само в багажника 159 sw събира 85 литра повече от 156 sw и 68 литра повече от 156 седан.
Вътре купето е минимално " по-голямо" от 156...клонящо към хич....па нека съм пиян.....
Susscrofa
20-08-2013, 16:13
Демек 159 е 230 мм по-дълга, 127 мм по-широка и 9 мм по-висока.....та значи с тия цели 23 см повече дължина,12,7 см повече ширина и 0,9 см повече височина е мноууу гуема и от към купе и от към багажник....просто има по-дълга муцуна и е по-раздута.
Просто няма как с тия "огромни" разлики в габаритите да е по-голяма външно,вътрешно и с по-голям багажник.
Разлика има само в багажника 159 sw събира 85 литра повече от 156 sw и 68 литра повече от 156 седан.
Вътре купето е минимално " по-голямо" от 156...клонящо към хич....па нека съм пиян.....
Знаеш ли какво са 12 см ???????????
Изобщо защо се правиш на олигофрен?
По-широка ли е?
Да, по-широка е!!!!!!!!!!!
Нужно ли е още нещо да ти разяснявам.:prescription:
Знаеш ли какво са 12 см ???????????
Изобщо защо се правиш на олигофрен?
По-широка ли е?
Да, по-широка е!!!!!!!!!!!
Нужно ли е още нещо да ти разяснявам.:prescription:
12 см са 12 см....не се правя на олигофрен а просто изказвам мнение базирано на ежедневно ползване на 159 SW....вратите на 159 са по-дебели....:pp:
Спор няма по-широка е външно...по е обемна като цяло външно но купето ако е по-голямо то е неусезаемо.
Susscrofa
20-08-2013, 16:39
12 см са 12 см....не се правя на олигофрен а просто изказвам мнение базирано на ежедневно ползване на 159 SW....вратите на 159 са по-дебели....:pp:
Спор няма по-широка е външно...по е обемна като цяло външно но купето ако е по-голямо то е неусезаемо.
неОсезаемо:)
Разбрахме се.:)
Не намерих данни за разликата при стъпката. Предна и задна следа:):bangin:
http://www.the-blueprints.com/blueprints-depot-restricted/cars/alfaromeo/alfa_romeo_159_sportwagon_2007-20391.jpg
http://www.the-blueprints.com/blueprints-depot-restricted/cars/alfaromeo/alfa_romeo_156_gta-27447.jpg
неОсезаемо:)
Разбрахме се.:)
Не намерих данни за разликата при стъпката. Предна и задна следа:):bangin:
Не се хващай за неОсезаемо има и едно ако пред него.
Абе 105 мм. повече в междуосовото разстояние си е доста...
Susscrofa
20-08-2013, 21:00
E ти пък, това за Кайо е нищо. За него един-два метра са разлика.:picnic:
E ти пък, това за Кайо е нищо. За него един-два метра са разлика.:picnic:
......суперррр 10 см по-дълго купе...гУема разлика!!!!!
Susscrofa
20-08-2013, 23:08
......суперррр 10 см по-дълго купе...гУема разлика!!!!!
Пак не си си научил урока, 12.7 е по-широко, а колко е по-дълго,хм, провери сам.:picnic:
Пак не си си научил урока, 12.7 е по-широко, а колко е по-дълго,хм, провери сам.:picnic:
Няма какво да уча имам 156 и 159,знам много добре колко е голямо купето и на двете отвътре.
E тук има и вътрешни размери ....
http://www.cars-data.com/en/alfa-romeo-159-sportwagon-2.4-jtdm-20v-progression-specs/586
http://www.cars-data.com/en/alfa-romeo-156-sportwagon-2.4-jtd-20v-edizione-esclusiva-specs/392
Винаги съм си мислил, че подръжката на Волво е доста по-скъпа от подръжка на Алфа, явно съм бил в заблуждение. Подръжката на 156 с много по-евтина ли е от на 159 или са приблизително от един и същ порядък. Преди карах една Темпра, сега Гранде Пунто и цените за части на Грандето са между 2-3 и повече пъти по-скъпи от на Темпрата. Знам, че подръжката на Алфа е доста по-скъпа от на Фиат и съм поготвен за двойни цени спрямо Грандето, но ако са повече от два пъти ще се замисля за едно Волво като на колегата, но от малко по-старите.
като кажете поддръжка...трябва да знаете за кое точно иде реч:
- ангренажен ремък + ролки + водна помпа са има няма 210лв
- накладки предни + задни са 200лв, брембо апарати
- пистов ремък е 28лв
- обтяжна ролка пистов ремък е 120лв
- подгревна свещ е 36 лв Беру
- Скоро един колега беше сменял оригинален носач горен и каза цена от 150лв мисля...Ми те на 156-цата същата марка е 120лв. А тази кола има адското окачване...мн издръжливо, няма общо с 156 например.
- задни биалетки ТРВ са 21лв бройката
- Вс тампони на носачите се сменят на 159...ма надали ще има нужда...
- 4-рите филтри..маслен, въздушен, горивен, на купето са 100лв
- термостат 80 лв Бер
- съединител от порядака на 400-500 според зависи откъде
Това са ей така нахвърляни цени от мен...на 100% коректни...без да говорим, че на тези цени подлежат на отстъпка...всичко може да се вземе с до 40% надолу!
Така кое е така скъпото се питам аз!?
Susscrofa
21-08-2013, 10:25
Ха, ти с отстъпката това обслужване го докара до 250 лв с работата, бе:)
Но това с "адското" окачване наистина ми хареса.:fish:
ая 159 била кат опел астра.......
Цените са без отстъпки....казвам какви могата да се докарат, особено на оригинални части!
Окачването си е густо, има колеги по над 100к км си карат из Бг и нямат проблеми. Кадърно си е направено просто.
210 лв ангренажен комплект + труд според зависи...на мен ми вземат 60лв...труда на вс е според зависи къде е.
Вс цени са си без отстъпки...вие кажете къде са скъпите части...тези части са ми с известни цени...носача колегата boian, беше споделил за него!
Mind_Control
21-08-2013, 14:31
Освен ако крос вагона не е два пъти по- евтин от 159-ката, невиждам смисъл никакъв от темата. Това е все едно сега да си вземеш тръбен телевизор, защото имал по- хубаво цветопредаване. Е да верно е, ама никой не си купува тръбни телевизори :)
Освен ако крос вагона не е два пъти по- евтин от 159-ката, невиждам смисъл никакъв от темата. Това е все едно сега да си вземеш тръбен телевизор, защото имал по- хубаво цветопредаване. Е да верно е, ама никой не си купува тръбни телевизори :)
....и защо така?
Производството на 156 кросвагон и 159 се застъпват,кросвагона се произвежда от 2004 до 2007,159 от 2005...
Каква е логиката един кросвагон да е в пъти по-евтин?
Ако кросвагона е 2007 а 159 е 2005 пак ли 156 трябва да е в пъти по-евтина?
Susscrofa
21-08-2013, 20:08
....и защо така?
Производството на 156 кросвагон и 159 се застъпват,кросвагона се произвежда от 2004 до 2007,159 от 2005...
Каква е логиката един кросвагон да е в пъти по-евтин?
Ако кросвагона е 2007 а 159 е 2005 пак ли 156 трябва да е в пъти по-евтина?
Много си зле.
Това е 156!!!!!!!!!
Хайде сега пак помисли какво точно искаше да ти каже контролно загубилият.
Много си зле.
Това е 156!!!!!!!!!
Хайде сега пак помисли какво точно искаше да ти каже контролно загубилият.
....че е по-стара технология...
Само дето май ползват един и същи мотор....тоест 159 е LED телевизор с кинескоп тръба.....
Susscrofa
21-08-2013, 20:40
....че е по-стара технология...
Само дето май ползват един и същи мотор....тоест 159 е LED телевизор с кинескоп тръба.....
Колата не е само мАтор.
Колата не е само мАтор.
.....и прасето не е само месо.
Аз не виждам причина и логика кросвагон 2007 да е по-евтин от 159-ка 2005.....
Susscrofa
21-08-2013, 21:40
.....и прасето не е само месо.
Аз не виждам причина и логика кросвагон 2007 да е по-евтин от 159-ка 2005.....
За това не споря.
Винаги колите 4Х4 с висок клиренс са били по-скъпи.
За това не споря.
Винаги колите 4Х4 с висок клиренс са били по-скъпи.
Е аз точно за това "споря".....
следя за темата !!! инфото ще ми е от полза следващата седмица !!!
Ясно ще си търся 159SW, базов бензин - 140 к.с. или дизел 1.9 120 или 150 к.с. От мненията във форум реших да избягвам бензините с директно впръскване - много малко застъпени и висок разход на гориво, и 2.4-200к.с. - не върви много повече от 1.9 а разхода си е по-сериозен.
И още нещо, ако колата е на около 200 - 220 000км - истински и е подържана добре има ли смисъл да се купува и да се кара около 5 години - още 75-80 000 км без сериозни драми.
digitalundgrd
22-08-2013, 10:33
Не си взимай бензинова JTS 159ка в никакъв случай :)
Ако говорим за дизелов мотор на 200-220 000 (реални), няма никакъв проблем да се кара поне още толкова, без сериозни драми по самия двигател ;) Приготвяш се психически и финансово за една смяна на маховик и съединител и това е :)
Susscrofa
22-08-2013, 10:51
Не си взимай бензинова JTS 159ка в никакъв случай :)
Ако говорим за дизелов мотор на 200-220 000 (реални), няма никакъв проблем да се кара поне още толкова, без сериозни драми по самия двигател ;) Приготвяш се психически и финансово за една смяна на маховик и съединител и това е :)
Е, бъркам ли, или този JTS не е като онзи 2.0 JTS.:)
Не мисля, че този на 159 е толкова зле, а с парите за съединителя и маховика, ще го направи кукличка.:biggrin:
Малиии, колко експертно се изказах.:)
Е, бъркам ли, или този JTS не е като онзи 2.0 JTS.:)
Не мисля, че този на 159 е толкова зле, а с парите за съединителя и маховика, ще го направи кукличка.:biggrin:
Малиии, колко експертно се изказах.:)
Не, не бъркаш. JTS в 159 няма много общо с Фиатаджийския в 156/GT, освен името. Новия е с блок от GM. За разлика от стария е с верига, има и два вариатора.
digitalundgrd
22-08-2013, 14:42
Не, не бъркаш. JTS в 159 няма много общо с Фиатаджийския в 156/GT, освен името. Новия е с блок от GM. За разлика от стария е с верига, има и два вариатора.
... и води след себе си всички познати за JTS-a проблеми с дюзи (кофти гориво в БГ), не подхожда на 159, защото те са си тежички, разхода от там си идва като на дрътия 2.0 Туин Спарк (12-3+ л/100км в града), почитателите на алтернативни горива - газ, метан, водород итн удрят на камък, защото никой не иска и не може да си "играе" с този мотор.
Та освен, ако не е на някаква зверска далавера и в супер кондиция, лично аз не бих взел бензинова 159-ка. Както знаем - за всеки влак си има пътници, така че колегата да си преценява...
Добре де, колегата написа базов бензинов мотор 140 к.с., а вие заговорихте за JTS.
1.8 мотора не е JTS! Слабичък е за купето, но колата е по-лека с него и се газифицира без никакъв проблем. Това е най-евтиния за каране мотор.
Susscrofa
22-08-2013, 15:57
Добре де, колегата написа базов бензинов мотор 140 к.с., а вие заговорихте за JTS.
1.8 мотора не е JTS! Слабичък е за купето, но колата е по-лека с него и се газифицира без никакъв проблем. Това е най-евтиния за каране мотор.
Прав си, аз не обърнах внимание на конете.
А този 1.8 май не е от опелските, или?
Прав си, аз не обърнах внимание на конете.
А този 1.8 май не е от опелските, или?
Опелски е, слагат го в доста модели...
1.8 е най-проблемният мотор ако говорите за опелският...мн е зле...никаква тяга...умряла скумрия.
1.8 е най-проблемният мотор ако говорите за опелският...мн е зле...никаква тяга...умряла скумрия.
Не съм карал такъв, но в чуждите форуми са на същото мнение. Изобщо за това тежко купе, дизела си е най-подходящ.
Susscrofa
22-08-2013, 20:59
Не съм карал такъв, но в чуждите форуми са на същото мнение. Изобщо за това тежко купе, дизела си е най-подходящ.
Пфффф, дизел.........
Нека не говорим само за тяга.
Може да поговорим и за поддръжка.
Карах го в Инсигния...мн е зле...трябваше да бутам колата за да върви като хората.
Пфффф, дизел.........
Нека не говорим само за тяга.
Може да поговорим и за поддръжка.
Нали...почти година не моа му свикна....тракторрррр
Susscrofa
23-08-2013, 08:51
Нали...почти година не моа му свикна....тракторрррр
И на мен маршрутката ми е първи дизел
Звука е ужасен, все едно се трошат лешници вътре.
И като запалвам имам усещането за атентат.:go:
Ако на JTS имаше турбо, ще ше да е една добра алтернатива или по-доброто решение от дизела за каращите до 15000-18000 км/год., но няма. Ако изпадне някое неустоимо предложение, както писа един колега ще я взема. Разликата в разхода е средно около 3л/100км за 75 000 км - 2250л. по 2.60 = 5850 лв. повече за гориво, като сложим малко по-евтината подръжка, колата ще е с по-малък пробег и проблема със съединителя ще много по-малко вероятен и като сложим по-ниската покупна цена, може да се окаже и не много лошо решение. Но няма да има удоволствието от високия въртящ момент в ниските обороти.
Ами то турбо 159-ка си има 1750 tbi, и хора, които вече са се занимавали него(засилвали/тунинговали/чипвали, както искате го кажете) казват, че си е много хубав и носи на бой общо взето. :-)
А по повод сравнението, за мен лично 159-ката е класи над 156, един приятел си взе почти нова лизингова на 27000км, бордо с кожа, ti пакет, 2.2JTS и колата е уникална, има жестоко поведение на пътя, изключително стегната возия, без да ти падат пломбите обаче, всичко вътре изглежда и стои качествено... абе въобще хубав автомобил. :)
И на мен маршрутката ми е първи дизел
Звука е ужасен, все едно се трошат лешници вътре.
И като запалвам имам усещането за атентат.:go:
....преебан вариатор...лешникотрошачка...просто дизел....туинс парка звучи в милиони пъти по-добре.
---------- Post added at 23:56 ---------- Previous post was at 23:53 ----------
Ами то турбо 159-ка си има 1750 tbi, и хора, които вече са се занимавали него(засилвали/тунинговали/чипвали, както искате го кажете) казват, че си е много хубав и носи на бой общо взето. :-)
А по повод сравнението, за мен лично 159-ката е класи над 156, един приятел си взе почти нова лизингова на 27000км, бордо с кожа, ti пакет, 2.2JTS и колата е уникална, има жестоко поведение на пътя, изключително стегната возия, без да ти падат пломбите обаче, всичко вътре изглежда и стои качествено... абе въобще хубав автомобил. :)
TBI е бенз...jts.....не благодаря по-добре дизел.
Mind_Control
27-08-2013, 15:24
Така категорично се изказват всички, човек ще каже, че сте имали по 2 бензинови и 2 дизелови 159-ки и сте ги карали по 100 000 всяка.
Когато общото мнение е, че даден двигател е скапан, то това менение се оформя защото 3% от колите са дали дефект през гаранционния период. А когато даден двигател е надежден, то това е защото по- малко от 1% дефектират през гаранционния период.
Така, че мненията, кое е надеждно и кое не, са силно преувеличени.
кой от форума е с кросвагон? нека си каже мнението!
Bobiuzunov
03-05-2014, 07:54
Да изптупам темата от прахта,оглеждам се за Гросвагон и всяко инфо ще ми е от полза,двигател и окачване ясно че си е 156-ца,но ме интересува 4X4 как е,на какъв принцип работи и имали си конкретни проблеми и болести?
Да изптупам темата от прахта,оглеждам се за Гросвагон и всяко инфо ще ми е от полза,двигател и окачване ясно че си е 156-ца,но ме интересува 4X4 как е,на какъв принцип работи и имали си конкретни проблеми и болести?
С торсен диферинциали ,напълно механични. Старите куатро на Ауди са на същия принцип. Доказано най-безпроблемното 4Х4.
С торсен диферинциали ,напълно механични. Старите куатро на Ауди са на същия принцип. Доказано най-безпроблемното 4Х4.
Колега, в грешка си. Красвагона е с отворени дифове. Бускуването е ограничено по електронен път, следи се през ABS-а. Затова Кросвагона е и с 330 мм дискове отред например.
Колега, в грешка си. Красвагона е с отворени дифове. Бускуването е ограничено по електронен път, следи се през ABS-а. Затова Кросвагона е и с 330 мм дискове отред например.
Какво става дифовете като изключим АСР-а ?
Защо се слага КЮ2 диф ? При положение, че почти всички имаме електронно ограничение на буксуването (АСР) без торсен диференциал.А размера на диска няма нищо общо с цялата галимация.
http://motorsport.bg/2009/06/17/%D1%82%D0%BE%D1%80%D1%81%D0%B5%D0%BD-%D0%B4%D0%B8%D1%84%D0%B5%D1%80%D0%B5%D0%BD%D1%86%D 0%B8%D0%B0%D0%BB%D1%8A%D1%82-audi-quattro-%D1%81%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%B5%D0%BC%D0%B0/
Какво става дифовете като изключим АСР-а ?
Защо се слага КЮ2 диф ? При положение, че почти всички имаме електронно ограничение на буксуването (АСР) без торсен диференциал.А размера на диска няма нищо общо с цялата галимация.
http://motorsport.bg/2009/06/17/%D1%82%D0%BE%D1%80%D1%81%D0%B5%D0%BD-%D0%B4%D0%B8%D1%84%D0%B5%D1%80%D0%B5%D0%BD%D1%86%D 0%B8%D0%B0%D0%BB%D1%8A%D1%82-audi-quattro-%D1%81%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%B5%D0%BC%D0%B0/
Добре, ма къде прочете, че Кросвагона е с торсен диференциал? На мен ми е ясно що е то торсен, ма това, че в Ауди е така, не значи, че в Кроса е така. В 155 Q4 също имаш торсен, ма не и в Кросвагона. Разглабял ли си му дифовете на кросвагона, гледал ли си ги какви са вътре?
Bobiuzunov
04-05-2014, 22:30
Колеги имам нужда от малко помощ,някой гледал ли е колата от обявата и струва ли си да я гледам?
http://www.cars.bg/c547800
Тези на няколко месеца внасят по една алфа в топ кондиция и тя се продава за броени дни! Аз бих я погледнал :holiday2:
Bobiuzunov
05-05-2014, 08:03
Ок значи ще се ходи да се види,защото е без номер и няма да може да се кара много ще трябва да търя някой да я закачи на диагностика там на място.
Добре, ма къде прочете, че Кросвагона е с торсен диференциал? На мен ми е ясно що е то торсен, ма това, че в Ауди е така, не значи, че в Кроса е така. В 155 Q4 също имаш торсен, ма не и в Кросвагона. Разглабял ли си му дифовете на кросвагона, гледал ли си ги какви са вътре?
Не съм разглобявал.
Информацията ми е от нета.
pininfarina
05-05-2014, 20:08
https://www.youtube.com/watch?v=OflK_pYVA4M (https://www.youtube.com/watch?v=OflK_pYVA4M)
Ето, изплакнете окото с това фимче!
За мен това е уникален автомобил с уникално поведение на пътя при всякакви условия!
Не съжалявам и за миг че съм си го купил. :-)
Bobiuzunov
05-05-2014, 20:14
Значи ти си точния човек,дай повече инфо за колата,с торсен ли е,какви блокажи има и имали въобще някакъв?Изисква ли нещо по специфично про подръжка?Абе общо взето всичко.Аз не съм се качвал на такава кола,а искам 4X4 и искам да е Alfa Romeo.
pininfarina
05-05-2014, 20:24
Значи ти си точния човек,дай повече инфо за колата,с торсен ли е,какви блокажи има и имали въобще някакъв?Изисква ли нещо по специфично про подръжка?Абе общо взето всичко.Аз не съм се качвал на такава кола,а искам 4X4 и искам да е Alfa Romeo.
Изгледай внимателни филмчето и ще разбереш!
За останалото гледай дифовете, кардана и кутията с раздатката да са ти Ок, всичко друго е като при 156. Смея да твърдя че окачването издържа повече тъй като е с тоста по високи гуми от 156-цата! Иначе удоволствието от шофирането е върховно ( поне за мен )
На магистрала можеш да си я караш спокойно със 170-190 като си ги поддържаш без никакви проблеми. Достатъчно пъргава е при изпреварване и в градско каране. В града сега ми гори 8,5-9,0/100, зимата съм я докарвал на 10/100. Извън града ми гори от 6/100 нагоре, зависи как я карам. Магистрално каране със 160-180 ( не по малко ) ми дава около 7,3-7,5/100 на колонка!
Това е общо взето!
http://fakti.bg/avto/2447-silov-triboy
Bobiuzunov
05-05-2014, 20:39
Мерси сега го изгледах и разбрах че централният е Торсен и изпраща до 80% към задният мост.Надявам се скоро да се похваля и аз с такава придобивка,като си запазвам правото ако е удобно и за вбъдеще да се съветвам с теб.
[QUOTE=pininfarina;1325283]https://www.youtube.com/watch?v=OflK_pYVA4M
Ето, изплакнете окото с това фимче!
Ами аз не разбирам езици, ама на няколко места споменава торсен диф + надписи, а на 18 мин и 38 сек даже и показва.
pininfarina
05-05-2014, 20:42
[QUOTE=pininfarina;1325283]https://www.youtube.com/watch?v=OflK_pYVA4M
Ето, изплакнете окото с това фимче!
Ами аз не разбирам езици, ама на няколко места споменава торсен диф + надписи, а на 18 мин и 38 сек даже и показва.
Е тъй де - аз затова го качих, добавил съм по късно и една статия, която е на Български :-)
Добре е когато някой не знае нещо да не пише за да подвежда другите ;-)
http://eper.fiatforum.com/eper/navi?MOD_COD=116&COUNTRY=012&GRP_COD=274&CAT_COD=X1&SBMK=R&DRIVE=D&MAKE=R&COMM_MODEL=156&ALL_FIG=0&LANGUAGE=3&PREVIOUS_KEY=PARTDRAWDATA&NEW_HTTP=TRUE&ALL_LIST_PART=0&SB_CODE=-1&KEY=PARTDRAWDATA&PRINT_MODE=0&EPER_CAT=SP&GUI_LANG=3&WINDOW_ID=2&SGRP_COD=7&SGS_COD=0&DRW_NUM=2
http://eper.fiatforum.com/eper/navi?MOD_COD=116&COUNTRY=012&GRP_COD=274&CAT_COD=X1&SBMK=R&DRIVE=D&MAKE=R&COMM_MODEL=156&ALL_FIG=0&LANGUAGE=3&PREVIOUS_KEY=PARTDRAWDATA&NEW_HTTP=TRUE&ALL_LIST_PART=0&SB_CODE=-1&KEY=PARTDRAWDATA&PRINT_MODE=0&EPER_CAT=SP&GUI_LANG=3&WINDOW_ID=2&SGRP_COD=8&SGS_COD=0&DRW_NUM=2
В какво се състои подръжката и обслужването на цялото това задвижване 4х4? След като вс останало е като на 156цата, нека да вземем предвид различното. За мен това е от значение, предполага и за други, които са се навили на Кросвагон ;)
pininfarina
06-05-2014, 00:06
В какво се състои подръжката и обслужването на цялото това задвижване 4х4? След като вс останало е като на 156цата, нека да вземем предвид различното. За мен това е от значение, предполага и за други, които са се навили на Кросвагон ;)
Ми в това например че кардана например ако не е в час нов е само оригинален и струва 3 бона ;-)
който се страхува от МЕЧКИ да не влиза в гората
Bobiuzunov
06-05-2014, 07:47
Аз утре ще ходя да гледам въпросната кола и човека каза че може да се пробва,да се закача на диагностика и т.н.Как да разбера дали кардана и раздатката са ОК не трябва да има вибрации и виене предполагам,а нещо друго?
pininfarina
06-05-2014, 08:09
който се страхува от МЕЧКИ да не влиза в гората
Е тъй де, то лошо няма да го сменим ама добре е да не е още след покупката ;-)
---------- Post added at 08:09 ---------- Previous post was at 08:06 ----------
Аз утре ще ходя да гледам въпросната кола и човека каза че може да се пробва,да се закача на диагностика и т.н.Как да разбера дали кардана и раздатката са ОК не трябва да има вибрации и виене предполагам,а нещо друго?
Вдигнете я и я огледайте. Огледайте за течове по пиньоните и раздатката, огледайте в какво състояние са опорните лагери.
Като я карате не трябва да има никакви паразитни шумове ( тая кола като е в кондиция неможеш да разбереш по странични шумове че е 4х4 )
Аз утре ще ходя да гледам въпросната кола и човека каза че може да се пробва,да се закача на диагностика и т.н.Как да разбера дали кардана и раздатката са ОК не трябва да има вибрации и виене предполагам,а нещо друго?
Да не е кат предната ти покупка само-Фиат Браво...............хората седят и те чакат.............имам и Кросвагон за теб,ама няма да ти го предложа,щот те знам колко си сериозен...............:butt::butt::butt::butt: Успех,дано да отидеш да го видиш...............
Вече е писано с какви дифове е.
Поне малко да се беше поразровил, преди да пишеш.
http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=83401
п.п. Аз не бих отишъл за този Кросвагон, най-малкото защото му липсват всички кори в двигателния отсег. Това за мен автоматично означава, че колата не е била в ръцете на вманиачен собственик преди това и съответно не мога да разчитам, че другото е гледано подобаващо.
Bobiuzunov
06-05-2014, 12:52
От това че ще я видя глава не боли,пък ако не става здраве да е,ще гледам и други.Иначе да и аз забелязах че тези кори в коша липсват.
pininfarina
06-05-2014, 13:09
От това че ще я видя глава не боли,пък ако не става здраве да е,ще гледам и други.Иначе да и аз забелязах че тези кори в коша липсват.
Има една в Габрово на 10 бона - няма смисъл да биеш пътя! Ходих да я гледам! Варненския Спортвагон Q4 също не става. Много много карана кола с течащ като лейка кола и без 5-та скорост ;-)
Bobiuzunov
06-05-2014, 13:46
Тази варнеската,ако говорим за същата нещо да не е магерена,прилича на спортвагон,само дето е по вдигната и е 4X4 иначе и липсват елементи по броните и праговете,а и волана е правен и то доста нескопосана щом аз на снимките го видях.
спорт вагон и кросвагон разликата не е само в броните и калниците
от кроссвагон спорт вагон не може да стане без да е очевадно
pininfarina
06-05-2014, 15:10
Тази варнеската,ако говорим за същата нещо да не е магерена,прилича на спортвагон,само дето е по вдигната и е 4X4 иначе и липсват елементи по броните и праговете,а и волана е правен и то доста нескопосана щом аз на снимките го видях.
Освен Кросвагон Q4 има и модел Спортвагон Q4.
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/alfa-romeo-alfa-156-156-sportwagon-q4-1-9-jtd-16v-progression-bad-s%C3%A4ckingen/193720342.html?lang=en&pageNumber=1&__lp=2&scopeId=C&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&makeModelVariant1.makeId=900&makeModelVariant1.modelId=9&makeModelVariant1.modelDescription=q4&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&damageUnrepaired=ALSO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=ALSO_EXPORT
спорт вагон и кросвагон разликата не е само в броните и калниците
от кроссвагон спорт вагон не може да стане без да е очевадно
Да, оригинално, на Кросвагона веждите са по-напомпани, като на 156 GTA. :th_up:[COLOR="Silver"]
Bobiuzunov
06-05-2014, 15:53
Стига де,аз попитах да ми обясните какво да гледам на Кросвагона,а вие се карате,няма смисъл,нали това е целта на форума,да си помагаме,нека запазим добрият тон.
trustworthy
06-05-2014, 16:10
Изчистих спама и се надявам флемът да е бил овладян в зародиш.
Ще помоля следващите постове да са по темата, без заяждане.
danskich
09-05-2014, 11:52
Здравейте колеги. И аз се колебая чисто финансово между Crosswagon Q4 и 159-ката, но стигам до извода, че за 2 хиляди разлика си струва да се вземе 159SW.
Вчера гледах този Crosswagon Q4 в Пловдив - http://www.cars.bg/c318343
Много външни забележки и драскотини. Мотора работеше много добре, запали с автостарт от раз и работеше много равномерно. Корите около мотора са налични.
Дали работата на мотора се дължи на добавките за масло, за които всички са чували???
Проблемите които останових :
1. Странно запъване в скоростния лост, лоста не се връщаше сам в неутрално положение. Трябваше усилие като примерно от 5-та освободиш, докато застане на свободна! Не знам от какво е това? Знае ли някой?
2. Съединителя отделяше най-отгоре - мисля че е признак за края на живота му.
3. Цялата предница тропаше и скърцаше.
4. Дисплеите за градуси на централната конзола трептяха когато работеше двигателя. Нормално ли е това?
Колата е обявена 6900, но веднага я свалиха на 6400.
ми това получаваш според цената
изван БГ тези коли рядко има под 4500евро
Здравейте колеги. И аз се колебая чисто финансово между Crosswagon Q4 и 159-ката, но стигам до извода, че за 2 хиляди разлика си струва да се вземе 159SW.
Вчера гледах този Crosswagon Q4 в Пловдив - http://www.cars.bg/c318343
Много външни забележки и драскотини. Мотора работеше много добре, запали с автостарт от раз и работеше много равномерно. Корите около мотора са налични.
Дали работата на мотора се дължи на добавките за масло, за които всички са чували???
Проблемите които останових :
1. Странно запъване в скоростния лост, лоста не се връщаше сам в неутрално положение. Трябваше усилие като примерно от 5-та освободиш, докато застане на свободна! Не знам от какво е това? Знае ли някой?
2. Съединителя отделяше най-отгоре - мисля че е признак за края на живота му.
3. Цялата предница тропаше и скърцаше.
4. Дисплеите за градуси на централната конзола трептяха когато работеше двигателя. Нормално ли е това?
Колата е обявена 6900, но веднага я свалиха на 6400.
За скоростния лост,проблема вероятно е в избирача на кутията,демек колата е седяла доста на едно мясо-поправимо е.
Съединителя е ясен,но не на 100 %
Предницата е ясна
Дисплеите са така,поправимо е,но не струва малко.
danskich
09-05-2014, 15:28
Да разбирам ли, че скоросите ще се пораздвижат или се иска някаква интервенция? Каква?
Какво може да му е на съединителя, ако не е заминал? Помпа? При кофти помпа не би ли отделял много ниско?
Дисплей? Каква интервенция е нужна? Какви пари?
Благодаря!
pininfarina
09-05-2014, 16:23
Да разбирам ли, че скоросите ще се пораздвижат или се иска някаква интервенция? Каква?
Какво може да му е на съединителя, ако не е заминал? Помпа? При кофти помпа не би ли отделял много ниско?
Дисплей? Каква интервенция е нужна? Какви пари?
Благодаря!
Ако сте я палили с кабели явно няма никой в акумулатора и и е нормално да мигат уредите.
Съединителя може да изкара много - зависи какво разбира под отделяне горе - трябва да се тества дали боксува.
Предницата си е 156-ца 1:1
Колега, познавам собственика на къщата, утре ще го питам....
Bobiuzunov
14-05-2014, 19:15
Днес гледах за втори път Crosswagon-а в Драгичево и бях с човека който ми подържа колите,та колата в общи линии е ОК има някои дребни неща,но нищо страшно,фаровете са кофти и самата пластмаса е леко като напукана,но това не ме притеснява,на по късен етап ще ги сменя,друго нямаше грам ток и я запалихме с кабели запали лесни и работи много меко,без вибрации и шумове,докато работеше на място ми направи впечатление че леко пуши,но аз съм такъв скачам с двата крака пък ако има нещо така или иначе ще се прави.Щях да забравя интериора е много добре с малки забележки,тази пластмаса около скоростният лост нещо не лежи както трябва,но това ще го оправя,след като запали иска код за музиката,но пича не го знае,това чудо как може да го подкараме?Иначе я капарирах и ще я взимам,но ще се похваля когато е при вече при мен.
Ае късмет и всичко да е наред!
Това е най-удачният модел за нашите пътища.....
Bobiuzunov
14-05-2014, 19:55
И аз се убедих че всичко е късмет при колите втора ръка.
след като запали иска код за музиката,но пича не го знае,това чудо как може да го подкараме?Иначе я капарирах и ще я взимам,но ще се похваля когато е при вече при мен.
Вадиш радиото и го даваш за разкодиране, т.е. ще ти открият оригиналният код. Струваше около 40 кинта.
Аз ти казах че в Драгичево и специално тея внасят читави алфи на няколко месеца !
честита да ти е дано сичко да е тип топ и да те радва много ! Аз ако търсех семеен автоможил..точно такава бих избрал (дано скоро не ми се налага) :hmm:
Аз ти казах че в Драгичево и специално тея внасят читави алфи на няколко месеца !
честита да ти е дано сичко да е тип топ и да те радва много ! Аз ако търсех семеен автоможил..точно такава бих избрал (дано скоро не ми се налага) :hmm:
Де го видя,че кросвагона е семеен,че той багажник има почти като на ГТВ.:)
:fish: Има задни седалки се пак :hmm:
:fish: Има задни седалки се пак :hmm:
Па и ГТВ-то има....за лилипути или стъпили на мина.:)
....демек маленко чаве мое седне у столче.;)
за там си имам куфар :pizza:.. стига офф да не ни се карат .
за там си имам куфар :pizza:.. стига офф да не ни се карат .
++++1.:drinking:
Де го видя,че кросвагона е семеен,че той багажник има почти като на ГТВ.:)
Багажник 156 СВ: количка за близнаци, две сгънати кошари, две марачета 120/60 см (във вакум торби), два сака с дрехи ~ 70/40/40
Багажник 156 СВ: количка за близнаци, две сгънати кошари, две марачета 120/60 см (във вакум торби), два сака с дрехи ~ 70/40/40
Малко майтап никога не вреди,а,че багажника е малък си е неоспорим факт.;)
Багажник 156 СВ: количка за близнаци, две сгънати кошари, две марачета 120/60 см (във вакум торби), два сака с дрехи ~ 70/40/40
Ако правилно си натовари човек колата, може и да събере доста, но по каталог 165 седан е с 380 литра обем, а комбито е с 360 литра обем. Малко е за кола в тоя клас, при условие, че утепаната ми 33-ка е с обем 400 литра за хечбека и 430 литра за комбито.
А 155 като предшественик разполага с добрите 525 литра. Само Q4 версията е орязана с миниатюрните 410 литра обем, ма пак е добре.
Ако правилно си натовари човек колата, може и да събере доста, но по каталог 165 седан е с 380 литра обем, а комбито е с 360 литра обем. Малко е за кола в тоя клас, при условие, че утепаната ми 33-ка е с обем 400 литра за хечбека и 430 литра за комбито.
А 155 като предшественик разполага с добрите 525 литра. Само Q4 версията е орязана с миниатюрните 410 литра обем, ма пак е добре.
Обръкал си цифрите бре.....да не си почнал от ся с къркането?
.....лошо нема.:)
156 не 165,иначе баш тва имах впредвид,вагоно е с по-малечок багажник от седано.
Влацииииии....слънце грее,дъжд вали,яж ми .... Симитли.:)
pininfarina
15-05-2014, 20:45
Ако правилно си натовари човек колата, може и да събере доста, но по каталог 165 седан е с 380 литра обем, а комбито е с 360 литра обем. Малко е за кола в тоя клас, при условие, че утепаната ми 33-ка е с обем 400 литра за хечбека и 430 литра за комбито.
А 155 като предшественик разполага с добрите 525 литра. Само Q4 версията е орязана с миниатюрните 410 литра обем, ма пак е добре.
Комбито е 360 литра при дръпнато преде, т.е. обена под щората. При сгъната щора нещата не иzглеждат толкова зле! Максималният обем на багажника на 156 комби е 1180 литра!
Комбито е 360 литра при дръпнато преде, т.е. обена под щората. При сгъната щора нещата не иzглеждат толкова зле! Максималният обем на багажника на 156 комби е 1180 литра!
Ако де,знаем го тва,нали четем редовно :):):).....а и SW не е баш комби.....;)
Идеята му не е да го набамкаш юнашки,мое мнение де....
pininfarina
15-05-2014, 20:52
Ако де,знаем го тва,нали четем редовно :):):).....а и SW не е баш комби.....;)
Идеята му не е да го набамкаш юнашки,мое мнение де....
Да - така е по принцип! Който иска багажник да си купи Астра комби ;-)
Аз си имам напречни греди и аутобокс за кроса и джипа, който е 360 литра и ми върши перфектна работа, когато ми се наложи :-)
Тогава нещата изглеждат горе долу като на снимката :-)
Да - така е по принцип! Който иска багажник да си купи Астра комби ;-)
Аз си имам напречни греди и аутобокс за кроса и джипа, който е 360 литра и ми върши перфектна работа, когато ми се наложи :-)
Даммм,но за наще пътища кроса е баш кво си требе.
Днес улицата до нас бе в ремонт и требваше по едно пътоподонмо да мина 6 пъти с ГТА-то....още корем ме боли,жалко,че няма Крос 3,2 Selespeed.:)
pininfarina
15-05-2014, 20:58
Даммм,но за наще пътища кроса е баш кво си требе.
Днес улицата до нас бе в ремонт и требваше по едно пътоподонмо да мина 6 пъти с ГТА-то....още корем ме боли,жалко,че няма Крос 3,2 Selespeed.:)
Хахаха, жалко че няма GTA Jtd Selespeed ;-)
Аз преди да взема Кроса гледах и 159-ки, но просто такава кола нямаше да ми върши работа, тъй като почти по цял ден я карам като линейка по магазини за части и т.н. а и поне зимата да знам че мога да разчитам на нея. Сега съм и приготвил и мокта печка с таймер с отложен старт - на джипа сложиш преди две години - уникална екстра е това!
Хахаха, жалко че няма GTA Jtd Selespeed ;-)
Аз преди да взема Кроса гледах и 159-ки, но просто такава кола нямаше да ми върши работа, тъй като почти по цял ден я карам като линейка по магазини за части и т.н. а и поне зимата да знам че мога да разчитам на нея. Сега съм и приготвил и мокта печка с таймер с отложен старт - на джипа сложиш преди две години - уникална екстра е това!
Ми дай мисли некоя конверсия....да се бодне едно селе на Кросче.:)
....бе 159-ката държи на товар бая...
Ае стига спам...:)
Комбито е 360 литра при дръпнато преде, т.е. обена под щората. При сгъната щора нещата не иzглеждат толкова зле! Максималният обем на багажника на 156 комби е 1180 литра!
Пак е малко, на 33-ката комби с пуснати седалки го дават 1350 литра. Просто си е малък и това е. Жертвали са го в името на друго.
pininfarina
15-05-2014, 21:16
Ми дай мисли некоя конверсия....да се бодне едно селе на Кросче.:)
....бе 159-ката държи на товар бая...
Ае стига спам...:)
Не е за товароносимостта а за безпрепятственото преминаване по терените на гр.Варна! За остъргване на картер при тая кола просто съм забравил - доста по високо е а и пред него има доста масивна стоманена греда!
---------- Post added at 21:16 ---------- Previous post was at 21:15 ----------
Пак е малко, на 33-ката комби с пуснати седалки го дават 1350 литра. Просто си е малък и това е. Жертвали са го в името на друго.
Е нали знаете - идеален автомобил няма всеки трябва да направи своята преценка от какво може да се лиши и на какво да заложи в неговите плюсове и минуси, когато си го избира :-)
Здравейте колеги !
Гледал ли е някой тази кола http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11392319288697523&slink=77o7q2 или да ме насочите към читав екземпляр,не че избора е голям, но аз не разбирам и ми е необходима помощ.
Ела да видиш дали не става за пълнене юнашки 156св-то!
Със спуснати седалки и фул багаж до тавана, ауспуха е на 2 пръста от земята и върви като пушка! И така почити всеки ден!
:usaflag:
Ела да видиш дали не става за пълнене юнашки 156св-то!
Със спуснати седалки и фул багаж до тавана, ауспуха е на 2 пръста от земята и върви като пушка! И така почити всеки ден!
:usaflag:
Дай една снимка на твоя багажник.
За да събереш този багаж в твоята 156-ца, то ще ти трябва още една 156-ца.:hump:
http://gall.fiat-bg.org/d/13145-2/IMG_3071.JPG
Моят багаж е стекове безалкохолни, кашони алкохол и други благини!
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.