View Full Version : гори масло като побъркана
Здравейте, купих алфа ромео 147 1,6 ТС 105 коня преди малко над 1 месец. проблема е следния, че като изминах 1вия път 100км извънградско, на следващата сутрин поглеждам щеката и паднало маслото към 1см(на щеката), почистих масления сепаратор и пак остана проблема. ауспуха е черен като на нафтова печка, не пуши при палене сутрин и при форсиране на място и каране в лютеницата, не гуми мощност има компресия...... реших да сменя гумичките на клапаните, но много хора ми казват, че може да са сегменти...... някой някакъв съвет да ми даде.
vaklinator
02-10-2013, 19:23
Щом не пуши -значи не гори масло.
Търси течове или просто долей масло
Отхлупвай и главата и я мятай. Такъв разход на масло (литър на 200км) най-вероятно е от сегменти, щото съм отварял глава с половината гумички изпаднали и пак гори 5 пъти по-малко. Ако са ти омазани свещите на 1-ви и/или 2-ри цилиндър може да ти е избила гарнитурката на всмукателния колектор и да вкарва от магистралките с масло, които са точно там(между 1-ви и 2ри) От течове такъв разход не може да имаш освен, ако оставяш локви където спреш.
Този разход на масло съм го постигал само от гумички, литър за 200км. така че отваряйте главата и ще си покаже.
ecotronic
02-10-2013, 22:34
Трябва да са разбити и водачите за да даде такъв разход от гумички.
nicola 59
02-10-2013, 22:59
Трябва да са разбити и водачите за да даде такъв разход от гумички.
Много коли колега изопщо нямат гумички на клапаните,ма разхода на масло е нищожен,та ако изопщо 1 литър масло може да премине през главата за 200 километра то водачите задължително трее са станали с поне 1 мм по голями, и пак няма да докара този рекорд.
здравейте, не съм казал че е изгоряла 1 литър :Д, от средата на щеката на минимума е близо 1 см(количеството, което сипах след 200км извънградско е точно 450мл). чистих го тоя прословут сепаратор, но нищо. в понеделник ще сменям гумички, че моя майстор има много работа тая седмица. дано да се пооправи. интересно е че за това горене на масло не вади видим пушек, но ауспуха е черен като нафтова печка. свещите бяха черни и ги смених, онзи ден защото на 1ви цилиндър малката беше като стопен средния полюс и реши да изпрегне и голямата свещ, но ги смених(бош 67лв 8те :Д)
Колега, при мен беше така и положението хич не беше приятно : гумички на клапани, водачи на клапани, сегменти, биелни и основни с шлайф на колянов вал, гарнитури, лагери на баланс валовете.....
Вади торбата с пари и се моли
С пунтото Пловдив-София и обратно над 1 литър масло! Като преди това бях сменил гумичките, и имах чувството, че разхода скочи. След това смяна на маслени сегменти и всичко заспа. Но колата при рязко подаване на газ си пушеше и при връщането на газта също
колата много ми харесва и всичко в нея, но опре ли до такъв ремонт..... сбогом алфичке :( иска ми се да е от гумичките, но е много голям разхода. един приятел с форд фокус, също много му гореше масло и всичко беше същото като при мен, смени гумичките и се оправи.... затова надеждата умира последна.
Ако много време не е сменяно масло може да налеете газ в цилиндрите, процедурата я има на много места описана. Дано се размине с толкова :pizza: Как ще разбереш, че не е сменяно много време - еми примерно като отвориш капака на клапаните.
налепи ли трябва да има като се отвори? а ако правя процедурата с газта трябва ли да се точи маслото и да се сменя, сега сложих селения 20к но ми казаха че това горене може да е от масло менте.
налепи ли трябва да има като се отвори? а ако правя процедурата с газта трябва ли да се точи маслото и да се сменя, сега сложих селения 20к но ми казаха че това горене може да е от масло менте.
Маслото се точи много ясно, тая газ нали там първо ще отиде.:) Ако е някоя нов внос от Италия с добавките очаквай скоро включване и откъм коляновия вал ..
дано да не се обади нищо друго, иначе табелката продава се и тва е...
дано да не се обади нищо друго, иначе табелката продава се и тва е...
Ами то хубаво, ама следващия кандидат може да се сети да загледа ауспуха :) Разглобяванка, замерванка на всичко и сглобяванка от някой дето е виждал бутала на живо(Алфови още по-добре) и после си раздаваш газ. Ако се направи като хората ще се видиш в кола, каквото спестиш сега ще ти излезе после през носа. ;) Приготви си поне 1000лв(може да залитнеш и към 2) и я мятай. Колко струва по автокъщите не е ориентир щото са същите таралясници, а твоята ще стане. Дай Боже. :)
Jivko7777
03-10-2013, 19:43
Ако много време не е сменяно масло може да налеете газ в цилиндрите, процедурата я има на много места описана. Дано се размине с толкова :pizza: Как ще разбереш, че не е сменяно много време - еми примерно като отвориш капака на клапаните.
и видиш че всичко е черно наслоено, нагари и т.н.
налепи ли трябва да има като се отвори? а ако правя процедурата с газта трябва ли да се точи маслото и да се сменя, сега сложих селения 20к но ми казаха че това горене може да е от масло менте.
Колега лично моето мнение, не се занимавай с тази процедура! Защо ли? Време за реакцията която трябва да се получи-2-3 дена, смяна на масло, филтри , промивка ... нерви дали ще се получи или не! Резултат отрицателен, какво правим... хвърлени пари на вятъра! Ако колата те радва, дай и това което заслужава, не прави цигански работи.
ecotronic
03-10-2013, 21:30
Ако мислиш само да сменяш гумичките, то преди това премерете компресията. Ако се окаже ниска, манипулацията със смяната няма да реши проблема.
nicola 59
03-10-2013, 22:24
Ако мислиш само да сменяш гумичките, то преди това премерете компресията. Ако се окаже ниска, манипулацията със смяната няма да реши проблема.
Колега тука допускаш грешка ,колите когато горят масло дигат компресията рязко и затова много вървят,моята алфа има компресия 13,5 на 410 000 км,и върви за страх.
После колега може да си направиш ремонт на мотора и да си купиш всички части от колегата Code,така няма да имаш грижи,трее да имаш само пари.
Marchoni
03-10-2013, 22:32
Колега тука допускаш грешка ,колите когато горят масло дигат компресията рязко и затова много вървят,моята алфа има компресия 13,5 на 410 000 км,и върви за страх.
Много си прав колега, маслото уплътнява и вдига компресията. Който не вярва да сипи капачка масло в цилиндъра и да мери. На една кола преди ремонт имах 13атм. компресия и гореше, след ремонта компресията падна но и спря да гори масло.:crazy:
ecotronic
03-10-2013, 22:33
Колега тука допускаш грешка ,колите когато горят масло дигат компресията рязко и затова много вървят,моята алфа има компресия 13,5 на 410 000 км,и върви за страх.
Честно казано - ти си първият човек, когото чувам да споделя такова нещо.
А именно:
Износване на сегменти > увеличаване на компресията.
Ма кой знае - човек се учи докато е жив :)
Marchoni
03-10-2013, 22:40
Честно казано - ти си първият човек, когото чувам да споделя такова нещо.
А именно:
Износване на сегменти > увеличаване на компресията.
Ма кой знае - човек се учи докато е жив :)
Сегментите са компресионни и маслени. Не споря с никой, споделям личен опит.:cheers:
ecotronic
03-10-2013, 22:55
Сегментите са компресионни и маслени. Не споря с никой, споделям личен опит.:cheers:
Аз не казвам, че грешите, защото има логика в това, което твърдите.
Но - ако допуснем, че маслообиращият сегмент е износен, и така маслото се качва до компресионните, уплътнява ги и така се вдига компресията - това при някакви работни обороти при които цилиндрите са обливани с масло под буталата- ОК.
Но когато се мери компресия на стартер, при което цилиндрите практически са сухи......откъде се взима въпросното масло?
nicola 59
03-10-2013, 22:55
Честно казано - ти си първият човек, когото чувам да споделя такова нещо.
А именно:
Износване на сегменти > увеличаване на компресията.
Ма кой знае - човек се учи докато е жив :)
Колегата долу го подчертава сегментите са 2 вида комресионни и маслени,при заминали компресионни си за ремонт та ако ще и маслото да не го пипа.Ма при заминали маслени гори масло и върви за страх,понеже маслото уплатнява яко и стигаш до компресия 14 ,аз съм имал БМВ 325 стояло 5 години без да е палено,със запекли маслени сегменти и даваше компресия 14.5 на цилиндър.155 цата ми гори 1 литър масло на 700 километра ,ма има компресия над 13.
Сегментите са компресионни и маслени. Не споря с никой, споделям личен опит.:cheers:
Няма смисъл да спориш просто си прав.:grandpa:
За това хората мерят на студен мотор, щото всичкото масло е в картера ;) Още по добре и на студен и на топъл - за да добие картинката завършен вид.:) Ако на двг му дават компресия 10,5 ,студен ти е 8 а на топъл 13 не е нужно да си висшист .. Относно гумичките, Oem отдавна е описал във форума как се проверява дали капва масло от главата, както и доста други интересни неща. Евала му на момчето, между другото се присетих евала и на Linkestis не, че има някаква връзка с темата. :)
nicola 59
04-10-2013, 18:29
Компресия колега се мери само на топъл мотор и никога на студен,понеже всички части влизат в нормалните си допуски,когато мотора е топъл,ако имаш примерно натегнати клапани и мериш на студено няма никога да хванеш,че ти липсва компресия,понеже клапаните се удължават на топъл мотор.Бутала и сегменти също се разширяват и затова компресията,се контролира,на топъл мотор.
Ой, алфисти, смених гумичките на клапаните, майстора вика че са били като камък станали и били много зян... сега ще е пробвам как е с горенето. казах му да види дали има някакви признаци за свършили сегменти и ми каза, всмукателния колектор бил чист и нямало масло и много го съмнявало да са сегменти, защото имала и много добра компресия......... остана само да стискам палци, но също така ми каза, че нещо маслото не му харесвало за тези километри било много рядко и не мазнеело много много. маслото е селения 20к.
спри да слагаш масло селяния и сложи някво нормално. освен тва покарай я извесно време като за 2-3 смяни на маслото. може да се отпуснат сегментите и да спре да гори.
mitaka484
07-11-2013, 11:01
колега какво стана оправи ли се със смяната на гумичките, че и моята е със същия проблем и се чудя много какво да правя :smoke::smoke:
lordliness
07-11-2013, 17:55
Само за информация- това с наливането на газ в цилиндрите съм го пробвал лично и нищо не става. После ремонт на главата- припасване на клапани, шлайф на главата, гумички. Смяна на маслени сегменти и биелни лагери. Колата гореше здраво масло след като оправих главата, после я отворих пак и смених сегментите и лагерите и сега не гори никакво масло въпреки, че духа от щеката и от капачката за наливане на масло и въпреки че духа върви като луда.
ecotronic
07-11-2013, 18:00
Това с газта дава резултат само ако има запекли сегменти.
Furious 155
07-11-2013, 18:17
Това с газта дава резултат само ако има запекли сегменти.то това е идеята, но дотам. Щом е за ремонт, не става с магически течности и т.н!
lordliness
07-11-2013, 18:29
Това с газта дава резултат само ако има запекли сегменти.
Никакъв резултат не дава, още стоят сегментите в мазето, яко спекли, три дена и наливах газ през свещите.
ecotronic
07-11-2013, 20:03
Никакъв резултат не дава, още стоят сегментите в мазето, яко спекли, три дена и наливах газ през свещите.
Най-вероятно си нацелил газ - менте :)
lordliness
07-11-2013, 20:18
Най-вероятно си нацелил газ - менте :)
Първо изтичаше бързо газта, после забави и реших, че има ефект, но уви.
ecotronic
07-11-2013, 20:29
Първо изтичаше бързо газта, после забави и реших, че има ефект, но уви.
Не се майтапя, като говоря за ментето. Ползвал съм доста време газ за горене (това всъщност е керосин), като диелектрична течност за една електроерозийна машина. Заключението до което съм стигнал е, че има огромна разлика в качеството на това, което се намира на пазара.
А и всеки, който е ползвал петромаксов фенер, също знае че доста често това, което продават по железариите просто не става.
Другата вероятност е просто да са били много яко запекли.
lordliness
07-11-2013, 20:56
Не се майтапя, като говоря за ментето. Ползвал съм доста време газ за горене (това всъщност е керосин), като диелектрична течност за една електроерозийна машина. Заключението до което съм стигнал е, че има огромна разлика в качеството на това, което се намира на пазара.
А и всеки, който е ползвал петромаксов фенер, също знае че доста често това, което продават по железариите просто не става.
Другата вероятност е просто да са били много яко запекли.
газта си беше супер, после с нея си палих печката една година :) има газени лампи по стените с декоративна цел, но са функциониращи и понякога ги паля и горят прекрасно със същата газ
ecotronic
07-11-2013, 20:59
газта си беше супер, после с нея си палих печката една година :) има газени лампи по стените с декоративна цел, но са функциониращи и понякога ги паля и горят прекрасно със същата газ
Говоря за петромаксов фенер а не за газена лампа с фитил или за разпалване на печка.
lordliness
07-11-2013, 21:02
Говоря за петромаксов фенер а не за газена лампа с фитил или за разпалване на печка.
Газта беше още от соца- тогава нямаше ментета
ecotronic
07-11-2013, 21:08
Газта беше още от соца- тогава нямаше ментета
С това трябваше да започнеш. Тогава и ракията беше истинска :)
lordliness
07-11-2013, 21:14
С това трябваше да започнеш. Тогава и ракията беше истинска :)
ми аз ти казвам, че няма ефект, ти не вярваш.
mitaka484
08-11-2013, 11:26
аз мисля да пробвам със газта к'вот стане :wierdo:
lordliness
08-11-2013, 13:15
аз мисля да пробвам със газта к'вот стане :wierdo:
Сваляш по една свещ от цилиндър, източваш маслото и го пазиш, слагаш съд под картера да тече газта вътре, наливаш газ в цилиндрите с някакво маркуче, като спре да тече взимаш от съда отдолу и пак го наливаш. И така докато ти втръсне. Може да я буташ напред на зад на четвърта да се движат буталата. После наливаш старото масло палиш да поработи, накрая точиш и слагаш ново масло и филтър. :)
Колеги, смених гумичките и се оправи...... за момент!!!! след 2 седмици каране и никакво горене на масло се гонихме с едни приятели и много ама мнооооогоо пържене видя тази алфа. на другия ден проверявам маслото и ужас...... 2-300 грама нямаше. и започна пак да гори и започна да ПУШИ зверски синьо. отидох при друг майстор в пазарджик, който ми го препоръчаха. работел само с италиански коли, попита ме какви са гумичките и дали ги е лепил предишния, казах му че са за 20лв. всичките и едва ли ги е лепил. тогава той ми каза, че много хора идвали след като някой др им сменил гумичките и всички били със изкочили гумички или били хлабави. днес чакам да се обади да е взема и ще видя какво е станало, но предишния майстор ми беше казал, че всмукателния колектор бил чист и това е признак, че не са сегменти.... дано да се оправи....
аааа да ви се похваля и ми направиха мизерия на колата... от заден ляв стоп през целия калник и цялата врата ми е надраха с ключ до ламарина..... ужассссс
Колеги, смених гумичките и се оправи...... за момент!!!! след 2 седмици каране и никакво горене на масло се гонихме с едни приятели и много ама мнооооогоо пържене видя тази алфа. на другия ден проверявам маслото и ужас...... 2-300 грама нямаше. и започна пак да гори и започна да ПУШИ зверски синьо. отидох при друг майстор в пазарджик, който ми го препоръчаха. работел само с италиански коли, попита ме какви са гумичките и дали ги е лепил предишния, казах му че са за 20лв. всичките и едва ли ги е лепил. тогава той ми каза, че много хора идвали след като някой др им сменил гумичките и всички били със изкочили гумички или били хлабави. днес чакам да се обади да е взема и ще видя какво е станало, но предишния майстор ми беше казал, че всмукателния колектор бил чист и това е признак, че не са сегменти.... дано да се оправи....
аааа да ви се похваля и ми направиха мизерия на колата... от заден ляв стоп през целия калник и цялата врата ми е надраха с ключ до ламарина..... ужассссс
Не ща да те плаша, но гумичките просто се откопчават, даже бат ви oem беше писал някъде, че ги лепи. Не знам колко помага .. Моята беше спряла да гори нацяло след единия ремонт(хаха) за няколко седмици после пак почна, ама "по-културно" отпреди и я търпя(мързелът ми е по-голям от мен). Като отваряхме тогава половина гумички бяха изпадали. С две думи - туинспарк ли бе да го опишеш :tooth: Скоро правих основен ремонт на една 2,0TS - тя пък не гори грам, да не и се начудиш :) :kicking:
ecotronic
08-11-2013, 15:38
До голяма степен причина за изпадането на гумичките е луфта във водачите. Освен това, когато хлабините там са в допустимите граници и без гумички разходът на масло няма да е съществено по-висок.
Накратко - добре е да се провери състоянието на водачите и евентуално да се направи ремонт на главата. Не е скъпо начинание, но е от съществено значение.
До голяма степен причина за изпадането на гумичките е луфта във водачите. Освен това, когато хлабините там са в допустимите граници и без гумички разходът на масло няма да е съществено по-висок.
Накратко - добре е да се провери състоянието на водачите и евентуално да се направи ремонт на главата. Не е скъпо начинание, но е от съществено значение.
Това ме накара да се замисля, може би просто са ми добре райберени водачите. А гумичките ... да не се замисляме много ..:sleep: По принцип главите ги давам на хора дето правят само това всеки ден по цял ден, ама то знае ли човек.
ecotronic
08-11-2013, 16:16
На TS моторите им дават хлабини във водачите:
всмукателни: 0,032 - 0,065
изпускателни: 0,047 - 0,08
На V6 моторите:
за всички: 0,02 - 0,06
При дизелите:
за всички: 0,03 - 0,066
lordliness
08-11-2013, 17:42
Свалиш ли глава се прави от- до и забравяш за нея и не е толкова скъпо, както споменахте, нали така?
Аз смених 3 лепила докато намеря точното за гумичките. 3 пъти са ми изскачали. И последно ми пратиха едно лепило от Джърмънито. Залепих ги 24 часа съхна и после рекох да пробвам да извадя една. Не можах. Окъсах я цялата и се наложи да я режа.
ecotronic
09-11-2013, 10:42
Аз смених 3 лепила докато намеря точното за гумичките. 3 пъти са ми изскачали. И последно ми пратиха едно лепило от Джърмънито. Залепих ги 24 часа съхна и после рекох да пробвам да извадя една. Не можах. Окъсах я цялата и се наложи да я режа.
Това, според мен е конструктивен недостатък. Очевидно водачите или нямат канали за захващане на гумичките или те са лошо изработени. При други модели двигатели без лепила дори е трудно да извадиш гумичката.
Това, според мен е конструктивен недостатък. Очевидно водачите или нямат канали за захващане на гумичките или те са лошо изработени. При други модели двигатели без лепила дори е трудно да извадиш гумичката.
Конструктивен недостатък?! В туинспарк?! Туй ни мой да е истина!! :evil::evil:
Между другото от едно известно време съм спрял да купувам гумички на клиенти щото шлайфистите имат наблюдения кои точно влизат най-стегнато, оставил съм ги да си преценят. Та стигаме пак до извода "остави играчът да играе". :) Оставям главата и я вземам готова от-до. Нито е скъпо, нито ще я направя по-добре от този, който всеки ден това прави.
ecotronic
09-11-2013, 16:43
Конструктивен недостатък?! В туинспарк?! Туй ни мой да е истина!! :evil::evil:
Между другото от едно известно време съм спрял да купувам гумички на клиенти щото шлайфистите имат наблюдения кои точно влизат най-стегнато, оставил съм ги да си преценят. Та стигаме пак до извода "остави играчът да играе". :) Оставям главата и я вземам готова от-до. Нито е скъпо, нито ще я направя по-добре от този, който всеки ден това прави.
+1 :th_up:
И аз съм много доволен от тази услуга (сервиза за глави в кв. "Хладилника") Имат добра техника, вършат си перфектно работата и не взимат скъпо.
SandoOne
09-11-2013, 21:24
140 лева едно шлайфане не е много
Тук шлайфането е 25лв, но като сложиш райберене, пасване, гумички и проверки с разглобяването и сглобяването става към 90лв за 8V и към 120 за 16V.
Нямат канал както и на много други коли и там където е гладък водача се лепят за да е сигурно.
ecotronic
10-11-2013, 10:58
140 лева едно шлайфане не е много
За последно съм ползвал услугите на сервиза на хладилника преди 4 - 5 години. Цените бяха сходни с тези, които съобщава Code.
SandoOne
10-11-2013, 13:48
Мен ми я правиха в обеля ... има и още един сервиз на бул. Европа
mitaka484
12-11-2013, 11:17
след цял ден разправия, май постигнах някакъв резултат.... :) пушенето значително намаля и вече 2 дни с газ до ламарината маслото си е там за сега, след още 2,3 дни ще пиша пак КАК Е :-D
За това хората мерят на студен мотор, щото всичкото масло е в картера ;) Още по добре и на студен и на топъл - за да добие картинката завършен вид.:) Ако на двг му дават компресия 10,5 ,студен ти е 8 а на топъл 13 не е нужно да си висшист .. Относно гумичките, Oem отдавна е описал във форума как се проверява дали капва масло от главата, както и доста други интересни неща. Евала му на момчето, между другото се присетих евала и на Linkestis не, че има някаква връзка с темата. :)
Колеги, правите ли разлика между компресия и степен на сгъстяване.Първата ми кола беше чисто нова Лада 21011 от Мототехника през далечната 1979 година /подарък от родителите ми по случай уволнението от казармата/.Та нейната степен на сгъстяване беше 8.5.
На 160 000 км. и мерих компресията и уреда показваше между 12 и 13 на различните цилиндри.
На Алфата и дават степен на сгъстяване 10.5.Не трябва ли компресомера да отчете по-висока стойност от 13.
За съжаление моят компресомер е с къса човка и не мога да измеря компресията на моята Алфа.
Иначе ,когато сменям маслото наливам до чертичката на макс.След 15 000км. , когато сменям маслото нивото е на 2 мм. под чертичката.Вече 7 години ползвам само масло Елф полусинтетика.
ecotronic
13-11-2013, 10:31
Колеги, правите ли разлика между компресия и степен на сгъстяване.Първата ми кола беше чисто нова Лада 21011 от Мототехника през далечната 1979 година /подарък от родителите ми по случай уволнението от казармата/.Та нейната степен на сгъстяване беше 8.5.
На 160 000 км. и мерих компресията и уреда показваше между 12 и 13 на различните цилиндри.
На Алфата и дават степен на сгъстяване 10.5.Не трябва ли компресомера да отчете по-висока стойност от 13.
За съжаление моят компресомер е с къса човка и не мога да измеря компресията на моята Алфа.
Иначе ,когато сменям маслото наливам до чертичката на макс.След 15 000км. , когато сменям маслото нивото е на 2 мм. под чертичката.Вече 7 години ползвам само масло Елф полусинтетика.
Напълно логично е това, което казваш.
На теория връзката между компресията P (налягането) и степента на сгъстяване (V1/V2) е следната:
P = (V1/V2)^γ
където γ е адиабатичния индекс за съответния газ.
За въздуха този индекс има стойност 1,4 при температура 20 гр.
Тъй като тази стойност се влияе от температурата често пъти сметнатото на теория се отличава съществено от практиката.
Доста по-реално би било, ако въпросният индекс се определи по следния начин:
Щом при степен на сгъстяване 8,5 е измерено налягане 12 атм., то стойността на този индекс очевидно е около 1,17.
Ако ползваме формулата с тази стойност на индекса, се получава при степен на сгъстяване 10,5 се получава налягане:
P = 10,5^1,17 = 15,6 atm.
Здравейте, от доста време не съм писал какво е станало с горенето на масло, след смяната на гумичките(2 пъти, поради ''кадърните'' майстори) разхода падна драстично.......все още има, но не е като преди. сега излезе др. проблем вече 3ти път ми изгарят свещи на 1ви цилиндър, помислих че е от бобината, но смених местата на бобините на 1ви и 2ри цилиндър и пак изгаря на 1ви цилиндър свещите. когато ги развих целите бяха в масло. дали данеби да е от сегменти на 1ви цилиндър или от блока, защото познавам един майстор на алфи и ми каза че можело да бъде от блока...... а според вас???
DanewRomeo
04-02-2014, 19:24
А дали не е от бошовските свещи, по 67 лв комплекта? Колега, шегата настрана, бръкни се и инвестирай 4 пъти и половина по толкова и си вземи NGK-ки. Ментаците са до едно (доста кратко) време.
thecleaner
04-02-2014, 19:50
Напълно логично е това, което казваш.
На теория връзката между компресията P (налягането) и степента на сгъстяване (V1/V2) е следната:
P = (V1/V2)^γ
където γ е адиабатичния индекс за съответния газ.
За въздуха този индекс има стойност 1,4 при температура 20 гр.
Тъй като тази стойност се влияе от температурата често пъти сметнатото на теория се отличава съществено от практиката.
Доста по-реално би било, ако въпросният индекс се определи по следния начин:
Щом при степен на сгъстяване 8,5 е измерено налягане 12 атм., то стойността на този индекс очевидно е около 1,17.
Ако ползваме формулата с тази стойност на индекса, се получава при степен на сгъстяване 10,5 се получава налягане:
P = 10,5^1,17 = 15,6 atm.
М дааа, интересно колега, интереснооооо.
свещите са NGK, махнах бошовете на 3тата седмица, защото колата беше спъната все едно е форд фиеста 1,1 мотор с верига. това е интересно че постоянно ми горят свещите на 1ви цилиндър размених бобините на 1ви и 2ри и отново така се получава. днес ще е карам в гр. Пазарджик на един майстор на алфите. при него си смених сполучливо гумичките за 2ри път, защото стария майстор се беше осрал и не изкарах и 500км докато започна да пуши да си е*е мамата. на пръв поглед свещите ми изглеждат, че има прекалено богата смес и са едни черни матови видях този линк и сравних : http://www.ladaclub-bg.com/faq/53-spark-plugs
здравейте, отново закарах колата на майстора в Пазарджик и прегледа е и каза, че на 90% са сегменти на 1ви цилиндър и от там прави белята, но каза че може да е и водач на клапан....... само ако са сегменти да не са направили беля на блока
След отварянето на главата следната гледка: 1ви и 3ти цилиндър надрани, , криви клапани, счупени сегменти, надран блок....................... извод: мотора на вторични, тъсене на мотор за слагане :(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(
След отварянето на главата следната гледка: 1ви и 3ти цилиндър надрани, , криви клапани, счупени сегменти, надран блок....................... извод: мотора на вторични, тъсене на мотор за слагане :(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(
Е криви клапани защо? Нали сваля глава за гумички? Или на място ги сменяха? Аз за себе си стигнах до извода, че на място да сменяш гумички на TS е най-глупавото занимание в света. Много по-лесно е да си отхлупиш главата макар, че като не е от нея почваш да разглобяваш наред. :) http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=83442
Не е глупава смяната на място. Просто не трябва да се ползва буталото за подпирач :)
Не е глупава смяната на място. Просто не трябва да се ползва буталото за подпирач :)
Това е ясно, но аз лично никога не бих го направил на своя кола, на чужда да не говорим. Намерил си начин да го правиш - добре, споделяш го - евала, но за мен си е една голяма щуротия. :)
Всичко е въпрос на инструменти. Точно за 2 часа се сменят гумичките от двама души и то много интелигентно. За целта са нужни:
- компресор с 10 бара въздух под налягане
- инструмент за заключване на кол. вал.
- накрайник от компресора към голямата свещ
- 4 точкова скоба за клапани (регулируема)
- ПВЦ предпазител за отворите на повдигачите против надиране
- обезмаслител на спрей на ацетонова основа
- лепило за гумички
- гумички
- дорник и водач за монтаж
Колеги, смених двигателя..... сложих пак същия, но имаше възможност да сложа 2000кубиков, но трябваше и компютър да търся, но се отказах заради цената която щеше да ми излезе......... та някой ако търси глава е продавам, защото само тя става за нещо :Д :Д :Д
Kirilbalukchiev
21-07-2016, 13:55
КОЛКО ПАРИ???ВСИЧКО
---------- Post added at 13:54 ---------- Previous post was at 13:53 ----------
Колеги, смених двигателя..... сложих пак същия, но имаше възможност да сложа 2000кубиков, но трябваше и компютър да търся, но се отказах заради цената която щеше да ми излезе......... та някой ако търси глава е продавам, защото само тя става за нещо :Д :Д :Д
КОЛКО ПАРИ ТИ СТРУВА ЦЯЛАТА СМЯНА НА ДВИГАТЕЛЯ...
---------- Post added at 13:55 ---------- Previous post was at 13:54 ----------
Колеги, смених двигателя..... сложих пак същия, но имаше възможност да сложа 2000кубиков, но трябваше и компютър да търся, но се отказах заради цената която щеше да ми излезе......... та някой ако търси глава е продавам, защото само тя става за нещо :Д :Д :Д
КОЛКО ПАРИ ТИ ИЗЛЕЗЕ СМЯНАТА НА ДВГ
Всичко е въпрос на инструменти. Точно за 2 часа се сменят гумичките от двама души и то много интелигентно. За целта са нужни:
- компресор с 10 бара въздух под налягане
- инструмент за заключване на кол. вал.
- накрайник от компресора към голямата свещ
- 4 точкова скоба за клапани (регулируема)
- ПВЦ предпазител за отворите на повдигачите против надиране
- обезмаслител на спрей на ацетонова основа
- лепило за гумички
- гумички
- дорник и водач за монтаж
Лепило за гумички? Това пък откъде го измисли. Хубавата гумичка не се лепи, тя щраква и не можеш да я извадиш. Които ползва лепило за нашите таралясници не става
(нагледал съм се на такива пушилки с лепени гумички от 007 след 1000км.)
Оооо, този пост е от Oem и е много стар. Точно по тази тема се ядохме яко с него. И този начин е без да сваляш главата. Ама сегментитеееее ....
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.