View Full Version : Вихрови клапи - обсъждане !
Може и да ми е грешно мисленето ама форума е за взаимопомощ, а аз повечето неща, които съм научил са от алфаоунър, опел форуми и т.н. :angry:
Та като човек висящ доста в БМВ сервиз и собственик на кола с вихрови клапи все се чудя дали да не ги разкарам час по-скоро. И оттам се обърнах към опел форума, където хората си помагат доста повече и стигам до извода, че вихровите клапи освен да се махнат физически според опелджии има по-добър вариант, а именно - да се подсигури слабото им място. Тоест за разлика при БМВ, където те дефектират вътре в колектора и изпадат към цилиндъра за среща с випуска, при JTD и CDТI проблема е в рейката на която са накичени клапите.
Ето и няколко линка:
http://www.opelclub-bg.net/forum/index.php?showtopic=3771&st=0&p=121213&#entry121213
http://www.ebay.co.uk/itm/151087231742?clk_rvr_id=522466566485&afsrc=1
http://www.vauxhallownersnetwork.co.uk/index.php?threads/how-to-repair-modify-1-9-dth-cdti-swirl-flaps.340436/
Може и да ми е грешно мисленето ама форума е за взаимопомощ, а аз повечето неща, които съм научил са от алфаоунър, опел форуми и т.н. :angry:
Та като човек висящ доста в БМВ сервиз и собственик на кола с вихрови клапи все се чудя дали да не ги разкарам час по-скоро. И оттам се обърнах към опел форума, където хората си помагат доста повече и стигам до извода, че вихровите клапи освен да се махнат физически според опелджии има по-добър вариант, а именно - да се подсигури слабото им място. Тоест за разлика при БМВ, където те дефектират вътре в колектора и изпадат към цилиндъра за среща с випуска, при JTD и CDТI проблема е в рейката на която са накичени клапите.
Ето и няколко линка:
http://www.opelclub-bg.net/forum/index.php?showtopic=3771&st=0&p=121213&#entry121213
http://www.ebay.co.uk/itm/151087231742?clk_rvr_id=522466566485&afsrc=1
http://www.vauxhallownersnetwork.co.uk/index.php?threads/how-to-repair-modify-1-9-dth-cdti-swirl-flaps.340436/
Ето тук съм писал как съм си решил проблема, според мен като самостоятелен ремонт не си струва освен, ако е много зле положението. ;) Най-добре със смяната на ангренажния ремък, дори и тогава не бих го пипнал, ако е в ред. http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=45754&page=40
По-добре да се премахнат. Чрез лека софтуерна намеса ще усетиш липсата им в положителна посока :)
В интерес на истината моята кола лети в сравнение с това, което беше като я взех, а намесите са:
- въпросните клапи и чистене на колектора - by me
- "леката софтуерна намеса" и спрян ЕГР от колегата по-горе :)
- премахване на ДПФ-а - благодарение на батките от Ventura
Друго имах предвид "лека софтуерна намеса". При теб не е лека :) А той човека си има намесата като твоята. :)
Може и да ми е грешно мисленето ама форума е за взаимопомощ, а аз повечето неща, които съм научил са от алфаоунър, опел форуми и т.н. :angry:
Та като човек висящ доста в БМВ сервиз и собственик на кола с вихрови клапи все се чудя дали да не ги разкарам час по-скоро. И оттам се обърнах към опел форума, където хората си помагат доста повече и стигам до извода, че вихровите клапи освен да се махнат физически според опелджии има по-добър вариант, а именно - да се подсигури слабото им място. Тоест за разлика при БМВ, където те дефектират вътре в колектора и изпадат към цилиндъра за среща с випуска, при JTD и CDТI проблема е в рейката на която са накичени клапите.
Ето и няколко линка:
http://www.opelclub-bg.net/forum/index.php?showtopic=3771&st=0&p=121213&#entry121213
http://www.ebay.co.uk/itm/151087231742?clk_rvr_id=522466566485&afsrc=1
http://www.vauxhallownersnetwork.co.uk/index.php?threads/how-to-repair-modify-1-9-dth-cdti-swirl-flaps.340436/
Ти кога ще спреш да четеш форуми,а да слушаш какво ти се говори.Казах ти,твойте клапи в това състояние могат да карат още,но е силно препоръчително да се махнат.При Опелите има други проблеми,там клапите се управляват по друг алгоритъм,както и записват всевъзможни грешки заради клапите и колите масово се тътрят в сервизен режим по магистралите.Твойте са пластмасови,и може би ако паднат в цилиндъра няма да има поражения по буталото,но си представи,че се измъкне от цилиндъра и отиде в турбината :gayfight::gayfight::gayfight::gayfight: При новия колектор нещата са по сложни и носещи повече последствия,а именно поражения по буталото и цилиндъра,защото самите клапи са алуминиеви.Надявам се да се включи Цвятко,като потърпевш от тях.
П.С.Аз лично усетих промяна в колата,и както каза Ники тогава,съм си внушил че върви повече колата,а е точно обратното,в ниските до 1500 об. колата е малко по-мудна,също и при старт от място когато е студено има едно замисляне.Във високите обаче се усеща промяна в положителна посока,не сме си играли да пипаме софта след махането на клапите.
Ти кога ще спреш да четеш форуми,а да слушаш какво ти се говори.
Ти кога ще разбереш, че аз слушам много внимателно какво ми се говори, а даже съм го и разбрал ! Не в това причината, а в това, че ще има някой нов собственик на JTDm с вихрови клапи и като напише вихрови клапи в търсачката излиза една обща тема за 159 със сто и 50 страници и една тема за продаваща се 156-ца. Така че идеята е да знаят хората, че макар и на теория да не падат всъщност дефектират, в алфаоунъра има случай на ГТ от 2006-та години с изпаднала клапа и съответно 5 бара налягане във втори цилиндър. А сега дали е по-добре да се премахнат нацяло, да се ремонтират, както показаното от опел форума или да се купува нов колектор (както е по книжките) е решение, което всеки е свободен да сподели !
.
ПП. да земем да изпушем по цигара а ?
Да пусна едно запитване за тапи на вихровите клапи, ако може да ме насочите от къде мога да си ги поръчам(стругар или магазин)от София съм Мерси предварително сатава вапрос за Алфа 159 110кв. 16 клапана
Как разбирате в какво състояние са клапите ?
Как разбирате в какво състояние са клапите ?
Ами когато около техните оси видиш много масло и сажди, значи със сигурност са за премахване. Това означава, че оттам изпуска надув, което си е загуба, а ако пък водещата реяка е паднала встрани, значи вече от много отдавна са за премахване.
Благодаря. Аз както си вдигам предния капак два пъти в годината...
Да пусна едно запитване за тапи на вихровите клапи, ако може да ме насочите от къде мога да си ги поръчам(стругар или магазин)от София съм Мерси предварително сатава вапрос за Алфа 159 110кв. 16 клапана
Аз минах през стругар.....Той ми направи резби в отворите и нави болтове, като го накарах да ги намаже с някакво лепило преди да ги навие, за да съм сигурен, че няма да изпускат. Иначе не бях чувал за готови тапи, които да се поръчват...
Смукателния колектор на 1.9 16 в 140/150 кс от 147/156 не е ли същия като на 159 ката но без дупките за клапите ?
Смукателния колектор на 1.9 16 в 140/150 кс от 147/156 не е ли същия като на 159 ката но без дупките за клапите ?
Подобен е. Но дросела не се захваща точно по същия начи и другите неща хванати на колектора отзад, са хванати по различен начин.
devil_vas
26-12-2014, 19:40
Относно клапите - мойте ги премахнах. Това стана, след като скоро ми се наложи да бутнем главата на 1.9-то. Това което видях е, че клапите на първи и втори цилиндър бяха "хванали крака", докато клапите на 3-ти и 4-ти цилиндър си бяха на мястото. Горивните камери на 1-ви и 2-ри цилиндър имаха съвсем леки поражения (предполагам прияинени от падането на прослувутите клапи. Въпросът ми е КОЙ ИДИОТ НЕ ГИ Е ПРЕМАХНАЛ НАПЪЛНО??? :jason2:
Както и да е, сега няма да ги има. Предполагам, че при падането си са минали през турбото, защото при извършената проверка е в идеално състояние. Нещо нетипично за дизелов автомобил на километри :)
п.с. причина за бутането на главата е разпаднала се демферна шайба, парчета от които попадат в ангренажа. резултатът е два криви клапана - само!
Относно клапите - мойте ги премахнах. Това стана, след като скоро ми се наложи да бутнем главата на 1.9-то. Това което видях е, че клапите на първи и втори цилиндър бяха "хванали крака", докато клапите на 3-ти и 4-ти цилиндър си бяха на мястото. Горивните камери на 1-ви и 2-ри цилиндър имаха съвсем леки поражения (предполагам прияинени от падането на прослувутите клапи. Въпросът ми е КОЙ ИДИОТ НЕ ГИ Е ПРЕМАХНАЛ НАПЪЛНО??? :jason2:
Както и да е, сега няма да ги има. Предполагам, че при падането си са минали през турбото, защото при извършената проверка е в идеално състояние. Нещо нетипично за дизелов автомобил на километри :)
п.с. причина за бутането на главата е разпаднала се демферна шайба, парчета от които попадат в ангренажа. резултатът е два криви клапана - само!
Не е ли счупила кубилиците само без да криви клапани? Така би трябвало да се случи.
Не е ли счупила кубилиците само без да криви клапани? Така би трябвало да се случи.
Зависи от оборотите :headbang::headbang::headbang:
rossenvn
29-12-2014, 23:45
Както и да е, сега няма да ги има. Предполагам, че при падането си са минали през турбото, защото при извършената проверка е в идеално състояние. Нещо нетипично за дизелов автомобил на километри :)
Извинявай, но как си го обясняваш да са минали през турбото?
devil_vas
29-12-2014, 23:52
Не са в мотора, цилиндрите не са надрани, по буталата няма щети. Пак казвам, това се е случило незнайно кога. Какво е сменял италианеца, джамбазина или предишния собственик - един господ знае. На мен се пада честта да въведа всичко в ред :)
Оборотите, при които стана белята, бяха не повеяе от 1500 и случилото се го отдавам на абсолютен малшас :sad:
Твоята с кой колектор е,ако е със стария,там са пластмасови и може да изгорят или да отидат в топлообменника на ЕГР-а,ако си с новия там са алуминиеви,и ако наистина нямаш никакви последствия си жив късметлия.Не забравяйте,че може някога да са минали през турбината,да са я насолили,и да е сменена.:handshake::handshake::handshake::handshak e:
haljscho
30-12-2014, 21:17
Няма как да минат през турбото без поражения!
Девилче, толкова турбини минават през вас, трябва да си голям оптимист за да се се надяваш да е минало нещо от там и всичко да е ОК!
За тези които се чудят какво, що и т.н. за тия клапи ето и няколко снимки кво се случва в колектора и като се има предвид, че повечето коли които идват в БГ са с незнайна история
Както казаха колегите преди мен, махайте ги докато е време...
Снимките не са много качествени, ноооо...
ecotronic
30-12-2014, 21:30
Това на последната снимка, като бял дроб на заклет тутунджия :)
haljscho
30-12-2014, 22:55
Това на последната снимка, като бял дроб на заклет тутунджия :)
:wierdo::ranting::wierdo:
Мммммдаааа тя е специално за тези които се чудят ква точно работа върши ЕГР-клапана!!!
devil_vas
30-12-2014, 23:15
Точно това казвам, че може би е минала през турбото, защото то е в учудващо много добро здраве ;) т.е. Предполагам, че е сменяно (правено) някога си :) Идеята ми беше, че някой олигофрен не е махнал останалите две клапи...
Въпросните клапи не са паднали при мен, така намерихме колектора като бутнахме кратуната :)
Колеги, свалете си още нещо интересно от колите, че става скучно :D
Абе на тея дет се дърпат и още си мислят дали да ги махат,определено след време няма да им е скучно,и ще се сещат за някои неща,но определено ще е късно. :throw::throw::throw:
Четейки тази общообразователна статия (http://en.wikipedia.org/wiki/Exhaust_gas_recirculation) оставам с впечатление, че в основата на всички простотии всъщност е EGR-ът - не просто пълни колектора с мизерии (съсипвайки вихровите клапи), а увеличава и саждите (последващи проблеми с DPF-a).
От долния цитат даже излиза, че EGR-ът е едва ли не причината за въвеждане на DPF:
Diesel EGR also increases soot production, though this was masked by the simultaneous introduction of diesel particulate filters.
В този смисъл не е ли вариант да се оперира първо EGR, да се почисти колекторът и, ако вече не са окончателно унищожени, да се запазят клапи и DPF?
GammaRay
07-01-2015, 11:54
Колеги, майтап си правя, но с оглед на това, че колата щяла да ти върви с 0.1 сек. по-бързо ако махнеш катализатора или DPF или каквото и да било - не го приемам! Всеки знае какво е да чакаш зад такъв на светофар - особено при тръгване! Верно, вихровите клапите се повреждат, но причина ли е това за премахване? Може да се ремонтират доста успешно. Погледнете го от другата страна.
п.с Вовата го знаем - DPF два литра надолу, клапи още два :D
Четейки тази общообразователна статия (http://en.wikipedia.org/wiki/Exhaust_gas_recirculation) оставам с впечатление, че в основата на всички простотии всъщност е EGR-ът - не просто пълни колектора с мизерии (съсипвайки вихровите клапи), а увеличава и саждите (последващи проблеми с DPF-a).
От долния цитат даже излиза, че EGR-ът е едва ли не причината за въвеждане на DPF:
В този смисъл не е ли вариант да се оперира първо EGR, да се почисти колекторът и, ако вече не са окончателно унищожени, да се запазят клапи и DPF?
Оперирането на ЕГР-а води до доста по-бърза смърт на ДПФ-а !!!!!! Помисли малко и ще се сетиш защо !!!!! :th_up::th_up::th_up:
---------- Post added at 12:16 ---------- Previous post was at 12:15 ----------
Колеги, майтап си правя, но с оглед на това, че колата щяла да ти върви с 0.1 сек. по-бързо ако махнеш катализатора или DPF или каквото и да било - не го приемам! Всеки знае какво е да чакаш зад такъв на светофар - особено при тръгване! Верно, вихровите клапите се повреждат, но причина ли е това за премахване? Може да се ремонтират доста успешно. Погледнете го от другата страна.
п.с Вовата го знаем - DPF два литра надолу, клапи още два :D
Премахването на тези неща,въобще не се прави заради ускорение,както си мислиш ти.Всичко се прави,да се облекчи колата,както и собственика и да спи по-спокойно !!!!! :th_up::th_up::th_up:
Оперирането на ЕГР-а води до доста по-бърза смърт на ДПФ-а !!!!!! Помисли малко и ще се сетиш защо
Аз разсъждавам на база каквото съм прочел, а то е, че връщането на отработени газове в цилиндрите цели поддържане на по-ниска температура на горене, за да не се образуват вредни азотни съединения. В резултат на по-ниската температура се отделят ПОВЕЧЕ сажди, а не се "горят" чрез връщането им в горивната камера (ако това имаш предвид).
Не споря, опитвам се да си изясня процеса и всякаква допълнителна информация е плюс.
п.с Вовата го знаем - DPF два литра надолу, клапи още два
Да не забравяме и ЕГР още два литра ! :)
alfista 96
12-01-2015, 16:49
Не са в мотора, цилиндрите не са надрани, по буталата няма щети. Пак казвам, това се е случило незнайно кога. Какво е сменял италианеца, джамбазина или предишния собственик - един господ знае. На мен се пада честта да въведа всичко в ред :)
Оборотите, при които стана белята, бяха не повеяе от 1500 и случилото се го отдавам на абсолютен малшас :sad:
Абе днес хвърлих едно Учо на твоята колица,и като гледам 3-4 целиндър ,нещо е прекарано през тях.Но щом турбото е здраво значи е станало при предишния собственик.
pi4_s_bravo
13-01-2015, 22:40
Някой има ли размери на отворите оставащи от вихровите клапи като се махнат и с какво ги затапвате?
Някой има ли размери на отворите оставащи от вихровите клапи като се махнат и с какво ги затапвате?
Дадох колектора на стругар....той направи резби в отворите и зави болтове, които намаза с някакво лепило, за по-сигурно!
pi4_s_bravo
29-01-2015, 07:57
Има ли някъде описание какво точно се разглобява за да се свали всмукателния колектор при 1.9 16v jtd ? Примерно нужно ли е да се свалят ангренаж, горивна помпа, или самостоятелно излиза колектора без да се сваля друго?
Има ли някъде описание какво точно се разглобява за да се свали всмукателния колектор при 1.9 16v jtd ? Примерно нужно ли е да се свалят ангренаж, горивна помпа, или самостоятелно излиза колектора без да се сваля друго?
Сваля се точно това което си написал- ангренаж, горивна помпа и егр
Сваля се точно това което си написал- ангренаж, горивна помпа и егр
Плюс утайника за картерната вентилация :wow::wow::wow:
haljscho
29-01-2015, 12:04
Има ли някъде описание какво точно се разглобява за да се свали всмукателния колектор при 1.9 16v jtd ? Примерно нужно ли е да се свалят ангренаж, горивна помпа, или самостоятелно излиза колектора без да се сваля друго?
Може да извадиш само помпата, ангренажа си остава!
pi4_s_bravo
29-01-2015, 18:56
Добре ама ти ще дойдеш да държиш ангренажа опънат докато свалям помпата, ок?
haljscho
30-01-2015, 07:12
Добре ама ти ще дойдеш да държиш ангренажа опънат докато свалям помпата, ок?
Купуваш кило-две пържоли и пристигам...:handshake:
Колелото на помпата се застопорява в определена позиция с 2-болтчета 6мм. На колелото има дупки през които минават болтчета, а отзад на фланеца има отвори с резби!
Разгледай и ще се ориентираш!:cheers:
la squadra azzurra
02-04-2015, 20:14
Поразчистих и аз малко сажди от колектора, клапите некой ги беше обрал предварително. Може и без да се сваля ангренажа! Двете болчета от клапана за излишното гориво пасват идеално на дупките в ролката...
Искаш да кажеш че клапите ти са били премахнати ли?
С какво бяха затапени дупките?
la squadra azzurra
03-04-2015, 17:49
Бяха ги заварили много елегантно, и големите и малките дупки. Явно са премахнати още в Италията, щото тука тертипа ни е друг на затапване8-)
digitalundgrd
06-04-2015, 16:44
Бившата кола на колегата ivopetrov_1982. 4от4 ... Пипирудките са прибили главата и на 4те цилиндъра има начукано и дранО.
Бившата кола на колегата ivopetrov_1982. 4от4 ... Пипирудките са прибили главата и на 4те цилиндъра има начукано и дранО.
Когато пусках темата си говорих с един приятел в БМВ средите и той ми каза: "На клиентите, като питат за "пеперудките", им казвам директно: Не е въпроса дали, а кога!"
digitalundgrd
07-04-2015, 10:24
Търсиме си и буталца... :gruebel:
ivopetrov_1982
07-04-2015, 12:19
Бившата кола на колегата ivopetrov_1982. 4от4 ... Пипирудките са прибили главата и на 4те цилиндъра има начукано и дранО.
егати ужаса:cry: дано човека не ме е псувал много:tequilla: и ако не е тайна колко ще му излезе ремонта?
nicola 59
07-04-2015, 17:57
Дигиталния не лъжи колегите ,на тези мотори не може да паднат лопатките,гуруто на 159 ките го е обяснил по научен път,и не ми се оправдавай,че тогава той не е разбирал от коли,понеже и сега не разбира.Търсете проблема другаде лопатките на италианските мотори са вечни
http://clubalfaromeo.com/forum/showt...=45754&page=27 (http://clubalfaromeo.com/forum/showpost.php?p=1051101&postcount=405)
егати ужаса:cry: дано човека не ме е псувал много:tequilla: и ако не е тайна колко ще му излезе ремонта?
По-добре помисли как да разкараш и на 530-ката, вместо да се чудиш за другите. Изкарал си късмет, но не разчитай (ако не си ги махнал още) на него до края.
Но 4 от 4 си е направо каръщина. Да не би нещо друго да е навлязло, а откъсване на крилатото същество да е просто последица.
thecleaner
07-04-2015, 21:18
егати ужаса:cry: дано човека не ме е псувал много:tequilla: и ако не е тайна колко ще му излезе ремонта?
Добре ше е. 4 нови бутали, тежък ремонт глава или зимане на втора злоупотреба и т.н. и т.н.
Слушай Бо ако не си махнал на 530ката, че там и турбината мета чуковете барабар с другите неща )
ivopetrov_1982
07-04-2015, 21:20
По-добре помисли как да разкараш и на 530-ката, вместо да се чудиш за другите. Изкарал си късмет, но не разчитай (ако не си ги махнал още) на него до края.
Но 4 от 4 си е направо каръщина. Да не би нещо друго да е навлязло, а откъсване на крилатото същество да е просто последица.
на 530-та са махнати;-)това е първото нещо което е направено
Търсиме си и буталца... :gruebel:
Ми то тва е ясно,няма как без бутала . :gay[1]::gay[1]::gay[1]:
П.С.Продължавайте да си карате с клапи колектора,тук даже някои гении си ги ремонтират,боже..............
Ми то тва е ясно,няма как без бутала . :gay[1]::gay[1]::gay[1]:
П.С.Продължавайте да си карате с клапи колектора,тук даже някои гении си ги ремонтират,боже..............
A някой други като мен си ги сменят.
A някой други като мен си ги сменят.
и след 50 000 км. пак :thumbdown::thumbdown::thumbdown::thumbdown:
rossenvn
03-05-2015, 19:20
и след 50 000 км. пак :thumbdown::thumbdown::thumbdown::thumbdown:
Дали? Моята е на 150000, а ги махнахме преди няколко седмици. Като ги гледах, бяха си в добро състояние. Не мисля, че някой си е правил труда да ги сменя преди това. Не видях и някаква разлика след махането, макар че не обичам нещо да не ми е както трябва. Даже за ДПФ-а още се чудя, защото засега не ми прави някакви проблеми?
Дали? Моята е на 150000, а ги махнахме преди няколко седмици. Като ги гледах, бяха си в добро състояние. Не мисля, че някой си е правил труда да ги сменя преди това. Не видях и някаква разлика след махането, макар че не обичам нещо да не ми е както трябва. Даже за ДПФ-а още се чудя, защото засега не ми прави някакви проблеми?
Откъде може да бъдеш сигурен, че не са сменени преди това. По принцип в чуждбина сменят целия колектор, не само клапите. Даже са 3 модела алуминиеви. Италианците се знаят, че колектора е нефелен, затова уж го мадернизират няколко пъти. Та много е вероятно за тия 150 000 км, да е сменян, ако не е, за тия километри, ще изпуска надув и масло + сажди отвсякъде. Истината с тия колектори е, че карат много малко. Ако мислиш, че си правиш правилните изводи на база само на наблюдения над твоята кола, много грешиш. Все пак, работя в сервиз, имам наблюдение върху тези колектори, почти от началото на производството с тия колектори. Говорил съм с хора, работещи в Милано Моторс, нащата са така: Повече от 50 000 км не изкарават. И то на коли от магазина. Особено най-първите варианти на колекторите с клапи.
rossenvn
03-05-2015, 21:03
Откъде може да бъдеш сигурен, че не са сменени преди това. По принцип в чуждбина сменят целия колектор, не само клапите. Даже са 3 модела алуминиеви. Италианците се знаят, че колектора е нефелен, затова уж го мадернизират няколко пъти. Та много е вероятно за тия 150 000 км, да е сменян, ако не е, за тия километри, ще изпуска надув и масло + сажди отвсякъде. Истината с тия колектори е, че карат много малко. Ако мислиш, че си правиш правилните изводи на база само на наблюдения над твоята кола, много грешиш. Все пак, работя в сервиз, имам наблюдение върху тези колектори, почти от началото на производството с тия колектори. Говорил съм с хора, работещи в Милано Моторс, нащата са така: Повече от 50 000 км не изкарават. И то на коли от магазина. Особено най-първите варианти на колекторите с клапи.
Далеч съм от мислълта да обобщавам по моята кола. Просто се чудя. Нямам как да проверя дали е сменян.
Далеч съм от мислълта да обобщавам по моята кола. Просто се чудя. Нямам как да проверя дали е сменян.
По принцип ако монтьорът е бачкал качествено, всожил е всичко обратно, без да спести нищо, няма как да се разбере. Още повече, че примерно при 50 000 км пробег, когато се наложи да се сменя колектора, все още всички щипки си разкопчават, без да се счупят, защото пластмасата още не е изгоряла. Работи се лесно с такава кола примерно. Та трудно се рразпознава такова нещо.
Колеги моята кола в момента е в бокса за махане на пеперудите. Колата е 2.4 жтдм 200кобили. Имаше МНОООГО МАСЛО отзад по мотора , интересувам се от по-опитните , според вас има ли последици по мотора? И дали от това може да пренадува леко турбината , ако не от това от какво ? Благодаря , мисля че не е срамно да попиташ щом си с 2 те ръце в Г**А и хал хабер си нямаш от тези техники.
krassendeltchev
17-07-2015, 15:37
Имам следния въпрос, за така наречените вихрови клапи, дали съществува същия проблем при последната генерация на двигателя или по точно при 2.0 / 170 коня?
Благодаря за помощта!
Имам следния въпрос, за така наречените вихрови клапи, дали съществува същия проблем при последната генерация на двигателя или по точно при 2.0 / 170 коня?
Благодаря за помощта!
Съществува, да. И там колекгтора е пластмасов, а клапите могат да паднат в мотора и са неръждаеми. Демек твърдички.
Не знам всички защо толкова ги мислят тия клапи. Инвестират се някакви пари първоначално при обслужването, махат се клапи, ДПФ и ЕГР и после безгрижно возене.
Съществува, да. И там колекгтора е пластмасов, а клапите могат да паднат в мотора и са неръждаеми. Демек твърдички.
Не знам всички защо толкова ги мислят тия клапи. Инвестират се някакви пари първоначално при обслужването, махат се клапи, ДПФ и ЕГР и после безгрижно возене.
Амин!
don_pepone
18-07-2015, 23:14
Ейтака от любопитство http://www.neobrothers.co.uk/intake-inlet-manifold-genuine-sport-p-1648.html това не става ли и за Алфа , нали моторя е същи и на някой обявиза колектори пише че се вгражда и на сааб. Ако пасва аз бих си сменил колектора с нов за 300лви тогава с ремап щее още по приятна за каране ;)
Ейтака от любопитство http://www.neobrothers.co.uk/intake-inlet-manifold-genuine-sport-p-1648.html това не става ли и за Алфа , нали моторя е същи и на някой обявиза колектори пише че се вгражда и на сааб. Ако пасва аз бих си сменил колектора с нов за 300лви тогава с ремап щее още по приятна за каране ;)
На снимката е същия като на 159
Какво имаш предвид ще се кара по приятно ?
Ти като настъпиш газта пеперудите отварят демек ги няма !
don_pepone
19-07-2015, 10:27
Ами доколкото знам , всеобщото мнение е,че в ниските е по-приятна за каране с пеперудите иначе при "изрязвне" е добре без тях, но пък си е въпрос на предпочитание и свикване :)
П.С. При SAAB на по-късен етап са си разработили сами колектор без клапи и са си решили проблема :prescription:
Ами доколкото знам , всеобщото мнение е,че в ниските е по-приятна за каране с пеперудите иначе при "изрязвне" е добре без тях, но пък си е въпрос на предпочитание и свикване :)
П.С. При SAAB на по-късен етап са си разработили сами колектор без клапи и са си решили проблема :prescription:
Демек без клапи е по-добре. Щото излиза, че и Сааб са стигналидо тоя извот, затова са си направили собствен колектор.;-)
GammaRay
21-07-2015, 16:25
Ти като настъпиш газта пеперудите отварят демек ги няма !
Като дадеш газ, клапите затварят поради това, че завихрянето е голямо. Отварят на ниски обороти за да подобрят завихрянето.
Като дадеш газ, клапите затварят поради това, че завихрянето е голямо. Отварят на ниски обороти за да подобрят завихрянето.
По-скоро е обратното. Във високите обороти трябва да има повече въздух, който на влезе в мотора. Няма завихряния по смисъла, който си написал. Това не е атмосферен мотор. Всичко е заради пуста екология. Отворре н ЕГР, повечко изгорели газове в колектора, също така и затворени клапи в същия момент. Така уж става по-екологичен.
Като дадеш газ, клапите затварят поради това, че завихрянето е голямо. Отварят на ниски обороти за да подобрят завихрянето.
Махни капака (пласмасовия) на мотора, запали мотора, гледай клапите (шината на колектора), кажи на някой да подаде газ и виж какво става, прецени на какъв принцип работят !
п.п.
Ако не работят - нали от фабричното по убаво нема - нов колектор ! А дано ама на дали !
GammaRay
22-07-2015, 23:01
Да, така е. Явно съм се заблудил, ама важното е, че поне си смених дисковете :D.
sasho_n2
27-07-2015, 08:49
Вече и аз съм с премаханти кпали. Реших да ги махна, преди да са направили някоя поразия. Първите ми впечетления са за доста по-добро ускорение, което може да се дължи и на новият съединител.
Как стои въпроса с вредните емисии? Има ли фрапираща разлика и каква е тя,мисълта ми е,дали са в норма,след като са махнати ЕГР и ДПФ?
Сорка,ако някъде,някой е питал преди мене,но не успях да прочета към момента.Но наистина ми е важно да знам как са емисиите.Благодаря.
Как стои въпроса с вредните емисии? Има ли фрапираща разлика и каква е тя,мисълта ми е,дали са в норма,след като са махнати ЕГР и ДПФ?
Сорка,ако някъде,някой е питал преди мене,но не успях да прочета към момента.Но наистина ми е важно да знам как са емисиите.Благодаря.
В каква връзка питаш?
Живея на място където ги следят тия неща и не искам евентуални главоболия,а глобите,ремонтите и данъците хич не са малки....от тук идва и дилемата 2,4 или 2,2.....и лееко съм на кръстопът.Та за това се интересувам.
Аз лично мисля че вихровите клапи нямат съществено отношение към екологията. Ако катализатора, дпф и егр си работят, вероятно няма да има проблем.
Живея на място където ги следят тия неща и не искам евентуални главоболия,а глобите,ремонтите и данъците хич не са малки....от тук идва и дилемата 2,4 или 2,2.....и лееко съм на кръстопът.Та за това се интересувам.
Не знам при твоето място как е.
Примерно в Англия част от прегледа на дизеловите коли е да се провери физически дали филтъра е на мястото си. Ако липсва или има очевидна манипулация по него, то не може да минеш преглед.
Но ако филтъра ти стои на място и е избушен, като не се вижда манипулация по него, то не могат да те хванат на прегледа, че си го махнал.
Да ,така е и тук..проверяват всичко.Но правят и замервания,аз за това се притеснявам....нямам идея тия тук как си карат дизеловите алфи.
Баси, тва живот ли е да не можеш да си махнеш дпф-а спокойно :D
Специално за Англия знам, че си има шано истории и там. Т.е. разни сервизи на индийци, на българи, пакита и поляци, където нашите номера минават.
alfa racer GTA
28-07-2015, 11:35
У България се минава и без ДПФ филтър ГПТ. На мен на замерването на ауспуха за въглеродни емисии ми показа 20.4 без да имам ДПФ филтър.
Мен това ме интересуваше,дали някой си е правил труда или пък е чул,има ли разлика(преди и след) и дали тя е в норми.
Кое не разбра от предишното ми мнение, че питаш пак?
А пък и ако ДПФ-а си работи и не прави проблеми, защо въобще си се запътил да го махаш?
Ок..мерси на всички.Мене газовете ме интересуваха....след елиминиране на въпросните елементи,без значение кое е било в изправност и кое не.
Нямам повече въпроси.
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.