View Full Version : Проблем с охлаждане
От общата тема:
Тръгнах по магистралата - спокойно 110-120км/ч /така близо 100км/ и като се набих в задръстването заради ремонта иииии чайника изкипя :)
Взе да хвърля антифриз през капачката на казанчето и температурата на таблото скочи на близо 110гр.
Отбих пуснах парното - никой, пипнах двата маркуча към радиатора - студени, радиатора също. Перката върти, като луда. Изхвърли близо 2л антифриз от капачката на казанчето. След чакане 10-15-мин да охлади - НЕ ИСКА. Тръбата от горе на радиатора става ту топла ту студена.
Загасих колата, изчаках 20мин да охлади. Запалих нормално на 90гр. веднага перката се пусна, термостата явно беше отворил и температурата падна. Парно - ИМА.
Според мен възможните причини, класирани от най-вероятната към най-малко вероятната са:
1 - Въздушна възглавница
2 - Превъртяло спрямо оста на помпата помпено колело, ако е пластмасово.
3 - Недобре работещ термостат.
ecotronic, ако може за съвет, защото и аз клоня към водна помпа.
Първо да кажа, че колата в движение, колкото и да се "мачка", няма проблем. Проблема е, когато спра и е загряла. Маркучето, което връща в казанчето, си има стабилна струя, но когато завърти перката, изведнъж тази струя спира и антифриза бавно качва нивото си и на таблото термометъра държи 100гр и не пада. Все едно помпата няма дебит да завърти течността.Парно си има. Когато подам газ струята идва отново и температурата рязко пада. Като погледна стуята отново си я има.
Маркучите, към радиатора са топли и меки и радиатора е загрят почти по цялата височина, може би 2 пръста отгоре е една идея по-студен.
П.С. Отвреме на време се чува едно високочестотно виене, на празех ход :), което не е от ремък със сигурност.
П.С.2 Смених капачката на казанчето, че на старата не и държеше клапана, но новата е на 1.2bar, което предполагам няма да е проблем!
П.С.3. После ще звънна на Румен да я преслуша, но ако може и вашите мниения :)
Да ви попитам,
колегите с TS мотори, когато отвори термостата, температурата рязко и много ли ви пада, защото, при мен първия път като отвори (на около 90С) и температурата пада рязко до 80С, но на следващите цикли на термостата не е така!
unlimitedman
13-03-2014, 22:39
Това го гледах на мойта докато бях закачил диагностиката и на компютъра си показва от 89 до 88 градуса , а на таблото все едно на 70 пада първия път. Според мен това си е някакъв дефект в уреда на таблото.
Ясно, мерси. :) Часът за "чичо доктор " е за вторник :cool:
Send from my Moto G using Tapatalk.
Направи тест за издухана гарнитура.
Симптомите са христоматиен пример за прецакано уплътнение на някой от цилиндрите.
Сменихме воден радиатор, защото стария се оказа "уеко" запушен :)
Проблема си остава!:oops:
Този уикенд /ако остане време/ ще сменя и термостат, поради съмнение за добрата му работа след първото задействане. Ако не се подобри състоянието другата седмица съм пак в сервиза. Поне термостата е 70лв, ще е добре да е той отколкото водна помпа.
То май освен проблем с изпарителя и връзките на газовата, както и водна помпа или датчици, нямам друго решение.
Ще направя и тест за газове, макар да не виждам симптоми за пробив в гарнитура на главата. Само кажете къде, че от два по-големи сервиза ме отсвириха - нямали тестери!:respect:
Ще взема да премеря и датчика на термостата и един термометър да премеря течността в казанчето
Състоянието:
"Парно има във всички случаи!
От малкия маркуч в казанчето си циркулира преди отваряне на термостата. При отварянето му първия път температурата пада.
При отворен термостат понякога няма, понякога има, струя от малкото маркуче в казанчето. Често се случва при пускане на перката.
При 90гр. радиатора е загрят по цялата си площ. Когато има струя всичко е нормално - пуска перка 1-ва степен, охлажда, спира перка, температурата пада на 90гр.
Когато няма струя - пуска перка 1-ва степен, 2-ра степен и температурата на таблото не пада, а расте бавно. В този случай пускам парното и подавам два три пъти газ И за 2 сек. температурата е паднала на 90гр.
Проблема е бягащ, т.е. не е постоянен.
...и запомнете чертата между 50 и 90 е 80 ;) както и между 90 и 130 е 100 ;)
Ако е така значи е загрявало до 95 и много рядко до 100гр. :)
ecotronic
19-03-2014, 09:36
Мисля, че смяната на термостата няма да реши проблема.
Считам също, че по-вероятната причина е в помпата и по-малко вероятната в газова възглавница.
Позамислих се малко и съм съгласен за термостата. Другата седмица, когато влезна в бокса направо ще я сменя помпата и ще пиша отзиви.
Send from my Moto G using Tapatalk.
Четох из темите за водните помпи и видях, че BUGATTI се споменава навсякъде. Въпроса ми е от къде я вземате тази помпа? В axm-auto има помпа GRAF /около 70лв/.
Препоръчайте марка, евентуално да не е с пастмасово колело.
ecotronic
20-03-2014, 14:13
В ТинКар имат помпа с метално колело. Струва около 60 лв. Моделът на помпата е WP0014 производителят - LPR (Италия)
Ето я тук (http://www.autopower.bg/%D0%B2%D0%BE%D0%B4%D0%BD%D0%B0-%D0%BF%D0%BE%D0%BC%D0%BF%D0%B0-lpr-alfa-romeo-166-sedan-2.0-t.spark-936a3b-wp0014-g168c43-i15997097.html#description).
Благодаря ecotronic, ще се разходя до Тин Кар! :)
Nikosaul
20-03-2014, 22:27
Само да напомня, че има значение и къде е свързан изпарителя, т.е. ако не се съмняваш в монтажа на изпарителя търси проблема в помпата, но както го описваш проблема ти е по-скоро въздух в системата. Не разбрах каква е нормалната температура когато си в движение, къде стои стрелката?
Тестовете за определяне на количество газове в охладителната течност са толкова точни колкото и ако бръкнеш с пръст и после го оближеш, ще дадеш един същ отговор. Ако е проблем с гарнитурата веднага ще го разбереш!!!
При движение стрелката стои на около 88гр. (малко преди 90гр). Газовата (така съм взел колата) я карам вече близо 10мес и не ми е създавала проблеми.
Писах стария собственик на "Алфата" каква е помпата и чакам отговор, та да затвърди диагнозата. :) Турбинката е на малко повече от 30К км.
Nikosaul
21-03-2014, 08:46
Колега, ако искаш направи следния тест: на загрят ДВГ до нормална работна температура (т.е. при отворил термостат), колата я остави да работи на място за около 10 минути, през което време поддържай 2000 об/мин., за това време температурата на ДВГ следва да се покичи до 105 - 107 градуса, и да падне на 85 - 87 градуса, като и двете степени на перката следва да се включват. Ако температурата продължително се покачва при поддържане на 2000 об/мин., то може да търсиш проблем с помпата. За твоя информация работната температура ти е добра!
Да не сваляш 2 пъти ангренажен к-кт си направи тест за гарнитура ;)
Тествах с тази прословута колба - няма проблем.
Смених термостата /нали съм си магаре/, обезвъздуших и от радиатора и от датчика на термостата но пак си остана проблема! Не че очаквах да стане нещо друго.:dark2:
Този термостат ще си го запазя, тъй като ми се струва ,че работи по-добре от стария.:handshake:
Nikosaul направих горния тест - температурата се покачи до малко над 100гр. и се задържа там - не падна надолу. Маркучето отново не пускаше вода. Изхвърли антифриза. Но това се случи след второто третото завъртане на перката. Или иначе казано като повървя около 15-20мин на място
Изключих газовата от крана на бутилката, падна налягането в рейката /нямаше газ/ и покарах на бензин - същата работа. Изключвам възможността за газова възглавница, както ми поясни и ecotronic.
Вече смятам да приключа с тестовете, защото според мен рискувам я глава да изкривя я гарнитура да духне :)
В сряда я карам при Румен. Няма какво да му мисля! Сменям тази помпа.
П.С. Като за първи път смених термостата за 35мин. Малко кофти се оказа смяната, че изпарителя е точно до него.
VooDoo-37
22-03-2014, 20:29
Пробвай със друга капачка на разширителния съд на антифриза. Охладителната система работи под налягане и ако капачката е повредена това би довело до по-висока работна температура на охладителната течност.
Пробвал съм колега и с оригинална, и с цялата цветна гама :) ! Все е едно и също!:icon_frown:
Аз си го обяснявам така: няма движение на антифриза и в двигателя течността се нагрява, тъй като няма по студена за да я охлади и се разширява, вследствие, на което избива от казанчето. Стрелката на температурата бяга вдясно. Когато нахлуе студена течност температурата спада. Когато помпата го върти всичко е наред.
Ама явно от високите температури пластмасата се "кашва" и превърта в оста. Когато е студена си тече стабилна стуйка в казанчето.
Оттук идва и въпросът те тая пластмаса само набита ли е на оста? Няма ли някакъв щифт или контра да я държи?:shoot:
ecotronic
22-03-2014, 21:14
Пробвал съм колега и с оригинална, и синя, и жълта и зелена капачка! Все е едно и също!:icon_frown:
Аз си го обяснявам така: няма движение на антифриза и в двигателя течността се нагрява, тъй като няма по студена за да я охлади и се разширява, вследствие, на което избива от казанчето. Стрелката на температурата бяга вдясно. Когато нахлуе студена течност температурата спада. Когато помпата го върти всичко е наред.
Ама явно от високите температури пластмасата се "кашва" и превърта в оста. Когато е студена си тече стабилна стуйка в казанчето.
Оттук идва и въпросът те тая пластмаса само набита ли е на оста? Няма ли някакъв щифт или контра да я държи?:shoot:
Ти беше споменал, че проблемът се наблюдава само при по-ниски обороти на мотора. Ако е така, е вероятно не просто турбината да превърта спрямо оста а да има отчупени лопатки. Поради това тя не може да направи достатъчен дебит при ниски обороти.
Де да знам - просто разсъждения. Докато не я отвориш, няма, как да разбереш.
Да така е! Когато съм в движение си държи нормална температура!
Онзи ден попаднах в едно 3км задръстване /тръгни-спри/ 20мин. се тътрихме и имаше нормална работа на мотора /загрява, перка, охлажда, изключва перка/ и когато вече аха да отлетя от задръстването и вдигна температура и с пускането на парното и подаване на газ 2-3 пъти до към 3-4к оборота и рязко падна до към 85гр.
Колега същия проблем го имам и аз . И чакам да взема някой лев и да сменя водната помпа. Но пиши какво е станало при теб. Моята е 1.6 Twin Spark и тя с Газово :cheers:
Nikosaul
23-03-2014, 13:41
Работните температури са ти добри, и на място и в движение, а и както изглежда всичко ти работи нормално, но от някъде имаш навлизане на въздух, и най-често това е от мембраната на изпарителя. Смени я водната, помпа ако нямаш информация кога е сменяна, за да ти стане по-спокойно, а и Румен ще ти обезвъздуши системата добре.
Румен ми се обади преди малко и според него не е от водната помпа - здрава е!
Някакви предположения? Възможно ли е нещо да запушва маркучи, канали, тръбопроводи? Всякакви мнение са добре дошли :) Преди смяната антифриза беше в ръжда целия!
Този охладител на маслото гледам, че май се пада най ниска точка, след отваряне на термостата ли се върти или е на малкия кръг :)
Едно клипче :Bolt:
https://www.youtube.com/watch?v=1YEy0RT7lcY
Досега са сменени:
- радиатор;
- термостат;
- температурен датчик;
- водна помпа;
- продухани охладителни пътища;
- изолиран изпарител.
и си продължава и продължава да спира притока на охладителна течност в казанчето. Прави го винаги когато е загряла. Колато поддържаш една равномерна скорост няма никакви проблеми.
Сега уикенда мисля да направя една промивка, но тъй като не намирам препарата на WURTH - Radiator Cleaner, съм взел на Holts - Speed flush.
Ако не се оправи пущината ше се сваля главата :)
Благодарности на Румен за отзивчивостта и за това че се е заел с моя проблем! :)
Vlado A.
02-04-2014, 22:04
Съжалявам. Дано не съм прав.
Пукната глава. Прави парни възглавници и затова водната помпа понякога не циркулира антифриза.
По-малко вероятно: гарнитура с пробив към охлаждането или пукнат блок.
Ако е пукната главата или гарнитура не трябва ли да надува дори, когато е студена? Балони в разширителния съд нямам.. Антифриз не губя.. То вече от толкова смени....
Владо, ако е възможно, обясни повече за тези парни възглавници, че ми стана интересно. :)
Сега видях в eLearn процедурата за откриване на прегряване и беше споменато да се провери нивото на маслото. Моето е малко под средата на мин-макс. Пише да се долее до максимум.
При отваряне на капачката "изфъсква" колкото ей така - да има. Сравнение с пежото ми, второто си държи доста добро налягане! Капачката ми е на 1.2bar
Ако трябва ще надуя системата, ще проверя връзките една по една.
Всичко започна от един теч на антифриз и след пристягане на връзките около термостата и на тройниците на газовата го елиминирах. От тогава стават проблемите!
Аз утре си получавам частите и ще сменям и аз водната помпа, но май мисля ,че няма да има резултат. Очаквам да ни държиш в течение. Аз също ще пиша и за моя проблем ,който е сходен с на колегата.
Vlado A.
03-04-2014, 10:02
Ако има пукнатина в горивната камера в главата, става въпрос за микро-пукнатина, а не за дупка. Така, че няма да има бълбукане в разширителния съд.
Микро-пукнатината може да се отваря, когато главата загрее. Ако главата на TS е алуминиева - още повече.
Горещите газове може да преминават през тази микро-пукнатина в антифриза като образуват малки мехурчета паро-газова смес.
Тези паро-газови мехурчета имат склонност да се разширяват и обединяват в по-голям мехур.
Доколкото знам АГУ изпарителя се "връзва" на малкия кръг на охлаждането.
Преди да притегнете съединенията около АГУ и термостата (предполагам към малкия кръг), вероятно тези паро-газови мехурчета са си намирали място да излизат от там.
След като сте ги стегнали и охл. система е станала по-плътна, мехурчетата са започнали да се събират в по-големи мехури и да се "разхождат" из охл. система като възможните резултати са следните:
- термостат - не реагира на температура на газове, затваря се и елиминира радиатора (описал си подобна ситуация);
- датчици за температура - отчитат по ниска температура;
- водна помпа - върти на "сухо" и не може да циркулира охл. течност (водната помпа е центробежна и за да работи трябва в нея да има течност, а не газ). Като вдигнеш оборотите вероятно през водната помпа преминава и охл. течност и временно има циркулация;
- разширителен съд - при отваряне на капачката, паро-газовите мехури се разширяват спонтанно и това предизвиква изтласкване на антифриз (описал си подобно ситуация). Иначе при затворена капачка, ако достигнат до разширителния съд, паро-газовите мехури просто излизат през клапана на капачката.
Като общ резултат - охл. система се държи неадекватно, няма съществена загуба на охл. течност, уредите показват странни стойности, може да няма и твърди маркучи. Изглежда като необезвъздушена система.
Така че, ако си решил да сваляш главата, нека проверят за пукнатина в горивните камери и по-скоро в главата, защото там повърхността е сложна, което е предпоставка за дефекти от леене или при експлоатация (може някога двигателя да е прегряван).
Всякакви мнение са добре дошли :)
Имал съм подобен проблем с радиаторчето на парното на 166-цата. Налапваше се с въздух цялата система. Беше отдавна и вече не помня точно какво-що, но газовата беше почнала да обръща на 90°С вместо на 50 точно по-тази причина - въздушна възглавница. След смяната му всичко се успа, колата и до днес е със залепена стрелка и антифризът не го пипа.
ecotronic
03-04-2014, 12:27
Ако има пукнатина в горивната камера в главата, става въпрос за микро-пукнатина, а не за дупка. Така, че няма да има бълбукане в разширителния съд.
Микро-пукнатината може да се отваря, когато главата загрее. Ако главата на TS е алуминиева - още повече.
Горещите газове може да преминават през тази микро-пукнатина в антифриза като образуват малки мехурчета паро-газова смес.
Тези паро-газови мехурчета имат склонност да се разширяват и обединяват в по-голям мехур.
Доколкото знам АГУ изпарителя се "връзва" на малкия кръг на охлаждането.
Преди да притегнете съединенията около АГУ и термостата (предполагам към малкия кръг), вероятно тези паро-газови мехурчета са си намирали място да излизат от там.
След като сте ги стегнали и охл. система е станала по-плътна, мехурчетата са започнали да се събират в по-големи мехури и да се "разхождат" из охл. система като възможните резултати са следните:
- термостат - не реагира на температура на газове, затваря се и елиминира радиатора (описал си подобна ситуация);
- датчици за температура - отчитат по ниска температура;
- водна помпа - върти на "сухо" и не може да циркулира охл. течност (водната помпа е центробежна и за да работи трябва в нея да има течност, а не газ). Като вдигнеш оборотите вероятно през водната помпа преминава и охл. течност и временно има циркулация;
- разширителен съд - при отваряне на капачката, паро-газовите мехури се разширяват спонтанно и това предизвиква изтласкване на антифриз (описал си подобно ситуация). Иначе при затворена капачка, ако достигнат до разширителния съд, паро-газовите мехури просто излизат през клапана на капачката.
Като общ резултат - охл. система се държи неадекватно, няма съществена загуба на охл. течност, уредите показват странни стойности, може да няма и твърди маркучи. Изглежда като необезвъздушена система.
Така че, ако си решил да сваляш главата, нека проверят за пукнатина в горивните камери и по-скоро в главата, защото там повърхността е сложна, което е предпоставка за дефекти от леене или при експлоатация (може някога двигателя да е прегряван).
Добро описание на ситуацията в която има микро-пукнатина.
Но аз мисля, че ако има такава, това ще доведе все пак до повишаване на налягането в системата (втрърдени маркучи) и до забелязване на мехурчета газ в разширителния съд. Но колегата не съобщава за такова нещо.
Ако наистина съществува връзка между появата на проблема и притягането/ремонта на връзките по тройниците а не е просто съвпадение, то е добре да се свалят всички маркучи и да се проверят за вътрешни наранявания, прегъвания, частични запушвания и пр.
Владо, благодаря за подробната информация. Има логика в това,което пишеш.
Наистина маркучите съм ги стискал,дори когато вдигне температура и не са твърди. Допирам им стените.
Според Румен нещо някаде се е запречило.
Sent from my XT1032 using Tapatalk
Vlado A.
03-04-2014, 13:34
Писах "Дано не съм прав".
Но от къде ще дойде нещо за да се запречи някъде?!
Успех!
badboy_pl
03-04-2014, 18:04
Vlado A. ще ме прощаваш ама как ти ги ражда главата тия всичките работи дето ги изписа?
Nikosaul
04-04-2014, 07:43
Здравей, Friday, има две места от които системата се нагълтва с въздух и това са радиаторите (този за охлаждане и този на парното), както и от изпарителя (които вече си шунтирал). Понеже видях че имаш газово и за това го набедих първо него.
Предполагам че проблема се генерира от радиаторите за охлаждане, на които да са се разпоили част от ламелите и при достигане на работна температура започва да навлиза въздух от там. Съответно ще има и теч (по-малък или по-голям в зависимост от проблема), но той се забелязва трудно, защото се изпарява бързо при достигната работна температура, а нивото на антифриза спада незабележимо бавно (примерно за около четири месеца ще долееш 500мл).
Запушване нямаш! Недей да губиш време в търсения на такъв проблем.
Нормално е в охладителната системата да има налягане и когато отвориш капачката то да се освобождава. Системата е проектирана да работи под налягане!
Главата ако е спукана или има микро пукнатина отново има тест, който ще докаже или отхвърли това твърдение.
Съвет: при загрят ДВГ огледай добре отдолу радиатора за охлаждане, огледай и присъединителните щуцери.
lordliness
04-04-2014, 09:03
Как хем системата е под налягане, хем влиза въздух?
ecotronic
04-04-2014, 10:20
Въздух може да навлезе само когато системата изстине. Тогава в системата може да се получи подналягане. Не знам дали клапанът на капачката отваря при тази ситуация за да се изравни налягането в системата с атмосферното при студен двигател.
Но всичко това ми се струва малко вероятно в конкретния случай.
Аха аха на мойта ..
Въздух може да навлезе само когато системата изстине.
Именно. Точно такъв проблем съм имал. Влиза като стой та гледай .. В конкретния случай не се знае дали е от това, но все е някаква насока от патил. :)
lordliness
04-04-2014, 10:55
Налягането се изравнява с атмосферното при изстинал двигател. Няма как да влиза въздух. Е ако алфа имат някаква различна разработка да влиза въздух- може. Карал съм коли с различни пробиви няма въздух. При изстиване веднага почва да тече.
ecotronic
04-04-2014, 11:05
Налягането се изравнява с атмосферното при изстинал двигател. .......
Как става това?
Налягането се изравнява с атмосферното при изстинал двигател. Няма как да влиза въздух. Е ако алфа имат някаква различна разработка да влиза въздух- може. Карал съм коли с различни пробиви няма въздух. При изстиване веднага почва да тече.
Няма ли как? :) Пукни си един маркуч по избор и гледай сеир.
lordliness
04-04-2014, 12:03
Няма ли как? :) Пукни си един маркуч по избор и гледай сеир.
Ако е пукнат антифриза ще изтече бързо. Имам спомени за капачки с два клапана.
Имах една кола която почна да тече от някои скоби само когато изстинеше. Нямаше проблем с въздушни възглавници. При малки пробиви би трябвало да не влиза въздух. Една от колите цяла зима мирише вътре на антифриз от радиаторчето но не влиза въздух. Защо?
Мисля, че имам напредък. Това е антифриза, който източих при 70гр. загряла кола, след престой 1 ден.
Бутилките са по 1.5л.
Снимките:
http://prikachi.com/images/213/7227213o.jpg
http://prikachi.com/images/216/7227216r.jpg
някаква зеленикава и лепкава гняс :)
Отделнно, сложих добавката по-горе за прочистване и вече 2 дни и 100км градско не е правила проблем. Направи проблем само един път отначало, когато точно бях сложил добавката. В другото време работната температура по таблото беше м/у 87 и 93-4гр.
Отделно, че и казанчето днес протече, което ме навява на мисълта, че е било проблемно, но не се е виждал теча.
Утре ще взема ново казанче, ще източа добавката, ще промия и ще налея антифриз. Дано да се оправи моята сага!
Налягането се изравнява с атмосферното при изстинал двигател. Няма как да влиза въздух. Е ако алфа имат някаква различна разработка да влиза въздух- може. Карал съм коли с различни пробиви няма въздух. При изстиване веднага почва да тече.
Въздух влиза за да се изравни налягането, не само при Alfa! Няма как иначе.
Как става това?
При загрявяне антифриза се разширява - налягането се покачва, капачката изпуска определено количество въздух поддържайки в системата налягането за което е настроена. При изстиване антифриза се свива - в системата се получава подналягане и навлиза въздух и то през капачката.
Ако е пукнат антифриза ще изтече бързо. Имам спомени за капачки с два клапана.
Имах една кола която почна да тече от някои скоби само когато изстинеше. Нямаше проблем с въздушни възглавници. При малки пробиви би трябвало да не влиза въздух. Една от колите цяла зима мирише вътре на антифриз от радиаторчето но не влиза въздух. Защо?
Защото е била изправна капачката т.е. втория клапан (... спомени, спомени...) който не допуска системата да остане под разреждане отваря и въздуха влиза от там в казанчето, иначе се получава това което е описал code:- въздух влиза кадето има неплътности.
Накрадко капачката има два клапана, както казах преди това не само при Alfa.
lordliness
06-04-2014, 09:20
Според мен аз твърдя същото. Ако пробива е голям ще влезе въздух от пробива преди да отвори клапана, но после ще изтече антифриза от същия пробив. И тогава наистина има проблем с въздуха :)
При малки пробиви не влиза вероятно въздух защото досега радиаторчето на парното вече трябваше да има въздушна възглавница и да нямам парно, но ти си работи прекрасно.
Според мен аз твърдя същото. Ако пробива е голям ще влезе въздух от пробива преди да отвори клапана, но после ще изтече антифриза от същия пробив. И тогава наистина има проблем с въздуха :)
При малки пробиви не влиза вероятно въздух защото досега радиаторчето на парното вече трябваше да има въздушна възглавница и да нямам парно, но ти си работи прекрасно.
Няма начин! При изправна капачка преди да отвори въпросния клапан има свръхналягяне - по-голямо от атмосферното. Тогава тече антифриз навън под налягане и става лошо особено при голям пропуск.
В горния пост обясних защо парното е ок: - капачката работи правилно.
lordliness
06-04-2014, 12:41
Имах една друга кола която течеше от неплътност на гумени съединения само когато изстине и никога когато е загряла ( защо) ;) и пак не влизаше въздух.
ecotronic
06-04-2014, 12:46
Имах една друга кола която течеше от неплътност на гумени съединения само когато изстине и никога когато е загряла ( защо) ;) и пак не влизаше въздух.
А като течеше, какво заместваше обема на изтеклата течност?
lordliness
06-04-2014, 13:00
А като течеше, какво заместваше обема на изтеклата течност?
Въздух, който влиза през клапана на казанчето където е нормално да има въздух и не прави въздушни възглавници, а не през неуплътненото място. ;)
ecotronic
06-04-2014, 13:08
За да не тече, когато има налягане в системата а да тече при липса на такова, вероятно причината е в температурата а не в налягането. Т.е при ниска температура някое уплътнение се свива или намалява еластичността си. Или пък ситуация в която самото нялягане води до запушване на пробива и когато то намалее, пробивът се отваря.
За да не тече, когато има налягане в системата а да тече при липса на такова, вероятно причината е в температурата а не в налягането. Т.е при ниска температура някое уплътнение се свива или намалява еластичността си. Или пък ситуация в която самото нялягане води до запушване на пробива и когато то намалее, пробивът се отваря.
Температурата променя плътността на съединенията. Факт.
Но аз никога не изключвам налягането като фактор когато става дума за охл. сист. на ДВГ.
Мисля, че цялата дандания, е че навлиза въздух в системата, както каза Nikosaul и както вметна Code! :handshake:
Двата радиатора са сменени с нови, така, че ги изключвам за проблеми.
Вчера сутринта обезвъздуших /със старото казанче/ и цял ден карах като пич :) с ниво на охлаждащата течност на минимума. Сутринта отново направи проблема. Пак обезвъздуших и пак цял ден карах... :)
Правя си извода, че при изстиване на ДВГ влиза въздух от някъде.
Преди малко смених казанчето, пристегнах всички скоби/ останаха само тези които влизат в купето за парното, че са малко клечене/ и обезвъздуших. Направо ми се замая главата колко въздух изкарах. Направих едно пробно 20мин. каране във всички режими и нямаше НИКАКЪВ проблем :sleepy:
Ще видя как се държи след като изстине!
Направи ми впечатление, че големия маркуч на радиатора и този от казанчето вътре се ронят. Явно трябва да се сменят!
Та в тази връзка някой има ли впечатление от силиконовите маркучи за охлаждане? Изработват ли някъде по модел?
ЕДИТ:
Колеги, засега всичко е наред с новото казанче и капачка. Днес се набих в най-големите задръствания в София и мотора работеше като "часовник" :)
GPS Speedometer: :not-fair:
Total Distance - 9.8km
Moving Time - 17:26min
Stopped Time - 42:25min
Total Time - 59:51min
Moving Average - 23km/h
Overall Average - 11km/h
Nikosaul
08-04-2014, 16:54
Маркучи бих ти препоръчал оригинални гумени да си вземеш и хубави скоби без остри ръбове и с взъможност за стягане.
Ако в антифриза намираш малки черни топченца, които приличат много на масло, но не е, то повечето маркучи са ти за смяна - проблема е бил неглежиран дълго време.
Силиконови маркучи и то правени в БГ - неоправдана инвестиция. Втърдяват се твърде бързо.
Проблема излезе наяве.
http://images.tapatalk-cdn.com/15/11/06/a6122c1a8c906fd6618e2e46f9446322.jpg
Sent from my XT1032 using Tapatalk
Всичко си дойде на мястото след смяната на гарнитурата. Вече не прегрява. Колко ми е чисто буталото на първи цилиндър :) Като се скъса гарнитурата и между цилиндрите стана "олеле майко".
149148
149149
Ако знаех, колко се разглабя за да се свали "тиквата", щях да се замисля. За едно малко болтче да свалиш цял компресор със стойката - е не може да е вярно. Отиде ми 2ч. време само да вкарам всмукателния колектор към главата...
Самите инструменти ми излезнаха сигурно колкото труда в сервиз.
Поне се възползвах и си смених и ремъците и ролките, както и всички маркучи по охладителната система.
Темата е изчерпана! Благодаря на всички Ви за съветите. Форума ми даде доста полезни съвети относто зацепването на ремъка. Специални благодарности на ecotronic, от чиито мнения във форума се възползвах на 100%, както и мнението на n_netov относно свалянето на ремъците.
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.