PDA

View Full Version : Авто аларма или втори ключ?



Zlobich
21-04-2014, 09:06
Чудя се кое ще ми излезе по-евтино? :rolleyes:
Искам друг ключ за алфата,че с този страничен бутон който почти се е разкапал вече ми писна.
Има ли вариант да се направи ключ с бутони които да управляват фабричния модул за централното и кач пара ще чини?
Другия вариант е някаква аларма с две дистанционни и да си направя обикновен ключ? Има ли аларми на които дистанционното да е на ключа?
Търси се най-ниската оферта?

ecotronic
21-04-2014, 16:45
Най-евтино ще ти излезе нов приемник с дистанционни (без аларма).
Примерно такъв:

http://constructor.bg/shop/product_info.php?cPath=315&products_id=12021

Добре е да е със скачащ код.


Ако ти трябва само за централното, дистанционното може и да е едноканално, което е по-евтино.

Zlobich
21-04-2014, 18:23
Да трябва ми просто да отключва и заключва. Лесно ли ще стане подмяната на оригиналното с този афтърмакет продукт? Ако някой има схена с кабелите на оригиналното ще ме улесни и ще успея да си го монтирам сам,така ще трябва да си направя само един ключ и ще забравя за скапания гумен бутон.

ecotronic
21-04-2014, 18:29
Дистанционното от линка, който пуснах по-горе е доста "гъвкаво" по отношение на конфигурирането и поради това не би трябвало да е проблем заместването на оригиналния приемник с него. На 166 - ца вече е правено.
Кажи за каква кола става въпрос и ще изнамерим конкретната схема на свързване.
Впредвид на това, че 2 - каналното е с 3 лева по-скъпо от едноканалното, те съветвам да си вземеш 2 - канално. Така ще можеш да ползваш втория канал за нещо друго.

Zlobich
21-04-2014, 23:54
Колата е 156 JTD 1.9 105hp.
модула се намира в багажника от горе на кората е захванат,ако се намери схемата,няма да ми е проблем да подменя модула и да свържа новия.

cufti
22-04-2014, 00:17
Колата е 156 JTD 1.9 105hp.
модула се намира в багажника от горе на кората е захванат,ако се намери схемата,няма да ми е проблем да подменя модула и да свържа новия.

Колега,можеш ли да ми кажеш къде се намира този модул на АР 156 1.8ТС?

Zlobich
22-04-2014, 06:31
Погледни дали не е като при мен,отвори багажника,свали мокета в горната страна,като дръпнеш мокета ще видиш кече което изолира. Раздърпай кечето и някъде около крушката за багажника има една черна кутийка,там е моят модул.
Ако не е там,огледай се хубаво в таблото с бушоните,може там да са го сложили при теб.

ecotronic
22-04-2014, 13:49
Колата е 156 JTD 1.9 105hp.
модула се намира в багажника от горе на кората е захванат,ако се намери схемата,няма да ми е проблем да подменя модула и да свържа новия.

Ето я схемата:

http://snimki.be//store/1/211398163494.jpg


Приемникът е M35.

Импулси с напрежение 0V би трябвало да излизат на пин 5 или 6 в зависимост от командата.

Би трябвало централното да редува отключване и заключване при окъсяването на въпросните пинове.

Същото ще се постигне, ако се окъсяват пинове 15 и 16 от букса "B" на модула за централното (M40).

kolev
22-04-2014, 13:56
какво значи "обикновен ключ" нали се сещаш че в твоя седи чипа на имобилайзера. върви на ключар да ти го копира и си сложи аларма и това е. за какво ти е централно като за същите пари слагаш аларма с много повече функции.

Zlobich
22-04-2014, 17:25
Колега благодаря ти за схемата,ще я разгледам и като ми остане свободно време ще действам.:handshake:
Приемника в самия модул ли е или се намира на друго място?

ecotronic
22-04-2014, 17:34
Колега благодаря ти за схемата,ще я разгледам и като ми остане свободно време ще действам.:handshake:
Приемника в самия модул ли е или се намира на друго място?

Не, приемникът е там под задната кора откъм багажника, както си го казал по-горе а модула за централното е отпред вдясно от централната конзола около жабката.

dimitar_vd62
22-04-2014, 17:35
...

ecotronic
22-04-2014, 18:12
Има вероятност при теб да е монтиран другаде. Иначе фабричното му място е там под кората.
Най-сигурният начин за да го намериш е като тръгнеш по жицата откъм модула за централното. Твърде е вероятно да се намира някъде около предното стъкло за да има все пак "видимост" към антената.

Zlobich
22-04-2014, 18:48
Не, приемникът е там под задната кора откъм багажника, както си го казал по-горе а модула за централното е отпред вдясно от централната конзола около жабката.

Ще огледам да го намеря. Благодаря ти.

dimitar_vd62
22-04-2014, 19:31
...

ecotronic
22-04-2014, 19:52
Би трябвало да е антенния усилвател за радиото.

ivan dimitrov
22-04-2014, 20:39
---

ecotronic
22-04-2014, 21:04
А не е ли задьлжително да е двуканално? Като гледам схемата на централното, сьщото е като при 146. Гледайки разликата м/у дву и три канално, едноканалното може да се окаже с едно реле.

Действително едноканалното е с 1 реле, но това не е проблем тъй като логиката според която се задейства релейния изход е програмируема, примерно като NC или NO или кратък импулс.
Това е напълно достатъчно, защото и централното по отношение на входното си въздействие работи като Т тригер.
Не знам защо при модула от схемата на 156 има отделен вход за изхода на приемника. При 166 - цата двата изхода на приемника са свързани направо паралелно на девиаторите на вратите (означените пинове 15 и 16 от горната схема) . Така при кратковременно окъсяване на тези 2 пина централното последователно ще заключва и отключва.

ivan dimitrov
22-04-2014, 21:22
---

ecotronic
22-04-2014, 21:34
Разгледах го току що. В режим едно и с едно реле може да се получи, обаче става грозна история.
Пьрво - няма да може да се използва ключьт
Второ в едното полужение релето ще консумира посоянно.
При 146 тригерьт е RS , като гледам и при 156 е така.

Режим 1 определено не е най-подходящият. Най подходящ е режим 6.

Ако разглеждаме двата входа като R и S, действително логиката е на RS тригер.
Това обаче не е необходимо поради наличието на нулев потенциал винаги на някой от входовете.
Заради това, ако окъсяваме импулсно тези 2 входа логиката става тази на Т тригер. Т.e - всеки импулс води до преобръщане на предишното състояние.

ivan dimitrov
22-04-2014, 21:48
---

ecotronic
22-04-2014, 21:53
Не, работи си като RS. Серия нули на R води до еднократно обрьщане на сьстоянието, ако преди това е било в "другото". Сьщото е с S. Поне при 146 гарантирано е така.

Съгласен съм, но така трябва да се ползват и двата канала на приемника. Единия да замасява R -входа а другия S - входа.
Това което аз предлагам работи чудесно с единия канал на дистанционното - NO контакт, свързан между R и S и затварящ за 0,5 сек. винаги, когато има подадена команда.

ivan dimitrov
22-04-2014, 22:15
---

ecotronic
22-04-2014, 22:21
Така би станало, стига времето за "задьржане" на релето да е под секунда. Инак рискуваме да се вьрне в обратно полужение механизма. Видях че му дават секунда в описанието. Абе... по добре колегата да си вземе двуканално, да "си вьрже гащите".

С продължителност на импулса от 0,5 сек. си работи безпогрешно.

И да не забравяме все пак и, че хората са свикнали да отключват и заключват АР с натискането на един и същи бутон. А вторият канал може да се ползва примерно за отваряне на багажника там, където има електрическо такова. Или за нещо друго.

Zlobich
23-04-2014, 20:07
Днес се разрових,открих модула,открих и управлението.
Управлението е закрепено под тапета на горната част на багажника,а модула на централното е зад жабката,за да се достигне до него трябва да се демонтира цялата жабка.
Ако правилно разбирам схемата колега,трябва да окъся сивия и черния за да задействам команда отключи/заключи?
Не посмях да окъсявам,защото на схемата са 5 извода,а на управлението при мен има 6?

ecotronic
24-04-2014, 14:09
Днес се разрових,открих модула,открих и управлението.
Управлението е закрепено под тапета на горната част на багажника,а модула на централното е зад жабката,за да се достигне до него трябва да се демонтира цялата жабка.
Ако правилно разбирам схемата колега,трябва да окъся сивия и черния за да задействам команда отключи/заключи?
Не посмях да окъсявам,защото на схемата са 5 извода,а на управлението при мен има 6?

При теб са 6 проводника, защото този от пин 2 го има като окабеляване, но не се ползва (не е ясно, за какво служи).

реално значението на пиновете е следното:

2 - не се ползва
3 - +12V - постоянни
4 - шаси
5 - управление на централното - изход 1
6 - управление на централното - изход 2
7 - +12V - при контакт.

Би трябвало да са така означени на снимката:

http://snimki.be//store/1/821398337059.jpg


Направи следното:

1 - Изключи буксата от приемника.
2 - Провери дали на пин 3 има +12V постоянно и на пин 7 - +12V на контакт.
3 - Ако това е вярно, бодни един проводник в пин 4
4 - С другия край на проводника допирай последователно пинове 5 и 6 и виж дали централното сработва.
5 - Ако дотук всичко е наред, пробвай да окъсиш за кратко пинове 5 и 6 и виж дали централното пак ще сработва. Би трябвало при това окъсяване да редува отключване и заключване при всяко окъсяване.



PS:

Видях за какво служи пин 2 - за връзка към фабрична аларма а така също това е и К - линията за програмиране на приемника.

Zlobich
24-04-2014, 15:19
Благодаря ти колега,довечера ще направя проверката.

Zlobich
24-04-2014, 19:32
Всичко е точно както си го написал колега.:bravo:
Остава само да монтирам допълнителен блок за управление на модула на централното,или направо цяла аларма. Благодаря ти.

ecotronic
24-04-2014, 20:51
Хубаво! :)

Като решиш, какво ще вземаш, дай конкретна схема и ще помагаме, ако трябва за свързването.

Zafo_84
24-04-2014, 21:04
Ако позволи колегата автор и аз да се включа но с въпрос?

по този описан начин може ли да се свърже аларма към този модул,и да се задейства със централното като се заключи да се активира алармата а като се отключи да се се активира ,става въпрос за проста аларма без имобилайзери и тнт,само за пищенето,целта ми е да нямам второ дистанционно?

ходил съм при доста алармаджии и ми казват че е невъзможно,но тук в провинцията съм сигурен че не са много наясно!

ecotronic
24-04-2014, 21:23
Ако позволи колегата автор и аз да се включа но с въпрос?

по този описан начин може ли да се свърже аларма към този модул,и да се задейства със централното като се заключи да се активира алармата а като се отключи да се се активира ,става въпрос за проста аларма без имобилайзери и тнт,само за пищенето,целта ми е да нямам второ дистанционно?

ходил съм при доста алармаджии и ми казват че е невъзможно,но тук в провинцията съм сигурен че не са много наясно!

Това, което искаш е възможно в повечето случаи. Но за целта е необходима лека преработка на самата аларма.

Повечето аларми съдържат приемника за дистанционното в себе си. Често пъти той е обособен и като отделна малка платка върху основната. Това, което трябва да се направи е да се откачи изхода на вградения приемник от входа на същинската аларма и към въпросния вход да се свърже изхода на приемника от колата. Може да се наложи свързването да се съгласува с няколко пасивни елемента.

Накратко - това почти винаги е възможно, но трябва да се пипне с поялника в алармата.

Zafo_84
24-04-2014, 21:37
Това, което искаш е възможно в повечето случаи. Но за целта е необходима лека преработка на самата аларма.

Повечето аларми съдържат приемника за дистанционното в себе си. Често пъти той е обособен и като отделна малка платка върху основната. Това, което трябва да се направи е да се откачи изхода на вградения приемник от входа на същинската аларма и към въпросния вход да се свърже изхода на приемника от колата. Може да се наложи свързването да се съгласува с няколко пасивни елемента.

Накратко - това почти винаги е възможно, но трябва да се пипне с поялника в алармата.


каква трябва да е алармата,колега и сега по празниците ще съм по софия дали ще е възможно да направим трансформацията и за колко пари ще става въпрос?

ecotronic
24-04-2014, 22:17
каква трябва да е алармата,колега и сега по празниците ще съм по софия дали ще е възможно да направим трансформацията и за колко пари ще става въпрос?

Има и готови такива аларми, които са без дистанционно управление и се задействат при сработването на фабричното централно.

Примерно такава (http://shopping.bg/alarmena-sistema-za-avtomobil-portman-am308).

Така не е необходимо да купуваш аларма с дистанционно, която после да се преправя.

Просто се обади на някой търговец на аларми и обясни, какво искаш.

dimitar_vd62
24-04-2014, 23:18
...

ecotronic
24-04-2014, 23:28
Докато ползвах антирадари, непрекъснато се сдобивах с по някой фиш/акт за превишена скорост.

Откакто не ползвам, нямам документирани такива нарушения.

Докато ползвах аларми се скъсваха да ми чупят стъклата на колата и окрадоха всичко, което можеше да се открадне.

Откакто не ползвам аларми, нищо не са ми крали.


Странна работа. Да не чуе онзи с рогата :)

Zlobich
25-04-2014, 06:46
SPAM
Лично моето мнение е,че алармата е една голяма безсмислица.Дори и да се задейства,докато слезна от четвъртия етаж те ще са офейкали. Да слизам да се правя на супер герой също не ми се занимава,набедят ли те ще те ошушкат с или без аларма.
Екотроник да се пооправи времето и ще се захвана с монтаж,ще направя хубав снимков материал и ще оформя темичка.

Zafo_84
25-04-2014, 09:49
Съгласен съм ама застрахователите я искат за каското иначе и мен ме дразни да пищи и да ме дига по всяко време на денонощието че е минала някоя котка по капака или е минал някои тунинг шопат без генерация!

kolev
25-04-2014, 10:32
ми алармата можеш да си я настроиш кога да се задейства, колко силно да пищи /или изобщо дали да пищи/. освен това ти показва дали се е задействала.
е при това положение за какво ти е централно.

Zlobich
25-04-2014, 20:36
Ами моята няма аларма,но си имам пълно авто каско в Булстрад.
Семейното вито и то няма аларма,също е с пълно каско.
И двете коли са с фабрични имобилайзери.
Нека продължим дискусията в някоя обща тема за да не пълним тази с излишни коментари :rockon:

dimitar_vd62
25-04-2014, 21:06
...

Zlobich
26-04-2014, 15:39
При теб са 6 проводника, защото този от пин 2 го има като окабеляване, но не се ползва (не е ясно, за какво служи).

реално значението на пиновете е следното:

2 - не се ползва
3 - +12V - постоянни
4 - шаси
5 - управление на централното - изход 1
6 - управление на централното - изход 2
7 - +12V - при контакт.

Би трябвало да са така означени на снимката:

http://snimki.be//store/1/821398337059.jpg


Направи следното:

1 - Изключи буксата от приемника.
2 - Провери дали на пин 3 има +12V постоянно и на пин 7 - +12V на контакт.
3 - Ако това е вярно, бодни един проводник в пин 4
4 - С другия край на проводника допирай последователно пинове 5 и 6 и виж дали централното сработва.
5 - Ако дотук всичко е наред, пробвай да окъсиш за кратко пинове 5 и 6 и виж дали централното пак ще сработва. Би трябвало при това окъсяване да редува отключване и заключване при всяко окъсяване.



PS:

Видях за какво служи пин 2 - за връзка към фабрична аларма а така също това е и К - линията за програмиране на приемника.

Сега монтирах модула за управление,изнакна един проблем,който мисля,че няма как да се реши.
Когато допра 6 до 4 централното сработва,но ако допра 5 до 4 не сработва. За сега съм го вързал да отключва с връзка между 5 и 4. Заключвам като окъсявам 5 и 6. Проблема е,че ако натисна повторно бутона за отключване след като съм отключил подава пак импулс и заключва.

ecotronic
26-04-2014, 16:10
Нали не си забравил, че има блокировка на централното срещу повече от определен брой команди за определено време?

Може това да е причината за да не сработва в единия случай.
Изчаквай по 1 минута между отделните команди и пробвай.

Zlobich
26-04-2014, 17:17
Току що проверих,за съжаление не сработва към маса.
Другия си сработва към маса.

ivan dimitrov
26-04-2014, 19:14
---

Zlobich
26-04-2014, 20:48
И сега работи,въпроса е,че ако натисна два последователни пъти отключване или заключване заключва и отключва. Въпроса е какво окъсявам с тези два кабела 5 и 6?

ivan dimitrov
26-04-2014, 21:24
---

dimitar_vd62
26-04-2014, 21:31
....

Zlobich
26-04-2014, 21:43
5 и 6 са входовете за отключване и заключване на централата. Нормално ключьт/приемникьт подава 0 на единият или другият проводник. При свьрзването което реализирате с едноканален модул, окьсявайки 5 и 6 трябва да се получи точно това което казвате че се получава. Всяко следващо натискане на бутоньт "обрьща" сьстоянието. Ако искате да използвате различни бутони за откл/закл. то ще трябва да използвате и вторият канал на модульт.

Това което отчитам като грешка днес е,че когато подавах - на 6 и не сработваше,ако това е кабелът който дава команда за отключване вратите ми бяха отключени,не се уеетих да затворя вратите да заключа и да видя дали ще сработи отключването. Ако правилно разсъждавам по единия кабел подавам - за заключване а по другия подавам - за заключване,минуса ми е общ и за двата канала.

ecotronic
26-04-2014, 21:45
И сега работи,въпроса е,че ако натисна два последователни пъти отключване или заключване заключва и отключва. Въпроса е какво окъсявам с тези два кабела 5 и 6?

Колега кажи, кой точно комплект приемник + дистанционно си монтирал.

ivan dimitrov
26-04-2014, 22:03
---

Zlobich
26-04-2014, 22:28
Модула е "octopus YK67".
Утре ще пресвържа правилно кабелите и ще използвам бутона за отключване и бутона за заключване.
Това беше като схема в кутийката на модула
Не можах да се ориентирам по нито една от картинки,успях да намеря нормално отворен контакт при натискане на бутон заключване и нормално отворен контакт при натискане на бутон отключване.
Утре ще свържа двата канала към "-" изходите им към 5 и 6,надявам се да се получи.

dimitar_vd62
26-04-2014, 23:10
...

Zlobich
27-04-2014, 07:23
Оправих грешката си,сега ще се опитам и да обясня какво направих.
пинове 5и6 - отключване и заключване.
За целта намерих Нормално отворените контакти на модула за отключване и заключване.
Единия край вързах към "-" а другия на 5,същата процедура и за 6 единия край към "-" другия към 6.
Подавайки сигнал с бутона,в модула сработва реле,което променя състоянието на нормално отворения контакт в нормално затворен за кратък интервал от време(импулс необходим да заключи). С командата отключи също сменяме състоянието на нормално отворения контакт за кратък интервал от времена затворен,така получаваме импулс необходим за отключване.
Задължително по един диот на връзката към мигачите,ако нямате такава.

ecotronic
27-04-2014, 13:49
И така става.

Само да поясня, че практически дистанционното ти е 2 - канално. А схемата на централното е пригодна, както за 2 канално, така и за едноканално.

Т.е - ако свържеш нормално отворения контакт на едното реле между 5 и 6, ще можеш да отключваш и заключваш с последователно натискане на един и същ бутон. Вторият бутон с второто реле могат да се ползват за нещо друго.

Zlobich
27-04-2014, 14:41
Модула има още няколко опции,за момента мисля да използвам двата канала. По натам,ако ме удари шапа може да електрифицирам и ключалката на багажника.

ivan dimitrov
27-04-2014, 14:51
---

kolev
28-04-2014, 10:17
много китайско ми изглежда на мен.

Zlobich
28-04-2014, 14:08
Кое ти изглежда китайско ?

kolev
28-04-2014, 17:35
за 30лв си взел китайско централно със съмнително качество и дистанционни като от пакет с пуканки. за ~50лв можеше да вземеш българска аларма която е поне 1000 пъти по-добра, а ако сирената толкова те дразни, не я връзвай. но свършило е вече.....

Zlobich
28-04-2014, 18:20
Я отвори българската аларма и виж какво пише на карантията? От къде са внесени частите,че в България не ми е известно да се произвеждат?
Да предпочетох да не си правя инсталацияра на шопска салта.

kolev
29-04-2014, 10:29
ами произвеждат се, а отвори китайската да видиш студените спойки, как припоя е на зърна и как като го бутнеш с поялника се разпада. схемата и елементите дори не ги коментирам. но монтирал си го вече, така че няма значение.

Zlobich
29-04-2014, 13:15
Това е добра новина,би ли споделил магазини в които мага да намеря елементи произведени в България,примрно сега ще трябва да си взема 2бр. диоди. Насочи ме към българското щом е по-качествено,а модула като се разпадне ще пиша колко време е изкарал.

ecotronic
29-04-2014, 13:28
За български елементи не знам, но тук (http://www.comet.bg/en/contacts/?map=17) можеш да намериш, каквото ти трябва.

Zlobich
29-04-2014, 17:44
Затова питам колегата,да не пази в тайна къде можем да пазаруваме чаркаляци.