PDA

View Full Version : Газ на 159 3.2 V6 JTS



zhush
04-05-2014, 15:26
Здравейте,
Мисля да слагам газ на 159 3.2 V6 JTS Q4.
Интересувам се какви са възможните варианти и системи за конвериране, които са ви известни ? Аз до колкото видях набързо или трябва да е система за двигатели с дирекно впръскване или система с течна фаза. Но все още не съм намерил някоя вече конверирана 159ка или Брера. Има ли някои такава да даде малко повече инфо ?

nickgaidarov
05-05-2014, 06:54
...

Доко
05-05-2014, 14:29
Притежаваш великолепен автомобил - и като технически характеристики, и като визия. На такава кола не се слага газова уредба. От техническа гледна точка недостатъците на газовите уредби не са нито чак толкова много, нито чак толкова съществени - ако съм на пет-шест уискита лесно бих се съгласил, че дори са пренебрежимо малки. Само че при лукса на 159-ката да сложиш газова уредба започва да лъхти на бедност някак си.

Аман от баровци, пфффф......:throw:

RPWWD
05-05-2014, 14:44
LPI Виале за няколко бона е решението на твоя проблем. Предвид факта, че ще я караш поне няколко години преди да успееш да я продадеш, инвестицията си заслужава.

Lyubo
05-05-2014, 14:45
Притежаваш великолепен автомобил - и като технически характеристики, и като визия. На такава кола не се слага газова уредба. От техническа гледна точка недостатъците на газовите уредби не са нито чак толкова много, нито чак толкова съществени - ако съм на пет-шест уискита лесно бих се съгласил, че дори са пренебрежимо малки. Само че при лукса на 159-ката да сложиш газова уредба започва да лъхти на бедност някак си.

Подкрепям колегата.

mordohy
05-05-2014, 15:17
За тия мотори, слагането на газовата уредба е по-скоро въпрос на спорт, а не на разумно решение. Сложиш ли газ-забравяш за бензина.

nickgaidarov
05-05-2014, 20:26
...

robygas
06-05-2014, 00:48
Досега единствената кола с директно която съм виждал да роботи НОРМАЛНО на газ след пробег 100000 км. е Mazda Cx-7 2.3i .
Всичко останало е боза.:oops:
А може и да не е :blush:.......просто не съм то виждал и съм чувал писъци от колеги за правени други.

tribaleo
06-05-2014, 08:09
Стига сте съсипвали колите с тея газови бре....

sudo
06-05-2014, 08:53
Аман от баровци, пфффф......:throw:

Аз пък не разбирам идеята от бутилка Jack Single Barrel, да си наливаш домашняк. На кого, какво показваш (доказваш) ???

nickgaidarov
06-05-2014, 09:57
...

sudo
06-05-2014, 10:42
Дори не подозираш колко нямам желание да влизам в дребнави заяждания - всъщност толкова, колкото и ти си далеч от истината. Ако можеш да помогнеш на колегата - помогни, а ако не можеш - недей просто да наторяваш форума.

Да съм далеч, колко далеч? Два резервоара бензин далеч, точно колкото е разликата м/у моя и неговия данък (общински) годишно!!!

Извинете за спама и весел празник на всички!!!

nickgaidarov
06-05-2014, 12:20
...

Liminat
06-05-2014, 13:00
Имам чувството, че ще е на бензин за вечно тая кола. JTS на газ се гледа още преди покупка и... не се купува.

tribaleo
06-05-2014, 16:34
Изобщо какъв е смисъла да си купиш 3.2 и да му сложиш газ??? Ако толкова искаш икономия ..взимаш JTD...

spellmaste
07-05-2014, 00:23
Изобщо какъв е смисъла да си купиш 3.2 и да му сложиш газ??? Ако толкова искаш икономия ..взимаш JTD...
Не си прав ! Мой познат си взе БМВ 550 М и му сложи газ. Газовата е съобразена с кончетата на двигателя и мога да ти кажа, че изживяването с тази кола е УНИКАЛНО. И точно защото е на газ, й се кефи и си я гази всеки ден, а не да я къта за съб и нед...такива са му финансовите възможности. Та незнаеш какъв е случая на въпросното 3,2. Аз ако намеря 3,2 двигател на оферта го взимам веднага и го мятам в 145-чката, веднага се газифицира, пък нека ми е лошо :blush:

Незнам защо на масата народ мисленето им все още е на ниво "газова с плочка", " колата върви по-малко на газ", "разхода на газ е по-висок от бензиновия" и т.н. - тези неща са отдавна надживяни.

Ето ти няколко примера за газ на наистина скъпи коли, а не нашите "опелчета"...

https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQ-HUOcj7T-NOciCkV012zdFX7pAOMyAzjMaj7xkCjNBnWpbxvL

http://www.ecotecautogas.com/images/gallery/mercedes-benz/s350/full/MERCEDES-S350-02.jpg

http://www.gtspirit.com/wp-content/uploads/2013/04/Image0000117.jpg

http://www.caradvice.com.au/wp-content/uploads/2008/08/lpgholdencommodoreveengine.jpg

http://www.headlightmag.com/webboard2011/index.php?action=dlattach;topic=9895.0;attach=1337 1

Doomguy
07-05-2014, 01:01
Каквато и кола да ползвам за ежедневна, ако има възможност за газ, бих и сложил, независимо 3.2 ли е или 6.2... С новите системи не се усеща разлика във вървежа, а зареждаш на доста по-разумна цена. Разбира се, спортен, купе, тракдей автомобил не бих го карал с нищо по-различно от 100 октана, но там целта на занятието е друга. Аз угризения за това, че зареждам на газколонката нямам, предпочитам да си харча парите за други неща.

tribaleo
07-05-2014, 06:31
Ахахахахах 550 с ГАЗ ..АХАХХАХАХАХХА само ще ти кажа, че ако трябваше да е с газ в баварските инжинери щяха да са го направили с газ.....ганьовски изпълнения...купуваш си кола за 120к и и слагаш газова..това малко като колите със сменена дирекция...бтв..как въври гаранцията ми е чудно с тая газова...май никак...но това си е мое мнение де...Вие ако искате и въглища слагайте на S65....

Fear
07-05-2014, 15:54
Газта е компромис, също като дизела, така че това, ако сме искали да ни е евтино, решението било дизел, ще го оставя без коментар. ;)
Ама някакси предпочитам арезе на газ, отколкото дизел, пък нека ми е зле. :choice:

Сега, вече за двигатели с директно впръскване нещата са малко по-различни и наистина не знам доколко си заслужава разправията, цената и евентуалните проблеми след това.
Ама тези неща си ги решава собственика на колата, та не виждам смисъл, аз или който и да било друг да го съветва какво да прави.

Заставам и зад мнението на Doomguy - има коли, на които е неразумно да се слага газ, има и такива, на които е повече от оправдано, предвид че са ежедневни автомобили, в които хората обикновено си возят семейството и си вършат работата.
И пак, дори и така може автомобила да ти доставя удоволствие, даже и на газ. :)

didod
07-05-2014, 16:33
Виале нямат още за тез коли система. Засега работят с VAG и някои корейски производители.

ne0
07-05-2014, 20:41
Джандоменико раздава шамари с тая газаджийка... комерс баце

132129

KirilSol
07-05-2014, 21:31
всички много добре знаете каква е разликата от кола фабрично направена да работи на газ и кола на която газовата уредба е сложена в последствие...не е нужно да го разискваме ИЗВЪОБЩЕ :flirt:

излишно е да спорите за неща само от гледна точка на икономия на гориво, защото изобщо не стоят по този начин. не е само инвестицията в газовата уредба единствения планиран разход за съжаление...особено за скъпа кола

...
и не знам какво е толкова похвалното да си купиш мощен мотор и за да можеш да му се кефиш всеки ден да му сложиш газ. Ми просто не си го купувай, това е моето мнение

ecotronic
07-05-2014, 21:42
Предлагам да се фокусираме върху конкретните технически решения за газифицирането на тези двигатели вместо да го обръщаме на поредния спор за и против газта.

Тъй или иначе този раздел е за феновете на газта.
Т.е - противниците и да си намерят друго място, където да си чешат пръстите.

Доко
07-05-2014, 22:34
Поздравче за всички яки баровци. :band::death::flirt:
http://www.youtube.com/watch?v=XyJdbk6CvNE

_power_
07-05-2014, 23:33
http://www.youtube.com/watch?v=DqveMC8yTfg
:rockon:

Jivko7777
08-05-2014, 00:03
Газта е компромис, също като дизела, така че това, ако сме искали да ни е евтино, решението било дизел, ще го оставя без коментар. ;)


Компромис е кое че караш на 105 октана за 1,20лв или ти с макс 98 (100те които никви ги няма) за 2,50лв :flirt:

robygas
08-05-2014, 06:15
Не се сърдете после, че постовете ви се трият.
Не съм виждал още клиент на чиято кола зарлем е монтирана газова система. Всичките си идват доброволно. Престанете с тъпотиите и тесногръдието. Въпроса в случая е МОЖЕ ЛИ да се направи автомобила а не ЗАЩО.

Fear
08-05-2014, 09:06
Компромис е кое че караш на 105 октана за 1,20лв или ти с макс 98 (100те които никви ги няма) за 2,50лв :flirt:
Когато говорим за автомобили, компромис е всяко гориво, различно от бензина. Лично мнение и не обвързвам никого с него. :)
Разните екзотики, които могат да се движат на етанол са достатъчно редки, че да ги коментираме, също както и състезателните автомобили.

Иначе в момента с остъпката на Газпром си карам 166-цата даже на 1.17лв.
И се чувствам ужасно, държа да отбележа. :tooth:

Кайо
08-05-2014, 12:49
1.Alfa Romeo 159 3,2 не е някъф супер автомобил.
2. 260 коня отдавна не са ......уауууууу
3. Това,че някой има пари за нов,скъп и мощен автомобил и слага газ не значи,че няма пари да си плаща бензина.
4.Всеки има право да избира с какво гориво да кара.
5.Скъпи и мощни коли се газифицират не само в България.
6.Темата е дали може да се сложи газ на 159 3,2!

В неделя с брат ми гледахме и покарахме едно газифицирано ГТА и не усетихме някаква разлика във вървежа на колата.....

code
08-05-2014, 14:03
Преди карах само коли на газ, сега карам само дизел. Остана ми една газифицирана, на която като се кача имам чувството, че е 30 коня. :tooth:Но тя не е първа младост. Както и да е .. За мен остана едно голямо предимство на газифицираната кола и то е нейната екологичност.
Като оставим тези общи приказки настрана в конкретната тема става въпрос за газифициране, което 100 пъти е разисквано в този форум. То няма нищо общо с масовия случай. Изводът от всички писаници е, че дори направена кадърно(това като извънземните, всички ги знаят, ама никой не ги е виждал) от финансова гл.т. цялото мероприятие е безсмислено ..

Mind_Control
08-05-2014, 15:27
Истината е, че след всички сметки и разходи по експлоатацията, газта е с 20-30% по- евтино гориво от бензина. Въпросът е дали слагаш 20% на 1000 лв. на 10 000 лв. или на 100 000 лв.

Когато във формула едно сложат дизелов двигател- тогава ми хвалете дизела.

Fear
08-05-2014, 15:29
Истината е, че след всички сметки и разходи по експлоатацията, газта е с 20-30% по- евтино гориво от бензина. Въпросът е дали слагаш 20% на 1000 лв. на 10 000 лв. или на 100 000 лв.
По-скоро клони към 40-45%, след избиването на "инвестицията" за ГИ-то, като това зависи и от колата. ;)
А ако се сравнява газта със 100 октанов бензин, а газта е на летните цени, то тогава скача и над 50%. :)

code
09-05-2014, 08:29
Не ви ли е идвало наум, че всички горива трябва да се продават и цената им е съобразена с това. Не съм сигурен, но при производството на гориво не се ли получават някакви количества от всичко така или иначе. Някой по-запознат да каже. Стана малко офф :)

mordohy
09-05-2014, 11:55
Не ви ли е идвало наум, че всички горива трябва да се продават и цената им е съобразена с това. Не съм сигурен, но при производството на гориво не се ли получават някакви количества от всичко така или иначе. Някой по-запознат да каже. Стана малко офф :)

Ами викат му монопол или даже енергийна мафия. По отделно всяко гориво е значително по- евтино. Ако се продава метана на неговата.си цена , тоест на около 25-30 ст, то всичко останало ще падне драстично. В София метана е 1.57 лв, а в В.Търново близо два лева. Ама нали са боляри:).
Газта в Перник е 1.09. Могат и още да я свалят. Но тука има няколко наистина частни бензиностанции.
Останалото си е монопол.

Mind_Control
10-05-2014, 10:48
Не ви ли е идвало наум, че всички горива трябва да се продават и цената им е съобразена с това. Не съм сигурен, но при производството на гориво не се ли получават някакви количества от всичко така или иначе. Някой по-запознат да каже. Стана малко офф :)

Точно така е, както казваш. Себестойността на пропан-бутана сигурно е 30 ст., защото това е отпаден продукт при производството на останалите горива. Да не говорим, че себестойността на барел петрол е под 10$, а ни го продават на 130$.

Liminat
10-05-2014, 11:14
Когато във формула едно сложат дизелов двигател- тогава ми хвалете дизела.

Може би е въпрос на време. На писта Сеат не намачкаха ли останалите с дизелов двигател и аудитата в 24 часа Льо Ман мисля че победиха с дизелов двигател.
Но понеже думата е за газ, аз още не съм сложил номерата на колите си и вече съм монтирал газовото. Винаги е на далавера газта. Не си броиш парите, а си караш колата. Лошото е, че качваш кила.

Fear
10-05-2014, 11:16
В Le Mans оставаше и да не бият дизелите, то е лесно с близо два пъти по-голям обем + турбо да си пред бензиновите. :D
Да им изравнят кубатурата и пълненето, да ги видим тогава къде са великите дизели. :flirt:

Иначе спор няма, газта си е много на далавера. От днес гледам, доста са паднали цените, вече е под 1.20лв. :choice:

Novachev
24-05-2014, 15:14
Ся малко по темата. Аз смятах да си купя 159 3,2 и точно причината че не може да се газифицира в България ме отказа. Ходих при "личния ми газаджия" Но той ме отказа. Ставаше въпрос за течна фаза и спомена че имат проблем с помпите в бутилките които изгарят заради кофти газ и не се покриват от гаранция по спомен помпата беше 300-400лв.
Имаше някакъв вариант да се газифицира в София НО първо ми е далеч ако стане нещо ще трябва да минавам 800км за да го оправят. Инвестицията е много голяма мисля че беше 3200лв и заради JTS-са е необходимо и постоянно подаване на бензин по спомен зависеше от режима на двигателя и варираше 10-15%. Примерно на всеки 10 отваряния на газовите дюзи прави впръск и на бензин. Е при тази висока цена и допълнително завишен разход не е оправдано монтирането на газова уредба на 3,2 JTS освен ако не смяташ да правиш 30к км. на година тогава може и да има смисъл.

ecotronic
24-05-2014, 17:55
Това с горенето на помпи може и да е някаква изтъквана причина, но според мен не е водещата в случая.

Мисля, че водещата причина се състои в доста по-трудното съвместяване на газовата уредба с този тип двигатели.

Това с хибридната работа на бензин и газ ми се вижда прекалено сложна и със съмнителен икономически ефект.

Доброто решение в случая би било LPDI (работа само на газ). Но и тук нещата само привидно изглеждат по-прости.
На сайта на Vialle - са посочени моделите двигатели за които предлагат подобни уредби. Доколкото си спомням JTS го няма там.

Novachev
25-05-2014, 10:01
Това с горенето на помпи може и да е някаква изтъквана причина, но според мен не е водещата в случая.

Мисля, че водещата причина се състои в доста по-трудното съвместяване на газовата уредба с този тип двигатели.

Това с хибридната работа на бензин и газ ми се вижда прекалено сложна и със съмнителен икономически ефект.

Доброто решение в случая би било LPDI (работа само на газ). Но и тук нещата само привидно изглеждат по-прости.
На сайта на Vialle - са посочени моделите двигатели за които предлагат подобни уредби. Доколкото си спомням JTS го няма там.
Съвместяването е лесно щом газовия комп може да спира и пуска бензиновите дюзи както е при всички обикновени газови инжекциони с определена (цикличност)карта газовият комп ще пуска бензиновите дюзи на определен брой цикли.Това с помпата не е основната причина за да се откажа от кола с такава газова просто го споменах като очакван проблем ,който може да се очаква и може да се появи при пробег под 10к км. Газовата уредба може да е обикновена да не е с течна фаза но за сега липсват разработки на пазара точно за 3,2 (или поне не се предлагат в България)
Изцяло газовата конверсия е малко сложна и скъпа за тези двигатели трябва да се сложат дюзи,които да впръскват горивото под налягане в цилиндрите, а трябва и помпа да го нагнети до към 70-90 бар и те трябва да са за бензин и газ и тя стана много сложна. Поне това което съм чел е че при тази конверсия се оставя много малък бензинов резервоар за стартирането на двигателя. Може и да има вариант да се направи да не е JTS а обикновен но тогава и разхода ще се вдигне.
Принципно обаче слагането на газова на двигател с директно впръскване не е проблем имам колега ,които си купи Хюндай с 1,6 GDI от магазина и му сложиха газова и то обикновена а не с течна фаза му я сложиха в един от сервизите за газови уредби в Бургас като за "услугата" му взеха 300-400лв горница над цената на газовата. Освен това леко го бяха заблудили (или пропуснали да споменат ) че когато колата се движи на газ ще гори и бензин.

Jivko7777
25-05-2014, 14:41
Ся малко по темата. Аз смятах да си купя 159 3,2 и точно причината че не може да се газифицира в България ме отказа. Ходих при "личния ми газаджия" Но той ме отказа. Ставаше въпрос за течна фаза и спомена че имат проблем с помпите в бутилките които изгарят заради кофти газ и не се покриват от гаранция по спомен помпата беше 300-400лв.
Имаше някакъв вариант да се газифицира в София НО първо ми е далеч ако стане нещо ще трябва да минавам 800км за да го оправят. Инвестицията е много голяма мисля че беше 3200лв и заради JTS-са е необходимо и постоянно подаване на бензин по спомен зависеше от режима на двигателя и варираше 10-15%. Примерно на всеки 10 отваряния на газовите дюзи прави впръск и на бензин. Е при тази висока цена и допълнително завишен разход не е оправдано монтирането на газова уредба на 3,2 JTS освен ако не смяташ да правиш 30к км. на година тогава може и да има смисъл.

Точно така прав си не си струва много пари за няма нищо и си прав... Има си други марки които се поставя нормално ГИ и си имат V8-ци и перкаш като пич хем по евтино, хем по добро и по бързо...