PDA

View Full Version : Разни работи по колата.



dimitar_vd62
15-07-2014, 23:26
Който иска да поства тука снимки и материали по подобрения по колите.

След като замених оригиналната духалка с такава от вътрешен фейс,/само да отбележа че духалката става без проблем само с едно изключение.Като я обърнете, отдолу има по две щипки.Щипките имат едни продължения, ребърца които трябва да се изрежат иначе се отпечатват върху таблото/, се зачудих какво да бодна в дупката.Борд не став, реших че навигация не ми трябва, та си боднах ий тоя уред за кола - http://img28.prodavalnik.com/images_prodavalnikcom/35833955_4_585x461.jpg - само че закупен от конрад за 22 лв.Уреда пасва идеално на дупката.Само дето трябва да му се изведат копчетата на удобно място.Вслучая съм го направил пред дисплея.Също съм извел и датчика за вътрешна температура в една дупка над дисплея, и датчика за влажност, която монтирах в черното копче отгоре на духалката, което всъчност някакъв датчик за осветеност може би/и той не ми върши работа/.Та е него изкормих и на негово място монтирах датчика за влажност, като преди това разпробих капачето на няколко места от страни да млиза мъздух.Обаче като я напе
че слънцето и температура и влажност отиват по дявволите.Иначе с климатик вършат работа.Също си боднах в дясно от бутона за аварийните едно USB захранване за да ми е свободна запалката.Вързано е към запалката.Монтажа стана с коронка за датчиците на парктроник/20мм/.Обаче като се пробие централната конзола се оказва че мястото не стига защото отзад е пластмасовата кутия на врътките за парното.И понеже ме домързя да свалям всичко продължих с интервенцията внимателно докато се отряза и там пластмасата.Платката се оказа доста по назад.Парчето измъкнах с дълги клещи, защото се крепи на някакворебро отзад което се къса с две три въртеливи движения.След туй набутвате захранването и толкоз.Мисля на отвора на датчик - вентилаторчето да сложа нещо което да симетрира картинката.Също и си направих осветлението на приборите със сини светодиоди, широкоъгълни, щото нормалните правят точка а тези разпръскват светлината на 100-120 градуса.Замених крушките със светодиоди, като изрязах пластмасова пластинка със дебелина 1 мм и размери 5 на 12-15 мм.Едното краче на светодиода, по късото се отрязва така че да остане към 5 мм.Трябват и резистори 470 -680 ома на 0,125 вата.Единия край също се отрязва да остане 5 мм и се запоява към вече скъсения край на светодиода.Това нещо се нахлузва на пластмасовата пластинка, отгоре се надява термошлаух с подходящ диаметър/парченце, така че да остане да се вижда около 3 мм от пластмасовата пластинка с изводите на диода и резистора/ и се темперира със запалка примерно,уеко да не стопите диода.Двата края които стърчат се подвиват нагоре и това нещо се напъхва във фасунката.това което остава да стърчи се отрязва, така че да остане малко да се подвие от двете стрлани на фасунката за по добър контакт.След това се поставят на местата им и ако не светнат просто се обръщат на 180 градуса за щото за диодите има значение плъс и минус.Това за тритеуреда на централната конзола върши работа, обаче за скоростомера и оборотомера не е достатъчно, защото не се постига равномерно осветяване.З ацелта се разглобяват и вътре се нареждат още светодиоди със съпротивления разбира се, кажи речи между две цифри светодиод.Има рера вътре за които се захващат елементите и опитно с помощта на батерийка или друго захранване 9-12 волта се донасочват диодите за да се получи равномерно осветяване.Ще отбележа че цифрите 100 и 120 км нямат бял екран, също и 4 000 оборота, което е причина да светят по силно и чрез насочване на диода насам натам се постига еуднаквяване на осветеноста на цифрите.Ае бъзик голям.Вероятно има и друг начин, примерно със светодиодна лента, може би ще стане по-елегантно.Захранване за тези допълнителни диоди се взема от пистите на крушките, като се запоят жички внимателно че пистите са тънки да не се отлепят, къде точно трябва да установите с уред кое е плюс и кое минус.Силата на светене може да се променя със фабричното копче.Тва е, ако трябват допълнителни снимки по направата, ще направя и кача.Снимките които направих не са с добро качество, синият цвят е по-син и приятен на живо. Ето и снимки със закъснение ама по-добре късно отколкото никога.Сега гледам има и други решения ама като се хванах да го правя нямах време да търся пък и това дето бях замислил не стана и се наложи да импровизирам с подръчни неща.Сега гледам има SMD и SOV диодни цокли - http://led.omega-light.com/AutoLED/autoled.html - с тях може и да е по-лесно.

Кайо
31-08-2014, 21:05
Те малко от днес,специална,супер Кайо технология за освежаване на джанти,технологията е без демонтаж на джантите и гумите,все още е в процес на разработване и доусъвършенстване.
Технологията включва и запълване на дълбоки деруги.....мноу съм добърррррр.....:Yeeeehaaa:

pa4ito
31-08-2014, 21:20
Те малко от днес,специална,супер Кайо технология за освежаване на джанти,технологията е без демонтаж на джантите и гумите,все още е в процес на разработване и доусъвършенстване.
Технологията включва и запълване на дълбоки деруги.....мноу съм добърррррр.....:Yeeeehaaa:

Така е, подтвърждавам. Наистина си много добър... :notworthy:
Обаждай се на токи4а да правите партия ;)

Кайо
31-08-2014, 21:26
Така е, подтвърждавам. Наистина си много добър... :notworthy:
Обаждай се на токи4а да правите партия ;)

Ъйййй....ми то с него само шъ пием бре....:))))))

pa4ito
31-08-2014, 21:32
Ъйййй....ми то с него само шъ пием бре....:))))))

Значи всичко ще е наред, след като направи днес това след мастика, виски и узо... :D

_power_
31-08-2014, 21:33
Пласти дип ?

Кайо
31-08-2014, 21:42
Пласти дип ?


Цъъъ,тва си е боя,алуминиев филер и шкурене.:)))))
Пласти дип очаквайте скоро,този продук е в очакване още,но скоро ще го имам на много прилични цени.;)
http://www.motipdupli.de/en/home.html

dimitar_vd62
03-02-2015, 16:13
Как монтирах подлакътник.Изрязах планка от 2мм ламарина със към която захванах основата на подлакътника с два самонарязващи винта.Планката е с размери подходящи да се промуши през отвора на едната духалка.Също така направих и два отвора за резба м4 с които да захвана подлакътника към основата и към планката.Към основата монтирах и една допълнителна планка в задната част за която допълнително захващам подлакътника за да не се криви напред когато се облегна.От долната страна на подлакътника съм монтирал една допълнителна алуминиева шина в която да се опират два ограничителни болта/единият се вижда на снимката с ръкавиците в долния десен ъгъл пред показалеца/.Мястото им се установява опитно за да се постигне желания наклон на подлакътника иначе предния край виси много надолу, обикновени самонарезни винчета/виждат се и на първата снимка/.За по голяма якост, разглобих подлакътника и там дето се навиват тези ограничетелни винтчета запълних със смола.Основата също е запълнена с полиестерна смола, вижда се на снимката.Всичко това направих за да подобря якоста и устойчивоста на подлакътника, а и исках да няма виждащи се планки и рязане.

emzo
03-02-2015, 17:07
Нищо общо !

dimitar_vd62
09-02-2015, 17:21
Светодиоди в огледалата - http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=87743 Последната снимка е на дясното огледало, монтажа е същия но е преместен температурния датчик от капачето.Вижда се къде, по подробно в линка.

alfaa156
10-02-2015, 16:32
ето и мойте уреди оригинално са си оранжеви ,но аз сложих диодни ленти червено и светна доста добре поне на мен ми харесва :) може да се направи в какъвто цвят искаш :П

http://alfa.kachi-snimka.info/images-2013/opt1423578689h.jpg

dimitar_vd62
10-02-2015, 21:28
Ми сподели подробности за монтажа, ако не със снимки поне с думи.

masterchy
12-02-2015, 13:40
А какво правите,че да не свети зелено/Циферблата самият не е ли направен каквото и да сложиш да свети зелено или се бъркам/

dimitar_vd62
12-02-2015, 14:29
Нищо не можеш да направиш с циферблата освен да си монтираш така наречените "плазмени" цифирблати.Има някакаъв нюнс на зелено при използване на сини светодиоди но той по скоро смекчава синьото да не е толкова наситено и да дразни.За червените не знам.

masterchy
12-02-2015, 19:03
Аз по принцип искам да сложа бели ама не знам явно няма да се получи както си мисля....

dimitar_vd62
12-02-2015, 19:34
Ми те крушките оригинално са си бели, така че белите светодиоди няма да променят нищо.

masterchy
13-02-2015, 08:23
Ясно благодаря.

tonov
16-02-2015, 00:17
И аз се позанимавах с моето табло. Дразнеше ме зеленото, затова последва основно разглобяване на всичко възможно светещо. Резултатът:

ecotronic
16-02-2015, 00:47
И аз се позанимавах с моето табло. Дразнеше ме зеленото, затова последва основно разглобяване на всичко възможно светещо. Резултатът:

Браво! Страхотно се е получило.:th_up: Ако не друго поне таблото и аз ще го направя така.

Дай малко детайли по въпроса, да не откривам топлата вода :)

mordohy
16-02-2015, 00:52
И на мене ми стана интересно!

tonov
16-02-2015, 01:35
Накратко - разглобява се таблото, свалят се стрелките, ринговете под тях, ограничителите на стрелките и накрая циферблатите. Зеленото е някаква боя на ситопечат (да вметна, че моите циферблати са черни, на белите може да е различно). Изчистих зелената боя с разредител, остана бялата основа и черната маска отпред. След което си поиграх с аерографа да затъмня леко пред крушките както си е оригинално, в стремежа си за по-равномерно светене. Червеното на снимките е с перманентен маркер. На мястото на обикновените крушки поставих собственоръчно изработени диодни ;) В случая са бели, но след като вече е махнато зеленото, може да се сложат каквито ви душа иска. Дисплеите са с ярка червена подсветка. Не съм махал зеления филтър.

Всички останали светлини са със светодиоди - сменям оригиналните зелени с бели/червени. Дисплеят на ICS-a е с червен филтър отзад между матрицата и подсветката.

Допълнително модифицирах осветлението на копчетата за халогени/мъгливки - махнах мижавите диодчета отстрани до копчетата и вградих по един ярък диод, така че да светва самият бутон при включено.

ecotronic
16-02-2015, 10:36
Много добра работа си свършил и крайният ефект е очарователен.

Аз съм със светлото табло и не знам, как ще контрастира бялата светлина при него. Иначе на черното изглежда по-добре от фабричното.

Ще помисля и евентуално ще го правя и аз.

Големи благодарности на ноу-хау - то! :respect:

dimitar_vd62
16-02-2015, 13:09
Мен ме интересува как се махат и ка се слагат стрелките.Някой знае ли и след такава интервенция има ли гаранция че вярно показват.Питам по принцип.

tonov
16-02-2015, 22:50
Винаги има риск от разлика в показанията после. Обикновено първо се маха ограничителя и се отбелязва в какво положение застава стрелката. После при обратното поставяне се целиш на същото положение.

Самата стрелка се вади с дърпане ПРАВО нагоре. Аз използвам две отвертки, които подпъхвам срещуположно от двете страни на оста и с тях повдигам стрелката.

mirchozo
17-02-2015, 20:53
То пък едно вярно показват преди това, обикновенно с +5км/ч, като гумите са по каталог, замерването е с гпс. Скоро и аз ще се разпиша в темата, че съм намислил едни глупости, ама нека да се стопли малко.

tonov
18-02-2015, 22:52
Дамм, не са верни. Скоростомера ми показваше с близо 10 км/ч повече (засечено с GPS) Сега е коригиран ;)

dimitar_vd62
02-03-2015, 16:57
Рециклиране на стелки.Тъй и не се наканих да си потърся нови, та реших да се заиграя с мойте си.Отгоре са здрави, отдолу обаче имат някакво подобно на гума покритие което се беше напукало и се лющеше на някои места та се виждаше основата/вътъка или както там се казва на мокета.И понеже имах един "салам" полиуретан/май таквоз беше/ дето отлежаваше отдавна реших да го използвам.Зачистих старото покритие със коресилин и след това с една шпатула нанесох полиуретана върху старото покритие.За една нощ изсъхна и ето го резултата.Даже не се хлъзга по мокета в колата.Не се сетих да направя снимки преди освежаването.

кученцетоОгиитаткоДоги
04-03-2015, 20:02
Аз пък искам,нещо такова да си сложа143086Но целия ли аспух трябва да сменя,за да си докарам спортен звук или може и само тая част на спуха

dimitar_vd62
04-03-2015, 20:40
Махаш катализатора и слагаш резонатор, ама уплътнен с вата.Без него е ужас.Отатм назад три гърнета смених докато уцеля звук който ми хареса.

Drag0
04-03-2015, 20:45
Проходно гърне на мястото на катализатора, иначе ще ти бучи главата. Не знам дали при напушените можеш да минеш технически без катализатор.
Моята е без катализатор а вредните газове са доста под нормата ...

кученцетоОгиитаткоДоги
04-03-2015, 21:18
То аз катализатора мисля да го махам.За чий ми е,иначе прегледо си го минавам в Плеен Дагие:th_up:А какво представлява това проходно гърне?

Drag0
04-03-2015, 21:23
То аз катализатора мисля да го махам.За чий ми е,иначе прегледо си го минавам в Плеен Дагие:th_up:А какво представлява това проходно гърне?

Права тръба , с много дупки и изолация.

http://media.snimka.bg/9633/025522191-big.jpg?r=0

dimitar_vd62
04-03-2015, 21:32
Анджък, за туй говорим.

кученцетоОгиитаткоДоги
04-03-2015, 21:43
Гледам че ги продават тия гърнета комплект с аспуха.Ба те искат майкаси и бащаси за тях.Едно око хвърлих на цените на бързо,почват от 150 евро.

dimitar_vd62
04-03-2015, 21:51
70 лв тука взех моето, преди две години.

кученцетоОгиитаткоДоги
04-03-2015, 22:06
Добре де,ако го купа ново и не ми хареса звука,едва ли ще искат вече използвано да ми го заменат за друго.

dimitar_vd62
04-03-2015, 22:26
Ми имах един познат, дето се занимаваше с ауспуси та той имаше някакви познания и наблюдения и съответно имаше гърнета с които експериментираше та така.Между другото задното ми гърне е същото като конструкция като това от снимката на драго.

кученцетоОгиитаткоДоги
04-03-2015, 22:31
Искам да е Remus,не ме кефат прекалено пърдящите,искам да е тих и жилещ нещо като на Ферари.Като има пясък отзад,така леко като чукна газтъ и да подухва пясъка:devil::devil::devil:Моя човек в сервиза ги чатка тия тунинзи,мисля да му възложа тая бойна задача:pimp:

dimitar_vd62
12-03-2015, 19:50
Тъй начи оня ден направих и врътките на климатика.Да кажа и тук.Махнах ламбите с цоклите, за целта за по лесно като се свали целия блок се развива задния капак.Държат две еврейски болчета ма сатава и с клещи.Така по лесно се свалят оригиналните цокли.При мене единият беше припоен за платката, другите сесвалят както тези на уредите обаче са по-особени.Но ако се разширят отворите с райбер или пиличка с 1-1,5 мм могат да станат и цоклите от уредите.За по лесно обаче обаче запоих три бели светодиода 5мм с последователно вързани съпротивления 680 ома направо на платката.Предварително още докато не са разкачени куплунзите трябва да установите с мултицет или с наплюнчен пръст на лявата ръка а дясната хваната за маса/обратното не става , имат значение ръцете коя къде е хваната :-)/ кое е плюс и кое минус че за светодиодите има разлика.Може да си почистите врътките и вентилаторчето.

ecotronic
12-03-2015, 20:07
Много добре се е получило. Браво! :th_up:

Имам само една забележка. Стрелките ми се струват малко тъмни. Но може и да е илюзия от снимката.

nightsurfer
13-03-2015, 01:02
За стрелките има начин по един диод в центъра (в основата) червен или дори оранжев ще е по-яко ориентиран на 7 часа или примерно 40км/ч и ще осветява чак до 150 и после ще отслабва светлината , ако искате до края трябват два диода. Така ми се получи с една "Брава" сложих плазмени километражи и накрая всичко хубаво ярко , ама стрелките хич ги нямаше.
http://media.snimka.bg/s1/3540/033323516.jpg?r=0

dimitar_vd62
13-03-2015, 02:10
Много добре се е получило. Браво! :th_up:

Имам само една забележка. Стрелките ми се струват малко тъмни. Но може и да е илюзия от снимката.

Не са тъмни но не са така ярки щото синя светлина през червена стрелка става малко кофти.Вътре, там дето се слагат оригиналните крушки има едни призми дето улавят светлината и като световоди я закарват до стрелката, обаче лампата свети на 360 градуса а светодиода има насочена светлина и трябва да се изкриви към призмата на 90 градуса обаче няма място и тогава пък не свети циферблата, тоест свети ама и на тъмно едва едва.Затова съм сложил на километража и оборотомера 6-7 светодиода освен тези на мястото на крушките.Колегата е прав, за светодиод до самата стрелка вътре.За уредите на часовника, бензина и температурата съм сложил широкоъгълни светодиоди, ще пробвам със обикновенни/като тези от запалките, разсейващите са по-къси,пак 5мм диаметър ама по-късо фокусно растояние имат и разпръскват светлината/Там с допълнителен диод на стрелките ще е ебати часовникарската работа.Има един резервен уред ще пробвам със червен диод на стрелката и светодиодна лента на цифрите, че иначе с тая паяжина от диоди и съпротивления вътре е тегава работа, не толкова с монтажа колкото с нагаждането за равномерно осветяване.Ама и така ми харесва повече от ламбите.Пък и снимките не са 100% достоверни цветовете, поне при мен не излизат, пък и аз съм пишман фотограф и не умея да използвам настройките на фотото, но е верно че стрелките леко дразнят.Ще пробвам както каза колегата със допълнителен диод и ще споделя.

ecotronic
13-03-2015, 11:43
Мога да ти дам такива (червени):

http://snimki.be/store/1/391426239600.jpg

а също такива:

http://snimki.be/store/1/761426239706.jpg

Скалата е в милиметри.

Имам някъде такива и двуцветни (зелено/червено):

http://snimki.be/store/1/381426251147.jpg

dimitar_vd62
14-03-2015, 00:39
Така, почвам да обяснявам няма а повтарям.Значи почвам с копчетата за стъклата.Първо трябва ги снемете от вратата и си ги занисете у къщи.Как са свалят знайте.Второ трее ги разглобите, затва ви са нужни пинсети, щило или тънка отверка.Разглобявате ги на минимум три части.От снимките се вижда де съм означил плюс и минус на светодиодите, даже плюса съм го посочил с шилото.На следващите две снимки съм означил плюса и минуса на шасито, демек на изводите отдоле.Ше ви трее кога запоете новите диоди да пробвате дали свети.Пробва са с батерийка 3,7 волта, не повече от 5 волта, може и с пакета батерийки от некоя запалка, ма сакън не от контакта.После отпоявате стария диод с поялник с тънка човка и да не е много мощен, 40 вата стигат.След туй запоявате новите диоди, може смд, може и 3 мм обикновени за тия дет им треперят ръцете от чикий.После пробвате дъл свети, ако да, добре, ако не, пак така.Ако свети събирате трите части на копчето в едно цяло как си е било и повтаряте упражнението още 7 пъти като в тва число влиза и бутона за заключване на задните стъкла.И той така се прави само дето вътре има 3 мм светодиод на спицялна подложка, една такава стърчи у средата.Снимки не му правих щот забравих.
Накрая ако всичко свети отивате си ги набивате по вратите.

dimitar_vd62
14-03-2015, 01:02
Ся като сте си го туреле на вратите, мое са изпикайте зад колата и продължаваме със копчеата за огледалата и фаровете за мъгла - предни и задни.За целта трябва и тях да свалите, ма за да ги свалите трее изкъртите панела дет е дотлево на ръчната спирачка.За целта удобен инструмент се явява щанга за гуме от Жигули, може и от Москвич ама е груба.Пак си ги носите в къщи докат не истинал поялника.Копчето за огледалата са разглабя на две части.Има две светодиодчета 3 мм вързани последователно - плюса на единия за минуса на другия.Плюса съм го посочил с пак с шилото.После отпоявате целата конструкция и я оглеждата как е конструирана.Почвати значи да я наподобявате, по платката има места дет се закрепват диодите огледайте убаво да знаете ко праите.По късия трее му завиете изводите още от тялото щото в горната част влиза едно прозрачно легълце и ако стърчи мноо може се счупи като ги сглабяте.Другия светодиод си стърчи настрани, огледайте хубаво преди да махнете старите да няма после мамата и т.н.После щраквмате фнимателно двете части и почвате бутоните за мъгла.От снимките е видно че трее се рязвият две винчета с кръстата отверка.Общо са 6 обаче четирите на по дългите страни държат едно като кутийка и нема смисъл са абите, развиват се само двете на късите страни.Като махнете платката се виждат двата бутона и под тях са диодите означил съм пак поляритета.Махате ги с поялника и запоявете новите.Събирате чаркалаците и бегате до калата да ги монтирате.Само да отбележа че язи си сложих бял светодиод за фаровете за мъгла отпреде и червен светодиод на копчете за задните светлини за мъгла.Тва щот ги бъркам.Ся жените с алфи ако искат да им светя с цвят праскова, кайсия или пепел от рози, еми няма такива светодиоди.

dimitar_vd62
14-03-2015, 01:39
Продължаваме с панелчето за регулиране на фаровете.Изчопляте го от таблото с нещо плоско и тънко като внимавате да не повредите таблото.Ако обаче нямате нужните инструменти ама много искате да ви свети синьо, мое го отмаате с теслата, въпроса е да го свалите.Заключвате колата и пак в къщи, обаче нема си земате бира, за ракия категорично не.Работата е деликатна.Значи първо отделяте предната част, има едни ушички отстрани повдигате ги и те така излиза.Като я махнете обръщате внимание на задната част, там има три винчета и тях развивате.Махате капачето и изтегляте платката барабар с блокчето на врътката за реглаж на фаровете.За да я извадите обаче трябва а стиснете двете крилца дет съм ги посочил пак с шилото и после отделяте блокчето от платката.На самата платка има два светодиода които разпоявате и подменяте със новите.Вижда се де съм писал плюс и минус.Имайте пред вид че двата светодиода са последователно свързани като връзката между двата, тоест пистата минава от предната страна на платката, ако я преебете като мене щот не гледах както трябва си правите едно мостче с излишната дължина от изводите на светодиодите.Тука свършихме.Ся трябва се доразглоби черната кутийка с врътката.Там дето стискахте има пак за стискане, т. е не за стискане а за повдигане.Подпъхвате две тънки отверки, шила, по големи игли и избутвате врътката назаде или напреде,забравих ма то се вижда накъде.Като излезе се вижда че има една месингова пластина.С нещо тънко я отлепяте, държи се на четири пинчета.После махате колелцето, внимателно нагоре, щото има една контактна пластина дет не трябва да губите и повреждате.Така ся се виждат двата светодиода.Е такя са си е*ло мамата.Значи единиа дет е в черен държач си го отпоявате и сменяте може и без държача вече, само трее си докарете горе долу буквата "Г".Другия дет свети в колелцето е шибаната работа.Значи трее го отпоите и земате един диод 3 мм като му запилвате челото, ем да се събере в колелцето ем да не свети толкуз че дразни.Туй от втория път го направих че бая светеше.Сега обаче трябва да му придадете изчанчена форма наподобявайки оригиналния, обаче го запоете от долната страна на платката че иначе ако не уцелите формата на крачетата му ще опира в оная пластина на колелцето и може да я изкривите, може да окъси нещо или колелцето да не се върти.После колелцето се нанизва малко на ебем страна, като внимавате за пластината, и проверявате дали се върти или запира.Мое да запира и ако светодиода стърчи мноо напред и опира в прозорчетата на цифрите отвътре.Та трябва да го доизкусурите.Абе няма ка да го обесня, преди да разпоявате огледайте, и премислете да не стане въх ко стана.Пак там съм посочил плюса с шилото.Ма вий си мерете щот мое да има разлики, мое и да няма знам ли.Накрая събирате всички парчетии в едно цяло.Като запоявате имайте пред вид че и двата светодиода имат писти от едната и другата страна.Минават през едни микроскопични втулки набити в дупките на платката, да не ги повредите с поялника.Не че е фатално маже да са окъси като покажете краищата малко по-дълги и ги запоите от двете страни.Ако всичко е окей, бегате до колата за монтаж, пробвате и тогава вече си земате бирата.Добре гледайте и обмисляйте с това колелце че аз май си го прецаках, ремонтирах го уж ама утре ще видя дали вдига и сваля фаровете.В краен случай ако не ви се рискува, може да не сменяте диода в колелцето, само цифрите ще са си зелени.От мен толкуз отивам да спя.

tonov
14-03-2015, 15:06
Браво! Всичко много добре обяснено!
Понеже аз съм минал по същия път, ще си позволя едно допълнение - копчетата за стъклата може да се разглобят и само на две части. За достъп до светодиода не е нужно да се маха най-горната, че лесно се чупят ушите. Просто се вади дъното комплект :)
А ако някой се дразни от силата на светене, може да си поиграе със стойностите на съпротивленията. Оригиналните диоди са доста мижави и обикновено след смяна новите светят в пъти по-ярко.

dimitar_vd62
14-03-2015, 15:28
Ами да, може и само долната част да се махне, обаче аз нарочно ги разглобих за да ги почистя от прахоляка.Във средната част има едно като целофанче което предпазва платката от попадане на влага, при мене беше доста "опушено" от прахоляк, та затова ги разглобих напълно.Мислех да спомена че преди сглобяване е добре частите и особено тези дето светят да се почистят със спирт или препарат за стъкла, ама съм забравил..

dimitar_vd62
14-03-2015, 18:53
Мога да ти дам такива (червени):
............


Мерси, ама на пазара има достатъчно, по лесно е да си купя.Знанията и съветите ти са по-ценна помощ.

nightsurfer
23-03-2015, 12:44
Колега ти си "луд умора няма" Така като приключиш някой проект , не ти ли става строшничко ,че няма какво друго да подобряваш :)
Веднъж като возих началника си с моята кола и в тъмното той не видя дръжката за отваряне отвътре и драпаше опипваше докото не му я показах.И.така взех мерки да не се повтарят такива случки и осветих ръчките . Ей ти на проста идейка ако са ти останали диоди и свободно време.
http://nightsurfer.snimka.bg/automobiles/alfa-156.821483.35019517

dimitar_vd62
23-03-2015, 17:45
А виж за това не бях се сетил,ся ми намери работа, ма пък мисля да правя нещо подобно на задните външни дръжки че и там не ги намират.Много хитро се е получило и дискретно.

dimitar_vd62
27-03-2015, 22:29
Айде, и моите вътрешни дръжки са с осветление, по идея на колегата nightsurfer.Даже сложих и едно диодче на пепелниците.Намирате си плексиглас 3мм, със свредло 2,5 мм пробивате дупчици в права линия, след това с пиличка се разширява отвора до желания размер че да влезе плексигласа.От задната страна челно е залепен светодиод, напражение взех от бутоните за стъклата.

ecotronic
28-03-2015, 21:02
Челото на плексигласа как го оформяш по дъгата?

Както си я подкарал, скоро ще ти дойде слаб алтернаторът :)

dimitar_vd62
28-03-2015, 21:11
Първо правя прореза, после вкарвам плексигласа в него, след това го очертавам с нещо остро, изпилявам го на шмиргел/внимателно/грубо, после го дооформям с пиличка и шкурка.Налага се няколко пъти да го слагам и вадя в процепа за да коригирам там дето трябва.Не шкуря и не пиля на място защото ще се повреди пластмасата.За два следобеда стана.Нощно време е готино, пък и дет вика колегата няма да търсят дръжките.

п.п.Имам една идея, ринговете на духалките да светят от синьо до червено в зависимост от температурата с която духат, обаче ще трябват някакви плъзгачи и писти защото се въртят безконечно.

ecotronic
28-03-2015, 22:09
Това с цвета на светене на духалките в зависимост от температурата е мега - гъзарска идея ! :super:

Сигурен съм, че ще си първият, който ще го направи :)

В случай че решиш цветът да се влияе от реалната температура на потоците вместо от положенията на плъзгачите, съм готов активно да ти съдействам :)

dimitar_vd62
28-03-2015, 22:34
Мда де, имам пред вид температурата на потока въздух.Не знам на 166 как е обаче на 156 духалките от двете страни натаблото са кръгли и се въртят безконечно.Ако светодиода се захранва от кабел ще се осуче, затова трябва някакви писти и плъзгачи.Освен това трябва нов ринг да се прави от плексигласова тръба или поне втулка в която да влезе....е ся ми просветна.ЗНачи трябва една плексигласова тръба с подходящ диаметър в която да се надене духалката и няма да трябват писти и плъзгачи.Духалката ще се върти в тръбата пък нейнатя периферия ще е световода и съответно светодиода ще е неподвижен.Хм, имам една резервна духалка... ще помисля, пък за цвета от температурата на потока ще помагаш.

ecotronic
28-03-2015, 22:43
За цвета го мисли на базата на отделните LED базови цветове + бял и евентуално - комбинациите между тях.

На практика ще трябва прагов термометър с няколко изхода.

Броят на температурните прагове и броят на изходите и комбинациите между тях не са проблем.

dimitar_vd62
28-03-2015, 22:52
Не става ли с някакъв термоелемент който си променя съпротивлението плавно и така с някаква схемичка, един трицветен диод да прелива от синьо към червено.Белия цвят е комбинация от червен, син и зелен.

ecotronic
28-03-2015, 23:20
Това имам впредвид под прагов термометър. За датчик ще се ползва стандартно термосъпротивление а схемичката ще го отчита и в зависимост от зададени граници ще "пали" изходи на които ще са вързани светодиоди.
С устойчивите състояния на светодиодите работата е ясна. За да се получат междинни цветове вероятно ще е добре да се ползват червен, зелен и син светодиод и в зависимост от начина на тяхното палене (най-вероятно с ШИМ) да се постигне това.

Ти помисли дали ще ползваш само устойчиви цветове или ще се целим към това с RGB - то.

dimitar_vd62
29-03-2015, 22:08
Не мога да измисля ринга.Засега.

ecotronic
29-03-2015, 22:24
Праскаш по един ограничител за да не се въртят духалките безконечно (това далеч не е необходимо) и набиваш гривна от плексиглас а светодиодите лепиш на нея и ги свързваш с гъвкави проводници.

dimitar_vd62
29-03-2015, 22:34
Ако набия гривна от плексиглас, трябва да разширя дупките на таблото.То и сега има гривна със борд в която се върти духалката.Обаче тази гривна има разни забчета, щипки и други неща и е трудна за наподобяване.Има някакъв вариант да се изработи от плексигласова тръба на струг, без зъбчетата и щипките и духалката да се пъхне "мазно" в нея и пак да се върти.Тез дни ще потърся такава тръба.

mirchozo
30-03-2015, 21:37
Защо да имитираш цялата тръба около въздуховода?
Евентуално можеш да намалиш външния диаметър, и да попълниш с плегсигласова "шайба". Това като идея просто, ще си я доразвиеш ако ти допада.
Ок, това с кръглите въздуховоди донякъде е възможно по един или друг начин, но ще трябва и нещо за другите.

dimitar_vd62
30-03-2015, 22:06
Тва за шайбата и на мен ми хрумна днеска докато разглеждах таблото, духалките са лееко навътре от нивото на таблото.Може би една подложка/шайба/ ще свърши работа, примерно 1-1,5 мм, даже ще стои дискретно и не толкова дразнещо когато свети.Предния вариант с имитиране на тръбата отпада защото стои кофти, като заносано или обелено.Абе не ми хареса, за проба сътворих нещо ама не.За другите духалки не знам, не съм мислил, аз и за тия се двоумя дали няма да стане прекалено със светлинните ефекти.

ecotronic
30-03-2015, 22:15
Нещо се присетих за тоя виц:

Мутра отива да го татуират и казва:
- Искам да ми изтатуирате една змия, ама не каква да е, ами кобра и да й личат всички люспи. И да има чаша, обаче да е от шампанско, да има орнаменти по нея и тук там някой кристал Сваровски. Чашата да е пълна с кръв, ама кръвта да е по-скоро цинобър. И змията да е увита около столчето на чашата, обаче така, че опашката й леко да стърчи под 45 градусов ъгъл. Главата на змията да е над чашата и да е с отворена уста и леко подаващ се език, който обаче да не пречи да се виждат зъбите.
Тату-менът пита:
- А да се вижда ли, че езикът е раздвоен?
- Абе да не стане много кичозно?

mirchozo
30-03-2015, 22:15
Дали ще е прекалено или не, важното е на теб да ти харесва.
Аз лично не бих си го направил, защото духалките са 2,( примерно при 166 има още 3 в средата и там ще има ефект), докато тук ще трябва да се върже идеята с другите а те са коренно различни по форма.

dimitar_vd62
30-03-2015, 22:27
Ми ако не ме мързи ще опитам да сътворя нещо, което да не се набива на очи, пък който иска да си го монтира.Всъщност намерих случайно една акрилна втулка с почти същия размер, осветих я и я наденах в дупката за духалката, която демонтирах, а дупката на втулката запуших с кръгче от черен картон.Ми не ми се върза нещо на интериора , не стана тъй както си го представяхНа светло няма ефект освен че стои като обелена пластмаса, на тъмно/ в паркинга на мола/дразни светлината.Пада се в периферното зрение и мен ме дразни, освен другото.Това с подложна шайба ще трябва да си поиграя с един стар компакт диск и ще видим как е.

ivencio
31-03-2015, 21:33
колеги и аз ще се включа.понеже радиото ми свети червено и не исках да сменям червените уреди с други ,направих само долната половина на таблото с сини диоди и ми харесва така.има разлика в нюанса на синия цвят но тематично светят идеално в различни нюанси.ето някоя снимка :) дори диодчето в малкия борд компюьр вече е синьо.

nightsurfer
01-04-2015, 01:28
Аз този проект със светещите духалки го пратих в кошчето преди година именно заради тези часовникарски мъки със шайбите от плексиглас. Направих една като първо разпробих плочка плексиглас около милиметър и нещо дебела с боркоронка и като я надянах на клапата очертах външния диаметър после внимателно с ъглошлайфа първо на многоъгълник и накрая на кръг стана. Ама нещо не ми хареса пък и нямаше място за поне 3 диодчета и като си помислих да повтарям упражнението по 4, отказах се.

---------- Post added at 01:28 ---------- Previous post was at 01:17 ----------

Забравих да кажа че дръжките са станали яки , единствената разлика в технологията е че за процепа аз използвах шлайф с тънка и малка (износена) шайба вместо свредло и съжалявам че нямам окабеляване отзад за да осветя пепелниците там

dimitar_vd62
01-04-2015, 14:21
За пепелниците и осветяването на дръжките взех захранване от копчетата за стъклата,плюса е в средата надлъжно минуса от някоя от другите клеми ма не помня коя беше.Прореза опитах с дремел и шайбичка за метал и още една с диамантено покритие ама топят и кофти, затова ползвах свредло.От духалките и аз се отказвам.

masterchy
21-04-2015, 07:19
Ето и при мен какво се получи с оборотомера.Остана да сложа един червен диод под стрелката ... голямо търкане падна на тая боя по шаблона :comphits:

dimitar_vd62
22-04-2015, 18:03
Ето с какво се сдобих днес - комфорт модул, тайвански.От Димитровград, ако някой проявява интерес ще дам телефон за връзка на ЛС.Има за два/12лв/и за четири прозореца/15лв/.

vgp_sas
22-04-2015, 19:42
Имам интерес!
Как работи и как се свързва ?

dimitar_vd62
27-04-2015, 21:16
Вече е монтиран и работи комфорт модула.Обаче свързването не е баш както е на дадената схема, явно е някаква универсална.Ма не е съвсем така.Този който ми я монтира категорично отказа да прави други подобни изпълнения, така че ако някой си поръчва да си търси начин да си я свърже.

ecotronic
27-04-2015, 22:05
Вече е монтиран и работи комфорт модула.Обаче свързването не е баш както е на дадената схема, явно е някаква универсална.Ма не е съвсем така.Този който ми я монтира категорично отказа да прави други подобни изпълнения, така че ако някой си поръчва да си търси начин да си я свърже.

Това е така, защото този модул е проектиран за коли с най-простите ел стъкла, при които има само една защита по ток и с девиаторни ключове се комутира напрежението към моторите. При тях винаги има шаси на единия от изводите на мотора а се комутира плюса. Поради това именно този извод се прекарва през модула за да може и той да го комутира.

В колите в които има специализиран модул за управление на стъклата, както при АР и двата извода на мотора са неутрални в покой. Оттам иде проблема при свързването му в АР.

dimitar_vd62
27-04-2015, 22:46
И той така каза.Освен това откри оня модул, естествено оказа се че талянеца дето навремето е оборудвал колата с кабели и музика нещо е сътворил както му е удобно.

ecotronic
27-04-2015, 22:58
И той така каза.Освен това откри оня модул, естествено оказа се че талянеца дето навремето е оборудвал колата с кабели и музика нещо е сътворил както му е удобно.

Къде го откри - зад жабката ли?

dimitar_vd62
27-04-2015, 23:36
Там някъде,изчанчен и завит с някаква изолация.Не му се пречках щото нещо не му беше ден.Сега си е на правилното място.Ма това доста го забави да го въстанови и утре ще ходя да довърши дясната врата.

borisborisov
12-05-2015, 20:32
Предварително се извинявам, че не е съвсем по темата, но имам един въпрос относно подобрение на моята алфа 156 и се надявам тук да получа отговор. Искам да поставя халогени, като фабрично няма такива. Питането ми е ако си взема халогени и панел (който е до скоростния лост с управлението на огледалата и халогените) дали ще се получи свързването. Отворих моя панел, но не виждам допълнителни кабели. Дали заводски предвиждат такива и са дянати някъде по-навътре или просто няма такива?

dimitar_vd62
12-05-2015, 21:07
Абе никъде не са дянати просто ще трябва да прекарваш и съответните релета да сложиш, пестят от всичко.Не съм се заглеждал по 1.6 имат ли нямат ли халогени ама ако ще слагаш оригинални вземи си една броня с място за такива или направо броня с халогени че има там едни ушички за захващане дето трудно се наподобяват.Както и да е, каквото решиш да правиш опиши после, желателно и със снимки как си го сътворил щото за това е тоя раздел да има на едно място разни подобрения по колите ни дето могат да се намерят лесно а не да се губят някъде из страниците.В този смисъл монтажа на халогените е подобрение.

nightsurfer
14-05-2015, 22:50
За халогените да отговоря на колегата.
Колата е подготвена ,има си всичко кабели и релета някъде в жабката цъкат сякаш , единствено трябва да се потърси отпред ниско около радиатора кабела за фарчетата. Моята беше така без халогени и си купих панелчето с копчето куплунга е същия като на този с едното копче ,включих го и чух релето да цъка. Само че аз ги ползвам за диоди за дневни светлини.

borisborisov
23-05-2015, 15:57
За халогените да отговоря на колегата.
Колата е подготвена ,има си всичко кабели и релета някъде в жабката цъкат сякаш , единствено трябва да се потърси отпред ниско около радиатора кабела за фарчетата. Моята беше така без халогени и си купих панелчето с копчето куплунга е същия като на този с едното копче ,включих го и чух релето да цъка. Само че аз ги ползвам за диоди за дневни светлини.

Колега включих новия куплунг, но не чувам никакво цъкане от жабката, а на всичкото от горе не намирам буксата на кабела на халогените, къде да я включа. Ако можеш да опишеш по подробно, къде по-точно около радиатора е този кабел. Проследявах кабелите, които отиват към мигачите и фаровете, но не намирам друг такъв. Може би трябва да взема и кабел допълнително (то стана голяма играчка) Иначе буксите на куплунга са същите.

Rojar
19-08-2018, 18:46
Колеги искам да се допитам.Искам да си монтирам подлакътник на моята Алфа 147,която оригинално няма такъв.Намерил съм си оригинален,дават ми го със стойка за монтаж и болтове,плюс барче(каквото и да е това).Въпроса ми е може ли да се направи без да изглежда отвратително и играчка ли ще да бъде.

dimitar_vd62
23-07-2019, 21:05
Малко акъл ми требе.Значи имам едно хладилниче на 12 в., с елемент на Пелтие 12703.Подмених елемента с такъв само че 12706.Т.е. два пъти по мощен.Проблема ми е с охлаждането, понеже съществуващия вентилатор явно не е достатъчен.Някакви идеи за вентилатор с по-голям капацитет с размери 90/90 или максимум 100/100 на 12 волта, или някакви други решения.Очевидно с водно охлаждане не става.Подмених елемента понеже със стария много бавно охлаждаше и става така че докато се охлади водата в шишетата вече съм пристигнал, което очевидно обесмисля начинанието.Горе-долу поне 3,5-4 часа трябват да се охлади.С новия елемент същата раута само дето харчи два пъти повече ток.Проблема е охлаждането на топлата страна на елемента.

ecotronic
23-07-2019, 21:22
Само с вентилатор резултатът ще е мижав. Мисли за по-сериозен радиатор в комбинация с вентилатор.

Доста голям избор от вентилатори има тук (https://store.comet.bg/Catalogue/ELM/Electromechanicals/FAN/Fans+and+Blowers/?group=ELMECH#eyJjIjpbIjEzMjczNiJdLCJpcHAiOiIyMCJ9 ).

Sunny
23-07-2019, 21:34
Митак можеш ли да качиш снимка на охладителя - радиатора . Вероятно е малък за 12706 .
Освен това и термоотвеждащата паста също играе голяма роля в случая
Вентилатори както каза Еко от Елимекс . Най близо до теб Елимекс има на спирката срещу Дом Младост .

546
23-07-2019, 21:48
Малко акъл ми требе.Значи имам едно хладилниче на 12 в., с елемент на Пелтие 12703.Подмених елемента с такъв само че 12706.Т.е. два пъти по мощен.Проблема ми е с охлаждането, понеже съществуващия вентилатор явно не е достатъчен.Някакви идеи за вентилатор с по-голям капацитет с размери 90/90 или максимум 100/100 на 12 волта, или някакви други решения.Очевидно с водно охлаждане не става.Подмених елемента понеже със стария много бавно охлаждаше и става така че докато се охлади водата в шишетата вече съм пристигнал, което очевидно обесмисля начинанието.Горе-долу поне 3,5-4 часа трябват да се охлади.С новия елемент същата раута само дето харчи два пъти повече ток.Проблема е охлаждането на топлата страна на елемента.
Това да ти охлади бирите забрави,слагай и от ония пластмасови елементи пълни със спирт,дето ги охлаждаш предварително във фризера.Авто хладилника с ток може само да поддържа охладени предварително питиета или каквото там имаш,но не охлажда както газовите .Едно лято се разхождах с такова хладилниче на 12В,че и един 180 АЧ акумулатор мъкнех ,но си е слабичко.

dimitar_vd62
23-07-2019, 21:56
В момента не мога да кача снимка понеже хладилника е в колата и не ми се слиза.Вентилатора е 92/92 и е по-малък от радиатора.По виртуален спомен радиатора да е 110-120 мм на страна, и 20 мм височина на ребрата.По дебел не може да се сложи.Проблема с вентилаторите е че не им достигат обороти.Мисля да импровизирам с четково моторче и перка от стар вентилатор.Само че много ще бръмчи.

dimitar_vd62
07-08-2019, 00:47
Тъй, след като ми наби една грешка в компютъра на колата, хладилника беше позорно изхвърлен на боклука.Прибрах си само елемента с радиатора и вентилатора за не знам си кво, може би да правят компания на други прибрани чарколяци.Не върши никаква работа, трябва му охлаждане, сиреч трябва най-добре да си е на открито.Проблема е че харчи много ток - към 7 ампера, това заедно с климатика, вентилатора на радиатора и фаровете явно предизвика пад на нпрежението и грешката гласеше - ниско напрежение на бобините.В Златоград намерих диагностик който я изтри и повече нямах проблеми.Абсолютно безмислена "екстра", бавно охлажда и то незадоволително.По-добра работа свършиха едни термокалъфи за бутилки - съхраняват водата хладка до около 2,5-3 часа, в допълнение можеш да си носиш на рамо като слезеш от колата.Отделно из Родопите има изворна вода буквално на всяка крачка или може да си купиш студена вода от къде ли не.

ecotronic
07-08-2019, 10:57
Преди около 30 г. взех един такъв "хладилник" (руски), сложих вътре 3 кг. дълбоко замразено месо и 2 лед студени загорки, сложих го на горния багажник, захраних го електрически и тръгнах за яз. Широка поляна. През целия път живях със светлата мисъл, как ще пристигна на язовира, как ще извадя една лед студена бира и как ще я изпия.
С пристигането светлите мисли бързо се изпариха и това, че бирата беше станала на пикня беше най-малкият проблем. Месото се беше полу-сварило и се наложи да го метнем.

Сигурен съм, че една проста хладилна чанта, щеше да свърши много по-добре работата.

dimitar_vd62
07-08-2019, 13:26
И такава имам, голяма е и заема много място пред вид това че жената е помъкнала половината къща.Пък и все пак не носим и храна с нас че да е оправдано носенето и.За пикник през уикенда, да.Колкото за хладилника бях му намерил идеалното място - свалих подлакътника на задната седалка и кората зад него и в отвора набутах хладилника.Охлаждаше се в багажника.....по-добре се охлаждаше ма като е празен багажника.

mordohy
07-08-2019, 17:07
Тъй, след като ми наби една грешка в компютъра на колата, хладилника беше позорно изхвърлен на боклука.Прибрах си само елемента с радиатора и вентилатора за не знам си кво, може би да правят компания на други прибрани чарколяци.Не върши никаква работа, трябва му охлаждане, сиреч трябва най-добре да си е на открито.Проблема е че харчи много ток - към 7 ампера, това заедно с климатика, вентилатора на радиатора и фаровете явно предизвика пад на нпрежението и грешката гласеше - ниско напрежение на бобините.В Златоград намерих диагностик който я изтри и повече нямах проблеми.Абсолютно безмислена "екстра", бавно охлажда и то незадоволително.По-добра работа свършиха едни термокалъфи за бутилки - съхраняват водата хладка до около 2,5-3 часа, в допълнение можеш да си носиш на рамо като слезеш от колата.Отделно из Родопите има изворна вода буквално на всяка крачка или може да си купиш студена вода от къде ли не.
В Златоград да мъкнеш вода си е чиста перверзия. Вода има навсякъде. Както и в Родопите впрочем. Подобно упражнение правих преди десетина години. Резултатът беше същият, тоест плачевен. На едни приятел му направихме едно изобретение. Хладилна чанта с две дупки. От едната с маркуч влиза въздух от климатика, а през другата излиза. Маркуча взима въздуха от отвора за краката на пасажерската седалка.

ecotronic
07-08-2019, 18:03
Един класически фризер има средна консумация от около 0,2 W на литър.
Ако допуснем, че хуйнята за която говори Митака е с обем от 20 l, то тя би трябвало да консумира около 4 W.
При положение, че тя консумира около 90 W, това означава, че е 22 пъти по-неефективна от обикновения фризер.
Демек - правилно е постъпил човекът, като я е изхвърлил :)

alfa racer GTA
07-08-2019, 21:02
Тези всички хладилни чанти на ток са с елемент на пелтие ...

dimitar_vd62
07-08-2019, 21:17
Един класически фризер има средна консумация от около 0,2 W на литър.
Ако допуснем, че хуйнята за която говори Митака е с обем от 20 l, то тя би трябвало да консумира около 4 W.
При положение, че тя консумира около 90 W, това означава, че е 22 пъти по-неефективна от обикновения фризер.
Демек - правилно е постъпил човекът, като я е изхвърлил :)

Хуйнята събира точно 4 бутилки от по 500мл вода.http://tehmag.net/index.php?main_page=product_info&cPath=129_141&products_id=2309&zenid=aisofidjj5lhnlmue8onrs96a1 само че не е купен от този сайт за толкова пари.


В Златоград да мъкнеш вода си е чиста перверзия. Вода има навсякъде. Както и в Родопите впрочем. Подобно упражнение правих преди десетина години. Резултатът беше същият, тоест плачевен. На едни приятел му направихме едно изобретение. Хладилна чанта с две дупки. От едната с маркуч влиза въздух от климатика, а през другата излиза. Маркуча взима въздуха от отвора за краката на пасажерската седалка.

Мъкна вода попътно от Варна до Златоград, из Родопите изворна вода бол.Като отидеш примерно до Татул и оставиш водата в колата за час и половина два после можеш да си направиш чай.Пък в Татул примерно магазина не работеше и единствената чешма също.Ей за такива работи ми трябваше, от къв зор иначе да мъкна вода в Родопите.А понякога сме за по-дълго на места където няма вода, та идеята беше да има оххладена вода като ти дотрябва.

mordohy
08-08-2019, 09:56
Идеята ти я дадох. Вчера се чух с Нико. Колата я е смачкал, но в новата си е прехвърлил системата. Пробвай и ще видиш разликата.

dimitar_vd62
08-08-2019, 19:03
Ами Иво, аз по принцип особено из планините обичам да карам на отворен джам, че то си грехота да са затвориш в колата при тоя чист планински въздух.Пък колкото до идеята....мда може да пробвам и то доста лесно, понеже на 156-та между двете седалки има две духалки дето духат на задните пасажери евентуално, и в 99% от случаите там няма никой.Та има поле за изява.До следващото лято ще измисля нещо.За магистрала става, то и без това по Тракия ни сянка ни заведения щеш не щеш си на клима.Някой да знае какво е това хладилна жабка, на някои коли го има.От климатика ли се охлажда или няква друга изгъзица.Че то и тя по принцип ми стои празна.

ecotronic
08-08-2019, 20:59
Няма изгъзици - от климатика. На 166 - цата в хладилната жабка се побират едни слънчеви очила. На 159, ако я бяха направили с 3 см по-дълбока, можеше да побере една бира :)

dimitar_vd62
08-08-2019, 22:18
Като се кара не се употребява бира, затова жабката е с 3см по-къса, да не се изкушиш.