PDA

View Full Version : Повече масло в двигателя



buca_alfist
08-05-2015, 14:05
Здравейте колеги. След закупуване на автомобила (преди по-малко от месец), колата ми беше напълно обслужена в сервиз. Днес един колега ми проверява маслото в двигателя и ме хвърли в ужас. Маслото ми е 5 мм над максимума на щеката за проверка. Според него това си е сериозен проблем и може да ми повреди двигателя и трябва малко да се източи. Според майстора, който ми обслужва колата това не е никакъв проблем. Моля за вашето мнение. Колата е alfa Romeo 147, 1.9 JTDM 16V, 2005 г.

nickgaidarov
08-05-2015, 14:27
...

redshark
08-05-2015, 14:42
ако е малко не е проблем ще го изгори, но ако го напълниш догоре тогава си е сериозен проблем.

nickgaidarov
08-05-2015, 14:53
...

ecotronic
08-05-2015, 15:11
Не е вярно това, че ниво на масло се проверява на студен мотор. Достатъчно е да изминат 1 - 2 минути след гасене за да се отчете нивото.

В случай не неизправен възвратен клапан във филтъра, докато изстине моторът, доста голяма част от маслото в магистралата се стича в картера и тогава нивото се покачва а когато бъде подкачено, пада. Ниво малко над максимума не е фаталтно, но е по-добре да не го надвишава.

Добре е ситуацията да се следи, защото високото ниво на маслото може и да е симптом за по-неприятни неща.

stelt
08-05-2015, 15:25
Да вмъкна още малко смут в темата.Понякога в маслото влиза дизелово гориво. Колата има ли ДПФ ?

nickgaidarov
08-05-2015, 15:27
...

ecotronic
08-05-2015, 15:32
Ъъъъ - Гайдаров, а как точно се отваря капака на мотора, че от инструкцията, която си посочил това не става много ясно. Натискам ръчката, ма не се отваря.....

Полей цветята и постой малко до тях мирно и кротко, без да пишеш глупости по форумите.

nickgaidarov
08-05-2015, 15:40
...

ecotronic
08-05-2015, 15:50
Ех, алфисте-идеалист, пиле софийско шарено....:pokey:
Ела до Пловдив и ще ти покажа как се отваря капака.
И колко пъти трябва да ти повтарям, че отглеждам декоративни растения, а не цветя. Разликата между двете е огромна.
А "глупости" по форумите ще пиша дотогава, докато искам.

Понеже виждам, че и тук знанията ти куцат, ще ти обясня едно важно нещо, при това безплатно.

Маслената магистрала се нарича участъка от пътя на маслото в който то се намира под налягане, когато работи моторът. Тази магистрала никога не трябва да е празна. За това се грижи възвратният клапан във филтъра, който пропуска маслото само в посока "нагоре" но не и обратно.
Веднъж преминало през въпросната магистрала, маслото се връща в картера през дренажни отвори, през които то тече на самотек.
При мерене на нивото се изчаква малко време за да се стече маслото от въпросните дренажни отвори, но не и от магистралата.

nickgaidarov
08-05-2015, 15:55
...

ecotronic
08-05-2015, 15:59
Благодаря за обясненията. Но защо не обясниш всичко това и на тези - професионалистите, на които това им е работата да правят подобни инструкции? А със сигурност няма да е и безплатно. Както знаеш, за новости, да се говорим за "гениални" нововъведения, хората плащат скъпо.

Познавам един, който до морето пътувал 24 часа, щото имал неблагоразумието да провери нивото на маслото по път, ма преди това и той като теб, чел професионално-изготвени инструкции.

nickgaidarov
08-05-2015, 16:08
...

ecotronic
08-05-2015, 16:10
Идеалисте, ами нали точно ти казваш да се провери нивото на маслото по път, когато е топло, само да се изчака 1-2 минути. Аз гледам, че в инструкциите пише да се проверява, когато маслото е студено, т.е. преди път.
Пак се обърка нещо. Май не си си пил още ежедневната порция ракийка, от която ти се оправя главоболието...:wein:

Потърси инструкцията, озаглавена "Какво да правя, когато мама ме е родила голяма тиква" и я прочети внимателно :)

nickgaidarov
08-05-2015, 16:14
...

ecotronic
08-05-2015, 16:26
Ще потърся, алфисте-идеалист, и ще я прочета.
Аз винаги се вслушвам в мненията на другите.
Току-виж нещо добро станало и тогава, когато човек най-малко очаква.
А на теб пък препоръчвам да научиш следното: "И най-умният си е малко прост" - Уилям Шекспир.

Ако случайно си мислиш, че се имам за много умен, то това е невярно.

И аз си имам правило, подобно на това, което е изказал г-н Шекспир.
То гласи:

Колкото повече знам, толкова повече не знам.

nickgaidarov
08-05-2015, 16:43
...

eproHD
08-05-2015, 18:05
Ще ви кажа при мен как е ама на кой му пука.Маслото се мери след известен престой на колата/най-правилно сутрин преди тръгване.Понеже моята като я карам и спра за 5 минути някъде и после като запаля на таблото информацията за маслото е с една чертичка по малко.От това следва,че ако в тоя момент го провра на щеката ще покаже по малко количество,и според горе споменатото следва маслото да се мери след известно време..но не и след 1-2 мин.Бай

mimouzunov
08-05-2015, 18:24
Ето как се проверява нивото на маслото: http://www.eko.bg/Text.aspx?menuitemid=440&lan=1.

Обърнете внимание още на първата стъпка, че не трябва маслото да е все още топло, тъй като различните температури носят различна информация за нивото му.
Друго, което се сещам да допълня е, че тогава цялото масло все още не се е стекло в картера.

---------- Post added at 15:27 ---------- Previous post was at 15:26 ----------



Колега, съвсем прав си и поне аз оценявам чувството ти за хумор. Ами ако и картерът е пробит, тогава?

Това от препратката го е писал някои който освен че нетрябва да му е това работата ами и го е написал с повече грешки от мен!!! А точка 9 и това "дърте" дето е написано там все още го издирвам като термин какво значи...

nickgaidarov
08-05-2015, 18:33
...

nickgaidarov
08-05-2015, 19:04
...

ecotronic
08-05-2015, 19:59
Аз обясних, защо ниво на масло се мери на топъл мотор (1 - 2 минути след като е работил).

Някой ще даде ли логично издържани аргументи против тази теза?

Zlobich
08-05-2015, 20:01
От къде тръгнахме, къде завихме и къде се спряхме. Леле, и то защото човека попита дали е проблем, че маслото му е "х" мм над максимума.

ecotronic
08-05-2015, 20:04
От къде тръгнахме, къде завихме и къде се спряхме. Леле, и то защото човека попита дали е проблем, че маслото му е "х" мм над максимума.

Нали за това говорим. Точно като се мери на студено може да се отчете ниво над максимума а на топло - под.

Zlobich
08-05-2015, 20:58
Аз винаги си го гледам на поизстинал двигател.

nickgaidarov
08-05-2015, 21:15
...

Dimicha
08-05-2015, 21:19
Според моя майстор, прекалено многото масло може да направи повече проблеми от недостатъчното масло. Аз ги виждам по друг начин нещата и едни 100 гр. отгоре мисля, че не са проблем, но мойте знания в сравнение с неговите по въпроса са нищожни. Въпросът е дали в случая при колегата става дума за 100 грама или за 500 гр., щото 5 мм при различните коли отговарят на различно количество. Ако искаш да си перфектен, колега, върви да ти изсмучат маслото до максимума.

П.П. И един много як лаф, който няма връзка с темата, но много ме кефи и само се чудя къде да го изплескам: Ако от една английска или италианска кола не тече масло, значи в нея няма масло :D

ecotronic
08-05-2015, 21:36
Ето, какво е написано в "инструкцията" към която г-н Гайдаров така любезно постна линк:

Проверете нивото на масло, когато е хладно. Маслото спада, когато е топло и се разширява, когато е охладено. Различните температури носят различна информация.

Ето какво пише в анализ на Shell (http://65.54.113.26/Publication/27192850/lubricant-properties-for-input-to-hydrodynamic-and-elastohydrodynamic-lubrication-analyses), касаещ коефициента на температурно разширение на моторно масло:

Temperature, °C -15 0 20 40 60 80 100 120 140
Density kg/m3 908 899 887 875 863 851 839 827 815

това означава коефициент на температурно разширение на моторното масло (не се конкретизира, какво) е положителен.




Извод, който всеки (или почти) може да си направи:

1 - Плътността на моторното масло се понижава с повишаване на температурата (както е за повечето течности).

2 -Щом плътността намалява, означава, че обемът му се увеличава



Как ще обясниш това Гайдаров?
Пак ли с висшия си разум?

nickgaidarov
08-05-2015, 22:10
...

ecotronic
08-05-2015, 22:19
За мен нямаш грижи.

Нито държа нещо на теб да обяснявам, нито пък черпя информация от хора като теб.

Това на което държа обаче е да спреш да публикуваш във форума заблуждаваща информация или да пускаш линкове към такава.

Ти си вреден за този форум!

nickgaidarov
08-05-2015, 22:33
...

pyle
08-05-2015, 23:54
И преди е ставало на въпрос и съм го давал за пример. На мой приятел (Бмв е46 с50, 2.0) му се проверява нивото на маслото след като мотора е работил 10мин на празен ход хубаво е да се види какво пише по книжка за ниво и проверка на масло.

nickgaidarov
09-05-2015, 01:34
...

buca_alfist
09-05-2015, 09:15
Благодаря на всички колеги за отговора и дискусиите. Да поясня, маслото е проверено на студен двигател и на равно. И за да бъда перфектна маслото е източено до максимума на щеката.

nickgaidarov
09-05-2015, 10:08
...