PDA

View Full Version : Alfa romeo 159 2.2JTS на газ



yanislavv50
05-06-2015, 17:55
Здравейте колеги! Интересно ми е дали някой от вас кара Alfa romeo 159 с двигател 2.2JTS на газ и какъв разход ви дава колата? Имате ли проблеми с това, че е на газ?

mimouzunov
05-06-2015, 18:13
Здравейте колеги! Интересно ми е дали някой от вас кара Alfa romeo 159 с двигател 2.2JTS на газ и какъв разход ви дава колата? Имате ли проблеми с това, че е на газ?

Аз от краи време знам че jts и газова не се имат много много. Има разни начини ама маи се забравя за карането на бензин и тн! Може вече да има и читави системи за тая кола ама аз лично несъм наясно има ли няма ли...

svetlastf
05-06-2015, 21:14
Четиво... (http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=78274&highlight=JTS)

robygas
05-06-2015, 23:38
На последния семинар в София /преди около 2 седмици/ на най-големия производител в Италия на електроника за газови системи, зададох въпрос за Алфа JTS моторите на лектора /който явно не беше "книжен плъх"/- Защо аджеба не фигурират тези коли в списъка за конвертиране?
Отговора на човека беше, че самите производители на агрегати в Алфа Ромео смятат за калпави двигателите от първото поколение - 156, 159 и затова имат само опити, но не и готов продукт.
Същата е схемата и при БМВ и Нисан. Използваните от тях "пиезо дюзи" са си боклук /по-принцип като технология/и отиват в небитието вече.
Сега са почти готови с разработките си за новото поколение- Жулиета, Брера и.т.н. където проблемите с газоразпределителния механизъм, клапани дюзи и.т.н. са изчистени.
Та...понеже въпросното фирма контактува директно с производителите на автомобили и работи с тяхната техническата документация, след което прави тестови коли които се карат стотици хиляди километри и се следят както от тях така и от производителя, после вади сертификати и одобрения за няколко континента и чак тогава пуска на пазара продукт, мисля, че може да им се вярва.
Засега най- добре /каза той/ се държат автомобилите от ВАГ групата, затова има най-много в списъка.

Не казвам, че няма готови продукти и за някой модели Алфа 159.

ecotronic
06-06-2015, 11:33
Доколкото разбирам проблемите с газифицирането на бензинов мотор с директно впръскване в известен смисъл са сходни с тези при газифицирането на дизелов мотор.
Т.е - технически е възможно но не е добър вариант за потребителя.

И ако при дизеловите мотори този проблем е неразрешим, то при бензиновите все пак е.

За целта обаче са нужни доста експерименти най-вече с дюзи, които работят еднакво добре и с газ и с бензин.

robygas
06-06-2015, 20:52
Не е точно така защото при дизела се добавя газ за да се подобри изгарянето и стойността на разходите за км. пробег и нищо не се спира да не работи, докато при JTS моторите трябва да се спрат инжекторите и в същото време да се запазят функциониращи след това. Това съответно води до много писане на специализиран софтуер, фърмуер и проби за всеки автомобилен компютър поотделно.

ecotronic
06-06-2015, 21:12
Като правих аналогия с газифициране на дизелов мотор имах впредвид газифициране на JTS като се ползва газово впръскване в колектора (примерно класически ГИ или LPI) но бензиновите дюзи правят по едно впръскване на определен брой (не знам колко точно) газови впръсквания за да не запекат.
Икономическият ефект е някакъв, но е далеч от този при директното впръскване на газ в горивната камера.

robygas
06-06-2015, 21:43
Разбрах, но така или иначе този начин за конвертиране на тези двигатели е компромис и намаляване на разходите. Работата на тези хора е да предоставят компетентни готови горивни карти за съответните автомобили съгласувани с производителите, а не да се учи всеки над колата ти. Доколкото знам си достатъчно в час и може би си чувал за разработки при които изобщо няма стандартните елементи на познатите ни уредби. Системата е толкова опростена, че няма накъде. Използва допълнителен резервоар за газ и контролен блок за превключване на горивата. Реално ползва същата помпа за високо налягане и инжектори които са си монтирани на автомобила. За да има достатъчно налягане за стартирането директно на газ системата активира помпата при отваряне на шофьорската врата. Реално погледнато за да работи JTS-а трябва достатъчно налягане и охлаждане на инжекторите. Така ги има и двете.
Общо взето мисля, че това е бъдещето-директно впръскване на течна газ.

ecotronic
06-06-2015, 21:48
Абсолютно съм съгласен с теб.
Аз никога не бих се и замислил да прилагам решение, което хем ще е сложно, хем ще е далеч от ефекта, който би могъл да се постигне.
Силно се надявам в близко бъдеще да се радваме на кардиналното решение по отношение на газифицирането на бензиновите мотори с директно впръскване.

blagomir
23-10-2016, 19:00
Здравей,
Аз имам такава на газ

Alex_26
23-10-2016, 19:19
Здравей,
Аз имам такава на газ

Дай подробности, ако обичаш

blagomir
24-10-2016, 09:02
Подробности- имам 159 JTS с газова уредба.
Мисля че е първата алфа 159 директно впръскване с газова уредба.

Alex_26
24-10-2016, 10:06
Подробности- имам 159 JTS с газова уредба.
Мисля че е първата алфа 159 директно впръскване с газова уредба.

Добре де, къде си я сложил, каква марка е, на какъв принцип работи

alfa racer GTA
24-10-2016, 14:05
Първо да чуем какъв е двигателя 2.2 или друг двигател е?

blagomir
24-10-2016, 23:08
Двигателя е 2.2 директ. Моята е първата с газова уреда. До преди седмица всички говореха че не става, да ама стана. Газовата е на Gasitaly

don_pepone
25-10-2016, 08:23
:shutup: явно ще водим разговор с по 3-4 думи и то със зор.
на третия пост разбрахме марката на газовата и мотора на клата :)
За справка далеч не ти е първата колата на газ, има от няколко години 159 на газ както преди това имаше и 156 JTS на газ.
Благодарим за включването, бе много полезно и изчерпателно ;)

acho_
25-10-2016, 08:40
Тоя е като втори огидоги, той така дрънкаше в стил "вижте ма кой съм" :)

mimouzunov
25-10-2016, 13:43
:shutup: явно ще водим разговор с по 3-4 думи и то със зор.
на третия пост разбрахме марката на газовата и мотора на клата :)
За справка далеч не ти е първата колата на газ, има от няколко години 159 на газ както преди това имаше и 156 JTS на газ.
Благодарим за включването, бе много полезно и изчерпателно ;)

(вземе се окаже най-нормален газов инжекцион)

don_pepone
25-10-2016, 14:29
То е ясно чее нормален ГИ , просто бе интересно кое как е направено, кви настройки, пропорции газ бенз и тн, а не " Имам такава кола" Все едно някой да ме пита къв Сааб карам и аз да кажа - СИН... :)

cyklon
25-10-2016, 21:22
Един германец в един форум пише че карал ALFA 2,2 JTS но имал проблем с прегряването. Инжекциона му е бил БРЦ, предполагам е бил обикновен ГИ. Живо ме интересува къде в БГ може да се сложи ГИ на течна фаза с директно впръскване на газта в цилиндрите.

don_pepone
25-10-2016, 22:03
Питай в официалния на БРЦ, в Турция има и слагат на нови коли с директ инжекшън и им запазват гаранцията :) но сумата беше към 5к лв

Alex_26
26-10-2016, 12:42
Двигателя е 2.2 директ. Моята е първата с газова уреда. До преди седмица всички говореха че не става, да ама стана. Газовата е на Gasitaly

Добре де, кажи къде е слагана, какъв е начина на впръскване на горивото. Или дай поне модела

Alex_26
28-10-2016, 10:25
Какво мислите за газ при дизел?
21 страница
http://www.gasitaly.com/GI%20CATALOGUE.pdf

blagomir
01-11-2016, 16:06
Здравейте, нямах време да пиша, затова сега ще напиша повече подробности.
Четоп много добре форумите в германия, немския не ми е проблем. Навсякъде казват че има проблем в управлението на сигналите и че дюзите прегряват. В България познавам почти всички вносители на газови уредби и никой нямаше информация. Та това което е в немските сайтове е че вземт сигнал и подават газ, така ламбадата намаля времето на бензина, други го управляват със смяна на налягането и от там проблемите с дюзи.
Няма нито един конкретен отговор а само предположения.
Моята е слагах в Бургаз в Газ италия. Направена е да впръсква 10% бензин.
На този етап нямам проблем. колко ще изкарат дюзите ще видим, но до сега не съм прочел някой да е казал колко са му изкарали дюзите. Знам че ако няма съвмесно впръскване прегарят. Ще покаже времето, но найстина не открих някой друг с 2.2 jts, който да е сложил газова. Проверил съм всички вносители на газ.

svetlastf
24-07-2018, 10:29
Някакво развитие по темата ?
Тук (http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=97896&page=2) колеги твърдят, че газифицирането е възможно...

don_pepone
24-07-2018, 21:02
BRC Имат SDI системата си за коли с директно впръскване от десетина години. Напоследък, STAG , ЛАнди и Заволи напредват яко в тази насока и вече има готови Китове газови за цялата гама FSI TFSI TSI двигатели на ваг групата, за Маздад 2.3 DiSi Turbo и всички нови KIA.
Официално алфа ги има в каталозите само с 1.9 JTS мотора в 159/брера.
На практика не би трябвало да е проблем да се направи и 2.2 и 3.2 с същия тип система, но трябва да се изпробва.
Аз лично бих го пробвал да я монтирам стига да има доброволец за целта, като цената ще е само за частите коит отрябва да се вложат което мисля излизаше около 1250-1300 лв със Stag 400 DPI система

Alex_26
25-07-2018, 21:50
Абе питах и за газ при дизела ...., че чувам само за гръмнали мотори последствие

dhtj
25-07-2018, 23:48
Имам близък приятел със собствена фирма, който с това се занимава от 10 години насам.
Той ми каза, че има смисъл само при тежки машини и при извънградско каране.
Правят основно бусове, по-малко автобуси и много малко камиони. Коли почти не.

Говоря за газ при дизела но не мога да цитирам от телефона.

Alex_26
26-07-2018, 12:33
Имам близък приятел със собствена фирма, който с това се занимава от 10 години насам.
Той ми каза, че има смисъл само при тежки машини и при извънградско каране.
Правят основно бусове, по-малко автобуси и много малко камиони. Коли почти не.

Говоря за газ при дизела но не мога да цитирам от телефона.

Да, има различни варианти. Мой приятел също прави камиони. Но ми се искаше да чуя някой за коли от опит

don_pepone
29-07-2018, 02:05
В каталога на Stag 400 DPI има само 1.9JTS което ме озадачава понеже все си мислех че е същия като 2.2JTS