PDA

View Full Version : Проблем при ел.стъкла Alfa Romeo GT



pa4o
22-11-2015, 16:20
Здравейте колеги, преди 2 седмици ми се случи съответния проблем - ел стъклата си работеха без никакви признаци за евентуални проблеми (нужда от вдигане на прозореца на няколко пъти, спиране на автоматично сваляне/вдигане и т.н.)... Когато карах вдигнах и свалих прозорците няколко пъти, и при едното сваляне на пасажерския прозорец.. стъклото си се свали с автоматичното сваляне до долу.. и дотам.. не желае да се вдигне. Разглобихме вратата с приятели и модула/релето (незнам точно как се нарича), което е във вратата си цъка когато се натиска копчето било то на шофьорската или пасажерската врата. На някой случвал ли му се е подобен пробел и съответно къде би могло да е решението :D

P.S. : Днес се получи същото и със стъклото на шофьорската врата... както си карам спирам на едно място колата, пожелавам да вдигна стъклото ... и дотам :D

ecotronic
22-11-2015, 16:29
Освен че сте установили, че цъка реле при команда за нагоре, мерихте ли в този момент дали идва напрежение на моторчето (12V между пинове 3 и 4 от буксата му)? Ако да, пък не се движи, най вероятно моторчето си е заминало.

pa4o
22-11-2015, 17:54
Не съм мерил напрежение.. единственото което чувам при натискането на копчето за отваряне/затваряне на прозореца е цъкане... За моторчетооо незнам... много странно за 2 седмици по абсолютно един и същ начин да се развалят и двете... работят без никакви признаци.. изведнъж го свалям и той си слиза до най-долу и след това се чува само тъпото цъкане от релето. Предполагам че ако заминаваше моторчето... щеше да заседне до някъде поне в един от двата прозореца.. а в случая си слезе до долу :D

djaraliiski
22-11-2015, 21:52
Бушоните провери ли си? :D

pa4o
23-11-2015, 00:17
Ако говориш за тези под волана F38, F47, F48 ако не се лъжа.. проверих ги няма изгорял.. а и ако имаше изгорял бушон, предполагам че модулите нямаше да цъкат :D Ако не става въпрос за тези бушони.. кажете къде са бушоните за ел.стъклата :D

ecotronic
23-11-2015, 00:33
До таблото с предпазителите трябва да има по-малък блок с предпазители (B 098 ). На него провери F64 и F65 (20 амперови)

http://snimki.be/store/1/791448231591.jpg

Mury
23-11-2015, 12:11
Рестартирай модулите с изключване за по 5 мин.,после обучи прозорците на затворени врати/иначе не се обучават/ и си в джаза.ГТ-то има навика да му се побъркват подулите за ел.стъклата,но това е и първи признак за падащ акумулатор !!!!! :afro::afro::afro:

pa4o
23-11-2015, 13:10
Модулите наричаш, белите кутийки които са във вратата под кората нали.. защото аз за тях писах че цъкат като реле. А и обучаването да ми кажеш как става защото знам само начина 10 сек задържаш за сваляне и после 10 сек за вдигане :D

pa4o
23-11-2015, 14:10
До таблото с предпазителите трябва да има по-малък блок с предпазители (B 098 ). На него провери F64 и F65 (20 амперови)

http://snimki.be/store/1/791448231591.jpg

Здравей колега, при мен няма в manual-а такива номера бушони... за alfa GT ли говориш?

ecotronic
23-11-2015, 14:16
Здравей колега, при мен няма в manual-а такива номера бушони... за alfa GT ли говориш?

Да.

stelt
23-11-2015, 21:10
Рестартирай модулите с изключване за по 5 мин.,после обучи прозорците на затворени врати/иначе не се обучават/ и си в джаза.ГТ-то има навика да му се побъркват подулите за ел.стъклата,но това е и първи признак за падащ акумулатор !!!!! :afro::afro::afro:


Моята пак започна рязко да си забравя положенията на прозорците. Ще взема да си заредя акумулатора, макар, че не дава признаци на изтощен.

Mury
24-11-2015, 09:55
Модулите наричаш, белите кутийки които са във вратата под кората нали.. защото аз за тях писах че цъкат като реле. А и обучаването да ми кажеш как става защото знам само начина 10 сек задържаш за сваляне и после 10 сек за вдигане :D

Точно за тях говоря,като не изключвам варианта и да са сдали багажа,но не вярвам двата един след друг.Обучението е точно това,само че се прави само на затворена врата,иначе не става.

d3v1l
24-11-2015, 14:42
Точно за тях говоря,като не изключвам варианта и да са сдали багажа,но не вярвам двата един след друг.Обучението е точно това,само че се прави само на затворена врата,иначе не става.

А ако проблема е, че при задържане на бутона за вдигане и започване на автоматичното вдигане, щом се затвори веднага се отваря и се връща до средата, как се процедира?

djaraliiski
24-11-2015, 17:57
Също така ако се вдигат на отсечки от по 2-3 см. има ли шанс да се обучат?

pa4o
24-11-2015, 21:09
Здравейте колеги, след проверка на всички неща които ми споменахте и за което благодаря на колегите за съветите... я заведох на чичо доктор и се оказа, че четките на моторчетата са заминали. Смяната им с труда и вс. ми излезе 80лв. за двете , което като цена незнам как е, но бях много радостен :D

ecotronic
24-11-2015, 21:11
Eй на това му се вика "планирано дефектиране"

Шапка свалям на конструкторите.

Mury
25-11-2015, 11:36
Здравейте колеги, след проверка на всички неща които ми споменахте и за което благодаря на колегите за съветите... я заведох на чичо доктор и се оказа, че четките на моторчетата са заминали. Смяната им с труда и вс. ми излезе 80лв. за двете , което като цена незнам как е, но бях много радостен :D

Това не го вярвам,очаквам до 1 седмица пак да пишеш тук :book::book::book::book:

---------- Post added at 11:35 ---------- Previous post was at 11:35 ----------


А ако проблема е, че при задържане на бутона за вдигане и започване на автоматичното вдигане, щом се затвори веднага се отваря и се връща до средата, как се процедира?

Трябва обучение по същия начин.

---------- Post added at 11:36 ---------- Previous post was at 11:35 ----------


Също така ако се вдигат на отсечки от по 2-3 см. има ли шанс да се обучат?

Да,по същия начин.

pa4o
25-11-2015, 21:54
Колега Mury защо мислиш, че не може да са четките? Сподели мнение за да може ако има нещо да я връщам на чичо доктор :D

sudo
28-11-2015, 10:14
Застудя, заваля и тез GT-та взеха да си показват номерата ... та да попитам и аз. След няколко дена на паркинга, снощи влизам в колата, отивам да взема детето от училище и ... пасажерската врата детето я затваря а на таблото отчита RIGHT DOOR OPEN. След няколко отваряния и затваряния проблема е следния: затварям вратата вдига за секунда-две прозореца и след това го смъква 2-3 мм и отчита отворена врата а вратата е затворена, с централното не мога да я заключа, но с ключа се заключва. Въпроса ми е къде да се насоча: падащ акумулатор както каза Мъри или поредния ш!бан датчик и къде да го търся?

ecotronic
28-11-2015, 14:37
Датчикът представлява механичен контакт в самата брава. Затваря и отваря веригата спрямо шаси на определен пин на боди компютъра. Ако можеш да премериш веригата, ще ти кажа кой е въпросния пин.

Но виж първо това да не се дължи на паднал акумулатор.

Mury
30-11-2015, 11:44
Колега Mury защо мислиш, че не може да са четките? Сподели мнение за да може ако има нещо да я връщам на чичо доктор :D

Защото няма как да умрат и двата едновременно !!!!