View Full Version : Проблем при ел.стъкла Alfa Romeo GT
Здравейте колеги, преди 2 седмици ми се случи съответния проблем - ел стъклата си работеха без никакви признаци за евентуални проблеми (нужда от вдигане на прозореца на няколко пъти, спиране на автоматично сваляне/вдигане и т.н.)... Когато карах вдигнах и свалих прозорците няколко пъти, и при едното сваляне на пасажерския прозорец.. стъклото си се свали с автоматичното сваляне до долу.. и дотам.. не желае да се вдигне. Разглобихме вратата с приятели и модула/релето (незнам точно как се нарича), което е във вратата си цъка когато се натиска копчето било то на шофьорската или пасажерската врата. На някой случвал ли му се е подобен пробел и съответно къде би могло да е решението :D
P.S. : Днес се получи същото и със стъклото на шофьорската врата... както си карам спирам на едно място колата, пожелавам да вдигна стъклото ... и дотам :D
ecotronic
22-11-2015, 16:29
Освен че сте установили, че цъка реле при команда за нагоре, мерихте ли в този момент дали идва напрежение на моторчето (12V между пинове 3 и 4 от буксата му)? Ако да, пък не се движи, най вероятно моторчето си е заминало.
Не съм мерил напрежение.. единственото което чувам при натискането на копчето за отваряне/затваряне на прозореца е цъкане... За моторчетооо незнам... много странно за 2 седмици по абсолютно един и същ начин да се развалят и двете... работят без никакви признаци.. изведнъж го свалям и той си слиза до най-долу и след това се чува само тъпото цъкане от релето. Предполагам че ако заминаваше моторчето... щеше да заседне до някъде поне в един от двата прозореца.. а в случая си слезе до долу :D
djaraliiski
22-11-2015, 21:52
Бушоните провери ли си? :D
Ако говориш за тези под волана F38, F47, F48 ако не се лъжа.. проверих ги няма изгорял.. а и ако имаше изгорял бушон, предполагам че модулите нямаше да цъкат :D Ако не става въпрос за тези бушони.. кажете къде са бушоните за ел.стъклата :D
ecotronic
23-11-2015, 00:33
До таблото с предпазителите трябва да има по-малък блок с предпазители (B 098 ). На него провери F64 и F65 (20 амперови)
http://snimki.be/store/1/791448231591.jpg
Рестартирай модулите с изключване за по 5 мин.,после обучи прозорците на затворени врати/иначе не се обучават/ и си в джаза.ГТ-то има навика да му се побъркват подулите за ел.стъклата,но това е и първи признак за падащ акумулатор !!!!! :afro::afro::afro:
Модулите наричаш, белите кутийки които са във вратата под кората нали.. защото аз за тях писах че цъкат като реле. А и обучаването да ми кажеш как става защото знам само начина 10 сек задържаш за сваляне и после 10 сек за вдигане :D
До таблото с предпазителите трябва да има по-малък блок с предпазители (B 098 ). На него провери F64 и F65 (20 амперови)
http://snimki.be/store/1/791448231591.jpg
Здравей колега, при мен няма в manual-а такива номера бушони... за alfa GT ли говориш?
ecotronic
23-11-2015, 14:16
Здравей колега, при мен няма в manual-а такива номера бушони... за alfa GT ли говориш?
Да.
Рестартирай модулите с изключване за по 5 мин.,после обучи прозорците на затворени врати/иначе не се обучават/ и си в джаза.ГТ-то има навика да му се побъркват подулите за ел.стъклата,но това е и първи признак за падащ акумулатор !!!!! :afro::afro::afro:
Моята пак започна рязко да си забравя положенията на прозорците. Ще взема да си заредя акумулатора, макар, че не дава признаци на изтощен.
Модулите наричаш, белите кутийки които са във вратата под кората нали.. защото аз за тях писах че цъкат като реле. А и обучаването да ми кажеш как става защото знам само начина 10 сек задържаш за сваляне и после 10 сек за вдигане :D
Точно за тях говоря,като не изключвам варианта и да са сдали багажа,но не вярвам двата един след друг.Обучението е точно това,само че се прави само на затворена врата,иначе не става.
Точно за тях говоря,като не изключвам варианта и да са сдали багажа,но не вярвам двата един след друг.Обучението е точно това,само че се прави само на затворена врата,иначе не става.
А ако проблема е, че при задържане на бутона за вдигане и започване на автоматичното вдигане, щом се затвори веднага се отваря и се връща до средата, как се процедира?
djaraliiski
24-11-2015, 17:57
Също така ако се вдигат на отсечки от по 2-3 см. има ли шанс да се обучат?
Здравейте колеги, след проверка на всички неща които ми споменахте и за което благодаря на колегите за съветите... я заведох на чичо доктор и се оказа, че четките на моторчетата са заминали. Смяната им с труда и вс. ми излезе 80лв. за двете , което като цена незнам как е, но бях много радостен :D
ecotronic
24-11-2015, 21:11
Eй на това му се вика "планирано дефектиране"
Шапка свалям на конструкторите.
Здравейте колеги, след проверка на всички неща които ми споменахте и за което благодаря на колегите за съветите... я заведох на чичо доктор и се оказа, че четките на моторчетата са заминали. Смяната им с труда и вс. ми излезе 80лв. за двете , което като цена незнам как е, но бях много радостен :D
Това не го вярвам,очаквам до 1 седмица пак да пишеш тук :book::book::book::book:
---------- Post added at 11:35 ---------- Previous post was at 11:35 ----------
А ако проблема е, че при задържане на бутона за вдигане и започване на автоматичното вдигане, щом се затвори веднага се отваря и се връща до средата, как се процедира?
Трябва обучение по същия начин.
---------- Post added at 11:36 ---------- Previous post was at 11:35 ----------
Също така ако се вдигат на отсечки от по 2-3 см. има ли шанс да се обучат?
Да,по същия начин.
Колега Mury защо мислиш, че не може да са четките? Сподели мнение за да може ако има нещо да я връщам на чичо доктор :D
Застудя, заваля и тез GT-та взеха да си показват номерата ... та да попитам и аз. След няколко дена на паркинга, снощи влизам в колата, отивам да взема детето от училище и ... пасажерската врата детето я затваря а на таблото отчита RIGHT DOOR OPEN. След няколко отваряния и затваряния проблема е следния: затварям вратата вдига за секунда-две прозореца и след това го смъква 2-3 мм и отчита отворена врата а вратата е затворена, с централното не мога да я заключа, но с ключа се заключва. Въпроса ми е къде да се насоча: падащ акумулатор както каза Мъри или поредния ш!бан датчик и къде да го търся?
ecotronic
28-11-2015, 14:37
Датчикът представлява механичен контакт в самата брава. Затваря и отваря веригата спрямо шаси на определен пин на боди компютъра. Ако можеш да премериш веригата, ще ти кажа кой е въпросния пин.
Но виж първо това да не се дължи на паднал акумулатор.
Колега Mury защо мислиш, че не може да са четките? Сподели мнение за да може ако има нещо да я връщам на чичо доктор :D
Защото няма как да умрат и двата едновременно !!!!
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.