View Full Version : Проблем със старт/стоп бутона (не пали)
Здравейте, колата е 1,9 150 к.с.
Проблемът е, че при натискане на бутона, не иска да завърти стартера. Дава си на контакт, отключва волана и всичко сработва, но като натисна бутона светлината около него изгасва и изщраква ключа (все едно се връща). Струва ми се, че ключоиздърпвачът нещо не е в ред (ако има такъв?) Не е имало никакви признаци досега. Загасих колата и всичко беше ОК и след половин час ми го направи този номер. Пробвах и с 2 - рия ключ - същата работа.
Някой ако е имал такъв проблем, моля нека сподели!?
Поздрави...
nickgaidarov
25-09-2016, 01:01
...
Оказва се, че при модела 159 това се среща сравнително често - колата да не може да запали при още топъл двигател без видима причина за това. Причината е във фабрично неправилно оразмерен кабел от акумулатора към стартера.
След замяната му с "още по-дебел" нещата се нормализират.
Друга възможност за подобна "драма" са два кабела към шаси, които може да са offside (разхлабени, откачени и т.н.) в момента - единият е от двигателя, а другият - от скоростната кутия. Тогава обаче колата няма да пали и при студен мотор.
Благодаря колега, сутринта ще проверя. Като ми го направи този номер мотора беше на 60`C, което си мисля, че не значи топъл. Друго нещо, което ми направи впечатление е, че записва грешка Р0520 " Превключвател за налягане на масло", което едва ли кара мотора да не пали, но се чудя има ли връзка?
в момента - единият е от двигателя, а другият - от скоростната кутия
Би ли пояснил къде по-точно да ги търся тия кабели?
nickgaidarov
25-09-2016, 01:35
...
...означава, че датчикът за налягане на маслото е сдал багажа и при по-новите модели колата не пали без този датчик да е в изправност. Така че може да е и от това.
Благодаря колега още веднъж. Утре ще пиша отзиви.
Причината е във фабрично неправилно оразмерен кабел от акумулатора към стартера.
Ник, сериозно ли? При топъл двигател стартерът харчи по-малко ток
Да си провери грешките и масите
Сега отивам да гледам какво става, но се сетих, че екускана ми дава разрешено стартиране да двигател. Предполагам, че не е от датчика в такъв случай...
nickgaidarov
25-09-2016, 11:33
...
Значи и на студен двигател не пали. Разликата е, че грешката за налягане на масло се изчисти, а сега пък записва грешка на подгр. свещи. Не иска да се тества и релето им от еку скана.
ecotronic
25-09-2016, 11:46
Здравейте, колата е 1,9 150 к.с.
Проблемът е, че при натискане на бутона, не иска да завърти стартера. Дава си на контакт, отключва волана и всичко сработва, но като натисна бутона светлината около него изгасва и изщраква ключа (все едно се връща). Струва ми се, че ключоиздърпвачът нещо не е в ред (ако има такъв?) Не е имало никакви признаци досега. Загасих колата и всичко беше ОК и след половин час ми го направи този номер. Пробвах и с 2 - рия ключ - същата работа.
Някой ако е имал такъв проблем, моля нека сподели!?
Поздрави...
До плюсовата клема на акумулатора има един модул с мощни елементи - предпазител, автоматичен изключвател, връзки и пр. Провери там за хлабави или окислени връзки.
Непременно откачи минусовата клема на акумулатора, когато пипаш там.
nickgaidarov
25-09-2016, 11:59
...
Направи ли "маркетингово проучване" за двата кабела към шаси - от двигателя и скоростната кутия?
Да колега, оказа се счупена клема от скоростната кутия към купето.Не съм пробвал още, но 99% е от него защото стартера взима минус от там предполагам. Сега остава въпроса как да закрепя положението в неделя на обяд!!! :)
Благодаря за помощта на всички...
nickgaidarov
25-09-2016, 13:46
...
Сериозно, да.
Поне така пишат в любимия сайт на Алфиста-идеалист - АО.
P.S. А сега - добре дошъл отново!
И къде се изгуби по празниците - пиле софийско шарено, надеждо форумна?
Да не си бил на палатка някъде по Витоша, където няма Интернет покритие?
Не е в кабела, причината е другаде. Някой се е изцепил явно. Какви доказателства са дали?
nickgaidarov
25-09-2016, 14:07
...
От акумулатора към стартера директно отива само плюсов кабел. Масата отива на шаси и от там с друг кабел - към двигателя. Не е проблем кабелът, а връзките клеясват. И като сменят кабела, все едно оправят връзките. И ето ти положителен ефект
nickgaidarov
25-09-2016, 18:25
...
Това е така и е логично, но защо тогава на колегата от АО колата е палила безпроблемно на студен двигател? Ако беше от клеясали връзки, тя нямаше да пали и тогава.
Да, мислихпо този въпрос. Но на студен всичко се свива и може би затова е правила контакт. А и можеда има влага, която улеснява нещата. Докато на топъл се разширява, окисите изсъхват, намалява се проводимостта. То всичко зависи от много неща - състояние на двигател (омасленост, течове), време на годината, дали е валяло, .... абе .....
Само да вметна, че проблема е решен. Кабела беше причината и да поясня, че се намира под стойката на акумулатора, за който има същите проблеми!
Само да вметна, че проблема е решен. Кабела беше причината и да поясня, че се намира под стойката на акумулатора, за който има същите проблеми!
Един вид този, който е м/у купето и скоростната. Там едно пристягане на клемите и почистване на мястото на контакт обикновено върши работа
Един вид този, който е м/у купето и скоростната. Там едно пристягане на клемите и почистване на мястото на контакт обикновено върши работа
Да, този е, но при мен проблема беше, че се беше счупила г-образната кабелна обувка и аз си направих ново парче кабел с нови обувки. Нов (оригиналнен) трудна работа да се намери... Само дето сложих 25кв. кабел, а стария е още по-дебел, но ще гледам да намеря преди зимата и да го сменя.
Да, този е, но при мен проблема беше, че се беше счупила г-образната кабелна обувка и аз си направих ново парче кабел с нови обувки. Нов (оригиналнен) трудна работа да се намери... Само дето сложих 25кв. кабел, а стария е още по-дебел, но ще гледам да намеря преди зимата и да го сменя.
Ако можеш, сложи по-дебел или си оправи стария с нова кабелна
gtapower
27-10-2016, 04:14
Колега, и аз се чудих за същото нещо даже купих нов акумулатор
После се зачетох в таблото и се замислих... а там пише
"Натисни спирачка или съединител".... Звучи елементарно ама в бързината дали може да си пробвал без да натискаш педал.?
Когато натиснеш старт бутона без натиснат педал на спирачка или съединител, просто се изкл. контакта. Поне при мен е така.
Колега, и аз се чудих за същото нещо даже купих нов акумулатор :D
После се зачетох в таблото и се замислих... а там пише
"Натисни спирачка или съединител".... Звучи елементарно ама в бързината дали може да си пробвал без да натискаш педал.? :)
Когато натиснеш старт бутона без натиснат педал на спирачка или съединител, просто се изкл. контакта. Поне при мен е така.
Колега, прочети цялата тема. Ако не натиска педал, как я е палил студена? А и колегата даже е описал как се е справил
gtapower
27-10-2016, 04:29
Колега, темата я прочетох. Добавям нещо за което други хора могат да се замислят и да си спестят смяната на кабели, клейми, обувки и т.н. защото може пък и да нямат проблем а да не са обърнали внимание и да са натиснали бутона.. Та може някой да е пропуснал този момент и да си спести малко време и пари ако проблема е въображаем.
Темата е за автомобил с ръчни скорости, но реших и аз да споделя ,че като нов собственик на автоматик и аз вчера се вкарах във филм, че колата се е развалила и ще ме остави на ниво -3 в един мол!4-5 пъти колата не запали след натискане на старт-стоп бутона, като жената дори започна да ми се подиграва, че съм купил някакъв боклук!За първи път карах автоматик и като някой малоумник дори си бях написал листче с позициите на лоста!По време на опитите ми за палене забелязах, че изписва нещо на дисплея, но беше на италиански и нищо не разбирах.Накрая реших да пробвам с натисната спирачка и ооо, чудо-колата запали.Преди малко смених езика на менюто и видях , че когато се стартира на Р изписва, че преди стартиране трябва да се натисне спирачка!
alfa racer GTA
30-10-2016, 12:17
На 159-ките със ръчни скорости изписва да се натисне съединител или спирачка за стартиране на автомобила + START копчето.
На автоматиците предполагам е само спирачка.
Пак добре че не си бутал или викнал пътна помощ :-)
==========================================
На мен единствено ми е гаснала това лято на излизане от Двореца/Градината в Балчик - както винаги с дизел съм свикнал да не давам газ дори по нанагорно, но там е доста повече може би 30%, а според мен на едно място е над 45% наклона(точно преди излизането).
Мина ми на акъла преди да тръгна да излизам, че като слизах си беше доста наклона, ама предната година подобни наклони(почти същите) ги е качвала на "самотек без газ и си казвам "Тя ще се качи сама".
Та аз като виден мързел съм я включил на 2-ра предавка и двата ми крака "си почиват", тоест свалени са от съединител и газ и 159-ката сама си "катери" и на последният наклон преди да изляза на пътя взе че изгасна...
Веднага "скочих" на спирачката, обаче бях минал 1/3 или 1/2 от наклона и "ни напред ни назад(зад мен имаше стръмен тесен завой с доста голяма дупка по края и отделно не знаех ако я "пусна" назад дали някой който се е засилил няма "да ме изненада" засилил се с газ за да има ряз за качването.
Държа спирачката и паля като на полусъединител се опитвам да тръгна на 1-ва.Тръгна уж, ама докато захапе- загасна ...И така още 2-3 пъти докато стигна догоре. Бая налкон си беше, а и на едно място няма съвсем асфалт, а е останал само белия чакъл под него.
Мислих и да и дам яко ряз на първа, ама ме хвана страх да не "литна" в храсталаците наоколо, че и без това си беше тясно и можеше при повече газ да не успея да я овладея ...
Шофирам съм "по села и планки" в които също си има наклони от поне 30%-на, че на места дори според мен +35/ +40 градуса и съм ги качвал всички на 2-ра скорост и на "самотек"(без подаване на газ), ама сега ми беше за първи път да загасне на наклон...
Сега вече има ли наклон ще си подавам газ и ще я държа в обороти, че дизел, дизел, ама и той по наклон -изкачване си иска да похапне гориво и да му дадеш газ та да задържи оборотите...
:offtopic:
Очевидно си нямаш идея що е то 35-40 градуса наклон.
И бъркаш понятието градус и процент.
Защото 40 градуса наклон се равнява на приблизително 84%. И повярвай, че такъв път няма да видиш, по който минават леки автомобили.:surrender:
За да върви твоя дизел на 2-ра без газ, то на дали наклона е бил по-голям от 10-на градуса.
Такива катерения на обороти не убиват ли маховика?
ecotronic
30-10-2016, 18:36
:offtopic:
Очевидно си нямаш идея що е то 35-40 градуса наклон.
И бъркаш понятието градус и процент.
Защото 40 градуса наклон се равнява на приблизително 84%. И повярвай, че такъв път няма да видиш, по който минават леки автомобили.:surrender:
За да върви твоя дизел на 2-ра без газ, то на дали наклона е бил по-голям от 10-на градуса.
Поправи ме, ако греша, но аз мисля, че % денивелация се отнася към изминатия път а не към разстоянието по хоризонтала между началната и крайната точка.
Примерно 1% наклон означава, че за изминати 100 м. ще сме на 1 м по-високо.
Накратко - движим се по хипотенузата.
В този ред на мисли, при 40 градуса наклон, денивелацията при изминати 100 м. ще е 100.sin(40) = 64 м. Или изразен в % - 64% наклон.
Според мен бъркаш изминатия път за денивелацията. Тя се мети по правата и след това се дава процент наклон нагоре, а не мериш по пътя нагоре.
Да обърнем условието и да вземем твоите цифри.
Ако имаме път от 100 метра с денивелация от 64 метра, то имаш изминато разстояние от 118 метра. Или един правоъгълен триъгълник с една права (катет) от 100 метра, 64 метра денивелация и хипотенуза от 118 метра.
При тази задача имаме начален ъгъл на изкачване от ~33 градуса при ~64% наклон.
И допирателната се среща при 45 градуса наклон е = на 100%. По твоята формула няма как да се получи това.
alfa racer GTA
30-10-2016, 21:58
Сигурно някой от вас двамата е прав за наклона, а аз не съм.
Що се отнася до градусите наклон, със сигурност е качвала повече от 10 градуса наклон сама без даване на газ.
Много добре зная откъде съм минавал и какъв е наклонът.Може да е бил в продължение на 10, 15 или 30 метра, но е имало такъв.Дори и да не е имало сигнализация със знак такъв наклон е имало.Миналата година бях в комплекс "Рай" до Русе и от пътя до него се стига по път с наклон спускане.Когато излизаш особено наклонът е изкачване и на няколко места е поне 12-15%, без да съм го мерил, но има и места с 5 до 12 метра сигурно ще е 30-на градуса.
Отделен въпрос е дали ти познаваш пътните знаци и защо на тях е отбелязано с % наклона и конкретно пътният знак "А6" .
И за не съм "валат" по темата за "наклона" ще цитирам НАРЕДБА № 18 oт 23.07.2001 г. за сигнализация на пътищата с пътни знаци:
Чл. 22. (1) Пътни знаци А5 "Стръмен наклон при спускане" и А6 "Стръмен наклон при
изкачване" се използват за сигнализиране на пътни участъци с надлъжен наклон, равен или
по-голям от 7 на сто и с дължина над 100 m.
(2) При ограничена видимост наклонът съгласно ал. 1 се сигнализира и в участък с
дължина, по-малка от 100 m.
(3) На пътни знаци А5 и А6 се указва с цифра стойността на наклона в проценти, като се
закръглява на цяло число до по-близката му стойност. При променлива стойност на
наклона в знаците се указва неговата най-голяма стойност.
(4) При пътен участък с наклон съгласно ал. 1 и с дължина, по-голяма от 200 m, под пътни
знаци А5 или А6 се поставя допълнителна табела Т2, с която се указва дължината на
участъка.
(5) При необходимост с допълнителна табела Т6 се указва видът на пътните превозни
средства, за които наклонът е опасен.
Толкова за "изчисляването" на наклона...
За мен тази дискусия изгуби стойност в момента в който се превърна в лично заяждане...
alfa racer GTA
30-10-2016, 22:14
Такива катерения на обороти не убиват ли маховика?
Сигурно го "убиват"/При мен се е случвало за 5-15-на метра, но колата си е имала лека инерция от преди това и просто съм пуснал педала на газта, а и като видя че "няма да стане" давам газ или превключвам на по-ниска и ако се налага(виждам, че не държи оборотите) отново давам газ.
Живея в "равнинен" град и не ми се налага да я "газирам".Просто няма смисъл.Е в началото превключвах почти всеки път на границата на оборотите необходими "да захапе" горната предавка(жалех я уж), след това започнах да си натискам педала на газта защото ми харесваше, докато не видях "среден разход 9.7 литра на сто", след което сега отново съм "отпуснал газта, но не съм и като в началото де да карам почти без газ само на обороти)като бабичка с вече съм някакво средно -спокойно положение -ако се налага давам малко до средно газ, ако не се налага карам малко над оборотите необходими за "захапване" на тази предавка ...
lordliness
30-10-2016, 22:15
45% наклон както го е определил колегата е точно 24 градуса и 14 минути.
За любознателните:
Наклона може да се измери в градуси с прост уред от два жалона наречен еклиметър
А 10 градуса отговарят на 17,63% :-)
Каква тема, а къде отиде. Колегата дали разбра как да си реши проблема и дали наистина има такъв?
ecotronic
31-10-2016, 10:28
Според мен бъркаш изминатия път за денивелацията. Тя се мети по правата и след това се дава процент наклон нагоре, а не мериш по пътя нагоре.
Да обърнем условието и да вземем твоите цифри.
Ако имаме път от 100 метра с денивелация от 64 метра, то имаш изминато разстояние от 118 метра. Или един правоъгълен триъгълник с една права (катет) от 100 метра, 64 метра денивелация и хипотенуза от 118 метра.
При тази задача имаме начален ъгъл на изкачване от ~33 градуса при ~64% наклон.
И допирателната се среща при 45 градуса наклон е = на 100%. По твоята формула няма как да се получи това.
Сметките са ясни. Въпросът беше в това, дали 100 м. се мерят по хипотенузата или по прилежащия катет.
От това, което казвате е ясно, че се мерят по прилежащия катет (по хоризонтала).
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.