View Full Version : Фланци за джанти...
Колеги много се чудя дали да не си взема едни такива http://www.ebay.co.uk/itm/DIRENZA-HUBCENTRIC-FORGED-ALLOY-15MM-5x110-WHEEL-SPACERS-FOR-SAAB-93-93X-9-5-900-/230676004137?hash=item35b55c7d29:g:6ZwAAOSwNRdX9iS 7
Няма да сменям джанти , просто искам да изкарам гумите на нивото на калниците. Само че според мен това нещо ще влияе и на окачването. В смисъл с 3-4 сантима фланец и натоварванията върху колелото ще се променят сигурно.
Въпросът е дали промяната ще е значителна, и няма ли да стане така че всяка седмица да сменям предница заради тях :) А и как може да се промени поведението на колата на пътя при скорости над 160км/ч (а и про пониски също де :) )
Чак пък всяка седмица предница да правиш.... Едва ли :) Нали за швед говорим, а не за алфа все пак хах
Точно тея дето си ги пуснал са малки 15мм ,няма да ти попилеят колата-споко. Реално все едно си сложил джанти с по-малко ЕТ
Най-много да усетиш, как колата следва по-силно наклоните на пътя
Погледни за комплект 4pcs, излизат на по-добра цена понякога....и аз търся също в ebay но 25мм
Чак пък всяка седмица предница да правиш.... Едва ли :) Нали за швед говорим, а не за алфа все пак хах
Точно тея дето си ги пуснал са малки 15мм ,няма да ти попилеят колата-споко. Реално все едно си сложил джанти с по-малко ЕТ
Най-много да усетиш, как колата следва по-силно наклоните на пътя
Погледни за комплект 4pcs, излизат на по-добра цена понякога....и аз търся също в ebay но 25мм
Ми точно това е че на око (не съм мерил още) ще ми трябват поне 40мм
Bobo Markov
13-11-2016, 23:22
Колеги много се чудя дали да не си взема едни такива http://www.ebay.co.uk/itm/DIRENZA-HUBCENTRIC-FORGED-ALLOY-15MM-5x110-WHEEL-SPACERS-FOR-SAAB-93-93X-9-5-900-/230676004137?hash=item35b55c7d29:g:6ZwAAOSwNRdX9iS 7
Няма да сменям джанти , просто искам да изкарам гумите на нивото на калниците. Само че според мен това нещо ще влияе и на окачването. В смисъл с 3-4 сантима фланец и натоварванията върху колелото ще се променят сигурно.
Въпросът е дали промяната ще е значителна, и няма ли да стане така че всяка седмица да сменям предница заради тях :) А и как може да се промени поведението на колата на пътя при скорости над 160км/ч (а и про пониски също де :) )
ако колата йе с предно предаване задълже фланци само отпред обаче и да, няма промяна в геометрията на окачването но! получаваш по-широка предна следа и това безумно много ти подобрява управлението в завои ;) гледай Ситроен CX ;)
Е, ай ся.... Мен никой не може да ме задължи да не си сложа фланци и на 4-те колела :)
Иначе това 40мм на гума ли го мериш, не разбрах?! Ако е така....ми се струва доста ще натовариш лагерите
А и управлението за ежедневни нужди няма да ти хареса
Е, ай ся.... Мен никой не може да ме задължи да не си сложа фланци и на 4-те колела :)
Иначе това 40мм на гума ли го мериш, не разбрах?! Ако е така....ми се струва доста ще натовариш лагерите
А и управлението за ежедневни нужди няма да ти хареса
А не знам , не съм го мерил :) ама така ми изглежда ...
ФЕРАРИСТ
15-11-2016, 22:52
В смисъл с 3-4 сантима фланец и натоварванията върху колелото ще се променят сигурно.
3-4 сантима на страна отпред е твърде много......
Производителите имат добър софт за изчисляване на що годе добра геометрия.......лагерите ще се товарят много повече отпреди.......при висока скорост ако влезеш в коловози на тирове ще го усещаш много повече.......
Променят се и други неща при завиване на волана, но там влизаме в много обяснения.......
Лично аз не бих слагал по дебели от 1 см фланци......
Аз се прецаках вече с 20милиметрови...тъй като не намерих 25
Че и 4 броя дейба....
Приятели кажете има ли вибрации, когато фланците са правени в БГ. Мой познат ми направи 18 мм за моята, но ми казаха, че при правените/не купени от вън и т.н./ след 130 км имало вибрация. Говоря за преходни, не за адаптивни. Дайте да разнищим темата както си трябва!! Благодаря!
Абе май по добро от оригинала няма... Доста неща изчетох, всичките правят някакви сметки, изчисления, което означава че геометрията се променя във всички случаи... Айде, ако е кола дет се кара само до 100км/ч или е някъв експонат за изложби става. Ама аз като се знам че понякога, като се увличам и стигам до 200-230 май е по добре без homemade изчисления и приспособления...
---------- Post added at 07:13 ---------- Previous post was at 06:58 ----------
А и намерих по безопасен начин за издевателства и експерименти с колелата :)
https://m.youtube.com/watch?v=pKuXyeAGzEU
И изглежда доста издръжливо това
https://m.youtube.com/watch?v=RZVb6MCfVtU
Аз на ГТ-то съм и отпред и отзад с по 18мм.Нямам никакви вибрации при ускорение и висока скорост.И аз съм слушал че с фланци товариш Вс по окачването.Скоро сменях лагер главина отпред ама той си виеше от 4-5 месеца.Визията с фланци е мнг гот особено на купето с тея раздути калници.
Приятели кажете има ли вибрации, когато фланците са правени в БГ. Мой познат ми направи 18 мм за моята, но ми казаха, че при правените/не купени от вън и т.н./ след 130 км имало вибрация. Говоря за преходни, не за адаптивни. Дайте да разнищим темата както си трябва!! Благодаря!
Няма значение къде са правени,а дали са направени както трябва.Ако външната и вътрешната повърхнина са успоредни(да няма биене),няма да имаш никакви проблеми.Един средно можещ стругар ги умее тези неща.
Furious 155
17-11-2016, 12:39
Карам с 18мм отпред и 15мм отзад, като задните ги монтирах, само защото стояха много прибрани в калниците джантите, спрямо предните. Иначе само с 18мм отпред повече, колата завиваше доста по-добре.
Дам,за предняци комбинацията широка предница и тясна отзад е супер... Ако караш за време
За стрийтка обаче е важно и как изглежда :hehe:
Да не отварям нова тема ще използвам тази....
Някой има ли опит за работа с естествен фурнир? Понеже махагона беше напукан и аз го изчоплих частично, сега мисля какво да го правя :). Мога да взема от някой донор, ама до колко ще съвпада цвета, дали няма след месец да се напука пак и.т.н а и цвета го искам по светъл... та си мисля да се пробвам. Въпросите са - естествен или технически фурнир, с какво се лепи и как и с какъв лак се лакира за да стане както трябва?
ivan dimitrov
20-11-2016, 18:27
Лепвай му фолио. Фурнир за да залепиш като хората, ще трябва доста да се измъчиш. Ще трябва да се импрегнира, да се шлайфа и да се лакира. Една операция да не "скопосаш" и всичко отива в канала.
Това все таки е Сааб, нито можеш да го направиш по красив, нито по грозен, и така да го оставиш - все тая.
Лепвай му фолио. Фурнир за да залепиш като хората, ще трябва доста да се измъчиш. Ще трябва да се импрегнира, да се шлайфа и да се лакира. Една операция да не "скопосаш" и всичко отива в канала.
Това все таки е Сааб, нито можеш да го направиш по красив, нито по грозен, и така да го оставиш - все тая.
Не спираш с ценните съвети ей :)
ivan dimitrov
20-11-2016, 20:18
Не спираш с ценните съвети ей :)
Няма спирка!
Ако искаш ценен съвет - сменяй го това.....нещо с кола, някаква.
Обикновеният(не ценен) съвет беше да лепнеш мебелно фолио. Има такива които и на грапавина го докарват даже. Фурнирът, ако има дори малка извивка по детаилът и няма как да му направиш калъп, който да го притиска докато залепне/изсъхне, няма да го докараш от първият път вероятно. Верно мина доста време от как фурнировах озвучителни тела, а скоро не съм се занимавал и може да има по удобни материали, но......
Така или инак - след залепянето трябва да се импрегнира с безир или разреден лак, после да се шлайфа и лакира.
С мебелното фолио изрязваш и лепиш, после - забравяш.
Bobo Markov
20-11-2016, 22:46
Да не отварям нова тема ще използвам тази....
Някой има ли опит за работа с естествен фурнир? Понеже махагона беше напукан и аз го изчоплих частично, сега мисля какво да го правя :). Мога да взема от някой донор, ама до колко ще съвпада цвета, дали няма след месец да се напука пак и.т.н а и цвета го искам по светъл... та си мисля да се пробвам. Въпросите са - естествен или технически фурнир, с какво се лепи и как и с какъв лак се лакира за да стане както трябва?
в идеалния случай си правиш блинд (много дебел фурнир) от коренова дървесина на орех като го мериш режеш и монтираш, така че да съвпадат шарките излиза зловещо скъпо и го лепиш с каквото ти падне най-вече силикон, след като обаче си оголил таблото ... ето тука сайта на моя приятел Лудичкия Роман той има секви ценни дървесини и можеш да си харесаш шарка - кореновата дървесина е супер корава и не се измята затова можеш да я монтираш навсякъде :) ако се вманиачиш може да постигнеш много красота но няма да е евтино никак
ivan dimitrov
21-11-2016, 00:13
ако се вманиачиш може да постигнеш много красота но няма да е евтино никак
Красота в Сааб! Сигурен ли си?!
Както вече писах на едно кученце - тва е първообразът на горгоната Медуза бре. Който го види се вкаменява, толкова е грозно. Лъжа разбира се, много по грозно е. Е, поне никога не ръждясва.
Bobo Markov
21-11-2016, 00:25
Красота в Сааб! Сигурен ли си?!
Както вече писах на едно кученце - тва е първообразът на горгоната Медуза бре. Който го види се вкаменява, толкова е грозно. Лъжа разбира се, много по грозно е. Е, поне никога не ръждясва.
ами сега човека си го има и е длъжен да опита да си направи както му харесва СААБ-а не е лоша кола но за мен си е чист американски Опел (както всички Опел-и) но щом му харесва може да направи много ако му се занимава, разбира се :)
Сааб е прекалено идеалистична кола, някога добре замислена но е много нишов автомобил насочен към вкусовете на дизайнери и архитекти :) еми супер но аз съм и дизайнер и архитект но СААБ не ме кефи защото всички съвременни модели са с "очила" около фаровете а мен това не ме кефи, не само защото аз самия нося очила :) а защото точно тоя тип СААБ-ски очила не ми харесват :) не ми харесва колата ми да има очила :) е...
Красота в Сааб! Сигурен ли си?!
Както вече писах на едно кученце - тва е първообразът на горгоната Медуза бре. Който го види се вкаменява, толкова е грозно. Лъжа разбира се, много по грозно е. Е, поне никога не ръждясва.
Почвам да си мисля че ми завиждаш :)
Bobo Markov
21-11-2016, 00:31
Почвам да си мисля че ми завиждаш :)
много добра защитна но и доста предвидима реакция ...
много добра защитна но и доста предвидима реакция ...
Ами каква защита ?? От кой и от какво ?? Вие сте гледали саабчето отстрани и сте видяли очилата , аз пък съм виждал как на гъзари с S-ки и 7-ци им се появява отчаяние на лицето кат тръгнат да ме гонят. А алфата нито с вървене нито с комфорт може да се сравни с това. Колкото до външния вид... аз си я харесвам, а другите да карат каквото харесват те , нямам притеснения по този повод :)
Мощност 230 к.с./5500 об/мин
Въртящ момент 350 Нм/1900 об/мин
http://www.auto-data.net/bg/?f=showCar&car_id=11850
Bobo Markov
21-11-2016, 00:44
Ами каква защита ?? От кой и от какво ?? Вие сте гледали саабчето отстрани и сте видяли очилата , аз пък съм виждал как на гъзари с S-ки и 7-ци им се появява отчаяние на лицето кат тръгнат да ме гонят. А алфата нито с вървене нито с комфорт може да се сравни с това. Колкото до външния вид... аз си я харесвам, а другите да карат каквото харесват те , нямам притеснения по този повод :)
съмнявам се относно гъзарите, които ти описваш защото те са си гъзари и въобще не им пука какво ги е задминало, те са достатъчно съвършени в собствените си очи дори и само затова, че карат ес-ки и седмици :) относно Алфата там комфорт особен няма ;) Алфата е прецизна машина, несъвършена, задоволяваща сетивата на всеки каращ я, сложна материя е Алфа Ромео :) СААБ не е Алфа и никога няма да бъде (не искам да споменавам това, че фабриката в Тролхетън фалира)
ПС (редакция) но какви сме ние - ние сме хора, които открито казват да, няма да караме Беенве и Мерцелес еле па Холлцваген защото сме уникално неразумни за да бъдем отговорно разумни относно изживяванията си относно автомобилите ... иначе казано най-добре си купи нова шкода и умри емоционално или си купи СААБ, АЛФА, ВАЙСМАН, Ровър или каквото и да е но бъди щастлив :)
съмнявам се относно гъзарите, които ти описваш защото те са си гъзари и въобще не им пука какво ги е задминало, те са достатъчно съвършени в собствените си очи дори и само затова, че карат ес-ки и седмици :) относно Алфата там комфорт особен няма ;) Алфата е прецизна машина, несъвършена, задоволяваща сетивата на всеки каращ я, сложна материя е Алфа Ромео :) СААБ не е Алфа и никога няма да бъде (не искам да споменавам това, че фабриката в Тролхетън фалира)
Абсолютно си прав че СААБ не е Алфа, но и обратното важи с всеичка сила - Алфата не е СААБ и никога няма да стане. Двете коли нямат абсолютно нищо общо и двете марки ме кефят по свой собствен начин.
Аз за това искам едно спайдърче след като постегна Сааб-а
---------- Post added at 23:01 ---------- Previous post was at 22:53 ----------
ПС (редакция) но какви сме ние - ние сме хора, които открито казват да, няма да караме Беенве и Мерцелес еле па Холлцваген защото сме уникално неразумни за да бъдем отговорно разумни относно изживяванията си относно автомобилите ... иначе казано най-добре си купи нова шкода и умри емоционално или си купи СААБ, АЛФА, ВАЙСМАН, Ровър или каквото и да е но бъди щастлив :)
Сааба ме кефи с комфорта , чувството за сигурност и спокойствие дори при скорости 200+. Това че една интелигентна и спокойна на вид кола в следващия миг се превръща в някъв звяр дето ще скъса полуоските от натоварване . Алфата пък не знам, сигурно с целият си "madness"..... тъй да се каже на чист български :)
ecotronic
21-11-2016, 01:05
съмнявам се относно гъзарите, които ти описваш защото те са си гъзари и въобще не им пука какво ги е задминало, те са достатъчно съвършени в собствените си очи дори и само затова, че карат ес-ки и седмици :) относно Алфата там комфорт особен няма ;) Алфата е прецизна машина, несъвършена, задоволяваща сетивата на всеки каращ я, сложна материя е Алфа Ромео :) СААБ не е Алфа и никога няма да бъде (не искам да споменавам това, че фабриката в Тролхетън фалира)
ПС (редакция) но какви сме ние - ние сме хора, които открито казват да, няма да караме Беенве и Мерцелес еле па Холлцваген защото сме уникално неразумни за да бъдем отговорно разумни относно изживяванията си относно автомобилите ... иначе казано най-добре си купи нова шкода и умри емоционално или си купи СААБ, АЛФА, ВАЙСМАН, Ровър или каквото и да е но бъди щастлив :)
Не просто "каквото и да е"!
Очевидно не познаваш колегата.
Той би бил най-щастлив, ако си купеше ГАЗ-69.
http://www.investor.bg/images/photos/0211/0000211429-article3.jpg
Но докато материализира тази си мечта, се налага да се мъчи с разни западни таралясници :)
Tака сега да се разберем :
За фланци ли става дума или за СААБ ?
Защото ако е за СААБ мога да метна в отделна тема и да си ланкате колкото искате .
Bobo Markov
21-11-2016, 01:11
Абсолютно си прав че СААБ не е Алфа, но и обратното важи с всеичка сила - Алфата не е СААБ и никога няма да стане. Двете коли нямат абсолютно нищо общо и двете марки ме кефят по свой собствен начин.
Аз за това искам едно спайдърче след като постегна Сааб-а
---------- Post added at 23:01 ---------- Previous post was at 22:53 ----------
Сааба ме кефи с комфорта , чувството за сигурност и спокойствие дори при скорости 200+. Това че една интелигентна и спокойна на вид кола в следващия миг се превръща в някъв звяр дето ще скъса полуоските от натоварване . Алфата пък не знам, сигурно с целият си "madness"..... тъй да се каже на чист български :)
утре:) т.е днес вечерта ще ти пиша колко много общо имат Алфа, Ланча, Фиат и СААБ ;) моята Алфа е със шаси (монокок) на СААБ, Алфа 159 е със шаси проектирано първоначално за СААБ :) нормално е да харесваш СААБ след като си алфист ;)
---------- Post added at 01:11 ---------- Previous post was at 01:07 ----------
Не просто "каквото и да е"!
Очевидно не познаваш колегата.
Той би бил най-щастлив, ако си купеше ГАЗ-69.
http://www.investor.bg/images/photos/0211/0000211429-article3.jpg
Но докато материализира тази си мечта, се налага да се мъчи с разни западни таралясници :)
ахахахааа ей сега се сетих :)
https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/t31.0-8/15110453_837758573032522_9085463145554290967_o.jpg
---------- Post added at 23:12 ---------- Previous post was at 23:11 ----------
Не просто "каквото и да е"!
Очевидно не познаваш колегата.
Той би бил най-щастлив, ако си купеше ГАЗ-69.
http://www.investor.bg/images/photos/0211/0000211429-article3.jpg
Но докато материализира тази си мечта, се налага да се мъчи с разни западни таралясници :)
Е точно от такава ГАЗ-ка и ти нямаше да се откажеш :)
---------- Post added at 23:14 ---------- Previous post was at 23:12 ----------
Tака сега да се разберем :
За фланци ли става дума или за СААБ ?
Защото ако е за СААБ мога да метна в отделна тема и да си ланкате колкото искате .
Не , малко се отплеснахме с колегите :) Иначе темата беше за фланци и махагон :)
ivan dimitrov
21-11-2016, 03:56
Ужас! Нищо не виждам! Изгоряха ми очните дънца. Сега как да попитам - с каква форма е детаилът и върху какво ще трябва да залепва? След няколко часа ще се видя с един реставратор, той ще знае подходящите съвремени лепила. Ако не е проблем, качи снимка на детаилът. Ама само на него, или сложи предупреждение преди нея.
П. П. Човекът каза полиуретанова паста.
Не питай от къде, никаква представа нямам. Трябвало добре да се почисти, да се намаже тънко и.... да се шлайфа и лакира.
Внимание !!!!
Това е най добрата снимка дет намерих, това е за десен волан , моето е наобратно . А материала мислех че е пластмаса , ама не е. На пипане прилича на фазер ... но наистина незнам какво е ...
https://www.saabdirectonline.com/media/catalog/product/cache/39/image/720x/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/1/9/19e87826f9a7b61e55c7df30c9a2363e_1.jpg
ivan dimitrov
21-11-2016, 11:36
Това е друго нещо. След като знаех какво може да последва, ползвах огледало, че нямам щит под ръка, но така или инак не понесох щети.
Материалът и аз не зная как се нарича, но се сещам какво представлява. Това лепило ще хване. С фурнир ще е по ефектно, ако го "докараш", аз не бих се справил, но от това не следва че и ти няма. Ако не се получи, минаваш на вариянт фолио. Изсъхналото лепило е нещо средно м/у кит и полиуретановата пяна за уплътнение. И е много здраво явно, щом с него лепи перки за мотопланер. Обаче не съхне много бързо. Гадно ще е ако се наложи да го махаш.
Успех! И да се похвалиш после, с предупреждение естествено.
20мм се оказаха много при мен... Та се наложи да се вземат други
Ето така е със 16мм и джанти с ЕТ 45!
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.