View Full Version : Изчезващи секретни болтове... ВНИМАНИЕ
Преди няколко дена мой познат с БМВ забеляза че му липсва секрет. Днес аз установих същото на моята кола. Само един. Просто липсва. Незнам дали е съвпадение, дали просто са се развили, дали някой гумаджия го е забравил или може би са ТЕ, но явно нещо се случва.
Бъдете внимателни. Сезона идва.
lordliness
04-03-2017, 21:47
Може да са го взели да си направят ключ, макар че щом са го свалили не са ги затруднили, да падне е малко вероятно.
Аз като ходя на гумаджия си свалям секретите предварително.
Може да се е скъсал, на мен ми са се късали секретни болтове. От неправилно закаляване, както си стоят, без да ги пипам
Преди няколко дена мой познат с БМВ забеляза че му липсва секрет. Днес аз установих същото на моята кола. Само един. Просто липсва. Незнам дали е съвпадение, дали просто са се развили, дали някой гумаджия го е забравил или може би са ТЕ, но явно нещо се случва.
Бъдете внимателни. Сезона идва.
А липсващите секрети каква марка са?
Оригинални и за двете марки.
Айде за БМВ-то Е46 разбирам - вървежни са, пипат ги, ама за моята дръглива 156, кой би искал 15ки на три сезона незнам...
Alexanderbb
05-03-2017, 09:44
На мен ми е падал секретен болт. Леко изкривяване в джантата от някоя дупка и се разхлабва. Имал съм и обратния вариант. От изкривяване така се беше затегнал че не можахме да го развием и го рязахме
Не влизайте прибързано в сложни конспирации. Доста гумаджии с времето се понучиха, че секретните болтова де се стягат зверски, а някои даже се случва да ги оставят полу хлабави. И се развиват и падат.
lordliness
05-03-2017, 11:09
Обаче от едната страна ще се самозатягат, а от другата ще се саморазвиват, на вас оставям да кажете от коя страна какво става. Шофьорите на камиони го знаят.
От коя страна на колите са падналите болтове
Обаче от едната страна ще се самозатягат, а от другата ще се саморазвиват, на вас оставям да кажете от коя страна какво става. Шофьорите на камиони го знаят.
От коя страна на колите са падналите болтове
Би трябвало да са от дясната?
Обаче от едната страна ще се самозатягат, а от другата ще се саморазвиват, на вас оставям да кажете от коя страна какво става. Шофьорите на камиони го знаят.
От коя страна на колите са падналите болтове
Тая теория пробвал ли си я на практика. Аз съм я пробвал. И не работи да ти кажа. Има ли хлабав болт, винаги се саморазвива, без значение от коя страна на колата. Това показват опитите. Разбирай го както си искаш.
lordliness
05-03-2017, 11:44
Разбирам, че твоите опити отменят фундаментални физични закони.
Но ако при теб са в сила законите на Мърфи също разбирам.
Само без разправии моля, целта на темата е друга.
ПП: И двата изчезнали болта са от лявата страна. Предна лява и задна лява (на колегата).
lordliness
05-03-2017, 12:43
Само без разправии моля, целта на темата е друга.
ПП: И двата изчезнали болта са от лявата страна. Предна лява и задна лява (на колегата).
От лявата страна болтовете имат склонност към саморазвиване, от дясно към дозатягане, това е вследствие от посоката на въртене на колелата.
При товарните автомобили това е силно изразено и гайката са с обратна резба за да се замозатягат
От лявата страна болтовете имат склонност към саморазвиване, от дясно към дозатягане, това е вследствие от посоката на въртене на колелата.
При товарните автомобили това е силно изразено и гайката са с обратна резба за да се замозатягат
В голяма грешка си определено и за затягане и за развиване в следсдтвие леви и десни джанти, но това с резбите за товарните автомобили откъде си го изсмука от пръстите само ти си знаеш!
lordliness
05-03-2017, 20:21
Налагало се е да свалям джанти. На камиони. Не много, само няколко пъти. Винаги са били с обратни резби.
Другото е физика, физичните закони не ги измислям аз. Да беше учил в училище повече.
http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=166378
Не очаквам да се извиняваш
Темата от информативна тръгва да става конспиративна :paddle:
Само да напомня : Нагоре раздават точки и държат по-здраво за реда .
За сметка на това в раздела е позволено малко по-фриволно държание, но пък за сметка на товас колежката Ранобудниче не залагаме на точковата система :notify:
Чакай сега малко.....99% от товарните автомобили са с шпилки....те са с обратна резба.....но самото завиване на гайките е нормално.....
lordliness
05-03-2017, 20:36
Чакай сега малко.....99% от товарните автомобили са с шпилки....те са с обратна резба.....но самото завиване на гайките е нормално.....
http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=166378
Това е
boris037
05-03-2017, 20:37
От лявата страна болтовете имат склонност към саморазвиване, от дясно към дозатягане, това е вследствие от посоката на въртене на колелата.
При товарните автомобили това е силно изразено и гайката са с обратна резба за да се замозатягат
Това важи ли и за болтовете на полуоските, защото ако е така, когато сменям каре, може и да не затягам болтовете на дясната полуоска.
Питам просто, защото ако е така, ще ми спести доста усилия - хващам ги с шестограма на ръка и зарязвам.
Темата от информативна тръгва да става конспиративна :paddle:
Само да напомня : Нагоре раздават точки и държат по-здраво за реда .
За сметка на това в раздела е позволено малко по-фриволно държание, но пък за сметка на товас колежката Ранобудниче не залагаме на точковата система :notify:
Е....тъкмо влезнахме в спор....там дет се шибат и обиждат го подминавате.......а сега дай да напомняме...стига бе...дай да видим крайният резултат...
lordliness
05-03-2017, 20:40
Това важи ли и за болтовете на полуоските, защото ако е така, когато сменям каре, може и да не затягам болтовете на дясната полуоска.
Питам просто, защото ако е така, ще ми спести доста усилия - хващам ги с шестограма на ръка и зарязвам.
Това което пишеш е неуместно.
Преди да пишете нещо научете това, онова.
Въобще не си струва човек да пише и да общува тук.
Вместо да научите нещо което не знаете почвате да се заяждате
http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=166378
Това е
Говориш ми за ТКЗС....ай стига бе.....я виж как е при тировете....нали каза камиони....
---------- Post added at 18:46 ---------- Previous post was at 18:44 ----------
Това което пишеш е неуместно.
Преди да пишете нещо научете това, онова.
Въобще не си струва човек да пише и да общува тук.
Вместо да научите нещо което не знаете почвате да се заяждате
Не изпадай в цайкнот...просто спорим....накрая един ще е прав....къде видя обида.....тоез заяждане...
---------- Post added at 18:48 ---------- Previous post was at 18:46 ----------
п.п...а автора на темата си мисли, че ще му откраднат джантите...:))
Е....тъкмо влезнахме в спор....там дет се шибат и обиждат го подминавате.......а сега дай да напомняме...стига бе...дай да видим крайният резултат...
Да видим Боби .
Да видим можем ли да си наложим самоконтрол .
mirchozo
05-03-2017, 23:01
Без да взимам страна щото не ми се занимава с глупости, та на ЗИЛ 131 отляво беше с обратни резби, на други камьони не съм го срещал.
Конкретно по темата нямам какво да кажа освен предположение че някой гумаджия го е домързяло да ги стегне със секрета. Невярвам някой да краде болт за да си прави секрет който става "само" в конкретния случай.
Сега като помисля на трезво, може и да са прави колегите за обратната резба от едната страна при сделано в СССР....там шпилките на барабана май са на резба, а не на шлици и е логично.....
Налагало се е да свалям джанти. На камиони. Не много, само няколко пъти. Винаги са били с обратни резби.
Другото е физика, физичните закони не ги измислям аз. Да беше учил в училище повече.
http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=166378
Не очаквам да се извиняваш
Аз когато трябваше да уча съм учил и съм се понаучил, не се притеснявай! Кажи на какви камиони си свалял гуми, че вече 10 години съм по камиони и дори и сега вече месец и половина живея в един Актрос и за нещастие сменях гуми и от ляво и от дясно и само да ти кажа и от двете страни резбите са си нормални и не само на този камион а на всички които сега се движат по пътя!
Няма какво да се извинявам и аз се осланям на практиката най-вече, а не на форуми като този който си пуснал! За Газ53 в Автотранспорта учих преди 15-16години и още тогава си беше архаичен камион!
---------- Post added at 22:31 ---------- Previous post was at 22:24 ----------
Това което пишеш е неуместно.
Преди да пишете нещо научете това, онова.
Въобще не си струва човек да пише и да общува тук.
Вместо да научите нещо което не знаете почвате да се заяждате
И не си мисли че си най-научения тук да определяш други като ненаучени, не е културно!
lordliness
08-03-2017, 23:43
Абстрактното мислене е трудна работа, трудно е човек да си представи, че болт или гайка с дясна резба са склонни към саморазвиване когато се въртят целите по посока обратна на часовника.
Това е като да стигнеш с камиона до голямата вода, знаеш че там е края на света, нищо че някои разправят, че земята била кръгла. Няма как да е вярно. може да се съди по косвени факти, ако не си бил космонавт да погледнеш няма как да си сигурен.
Някой глупак от скука е измислил лявата резба и я слага ей така за разкош в машините.
Материата е сложна и разбирам всеки който не може да я проумее.
Между другото като прочета нагоре са споменати поне няколко камиона с лява резба на колелата. Архаични или не, това са факти. Каква е причината на архаичните камиони резбите да са леви и десни?
Темата е за това могат ли да се развият болтовете от ляво на колата?
Могат защото се въртят обратно на часовниковата стрелка, когато автомобилът се движи напред
Абстрактното мислене е трудна работа, трудно е човек да си представи, че болт или гайка с дясна резба са склонни към саморазвиване когато се въртят целите по посока обратна на часовника.
Това е като да стигнеш с камиона до голямата вода, знаеш че там е края на света, нищо че някои разправят, че земята била кръгла. Няма как да е вярно. може да се съди по косвени факти, ако не си бил космонавт да погледнеш
Някой глупак от скука е измислил лявата резба и я слага ей така за разкош в машините.
Материата е сложна и разбирам вески който не може да я проумее.
Между другото като прочета нагоре са споменати поне няколко камиона с лява резба на колелата. Архаични или не, това са факти. Каква е причината на архаичните камиони резбите да са леви и десни?
Признай си че в случая не си прав с изказването си че всички камиони от едната страна са с обратна резба на гайките и няма да очаквам да се извиняваш! А за архаичните помисли защо са били с обратна резба! Законите на физиката никой не ги оспорва, но важат с по-голяма сила за елементи които се движат с по-висока скорост, примерно колянови валове! Там има доста мотори с лява резба на централния болт на коляновия вал! Не е срамно да си признаеш че си сбъркал, по-лошо е като започнеш да пишеш повърхностни глупости без особенна обосновка за тях! Всеки може да каже четете...., Не сте учили когато трябва , не познавате законите на физиката...Ти като много си учил обясни на производителите на съвременни камиони, коли и други превозни средства как не са учили когато трябва и правят глупости с резбите на гумите си и са обществено опасни! Дай им пример с ГАЗ-ката от 68-ма година!
Темата е за това могат ли да се развият болтовете от ляво на колата?
Могат защото се въртят обратно на часовниковата стрелка, когато автомобилът се движи напред
:paddle:
Не темата не е дали могат да се развият болтовете от ляво .
Темата пое натам защото ти я измести в удобна за тебе посока както и всяка тема в която пишеш .
За последен път :notify:
:Topic-is-closed-bg:
За левите гуми и обратното въртене на часовниковата стрелка и развиването на болтовете с нормална резба.......Май ти не си учил когато трябва......
lordliness
09-03-2017, 00:46
На двете коли от началото на темата са паднали секретни болтове от лявата страна на колите. Причината е очевидна и обясних защо се случва.
Падат секретни болтове защото главите им не прилягат добре към джантите и резбите нямат необходимото триене.
Никъде не съм използвал думите -'' всички камиони"
От лявата страна болтовете имат склонност към саморазвиване, от дясно към дозатягане, това е вследствие от посоката на въртене на колелата.
При товарните автомобили това е силно изразено и гайката са с обратна резба за да се замозатягат
Това как да се разбира??? На секретните болтове защо да не прилягат плътно главите, разликата с обикновенните е само отпред профила за ключа който ще ги стяга или развива! Първо се късаха сами, после взеха сами да се развиват....вземи едно решение де! На мен ми се случи отдясно, какво може да е според теб, нормални болтове са всички но два почти паднаха! Не се заяждам в случая, още на първа страница е отговора защо, но проблема не е ляво или дясно!
lordliness
09-03-2017, 07:57
Бих ти обяснил и показал скици как и защо се получава, но както виждаш ме предупредиха да не пиша. Един болт може да се развие по много причини, също така има много начини да се предотврати това.
Болтовете на твоя камион също са подсигурени.
Обратната резба е един от многото начини.
Ясно ми е, край на спора!
PEPI-2ALFA
09-03-2017, 09:13
Споделям личен неколкогодишен опит с Форд Транзит (турска мечта) с двойни гуми, със шпилки и гайки на джантите. От едната страна са с обратна резба и се развиват на обратно.
mirchozo
09-03-2017, 10:38
Пичуи, вместо да спорим, би било добре всеки да провери дали са му стегнати болтовете. Явно е масова практика да не се стягат или да се стягат унашката, което също не е добре като стане нещо на пътя. След смяната на зимните е добре една проверка да се направи.
ecotronic
09-03-2017, 10:59
Като лордът каза - способите за подсигуряване срещу развиване са различни. Но след като при нашите коли няма обратни резби, би трябвало да се фокусираме върху начините без.
Моето мнение е, че на гумаджиите не може да се разчита за правилното стягане на секретите, които биват най-различни. Да не говорим, че е добре човек сам да си проверява и останалите болтове. В крайна сметка това е много важно. На мен ми се е случвало да ми се изпоразвият и изпопадат обикновени болтове 50 км след действията в "реномирана" гумаджийница.
Накратко - не оставяйте съдбата си в ръцете на незнайни фактори още повече, когато това не ви коства нищо особено.
На двете коли от началото на темата са паднали секретни болтове от лявата страна на колите. Причината е очевидна и обясних защо се случва.
Падат секретни болтове защото главите им не прилягат добре към джантите и резбите нямат необходимото триене.
Никъде не съм използвал думите -'' всички камиони"
Това с триенето на резбите ми е мъгла, ще ми го обясниш ли....?....а това с прилягането на секретните болтове ще поспоря с теб, защото моите си пасват идеално.....друг въпрос е, че не трябва да се натягат прекалено...то и другите болтове не е желателно да се натягат повече особено на алуминиеви джанти.....по начало болтовете не са проблем...в повечето случай джантите, ако са пренатегнати...са им преебани отворите, защото са от по мек материал..а тия теории само отвиването се получава при липса на стягане на болта.....
п.п....болтовете се стягат с фабричният ключ който са ти го сложили производителите в багажника, а не с разни тръби, пистолети на въздух и т.н....
---------- Post added at 22:20 ---------- Previous post was at 22:10 ----------
Бих ти обяснил и показал скици как и защо се получава, но както виждаш ме предупредиха да не пиша. Един болт може да се развие по много причини, също така има много начини да се предотврати това.
Болтовете на твоя камион също са подсигурени.
Обратната резба е един от многото начини.
Много се плашиш...:)))....това което казваш не е баш така....даваш ми пример с неква газка 53...на която шпилките са на резби, джантите са с по големи отвори и се слагат едни срязани конуси(камбанки) а и гайките са с равно чело.....теорията не винаги е практика....та Събев е прав за себе си......
---------- Post added at 22:23 ---------- Previous post was at 22:20 ----------
Като лордът каза - способите за подсигуряване срещу развиване са различни. Но след като при нашите коли няма обратни резби, би трябвало да се фокусираме върху начините без.
Моето мнение е, че на гумаджиите не може да се разчита за правилното стягане на секретите, които биват най-различни. Да не говорим, че е добре човек сам да си проверява и останалите болтове. В крайна сметка това е много важно. На мен ми се е случвало да ми се изпоразвият и изпопадат обикновени болтове 50 км след действията в "реномирана" гумаджийница.
Накратко - не оставяйте съдбата си в ръцете на незнайни фактори още повече, когато това не ви коства нищо особено.
Лорда само загатва......не обича да се изказва докрай....:))....относно секретите ...се взима този който ти пасва....а за затягане е ясно....ключа контактува на по малко площ и се затяга по малко, за да няма проблем пи отвиване....
За другото си прав...
dimitar_vd62
10-03-2017, 20:48
То пистолета не е проблем, проблема са килограмите с които се стяга.А ключа в багажника е като спукаш гума да си я смениш поради липсата наоколо на гумаджия и сгъстен въздух.Досега не са ми се саморазвивали болтове ни отдясно ни отляво, ни секретни ни нормални.
Да вметна и аз, миналата година по това време установих, че ми липсва секрута на задно ляво колело... шах, това на зимните ми 15 джанти, който от 6г. лично сам си сменям с летните ми 17. Другите 4 болта бяха оригиналните си за джантите и 156, но резбата им беши доста по- къса от тези болтове който слагам на летните ми 17. Първо мислех за гражба и ме готвят да вземат 4 джанти 15 за 150лв. + гуми на 4 сезона... не се връзва, затова най- логичното е самоотвиване. При смяната болтовете ги стягам като по книга, първо при вдигнат на крик кола, а след това като я сваля до отказ колкото мога... въпреки това съм имал случей на разхлабен болт и това не може да се сбърка, този звук и тропане все едно ще ми падне носяч, а при секрета нямаше никакви индикации за това...
lordliness
11-03-2017, 07:26
Как пък ви падат все левите и все секретните :), случайни неща както виждате няма.
Поздрави за всички неверници и всички, които не бяха чували, че на колелата се слагат гайки с обратна резба от ляво.
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.