View Full Version : Проблем с климатроника
DjPikasso
12-03-2018, 22:55
Колеги, имам леко странен проблем с климатроника. Когато го настроя на 25 до 28 градуса духа хладно, но когато го пусна на макс започва да духа много топло, после пак свалям с един градус и пак хлад, много досадно :disgust: . Някой сблъсквал ли се е с подобен проблем, че не успях да намеря нещо по форума? АР 166 136к.с. 1999г. 2.4гтд
lordliness
13-03-2018, 00:03
Ако в купето температурата е такава е нормално да духа по хладно и моят прави така.
DjPikasso
13-03-2018, 00:23
Ако в купето температурата е такава е нормално да духа по хладно и моят прави така.
Това го прави при външна температура - 1 градуса, а двигателя е загрял но в купето е чуствително хладно
lordliness
13-03-2018, 01:36
Това го прави при външна температура - 1 градуса, а двигателя е загрял но в купето е чуствително хладно
Почисти датчика за температура в купето, виж вентилаторчето дали върти. А усещането за топло студенно е доста субективно, премери с термометър на колко градуса духа.
DjPikasso
13-03-2018, 15:49
Почисти датчика за температура в купето, виж вентилаторчето дали върти. А усещането за топло студенно е доста субективно, премери с термометър на колко градуса духа.
Проверих датчика до контактния ключ (ако става въпрос за същия) вентилаторчето не работеше как да разбера дали самия датчик работи и има ли и други такива в купето?
lordliness
13-03-2018, 16:01
Май нямаше друг. Виж това вентилаторче, ако го раздвижиш дали ще тръгне.
DjPikasso
13-03-2018, 17:46
До сега се занимавах с него но го оправих. 😀Също така реших да проверя и прословутата клапа за смесване на въздуха и какво да видя изненадааа счупена😡 май ще си имам работа 🤣
Trenkata
14-03-2018, 10:39
Я кажете как се сваля това вентилаторче,защото имам подобни симптоми.
DjPikasso
14-03-2018, 17:39
На две винтчета е колега
Trenkata
16-03-2018, 07:41
Мерси.
А да питам и аз: до вилката как най-лесно се достигаше?
Четох разни стари теми, ама нещо не намерих
ПС: всички други процедури с почистване на вентилаторче, бушони, релета и пр. ги минах, но въпросния бушон продължава да изгаря по някаква причина (климатика/вентилатора сработва няколко пъти и после пак нищо..)
ecotronic
16-03-2018, 13:35
За да стигнеш до механизма на клапата трябва да свалиш пластмасата в основата на стъклото:
http://alfa.kachi-snimka.info/images-2013/rgh1521199855g.jpg
Пипни бушона, гнездото му и релето, дали греят, когато вентилаторът работи. Ако да, проблемът е все пак в лоши ел. връзки там.
...
Пипни бушона, гнездото му и релето, дали греят, когато вентилаторът работи. Ако да, проблемът е все пак в лоши ел. връзки там.
Абе аз имам едни други съмнения (може би гори като пусна подгрева на стъклото/огледалата), ама нямаше кога да проверя
Утре ще се занимавам - заредил съм 5-6 бушона..:-)
Благодарско за инфото
Мдаам, лоши контакти/връзки - екото пак беше прав
Но сега пък ми изчезна подгрева.... Мноого го обичам този италиански инжИнер Тоци Бегали!!
Ще използвам темата за да потърся помощ от вас за следният проблем, който имам.
От началото на сезона (преди около месец) реших да използвам климатика. Изненадата беше, че компресора просто не тръгна. Вентилатора в купето си работи, не изписва грешка и всичко е ок, но няма никаква разлика дали "econ" е активно или не. Обикновенно усещам по оборотите и мощността на колата, когата компресора стартира, но при мен не тръгва изобщо.
Днес ходих да проверят нивото на фреона - никога до сега (за 6 години) не съм я пълнил защото не е изпускала. След проверка на количеството се оказа, че фреон си имам достатъчно, така че не е от там проблема. При замерване захранването на компресора се оказа, че не идва такова при уж пуснат компресор така че проблема е някъде в електрониката вероятно.
Проверих всички предпазители при чистачките и при сваляне и замерване един по един се оказа, че всички са здрави. Не успях да забележа лоша връзка около тях. Релетата нямам идея как да проверя и дори кое е за компресора.
Стандартно, като пусна климатика заедно с компресора се пуска и първата степен на перката. В момента при мен дори и перката не стартира.
При проверка и тест с FES и двете степени на перката тръгват. При тест на "AC relay (или нещо такова)" нищо не се случи (нз какво трябваше да стане).
Относно грешките - имах записана 1 грешна от ICS - B102A - Communication line: Clima commands/Clima control unit. Не успях да намеря информация за тази грешка.
Моля да дадете мнение и евентуално схеми по които да започна да търся проблема.
Колата е 166 2.4 140 кс
ecotronic
12-05-2018, 20:04
При тест на AC relay през MES на контакт и загасен мотор, трябва отчетливо да чуеш, как щрака съединителят на компресора.
Ако това не се случва, трябва да търсиш причината.
В модула на предния ляв калник трябва да провериш предпазителя F5 и релето R3:
http://alfa.kachi-snimka.info/images-2013/opt1526144253g.jpg
Ако предпазителят е здрав, мери на пин №30 на релето, дали има +12V (винаги).
Ако има, сложи един мост между пинове 30 и 87 в цокъла на релето и чуй дали съединителят щрака. Ако не, мери намотката на съединителя да не е изгоряла и изобщо дали има +12V на кабела към съединителя, докато са замостени въпросните пинове на релето.
Схемата:
http://alfa.kachi-snimka.info/images-2013/bwy1526144976a.jpg
L20 е намотката на съединителя
B3 е модула с бушони и релета на левия преден калник
B1 е таблото с предпазителите под волана
M70 е управлението на климатика
M10 е ECU - то
К10 е многостепенния манометър на дехидратора.
Trenkata
12-05-2018, 21:06
На първо време провери количеството на фреон,ако няма хич компресора няма да тръгне.
ecotronic
12-05-2018, 21:12
На първо време провери количеството на фреон,ако няма хич компресора няма да тръгне.
Първо четете и после пишете.
.....Днес ходих да проверят нивото на фреона - никога до сега (за 6 години) не съм я пълнил защото не е изпускала. След проверка на количеството се оказа, че фреон си имам достатъчно, така че не е от там.....
Scrapera
12-05-2018, 23:05
Това е релето - зад левия фар, в завряната кутия.
Накарай някой да натиска бутона econ, а ти пипни релето, и виж дали цъква.
http://pichost.name/images/2018/05/12/jpp7a92817a03de98d8.png (http://pichost.name/image/Mq6F1)
OFF: Не забелязах поста на Еко. Той го е описал доста по-подробно.
Проблемът решен!!!
Оказа се предпазителят F5.
Хиляди благодарности на Любо за точните и ясни инструкции, както и на всички останали за съдействието.
При тест с MES преди смяна на предпазителя се чуваше само релето, а след неговата смяна започна да се чува и съединителя на компресора.
А този модул как са могли да го забият на такова място - няма вадене...
ecotronic
13-05-2018, 11:28
При мен е още по-голяма драмата с този модул. Когато ми монтираха газовата, момчетата закачили изпарителя така, че сега за да извадя модула, първо трябва да демонтирам изпарителя. :)
ivopifeca
13-05-2018, 14:09
При мен е още по-голяма драмата с този модул. Когато ми монтираха газовата, момчетата закачили изпарителя така, че сега за да извадя модула, първо трябва да демонтирам изпарителя. :)Браво, колега,че помагаш така!
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.