PDA

View Full Version : Настройка на сток валове за проект!?!



mimouzunov
16-07-2018, 15:44
Привет...
Стигна се до там да се монтират турбини маркучи и каквото има да се слага... Системата се оживи но се самозатапва на около 5000 оборота!!
След разни опити и тестове на нещата стигам до заключението че нещо има проблемно по газоразпределението!
В момента двата вала са центровани на белези, явно това в случая не е правилното...
На къде да ги "побутна" , предварение мисля че не е оферта да давам... Някои препатил ако има да сподели опит ще е добре...

След някакви сметки които си правя в момент излиза, че трябва да "бутна" смукателния вал на закъснение а изпускателния на предварение... Има ли нещо вярно или грешно смятам!? Идеята ми е да се преборя с препокриването/застъпването (overlap)

oem
18-07-2018, 00:14
Как стигна до заключението, че се затапва а не е нещо друго? Когато искаш да решиш даден проблем първо се увери на 100% какъв ти е проблема, че да ти дойде и идеята как да го решиш. :)

Каква е колата? Мотора? Сетъпа? Валовете градуси? Как са зацепени в момента (на какви градуси)?

thecleaner
18-07-2018, 00:30
Мимо, по горивната система какви тюнинги си правил и как точно се само затапва, смесите как са ?

mimouzunov
18-07-2018, 14:02
Мимо, по горивната система какви тюнинги си правил и как точно се само затапва, смесите как са ?

Аа... Да помисля...
Бензиновата помпа е сменена с такава от някакво бмв Х нещо си (абе близо 300 коня), за опит/тест беше с на Тренди регулатора пуснат на 4 бара (води се прогресивен) + дюзи с номер 0280156065 с и те са там 250 кубикови или нещо такова...
В интерес на истината толкова неща съм сменил и пробвал че и аз се обърквам вече...

Иначе си играх с валовете и видях какво се случва, но ми писна да отварям и затварям капака :metal:

---------- Post added at 14:02 ---------- Previous post was at 13:59 ----------


Как стигна до заключението, че се затапва а не е нещо друго? Когато искаш да решиш даден проблем първо се увери на 100% какъв ти е проблема, че да ти дойде и идеята как да го решиш. :)

Каква е колата? Мотора? Сетъпа? Валовете градуси? Как са зацепени в момента (на какви градуси)?

Всичко по таз машина се прави само с цел експериментиране...
Двигателя е разреден 2.0 8в, с турбина gt2871 и неините си валове..

mitaka_cs
19-07-2018, 02:20
240сс са дюзите при Крома 2000 турбо, тя е 155кс при 5250об/мин., и също при 164/GTV/166 2000 турбо, но 6 броя.
Изпускателният колектор на фиата прилича на твоя по снимките от 155 раздела, но там Т3 фланецът е до 4-ти цилиндър и преди него в отливката след фланците към главата са дъги.
Топлата част е с A/R .48 и изпускателният вал е с характеристики като за атмосферна жигула 65 кс.
С колко зъба са разпределителните валове на алфата?

mimouzunov
19-07-2018, 10:30
240сс са дюзите при Крома 2000 турбо, тя е 155кс при 5250об/мин., и също при 164/GTV/166 2000 турбо, но 6 броя.
Изпускателният колектор на фиата прилича на твоя по снимките от 155 раздела, но там Т3 фланецът е до 4-ти цилиндър и преди него в отливката след фланците към главата са дъги.
Топлата част е с A/R .48 и изпускателният вал е с характеристики като за атмосферна жигула 65 кс.
С колко зъба са разпределителните валове на алфата?

Колектора, освен фланците които се режат на лазер и се забавям с няколко дена, се прави за 2-3 часа така че може винаги да го променям/правя на ново :-P
Няколко снимки от "производството" а тази на вала изглежда все едно зъбите му са изпилени... От снимката е.

mimouzunov
23-07-2018, 10:50
Почвам да имам някакви съмнения че трябва да преправям колектора, или направо да го сменя...

Някои с опит с тоя вид колектор ако има, може да помага...

mitaka_cs
23-07-2018, 14:53
22 зъба - през 16+ градуса е грубо.
GT серията е модерна. Ще надува и около позицията на акумулатора.

mimouzunov
23-07-2018, 15:11
22 зъба - през 16+ градуса е грубо.
GT серията е модерна. Ще надува и около позицията на акумулатора.

След като не получих инфо за валовете... хванах се и ги позавъртях...
Пробвах, с по до един зъб и двата като направих и комбинации... Общо взето не ми харесва какво се получава...

Второто изречение " GT серията е модерна. Ще надува и около позицията на акумулатора" нещо не го схванах...

mitaka_cs
23-07-2018, 20:12
GT2871 струва колкото колата и трябва отрано да се развърта от 2.0
Можеш спокойно да предвидиш изпускателен колектор с дълъг път до турбото.
Предницата при теб има достатъчно място за различни конфигурации.
Фиатовите 2000 турбо просто са със ретро турбини и проектирани по предницата на Делта 831.

mimouzunov
23-07-2018, 21:38
[QUOTE=mitaka_cs;1552038]GT2871 струва колкото колата и трябва отрано да се развърта от 2.0
Можеш спокойно да предвидиш изпускателен колектор с дълъг път до турбото.
Предницата при теб има достатъчно място за различни конфигурации.
Фиатовите 2000 турбо просто са със р%


Чак сега ми светна за какво GT става въпрос... За съвсем различно нещо си мислих аз :cheers: и за това не те и разбрах...
В началото на темата питах за валовете, с цел ако може да се "изцеди" след настроиката им още малко тяга. След опити и презацапвания установих че няма да ги мърдам!
Колектора го направих възможно най-минимален с идеята да имам по-малко нещо което да загрява под капака.
Машината иначе е зглобена и има проблем, при около 5000об/м се получава едно прекъсване все едно я гася и паля наново.. Имам някакви опасения че колектора нещо я спъва... Така си мисля защото не останаха вече много неща...

D-I-V-A-K-A
26-07-2018, 12:40
Да не те бъзика гейт-а в тоя момент?

mimouzunov
26-07-2018, 15:08
Да не те бъзика гейт-а в тоя момент?

Всичко е възможно.
Колата я правя лека полека когато имам време...
Ще го проверя и геита какви ги върши, защото турбината си доиде регулирана за някакво неизвестно налягане...

mitaka_cs
26-07-2018, 19:40
За жегата виж варианти за отвори по капака, а стойности можеш да хванеш с EGT уред.

mimouzunov
26-07-2018, 20:02
За жегата виж варианти за отвори по капака, а стойности можеш да хванеш с EGT уред.

Едно от нещата на които държа особенно много е да не променям по никакъв начин външния вид на возилото...
Може и да се изложа но това EGT уред за мерене на температурата на изгорелите газове ли беше!?
Сега съм спрял производството защото ще сменям сондата че си е за там...

А с тоз ЕГТ ако е това което си мисля, какви стоиности трябва да дава градуси там или каквото е...
(може и да се бъркам изцяло де)

mitaka_cs
27-07-2018, 07:37
Да, EGT - температура на изгорелите газове.
Има връзка със сместа, налягането преди турбото и мощността. Ще има и разлика на газ/бензин.
Не съм ползвал реални данни.

XaBu4ko
27-07-2018, 19:36
На мен нещо не ми се връзва. Как определяш горивната смес? Някаква електроника има ли слагана?

Мисълта ми е , че ако се мъчиш да я караш с оригиналния дебитомер, може да го вадиш извън обхват...

mimouzunov
27-07-2018, 23:24
На мен нещо не ми се връзва. Как определяш горивната смес? Някаква електроника има ли слагана?

Мисълта ми е , че ако се мъчиш да я караш с оригиналния дебитомер, може да го вадиш извън обхват...

Оригиналния дебитомер е наличен под капака, извън обхват няма как да го изкарам, защото е механичен с кпала! Допълнителното гориво идва от по-интелигентен горивен регулатор (които се управлява не само от вакум а и от налягане) също така от повишено налягане в реиката за което се грижи помпа с по-голям дебит и налягане и по-големи дюзи. Стандартните са 190 кубикови а наличните с въпросното налягане са 300 да кажем :metal:

Не претендирам че трябва да е така всичко или че е правилно, защото всичко се прави еи така :screwy:
Лека полека може и да тръгне някои ден :metal:

(някакви мисли ми минават да ползвам друга електроника, но и това ще се види в последствие, не се бърза за никъде)

XaBu4ko
27-07-2018, 23:41
Оригиналния дебитомер е наличен под капака, извън обхват няма как да го изкарам, защото е механичен с кпала! Допълнителното гориво идва от по-интелигентен горивен регулатор (които се управлява не само от вакум а и от налягане) също така от повишено налягане в реиката за което се грижи помпа с по-голям дебит и налягане и по-големи дюзи. Стандартните са 190 кубикови а наличните с въпросното налягане са 300 да кажем :metal:

Не претендирам че трябва да е така всичко или че е правилно, защото всичко се прави еи така :screwy:
Лека полека може и да тръгне някои ден :metal:

(някакви мисли ми минават да ползвам друга електроника, но и това ще се види в последствие, не се бърза за никъде)

Ами да ама времената на впръскване се управляват от електрониката на колата. Механичния дебитомер мести потенциометър , а повишената консумация на въздух може да мести въпросната клапа на дебитомера повече от колкото трябва и това да бърка времената. ( да излиза извън програмираната горивна карта )

Защо ли си мисля, че имаше и една Софиянка ... синя , дето и бяха сложили духалка ...
Иначе много яко проектче, следя с интерес :) Аз мисля да правя хибридче на моето пуйче, да видим колко магарета ще качим ...

mimouzunov
28-07-2018, 00:39
Ами да ама времената на впръскване се управляват от електрониката на колата. Механичния дебитомер мести потенциометър , а повишената консумация на въздух може да мести въпросната клапа на дебитомера повече от колкото трябва и това да бърка времената. ( да излиза извън програмираната горивна карта )

Защо ли си мисля, че имаше и една Софиянка ... синя , дето и бяха сложили духалка ...
Иначе много яко проектче, следя с интерес :) Аз мисля да правя хибридче на моето пуйче, да видим колко магарета ще качим ...

Гледах до сега за някаква хибридна система... еепром емулатор... Идеята е да се откачи чипа от компютъра, да се върже тая щуротия и да се човърка така.... Има писания че става... Другия вариант е да сложа чипчето на програматор, да му сваля инфото, да го преработя и след това да го "налея" в нов носител....

Онзи ден правих нещо подобно но с телевизор... Сега като се пусне изписва LG пък иначе е някакъв китаец, работи обаче ок :BIGsmile:

В пост 11 има и фото, тя е зглобена машината иначе, смених и съединителя комплект за всеки случаи...

XaBu4ko
28-07-2018, 03:31
Ти щом имаш програматор , това е вариант. ЕЕпроми се намират за по няколко лева. Предполагам и горивните карти ще могат да се идентифицират от някой дето знае какво търси.

Основния въпрос е , дали механичия дебитомер, има такъв "обхват" какъвто ти трябва.

Чесно казано не знам дали няма да ти е най-лесно с една мега...
По начина по който го описваш, много ми прилича на дебитомер...
Един въпрос, колата прави проблем на 5к оборота , опитвал ли си да я държиш на 5к , обаче с малко газ. ( демек в "атмосферен режим" ако може така да се каже ... ) , тогава прави ли пак същото?

mimouzunov
28-07-2018, 11:04
Ти щом имаш програматор , това е вариант. ЕЕпроми се намират за по няколко лева. Предполагам и горивните карти ще могат да се идентифицират от някой дето знае какво търси.

Основния въпрос е , дали механичия дебитомер, има такъв "обхват" какъвто ти трябва.

Чесно казано не знам дали няма да ти е най-лесно с една мега...
По начина по който го описваш, много ми прилича на дебитомер...
Един въпрос, колата прави проблем на 5к оборота , опитвал ли си да я държиш на 5к , обаче с малко газ. ( демек в "атмосферен режим" ако може така да се каже ... ) , тогава прави ли пак същото?

Понеделник ще се тества...
Знам за друга машина със същия мотор, електроника, турбина и тн която си стига до ограничител без проблем!
Дали там има някакъв дефект заради които работи или проблема е при мен не се знае на този етап...
Разликите м-у двете на практика е изпускателния колектор. Някак не ми се вярва да е от него ама ще се разбере и това някои ден... (така като гледам сигурно ще се хвана на направя друг)

Абе от понеделник ще се мисли и тества...

mimouzunov
01-08-2018, 23:10
Днес остана малко време за опити...
Оказа се че дебитомера в годините съм го сменил с някакъв които не е точно наред... Нямам и спомен защо съм махнал неиния си за да сложа този!?!?
Смених го с друг за проба (от на Тренди возилото) и оп...
Заработи си :clap2:

Сега ще издиря читав и после ще си поиграя с разни вариации на нещата които може да се променят... .
Прави ми впечатление че мнооого късно по обороти идва налягането...
Абе ще се нагласи някак...

mimouzunov
14-08-2018, 16:36
В горния пост писах че всичко е наред... Това важеше за атмосферен режим! Със закачени маркучи пак се дъни!
Това беше до днес.
Зглобих си дебитомер от разни чаркове, натегнах му пружината с 9 зъба и оп... В момента всичко е наред!!
Имам още някои дреболии за пипане и мисля това да е!
:fish: