View Full Version : Скъсах подгревна свещ в главата
Днес замерих свещите и видях че на 2 и 3 цилиндър свещите не работят. Свалих на 2 цилиндър свещта без проблем но на 3 цилиндър като започнах да развивам свещта тя започна да скърца при развиване. Напръсках с WD40 и нищо, налях в гнездото нафта и при опита да отвия скъсах свещта под резбата. Свещта се разви но веднага под резбата се скъса и в главата остана само основата. Говорих с мой познат с автосервиз и ми каза че щом съм развил резбата е по малкият проблем. Каза да карам без да се притеснявам и рано или късно налягането ще изхвърли останалата част от свещта. Даде ми един ключ за свещи и свещта да ги сложа в жабката и когато останалата част падне да завия новата свещ и да карам.
Дайте съвет как да процедирам в такъв случай...или да изчакам това което ми каза майстора.
Става въпрос за Алфата от подписа ми.
на мен ми се случи същото,точно както ти е казал майстора стана, покарах една седмица и налягането я извади.
Ай стига бе.....ебати, това за първи път го чувам...да я изхвърли......:big_money:...скъсал си електрода...по вероятно да падне вътре в цилиндъра, отколкото да го изхвърли....това да не е картечница, тя е запекла от нагара, който е образуван около електрода, заради ненавремената смяна, след като е изгоряла.....как си ги представяте тия неща.....ефекта да я изтреляш навън е минимален...не си го представям....:new_Eyecrazy:.....
Или сваляш дюзата и от там с камера и магнит се опитваш да я извадиш, или цялата глава долоу...
Alexanderbb
06-02-2019, 08:25
Ай стига бе.....ебати, това за първи път го чувам...да я изхвърли......:big_money:...скъсал си електрода...по вероятно да падне вътре в цилиндъра, отколкото да го изхвърли....това да не е картечница, тя е запекла от нагара, който е образуван около електрода, заради ненавремената смяна, след като е изгоряла.....как си ги представяте тия неща.....ефекта да я изтреляш навън е минимален...не си го представям....:new_Eyecrazy:.....
Или сваляш дюзата и от там с камера и магнит се опитваш да я извадиш, или цялата глава долоу...
Или с въздух от компресор пак през отвора на дюзата при затворени клапани
alfa racer GTA
06-02-2019, 08:39
Пръскайте предварително с wd40 или подобна смазка- поне 2 пъти първи път 10/7 дни преди смяната на свещите и втори път вечерта преди деня на смяната на свещите.
Това е достатъчно за нормалното безпроблемно отвиване на свещите.
А още по-добре е преди да ги навиете да ги намажете с противозаклинваща паста.
https://www.kammarton.com/продукти/индустриални-консумативи/смазочни-аерозоли-емулсии-греси/антисийз-продукти-против-задиране-и-заклинване/противозаклинваща-паста-без-метал-loctite-lb-8009---454-g
Ето нещо подходящо. С него мажа общо взето всичко.
Като си купиш оригинални свещи даже ти дават и едно малко пакетче грес, да им намажеш резбите ;)
Като си купиш оригинални свещи даже ти дават и едно малко пакетче грес, да им намажеш резбите ;)
Сигурно. Аз мажа дори лагерите на главините, шарнирите, гайките на каретата.....
После няма охххххх.:pfbbt:
alfa racer GTA
06-02-2019, 13:38
А още по-добре е преди да ги навиете да ги намажете с противозаклинваща паста.
https://www.kammarton.com/продукти/и...b-8009---454-g (https://www.kammarton.com/продукти/индустриални-консумативи/смазочни-аерозоли-емулсии-греси/антисийз-продукти-против-задиране-и-заклинване/противозаклинваща-паста-без-метал-loctite-lb-8009---454-g)
Ето нещо подходящо. С него мажа общо взето всичко.
Писах за не намазалите с такива пасти/греси.
=======================
Да, по-хубаво е.
Ама защо нямат цена на тази паста?
Отделно мислех, че се мажат с медна паста/грес - става и за спирачни апарати и за свещи- издържа до 1200 градуса по целзии.
Имат, https://toolsshop.bg/Smazki-i-gresi/Protivozaklinvashta-pasta-bez-metal-Loctite-LB-8009--454-g
Виртуални съчинения....някой, който е оправял съответният проблем.....нека да сподели...иначе бля, бля......ама дали се получава, от това дето казвате.......:spell:......много лесно е да подведем някой....а след това сорри...:wallbash:
lordliness
06-02-2019, 19:42
Виртуални съчинения....някой, който е оправял съответният проблем.....нека да сподели...иначе бля, бля......ама дали се получава, от това дето казвате.......:spell:......много лесно е да подведем някой....а след това сорри...:wallbash:
Е ми нали знаеш, пишат хора, които никога не са вадили свещи. ''Напръскай го с ВД40 две седмици преди това и после вечерта преди това'' Доста забавно, това ВД за никакъв чеп не става. И се изпарява и гори лесно и никакво проникакване няма в резбата. Като запалиш и от топлината изчезва за минути и за какво да го пръскаш две седмии по-рано?
Или че свещите се скапвали и раздували когато не работят и не се сменят навреме, пълни глупости. Карах с моите изгорели около 8 години, да 8, щото си палеше. Ще ти ги снимам, изглеждат като нови външно.
Единственото правилно е да се мажат преди монтажа и като се свалят- много внимателно, като танго две напред едно назад :) иначе като се скъсат, което се случва разбира се, добрите сервизи ги вадят срещу доста пари, не чакат да изхвръкнат.
thecleaner
06-02-2019, 21:28
Е ми нали знаеш, пишат хора, които никога не са вадили свещи. ''Напръскай го с ВД40 две седмици преди това и после вечерта преди това'' Доста забавно, това ВД за никакъв чеп не става. И се изпарява и гори лесно и никакво проникакване няма в резбата. Като запалиш и от топлината изчезва за минути и за какво да го пръскаш две седмии по-рано?
Или че свещите се скапвали и раздували когато не работят и не се сменят навреме, пълни глупости. Карах с моите изгорели около 8 години, да 8, щото си палеше. Ще ти ги снимам, изглеждат като нови външно.
Единственото правилно е да се мажат преди монтажа и като се свалят- много внимателно, като танго две напред едно назад :) иначе като се скъсат, което се случва разбира се, добрите сервизи ги вадят срещу доста пари, не чакат да изхвръкнат.
Тука малко с халуминиевата глава не съм съгласен, като въртиш напред назад, така убаво завлича че после става олеле мале. тръгне ли веднъж развиваш без да спираш, че скине ли се, набиваш навътре после дюзата долу и с магнита вадиш парче по парче.
lordliness
07-02-2019, 04:44
Тука малко с халуминиевата глава не съм съгласен, като въртиш напред назад, така убаво завлича че после става олеле мале. тръгне ли веднъж развиваш без да спираш, че скине ли се, набиваш навътре после дюзата долу и с магнита вадиш парче по парче.
Спор няма, алуминият е ужасен материал за резби, дори
инструментите, които правят резбите в новите детайли са доста специални и със специални покрития.
Ама тръгне ли да се къса нещо, каквото и да правиш спиране няма, скоро скъсах болт на ЕГР, в момента в който скръцна и ми стана ясно какво ме чака :)
Свещите се вадят най- добре при леко топъл двигател.
И най- добре в сервиз, където механика има достатъчно опит и усет на ръката, тя е като динамометричен ключ :). Не случайно цената за смяна на свещ почва от 10 лв. нагоре.
Това не е работа за любители и после като я скъсат изпадат в паника :)
Скъпо е но по- добре в сервиз, поне аз предпочитам да не се занимавам лично с тези свещи :)
С каквито и лубриканти да мажете, файда няма......при 90% се къса електрода, а не резбата.....другата седмица ще ми сменят една такава свещ, която е изгоряла преди 40 хил...км.....поне така ми каза предишният собственик....та ще пиша как е минала процедурата......не, че колата не пали и при -15 градуса, но ме дразни индикацията, и не ми се нрави нещо да не е уред ...
---------- Post added at 22:09 ---------- Previous post was at 22:05 ----------
Тука малко с халуминиевата глава не съм съгласен, като въртиш напред назад, така убаво завлича че после става олеле мале. тръгне ли веднъж развиваш без да спираш, че скине ли се, набиваш навътре после дюзата долу и с магнита вадиш парче по парче.
Я кажи за налягането, оти аз мисля да настържа барут от клечки за кибрит в цилиндъра, за да я издухам по бързо ако се скъса, а не да карам една седмица....:))
lordliness
08-02-2019, 04:38
Самата смазка изгаря от високата температура, но остава медта примерно ако е намазано с медна паста и това способства за лесно развиване. За това се и маже преди монтаж.
Писах за не намазалите с такива пасти/греси.
=======================
Да, по-хубаво е.
Ама защо нямат цена на тази паста?
Отделно мислех, че се мажат с медна паста/грес - става и за спирачни апарати и за свещи- издържа до 1200 градуса по целзии.
Да с мед е!
Аз се повлякох по това, че опаковката е същата.
Цената варира от 18 до 60 лева, в зависимост от марката. Иначе вършат една и съща работа.
lordliness
09-02-2019, 20:36
Тази свещ изхвръкна ли в крайна сметка?
lubo_red
09-02-2019, 20:57
Тази свещ изхвръкна ли в крайна сметка?
Напраеила е дупка във предния капак и строшила улична лампа. :D
lordliness
09-02-2019, 21:04
:wow::wow::wow:
Напраеила е дупка във предния капак и строшила улична лампа. :D
:wow:
Още не е изхвърчала...има време...
Още не е изхвърчала...има време...
Ти сериозно ли.....?...в тоя цилиндър има още две дупки, който се отварят и затварят.....да не излезне през тях....>
:sniping:
Ще си проличи скоро време, ако в раздел купува има тема:търся мотор.
Четири дупки са в цилиндъра :wallbash:, откакто се скъса свещта гледам да не карам Алфата, возя се с Партнера. От Понеделник ще се заема с нея, до сега да съм оправил проблема но майстора ми има поне за още една седмица друга работа. Та от Понеделник ще търся някой друг майстор, но гледам да не се отваря главата.
Има, то и аз ги имам едни простотии за вадене на скъсани болтове. По някаква случайност успях да си извадя скъсаната свещ. Обаче това е изключение май.
Ако не си сменявал скоро ангренаж, вземи си една гарнитура за глава и другия чарколяк и сваляй!
Вероятността да падне някое пярченце, да задере цилиндър или нещо друго е голяма.
После ще си викаш:"Тъпанар, защо не си свали главата като бял човек, а сега патиш"!
Ако излезе-добре. Но при най-малкото съмнение, че нещо е останало- сваляй!
За да не те боли главата!:wallbash:
Четири дупки са в цилиндъра :wallbash:, откакто се скъса свещта гледам да не карам Алфата, возя се с Партнера. От Понеделник ще се заема с нея, до сега да съм оправил проблема но майстора ми има поне за още една седмица друга работа. Та от Понеделник ще търся някой друг майстор, но гледам да не се отваря главата.
Виж сега, още в началото на темата ти подсказах, ама ти не ме взе под внимание.....та избии електрода в цилиндъра, свали дюзата и от там с гъвкав магнит се опитай да я извадиш.....няма да сваляш глава....дори и да сваляш не е толкова страшно....тъкмо ще и направиш профилактика.....е по скъпо е.....Не разчитай на късмета и на думите на врачуващи монтьори....едно такова изваждане на скъсана подгревна свещ в София е някъде към 100- 120 лв.......прецени си сам...
При мен излезе така,бях спрял за малко и при запалване електрода излезе.Двигателя беше топъл,добре че беше ватата на капака че щеше да го изкриви.Тракането беше страшно,а каква мъгла от нафтата стана мале добре че нямаше някой с цигара наблизо.:tooth:
Специално при мен свещта се е скъсала точно под резбата и няма как да я набутам вътре в цилиндъра и да се извади през дюзата. В отвора е останало всичко без резбата.
Специално при мен свещта се е скъсала точно под резбата и няма как да я набутам вътре в цилиндъра и да се извади през дюзата. В отвора е останало всичко без резбата.
Нещо не те разбирам......скъсал си свеща, където започва резбата, или където свършва...?...тоез покажи какво си извадил от свеща.....
---------- Post added at 22:47 ---------- Previous post was at 22:42 ----------
При мен излезе така,бях спрял за малко и при запалване електрода излезе.Двигателя беше топъл,добре че беше ватата на капака че щеше да го изкриви.Тракането беше страшно,а каква мъгла от нафтата стана мале добре че нямаше някой с цигара наблизо.:tooth:
Стига бе....това ватата на капака е като куршумоуловител.....такива имаше в казармата, но бяха съндъци пълни с пясък...:).....незнам, може и да е възможно, но нека се изкажат тези, който разбират от пневматично оръжие......електродът на свеща е колкото патрон от флоберка.. да кажем....образно...не съм го мерил.....налягане, съпротивление и прочие, не са ми ясни....но ми е интересно, как се получава...:roll:
---------- Post added at 22:49 ---------- Previous post was at 22:47 ----------
Според твойте думи....излиза, че го е иплювало налягането в цилиндъра....:roll:
Ако е останал само електрода - карай докато изхвърчи. Сипи спирачна течност. Но ако е останала резбата - сваляй главата или карай без тази свещ. Иначе на майстор. Но падне ли електродът вътре ......
Ето това на снимката ограденото в червено се разви и излезе, останалата част си остана в главата. Няма как да падне свещта вътре и да я извадя през дюзата. Защото електрода и корпуса който остана в главата е дълъг 10 см. плюс 5-6 см. главата...Та за да извадя през дюзата ще трябва буталото да направи ход надолу поне 18 см.. а то не прави.
В моят случай или сваляне на главата или налягането да я изхвърли.
Ето това на снимката ограденото в червено се разви и излезе, останалата част си остана в главата. Няма как да падне свещта вътре и да я извадя през дюзата. Защото електрода и корпуса който остана в главата е дълъг 10 см. плюс 5-6 см. главата...Та за да извадя през дюзата ще трябва буталото да направи ход надолу поне 18 см.. а то не прави.
В моят случай или сваляне на главата или налягането да я изхвърли.
Тука трябва да се изкаже някой с опит...тоез от добрите механици...ама дали ще го направи не знам....те работят за пари....:roll:
---------- Post added at 22:57 ---------- Previous post was at 22:54 ----------
...има известна логика в това дето очакваш....ама то не куршум, то си е цяло копие.....колко време си карал с изгоряла свещ.....на мен на 147-та бяха минати 40 хил. км....и механикат ми я разви с зор....така сподели, не съм присъствал на операцията....но никога не ме е лъгал....
Ето това на снимката ограденото в червено се разви и излезе, останалата част си остана в главата. Няма как да падне свещта вътре и да я извадя през дюзата. Защото електрода и корпуса който остана в главата е дълъг 10 см. плюс 5-6 см. главата...Та за да извадя през дюзата ще трябва буталото да направи ход надолу поне 18 см.. а то не прави.
В моят случай или сваляне на главата или налягането да я изхвърли.
Налягането може да я изхвърли, но може и да си я засмуче и да стане мазало!
lordliness
23-02-2019, 09:42
Налягането може да я изхвърли, но може и да си я засмуче и да стане мазало!
Няма да я засмуче. Как точно си представяш, че ще стане?
Няма да я засмуче. Как точно си представяш, че ще стане?
Нагори-надолу и се разхлабва. 1;100 ще изхвърчи, но :
Заклинва в такт "работен" и "продухване", после се охлабва и в "засмукване"... Ами засмуква го.
Ако нещо може да се преебе, то непременно ще се преебе"
Закон на Мърфи!
lordliness
23-02-2019, 20:20
Нагори-надолу и се разхлабва. 1;100 ще изхвърчи, но :
Заклинва в такт "работен" и "продухване", после се охлабва и в "засмукване"... Ами засмуква го.
Ако нещо може да се преебе, то непременно ще се преебе"
Закон на Мърфи!
Цъ.
Налягането може да я изхвърли, но може и да си я засмуче и да стане мазало!
Дизел и вакуум? Ивеееее
---------- Post added at 06:08 ---------- Previous post was at 06:06 ----------
Ето това на снимката ограденото в червено се разви и излезе, останалата част си остана в главата. Няма как да падне свещта вътре и да я извадя през дюзата. Защото електрода и корпуса който остана в главата е дълъг 10 см. плюс 5-6 см. главата...Та за да извадя през дюзата ще трябва буталото да направи ход надолу поне 18 см.. а то не прави.
В моят случай или сваляне на главата или налягането да я изхвърли.
карай, ще изхвърчи. Няма да ти пробие капака. И пак - сипи спирачна течност
lordliness
24-02-2019, 07:57
Мъ!
Помисли пак добре, подсказвам- сигурно си чувал, че повечето неща вървят по пътя на най-малкото съпротивление. Включително и твоите мисли в конкретния случай.
Също така да падне вътре по някаква причина и да го засмуче са различни неща. Давам ти възможност за изход- ако падне вътре по някакви причини съм съгласен, че може да падне :) от гравитацията, не от друго :)
Колкото до издухването, конкретно за тази свещ е под 0,001% да стане.
Ето това на снимката ограденото в червено се разви и излезе, останалата част си остана в главата. Няма как да падне свещта вътре и да я извадя през дюзата. Защото електрода и корпуса който остана в главата е дълъг 10 см. плюс 5-6 см. главата...Та за да извадя през дюзата ще трябва буталото да направи ход надолу поне 18 см.. а то не прави.
В моят случай или сваляне на главата или налягането да я изхвърли.
Шпилката на електрода цяла ли е, или и тя е скъсана?
Шпилката на електрода е цяла и единствено тя стърчи от главата, около 2 см. се подава над главата. Опитах с клещи да издърпам свещта като хванах шпилката но после се отказах да не я скъсам и нея.
Тоя казус се превърна, като онова предаване..."ловци на митове"....1,9 кубически сънтиметра площ, при налягане някъде към 16 атмосфери, дали ще може да изстреля тая свещ......?......при един колега се е получило, според негови твърдения.....другият го очаква....:roll:....ебати не знам.....има вариант, но и може да попадне вътре и въпреки хода на буталото да се натроши като солета.....тъпо е да гледаме, какво ще стане виртуално...реално технически се решава проблема....;)
---------- Post added at 15:17 ---------- Previous post was at 15:12 ----------
п.п...имаме нагар в/у електрода, който е запечатил....и по вероятно е да попадне вътре според мен....образувало се е нещо като шапка, която няма как да мине през отвора....затова и попитах, колко време е карано с изгоряла, ама отговор не получих......то и има много други фактори...ама няма как да ги знаем...при мен след 40 хил. км. каране с изгоряла сещ, се отви, чрез опит на майстора....и то с не приетото танго, две напред, едно назад....явно механика ми има усет.....за пореден път казвам...и аз мога....ама нямам нужният инструмент, практика и т.н...а да чакам чудото да стане...е немам нерви...:))
При мен беше същата история.Карах колата една седмица,пръсках с вд–40,газ,кореселин и не изкочи.Накрая взех си спрей за запекли подгревни свещи и с него, по няколко пъти на ден, в продължение на 2-3 дни.През това време си оправих резбата на шпилката,защото и аз като теб я дърпах с клещите.На шпилка 8мм.от едната страна направих отвор с вътрешна резба М4/ако не се лъжа/.И така завиваш тази шпилка на шпилката на електрода,трябва да бъде завита максимално добре.Нанизваш дълъг камък от гидоре,17-19мм. И с помоща на гайка,завита на помощната шпилка започваш да издърпваш електрода.
Всичко това са "майсторлъци". До сега да беше свалил главата и да не ти стърчеше косата.
Иначе добре е да вървиш без съпротивление!
lordliness
24-02-2019, 18:37
Тоя казус се превърна, като онова предаване..."ловци на митове"....1,9 кубически сънтиметра площ, при налягане някъде към 16 атмосфери, дали ще може да изстреля тая свещ......?......при един колега се е получило, според негови твърдения.....другият го очаква....:roll:....ебати не знам.....има вариант, но и може да попадне вътре и въпреки хода на буталото да се натроши като солета.....тъпо е да гледаме, какво ще стане виртуално...реално технически се решава проблема....;)
---------- Post added at 15:17 ---------- Previous post was at 15:12 ----------
п.п...имаме нагар в/у електрода, който е запечатил....и по вероятно е да попадне вътре според мен....образувало се е нещо като шапка, която няма как да мине през отвора....затова и попитах, колко време е карано с изгоряла, ама отговор не получих......то и има много други фактори...ама няма как да ги знаем...при мен след 40 хил. км. каране с изгоряла сещ, се отви, чрез опит на майстора....и то с не приетото танго, две напред, едно назад....явно механика ми има усет.....за пореден път казвам...и аз мога....ама нямам нужният инструмент, практика и т.н...а да чакам чудото да стане...е немам нерви...:))
Аз бях писал, поне 8 години, може и повече и много, много километри и изгорелите свещи са като нови. редовно каране с добра нафта и извън града :)
---------- Post added at 18:37 ---------- Previous post was at 18:35 ----------
Всичко това са "майсторлъци". До сега да беше свалил главата и да не ти стърчеше косата.
Иначе добре е да вървиш без съпротивление!
И защо да я сваля, вадят се без сваляне на глави и без бутане вътре.
Аз бях писал, поне 8 години, може и повече и много, много километри и изгорелите свещи са като нови. редовно каране с добра нафта и извън града :)
---------- Post added at 18:37 ---------- Previous post was at 18:35 ----------
И защо да я сваля, вадят се без сваляне на глави и без бутане вътре.
Съгласен!
А после кой ще руча жабетата?!:roll:
lordliness
24-02-2019, 19:17
Съгласен!
А после кой ще руча жабетата?!:roll:
Вадят се напълно професионално и без риск.
Хубаво де.....само си плямпаме....а никой не каза, как точно момчето да си извади свеща......аз споделих, че проблема ми го оправя друг човек...ама вие знаещите...само загатки....предложете му оферта за това което можете да направите....:prescription:...другото е секс за него....образно казано, за да не се засегне някой....
ecotronic
24-02-2019, 20:29
Очевадно е, че задачата има различни начални условия (състоянието на старата свещ) и като така, не може да има еднозначно решение.
В конкретната ситуация аз бих пробвал описаната от Коко к методика и ако тя не проработи, главата - долу.
dansguardian
24-02-2019, 21:04
Колега, тук във Форумът няма да ти извадят остатъците от свещта. Отивай в сервиз, за да ти е мирна главата. Виждам, че искаш да минеш тънкана, но в някои случаи не става.
Сипи спирачна течност вечерта и на сутринта давай газ, ще изскочи, А можеш преди това да напръскаш и с такова за почистване на спирачни апарати и после течността
Най после :big_whoops:излезе.
Та след три месеца чакане днес по магистралата от София за Пловдив при около 120 км.ч. при двигателя започна да съска и веднага ми светна какво е станало, беше се забила в кората на двигателят. Още от началото си нося в колата свещ и глухо ключе, за три минути и всичко е ОК.
Така че колеги не бързайте да сваляте главата ако ви се скъса свещта след резбата.
Това е тя след излизането...
170153 и тук 170154
Браво! Хубавото е, че методът проработи!
Не вярвахте, ма излезнах прав :thumbup:
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.