Колеги двигателя е на 300к за брера става въпрост какво мога да очаквам, съвет какво да погледна.Мерси много.
Printable View
Колеги двигателя е на 300к за брера става въпрост какво мога да очаквам, съвет какво да погледна.Мерси много.
В неделя отивам да я гледам,кажете нещо бе хора.:unsure:
Какво да кажем --> има писано във форума.
Сменя се уплътнение на всмукателна тръба на маслена помпа в картера, защото се свива с времето/пробега, не уплътнява добре, помпата не засмуква добре масло и не прави необходимото налягане и колянов вал и други части на двигателя започват да страдат от маслен глад/липса на смазване.
Просветва ли иконката на двигателя не е на добре.
И да не просветва няма гаранция, че не са сложили някаква добавка в маслото...ама все пак е насока.
Ако е сменявано уплътнението преди теб--> добре, може да не се налага да го сменяваш.
Ама за да си сигурен и за да нямаш проблеми --> картера долу и смяна на гумено уплътнение.
Гледа се входящ колектор --> бил пластмасов и с времето се износва от горещината на двигателя и пластмасата се пука ."Неизбежно било" по думите на собственика на един много известен сервиз за италианки.До "падането на вихрови клапи" не се стигало, защото колектора се пукал много преди това.
Тоест гледаш дали няма белези на пукнат колектор.Ей го какво представлява, да не кажеш, че не сме го показали: https://www.google.com/search?q=inta...ulKSABco3r3gxM
"Лечението" на този колектор е само през купуването на нов колектор...
Глава не съм чул да пука този двигател, ама гаранция няма.Ако искаш пробвай с тестер за изгорели газове в антифриза:https://youtu.be/G8tgfvepy7w
Това е в общи линии, други дертове няма.
Успех с покупката.
Иначе от форумен сервиз ме светнаха поне за 5-така, че "карал 750 000- 1 000 000км пробег.
Не смятам да проверявам, ама дано е така...
Моят е същият пластмасов и не е пукнат и няма наченки да се случи нещо подобно.
Махнахме клапите преди 2 години.
Клапите е добре да се премахнат .. не да чакаш да се пука колектора, това е стара кола. (доста са се клатили :) :) )
М/у другото моите клапи бяха чисти и колектора приблизително добре .. но бях карал само година в България.
На 156 също е с пластмасов всмукателен колектор .. не знам да се пукат и след 20 години :)
Само да кажа че на 2.0 jtd през колектора минава антифриз и с годините започва да тече, а на 156 колектора не минава антифриз и това не значи че се пука от антифриза.
Мерси колеги.
Здравейте колеги,днес ходих да гледам колата като цяло салон купе е ок.Но има едно зачудване като подадеш газ което ме притеснява,даваш рязко педала до ламарината и оборотите се дигат след малко 2/3 секунди примерно,сеедно караш автоматик.Моята е156jtd 105 коня недава да я натисна на1 на 2 на 3 ще изрови асвалта,не съм карал от този клас алфи 159 или брера и незнам как са.Моля споделете как са вашите при потегляне,има спукан маркуч ония малкия кадето илиза от големия на кулера,ма толкова много да се отрази на вървежа не ми се вярва.
Съвсем нормално е да се зачуди за 2-3сек, ако я нагазиш рязко на ниски обороти от сорта на 1300-1500 и да скочи изведнъж след това. След 2200-2500 би трябвало доволно да те лепне за седалката, ако върви нормално. Ако говориш за картерната вентилация-няма никакъв проблем за вървежа, защото е преди турбината.
и моята се замисля под 2000 оборота. освен тва да добавя, че термостата е пластмасов. гледам съм в ютуб клип в който казват, че пластмасовите термостати се сменят на 100 000 км
Офф ма това е мнго дразнещо,как така ще я настъпя и тя ще се чуди дали да тръгне.Счип можели да се корегира?
Твоята е 1270кг, тази е поне 1500кг...
А и усещането е различно - едното е като да седиш в лагерна количка, другото е с по-комфортна возия .
Няма място за сравнение между двете - все едно са различен клас автомобили.
Ако искаш по-спортна нотка, с повече динамика се насочи към друг модел.
Или пробвай 2.4 двигателя.Чипнат с 30-40коня.
П.П.
Аз например, ако 159-ката нямаше тази возия а беше като на 156, щях да се насоча към друг автомобил/марка.
Забравих,на свободна пак е мудно,в смисал стрелката на оборотомера реагира с забававяне спрямо подаването на газта.
Най-добре сервиз, на който имаш доверие. С онлайн диагностика най-много да се наиграеш. От една страна твоите описания са субективни, от друга страна някой ще ги разбере погрешно, накрая ще си мислиш че е от едно, то ще се окаже друго и т.н.
Айде земах я,много се вълнувам купих мечтаната ми кола.Оказа се дипиефа по пътя си е пуснала регинерацията и сега е по добре,и като я обслужа смятям ще тръгне още повече.Колеги дайте съвет какви марки масло ремаци да купя.мерси предварително.А и скоро ще обява 156-та за продан мъчно ми е че ще я продавам но няма как да се грижа и за двете.
отиваш при валето и сичко става точно
Дипиефа ако го махна няма ли да дигне емисиите,разбирам че е по добре, но тия еко категории кадето ги готвят да не стане проблем.Маслото 5w40 не е ли тънко за тия километри.Вихрови клапи има ли тоя двигател 2.0 170.
EGR, DPF и вихрови клапи в кофата, софтуерно ги изключват и лек ремап. Масло 5W40 е добре за нашите географски ширини, тя иначе си е била 5W30 от завода...
p.s. колкото до ГТП и емисиите, може да си запазиш еко карантиите за всеки случай.
Нищо не махай и пипай докато не направи проблем. Ако караш извънградско от време на време, ДПФ-а ще си живее спокойно.
Бла бла .. глупости
Само вихрови клапи махаш .. моторчето се закача някъде да си върти .. все едно ги управлява. - не дава грешла
(мойте бяха в добро състояние, можеха и да работят дълго .. но за всеки случай)
Затапваш ЕГР с пластини с отвор 4-5мм се продават .. да симулира някакво налягане уж че работи.
DPF си го оставяш ако работи, няма смисъл да го махаш.
Никакви Ремапи не правиш .. че може да попаднеш на ''баш майстора'' или да свърши работата като него.
Нито кутията, нито турбината ти има нужда от допълнителен товар. - стари са.
Kутията му трябва да е Ф40, а не кашкавала м32, тоест ще издържи. Турбината също ще кара, ако мапера е добър.
Много ясно, че ще отиде при някого, който е направил вече няколко стотин жтд-та, а не при някого, който сега се учи.
Разхода пада с кило-две, мотора се отпушва и работи леко, колата става по-пъргава, изобщо само ползи има от ремапа и разкарването на екологиите. Който е карал хубаво ремапната кола, повече стокова не иска да погледне, освен ако не е някой М-power или Quadrifoglio...
ЕГР-а вкарва изгорели газове във всмукателния колектор. Тоест понижава КПД-то на мотора.
ДПФ-а пък от своя страна хем е тапа и пречи за лесното изхвърляне на изгорелите газове, хем за регенерацията му се похабява нафта, която се впръсква в "гърнето"...
Това е теоретичната част.
Практическия ми опит е, че стоково бмвто (330д 231 коня) ми даваше около 9 среден разход, а сега без екологии и ремап на 300+ коне дава 7.5 и върви мноооого повече.
Ще ме изкефи ако скоро ти и останалите разкарали "екологиите" си трябва да се чудите как да ги слагате обратно, за да минете ГТП :)
155-цата дава 0.21% въглеродо нещо си на прегледа.
Пишеики тук искам да кажа единствено, че не трябва да се махат еко нещата ако си работят адекватно, те не са сложени за украса!!!
Сложени са за екология, но от тях страда разхода, вървежа и най-вече дълговечността на мотора.
Едни вихрови клапи да глътнеш и мотора в кофата, голяма файда че си екологичен...
А дпф-а нищо не филтрира реално. Събира сажди и в един момент ги изхвърля наведнъж.
Все едно да си събираш боклука в коридора цял месец и да го хвърлиш накрая всичкия...
F40 също се троши .. и знам, че 2.4 е с нея кутия ... разбира се не износва лагери със скоростта на M32
DPF ако работи трябва да се остави .. тапа не тапа .. няма да лети, а и до колко ще се отрази ? .. затягат се еко нормите, може би не за последно.
Колата си пише в книгата какви са и параметрите, барабар с екологията.
Коли на по 200к след ремап скоропостижно турбината си умира, - значително се намалява експлоатационният и период.
(освен да се товари турбината, какъв точно ремап се прави ) На бензин без турбина дават 5-6% ..
Ако някой иска да си спести пари да не ремапва - първо от ремап, второ от намаляване на живота на турбото.
Защо мислите, че от Alfa не са искали да изкарат 159 2.4 = 250-260кс ? би било добра реклама за марката.
Моето 2.4 дойде ремапнато, на 400 000км и още беше с оригиналната турбина. Приятел моргаджия имам, който се занинава с алфи, споделял ми е за 2.4ки и на по 600к със здраво турбо. Така че колко един чип го "убива", не знам.
Всеки си преценява де.
Бмвто ми си дойде девствено от германия, всички екологии си му бяха на място, знам тогава как вървеше и как гореше, знам и сега как гори и как върви. Еми никога няма да си върна дпфа. :)
Впрочем това не сме го измислили ние. В английските форуми съм чел за мераклии, които си слагат дпф-а преди всеки преглед (МОТ) и след това го махат. :)
E - аз винаги съм твърдял, че бай-ганьовщината е световно явление. Дори и това не сме го измислили ние :tooth:
Глупости са, ако караш ежедневно по магистралата (както нееднократно сте твърдял), ако въртиш основно из града, друга песен ще запееш...
p.s. колкото до софтуерното изключване и ремап, никой не те кара да си сваляш файлове от "Zamunda" и да експериментираш върху автомобила си, има достатъчно кадърни хора за целта!
@dhtj много ми е интересно как си засичаш разхода 7.5 с тва БМВ. Нереално е тоя голям мотор да гори 7.5, освен ако не караш с 90 на магистралата :D
А пък за катализатори, ДПФ, ЕГР - като си работят, няма смисъл да се пипат.
Иначе @mimouzunov, бях гледал едно клипче(което не мога да намеря) на 535D в Германия без никакви екологии и изкара по-добри резултати от СТОК. Възможно е и без тези неща да има ниски емисии, въпросът е кой може да го направи това, а и дали въобще е възможно при нашите коли.
Засичам го и по борд и по колонка, като наблюдавам разминавания между 0.1 и 0.3 , и то в двете посоки, т.е. понякога борда сочи повече, понякога по-малко, не знам от какво зависи.
Иначе си е съвсем нормален разхода, като се има предвид че е сравнително модерен тоя мотор, с пиезодюзи, колата е само на задно, не е 4х4, автомата също е обслужен и флашнат със xHP stage3 и при нормално каране се стреми да е на възможно най-високата предавка, с 55км/ч е вече на 5-та, с 80 е на 6-та, като са и сравнително дълги предавките.
Но както казах, много се подобри разхода и след като махнах екологиите. Преди това се въртеше около 9 средно.
Ако искаш да поставяш рекорди или да возиш баба си, извънградско с културно каране 110-140 пада на 5.3-5.5 плевен-софия и обратно... Но тая кола не е за такова каране де. :D
Колеги да се пахваля,днес я регистрирах вече е в гаража :Yeeeehaaa:.Но по път ми светна чека и колата умря,40км макс.Загасих запалих и се оправи и чека изчезна.Човека който ми я докара ми каза че е направила регенерация по пътя до Пловдив,но явно има нещо друго не е дипиефа май.
Води я да я гледат за грешки.
Не се бъзикай да не ти излезе скъпа бъзикнята.
Може заедно с това направо и да я обслужиш --> масло филтри и т.н.
Влизай в бокса ... при регенерация не ти светва чека и колата да се движи с 40км/ч :)
Моята го прави на 500км и повече и разбирам само повишеният разход по маршрут който пътувам редовно.
Много е тъпо да ти продадат кола и още първите километри да светне чек .. направо намирисва на мошеничество.
Мани и аз така се почувствах,на приятел така му стана на форда скоро,каза че изпушила и тръгнала.В понеделник влиза за обслужване.Някои да кара с размер на гумите 235/40 R19 96Y?че ще слагам такива.В смисал да не опират някаде че на 156 бях сложил 225/45/17 и в неравности ми стържеха в веждата на калника.
Мерси.
Колеги как да кача снимки на колата,продавам си 156-та.
Проблем голям спука ми се смукателния колектор,бях чел по темите преди време че от 147-та ставал и нямал вихрови клапи,това верно ли е?А чека се оказа ниско налягане на горивото.
147 нямат 2.0 jtdm двигател...
Е как "Проблем голям" - щом може да се реши с пари не е проблем...
Скачай с 600-700 кинта и си готов: https://www.italiaricambi24.it/colle...-crd/__p35598/
Бре ти и един месец не направи откак я купи....
Ще ти се да става от 147, ама в линка горе ще видиш от кои други автомобили става.
Ето още един за 286€ https://www.kijiji.it/annunci/ricamb...61564/93290531
За по-ниска цена сам си преравяш нета.
И купувай оригинален колектор, че гледам в нета всякакви "оферти" има, а през нея тече антифриз и е част от двигателя...
Това си е консуматив на този двигател. Заедно с капака на ЕГР охладителя. Сменят се двете заедно като купиш колата, за да не те изненадат на път.
Не става от 147.
Има такъв колектор и без вихрови клапи ако толкова не ги искаш. Но поведението на ниски обороти ще се промени осезаемо.
Не подлежи ли на лепене?
https://www.autodoc.bg/magneti-marelli/8051678
MAGNETI MARELLI Модул всмукателен колектор
Наща цена 722,54 BGN
Състояние Ново
Втора ръка .. не знам дали е удачно, но ще има ebay или някоя морга в България .. в olx колите на части и тн.
Само за 2.0 ли се отнася или за всички ?
Няма голяма промяна в ниските обороти, просто няма какво да ти препречва пътят на въздуха :) Ако затвориш ЕГР - компенсира премахването на клапите.
С нашите горива .. по- добре да ги няма .. или нов колектор с клапи .. аз мислих така да направя, но ме посъветваха, че пак падат ако не е оригинален :)
Брей .. моят струва 360лв магнети марели .. аз и сега съм с такъв .. а на 2.0 720лв .. Голямо печалбарство.
Поръчах го,750лв без моторчето за клапите.Обаче се чудя дали да оставя клапите нали е ''нов''.Майстора иска да останат.Ако запуша егр-а пак ли може да имам проблем с капака на ЕГР охладителя.
Е нали е чисто нов, що ще ги махаш?
Най-малко едно 60-70 хиляди км няма да имаш проблем, а доколкото зная издържат някъде поне до 120-130 000км.
Остави ги, така и така ще даваш/дал си пари за нов...
Докато дойде време отново за смяна колата вероятно няма да е твоя...
Това е разумното решение,но се чудя защото не е този с който се произвежда колата та затова,ще ги оставя аз и нея карам много.Има ли някаква разлика при двигателите на Брера и 159 2.0 170hp,че като кажа Брера точат брадвата:guillotine:
Колеги тази пластина ще стане ли за моя егр http://www.dbk-dimitrov.com/%D0%BA%D...uzuki-kb-2425c.Поръчах и капак за егр охладителя както ме посъветва колегата BO,благодаря за което.
Гарнитури за ЕГР и колектор поръча ли?
На мен тази пластина за затапване на ЕГР с 1мм дебелина ми се струва много тънка.На практика това е най-тънката която се предлага.Обикновено са най-малко 1.5мм, но според мен е добре 2 мм- 2.5мм.
Имаше и от 3мм и дори 4мм(което според е прекалено).
Да не хвърли фира тази 1мм пластина и да започне да набира грешки?
А ЕГР спрян ли ти е? Или просто ще е отчасти затворен, а дупките ще са колкото да не дава грешки, защото софтуерно не е спрян?
Нищо не съм спирал,колата още си е в заводско състояние.Някаде по темите прочетох че може с такава пластина с дупки без да се спира софт.Някой да има линк за по добра пластинка?Да поръчах смукателния колектор+капак за егр-а.
Слагат се 2 пластини .. една преди ЕГР и една след ..
Едната е с една дупка, а другата е която си прикачил ..
Продават ги в ebay. Аз от там купих и ги монтирах преди 2 години.
* продават и за твоята.
Ето това сложих: 10 лири
https://www.ebay.com/itm/322268757239
Нищо не съм изключвал. За това са дупките да го лъжат .. правят някакво налягане и той си мисли, че работи.
Само сложих пластините с уплътненията.
А така не се ли задръства повече дпф-а и катализатора?Колега имаш ли линк за пластините за моя двигател,че вече втори ден ровя в нета и се за 1,9 и 2,4 намирам.Мерси предварително.:cheers:
Аз карам 80-90% извънградско и не мога да ти кажа.
При мен регенерира на 450-600км последно като съм гледал преди година.
Тая брера ще ме накара да си купя пак 156:Silent:,смених колектора с нов,смених масло филтри+масло скоростна кутия,смених гарнитурата на масления колeктор(беше като камък),почистен егр+пластина с дупка,почистен мап сензор(беше тотално задръстен).Два дена бях много щастлив,колата летеше,зачудването изчезна при тръгване.И днес сутринта пътувайки към работа мощноста изчезна, давам газ и не набира,чека още ми свети(светна предния ден преди да текне колектора), в събота ще идва човек пак да я чете,предния път беше ниско налягане на горивото,надявах се че ще се оправи като сменя филтрите.Познат с 159 ми каза че гнп-то има датчик за налягането който трябвало да се почисти и датчика на рейла също,някви идеи от какво може да губи мощност колата?
Вместо постоянно да викаш човек да я чете .. си сложи multiecuscan на лаптопа и си вземи един bluetooth adapter
Първото нещо което правя още преди да купя кола е да видя всички параметри от ECU ...
Някой колега от пловдив не може ли да ти помогне за първо време .. да я закачите ?
След като е вървяла добре и е светнал чека .. поне ще разбереш от грешката, къде е проблемът.
Отстраняваш го и си караш ... Така е като си купиш нова кола, която не познаваш.
Щеше да е много хубаво но като гледам от Пловдив никой не пише.Ниско налягане на горивото показа грешката първия път,но каде точно е проблема не стана ясно.Други грешки нямаше.
Това ниско налягане на горивото е:
1.или нещо запушено по горивните пътища- като филтър на помпата в резервоара или сменяемият горивен филтър, или
2. горивната помпа за високо налягане сдава багажа, или
3. Може и да е от датчика за налягането на горивото и той да е заминал.
4. горивната помпа за ниско налягане не работи добре
Няма да е зле да я третираш с биоцид за горивото, дори да не е от това не вреди и ще унищожи всичко което има в резервоара -гъбички бактерии и т.н. И след това като изгориш горивото смени горивния филтър.
Ако са я третирали прекалено много с добавки за гориво или с някои премиум горива- например на ОМВ може помпата за високо налягане да е са смяна/правене. В София е вдин от форумните сервизи вече има над 30 такива помпи на159-ки ремонтирани и огромната част са си сипвали все BDC...Но има и оплаквания от на ОМВ Алпин дизела - предполагам слагат добавка която съсипва гарнитури и уплътнения на помпата за високо налягане - от БМВ има немалко оплаквания, но и от други марки автомобили във форумите им.
Погледни в резервоара ако намериш с какво и виж дали филтъра на помпата не "обрасъл".
Най-вероятното би трябвало да е това или горивен датчик за налягането, мисля отсрани на рейката за горивото беше.
Ако имаш плужеци в резеровара, ще трябва да се чисти физически- само с биоцид няма да се размине, и след почистване с биоцид, за да е сигурно че няма да се размножат отново.
Да я ваксинира направо с Модерна, че може да хване вируси в резервоара.
И да внимава, ще от кофти въздушен филтър може да отидат боклуците в масления филтър, нали така беше, рацер?
И акумулаторът каква марка, не си му казал, Мутлу ли трябваше?
:rotfl:Утре ще я четят ще видим какво ще каже човека,но смятам да ампотирам дпф-а.
На това което е написал Scrapera се смея.
Грешките са следните p2084,p0401,p0180,p2264,липсва и датчика на горивния филтър,днес ще слага и него защото p0180 грешката била или този датчик или този за ниското налягане на гнп-то
След като сложи сензора на горивния филтар вече имам жълта икона за вода в горивото:evilsmiley:.Почисти ми датчиците за високо и ниско налягане,и след тест с живи данни не се появиха грешки.ще покарам ден два да видим.