Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 15 of 16

Thread: 1.9жтдм гори масло

  1. #1
    Младши алфист
    Join Date
    Feb 2019
    Location
    София
    Posts
    13

    Default 1.9жтдм гори масло

    Здравейте колеги,
    Колата е 159 1.9жтдм, 2008г. Започна да гори масло преди време, сменихме турбото, рециклираното турбо се счупи веднага, сега е сложено друго. ЕГР-а е махнат, ДПФ-а е махнат физически, за вихровите не съм сигурен, една от дюзите беше сменена, защото беше проблемна. Майстора ми звънна и ми каза че въпреки ремонтите колата пуши и гори маслото на празен ход за около 4 часа, двигателя не чука, а дори със счупеното турбо мина около 400км без почти да пипне маслото. Надявам се някой да може да предположи какво се случва, защото варианта да сменя цял мотор на сляпо или да се отвори мотора в момента не ми е по бюджета след почти 2 хиляди дадени за ремонти за последните 2 месеца. Ако има значение - в София съм.

  2. #2
    Болен алфист flipz's Avatar
    Join Date
    Jul 2007
    Location
    Burgas
    Age
    37
    Posts
    1,406

    Default

    Нали имаш майстор .. той да ти каже. Така на сляпо със стъклената топка .. едва ли ще стане работата.
    Това другото турбо, какво е що е ..
    Компресия замерена ли е на цилиндрите ?
    Като са махнати ДПФ ЕГР .. кой е правил ремап-а .. дали той не е строшил турбото ?
    Защо не закараш колата в някой сервиз в който ремонтират Италиански коли ? В някой от форумните ..
    Last edited by flipz; 28-07-2022 at 20:30.
    Alfa 159 1.9 16V JTDm Lusso (150)08'; EX Alfa 145 1.6 TS

  3. #3
    Младши алфист
    Join Date
    Feb 2019
    Location
    София
    Posts
    13

    Default

    Почвам малко отзад напред:
    По повод на форумните: първото сменено беше при един от форумните в София - турбото беше взето след пресен рециклаж (взех го от Любомир Илиев от Перник) - получих колата три седмици по-късно пушеща бяло, с виещо турбо, майстора обясни че за няколко месеца няма да е в сервиза (бях му предплатил смяната за мое огромно съжаление), в последствие се оказа че въздуходода от филтъра към турбото не беше стегнат, почти всяка скоба беше разхлабена + още куп мизерии. Пренасочиха ме към IK Service на Рожен 46, колата сега е там, не би трябвало да е ремапвана. ДПФ-а е махан от предишния собственик, явно софтуено е останал. ЕГР-а си замина в Екстрийм наскоро. В момента е с друга турбина от 1.9. Мнението на майстора е, че или колата е за отваряне на мотор или за директна смяна на мотора с друг - още 2500+ не ми се дават за търсене на сляпо. Утре ще се закачи на MultiECUScan и ще се търси какво може да ѝ е.

    В допълнение: със счупеното турбо колата си пушеше сиво, но не пипаше маслото (беше свалила много малко от щеката след близо 400км). Според майстора сега изпива цямата щека за 4 часа на празен ход.
    Last edited by Zbelsurd; 28-07-2022 at 20:53.

  4. #4
    Запален алфист
    Join Date
    Oct 2012
    Location
    Русе
    Posts
    234

    Default

    Това с белия пушек хич не ми хареса в началото, бял пушек=смесва масло и вода, как ти е антифриза? Губи, чист?

  5. #5
    Младши алфист
    Join Date
    Feb 2019
    Location
    София
    Posts
    13

    Default

    Антифриза не изчезва, това беше едно от първите съмнения, защото бяха сменяни шпилките на колектора, но той поне е наред.

  6. #6
    Авиомеханик firedragon's Avatar
    Join Date
    Apr 2008
    Location
    Бургас,София
    Age
    32
    Posts
    855

    Default

    По спомен от макса на щеката до минимума е литър. Такъв разход за 4 часа работа на място говори за много сериозен проблем. Или има някакъв грандиозен теч от някъде или мотора е приключил.Тъй като преди смяната на турбото не е била толкова зле, залагам на първото, още повече, че е правено нещо по маслената система. Също не каза второто турбо от къде е и какъв му е случея. Поне за диагностика бих ти препоръчал да я закараш във форумен сервиз. Ако искаш драсни едно лично, за име, адрес и други неща, да не стават драми в темата.
    Alfa Romeo 33 SW 1.7 16v - Няма я вече.
    Alfa Romeo 155 1.8 8v TS - и нея
    Alfa Romeo 156 1.9 jtd 8v '02 - и нея
    Alfa Romeo 159 SW 1.9 jtdm 16v '07

  7. #7
    Младши алфист
    Join Date
    Feb 2019
    Location
    София
    Posts
    13

    Default

    Към момента колата яде и масло и вода, взех я от IK Service с друга турбина, сменена дюза, но проблемите продължават, вероятно ще отиде на смяна на мотор

  8. #8
    Болен алфист flipz's Avatar
    Join Date
    Jul 2007
    Location
    Burgas
    Age
    37
    Posts
    1,406

    Default

    Quote Originally Posted by Zbelsurd View Post
    Към момента колата яде и масло и вода, взех я от IK Service с друга турбина, сменена дюза, но проблемите продължават, вероятно ще отиде на смяна на мотор
    Да не излезе, че МАЙСТОРИТЕ ти прецакаха колата ..
    Иначе ти сменят дюзи и тн .. дерат ти кожата, бавно бавно .. баси и майсторите.
    Alfa 159 1.9 16V JTDm Lusso (150)08'; EX Alfa 145 1.6 TS

  9. #9
    Младши алфист
    Join Date
    Feb 2019
    Location
    София
    Posts
    13

    Default

    Quote Originally Posted by flipz View Post
    Да не излезе, че МАЙСТОРИТЕ ти прецакаха колата ..
    Иначе ти сменят дюзи и тн .. дерат ти кожата, бавно бавно .. баси и майсторите.
    Не мога да кажа какво точно се е случвало в сервизите, но хронологията е следната:
    През април колата почна да яде масло след извънградско 200км + турбото ѝ виеше от преди. Купих рециклирано турбо, занесох я в RubigCar, където ходех от около година, предплатих си смяната - получих колата 3 седмици по-късно със счупено турбо, старото беше в багажника, въздуховода, доста скоби и няколко кабела не бяха затегнати и по местата си. Но пък шпилките на колектора, гарнитурата на турбото и на картерната бяха сменени, както и маслото. Водата беше намаляла доста - долях я на максимум.
    Коката мина на няколко диагностики, махане на ЕГР в Екстрийм и отиде в IK Service за оправяне на мизерията - на диагностика хванахме и проблемна дюза и проблемен датчик за температурата на турбото - всичко беше сменено, но колата още пуши. Вчера я прибрахме с един приятел от Илиенци до Дианабад - пушеше синкаво + сиво в движение, на празен ход - нищо не пуши. Според майстора - за 4 часа на празен ход е изяла маслото.
    Тази сутрин пак я тествах - пушека е само като е в обороти, водата беше под минимума, но не надува маркучите и няма балончета в разширителния, маслото не е на мляко и колата не прегрява. Маслото си е на макс и по щека и по борд.

    Не мога да кажа че някой от майсторите ми е прецакал колата, но всеки може да си прави изводите.
    Затова и се опитвам и да успея да се ориентирам какво се случва, преди да взема решението да сменя мотора.

  10. #10
    Алфист идеалист ecotronic's Avatar
    Join Date
    Aug 2011
    Location
    София
    Posts
    16,084

    Default

    За да яде масло, вариантите са - заради хлабини в турбината, между бутала - цилиндри - сегменти или във водачите на клапаните и гумичките.
    Компресия мерена ли е?
    Щом губи охладителна течност, независимо от всичко останало, е добре да се направи тест за изгорели газове в нея.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

  11. #11
    Младши алфист
    Join Date
    Feb 2019
    Location
    София
    Posts
    13

    Default

    Quote Originally Posted by ecotronic View Post
    За да яде масло, вариантите са - заради хлабини в турбината, между бутала - цилиндри - сегменти или във водачите на клапаните и гумичките.
    Компресия мерена ли е?
    Щом губи охладителна течност, независимо от всичко останало, е добре да се направи тест за изгорели газове в нея.
    Не съм се сетил за компресията - благодаря за съвета. Има ли вариант да се разбере дали са сегменти или водачи и гумички без да се отваря мотора частично или напълно (даже да не е изцяло сигурна проверка)
    За теста за изгорели - ще го организирам, преди малко открих къде правят

    Ако ще помогне - мога да изпратя клипове със звука на колата на празен ход и при обороти, както и на пушека
    Last edited by Zbelsurd; 30-07-2022 at 15:45.

  12. #12
    Алфист идеалист ecotronic's Avatar
    Join Date
    Aug 2011
    Location
    София
    Posts
    16,084

    Default

    Компресията се мери веднъж и се записват стойностите. После се налива по малко масло в цилиндрите и пак се мери. Там, където се вдигне, вероятно иде реч за хлабини по цилиндрите. За да се проверят гумичките и хлабините във водачите на клапаните, трябва да се разглобят пружините на клапаните. Прекалено голяма хлабина се преценява с разклащане на опашките на ръка. За тази манипулация не е необходимо да се сваля главата.
    Last edited by ecotronic; 30-07-2022 at 17:08.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

  13. #13
    Болен алфист flipz's Avatar
    Join Date
    Jul 2007
    Location
    Burgas
    Age
    37
    Posts
    1,406

    Default

    Quote Originally Posted by Zbelsurd View Post
    Не съм се сетил за компресията - благодаря за съвета. Има ли вариант да се разбере дали са сегменти или водачи и гумички без да се отваря мотора частично или напълно (даже да не е изцяло сигурна проверка)
    За теста за изгорели - ще го организирам, преди малко открих къде правят

    Ако ще помогне - мога да изпратя клипове със звука на колата на празен ход и при обороти, както и на пушека
    Това беше първото което те попитах, още първият отговор под темата ти .. а ти не си се сетил
    Това е най- лесното и важно да се измери при такава ситуация.
    Възможно е и само масленият сегмент да е заминал
    - трябва да се тества едно по едно, за да се разбере. След това ремонти.
    Last edited by flipz; 31-07-2022 at 12:34.
    Alfa 159 1.9 16V JTDm Lusso (150)08'; EX Alfa 145 1.6 TS

  14. #14

    Default

    Някои от тези форумни майстори/сервизи са помогнали на доста хора, ама...

    Тези "хлабави/недозатегнати тръби" = бърза работа, срам за майстора"...

    След толкова сервизи/майстори не се знае от кого ще ражда...

    Както писаха по-горе или турбина или сегменти.

    Ако си карал в тези горещини по-дълго на високи обороти е възможно и бутало да е заминало - заради "пикаеща" дюза пука бутало, та дори дупка прави...

    То затова е добре от време на време да се сипва добавка -било за дюзи, било за почистване на горивна система, било цетан бустер -правят едно и също, но в различна степен като резултат.Най -добре зимата, защото една част от тях повишават температурата на изгаряне и от там термичното натоварване на двигателя и конкретно локално термично натоварване най-вече там където дюзата прави струя вместо мъгла, а двигателя най-леко се охлажда зимата .А зимата тези добавки действат и като антигел - депресант против образуването на парафинови "кристали" и така спомагат за по-лесно стартиране на двигателя.

    На 159-ката няма проблеми с маслен сепаратор, но след такива изпълнения и мъзгочи в двигателя е добре да се смени.Не че не може да се почисти, ама ...може да стане като турбината ти ...

    Направи това което са ти писали горе, но според мен е задължително да свалиш и тестваш турбината.

    Грешката ти е била, че не си я дал за рециклиране на фирма, която два гаранция.Например Турбос Хют, които от 40+. години правят турбините на ДАФ камионите и имат цялата необходима техника.

    Истината е,че отново ще се бъркаш в джоба...
    Защото си превърнал колата в проститутка - много майстори/сервизи, всеки ще казва -ма ти и с други си се е***а, откъде да знам че си родила от мен...


    Без разглобяване на двигателя няма да минеш според мен, защото след толкова много "опити за ремонт" най-вероятно и друго е почупено...

    Дано не съм прав.

    На твое място не бих я карал докато я оправят/събереш пари, защото ако продължиш в един момент може да се окаже, че си за нов двигателен блок...

    Успех

    П.П.

    Сервизи и аз мога да препоръчам, НО се колебая, защото вече нямаш желание да плащаш.Разбираемо, но...никой не виновен за твоите избори на резервни части и сервизи ...
    Last edited by alfa racer GTA; 31-07-2022 at 16:15.
    Alfa Romeo 159 2.4 JTDm -200 алфистки коня+ 30/40/ до 50 тунинговани коня

  15. #15
    Младши алфист
    Join Date
    Feb 2019
    Location
    София
    Posts
    13

    Default

    Благодаря за отговорите на всички, flipz - прощавай, някъде съм изпуснал съвете докато съм нервничел като петгодишно ��
    alfa racer - добавки си получаваше за зимата, като се замеро компресията ще се чуе - ако е за сегменти или ще се отвори или ще се смени мотора. Искам или не - ще плащам като поп, като не съм мислил навреме.

Page 1 of 2 12 LastLast

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •