Results 1 to 15 of 37

Thread: 147 JtDM 16V придърпва и играят оборотите

Hybrid View

Previous Post Previous Post   Next Post Next Post
  1. #1
    започва да се пристрастява
    Join Date
    Mar 2015
    Posts
    60

    Default 147 JtDM 16V придърпва и играят оборотите

    Здравейте!
    Проблемът е следният. Особено при топло време над 10 градуса при леко подаване на газ за поддържане на скоростта или с включен автопилот колата придърпва. Придърпва и на трета и на четвърта и на пета и с 40 и със 90. Като се подаде газ по-силно, изчезва придърпването.
    Освен това при още студен мотор, на празни обороти особено, оборотите играят в рамките на 50.
    Какво е сменено до тук. В Екстрийм сервиз Боби мислеше, че придърпването може да е от регулатора на горивото, та той е сменен. Мислеше, че оборотите може да са от дюзи, та ги проверява на стенд.
    Те оказа се нямат проблем, но нито едно от двете оплаквания не изчезна, въпреки че когато ми я връщаше, Любо твърдеше, че придърпването почти било изчезнало. Явно не им се е търсела реалната причина повече или не желаят да я намерят или не могат или комбинация от всичките....
    Слагал съм няколко пъти Хадо за дюзи по негов съвет преди това, преди слагах бардал на всяко зареждане, по съвет на друг механик, вече не слагам, пак по съвет на Боби от Екстрийм.
    С 2 думи, с около 500лв. назад сме, а проблемите са си там. Боби предполага, че може да са клапите на всмукателния колектор и предлага да се смени той, да не направели двигателя на салата. Колата е на 335хил., дойде в БГ на 284. Според него този колектор е сменян, но може да се счупи, вика сменяй с нов за 580лв. (само той бил оригинален). Сега ако сменя и него и се окаже, че това с дърпането е от потенциметъра на педала на газта?
    Някакви съвети? Ако е педала, нов ли да слагам, от морга ли?
    Освен това на първо палене има едни бели пушеци, които предполагам са от масло в цилиндрите, макар че засега масло не харчи.
    Някак в този сервиз тази кола по техни думи беше нова преди 2г. от 1г. я пишат вече стара и не знам въобразявам ли си или я обслужват с нежелание и с идеята да се отбие номера, че нещо е сменено и правено по нея, без реална воля да решават големите болежки. Карай до следващо влизане в бокса е коментарът... Разбирам, че е стара, ама аз си плащам да ми отстраняват проблемите, не да ми сменят някякви скъпи, едрогабаритни части и после проблемите да си стоят. Преди 3г. като отидох за сефте там бях доволен от тях, сега нещо не съм сигурен дали още е така.
    Благодаря в аванс!
    Last edited by bikerider; 01-11-2022 at 20:58.

  2. #2
    Алфист идеалист ecotronic's Avatar
    Join Date
    Aug 2011
    Location
    София
    Posts
    15,785

    Default

    Аз си мисля, че щом и на темпомат придръпва, не е от педала, по-скоро би могло да бъде от дросела.

    Не е излишно да се премери и компресия на мотора.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

  3. #3

    Default

    За електрониката по колата нямам мнение, но си провери кабелите и то конкретно тези командващи дюзите - подаването на горивото, да не са напукани или пред прекъсване.Може да са така напукани, че дори да не си личи с визуален оглед.Също и клемите им за окиси и ги напръскай с контактен спрей.

    Какво може да пробваш с минимални разходи:

    1. прочистване на дюзи с Равенол за чистене на горивната система - купува се едно кенче, купува се горивен филтър и се налива равенола в новия филтър.След това колата се стартира и за 10-15 минути се изразходва равенола, като се менят оборотите, но без да надхвърлят 2000 оборота. Следи се е и температурата на двигателя.

    Хадо с еднократно слагане не става почистването. Равенола налят директно в нов горивен филтър предпазва от "вдигане на боклуци" и вкарването им в дюзите.

    Това, че дюзите са чистени не означава, че като се монтират, било от скапано гориво или боклуци в горивото няма отново почти веднага да се запушат. Та в тази връзка си помисли с какъв дизел го зареждаш. Аз компромиси не съм правил, но последните 2 месеца на какво ли не се нагледах. Онзи ден един мерцедес Е класа като мина по улицата пушеше като старо циганско кюмбе - и то без подаване на газ ...

    Има и още една добавка, но с нея не можеш да чакаш незабавен ефект, а ще има такъв евентуално след половин до 1 литър: https://www.amazon.de/dp/B07BM59C52/...T1zcF9kZXRhaWw

    Не прекалявай и не слагай повече от 2 милилитра на 1 литър гориво, за да не скапеш двигателя. Производителят казва да не слагат повече от 3 милилитра, но това е границата.Ако не си сменял горивния филтър го смени с нов - това също прочиства и то доста силно.

    Лично съм го изпитал на моята 159-ка, разликата се почувства на четвъртия резервоар след като направих едно извънградско от 900км.

    Ако горивните дюзи имат механични повреди, нито една добавка няма да ти помогне. Само нови дюзи помагат.

    2. Има и нещо друго - ако си наливал достатъчно дълго или в повече Бардал БДЦ може тази добавка да ти е увредила горивната помпа и по-точно уплътненията по нея и сега помпата да не работи стабилно. Имаш някакви данни за това: Click image for larger version. 

Name:	Добавка бардал БДЦ проблеми1.jpg 
Views:	19 
Size:	20.4 KB 
ID:	172787Click image for larger version. 

Name:	Бардал Добавка зле.jpg 
Views:	15 
Size:	21.2 KB 
ID:	172788

    Ако си ползвал достатъчно дълго или в по-големи количества добавката, може би с това трябва да започнеш.

    3. Може и от дебитомер да е - само с нов оригинален се проверява. С друго не става. Евентуално ако имат специализирана техника за проверката на работата на дебитомера. С чистене може да стане, може и да не стане, ако проблема е от там.Ако е започнала да заминава електрониката на дебитомера - с чистене няма да стане.Дори и да има някакъв ефект ще е временен. Това само ново и само оригинално - не само при алфите, но и при други се опитват да слагат нови неоригинални и не се получава.https://motofocus.bg/novini/932/debi...edi-i-proverka

    4. Запушен маслен сепаратор или маркучи/тръби към него. Лечение --> Почистване на сепаратора, а най-добре нов сепаратор + тръби/маркучи към него. Понякога самите маркучи към/от него се разпадат отвътре и това води до запушването им/намаляването на дебита им. Това е най-пренебрегваната причина дори от сервизите и специализираните такива.

    5. пето което бих направил е почистване на дросел/клапа за меко гасене на двигателя както каза ЕКО.
    С това бих свалил и почистил и входящ колектор - събират се доста сажди вътре при работещ ЕГР и почти запушват отворите на клапите.

    Симптомите за вихровите клапи са омасляване около дупката на всяка клапа(зеленикавите пръстени на първия клип). Има и опция за регенерирането на входящият колектор, но не зная някой в България да прави такова регенериране: https://www.youtube.com/watch?v=7AT7...st=WL&index=21

    https://www.youtube.com/watch?v=c0H5...st=WL&index=31

    Където е ограденото там се омаслява при проблем: Click image for larger version. 

Name:	Входящ колектор.jpg 
Views:	16 
Size:	26.1 KB 
ID:	172789

    Продават някакви комплекти в Амазон/Ебау за ремонт.

    Аз сложих април месец тази година чисто нов оригинален пиербург на 159-ката, но на евтините цени от 388лв за брой.На стария колектор имах леко омасляване под рейката/щеката движеща вихровите клапи на втори и трети цилиндър и реших да не чакам повече.

    Общо взето, за по-малко омасляване и сажди се използват 1. масло с ниска изпаряемост(така има по-малко маслени пари преминаващи през ЕГР, входящ колектор/вихрови клапи, маслен сепаратор и след него и 2. подходяща добавка за по-пълно изгаряне на горивото. Има такива с които "саждите" са като при бензинов двигател.
    Двата ефекта заедно на практика елиминират саждите и налепването им по въздушни пътища, дросел/входящ колектор и вихрови клапи при нормален изправен двигател.

    6. Виж си ДПФ/катализатор да не са запушени.Ако са си ги почисти.

    Регулатор на горивото само нов и само оригинален.Провери си го какъв е монтиран.

    П.П.
    Започни с най-евтините "процедури" от горните. Успех.
    Last edited by alfa racer GTA; 02-11-2022 at 06:18.
    Alfa Romeo 159 2.4 JTDm -200 алфистки коня+ 30/40/ до 50 тунинговани коня

  4. #4
    започва да се пристрастява
    Join Date
    Mar 2015
    Posts
    60

    Default

    Регулатора на горивото е сменян. Струваше към 250лв, Боби мисля поръчва оригинални. ДПФ-а го чистиха по мое желание, но казаха, че пак се запушвал скоро след чистене.
    Дюзите си били добре. Даже преди 2г. са сменяни, рециклирани 3 от тях. Гориво от еко или шел.
    Значи може да е от толкова много неща, че в сервиза не им се търси от кое точно е, така разбирам.

  5. #5

    Default

    Принципно това че дюзите са чистени нищо не означава. Ако в резервоара има боклуци дюзите ще са все запушени.

    Имам познат на него 7 месеца след закупуването на колата му направи проблем към морето - започна да губи мощност на магистралата при ускорение при изпреварване, след няколко десетки километра колата напълно загасна. Извика си човек на магистралата, смениха горивен филтър и тръгна да се връща - на 7 километра преди сервиза отново му загасна и си викна репатрак до сервиза.
    След това източиха горивото, чистиха резервоар, чистиха катализатор с една специална "добавка" на Манол - която е във вид на нещо като прах койето се пуска на работещ двигател която изчисти всички задръствания по катализатор и изпускателна система, сложиха ново гориво, нов горивен филтър, добавка за гориво и чистиха дюзи и едва след това се оправи и не е давала повече проблеми.

    Със "мисля Боби поръчва оригинални" не става - става с проверка какво е монтирано на колата и така си сигурен, че проблемът не е от там.

    На твое място бих започнал едно по едно да ги проверявам и елиминирам докато стигна до проблема.

    А казвам, че "рециклирани" нищо не означава, защото дори едно такова "рециклиране" не означава, че наистина такова е направено качествено. Отделно то не може да реши механично износване.
    И има "рециклиране" във вид на почистване, за което важи предишното изречение, а има и рециклиране със замяна на износените части на дюзите с нови, но от това което зная една такова "рециклиране" се прави с китайски части които са некачествени и на практика дори да закрепват положението то е за кратко -било защото стоманата/сплавта от която са направени не е предназначена за такъв вид работа и се износва бързо от механичното и термичното натоварване, било защото китайските части не са достатъчно качествени и не са като оригиналните части на дюзата.

    От тази гледна точка считай, че след като проблемът не е установен, то "диагностиката" започва от начало/нулата, защото явно досегашната такава не е била в състояние да установи какъв е проблемът и е възможно нещо да е пропуснато.
    Вярвам, че в Икстрийм са направили добра диагностика и те имат едно от най-доброто оборудване на диагностика, но ако не е установен проблемът то се започва едно по едно.

    Например освен чрез записани "грешки" в компа на колата, дебитомерът може да се провери и с осцилоскоп, което се съмнявам да е правено досега.


    Друг начин няма .
    Last edited by alfa racer GTA; 02-11-2022 at 09:56.
    Alfa Romeo 159 2.4 JTDm -200 алфистки коня+ 30/40/ до 50 тунинговани коня

  6. #6
    Болен алфист BO's Avatar
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    София
    Posts
    2,506

    Default

    90% са дюзите. Никаква добавка или каквото и да е чистене няма да помогне. Единствено сваляне и смяна на всички механични компоненти с оригинални такива.
    OM642
    1NZ−FXE ; 1CD-FTV
    Х... Insignia, Brava, 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •