Results 1 to 9 of 9

Thread: Скрита бас каса за GTV

  1. #1
    Малкото рибарче от Бургас b_angelov's Avatar
    Join Date
    Jan 2008
    Location
    Бургас
    Age
    36
    Posts
    1,814

    Default Скрита бас каса за GTV

    Както знаете колеги, на нашите GTV-та заводската музика си е доста зле. Исках да изкарам по-добър звук, като сменях оригиналните говорители с по-добри. За предна линия сложих едни Blaupunkt GT, задна линия - някакви уж нацепени SONY-та. По този начин получих перфектни среди и високи, но ниските ми липсваха. Та ме охапа коня да си правя бас каса, но каква? Ако е в "багажника" - първо няма да се чува и второ - няма да имам багажник. Ако е на задната седалка - става по-тясно и от Трабант. Та видях, че под задната кора, точно зад канистърите има една ниша точно като за мен
    Мислих да направя и нещо като колегата Chiko, но не исках да развалям оригиналния вид на колата.

    В този момент се събра екипа от колегите W2 и Доко, на които съм много благодарен за помощта.

    Първо си подготвих всичко необходимо: Запоих обувките на кабелите, монтирах гнездото на предпазителя и куп други важни дреболии:









    Ето това е говорителя, който ще използвам за касата - 10" Bоschmann 400W RMS:





    Намерих по специализираните магазини този усилвател. Малък, компактен и мощен, с MOSFET транзистори, полски. Идеално се побира зад задните седалки на GTV-то:



    Купих си и няколко нови щипки за кори, че някои от старите се накъсаха. Тези са по-модерни





    Не монтирайте все още предпазителя в гнездото му!!! Това е последното нещо което трябва да се направи преди да се включи плеъра.

    Та запретнахме ръкави:
    С много мъки разглобих цялата кола почти. Тук зад тази греда в средата е идеално място за нашата бас каса



    С много мерене с ролетката изрязох плоскостите за стените на касата от ОСБ с дебелина 20мм. Това е чертежа, чиито размери свалих от обема на мястото, което искам да използвам:



    Това са вече изрязаните плоскости:



    Изрязваме отворите за говорителя и за портовете:



    Започваме да сглобяваме. Трябва да се получи нещо такова:



    Плоскостите ги сглобяваме с помощта на 50 мм. види за гипскартон. Предварително мажем щедро челата им с акрилен силикон, който обира неравностите и уплутнява добре касата.
    Ето малко кадри от процеса на изработка:









    Налепяме ватата по вътрешните стени на касата и пускаме телевизора да гледаме Гюмюз:



    Така касата е готова и пристъпваме към тапицирането й с мокет... забравих как му беше името, Доко да каже. Парчето което купих е 500х2000 мм. Предостатъчно е.
    Поради оскъдни количества хелметекс, използвахме и силикон на по-неотговорните места:



    Лепилото се разнася добре, преди да се залепи мокета:



    Напасват се снадките и се изрязват с нож за балатум, преди да се намажат с лепило страниците:





    Изрязва се мокета по отворите за говорителя и портовете и се пробиват дупки в него, където ще е терминала:



    Запоява се вътрешния кабел към терминала и се монтира самия той. После портовете и говорителя. Само да не забравите да включите кабела с обувките, към него:



    Така сме готови с направата на касата. Следва наместването й в купето. Да си призная - сглобяването на касата беше по-лека задача от поставянето й на мястото. Какво мерих, какво правих незнам, но не искаше да влезе в началото, защото се опираше в задното стъкло. Та се наложи да развием болтовете на високия канистър, наклонихме го леко напред, един асистент леко опъваше ламарината на която за закрепени канистърите назад и с финт вкарахме касата на мястото си:





    Това е снимка, преди да подредя кабелаците и преди да пусна кабелите от акумулатора:



    Наместваме назад касата, за да не се опира говорителя в гредата, когато блъска и я фискираме да не мърда, с помощта на две дървени трупчета.

    Ден втори:
    Започваме окабеляване. Прекарваме кабела от плеъра под механизма на кранчето за парното, над панела с бушони (това си беше доста трудно), зад страничния мокет в краката, покрай бутона за аварийно спиране на горивоподаването, в щипките под прага на вратата, през свинските опашки под задните кори... право в мястото над резервоара:





    Кабела е тип RCA с допълнително жило за "Remote" на усилвателя.
    На тази снимка е монтирана вече задната кора. В средата се вижда касата, а в дясно - усилвателя.



    Ето го, погледнато откъм багажника:





    Тук е момента да се сложи предпазителя в гнездото му и да се пробва цялата схема дали работи.
    Това беше мъката. Следва монтажи на задните кори и тези в багажника, седалки, облегалки, праговете, всички капаци, резервни гуми, крикове и прочее.

    Преди да се затвори кората над резервната гума се пуска някой ритъм басов и се настройва усилвателя от еквалайзера по желание на клиента

    Немога да ви опиша какъв кеф настана в колицата сега! И то без никакви видими промени по интериора. Знам, че обема е малък за тази десятка, но виждате, че сме ограничени от всякъде. Мина ни идея да го няма гърба на касата и да се използва обема в багажника, но да си призная - повече от доволен съм. Трябва да се чуе!
    Last edited by b_angelov; 28-12-2009 at 22:28.
    Alfa Romeo GTV 2.0 16V Twin Spark 150hp
    Alfa Romeo 159 2.4 20V JTDm Q-Tronic 200hp

  2. #2
    Малкото рибарче от Бургас b_angelov's Avatar
    Join Date
    Jan 2008
    Location
    Бургас
    Age
    36
    Posts
    1,814

    Default

    П.С.
    Да уточним дължините на кабелите:

    - RCA кабел с жило за дистанционно – 5м е идеално;
    - Червен (плюсов) захранващ кабел 10мм2 – 2м ми е много;
    - Син (минусов) захранващ кабел 10мм2 – 1.5 м ми е много;
    - Гъвкав кабел за тонколони 1.10мм2, с белязан „+” – не повече от метър.
    Alfa Romeo GTV 2.0 16V Twin Spark 150hp
    Alfa Romeo 159 2.4 20V JTDm Q-Tronic 200hp

  3. #3
    Черная Молния MUROMAN's Avatar
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    СОФИЯ-Подуене
    Age
    34
    Posts
    3,448

    Default

    Добре е станало, само имам 2 въпроса.

    1-ви Акрил ли беше или Силикон?
    Защото Акрила не е силикон , а е фуго пълнител /матерял за пълненен на фуги , неравности и пукнатини/ , но той няма никакви лепителни свойства и общо взето не става за друго освен за пълнене на фуги.
    Той просто не е Силикон.

    2-ро : Какво е канистърите ?
    ALFA ROMEO 155 1.8TS MY95 SPORT -The Legend - бивша


    Renault Megane II Grand Tour-2004г

  4. #4
    Малкото рибарче от Бургас b_angelov's Avatar
    Join Date
    Jan 2008
    Location
    Бургас
    Age
    36
    Posts
    1,814

    Default

    Акрилен силикон го водят.
    Явно не е точно силикон, но като исъхне става също толкова еластичен и здрав. Каквото съм лепил с него, не съм могъл да го отлепя много лесно и сметнах че става. Иначе като ми исъхна по ръцете, пада като кир.

    А за канистърите - това са онези черни кутийки, монтирани на планката до акумулатора, в които има някакви активни въглени и през тях минават някакви обратни газове от или към резервоара... не са ми много ясни.
    Alfa Romeo GTV 2.0 16V Twin Spark 150hp
    Alfa Romeo 159 2.4 20V JTDm Q-Tronic 200hp

  5. #5
    Черная Молния MUROMAN's Avatar
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    СОФИЯ-Подуене
    Age
    34
    Posts
    3,448

    Default

    Quote Originally Posted by b_angelov View Post
    Акрилен силикон го водят.
    Явно не е точно силикон, но като исъхне става също толкова еластичен и здрав. Каквото съм лепил с него, не съм могъл да го отлепя много лесно и сметнах че става. Иначе като ми исъхна по ръцете, пада като кир.

    А за канистърите - това са онези черни кутийки, монтирани на планката до акумулатора, в които има някакви активни въглени и през тях минават някакви обратни газове от или към резервоара... не са ми много ясни.
    Второто е Ок, но с акрилата си се преебал.
    Няма еластичността и устоичивоста на силикона . Напуква се и се цепи от студа.
    ALFA ROMEO 155 1.8TS MY95 SPORT -The Legend - бивша


    Renault Megane II Grand Tour-2004г

  6. #6

    Default

    Quote Originally Posted by MUROMAN View Post
    Второто е Ок, но с акрилата си се преебал.
    Няма еластичността и устоичивоста на силикона . Напуква се и се цепи от студа.
    Нема страшно, акрила е за уплътняване,да не се разпадне взехме мерки, набухахме го с видий . . .

  7. #7
    Малкото рибарче от Бургас b_angelov's Avatar
    Join Date
    Jan 2008
    Location
    Бургас
    Age
    36
    Posts
    1,814

    Default

    Да, набутахме поне кило види, като невидели.

    EDIT: И все пак при следващите колони ще знам
    Last edited by b_angelov; 29-12-2009 at 10:23.
    Alfa Romeo GTV 2.0 16V Twin Spark 150hp
    Alfa Romeo 159 2.4 20V JTDm Q-Tronic 200hp

  8. #8
    метален Член на клуба bager's Avatar
    Join Date
    Feb 2006
    Location
    София
    Age
    45
    Posts
    1,027

    Default

    Браво Боби! Манията да си направиш нещо сам е несравнима с какво то и да било "купешко" нещо!
    Със здраве да си слушаш музиката(ама Музиката, щото некак си не ми се верва да си си правил целия този труд за да слушаш нещо като чалга да речем )
    Поздрави!
    ALFA ROMEO 156 SW SELESPEED - EX
    ALFA ROMEO 159 SW 1.9 Mjet - EX
    ALFA ROMEO 156 2.4 JTD-EX
    ALFA ROMEO 33 1.8TD -R.I.P.

  9. #9
    Малкото рибарче от Бургас b_angelov's Avatar
    Join Date
    Jan 2008
    Location
    Бургас
    Age
    36
    Posts
    1,814

    Default

    Стига бе, чалга

    Само прогресивчета, хоусета и жички
    Alfa Romeo GTV 2.0 16V Twin Spark 150hp
    Alfa Romeo 159 2.4 20V JTDm Q-Tronic 200hp

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •