Page 2 of 3 FirstFirst 123 LastLast
Results 16 to 30 of 41

Thread: 145 TS 1.4 98г. с обикновена газова уредба

  1. #16
    Черная Молния MUROMAN's Avatar
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    СОФИЯ-Подуене
    Age
    34
    Posts
    3,448

    Default

    Quote Originally Posted by mont78 View Post
    Това са снимките и съответно клапата "ПОЛИАУТО"
    На третата снимка,преди дебитомера е друг вид клата и е да защити дебитомера и съответно кутията на възд.филтър. Ето тази конфигурация при мен работи ПЕРФЕКТНО.....дано дълго да е така...
    А що се отнася до гърмежите за две години ми е гърмяла може би 5-6 пъти без НИКАКВИ последствия и то само при ПАЛЕНЕ!!!!
    Дано да съм помогнал
    Успех!!!
    Аз и(на моята 155-ца имах и клап на въздушния филтър за да не го сцепи.
    ALFA ROMEO 155 1.8TS MY95 SPORT -The Legend - бивша


    Renault Megane II Grand Tour-2004г

  2. #17
    Запален алфист mont78's Avatar
    Join Date
    Mar 2008
    Location
    Пловдив
    Posts
    150

    Default

    ---------- Post added at 14:27 ---------- Previous post was at 14:24 ----------

    [/COLOR]
    Quote Originally Posted by yovi View Post
    Мястото на клапата от третата снимка не е подходящо и тя там на практика не участва в събитията. Както сам си забелязал детонациите са предимно при палене, т.е. дроселовата клапа в този момент е затворена и изолира предпазната клапа, която е монтирана между нея и дебитомера. Цялото налягане се поема от клапата, монтирана на колектора и от дроселовата клапа. Правилното място на предпазната клапа е между дроселовата клапа и колектора.
    Както казваш си АБСОЛЮТНО ПРАВ но какъв проблем може да ми създаде тази конфигурация..... ако си остане така? може ли да се повреди дроселовата клата или нещо друго?
    Питам понеже не РАЗБИРАМ!!! и защо трябва да се сложи клапа и на кутията на въздушния филтър (както спомена MUROMAN)- нали при детонация НАПРЕЖЕНИЕТО стига най много в моя случай до "преди дебитомера" ако въобще стигне до там защото напрежението се "обира" от клапите на колектора, а въпросният възд.филтър е СЛЕД дебитомера!!!
    Поздрави!!!
    Last edited by mont78; 28-01-2010 at 16:29.
    ЕХ-alfa romeo 155 1.7t.s 8v с АГУ

  3. #18

    Default

    Всъщност въздушния филтър е ПРЕДИ дебитомета а клапата всички газаджии я слагат точно там.За пръв път чувам че не и е там мястото.В интерес на истината не съм се замислял за това което каза колегата yovi.Иначе и аз съм с обикновена газова на 1.8ТС и при мен един колектор замина и сега съм с метален.Исках да ви попитам за това дали на 1.8ТС 8 клапанов на 155 има метални колкектори фабрично понеже всички 155 като моята са със пластмасови както беше и старият ми.

    Относно гърменето:Гърми когато и е кеф случва се да гърми при палене (2 пъти до сега) или когато е работила 3-4 минути на място на 1000 оборота и като подам леко газ (пак 2 пъти) всичко това за 4 месеца вече.Гледам че в Пловдив има Ламбда Контрол системки за 70-90 лв. и се замислям да експериментирам.Това не би спряло "гърменето" но би свалило разхода който е засечен на 3500км съответно 369 литра газ (90% градско - нормално каране , не съм състезател).Може да си кажете мнението за ЛК.
    Lancia Lybra 1.9 JTD 105

  4. #19
    нечлен на клуба ludkanar's Avatar
    Join Date
    Nov 2007
    Location
    Перник
    Age
    30
    Posts
    1,455

    Default

    Quote Originally Posted by yovi View Post
    Мястото на клапата от третата снимка не е подходящо и тя там на практика не участва в събитията. Както сам си забелязал детонациите са предимно при палене, т.е. дроселовата клапа в този момент е затворена и изолира предпазната клапа, която е монтирана между нея и дебитомера. Цялото налягане се поема от клапата, монтирана на колектора и от дроселовата клапа. Правилното място на предпазната клапа е между дроселовата клапа и колектора.
    А аз искам да питам тази клапа как ще я сложиме между дросела и колектора?Мисля че не може.И след като навсякъде където монтират газови ги слагат там,за мен е правилно място.И още нещо...подаваш газ при палене и клапата ти е между дросела и колектора,казва бууум и какво правиме?Чао на дебитомера и кутията на филтъра.

    ---------- Post added at 20:55 ---------- Previous post was at 20:53 ----------

    Quote Originally Posted by Наско View Post
    Всъщност въздушния филтър е ПРЕДИ дебитомета а клапата всички газаджии я слагат точно там.За пръв път чувам че не и е там мястото.В интерес на истината не съм се замислял за това което каза колегата yovi.Иначе и аз съм с обикновена газова на 1.8ТС и при мен един колектор замина и сега съм с метален.Исках да ви попитам за това дали на 1.8ТС 8 клапанов на 155 има метални колкектори фабрично понеже всички 155 като моята са със пластмасови както беше и старият ми.

    Относно гърменето:Гърми когато и е кеф случва се да гърми при палене (2 пъти до сега) или когато е работила 3-4 минути на място на 1000 оборота и като подам леко газ (пак 2 пъти) всичко това за 4 месеца вече.Гледам че в Пловдив има Ламбда Контрол системки за 70-90 лв. и се замислям да експериментирам.Това не би спряло "гърменето" но би свалило разхода който е засечен на 3500км съответно 369 литра газ (90% градско - нормално каране , не съм състезател).Може да си кажете мнението за ЛК.
    На моята обикновенна газова имам газ симулатор на дюзите на бензина и автоматично ключе за превключване.Винаги паля на бензин и след 2500 оборота се превключва.Не е гръмнала нито веднъж.А и на обикновенната газова сигурен ли си че може да се сложи ламбда контрол,че аз несъм сигурен?
    Mercedes W202 - 200kompressor 99'
    Alfa Romeo 156 1.8 16V TS 99' - ex''
    Alfa Romeo 145 1.9JTD 99'

  5. #20
    обикновен газаджия robygas's Avatar
    Join Date
    Oct 2007
    Location
    sofia
    Age
    53
    Posts
    3,456

    Default

    Quote Originally Posted by Наско View Post
    Исках да ви попитам за това дали на 1.8ТС 8 клапанов на 155 има метални колкектори фабрично понеже всички 155 като моята са със пластмасови както беше и старият ми.
    Почти всички 155 -92- 93г. са с метални колектори. От 94г. запачват да се мешат с пластмасови.
    Почти е сигурно ,че проблема с детонацийте е от запалителна система и малко вероятно от бедна смес при проблем в преходния режим на изпарителя.
    Ламбда контрола няма да те спаси.
    0887 26 38 78 - "Robygas"- Роби
    Автогаз сервиз-
    http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=71727

  6. #21

    Default

    На моята обикновенна газова имам газ симулатор на дюзите на бензина и автоматично ключе за превключване.Винаги паля на бензин и след 2500 оборота се превключва.Не е гръмнала нито веднъж.А и на обикновенната газова сигурен ли си че може да се сложи ламбда контрол,че аз несъм сигурен?
    Да сигурен съм.На Бравото (2.0 20V) имах обикновена газова с ламбда контрол и тап.Не ми е гърмяло нито веднъж за 30 000 км. които минах с него.Идеята на ламбда контрола обаче не е да не гърми на газ а да свали разхода като взима сигнал от ТПС и Ламбда сонда.ТАП не знам кво е ама го имах.Днес поразрових из нет-а и намерих доста инфо по въпроса с ламбда контролите.Landi Renzo LC01 и LC02 не се предлагат от официалния им вносител поради високата цена (приблизително равна на ГИ).Има обаче БГ такива на 70 лева и Lovato на 90 лева като и двата са самообучаващи се.Има и схеми за свързване така че не е проблем да се експериментира.Пак казвам че това няма да спре детонациите и гърмежите и няма да ви защити колектори, клапи и дебитомери!Ако гърми от бедна смес и се сложи ЛК при наличие на изправна ламбда сонда тези гърмежи ще изчезнат.Темата е дълга и ако има хора които са компетентни по въпоса с ЛК системите или ги интересува нещо може да отворите тема и бих казал това с което съм се сблъсквал и това което знам.Все още нямам ЛК но в най скоро време ще сложа и ако някой с обикновенно газово иска инфо мога да снимам това което ще направя и да го кача тук във форума.
    Lancia Lybra 1.9 JTD 105

  7. #22
    обикновен газаджия robygas's Avatar
    Join Date
    Oct 2007
    Location
    sofia
    Age
    53
    Posts
    3,456

    Default

    Какво е "ЛК" ?
    А сетих се ...
    Между другото тоя въпрос не е от вчера и ако напишеш "ламбда контрол " в търкачката излизат около 50-тина пубикаций по темата.
    Last edited by robygas; 29-01-2010 at 18:19.
    0887 26 38 78 - "Robygas"- Роби
    Автогаз сервиз-
    http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=71727

  8. #23
    Запален алфист Gosheto30v6's Avatar
    Join Date
    Dec 2009
    Location
    Бургас
    Posts
    354

    Default

    колеги понеже с това се занимавам(газови,метанови,нитро системи и др.)да ви обясня по на кратко как стоят нещата при колите с обикн.газово.За вьпроса с гьрмежите,всичко зависи пр. от сьстоянието на мотора и наи вече от токовите по запалит.система(свещи наи вече,на 20000км.и ф кофата колкото и добре да изглаждат,кабели,дистриб.капачка и палец ако има или блокбобина)има вариант и да гьрми от бедна гор.смес,но по принцип този вариант отпада ако се настрои кадьрно от човек които знае какво прави.виждал сьм коли с предп.клапи на вс.цилиндьр, и така силно трещи че клапите излитат заедно на парчета с колектора.За колите с дебитомер е важно да има клапа преди него макар че не пази пак на 100 процента,другия вариант е да не се слагат скобите по маншона (при гьрмене да има кьде да избие)истории от рода на автом.преминаване на газ на опр.обороти,ламбда контроли,разни емулатори за сонда за дюзи сьщо не пом.за детонациите,просто винаги си има риск от тях при колите пьлен инжекцион с обикнов.газово.Има си мн.тьнкости при монтожа на едно такова.

    ---------- Post added at 00:15 ---------- Previous post was at 00:09 ----------

    дано не ви се струва като лекция,ама от 7,8 год.с това се занимавам и с удоволствие щеви помогна ако имате някви проблеми .......
    Last edited by robygas; 02-02-2010 at 18:32.
    ALFA ROMEO 156 2.4 20V JTDM sportwagon ALFA ROMEO 155 Q4 300+++Ps.
    Alfa Romeo 145 3.0V6
    Alfa Romeo 33 1.7 16V 4x4 Аlfa spider 3.0 V6

  9. #24
    Старши алфист gogo79's Avatar
    Join Date
    Dec 2009
    Location
    Монтана
    Age
    39
    Posts
    618

    Default

    Колеги, реших да сменям колекторите с алуминиеви, но трябва ли да се сменя и долната част или само горните тръби ? Предлагат ми само горната част ще ми свърши ли работа при положение , че и надолу всичко е пластмасово
    Last edited by gogo79; 30-01-2010 at 19:10.
    Alfa Romeo 159 1.9JTDm 16v 150 07г.
    Alfa Romeo 147 1.6TS 16v 120 01г.

    Alfa Romeo 145 1.4TS JUNIOR 16v 103 98г.-ex.
    Aifa Romeo 156 1.8TS 16v 144 99г. ех.


  10. #25
    Старши алфист gogo79's Avatar
    Join Date
    Dec 2009
    Location
    Монтана
    Age
    39
    Posts
    618

    Default

    Това цялото ли ще ми трябва ?
    Attached Thumbnails Attached Thumbnails SP_A0528.jpg  
    Alfa Romeo 159 1.9JTDm 16v 150 07г.
    Alfa Romeo 147 1.6TS 16v 120 01г.

    Alfa Romeo 145 1.4TS JUNIOR 16v 103 98г.-ex.
    Aifa Romeo 156 1.8TS 16v 144 99г. ех.


  11. #26
    нечлен на клуба ludkanar's Avatar
    Join Date
    Nov 2007
    Location
    Перник
    Age
    30
    Posts
    1,455

    Default

    Quote Originally Posted by Gosheto30v6 View Post
    колеги понеже с това се занимавам(газови,метанови,нитро системи и др.)да ви обясня по на кратко как стоят нещата при колите с обикн.газово.За вьпроса с гьрмежите,всичко зависи пр. от сьстоянието на мотора и наи вече от токовите по запалит.система(свещи наи вече,на 20000км.и ф кофата колкото и добре да изглаждат,кабели,дистриб.капачка и палец ако има или блокбобина)има вариант и да гьрми от бедна гор.смес,но по принцип този вариант отпада ако се настрои кадьрно от човек които знае какво прави.виждал сьм коли с предп.клапи на вс.цилиндьр, и така силно трещи че клапите излитат заедно на парчета с колектора.За колите с дебитомер е важно да има клапа преди него макар че не пази пак на 100 процента,другия вариант е да не се слагат скобите по маншона (при гьрмене да има кьде да избие)истории от рода на автом.преминаване на газ на опр.обороти,ламбда контроли,разни емулатори за сонда за дюзи сьщо не пом.за детонациите,просто винаги си има риск от тях при колите пьлен инжекцион с обикнов.газово.Има си мн.тьнкости при монтожа на едно такова.

    ---------- Post added at 00:15 ---------- Previous post was at 00:09 ----------

    дано не ви се струва като лекция,ама от 7,8 год.с това се занимавам и с удоволствие щеви помогна ако имате някви проблеми .......
    Аз пък не се занимавам с това,но споделям,че след смяната на колектора почнах да я паля на бензин с авт.превключване и смяна на газ симулатора и няма проблем.Преди я палех на газ и ми гърмеше чат пат при палене.До въпроса със кабели,свщи и т.х. моите са на много хиляди само при мен на 40К не изглеждат хич добре но нямам проблеми и неги сменявам.Не се заяждам само да подчертая.Поздрави.

    ---------- Post added at 19:34 ---------- Previous post was at 19:32 ----------

    Quote Originally Posted by gogo79 View Post
    Това цялото ли ще ми трябва ?
    Значи ще ти трябва всичко от гумените маркучи след дюзите,целия охлюв.Но и хал хабер си нямам как стават на мястото на пластмасовите.
    Last edited by robygas; 02-02-2010 at 18:33.
    Mercedes W202 - 200kompressor 99'
    Alfa Romeo 156 1.8 16V TS 99' - ex''
    Alfa Romeo 145 1.9JTD 99'

  12. #27
    започва да се пристрастява krasisashkov's Avatar
    Join Date
    May 2009
    Location
    гр.Видин
    Age
    57
    Posts
    85

    Default

    Новите агрегати 1,6 и 2,0 които са 16 вентилови имат специално разработен смукателен колектор и е мн.мн различен констуктивно от стария на 8 вентиловия агргат.Новия променя потока на въздуха при различните натоварвания агрегата и става ''къс'' и ''дълъг'' ,при стария това го няма .Посоката на въздуха се управлява от ЕЦУ-то.С смяна на колектора се променя и ''динамиката'' на агрегата .Но темата е твърде дълга за един фурум тук и.....съвета ми е не се занимаваите с глупости ,че ефекта е обратен на това което искате да постигнете и разходите по него са съпоставими с цената на газов инжекцион :Р
    Непитаий старо,а патило .....

    ---------- Post added at 02:24 ---------- Previous post was at 02:04 ----------

    Първите агрегати 16 вентилви са произведени с алуминиеви колектори, които са от 2 части, както старите на 8 вентиловите мотори.След година от пускането на пазара на 16 вентиловия агрегат колекектора бе заменен с цял пласмасов.При стария алуминиев колектор с ''клапи'' и каквили не др пинисчииски дивотии при детонациите при използване на пропан-бутан и метан за гориво пак се покучаваше ''изваждане'' на колектора от гумените маркучи, които съединяваха двете части на съшия.
    И сега да ви кажа нещо което незнаете: При новите агрегати които имат разработен къс и дълъг колектор повечето детонации се явяват не от постоянно повтарящото се по форумите проблем в ''високо волтовата запаителна верига'',свещи,дистрибутори и др подобни,а проблема идва точно от промяната на гориво-въздушната струя, която запълва говивната камера.При промяна на тоз поток за части от секундата се появява обдняване на сместа и обратно възпламеняване на същата от неините химико-физични своиства.Просто казано при 27 % на пропан-бутан в въздуха сместа се самовъзпламенява и при достигане на такава концентрация в смукателния колектор става .....БАУУУУУУУУУУУ......и започва ходенето по-мъките, което много често е свързано и с много финансови разходи за собственика на колата,което понякога много кратно надвишава инвестицията, която е необходима за монтирането на газова система покриваща стандарта на тез мотори, които са Евро 3,4 а вече и 5.
    ДАНО СЪМ ВИ БИЛ ПОЛЕЗЕН С СЪВЕТА СИ !

    ---------- Post added at 02:42 ---------- Previous post was at 02:24 ----------

    Да отговоря на Наско:
    ТАП е електронна система която променя стандарния ъгъл на подаване на искрата в горивната камера ,много често се използва от италиянците монтираши газови ситеми,При работа на агрегата на метаново гориво е задължителна! ,но и при използване на пропан-бутан подобрява динамиката на агрегата и намалява с 3...5 % разхода на гориво,тъй като може да подаде по-голямо предварение от зададеното при работа на бензин,това подобрява пълното изгаряне на горивната смес, която на пропан-бутан е с много по различни химико-физични своиства от бензиновата.

    ---------- Post added at 02:54 ---------- Previous post was at 02:42 ----------

    Ламбда контрол системата на Ланди Груп, все още се предлага на пазара и се монтира от офицалните им представирели,които можете да намете на българският им саит.Системата е сърифицирана по стандарта 67R-01 и покрива стандарт на емисий на вредни газове Евро1 и 2,а в някои автомобили и Евро 3.
    Цената й с включен монтаж и 2 год.международна гаранция или 80000 км пробег е в порядъка на 650...700 лв. и зависи от сложноста на монтажа и допълнителна електроника,ако е необходима.
    Alfa Romeo 155 1,8 8V TS ; Suzuki Vitara

    Който не може да си купи FERRARI,си купува ALFA ROMEO.....

  13. #28
    обикновен газаджия robygas's Avatar
    Join Date
    Oct 2007
    Location
    sofia
    Age
    53
    Posts
    3,456

    Default

    Quote Originally Posted by krasisashkov View Post
    Новите агрегати 1,6 и 2,0 които са 16 вентилови имат специално разработен смукателен колектор и е мн.мн различен констуктивно от стария на 8 вентиловия агргат.Новия променя потока на въздуха при различните натоварвания агрегата и става ''къс'' и ''дълъг'' ,при стария това го няма .Посоката на въздуха се управлява от ЕЦУ-то.
    Здравей колега! Би ли ни обяснил хватката с късия и дългия колектор, който се променя по време на работа на колата, че нещо не схванах.
    Благодаря предварително.
    0887 26 38 78 - "Robygas"- Роби
    Автогаз сервиз-
    http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=71727

  14. #29
    Запален алфист Gosheto30v6's Avatar
    Join Date
    Dec 2009
    Location
    Бургас
    Posts
    354

    Default

    Quote Originally Posted by gogo79 View Post
    Колеги, реших да сменям колекторите с алуминиеви, но трябва ли да се сменя и долната част или само горните тръби ? Предлагат ми само горната част ще ми свърши ли работа при положение , че и надолу всичко е пластмасово
    не сьм мн.сигурен колега, ама мисля че алуминиевите колектори на 1.4 не ставаха на мястото на пластмасовите,имаха някакви разлики,мисля в дросела ли беше или в електрониката около него

    ---------- Post added at 14:55 ---------- Previous post was at 14:52 ----------

    става вьпрос за 1.4 16в т. спарк нали
    ALFA ROMEO 156 2.4 20V JTDM sportwagon ALFA ROMEO 155 Q4 300+++Ps.
    Alfa Romeo 145 3.0V6
    Alfa Romeo 33 1.7 16V 4x4 Аlfa spider 3.0 V6

  15. #30

    Default

    Към колегата Робигас:Тая хава с променливата дължина на смукателния колектор съм я чувал и преди ама и аз не знам кво представлява.Склонен съм да повярвам че в италия са измислили нещо такова.За гърменето от бедна смес мога да кажа само че:Какво е разстоянието от дроселната клапа до 1ви цилиндър и какво е това до 4ти цилиндър?Май не е равно (говорим само за пълни инжкциони) т.е. еднакво ли количество смес(газ+въздух) засмуква 1ви и същото ли е за 4ти?Отговарям ви веднага - НЕ!Няма какво да регулира тази смес да е еднаква за всеки цилиндър.При карбураторните смукателни тръби (рънъри) това разстояние е почти еднакво (на 1ви е равно с 4ти както и на 2ри е равно с 3ти като всички са почти равни с малка разлика).Оттук идва проблема с бедната смес.Замислете се колко монотрагедии и колко карбураторни коли са сцепили колектор и колко от тях са гръмнали?-0!
    Lancia Lybra 1.9 JTD 105

Page 2 of 3 FirstFirst 123 LastLast

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •