Page 220 of 308 FirstFirst ... 120170210218219220221222230270 ... LastLast
Results 3,286 to 3,300 of 4617

Thread: Подробности около разни ремонти на 159

  1. #3286
    започва да се пристрастява
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Пазарджик
    Posts
    35

    Default

    Колеги, знам, че много е изписано за вихровите клапи, но все пак да попитам. Колата, която закупих 159 SW, 1.9, 150 к.с., фейсава с пластмасов колектор, има ли случаи на колеги да са паднали и нанесли поражения? Просто дали мога да отложат малко премахването? А също пластмасовия ли е по- рисков или другия металния?

  2. #3287

    Default

    Quote Originally Posted by toni791 View Post
    Колеги, знам, че много е изписано за вихровите клапи, но все пак да попитам. Колата, която закупих 159 SW, 1.9, 150 к.с., фейсава с пластмасов колектор, има ли случаи на колеги да са паднали и нанесли поражения? Просто дали мога да отложат малко премахването? А също пластмасовия ли е по- рисков или другия металния?
    Не са един и два случаите, в които са се оплаквали от паднали клапи буквално дни след покупката. Дали можеш да отложиш никой не може да отгатне. Въпросът е дали си заслужава да спестиш 200лв сега, за да дадеш евентуално 3к за основен ремонт утре. (Образно казано, не съм наясно с цените за такива услуги).



  3. #3288

    Default

    Quote Originally Posted by toni791 View Post
    Колеги, знам, че много е изписано за вихровите клапи, но все пак да попитам. Колата, която закупих 159 SW, 1.9, 150 к.с., фейсава с пластмасов колектор, има ли случаи на колеги да са паднали и нанесли поражения? Просто дали мога да отложат малко премахването? А също пластмасовия ли е по- рисков или другия металния?
    Така и така ще сменяш ангренажен ремък нали? Те при смяната на ремъка така и така махат и колектор, направо си ги затапи ще ти излезе безплатен труда и плюс минус 20 лв за планките? Не си заслужава риска.. Моите Румката като ми махаше буквално видяха на косъм да паднат..

  4. #3289
    започва да се пристрастява
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Пазарджик
    Posts
    35

    Default

    Quote Originally Posted by Grishata View Post
    Така и така ще сменяш ангренажен ремък нали? Те при смяната на ремъка така и така махат и колектор, направо си ги затапи ще ти излезе безплатен труда и плюс минус 20 лв за планките? Не си заслужава риска.. Моите Румката като ми махаше буквално видяха на косъм да паднат..
    Там е работата, че вече я обслужих от към ремъци и ролки.

  5. #3290
    започва да се пристрастява
    Join Date
    Jun 2019
    Location
    Varna, Bulgaria
    Posts
    46

    Default

    Здравейте колеги. Аз вчера смених масла и филтри на моята 159 1.9 JTDm. Другата седмица ще сменям и ремъка (просто не исках при тоя майстор, защото веднъж съм си патил от него, но за масло няма проблеми). Проблемът ми е че преди няколко дена ми светна чека и ми пише "Have engine checked", но няма как да видя грешката още, чак като отида при майстора за ремъка ще е. Другото което ми направи впечатление е, че не пали при първо палене за деня, дава някаква грешка за охладителната течност, а после и че някаква тръбичка е запушена и че мотора е "горещ", като градусите за 1-2 секунди ги виждам да скачат до червено и пак си падат, и после от второ палене няма проблем. Можете ли да ме посъветвате какво да гледам? Благодаря предварително
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 150 HP

  6. #3291
    започва да се пристрастява beyn76's Avatar
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    СОФИЯ-СС
    Age
    47
    Posts
    76

    Default

    Гледам,че си от Варна колега това е твоя човек http://clubalfaromeo.com/forum/showt...E2%E0%F0%ED%E0
    Алфа 146'96 1,7 ie 16V еx
    159 1.9jtdm 150 cc 2007

  7. #3292
    започва да се пристрастява
    Join Date
    Jun 2019
    Location
    Varna, Bulgaria
    Posts
    46

    Default

    Quote Originally Posted by beyn76 View Post
    Гледам,че си от Варна колега това е твоя човек http://clubalfaromeo.com/forum/showt...E2%E0%F0%ED%E0
    във отпуск са, затова чак другата седмица ще ходя.

    Забравих да добавя, че ако я оставя малко повече на контакт да подгрее, не го прави тоя проблем със прегряването
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 150 HP

  8. #3293
    започва да се пристрастява mollovmd's Avatar
    Join Date
    Jul 2018
    Location
    Sofia,Bulgaria
    Posts
    76

    Default

    Quote Originally Posted by Spaceblade View Post
    Здравейте колеги. Аз вчера смених масла и филтри на моята 159 1.9 JTDm. Другата седмица ще сменям и ремъка (просто не исках при тоя майстор, защото веднъж съм си патил от него, но за масло няма проблеми). Проблемът ми е че преди няколко дена ми светна чека и ми пише "Have engine checked", но няма как да видя грешката още, чак като отида при майстора за ремъка ще е. Другото което ми направи впечатление е, че не пали при първо палене за деня, дава някаква грешка за охладителната течност, а после и че някаква тръбичка е запушена и че мотора е "горещ", като градусите за 1-2 секунди ги виждам да скачат до червено и пак си падат, и после от второ палене няма проблем. Можете ли да ме посъветвате какво да гледам? Благодаря предварително
    Колега, отиди да ти измерят компресията на цилиндрите, за да си свериш часовника, и после провери за течове на охладителна течност,както и загледай дали не губи количество от нея.
    Alfa Romeo 159 SW 1.9JTDm 150HP 2007 - Il treno veloce.

  9. #3294
    започва да се пристрастява
    Join Date
    Jun 2019
    Location
    Varna, Bulgaria
    Posts
    46

    Default

    Quote Originally Posted by mollovmd View Post
    Колега, отиди да ти измерят компресията на цилиндрите, за да си свериш часовника, и после провери за течове на охладителна течност,както и загледай дали не губи количество от нея.
    Благодаря, ще отида тези дни когато почивам. Днес забелязах че всъчщност e "Antipollution Filter Clogged", което дава след грешката че прегрява. Иначе не виждам теч на охладителната течност, нито загуба, стои си на максимума
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 150 HP

  10. #3295
    започва да се пристрастява
    Join Date
    Jun 2019
    Location
    Varna, Bulgaria
    Posts
    46

    Default

    Quote Originally Posted by alfa racer GTA View Post
    Не я карай така, защото при запушен ДПФ и шофиране проблем и с двигателя ще са "следващото издание" на твоите проблеми, като е много вероятно и прегряване и проблеми с главата=пукната глава на двигателя от прегряването.
    Странното е, че го дава само при първо палене. А не е ли възможно да е, че акумулатора е слаб и е за смяна да ги дава, защото също изписва за ABS и от време на време за Hill Holder (който го нямам), тук-таме и за алармата? Иначе колата през 98% не се кара ... то по цял ден на работа
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 150 HP

  11. #3296
    започва да се пристрастява mollovmd's Avatar
    Join Date
    Jul 2018
    Location
    Sofia,Bulgaria
    Posts
    76

    Default

    На мен грешката за VDC и Hill Holder ми излиза след по-дълго задържане на спирачката(колата ми закача на паркомястото и държа спирачката, за да слизам по-меко), та едва ли е от акумулатора. Ако имаше проблем с него или с алтернатора, едва ли щеше да се разминеш само с тази грешка. Давало ли ти е грешки за свещите ? Като запали на второто палене, излиза ли дим отзад някакъв и чисто ли работи моторът ? Наскоро намерих едни съвети от един инженер в друг форум, може да тестваш:
    А сега по специалността ми-двигателите с вътрешно горене.Ще ви дам няколко съвета, които ще ви помогнат при покупката на дизелов автомобил:
    1.Дизел се купува през зимата.Ако при -10 градуса и студен двигател се опита стартиране-всичко става ясно за конкретният автомобил.Добрият двигател ще запали само с един подгрев от накалните свещи /едно изгасяне на лампата за накала на арматурното табло/.При това без да се мъчи и хърка продължително време.Добрият дизел пали като бензинов мотор.
    2.При току що стартиран студен двигател извадете щеката за маслото-от тръбичката не трябва да духа въздух или да излизат изгорели газове.Ако се появят маслени пръски-двигателят е издухан.Добрият дизел няма картерно налягане-не духа през тръбичката за щеката.
    3.Развийте тапата за наливане на масло в двигателя при работещ горещ двигател.Излизането на изгорели газове и пръски масло от там е признак за недобър двигател.
    4.Слушайте работата на двигателя.Добрият дизел работи стегнато, равномерно, без да мени обороти и без странични шумове-хъркане, стържене, виене, периодично скърцане, чаткане и др.Работата на добрият дизел може да се оприличи с музика-не трябва да дразни ухото.
    5.Погледнете изгорелите газове излизащи от ауспуха-те са най-добрият тестер за годността на двигателя.Добрият дизел има труднозабележими газове-безцветни.Белият пушек е признак за вода в цилиндрите-дали ще е спукан блок, глава или издухана гарнитура е отделен въпрос.Сивият пушек с тежък маслен мирис е на изгоряло масло-това е признак за износен двигател.Дайте газ и задръжте на около 2000 оборота.Нормално е колата в началото да припуши черен дим.Това е особено характерно за дизелите на Форд, защото са с щифтови дюзи и вихрови камери за смесообразуване.Проблем е ако след 2-3 секунди от установяване на оборотите на 2000 черният пушек не се изчисти, а продължи да излиза от ауспуха.Това е гаранция за лошо изгаряне на нафтата.Проблемът е или избягала центровка, коксувал разпръсквач /т.нар."пикаеща дюза"/, омекнали пружини на дюзите, но може и да се корени и в горивната помпа, което е твърде лош вариант.Специално френските дизели не припушват дори при рязко подаване на газ, поради радиално-лъчевите си дюзи и по-финото смесообразуване от директното впръскване.
    6.Вземете лист хартия /примерно парче вестник или лист от тетрадка/.При запален двигател поставете листа върху отвора на ауспуха, така че изгорелите газове да го огъват при излизането си.Накарайте някой да подаде рязко газ и да пусне веднага педала.Листът първоначално ще се огъне под напора на газовете.Ако след отпускане на газта и при падането на оборотите на двигателя листа се засмуче от ауспуха имате гарантирано неплътни изпускателни клапани.
    7.Отворете казанчето за антифриз при работещ двигател.Накарайте някой да подаде газ и да задържи около 2500 оборота.Ако от охладителната течност в казанчето започнат да излизат мехурчета с газ-имате издухана гарнитура.
    8.При работещ двигател огледайте ремъчните шайби.Не трябва да имат радиално и аксиално биене при въртене.Това се забелязва сравнително лесно.
    9.Изкарайте маслената щека и огледайте цвета на маслото.Дори и 20 километра след смяната маслото на дизела е катранено черно на цвят.Наличието на бяла емулсия е гаранция за вода в маслото.Всякакъв друг цвят масло освен черно е съмнителен фактор за наличие на присадка.
    10.Вземете парченце стъкло и вълнено парцалче.Поставете върху стъкълцето капка масло от щеката и разтриите с парцалчето.Ако стъклото се надере-имате присадка в маслото.
    11.Запалете двигателя и го оставете на празен ход.Просто следете вибрациите.Скачащият или тресящият дизел е неизправен.Тресенето може да се дължи на ниски регулирани обороти, но това е малко вероятна причина.Версията, че дизелът тресе и вибрира по принцип е мит.Може да е било така с прототипа на Рудолф Дизел, но не и със съвременен двигател.Моторът трябва да има спокоен, равномерен ход.Почти като бензинов агрегат.Завишената в сравнение с бензина вибрация идва от по-твърдата работа, на която принципно е основан този двигател.
    12.Качете на канал колата и огледайте картера на двигателя за удари.Проверете за течове на масло при работещ двигател.Знайте, че най-трудно се отстранява теч между скоростната кутия и двигателя-смяната на виновната семеринга е доста трудоемка и изисква демонтаж на кутията.
    13.Оставете колата на наклон за изкачване.Опитайте се да тръгнете без да подавате газ.Добрият дизел потегля по баир и се движи без нужда от допълнително натискане на газта на първа предавка с минимум двама човека вътре.Ако двигателят загася при това изпитание значи не струва.За сведение моя Форд катери без газ доста стръмни баири по черен път.
    14.Изпробвайте колата на рязко ускорение.Дизелът трябва да изтегля равномерно с подчертана тяга при ниски обороти.Следете за поява на вибрации при ускорението.Ако установите такива причинени от мотора, не купувайте колата.Има проблем с горивната апаратура или по някаква причина се е изместил резонансния толеранс на двигателя-имах такъв случай наскоро.
    15.Едва след като преминете всички указани процедури можете да закарате колата за тест в дизел-сервиз
    Alfa Romeo 159 SW 1.9JTDm 150HP 2007 - Il treno veloce.

  12. #3297
    БКАР Бобби's Avatar
    Join Date
    Jan 2008
    Location
    София
    Age
    56
    Posts
    4,295

    Default

    Quote Originally Posted by mollovmd View Post
    На мен грешката за VDC и Hill Holder ми излиза след по-дълго задържане на спирачката(колата ми закача на паркомястото и държа спирачката, за да слизам по-меко), та едва ли е от акумулатора. Ако имаше проблем с него или с алтернатора, едва ли щеше да се разминеш само с тази грешка. Давало ли ти е грешки за свещите ? Като запали на второто палене, излиза ли дим отзад някакъв и чисто ли работи моторът ? Наскоро намерих едни съвети от един инженер в друг форум, може да тестваш:
    ))....от къде го изкопа тоя инжинер....преди 30 години имаше в София еди Агоп майстор на гнп за дизели...той ги говореше тез неща.....доста неща не отговарят за новите модели, но както и да е....
    По добре палава италианка, отколкото скучен германец....
    https://www.youtube.com/watch?v=oE29b_nLoFE

  13. #3298
    започва да се пристрастява
    Join Date
    Jun 2019
    Location
    Varna, Bulgaria
    Posts
    46

    Default

    Quote Originally Posted by mollovmd View Post
    На мен грешката за VDC и Hill Holder ми излиза след по-дълго задържане на спирачката(колата ми закача на паркомястото и държа спирачката, за да слизам по-меко), та едва ли е от акумулатора. Ако имаше проблем с него или с алтернатора, едва ли щеше да се разминеш само с тази грешка. Давало ли ти е грешки за свещите ? Като запали на второто палене, излиза ли дим отзад някакъв и чисто ли работи моторът ?
    След като запали работи нормално, нито дим има, нито нищо. Днес смених акумулатора, сложих 74 ампера, защото стария беше 60, и пали по-добре и почти не тресе както преди
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 150 HP

  14. #3299
    БКАР Бобби's Avatar
    Join Date
    Jan 2008
    Location
    София
    Age
    56
    Posts
    4,295

    Default

    А бе момчета, заебето го този акумулатор, като проблем.......особено колегата дето споделя, че тресе по малко....ебати...той обира вибрациите...).....
    По добре палава италианка, отколкото скучен германец....
    https://www.youtube.com/watch?v=oE29b_nLoFE

  15. #3300
    започва да се пристрастява D.Dimitrov's Avatar
    Join Date
    Nov 2015
    Location
    Варна
    Posts
    87

    Default

    Колеги днес се появи един проблемна 159ката и искам да събера мнения преди да влезе в бокса.Днес както си карам се появи едно метално чукане отпред,без видима причина.Когато колата е спряла двигателя си работи нормално,но когато е в движение започва това метално чукане отпред.Не знам дали може да има нещо общо но скоро сменях съединител и демпфер(скоростите си влизат нормално)
    Alfa 159 JTD

Page 220 of 308 FirstFirst ... 120170210218219220221222230270 ... LastLast

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •