Page 1 of 7 123 ... LastLast
Results 1 to 15 of 100

Thread: 155-цата придърпва - проблема открит, но как да се отстрани?

  1. #1
    започва да се пристрастява
    Join Date
    Mar 2009
    Location
    Благоевград
    Posts
    46

    Exclamation 155-цата придърпва - проблема открит, но как да се отстрани?

    Здравейте. Преди няколко седмици сложих ГИ на моя "Алфредо", и както често става, тогава излизат някой проблемчета. Всичко беше наред, вървеше си супер, разхода си и беше нормален, но се появи едно много неприятно придърпване, дори клатене в някой от случайте. И то само в един определен режим на работа - между 1200-1500оборота, при нормално потегляне т.е. нито да потеглиш мноого плавно, нито да потеглиш бързо. В последните два случея не се усеща. Има го и на газ и на бензин, като обаче на бензин е много леко, и може и да не ти направи впечатление.

    Момчетата, при които ходя, може би 10-15часа се чудеха от къде може да идва този проблем. Пробваха и мериха абсолютно всичко, което се сетиха, и което би могло да е причината, и накрая разбира се, при голяма упоритост, успяха да определят източника на това придърпване. А именно елемент №6 от снимката (линк към епер-а). Когато изключим едната букса, влизаща в него, придърпването изчезва, но пък за сметка на това осезаемо намалява мощността на автомобила.

    Някой играл ли си е с въпросния елемент, и каква точно е функцията му, че последните няколко дни чух различни варианти. Също така, има ли някакви особености при свалянето му, а и има ли какво да му се оправя? Къде да търсим точно проблема? Ако евентуално не успеем да го оправим, втората употреба вариант ли е за този елемент?

    В един магазин ми съобщиха невероятна цена за въпросният елемент, което ако е реалната му цена, просто ще трябва да се примиря с придърпването

    Благодаря предварително на всички отзовали се
    Attached Thumbnails Attached Thumbnails 6.jpg  
    Last edited by tx3m; 03-04-2012 at 21:59.
    155 1.8ТС 8в 129к.с. '93год.


  2. #2
    +- mimouzunov's Avatar
    Join Date
    Nov 2007
    Location
    гр. София
    Age
    38
    Posts
    2,400

    Default

    Това ограденото е електро клапана на вариатора.. Съмнявам се проблемите ти да идват от там...

  3. #3
    започва да се пристрастява
    Join Date
    Mar 2009
    Location
    Благоевград
    Posts
    46

    Default

    Еми до там успяха да стеснят кръга. Както казах, когато се изкючи придръпването спира. Като се включи пак започва. Ако не е от него, къде да се търси проблемът?
    155 1.8ТС 8в 129к.с. '93год.


  4. #4
    Болен алфист The_Game's Avatar
    Join Date
    May 2007
    Location
    София/Пазарджик
    Age
    30
    Posts
    1,041

    Default

    Да не ти е разшлякано моторчето за празния ход.
    Fiat Grande Punto 1.3 Multijet Alfa Romeo 155 1.8TS 8V -SOLD

  5. #5
    започва да се пристрастява
    Join Date
    Mar 2009
    Location
    Благоевград
    Posts
    46

    Default

    Quote Originally Posted by The_Game View Post
    Да не ти е разшлякано моторчето за празния ход.
    На празен ход оборотите си се държат стабилно, така че не мисля че е от там. А и ако беше от там, има ли логика при изключване на буксата на въпросния клапан на вариатора, придръпването да спира?
    155 1.8ТС 8в 129к.с. '93год.


  6. #6
    чичка с очила и шкембенце Член на клуба mordohy's Avatar
    Join Date
    May 2008
    Location
    Кюстендил Перник.
    Age
    57
    Posts
    7,011
    Blog Entries
    1

    Default

    Само на мене ли ми идва на акъла, че може да не е зацепен правилно ангренажа и като изключат вариатора, осраното положение се пооправя малко!
    Знаете, че не съм спец по ТС, но логиката го налага.
    На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
    Интелектуален кръг БКАР. Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

  7. #7
    +- mimouzunov's Avatar
    Join Date
    Nov 2007
    Location
    гр. София
    Age
    38
    Posts
    2,400

    Default

    Quote Originally Posted by mordohy View Post
    Само на мене ли ми идва на акъла, че може да не е зацепен правилно ангренажа и като изключат вариатора, осраното положение се пооправя малко!
    Знаете, че не съм спец по ТС, но логиката го налага.
    Абе... Съмнявам се да не са зацепили веригата като хората
    Ако е блокирал вариатора и така е зацепвана може и да се получи нещо такова ама не ми се вярва..
    Валовете си имат белези ,а кои ли сменя верига...
    Last edited by mimouzunov; 03-04-2012 at 22:22.

  8. #8

    Default

    Quote Originally Posted by mordohy View Post
    Само на мене ли ми идва на акъла, че може да не е зацепен правилно ангренажа и като изключат вариатора, осраното положение се пооправя малко!
    Знаете, че не съм спец по ТС, но логиката го налага.
    Тва е 8в. а проблема се е появил изведнъж.
    Fiat Punto 1.4GT 1996
    Hyundai Tucson 2.0 2007
    Renault Clio 1.5 2019

  9. #9
    +- mimouzunov's Avatar
    Join Date
    Nov 2007
    Location
    гр. София
    Age
    38
    Posts
    2,400

    Default

    Quote Originally Posted by thecleaner View Post
    Тва е 8в. а проблема се е появил изведнъж.
    По-скоро аз бих тествал еи така за идеята да откача едната бобина, да покарам малко а после да я закача и соответно откача другата и пак да покарам! По този начин ще се разбере до някаква степен дали е проблема "високоволтов" (свещи кабели бобина комутатор) или не...
    Другото което ми е в главата е ланда сонда , откачане на кабелите и проба без нея...

  10. #10
    започва да се пристрастява
    Join Date
    Mar 2009
    Location
    Благоевград
    Posts
    46

    Default

    Quote Originally Posted by mimouzunov View Post
    По-скоро аз бих тествал еи така за идеята да откача едната бобина, да покарам малко а после да я закача и соответно откача другата и пак да покарам! По този начин ще се разбере до някаква степен дали е проблема "високоволтов" (свещи кабели бобина комутатор) или не...
    Другото което ми е в главата е ланда сонда , откачане на кабелите и проба без нея...
    При тестовете бяха проверени и бобините, алтернатора, акумулатора, кабелите, свещите, комутаторите, ламбда сондата, като никъде нямаше проблеми. За това и в крайна сметка решика, че е нещо свързано с въпросния клапан. Някакви други предположения?
    155 1.8ТС 8в 129к.с. '93год.


  11. #11
    TWIN SPARK TEAM nicola 59's Avatar
    Join Date
    Dec 2010
    Location
    Udine,Италия
    Posts
    1,481

    Default

    Колега има логика това което казваш и от всичко излиза че колата ти работи с по голямо предварение от нормалното и понеже си с газова уредба ,а наи сигурния начин да расипеш една Алфа е да и сложиш газ,и понеже тази кола гледа и дебитомера за да регулира предварението и понеже може да е пукнала малко макар че газовата неразборедба ти е от инжекционен тип и не би трябвало да пука ,ма кои знае и особено след намесата на газаджиите винаги щетите са големи ,аз просто незнам какво да ти кажа.Обърни се към газаджиите и ако намерат решение ще е добре има във форума и тема алфи на газ там евентуално може да ти помогнат.Поздрави и ти желая успех.
    155 2.0 16v МY95 Sport

  12. #12
    +- mimouzunov's Avatar
    Join Date
    Nov 2007
    Location
    гр. София
    Age
    38
    Posts
    2,400

    Default

    Quote Originally Posted by tx3m View Post
    При тестовете бяха проверени и бобините, алтернатора, акумулатора, кабелите, свещите, комутаторите, ламбда сондата, като никъде нямаше проблеми. За това и в крайна сметка решика, че е нещо свързано с въпросния клапан. Някакви други предположения?
    Някои от гореизброените неща могат единствено да се тестват със смяна... Дано така сте ги пробвали иначе все едно не сте!

  13. #13
    започва да се пристрастява
    Join Date
    Mar 2009
    Location
    Благоевград
    Posts
    46

    Default

    Quote Originally Posted by mimouzunov View Post
    Някои от гореизброените неща могат единствено да се тестват със смяна... Дано така сте ги пробвали иначе все едно не сте!
    Свещите и кабелите се смениха, за останалите се пробваха както на място, така и в движение, като всички показатели си бяха наред...
    155 1.8ТС 8в 129к.с. '93год.


  14. #14
    чичка с очила и шкембенце Член на клуба mordohy's Avatar
    Join Date
    May 2008
    Location
    Кюстендил Перник.
    Age
    57
    Posts
    7,011
    Blog Entries
    1

    Default

    Quote Originally Posted by mimouzunov View Post
    Абе... Съмнявам се да не са зацепили веригата като хората
    Ако е блокирал вариатора и така е зацепвана може и да се получи нещо такова ама не ми се вярва..
    Валовете си имат белези ,а кои ли сменя верига...
    Ха така!
    Аз пък не вярвам на никого!
    А точно като не се сменява веригата е много възможно да е прещракала, щото то и обтегача...
    Абе не е зле да се погледне.
    И колега, откачете датчика за температура на въздуха и пробвайте без него. Намира се на тръбата преди дросела. И не се бой! Компа ти няма толкова акъл, че да се побърква.
    На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
    Интелектуален кръг БКАР. Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

  15. #15
    +- mimouzunov's Avatar
    Join Date
    Nov 2007
    Location
    гр. София
    Age
    38
    Posts
    2,400

    Default

    Quote Originally Posted by mordohy View Post
    Ха така!
    Аз пък не вярвам на никого!
    А точно като не се сменява веригата е много възможно да е прещракала, щото то и обтегача...
    Абе не е зле да се погледне.
    И колега, откачете датчика за температура на въздуха и пробвайте без него. Намира се на тръбата преди дросела. И не се бой! Компа ти няма толкова акъл, че да се побърква.
    Не че нещо но датчика за температурата на входящия въздух нее ли в дебитомера?!

Page 1 of 7 123 ... LastLast

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •