Page 1 of 3 123 LastLast
Results 1 to 15 of 45

Thread: Смяна на тампон на шенкела( скърцаща втулка)

  1. #1

    Default Смяна на тампон на шенкела( скърцаща втулка)

    Принудих се да я сменя сам защото цените в сервизите бяха доста високи по моя преценка от 40 до 60 лева на брой, обикновено със сваляне на шенкела и разглобяване на почти цялото окачване и сваляне на спирачните апарати и дисковете,а това не е необходимо, особено за сервизи с претенции.
    Смених двете втулки за около 2 часа, без да бързам, възможно е да стане и доста по бързо.
    Втулката е маслена, по конструкция наподобява ябълковиден болт и работи на същия принцип, гумено метална втулка или друга според мен не би била подходяща, би довело до натоварване на останалите тампони по окачването и по- малка пластичност на задното окачване.
    След разбиване на втулката гумата стои по скоро отворена навън отколкото разкрачена и за това се износва отвътре, може да се разбере, като се хване колелото на 9 и 3 часа или на 8 и 2 и се разклати. Най добре се вижда след сваляне на носача, като се хване втулката с два пръста и се раздвижи.
    Необходими инструменти:
    Лули, звездогаечни и глухи с номера: 19,18 и 22 и тръба за удължаване на рамото, скоба за избиване.
    Колата се вдига, подсигурява и се маха колелото, след това се сваля носача, за да не пречи( лесно е и лесно се монтира обратно) скобата може да ви я направи всеки стругар като му занесете новата втулка и му кажете какво искате. След сваляне на носача поставяте скобата и изтегляте втулката, доста въртене пада, но не е много трудно, после обръщате скобата и вкарвате новата втулка, към края върви доста трудно, преди това почиствате леглото и и смазвате добре за намаляване на триенето. Преди да вкарам втулките свалих маншоните им и ги гресирах допълнително, малко икономичо бяха смазани. Използвах случая и да гресирам задните втулки на носачите, които бяха доста сухи, но без луфт. Проверих и останалите елементи по окачването, смазах и жилата на ръчната. Още не съм ходил на стенд, но колата се държи перфектно на пътя.
    В заключение- развиват се 8 болта - 5 на колелото и 3 на носача, а не работа за един ден и разглобяване на всичко, както ми предлагаха" специалистите".
    И още нещо, което е важно- всички гайки са фиксирани, не се опитвайте да ги развивате, развиват се единствено болтовете. Новата втулка трябва да влезе точно толкова колкото е била оригиналната, ако е по- малко това ще доведе до напрежение в другите тампони. Стегнах болтовете на носача окончателно при монтирано колело и пусната кола.
    Втулката се използва в следните автомобили:
    ALFA ROMEO 166; MERCEDES 190 (W201), CLK (A208, C208 ), CLC-CLASS, C-CLASS (S204, W204, CL203, W203, S202, W202), GLK-CLASS (X204), SLK (R170, R171) И E-CLASS (A124, C124, S124, W124, S210, W210) (49382 SIDEM)

    Click image for larger version. 

Name:	DSC01601.jpg 
Views:	684 
Size:	94.5 KB 
ID:	101776
    Click image for larger version. 

Name:	DSC01599.jpg 
Views:	633 
Size:	94.5 KB 
ID:	101647
    Click image for larger version. 

Name:	DSC_1771.jpg 
Views:	622 
Size:	89.2 KB 
ID:	101648Тук съм показал посоките в които е нормално да се движи средната част на втулката,
    Click image for larger version. 

Name:	DSC_1775.jpg 
Views:	577 
Size:	84.8 KB 
ID:	101650 Това е посоката в която се движи след разбиване.
    Click image for larger version. 

Name:	DSC_1773.jpg 
Views:	594 
Size:	89.2 KB 
ID:	101649 Това е скобата, най-малкия детайл е избиващата втулка, двата по- големи са приемните втулки, болта е M14х160х1,25.

    Как работи скобата- макет

    Click image for larger version. 

Name:	1.1.jpg 
Views:	216 
Size:	102.9 KB 
ID:	1449831. Избиване
    детайл 1- приемна втулка, 3- избиваща, 4- болт, 5- дълга гайка L= 15 мм, 6- гайка


    Click image for larger version. 

Name:	1.2.jpg 
Views:	189 
Size:	110.6 KB 
ID:	144984 2. Набиване
    вместо детайл 1 се използва детайл 2 защото мястото е ограничено

    Това е чертежа
    Click image for larger version. 

Name:	1.3.jpg 
Views:	225 
Size:	93.4 KB 
ID:	144985



    Държи се контра на главата на болта (4 ) и се върти гайка (5 )-това важи и при избиване и набиване.
    Под гайките се подлагат шайби, които се намазват с грес, от болта на шенкела стават идеално.
    Attached Thumbnails Attached Thumbnails DSC01609.jpg   DSC01610.jpg  
    Last edited by lordliness; 11-05-2015 at 18:34.
    Не всички, които се скитат, са изгубени.

  2. #2
    Запален алфист mian4o's Avatar
    Join Date
    Nov 2008
    Location
    Burgas, Sliven
    Age
    42
    Posts
    389

    Default

    Ще ти изчакам снимките, че и аз май ще я играя процедурата, ама се колебая дали сам да ги сменя при моя приятел в сервиза на подемника или да му дам някой лев и само да му се пречкам.

    Поздрави
    алфа ромео 166 2.0 ТС 1998 г.
    алфа ромео 166 2.0 ТС 2003 г.

  3. #3
    пристрастен алфист trop4i's Avatar
    Join Date
    May 2011
    Location
    Strajica
    Posts
    171

    Default

    Благодарности чакаме снимки.
    166 2.4JTD-00г.

  4. #4

    Default

    Момчета, тук работите са сериозни и малко хора разбират от диагностика и реглаж на тази част на нашите коли - има голяма вероятност волните съчетания да ви изиграят лоша шега.
    Трябва спокойно да се прегледат как работят всички детайли, защото правилната им работа зависи от изправността и на другите.
    Alfa Romeo 146 1.6 TS '97
    Alfa Romeo 166 2.0 TS '02
    Alfa Romeo GT 1.9 JTD '05

  5. #5
    с трите фиата
    Join Date
    Mar 2008
    Location
    Пловдив
    Posts
    795

    Default

    Диагнозата е очевадна като вдигнеш задницата и си разклатиш колелото - всички хлабини се виждат,особено на подемник. Отделно пък износените отвътре гуми ...А реглаж едва ли някой ще си прави сам, те и повечето сервизи не го могат. Тук се коментира единствено смяната на шарнирните втулки и за мен темата е много ценна. Благодарности на колегата.
    ...
    155 1,6 TS 16V `96
    166 2,4 JTD `99
    147 1,9 JTDm 8V `07

  6. #6

    Default

    Quote Originally Posted by endeavour View Post
    Диагнозата е очевадна като вдигнеш задницата и си разклатиш колелото - всички хлабини се виждат,особено на подемник. Отделно пък износените отвътре гуми ...А реглаж едва ли някой ще си прави сам, те и повечето сервизи не го могат. Тук се коментира единствено смяната на шарнирните втулки и за мен темата е много ценна. Благодарности на колегата.
    Аз ходя на реглаж само в Пазарджик.Регулира се само колко да са затворени колелата, това е възможно да се направи и без стенд, с един инструмент, който не помня вече как се казваше.
    Last edited by lordliness; 02-10-2012 at 12:56.
    Не всички, които се скитат, са изгубени.

  7. #7
    Запален алфист
    Join Date
    Jan 2008
    Location
    Pleven
    Posts
    110

    Default

    Здравей колега,
    били дал по-подробни размери за скобата?

    Предварително ти благодаря!!!

  8. #8

    Default

    Quote Originally Posted by sergo11 View Post
    Здравей колега,
    били дал по-подробни размери за скобата?

    Предварително ти благодаря!!!
    За съжаление имам известни резерви относно публикуване на точния чертеж, но ще помисля по въпроса.
    Не всички, които се скитат, са изгубени.

  9. #9
    с трите фиата
    Join Date
    Mar 2008
    Location
    Пловдив
    Posts
    795

    Default

    Е-е, че ти си дал вида на скобата и размера на болта. В общи приказки има всички размери на втулката - оттук нататък оразмеряването на чертежа е въпрос на една бира време (малка де, не два литра)
    ...
    155 1,6 TS 16V `96
    166 2,4 JTD `99
    147 1,9 JTDm 8V `07

  10. #10

    Default

    Quote Originally Posted by endeavour View Post
    Е-е, че ти си дал вида на скобата и размера на болта. В общи приказки има всички размери на втулката - оттук нататък оразмеряването на чертежа е въпрос на една бира време (малка де, не два литра)
    и аз си мисля така, важен е принципа, другото са подробности.
    Не всички, които се скитат, са изгубени.

  11. #11
    Запален алфист mian4o's Avatar
    Join Date
    Nov 2008
    Location
    Burgas, Sliven
    Age
    42
    Posts
    389

    Default

    Сподели наименованието на втулките или как ги знаят в магазина за да не се лутам или арт. номер.

    Предварително благодаря.
    алфа ромео 166 2.0 ТС 1998 г.
    алфа ромео 166 2.0 ТС 2003 г.

  12. #12

    Default

    Quote Originally Posted by mian4o View Post
    Сподели наименованието на втулките или как ги знаят в магазина за да не се лутам или арт. номер.

    Предварително благодаря.
    Втулките ги поръчах от АХМ, модел FT18066 FAST, 19,8 лева, около 8 лева доставка, окачване задна част, ОЕМ: 60628307, 60628303.Между другото ми ги изпратиха от Ямбол, там имат магазин, в сайта им пише къде имат магазини.
    Last edited by lordliness; 03-10-2012 at 09:59.
    Не всички, които се скитат, са изгубени.

  13. #13
    Алфист, не алфаджия andro88's Avatar
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    Sofia, Brussels
    Age
    30
    Posts
    615

    Default

    Браво. Темата спокойно може да бъде квалифицирана като наръчник за ремонт. Най-сложното е май, да си намери скоба човек.
    Във всеки случай е по-добре да я направи човек, щото струва наполовина от парите за ремонт.

    Евала за професионализма, Лорде
    Skoda Superb II 2.0TDI Laurin&Klement EX-Alfa Romeo 166 2.4 JTD '99 Edizione Sportiva EX-Volvo S80 2.5D Summum

    EX-Alfa Romeo 33 1.3 Boxer

  14. #14
    Запален алфист
    Join Date
    Jan 2008
    Location
    Pleven
    Posts
    110

    Default

    Quote Originally Posted by lordliness View Post
    За съжаление имам известни резерви относно публикуване на точния чертеж, но ще помисля по въпроса.
    Жалко!!!

  15. #15
    Старши алфист Iltcho's Avatar
    Join Date
    Dec 2005
    Location
    Враца
    Age
    37
    Posts
    625

    Default

    Идеята за смяна на тампона със скоба не е нова!
    За сметка на това обаче е перфектно реализирана.

    Единствено от труда на колегата няма да се облагодетелстват мързеливците, защото не е кой знае каква философия да се направят няколко сметки.

    Лорд-е, ЕВАЛА! За труда, начина на обяснение и т.н. С тази тема укоражи доста хора, че смяната на "скърцащата" втулка е възможна и в домашни условия (не е нужен подемник и преса за набиване).

    Хвала на такива хора.
    ALFA ROMEO 164 2.0 Facelift
    ALFA ROMEO 164 SUPER 2.5TD
    Audi a6 2011 3.0 TDI Quattro
    Mini Cooper 1.6 16V Turbo kit 1++hp

Page 1 of 3 123 LastLast

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •