Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 15 of 140

Thread: Свирене на турбо

Hybrid View

Previous Post Previous Post   Next Post Next Post
  1. #1

    Default Свирене на турбо

    Здравейте,
    Колата ми е Алфа 159, 1,9 JTDm 16V, 150hp, 2009 г..
    В момента е на 73 000 км. От няколко дни при подаване на газ на празни обороти се чува свирене като от чайник. Във високите обороти не се чува. Появява се отново като се отстъпи от газта под 2000 оборота. Двигателят работи равномерно. Няма загуба на мощност. Звука е подобен на този от този линк - http://www.youtube.com/watch?v=sLrdKCCWtUk.
    Не знам дали е нормално. Моля за помощ и съвети.

  2. #2
    адидас... +10 точки живот Stoyan Georgiev's Avatar
    Join Date
    May 2007
    Location
    Бургас
    Posts
    2,023

    Default

    кой от двата звука, свистенето или виенето ?

    свистенето може да е от няколко неща, като скъсване на някой маркуч, клапа, т.н... този вариант може да го отгатнеш евентуално, ако разхода ти е качен и налягането ти се качва една идея по-бавно от нормалното (това ще можеш да го определиш ако си я карал достатъчно, но ефекта е все едно пускаш климатика, между 1500-2500 оборотите се вдигат една идея по-бавно и има едно леко замисляне за 100тина оборота)

    а виенето е нормално - всичките им турбини вият така
    Last edited by Stoyan Georgiev; 27-11-2012 at 11:42.

    днес съм в почивка ---

  3. #3
    хАмерикански лос rusiq86's Avatar
    Join Date
    Nov 2008
    Location
    Nantucket Island, US...
    Posts
    2,760

    Default

    1.9 с маркучи ли сте на турбото...при моя мотор гледах вс турбо пътища са метални...интересно.

    Gulfstream G650 with Italian design...

  4. #4
    адидас... +10 точки живот Stoyan Georgiev's Avatar
    Join Date
    May 2007
    Location
    Бургас
    Posts
    2,023

    Default

    Quote Originally Posted by rusiq86 View Post
    1.9 с маркучи ли сте на турбото...при моя мотор гледах вс турбо пътища са метални...интересно.
    уа, оригинално ли са ви метални?

    днес съм в почивка ---

  5. #5
    Ventura garage Mury's Avatar
    Join Date
    Jul 2005
    Location
    София;кв.Бели брези
    Age
    37
    Posts
    10,439

    Default

    Quote Originally Posted by rusiq86 View Post
    1.9 с маркучи ли сте на турбото...при моя мотор гледах вс турбо пътища са метални...интересно.
    На 2.4 са алуминиеви тръби а на 1.9 пластмасови,иначе и двата мотора долу при кулера и турбината имат гумени колена/маркучи/
    Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
    Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
    Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

    Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

  6. #6

    Default

    Прочетох последните постове. Минах още 1000 км. Не забелязвам промяна в звука и вървенето. Благодаря отново. Ама вярно си вие малко като линейка.

  7. #7
    Ventura garage Mury's Avatar
    Join Date
    Jul 2005
    Location
    София;кв.Бели брези
    Age
    37
    Posts
    10,439

    Default

    Quote Originally Posted by Kassar View Post
    Прочетох последните постове. Минах още 1000 км. Не забелязвам промяна в звука и вървенето. Благодаря отново. Ама вярно си вие малко като линейка.
    Че той на Боян му се беше случвало Ирена да му каже-мръдни бре идва линейка,и той отговаря-да линейката е под редния капак
    Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
    Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
    Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

    Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

  8. #8

    Default

    Карал съм я всичките 73 000 км. Няма увеличение на разхода и забавяне при подаване на газ и при ускорение поне за момента. Свиренето е като от чайник. На клипа имам предвид звука който се чува при падането на оборотите след форсажа.

  9. #9
    адидас... +10 точки живот Stoyan Georgiev's Avatar
    Join Date
    May 2007
    Location
    Бургас
    Posts
    2,023

    Default

    това виене при падането на оборотите според мен е нормално - на клипа поне... вече дали при теб е същия звук един бог знае

    като се загрее колата почва ли по-малко да вие ?

    днес съм в почивка ---

  10. #10

    Default

    Звукът се появи отскоро и се чува в купето когато я карам. Не е от ролки на ремъка. Не съм и давал много зор на колата.

    ---------- Post added at 11:01 ---------- Previous post was at 10:59 ----------

    Като загрее почва по-малко да вие, но не изчезва съвсем. Когато е на скорост виене не се чува. Чувам го при подаване на газ при потегляне и между смяната на скоростите на ниските предавки

  11. #11
    метален Член на клуба bager's Avatar
    Join Date
    Feb 2006
    Location
    София
    Age
    45
    Posts
    1,027

    Default

    Колега, разгледай тази тема и ще се убедиш, че това виене не е рядко срещано явление. Има и клипчета, изгледай ги за да сравниш звука.
    При мен го има от много време, като същевременно няма проблем с вървеж и разход. Особено осезаемо е през по-студената част от годината. През лятото е доста по-слабо. Аз просто свикнах с него - ще карам докато се счупи нещо, след това ще се ремонтира или ще се сменя.
    ALFA ROMEO 156 SW SELESPEED - EX
    ALFA ROMEO 159 SW 1.9 Mjet - EX
    ALFA ROMEO 156 2.4 JTD-EX
    ALFA ROMEO 33 1.8TD -R.I.P.

  12. #12

    Default

    При студена кола вие повече сега щото маслото не може да проникне на всякъде а лятото си уплътнява добре...

    Ето още един клип - http://www.youtube.com/watch?v=-o9Z7l5MTTE

    Колко е нормален звука, ми някои минават още 150 000км така тей че... споко

    ПП: Чакам Мъъро да се намеси той също има опит с тоя звук
    Last edited by Jivko7777; 27-11-2012 at 13:21.
    156 2.4JTD 136+ PS

  13. #13
    Болен алфист rossenvn's Avatar
    Join Date
    Jul 2009
    Location
    Варна
    Age
    40
    Posts
    1,228

    Default

    Quote Originally Posted by Kassar View Post
    Колата е поддържана. Това беше един от редките пъти когато съм я карал с над 200 км/час. Пишейки за "дуракоустойчиви" части имам предвид че всички те би трябвало да имат и следва да са направени да имат резерв позволяващ им да издържат на натоварвания. Не мога за себе си да приема че правейки описаното по-горе съм изчерпал резерва на турбината, но очевидно е станало така.
    От автомобилни турбини не разбирам, но малко съм учил за корабни. Та вкарването и изкарването на парна турбина трае часове, има си режим. Не е голяма изненада ако при рязко охлаждане се е получила деформация, колкото и да са различни мащабите.
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Ti - "новата" - 150 млади кончета и едно дърто магаре зад волана
    ex Alfa Romeo 156 1.9 JTD - червен трактор - 105 одъртели коня и 1 кьопаво магаре зад волана

  14. #14
    Запален алфист
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    ПЛЕВЕН
    Posts
    342

    Default

    Да се "похваля" пичове, че да съм от полза на някой.
    Карам 159-та вече 4 години.Взех я на 80 сега е на 140000км.Леко засилена до към 180 к.с. ,с махнат ДПФ /от около 1г/, изключен ЕГР и така от повече от две години , без никакви проблеми.Тубрината си виеше съвсем нормално , до преди 20 дни.Отивам на Гърция , три дена стои пред хотела без да мърда. Вечерта я паля да возя хлапетата до близкото градче и на светофара при потеглянето-честито -вие , ма не като линейка , ми като карпатски вълк.Отбивам в страни дигам капака -на празен ход нищо , но като подадеш газ над 1200 оборота почва едно виене все едно ролка или пиставия ремък всеки момент ще изплющи.Прибирам се в хотела с главоболие.На другия ден заливам с вода ремъка /пистовия/, пръскам с ВД-40 -ролки , генератор , хидравлична помпа ,защото шума идва сякаш най-вече от там , мисля , гледам никаква промяна.Викам си "Абе майната му" .Тръгвам си за България и се ослушвам като прасе в теменужки.Виенето и то на пресекулки само в диапазона 1200-до макс. 2000 оборота и след това тишина.В Гърция нормално -120км/ч.,в България след Дупница на магистралата газ , ама яко-200км/ч. ,вървя та се нося , никаква загуба на мощност , пушеци , нищо.Прибирам се в Плевен , бутам я в гаража изкарвам си Бравото и си джиткам с него няколко дена докато уговоря майстора за подходящ ден и час да я карам за смяна на маслото и да видим какъв е проблема.Отивам със свирня като изстребител.Сваляме пистовия ремък , и честито никаква промяна.-виенето продължава.Сега вече се насочваме към турбото , махаме едното маркуче на соленоида /на гредата /пред радиаторите , даваме газ и ето ти ново 20-турбото не се чува.Майстора вика "Това е мама му и гад".Сваляме го , с еконта в Русе при Касаджиков и днеска диагнозата е :огромен дисбаланс още на 80000 оборота.Лечението -смяна на карантиите -най-вероятно целия т.н. патрон -ос,перки , втулки и т.н.-към 900 лв.След това човека дава гаранция -1 година.
    Та мисълта ми е , ослушвайте се , че промени ли звука повече от нормалното , направо може да си думне всеки момент.Както ми казаха в тубросервиза-късметлия си , че си се прибрал.
    Alfa Romeo Giulietta 170hp

  15. #15
    Ventura garage Mury's Avatar
    Join Date
    Jul 2005
    Location
    София;кв.Бели брези
    Age
    37
    Posts
    10,439

    Default

    Quote Originally Posted by alfageorgi View Post
    Да се "похваля" пичове, че да съм от полза на някой.
    Карам 159-та вече 4 години.Взех я на 80 сега е на 140000км.Леко засилена до към 180 к.с. ,с махнат ДПФ /от около 1г/, изключен ЕГР и така от повече от две години , без никакви проблеми.Тубрината си виеше съвсем нормално , до преди 20 дни.Отивам на Гърция , три дена стои пред хотела без да мърда. Вечерта я паля да возя хлапетата до близкото градче и на светофара при потеглянето-честито -вие , ма не като линейка , ми като карпатски вълк.Отбивам в страни дигам капака -на празен ход нищо , но като подадеш газ над 1200 оборота почва едно виене все едно ролка или пиставия ремък всеки момент ще изплющи.Прибирам се в хотела с главоболие.На другия ден заливам с вода ремъка /пистовия/, пръскам с ВД-40 -ролки , генератор , хидравлична помпа ,защото шума идва сякаш най-вече от там , мисля , гледам никаква промяна.Викам си "Абе майната му" .Тръгвам си за България и се ослушвам като прасе в теменужки.Виенето и то на пресекулки само в диапазона 1200-до макс. 2000 оборота и след това тишина.В Гърция нормално -120км/ч.,в България след Дупница на магистралата газ , ама яко-200км/ч. ,вървя та се нося , никаква загуба на мощност , пушеци , нищо.Прибирам се в Плевен , бутам я в гаража изкарвам си Бравото и си джиткам с него няколко дена докато уговоря майстора за подходящ ден и час да я карам за смяна на маслото и да видим какъв е проблема.Отивам със свирня като изстребител.Сваляме пистовия ремък , и честито никаква промяна.-виенето продължава.Сега вече се насочваме към турбото , махаме едното маркуче на соленоида /на гредата /пред радиаторите , даваме газ и ето ти ново 20-турбото не се чува.Майстора вика "Това е мама му и гад".Сваляме го , с еконта в Русе при Касаджиков и днеска диагнозата е :огромен дисбаланс още на 80000 оборота.Лечението -смяна на карантиите -най-вероятно целия т.н. патрон -ос,перки , втулки и т.н.-към 900 лв.След това човека дава гаранция -1 година.
    Та мисълта ми е , ослушвайте се , че промени ли звука повече от нормалното , направо може да си думне всеки момент.Както ми казаха в тубросервиза-късметлия си , че си се прибрал.
    И виеща и не виеща турбина,може да думне във всеки един момент.....................
    Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
    Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
    Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

    Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

Page 1 of 2 12 LastLast

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •