Page 1 of 7 123 ... LastLast
Results 1 to 15 of 102

Thread: Alfa Romeo 75 3.0 24V - Марта

  1. #1
    баш пердашкин Venci's Avatar
    Join Date
    Jul 2005
    Location
    София
    Posts
    2,949

    Default Alfa Romeo 75 3.0 24V - Марта

    Пускам тази тема като продължение на старата

    http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=50668


    Тук ще разкажа малко предистория и за това което се случи последна една година.
    Относно "Марта" името се появи като асоциация от мартеница, докато колата беше червена с бели джанти. На мен ми хареса и така си остана.

    Та значи придобих преди време аз една почти девствена Алфа 75 нов внос от Швейцария. Двигателят беше 1.8 с карбуратори Деллорто, вариатор и катализатор. Джанти 13-ки с тасове, някой беше сложил спаркови седалки, кори и барче.





    Покарах колата и скоро започнах с промените. Монтирах главини 5х98 със вентилираните предни дискове, отзад скорости от туин спарк с шпер и съединител Spec Stage 3+. Получих нещо такова



    Не мина много време и реших да пристъпя към първата V6-лудост. Замених 1.8та с двигател 3.0 12в от Алфа 164.



    12 клапановия мотор оживя нощта преди 3я трак дей. На другия ден на Калояново вече му се раздаваше цялата газ, макар и с гуми "в състояние за подарък". Ето един от любимите ми клипове

    http://www.youtube.com/watch?v=dSuopbJGElM

    Изненадващо и за мое щастие освен проблемите с китайския регулатор за налягането на бензина други не съм имал.

    За следващия трак дей дойде време на окачването. Придобих разни железа и реших да ги комбинирам с брутално снижаване на окачването. Презацепих торсионите отпред и наресах задните пружини с флекса. Добавих Кони-та натегнати докрай. Ефекта беше потресаващ... Колата изглеждаше уникално, но рязко 2/3 от улиците в София станаха недостъпни за мен.







    Хубавата гледка развалят ръждите по задните вежди, но и за тях ще дойде време.





    Петият трак дей се задаваше. Беше време за нови жокери
    Спирачки и радиатор. Отдавна готвех монтирането на 4 бутални Брембо апарати с 310 мм дискове от Алфа 166.



    А да и джиджани спирачни маркучи





    Радиатора сглобих от пита от Алфа 164 V6, с нейната си перка и дифузьор и казаните от 75-ов радиатор. Вентилатора се оказа доста мощен. Наложи се да пусна нова инсталация за него с 50 амперово реле и 40 амперов бушон.





    Стигаме до момента преди година. Реших да продам 12 клапановия мотор комплект готов за вграждане в някоя 75. И да го заменя с друг 2.0 V6 турбо или 3.0 24V.
    Моя мотор лесно си намери нов собственик все пак вървеше с добра реклама.
    А аз взех 3.0 24V ЕВРО2 от Алфа 166. Двигателят видимо беше много чист вътрешно, не беше на много километри и беше много запазен. Но ангренажния ремък беше скъсан.

    Ето какво ме чакаше в следващия ми мотор



    Толкова за тази вечер. Утре продължавам.
    Лека нощ!
    Alfa Romeo 75 24V

  2. #2
    Дигиталния digitalundgrd's Avatar
    Join Date
    Jan 2008
    Location
    София
    Posts
    5,266

    Default

    Ех тъкмо стана интересно с 24-те криви клапана

    Браво, много се радвам, че все истински мотори влизат в коша на тази 75-ца
    Ясно, че в тоя форум - слаб пияч, бияч, ебач и слаб шофьор няма, ма нема смисъл да се фалим..

    FIAT Coupe 16VT
    Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD

  3. #3
    Lupi the bad wolf Член на клуба Grigor's Avatar
    Join Date
    Jul 2005
    Location
    Sofia
    Age
    40
    Posts
    1,696

    Default

    При Венци няма други освен истински неща, когато става дума за 75-цата. Историята е чудесна и е добре че най-после ще я документираш
    2 x Alfa Romeo 164 V6 TB ; Alfa 75 V6 (Still in Project)
    GSM: 0888 520 600

  4. #4
    Запален алфист
    Join Date
    Jun 2007
    Location
    София
    Posts
    462

    Default

    Като не особено долюбващ системите с инхалатори, най-много се радвам, че си спретнал системата с верния процесор - 3.0 v6 24!

  5. #5
    Запален алфист Michelinov's Avatar
    Join Date
    Jun 2010
    Location
    София
    Age
    27
    Posts
    132

    Default

    Следващия ти мотор сигурно ще е V8 от 8C? Барабар с всичко под нея?
    Чакам 2ри епизод.
    . It's not what you drive. It's what drives you.

    75 Turbo -- Miata MX-5 -- Omega Dual Ram Automatic

  6. #6
    баш пердашкин Venci's Avatar
    Join Date
    Jul 2005
    Location
    София
    Posts
    2,949

    Default

    Продължавам темата.
    Снимката е правена преди около година. Колата седеше безмоторна в двора на сервиза .



    Новия мотор беше разглобен и чакаше части.



    Реших да ползвам момента купето да отиде за освежаване при подходящи хора. С други думи болни алфисти като мен.



    Най-сетне гадните ръжди от задните вежди изчезнаха.





    Гледката е много по-приятна вече, след като панела е един цвят.





    Идеята беше освен да се ремонтират, веждите леко да се модифицират, за да могат да събират по-големи колела.



    Другата страна също





    В крайна сметка задните вежди бяха отремонтирани и модифицирани, бяха оправени някои поражения от леки удари и колата беше боядисана от лайсните надолу.
    За крайния резултат нямаше много време да го снимам защото вече цялото ми внимание беше обърнато към мотора.



    Щях да забравя...
    Освен ремонтите по тенекиите се сдобих и по-големите прагове монтирани на Туин Спарк. Аз не харесвам веждите и рогчетата, които вървят с тях. Много лесно се чупят и губят, но само праговете боядисани в цвета на купето ми допадат.







    Alfa Romeo 75 24V

  7. #7
    баш пердашкин Venci's Avatar
    Join Date
    Jul 2005
    Location
    София
    Posts
    2,949

    Default

    Продължавам с мотора, 3.0 24V от Алфа 166 ЕВРО 2. Купих го със скъсан ангренаж. Видимо много чист вътрешно, каран само с антифриз и с навременни смени на маслото. Обаче някой му е сменял ангренажния ремък и го оставил хлабав, беше търкал и в ангренажните капаци...



    Докато търсех варианти за новите клапани се заех с трансформирането на блока. Термостата при 166 е отзад и трябваше да отиде отпред и да се ползват фланци за термостата от 75 V6. Започнаха да се появяват разни несъответствия.



    В този момент разбрах колко ценно е да имаш наистина добър заварчик, на който му се занимава с безумията ти.

    Картерът се оказа интересен казус.



    Тъй като 24V моторите от 166 са с различна маслена помпа от тази на 75 12V, не можех да ползвам 75-ов картер направо без преработки. Имах вариант да се преработи картера от 166, но него не го харесах.
    Видно преградите на картера опират в маслената помпа.



    Не за дълго... С помощта на флекса всичко се намести.



    Малкият картер обаче нямаше никакви шансове да стане, така че се наложи да поръчам да ми изработят изцяло нов.

    Докато чаках разни части се заех с инсталацията. Добрите хора, които ми продадоха двигателя ми дадоха с него купчина други неща: ЕКУ, дебитомер, потенциометър за педала на газта, имобилайзер, ключове, .... цялата предна инсталация от 166та.
    Задачата ми беше да отделя от сноповете само жиците, които са необходими за управлението на двигателя. Всички останали за фарове, клаксони, парно и т.н. бяха излишни.





    Голяма борба падна.



    Докато отделих това.



    И главите дойдохааа. Заедно с 24 чисто нови клапана, водачи, гумички, челосани и лъснати. Готови за монтаж.





    След главите пристигна и новият капак на картера. Драго от Екстрийм Тунинг се беше справил както винаги перфектно.





    Малко, по малко пъзелът се оформяше.
    За да се премести термостата от правилната страна се наложи да се развият малко тапи.

    Преди


    След


    И щуцери от 12V.

    Преди


    След


    Малко място си направих с флекса за маркучите. И вече си имах термостат от правилната страна на мотора.



    Щях да забравя... картера отдолу



    Вече беше дошъл момента, в който трябва да сменя рейката с хидравлична и да добавя стойка за казанчето.



    Пластмасовия ангренажен капак също трябваше да бъде сресан с флекса, за да може да се спогоди с новия термостат.



    Шпилките за закрепване на конзолите с тампоните бяха скъсени и в блока беше нарязана резба за масления филтър.



    Дойде време за зацепването на четирите разпределителни вала.







    Готов за монтаж в колата.



    Дори и котките вече нямаха търпение и редовно проверяваха дали съм сложил мотора.



    Иии хоп вътре



    Жици... ФЕС-а каза, че ЕКУ-то е живо и работи, така че можех спокойно да продължа напред.



    Време беше да натоваря колата на камиона в посока Екстрийм Тунинг и там Драго да произведе колекторите.






    Оказа се, че изпускателите от 166 нямат нищо общо с това, което ми трябва на мен. За това се е наложило да бъдат нарязани на парчета и сглобени наново.
    Резултатът мен лично ме остави за няколко минути без думи.





    Смукателния колектор също беше посечен, за да може дроселът да дойде на правилно място.





    След това колата се върна обратно при мен и след още малко сглобяване стигнахме до момента на паленето.



    Честно казано имах сериозни съмнения относно инсталацията. Не бях сигурен дали ЕКУ-то няма да си потърси нещо от 166, което вече го няма. За щастие успях да си отдъхна когато чух че двигателя работи след всички мои намеси по него.



    Бях много хепи и с това как пасна охлаждането на хидравликата от 166та. Нооо пълен кеф няма. Рейката не пожела да заработи, а направо изхвърли новото масло на земята. Това е една от задачите за тази година.

    Ето и едно видео за финал за тази вечер.

    http://www.youtube.com/watch?v=xb1au0lQD-4
    Alfa Romeo 75 24V

  8. #8

    Default

    мммммммммдаааа
    Fiat Bravo 2.0 8V Twin Spark - Ex /155 2.0 8V Twin Spark - Ex/ Fiat Marea 1.6 16V LPG - Service car
    Peterson 90cc - Ex/ Piaggo Zip 75cc Fast & Furious!! / Suzuki Bandit 400 VC - Ex/ Honda 919 Hornet '04 - My brand new LOVE

  9. #9

    Default

    за всички, участвали в проекта. Както и да го гледаш си личи, че дори и най-малък компромис не е направен (което е правилния начин)...

  10. #10
    Къръджия Liminat's Avatar
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Варна
    Posts
    637

    Default

    Quote Originally Posted by Venci View Post
    ...Бях много хепи ...
    Надута гайда е твоята Колко к.с. е това нещо?
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD

  11. #11

    Default

    Quote Originally Posted by Liminat View Post
    Надута гайда е твоята Колко к.с. е това нещо?
    http://www.carinf.com/en/464031247.html

    http://www.facebook.com/VenturaGarage
    Sotiris Rokkos: "Neno you gave me scary feelings I did not ever feel before in my 30 years experience of racing... you know..."

  12. #12
    Старши алфист Iltcho's Avatar
    Join Date
    Dec 2005
    Location
    Враца
    Age
    37
    Posts
    625

    Default

    Бандо, сподели впечатления от разходката до Пловдив и обратно?
    ALFA ROMEO 164 2.0 Facelift
    ALFA ROMEO 164 SUPER 2.5TD
    Audi a6 2011 3.0 TDI Quattro
    Mini Cooper 1.6 16V Turbo kit 1++hp

  13. #13
    Болен алфист Ivanov_'s Avatar
    Join Date
    Dec 2009
    Location
    София/Берковица
    Age
    28
    Posts
    1,056

    Default

    Марта беше засечена снощи към 9 на Шипченски на един светофар, качена на репатрак. Даже успяхме и лафче да заформим с чичото. Да си казва кой беше. Иначе колата пръска... Този проект ми вкарва и на мен някакви лоши мухи и не отиват на добре нещата!

  14. #14
    баш пердашкин Venci's Avatar
    Join Date
    Jul 2005
    Location
    София
    Posts
    2,949

    Default

    Quote Originally Posted by Ivanov_ View Post
    Марта беше засечена снощи към 9 на Шипченски на един светофар, качена на репатрак. Даже успяхме и лафче да заформим с чичото. Да си казва кой беше. Иначе колата пръска... Този проект ми вкарва и на мен някакви лоши мухи и не отиват на добре нещата!
    Видял си 75та на Данчо, която караха на състезанието вчера. Марта си ходи на ход до пистата само за разходка.
    Иначе вчера беше първото извънградско излизане на колата с 24 клапановия мотор. Като цяло съм доволен от возенето по магистралата, но имам криви джанти и трябва да се погрижа за това.
    Alfa Romeo 75 24V

  15. #15
    баш пердашкин Venci's Avatar
    Join Date
    Jul 2005
    Location
    София
    Posts
    2,949

    Default

    Днес Марта ходи до нейните добри приятели в Екстрийм Тунинг. Вече е с ново неръждаемо гърне. Звукът се промени в посоката, която желаех

    http://www.youtube.com/watch?v=UWQcw...ature=youtu.be
    Alfa Romeo 75 24V

Page 1 of 7 123 ... LastLast

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •