Page 6 of 7 FirstFirst ... 4567 LastLast
Results 76 to 90 of 91

Thread: Какво не е наред при 16v TS

  1. #76
    Let's ROCK! Fear's Avatar
    Join Date
    Mar 2008
    Location
    София
    Age
    40
    Posts
    1,367

    Default

    E, значи да съм спокоен, колата е подземен гараж, където температурата не пада под 10 градуса.
    Отделно и TS-a, и шестака загряват адски бързо, докато се измъкна от ниво -2 и мина буквално 500м, стрелката вече започва да отлепя от 50-те градуса.
    Но е вярно също така, че имам понякога преходи от 2-3км., в които не достигам оптималната температура на двигателя.
    Ха сега, какво масло да ползвам?
    Не е лесен избора май, както казах, досега съм карал само със Racing, ама ако трябва ще го сменя.
    Ти какво би препоръчал при описаните от мен условия?
    Alfa Romeo 166 3.0 V6
    Alfa Romeo GTV 2.0TS - няма я вече.

  2. #77
    с трите фиата
    Join Date
    Mar 2008
    Location
    Пловдив
    Posts
    795

    Default

    Човек може много лесно да се обърка при толкова много и различни мнения. Но по отношение на студеното палене и първото загряване на маслото, за мотора е все тая дали си с 10в-40 или 10в-60, понеже вискозитетът на маслото на студено е еднакъв и при двете, което се вижда от съответния индекс(първото число). А аз поне не се сещам за дърт италиански бензинов мотор, за който производителят да предписва 5в-ХХ, тъй че бъди спокоен. Ако бъркам за последното, нека по-знаещите ме поправят.
    ...
    155 1,6 TS 16V `96
    166 2,4 JTD `99
    147 1,9 JTDm 8V `07

  3. #78

    Default

    Капи и Мареи с L5 мотора на Фиат си движат с 5W-30.

  4. #79
    код "Счупена стрелка" code's Avatar
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Бургас
    Posts
    4,034

    Default

    Оптималното масло за мен за TS е 10W50. Не е гъсто като 60, не е чорба като 40. Т.е. защита(налягане) без преразход. На TS слагам 15W50 Castrol като най-близо до това, понеже е на половин цена, а това е от значение за коли, които вече струват по 3хил.лв. Разликата между 10 и 15 е, че едното е течливо до около -30°С, а другото до -25°С, което не е болка за умиране. Колата не трака сутрин повече секунди отколкото с 10W40, ясно се чува кога маслото стига навсякъде и утихва, не виждам нещо различно. Да не забравяме и една друга подробност, двигателят стои много повече време "омазан" с по-гъстото масло, понеже по-бавно го връща в картера след гасене.

    156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
    "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

  5. #80
    Дърт гъзар от БКАР dimitar_vd62's Avatar
    Join Date
    Dec 2009
    Location
    Варна
    Age
    56
    Posts
    4,546

    Default

    Преди всяка зима сменям маслото - Селения 20к, без оглед на пробега.Горе долу минавам 8-10к км.
    По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
    конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
    Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
    Alfa Romeo 156 1.8ts 2001

  6. #81
    Болен алфист BillyBoy`'s Avatar
    Join Date
    Mar 2007
    Location
    село Крумово
    Age
    41
    Posts
    1,599

    Default

    Така да споделя и аз малко от моя личен опит някои може да кажат например ти луд ли си итн...........Масовките като 10W40 тотално съм ги изхвърлил.Лятно време карам със 10W60 или със 15W50 във зависимост от това със какви финансови средства разполагам.Налягане на празен ход около 2.2 2.5 на загрял мотор,на студен мотор 5 бар.Някои по горе беше казал че за 10W60 e подходящо за темп. на околната среда до около 5 градуса аз добавям също и маслата със вискозитет 10W40,мисля че е прав.Колкото по студено става мотора на моята кола доста по бавно утихва сутрин на студен старт,за това вече втора зима карам масло със вискозетет 5W40.Нещата там вече стоят друго яче,двигатела утихва много по бързо а и аз си мисля че двигатела работи по тихичко.Налягането на загрял мотор със 5W40 e 1.9 което е едно и също когато съм карал и със 10W40,другата разлика е че едното е полусинтетика а другото пълна синтетика.Но там вече зависи и какъв е стила на каране и колата във какви условия се кара,затова за пролетно летния сезон съм избрал да карам със 10W60 или 15W50 а за есенно зимния със 5W40 като твърдя че по-доброто между 5W40 и 10W40 за нормална експлоатация е 5W40 това при условие че двигатела на определена кола е във ред и няма драми със разхода на масло.Не съм ползвал масло със вискозитет 5W50 за да кажа там отзивите какви ще са.Също искам да добавя че не винаги това което е предписал завода производител е най-доброто,много хора робуват на тази дилема и мисля че грешат.
    Last edited by BillyBoy`; 14-12-2013 at 21:36.
    АлфаРомео 146 1.4 16V 103hp skype name billyboy2203/ ICQ: bili`- 166537162

  7. #82

    Default

    Фреди,това масло ми е препоръчано от сервиза на Алфа в Кьолн и бъди сигурен,че там знаят за какво иде реч!!!!поздрави!!!!

  8. #83
    Diesel addicted emzo's Avatar
    Join Date
    Aug 2008
    Location
    Стара Загора
    Age
    36
    Posts
    1,350

    Default

    Quote Originally Posted by pyle View Post
    Има ли някакво предимство при премахване, ако е възможно, на балансиращите валове?
    По-добро мазане.

    Махнах ги на 1.8 vvt , няма промяна във вибрациите.
    200лв по-малко при обслужване

  9. #84

    Default

    Quote Originally Posted by ФЕРАРИСТ View Post
    Някой който си е сложил фешън синтетика 10-60 или 15-50 и всеки ден точи само градско за по 30 мин до час на 2-4к обм, може да окоти много по бързо енджина от някой дето след като си подгрее масълцето и знае изобщо как трябва да си направи нещата и го сурка ежедневно между 5-7к обм......
    С това абсолютно не съм съгласен, при загряла кола оптимално няма как да ми кажеш че с въпросните масла е по лошо да караш на 4000 пред това да си на 7000 оборота...



    Quote Originally Posted by BillyBoy` View Post
    Така да споделя и аз малко от моя личен опит някои може да кажат например ти луд ли си итн...........Масовките като 10W40 тотално съм ги изхвърлил.Лятно време карам със 10W60 или със 15W50 във зависимост от това със какви финансови средства разполагам.Налягане на празен ход около 2.2 2.5 на загрял мотор,на студен мотор 5 бар.Някои по горе беше казал че за 10W60 e подходящо за темп. на околната среда до около 5 градуса аз добавям също и маслата със вискозитет 10W40,мисля че е прав.Колкото по студено става мотора на моята кола доста по бавно утихва сутрин на студен старт,за това вече втора зима карам масло със вискозетет 5W40.Нещата там вече стоят друго яче,двигатела утихва много по бързо а и аз си мисля че двигатела работи по тихичко.Налягането на загрял мотор със 5W40 e 1.9 което е едно и също когато съм карал и със 10W40,другата разлика е че едното е полусинтетика а другото пълна синтетика.Но там вече зависи и какъв е стила на каране и колата във какви условия се кара,затова за пролетно летния сезон съм избрал да карам със 10W60 или 15W50 а за есенно зимния със 5W40 като твърдя че по-доброто между 5W40 и 10W40 за нормална експлоатация е 5W40 това при условие че двигатела на определена кола е във ред и няма драми със разхода на масло.Не съм ползвал масло със вискозитет 5W50 за да кажа там отзивите какви ще са.Също искам да добавя че не винаги това което е предписал завода производител е най-доброто,много хора робуват на тази дилема и мисля че грешат.
    Точно това щях да ти казвам 5W50 за целогодишно на бензинката е най-добре... и оптимално и отделно е пълнан синтетика 100%, докато почти масата масла 5w40 са хидрокрек
    156 2.4JTD 136+ PS

  10. #85
    Старши алфист pyle's Avatar
    Join Date
    Sep 2010
    Location
    София, кв. Слатина
    Posts
    787

    Default

    Quote Originally Posted by Jivko7777 View Post
    Точно това щях да ти казвам 5W50 за целогодишно на бензинката е най-добре...
    Масла с такъв голям диапазон на вискозитет не са ли с много примеси и добавки, което ги прави по-бързо губещи характеристиките си?

  11. #86
    с трите фиата
    Join Date
    Mar 2008
    Location
    Пловдив
    Posts
    795

    Default

    Quote Originally Posted by Doomguy View Post
    Капи и Мареи с L5 мотора на Фиат си движат с 5W-30.
    Бе то за движене - ТС-а може да движи със всякакво, въпросът е "докога?", затова казах "производителят да предписва"
    ...
    155 1,6 TS 16V `96
    166 2,4 JTD `99
    147 1,9 JTDm 8V `07

  12. #87

    Default

    Quote Originally Posted by Jivko7777 View Post
    С това абсолютно не съм съгласен, при загряла кола оптимално няма как да ми кажеш че с въпросните масла е по лошо да караш на 4000 пред това да си на 7000 оборота...
    Абе Живко за 30 мин градско при сегашните температури, при каране в 2-4к обм една бензинка може ли да си загрее маслото повече от 60 - 70 градуса и то максимум......а и казах загряло масълце, а не загряла кола......
    "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
    F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

  13. #88
    Болен алфист BillyBoy`'s Avatar
    Join Date
    Mar 2007
    Location
    село Крумово
    Age
    41
    Posts
    1,599

    Default

    Quote Originally Posted by Jivko7777 View Post
    С това абсолютно не съм съгласен, при загряла кола оптимално няма как да ми кажеш че с въпросните масла е по лошо да караш на 4000 пред това да си на 7000 оборота...





    Точно това щях да ти казвам 5W50 за целогодишно на бензинката е най-добре... и оптимално и отделно е пълнан синтетика 100%, докато почти масата масла 5w40 са хидрокрек
    Те май всичкото е хидрокрек освен Amsoil,Red Line и някой други.
    Last edited by BillyBoy`; 15-12-2013 at 18:00.
    АлфаРомео 146 1.4 16V 103hp skype name billyboy2203/ ICQ: bili`- 166537162

  14. #89
    започва да се пристрастява cufti's Avatar
    Join Date
    Oct 2006
    Location
    София
    Posts
    90

    Default

    Защо ли ми се струва ,че създателите на двигателя знаят най-добре с какво масло да се кара.В книжката на моята Алфа пише много ясно ,че при нормална експлоатация маслото е 10W40.При спортно каране 10W60.
    Вече повече от 7 години спазвам това и въпреки че съм на 200 000+ км. двигателя е като нов.Сменям масло на 15 000 км. и не доливам нито капка.
    И 6000 оборота за този двигател не са никакъв проблем.Държал съм го на 6500 оборота в продължение на 15 километра и температурата на антифриза не е преминавала 90 градуса.Разбира се скоростта при тези обороти е много висока,към 215 км/ч. и е рисковано да се кара така. Направих го за експеримента ,иначе не си позволявам такива груби нарушения.
    Всичко това се отнася за ТС 1.8.
    Alfa Romeo156 1.8T.Spark SportPacket
    Ducati ST2

  15. #90

    Default

    Quote Originally Posted by cufti View Post
    Защо ли ми се струва ,че създателите на двигателя знаят най-добре с какво масло да се кара.В книжката на моята Алфа пише много ясно ,че при нормална експлоатация маслото е 10W40.При спортно каране 10W60.
    Вече повече от 7 години спазвам това и въпреки че съм на 200 000+ км. двигателя е като нов.Сменям масло на 15 000 км. и не доливам нито капка.
    И 6000 оборота за този двигател не са никакъв проблем.Държал съм го на 6500 оборота в продължение на 15 километра и температурата на антифриза не е преминавала 90 градуса.Разбира се скоростта при тези обороти е много висока,към 215 км/ч. и е рисковано да се кара така. Направих го за експеримента ,иначе не си позволявам такива груби нарушения.
    Всичко това се отнася за ТС 1.8.
    Много точно, аз правя същото никакви проблеми с двигатели.
    Не всички, които се скитат, са изгубени.

Page 6 of 7 FirstFirst ... 4567 LastLast

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •