Page 1 of 6 123 ... LastLast
Results 1 to 15 of 81

Thread: Вихрови клапи - обсъждане !

  1. #1
    Старши алфист nastybg's Avatar
    Join Date
    Sep 2005
    Location
    София
    Age
    34
    Posts
    566

    Default Вихрови клапи - обсъждане !

    Може и да ми е грешно мисленето ама форума е за взаимопомощ, а аз повечето неща, които съм научил са от алфаоунър, опел форуми и т.н.

    Та като човек висящ доста в БМВ сервиз и собственик на кола с вихрови клапи все се чудя дали да не ги разкарам час по-скоро. И оттам се обърнах към опел форума, където хората си помагат доста повече и стигам до извода, че вихровите клапи освен да се махнат физически според опелджии има по-добър вариант, а именно - да се подсигури слабото им място. Тоест за разлика при БМВ, където те дефектират вътре в колектора и изпадат към цилиндъра за среща с випуска, при JTD и CDТI проблема е в рейката на която са накичени клапите.

    Ето и няколко линка:
    http://www.opelclub-bg.net/forum/ind...3&#entry121213

    http://www.ebay.co.uk/itm/1510872317...566485&afsrc=1

    http://www.vauxhallownersnetwork.co....-flaps.340436/
    ---Alfa 147 1.9JTD ---Fiat Coupe 2.0 16V EX ---Alfa GT 1.9 JTDm EX---BMW E90

  2. #2
    код "Счупена стрелка" code's Avatar
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Бургас
    Posts
    4,034

    Default

    Quote Originally Posted by nastybg View Post
    Може и да ми е грешно мисленето ама форума е за взаимопомощ, а аз повечето неща, които съм научил са от алфаоунър, опел форуми и т.н.

    Та като човек висящ доста в БМВ сервиз и собственик на кола с вихрови клапи все се чудя дали да не ги разкарам час по-скоро. И оттам се обърнах към опел форума, където хората си помагат доста повече и стигам до извода, че вихровите клапи освен да се махнат физически според опелджии има по-добър вариант, а именно - да се подсигури слабото им място. Тоест за разлика при БМВ, където те дефектират вътре в колектора и изпадат към цилиндъра за среща с випуска, при JTD и CDТI проблема е в рейката на която са накичени клапите.

    Ето и няколко линка:
    http://www.opelclub-bg.net/forum/ind...3&#entry121213

    http://www.ebay.co.uk/itm/1510872317...566485&afsrc=1

    http://www.vauxhallownersnetwork.co....-flaps.340436/
    Ето тук съм писал как съм си решил проблема, според мен като самостоятелен ремонт не си струва освен, ако е много зле положението. Най-добре със смяната на ангренажния ремък, дори и тогава не бих го пипнал, ако е в ред. http://clubalfaromeo.com/forum/showt...=45754&page=40

    156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
    "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

  3. #3
    by O.E.Motorsport oem's Avatar
    Join Date
    Mar 2008
    Location
    Горна Оряховица
    Age
    40
    Posts
    7,474

    Default

    По-добре да се премахнат. Чрез лека софтуерна намеса ще усетиш липсата им в положителна посока
    Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

  4. #4
    код "Счупена стрелка" code's Avatar
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Бургас
    Posts
    4,034

    Default

    В интерес на истината моята кола лети в сравнение с това, което беше като я взех, а намесите са:
    - въпросните клапи и чистене на колектора - by me
    - "леката софтуерна намеса" и спрян ЕГР от колегата по-горе
    - премахване на ДПФ-а - благодарение на батките от Ventura

    156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
    "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

  5. #5
    by O.E.Motorsport oem's Avatar
    Join Date
    Mar 2008
    Location
    Горна Оряховица
    Age
    40
    Posts
    7,474

    Default

    Друго имах предвид "лека софтуерна намеса". При теб не е лека А той човека си има намесата като твоята.
    Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

  6. #6
    Ventura garage Mury's Avatar
    Join Date
    Jul 2005
    Location
    София;кв.Бели брези
    Age
    42
    Posts
    10,437

    Default

    Quote Originally Posted by nastybg View Post
    Може и да ми е грешно мисленето ама форума е за взаимопомощ, а аз повечето неща, които съм научил са от алфаоунър, опел форуми и т.н.

    Та като човек висящ доста в БМВ сервиз и собственик на кола с вихрови клапи все се чудя дали да не ги разкарам час по-скоро. И оттам се обърнах към опел форума, където хората си помагат доста повече и стигам до извода, че вихровите клапи освен да се махнат физически според опелджии има по-добър вариант, а именно - да се подсигури слабото им място. Тоест за разлика при БМВ, където те дефектират вътре в колектора и изпадат към цилиндъра за среща с випуска, при JTD и CDТI проблема е в рейката на която са накичени клапите.

    Ето и няколко линка:
    http://www.opelclub-bg.net/forum/ind...3&#entry121213

    http://www.ebay.co.uk/itm/1510872317...566485&afsrc=1

    http://www.vauxhallownersnetwork.co....-flaps.340436/
    Ти кога ще спреш да четеш форуми,а да слушаш какво ти се говори.Казах ти,твойте клапи в това състояние могат да карат още,но е силно препоръчително да се махнат.При Опелите има други проблеми,там клапите се управляват по друг алгоритъм,както и записват всевъзможни грешки заради клапите и колите масово се тътрят в сервизен режим по магистралите.Твойте са пластмасови,и може би ако паднат в цилиндъра няма да има поражения по буталото,но си представи,че се измъкне от цилиндъра и отиде в турбината При новия колектор нещата са по сложни и носещи повече последствия,а именно поражения по буталото и цилиндъра,защото самите клапи са алуминиеви.Надявам се да се включи Цвятко,като потърпевш от тях.

    П.С.Аз лично усетих промяна в колата,и както каза Ники тогава,съм си внушил че върви повече колата,а е точно обратното,в ниските до 1500 об. колата е малко по-мудна,също и при старт от място когато е студено има едно замисляне.Във високите обаче се усеща промяна в положителна посока,не сме си играли да пипаме софта след махането на клапите.
    Last edited by Mury; 18-12-2013 at 15:48.
    Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
    Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
    Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

    Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

  7. #7
    Старши алфист nastybg's Avatar
    Join Date
    Sep 2005
    Location
    София
    Age
    34
    Posts
    566

    Default

    Quote Originally Posted by Mury View Post
    Ти кога ще спреш да четеш форуми,а да слушаш какво ти се говори.
    Ти кога ще разбереш, че аз слушам много внимателно какво ми се говори, а даже съм го и разбрал ! Не в това причината, а в това, че ще има някой нов собственик на JTDm с вихрови клапи и като напише вихрови клапи в търсачката излиза една обща тема за 159 със сто и 50 страници и една тема за продаваща се 156-ца. Така че идеята е да знаят хората, че макар и на теория да не падат всъщност дефектират, в алфаоунъра има случай на ГТ от 2006-та години с изпаднала клапа и съответно 5 бара налягане във втори цилиндър. А сега дали е по-добре да се премахнат нацяло, да се ремонтират, както показаното от опел форума или да се купува нов колектор (както е по книжките) е решение, което всеки е свободен да сподели !

    Quote Originally Posted by Mury View Post
    .
    ПП. да земем да изпушем по цигара а ?
    ---Alfa 147 1.9JTD ---Fiat Coupe 2.0 16V EX ---Alfa GT 1.9 JTDm EX---BMW E90

  8. #8
    Младши алфист
    Join Date
    Aug 2014
    Location
    Sofia
    Age
    40
    Posts
    12

    Default

    Да пусна едно запитване за тапи на вихровите клапи, ако може да ме насочите от къде мога да си ги поръчам(стругар или магазин)от София съм Мерси предварително сатава вапрос за Алфа 159 110кв. 16 клапана

  9. #9
    тих психопат Член на клуба stelt's Avatar
    Join Date
    Jul 2005
    Location
    Русе
    Age
    44
    Posts
    2,090

    Default

    Как разбирате в какво състояние са клапите ?
    AR 145 , 1.6 , 76 kw- ex; GT 1.9 JTD 110 KW, Giulia 2,2 Veloce
    Posted by Bat Vas:Алфиста трябва да има минимум две коли, ако не иска да ходи с градски транспорт от време на време.

  10. #10
    Трийстройкаджия Bobi_33's Avatar
    Join Date
    Jul 2005
    Location
    София
    Age
    45
    Posts
    3,015

    Default

    Quote Originally Posted by stelt View Post
    Как разбирате в какво състояние са клапите ?
    Ами когато около техните оси видиш много масло и сажди, значи със сигурност са за премахване. Това означава, че оттам изпуска надув, което си е загуба, а ако пък водещата реяка е паднала встрани, значи вече от много отдавна са за премахване.
    Alfa 33 1.7 16V QV `85г. карбураторен бензинояд

  11. #11
    тих психопат Член на клуба stelt's Avatar
    Join Date
    Jul 2005
    Location
    Русе
    Age
    44
    Posts
    2,090

    Default

    Благодаря. Аз както си вдигам предния капак два пъти в годината...
    AR 145 , 1.6 , 76 kw- ex; GT 1.9 JTD 110 KW, Giulia 2,2 Veloce
    Posted by Bat Vas:Алфиста трябва да има минимум две коли, ако не иска да ходи с градски транспорт от време на време.

  12. #12
    започва да се пристрастява
    Join Date
    Jun 2013
    Location
    Ботевград
    Age
    46
    Posts
    93

    Default

    Quote Originally Posted by ddextar View Post
    Да пусна едно запитване за тапи на вихровите клапи, ако може да ме насочите от къде мога да си ги поръчам(стругар или магазин)от София съм Мерси предварително сатава вапрос за Алфа 159 110кв. 16 клапана
    Аз минах през стругар.....Той ми направи резби в отворите и нави болтове, като го накарах да ги намаже с някакво лепило преди да ги навие, за да съм сигурен, че няма да изпускат. Иначе не бях чувал за готови тапи, които да се поръчват...
    Alfa Romeo 159SW, 2.4 JTD, 06, remap, no EGR, no DPF, no "peperudk`s", no eco friendly, a.k.a. THE BLACK MAMBA

  13. #13
    кукундрелник vovata's Avatar
    Join Date
    Sep 2005
    Location
    Plovdiv
    Age
    48
    Posts
    1,764

    Default

    Смукателния колектор на 1.9 16 в 140/150 кс от 147/156 не е ли същия като на 159 ката но без дупките за клапите ?
    Alfa Romeo EX 155 1.8SS,147jtd,156TS,156jtd,
    159 1.9 няколко. 2.4 няколко, Auto, ръчка - всичко
    NEW 159 2.0 JTDm Black TI

  14. #14
    Трийстройкаджия Bobi_33's Avatar
    Join Date
    Jul 2005
    Location
    София
    Age
    45
    Posts
    3,015

    Default

    Quote Originally Posted by vovata View Post
    Смукателния колектор на 1.9 16 в 140/150 кс от 147/156 не е ли същия като на 159 ката но без дупките за клапите ?
    Подобен е. Но дросела не се захваща точно по същия начи и другите неща хванати на колектора отзад, са хванати по различен начин.
    Alfa 33 1.7 16V QV `85г. карбураторен бензинояд

  15. #15
    започва да се пристрастява devil_vas's Avatar
    Join Date
    Aug 2014
    Posts
    56

    Default

    Относно клапите - мойте ги премахнах. Това стана, след като скоро ми се наложи да бутнем главата на 1.9-то. Това което видях е, че клапите на първи и втори цилиндър бяха "хванали крака", докато клапите на 3-ти и 4-ти цилиндър си бяха на мястото. Горивните камери на 1-ви и 2-ри цилиндър имаха съвсем леки поражения (предполагам прияинени от падането на прослувутите клапи. Въпросът ми е КОЙ ИДИОТ НЕ ГИ Е ПРЕМАХНАЛ НАПЪЛНО???
    Както и да е, сега няма да ги има. Предполагам, че при падането си са минали през турбото, защото при извършената проверка е в идеално състояние. Нещо нетипично за дизелов автомобил на километри


    п.с. причина за бутането на главата е разпаднала се демферна шайба, парчета от които попадат в ангренажа. резултатът е два криви клапана - само!
    ex: VW Golf 3 GT, Opel Astra GSI 2.0 16V, VW Golf 4 1.8T GTI, BMW E36 318is, Subaru Legacy 2.0 Turbo, BMW E46 318i 143, Honda Civic 1.6 VTI, Audi S3 1.8T, BMW E46 330Cd

    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm AT

Page 1 of 6 123 ... LastLast

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •