Page 4 of 4 FirstFirst ... 234
Results 46 to 55 of 55

Thread: Проблем с охлаждане

  1. #46
    Запален алфист ksf's Avatar
    Join Date
    Feb 2006
    Location
    Варна
    Age
    56
    Posts
    196

    Default

    Quote Originally Posted by lordliness View Post
    Според мен аз твърдя същото. Ако пробива е голям ще влезе въздух от пробива преди да отвори клапана, но после ще изтече антифриза от същия пробив. И тогава наистина има проблем с въздуха


    При малки пробиви не влиза вероятно въздух защото досега радиаторчето на парното вече трябваше да има въздушна възглавница и да нямам парно, но ти си работи прекрасно.
    Няма начин! При изправна капачка преди да отвори въпросния клапан има свръхналягяне - по-голямо от атмосферното. Тогава тече антифриз навън под налягане и става лошо особено при голям пропуск.

    В горния пост обясних защо парното е ок: - капачката работи правилно.
    Alfa Romeo 156 2.0 TS `99

  2. #47

    Default

    Имах една друга кола която течеше от неплътност на гумени съединения само когато изстине и никога когато е загряла ( защо) и пак не влизаше въздух.
    Не всички, които се скитат, са изгубени.

  3. #48
    Алфист идеалист ecotronic's Avatar
    Join Date
    Aug 2011
    Location
    София
    Posts
    15,785

    Default

    Quote Originally Posted by lordliness View Post
    Имах една друга кола която течеше от неплътност на гумени съединения само когато изстине и никога когато е загряла ( защо) и пак не влизаше въздух.
    А като течеше, какво заместваше обема на изтеклата течност?


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

  4. #49

    Default

    Quote Originally Posted by ecotronic View Post
    А като течеше, какво заместваше обема на изтеклата течност?
    Въздух, който влиза през клапана на казанчето където е нормално да има въздух и не прави въздушни възглавници, а не през неуплътненото място.
    Не всички, които се скитат, са изгубени.

  5. #50
    Алфист идеалист ecotronic's Avatar
    Join Date
    Aug 2011
    Location
    София
    Posts
    15,785

    Default

    За да не тече, когато има налягане в системата а да тече при липса на такова, вероятно причината е в температурата а не в налягането. Т.е при ниска температура някое уплътнение се свива или намалява еластичността си. Или пък ситуация в която самото нялягане води до запушване на пробива и когато то намалее, пробивът се отваря.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

  6. #51
    Запален алфист ksf's Avatar
    Join Date
    Feb 2006
    Location
    Варна
    Age
    56
    Posts
    196

    Default

    Quote Originally Posted by ecotronic View Post
    За да не тече, когато има налягане в системата а да тече при липса на такова, вероятно причината е в температурата а не в налягането. Т.е при ниска температура някое уплътнение се свива или намалява еластичността си. Или пък ситуация в която самото нялягане води до запушване на пробива и когато то намалее, пробивът се отваря.
    Температурата променя плътността на съединенията. Факт.
    Но аз никога не изключвам налягането като фактор когато става дума за охл. сист. на ДВГ.
    Alfa Romeo 156 2.0 TS `99

  7. #52
    GRID Autosport Friday's Avatar
    Join Date
    May 2013
    Location
    София
    Posts
    625

    Default

    Мисля, че цялата дандания, е че навлиза въздух в системата, както каза Nikosaul и както вметна Code!
    Двата радиатора са сменени с нови, така, че ги изключвам за проблеми.

    Вчера сутринта обезвъздуших /със старото казанче/ и цял ден карах като пич с ниво на охлаждащата течност на минимума. Сутринта отново направи проблема. Пак обезвъздуших и пак цял ден карах...
    Правя си извода, че при изстиване на ДВГ влиза въздух от някъде.

    Преди малко смених казанчето, пристегнах всички скоби/ останаха само тези които влизат в купето за парното, че са малко клечене/ и обезвъздуших. Направо ми се замая главата колко въздух изкарах. Направих едно пробно 20мин. каране във всички режими и нямаше НИКАКЪВ проблем

    Ще видя как се държи след като изстине!

    Направи ми впечатление, че големия маркуч на радиатора и този от казанчето вътре се ронят. Явно трябва да се сменят!
    Та в тази връзка някой има ли впечатление от силиконовите маркучи за охлаждане? Изработват ли някъде по модел?


    ЕДИТ:
    Колеги, засега всичко е наред с новото казанче и капачка. Днес се набих в най-големите задръствания в София и мотора работеше като "часовник"

    GPS Speedometer:

    Total Distance - 9.8km
    Moving Time - 17:26min
    Stopped Time - 42:25min
    Total Time - 59:51min
    Moving Average - 23km/h
    Overall Average - 11km/h
    Last edited by Friday; 08-04-2014 at 10:20. Reason: Допълнение!
    Focus mk3 nafta
    Alfa Romeo 156 Sport Wagon 2.0TS|LPG

  8. #53
    Запален алфист
    Join Date
    Oct 2011
    Location
    Sofia, Bulgaria
    Posts
    127

    Default

    Маркучи бих ти препоръчал оригинални гумени да си вземеш и хубави скоби без остри ръбове и с взъможност за стягане.

    Ако в антифриза намираш малки черни топченца, които приличат много на масло, но не е, то повечето маркучи са ти за смяна - проблема е бил неглежиран дълго време.

    Силиконови маркучи и то правени в БГ - неоправдана инвестиция. Втърдяват се твърде бързо.

  9. #54
    GRID Autosport Friday's Avatar
    Join Date
    May 2013
    Location
    София
    Posts
    625

    Default

    Проблема излезе наяве.


    Sent from my XT1032 using Tapatalk
    Last edited by Friday; 08-11-2015 at 15:07.
    Focus mk3 nafta
    Alfa Romeo 156 Sport Wagon 2.0TS|LPG

  10. #55
    GRID Autosport Friday's Avatar
    Join Date
    May 2013
    Location
    София
    Posts
    625

    Smile

    Всичко си дойде на мястото след смяната на гарнитурата. Вече не прегрява. Колко ми е чисто буталото на първи цилиндър Като се скъса гарнитурата и между цилиндрите стана "олеле майко".
    Attachment 149148
    Attachment 149149

    Ако знаех, колко се разглабя за да се свали "тиквата", щях да се замисля. За едно малко болтче да свалиш цял компресор със стойката - е не може да е вярно. Отиде ми 2ч. време само да вкарам всмукателния колектор към главата...

    Самите инструменти ми излезнаха сигурно колкото труда в сервиз.

    Поне се възползвах и си смених и ремъците и ролките, както и всички маркучи по охладителната система.

    Темата е изчерпана! Благодаря на всички Ви за съветите. Форума ми даде доста полезни съвети относто зацепването на ремъка. Специални благодарности на ecotronic, от чиито мнения във форума се възползвах на 100%, както и мнението на n_netov относно свалянето на ремъците.
    Last edited by Friday; 08-11-2015 at 15:19.
    Focus mk3 nafta
    Alfa Romeo 156 Sport Wagon 2.0TS|LPG

Page 4 of 4 FirstFirst ... 234

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •