Page 4 of 5 FirstFirst ... 2345 LastLast
Results 46 to 60 of 67

Thread: Акумулатор

  1. #46
    Алфист идеалист ecotronic's Avatar
    Join Date
    Aug 2011
    Location
    София
    Posts
    14,026

    Default

    Колкото и да се говори за ефективността на LED осветлението, е добре да уточним това, че към днешна дата най-качествените LED ове имат ефективност под 50% . А това означава, че в най-добрия случай 50% от вкарваната енергия се губи като топлина.

    За сведение ефективността на халогенните крушки е около 15 %

    Накратко - няма по-ефективно от LED осветлението, но има още много да се желае.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

  2. #47
    гинеколог любител mirchozo's Avatar
    Join Date
    Jun 2008
    Location
    Добрич
    Age
    36
    Posts
    3,142

    Default

    Има една голяма въпросителна обаче!
    Ако говорим за лед фарове, тогава нещата добиват различен смисъл. Едни фарове на Ауди А6 примерно струват около 10 000лв/бр, светят верно да си е..е майката ама 10хил леа са си 10хл леа. Това за цената е инфо от собственика, който го чукнали и го сменил по каско. Колко е надута цената, нямам идея. Та така скъпи колеги, истинските неща явно струват пари, всичко останало е компромис. Една лед крушка бодната в халогенен фар няма как да надживее и надсвети лед фар проектиран и направен озцяло инженерно около самата технология. Съгласен съм че лед технологията е така нареченото бъдеще, но има много време докато стане това което трябва да бъде, както и достъпно за обикноенния потребител. Няма да учудя ако се почне с инфрачервени диоди да се работи и очила за тях със софтуер срещу заслепяване.

    Пс От избор на акумулатор та накъде отиде темата...
    Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm/20V 200* коня + 1 магаре зад волана.
    Ако искаш да си бърз-тръгни сам, ако искаш да стигнеш далеч-тръгни с приятели!!!
    Горе главата, нищо че е празна...

  3. #48

    Default

    Хе-хе, оляли са се тея алчни немци като са ги мислили тея цени....
    20к лева за два фара... Значи двигателя трябва да струва поне 80к, а останалите 90% от колата явно излизат безплатни?

  4. #49
    Алфист идеалист ecotronic's Avatar
    Join Date
    Aug 2011
    Location
    София
    Posts
    14,026

    Default

    Било е време в което и климатиците са били скъпо удоволствие, ама.....


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

  5. #50
    лют бакшиш от БКАР 546's Avatar
    Join Date
    Jul 2010
    Location
    Варна
    Age
    50
    Posts
    971

    Default

    Quote Originally Posted by BO View Post
    А бе не става да се замени ей тайа, защото системата е "умна" и си следи и електрониката за правилно функциониране.
    Ето и нагледно вариациите на заряд при моя автомобил с такава система. Само схема, че описанието е по-дълго и няма смисъл да изпадаме в допълнителни полемики:

    Ти ми счупи главата,от къде ги извади тия графики

    Quote Originally Posted by sasho_n2 View Post

    -Exide Prmium 77 Аh
    - Bosh Silver S5 77Ah
    - Varta Silver 77Ah
    - Brga Power 77Ah
    както и препоръчаните от колегата:
    - Tudor 77Ah
    - Mutlu 77Ah

    А въобще 77 Ah акумулатор дали ще влезне при 1.9 двигателите?
    влизат
    ексайда и мутлуто бих ги купил
    също и такъв

    https://maxcar.bg/1939-thickbox_defa...5ah-660a-r.jpg
    Last edited by 546; 04-10-2018 at 12:12.

  6. #51
    Запален алфист
    Join Date
    Nov 2011
    Location
    Sofia, Ovtcha kupel
    Age
    34
    Posts
    396

    Default

    Да споделя. Уикенда свалих стария Шнайдер ( както ме посъветваха по-назад в темата), махнах горната лепенка, под която имаше декоративен капак и под него тапи над клетките. Махнах тапичките с отверка, долях дест. вода във всяка клетка ( нямаше такава, която да е останала на сухо), след което странно, но индикатора на акумулатора, стана черен от зелен. Заредих го, остана си същия цвят индикатора. Сутринта замерих акумулатора, преди да запаля - показанията му са 12.66V, индикатора пак е черен.
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm, SW, Lancia Delta II 1,6
    ".... 150 На превала Ляв 5 и веднага Десен 5! спирай, че си ебало майката за Ляв 2 на скок !!!ХОРАТА... "

  7. #52
    гинеколог любител mirchozo's Avatar
    Join Date
    Jun 2008
    Location
    Добрич
    Age
    36
    Posts
    3,142

    Default

    Ти психически се подготви за нов акумулатор.
    Другото което можеш да направиш е да премериш стойностите на алектролита. Това е нещо което отдавна не се прави, защото почти не останаха обслужваеми акумулатори. Та така, мериш, ако трябва изхвърляш киселината и слагаш нова. Доколкото помня имаше 2 скали за показанията, лятна и зимна. Едно време имаше и хапчета, сещам се баща ми купуваше такива. Непомня стойностите, но чичо гугъл помни всичко, въпрос на време и желание да се сдобиеш със знания по темата и да действаш. Сещаш се че по този начин вероятно ще удължиш малко времето на акумулатора, но пак няма да е като новия. Има също тестери (мотроник мисля че се казваха), които могат да тестват състоянието и да покажат колко процента от него е останало живо. Айде със здраве и пиши после какво е станало.
    Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm/20V 200* коня + 1 магаре зад волана.
    Ако искаш да си бърз-тръгни сам, ако искаш да стигнеш далеч-тръгни с приятели!!!
    Горе главата, нищо че е празна...

  8. #53
    лют бакшиш от БКАР 546's Avatar
    Join Date
    Jul 2010
    Location
    Варна
    Age
    50
    Posts
    971

    Default

    Quote Originally Posted by sasho_n2 View Post
    Да споделя. Уикенда свалих стария Шнайдер ( както ме посъветваха по-назад в темата), махнах горната лепенка, под която имаше декоративен капак и под него тапи над клетките. Махнах тапичките с отверка, долях дест. вода във всяка клетка ( нямаше такава, която да е останала на сухо), след което странно, но индикатора на акумулатора, стана черен от зелен. Заредих го, остана си същия цвят индикатора. Сутринта замерих акумулатора, преди да запаля - показанията му са 12.66V, индикатора пак е черен.
    Е 12.66 не е чак като да го сменяш,покарай няколко дни и пак я замери сутринта.Ако си стои така ще те избута зимата според мен.

    Що не се отбиеш в някой магазин за акумулатори които разполагат с уредче като това от клипа https://www.youtube.com/watch?v=J_QtAanfWoc
    или подобно да го замерят, не струва нищо обикновенно,а ще имаш далеч по-точна представа за състоянието от "топчето" и мултицета.
    SOC- колко е зареден в %
    SOH- колко е останало от това което е бил в %
    CCA- колко ампера пусков ток са останали в А
    Last edited by 546; 08-10-2018 at 16:31.

  9. #54

    Default

    Сутринта замерих акумулатора, преди да запаля - показанията му са 12.66V, индикатора пак е черен.

    По принцип да знаеш, че се пълни на пролет- защото лятото се изпарява.Зимата трудно ще се стигне до изпарения/разлагане на елктролита на водород и кислород докато е на колата.




    И ако започне да пада и да не пали на всеки 2-3 седмици да знаеш, че е сдал багажа и си е за смяна.Няма спасение за такъв акумулатор.


    Като купиш нов го зареждаш преди да го сложиш, зимата му биеш 2-3 заряда профилактично през месец , а от април до началото на октомври можеш да не го зареждаш нито веднъж, ако да кажем си го зареждал февруари или март.


    Носят се легнеди за акумулатори "изкраващи" по 8-10 год., та дори и 12 години, но тези акумулатори или са на коли с малка консумация на ток, или са зареждани редовно.


    А както знаем, някога акумулаторите не само се зареждаха редовно, ами си ги носехме и у дома да спят на топло...
    Alfa Romeo 159 2.4 JTDm -200 алфистки коня+ 30/40/ до 50 тунинговани коня

  10. #55
    Запален алфист
    Join Date
    Nov 2011
    Location
    Sofia, Ovtcha kupel
    Age
    34
    Posts
    396

    Default

    Благодаря на всички за съветите. За сега карам с настоящия, като сдаде багажа, директно съм харесал някои от maxcar и нов. Аз лично повече от 5 години с един акумулатор не съм изкарвал.
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm, SW, Lancia Delta II 1,6
    ".... 150 На превала Ляв 5 и веднага Десен 5! спирай, че си ебало майката за Ляв 2 на скок !!!ХОРАТА... "

  11. #56

    Default

    Пристигна ми Мутлу-то 90ah SAE900/EN850A.

    Имам въпрос към имащите понятие - има ли проблем да си го дозареждя с ЛИДЛското зарядно на режим мотор =14.4 волта, защото на другите режими на автомобил си качва сравнително бързо до 14.4/14.7 и преминава в "плаващ " режим на захранване???

    –--------------—---_


    Акумулаторът пасва на 100% на 2.4 ката и в действителност мястото е за акумулатор с дължина 315мм и височина 190мм, такъв е и оригиналния.
    Last edited by alfa racer GTA; 17-10-2018 at 11:18.
    Alfa Romeo 159 2.4 JTDm -200 алфистки коня+ 30/40/ до 50 тунинговани коня

  12. #57
    Алфист идеалист ecotronic's Avatar
    Join Date
    Aug 2011
    Location
    София
    Posts
    14,026

    Default

    Зареждай си го, като автомобилен. Сега качва бързо напрежение, защото е нов и очевидно - зареден. Това не трябва да те притеснява.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

  13. #58
    Болен алфист Scrapera's Avatar
    Join Date
    Jul 2010
    Location
    София
    Posts
    1,079

    Default

    Аз вече да бях монтирал чисто новия акумулатор и да бях заминал.
    Вие си го зареждайте в режим мотор с лидълското зарядно.
    1996 164 Super T.S | 2003 166 20V Sportronic Distinctive + Haes & Webasto | 2007 159 1.9 JTDм Lusso Berlina DPFon

  14. #59

    Default

    Ебаси акумулатора, цяла сага, не знаех, че да имаш акумулатор е такава голяма ценност и е свързано с толкова притеснения , смених акумулатор на 7 години без да се грижа особено за него, сега имам повече от един на 6 години работещи идеално, без да се грижа особено за тях. Зареждане от време на време, миене от време на време, откачане на минуса, ако не карам известно време- това е, и мазане на клемите, много важно, не забравяйте
    Last edited by lordliness; 17-10-2018 at 12:47.
    Не всички, които се скитат, са изгубени.

  15. #60
    Болен алфист BO's Avatar
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    София
    Posts
    2,194

    Default

    Баси, наистина. Аз пък въобще не се грижа за тях. Те са си на колата и тя си се грижи за тях. Това ѝ е работата в крайна сметка. Аз съм прост потребител. Ще му бая на него като за малко дете, хайде няма нужда. Да мре там когато реши. А обикновено си изкарват дооста време преди да умрат. Ако не умре от раз от прекъснала клетка, което както и да му баеш не може да го спасиш по никакъв начин, то доволно си карат по 5-6-7+ години. На БМВ-то ми оригиналния акумулатор на 10-тата година го смених, като за последните 5 аз съм му бил собственика и естествено нито един път не съм бдял над него. И си изкара 10 години. Е колко толкова да се грижа за тъпия акумулатор и да очаквам, че по 15 години ли ще живеят?
    A20DTH ЖТД ама не баш
    1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
    Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

Page 4 of 5 FirstFirst ... 2345 LastLast

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •