Page 1 of 3 123 LastLast
Results 1 to 15 of 44

Thread: Слабо парно

  1. #1
    Moderator Boby's Avatar
    Join Date
    Jul 2005
    Location
    София
    Age
    34
    Posts
    2,560

    Default Слабо парно

    Имам проблем със слабо парно на турбото и не мога да разбера на какво се дължи. Колата е с нов радиатор на парното Нисенс и нов термостат Бер. Двигателя държи 90* и въпреки това от предните духалки духа може да се каже топъл въздух, а от задните леко топъл. Климатроника не изписва никакви грешки и не мога да разбера какво не е наред. Дайте идея за какво да гледам
    Alfa Romeo 166 2.0 V6Turbo
    Opel Astra J
    ex:
    Alfa Romeo 164 2.5TD
    Alfa Romeo 166 2.0 Т.S. CF3 LPG
    Alfa Romeo 164 2.0T.S.

  2. #2
    Алфист идеалист ecotronic's Avatar
    Join Date
    Aug 2011
    Location
    София
    Posts
    14,025

    Default

    Двата маркуча към радиаторчето горещи ли са. Има ли съществена разлика между температурите им?
    Ако са горещи, може да е заяла смесителната клапа.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

  3. #3
    Moderator Boby's Avatar
    Join Date
    Jul 2005
    Location
    София
    Age
    34
    Posts
    2,560

    Default

    Маркучите стават горещи още около 60-70* на мотора и има разлика в температурата им, но не е голяма. Клапата пуска студено и обръща на топло, но какъв и е хода незнам
    Alfa Romeo 166 2.0 V6Turbo
    Opel Astra J
    ex:
    Alfa Romeo 164 2.5TD
    Alfa Romeo 166 2.0 Т.S. CF3 LPG
    Alfa Romeo 164 2.0T.S.

  4. #4
    Алфист идеалист ecotronic's Avatar
    Join Date
    Aug 2011
    Location
    София
    Posts
    14,025

    Default

    Кой от двата е по-горещият - този откъм термостата ли?
    Пусни климатика на студено, вдигни оборотите на мотора на към 2000 - 3000 и виж дали температурата на маркучите се изравнява.
    Евентуално е добре да стигнеш до клапата и да видиш дали върви открай докрай.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

  5. #5
    Moderator Boby's Avatar
    Join Date
    Jul 2005
    Location
    София
    Age
    34
    Posts
    2,560

    Default

    Да, този след термостата е по-горещ. Когато сменях радиатора се наложи да откача моторчето от клапата. Възможно ли е да не съм го зацепил правилно?
    Alfa Romeo 166 2.0 V6Turbo
    Opel Astra J
    ex:
    Alfa Romeo 164 2.5TD
    Alfa Romeo 166 2.0 Т.S. CF3 LPG
    Alfa Romeo 164 2.0T.S.

  6. #6
    Алфист идеалист ecotronic's Avatar
    Join Date
    Aug 2011
    Location
    София
    Posts
    14,025

    Default

    Не виждам какво друго освен клапата би могло да е.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

  7. #7
    Moderator Boby's Avatar
    Join Date
    Jul 2005
    Location
    София
    Age
    34
    Posts
    2,560

    Default

    Хода на клапата се ограничава от моторчето или то работи докато не блокира клапата и климатроника го спира от товата?
    Alfa Romeo 166 2.0 V6Turbo
    Opel Astra J
    ex:
    Alfa Romeo 164 2.5TD
    Alfa Romeo 166 2.0 Т.S. CF3 LPG
    Alfa Romeo 164 2.0T.S.

  8. #8
    Алфист идеалист ecotronic's Avatar
    Join Date
    Aug 2011
    Location
    София
    Posts
    14,025

    Default

    Quote Originally Posted by Boby View Post
    Хода на клапата се ограничава от моторчето или то работи докато не блокира клапата и климатроника го спира от товата?
    Хода ограничава от моторчето (има вграден в редуктура потенциометър, който спира оста на определен градус на завъртане) не от крайните положения на клапата.

    Ако е грешно зацепено, клапата няма да стига едното крайно положение и ще спира някъде посредата. Но тогава би трябвало да се запише грешка.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

  9. #9
    Moderator Boby's Avatar
    Join Date
    Jul 2005
    Location
    София
    Age
    34
    Posts
    2,560

    Default

    И аз точно това си мисля. Грешка обаче не изписва. Би следвало да запише грешка и ако блокира клапата и не стига до крайното (желаното ) положение?
    Alfa Romeo 166 2.0 V6Turbo
    Opel Astra J
    ex:
    Alfa Romeo 164 2.5TD
    Alfa Romeo 166 2.0 Т.S. CF3 LPG
    Alfa Romeo 164 2.0T.S.

  10. #10
    Старши алфист iveli's Avatar
    Join Date
    Oct 2011
    Location
    СЛИВЕН
    Posts
    815

    Default

    Скоро един приятел с фиат каза че имал такъв проблем Колата загрявала но на уреда не му отчитало температурата и не му духало топло След диагностика открил неизправен температурен датчик който давал грешна информация и оттам се бъркала работата с топлото и колата му давала по голям разход Незнам дали при тебе може да е това но споделям чуто пък ако някой знае нещо може да коментира Успех
    ALFA ROMEO 166 2.4JTD 98 136НР бивша, 2.4JTD 2002 150НР настояща

  11. #11
    Алфист идеалист ecotronic's Avatar
    Join Date
    Aug 2011
    Location
    София
    Posts
    14,025

    Default

    Quote Originally Posted by Boby View Post
    И аз точно това си мисля. Грешка обаче не изписва. Би следвало да запише грешка и ако блокира клапата и не стига до крайното положение?
    Всъщност не съм на 100% сигурен в това дали моторчето не спира и при затормозяване в крайно положение на клапата. А наличието на потенциометър е затова за да може да спре клапата където управлението "иска" посредата от хода.

    Все едно - добре е да я провериш дали върви открай докрай.

    ---------- Post added at 21:35 ---------- Previous post was at 21:32 ----------

    Quote Originally Posted by iveli View Post
    Скоро един приятел с фиат каза че имал такъв проблем Колата загрявала но на уреда не му отчитало температурата и не му духало топло След диагностика открил неизправен температурен датчик който давал грешна информация и оттам се бъркала работата с топлото и колата му давала по голям разход Незнам дали при тебе може да е това но споделям чуто пък ако някой знае нещо може да коментира Успех
    И това е напълно възможно.
    Трябва да се изключат една по една вероятните причини.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

  12. #12
    Moderator Boby's Avatar
    Join Date
    Jul 2005
    Location
    София
    Age
    34
    Posts
    2,560

    Default

    Има ли лесен начин да проверя клапата или трябва да разглобя всичко около радиатора?

    Проблем с датчик е възможен, но при положение HI не би трябвало да взима под внимание показанията им. Иначе проблем с датчик на температурата на мотора няма защото показанията на диагностиката са нормални, включва нормално перките и температурата на таблото не мърда от 90.
    Alfa Romeo 166 2.0 V6Turbo
    Opel Astra J
    ex:
    Alfa Romeo 164 2.5TD
    Alfa Romeo 166 2.0 Т.S. CF3 LPG
    Alfa Romeo 164 2.0T.S.

  13. #13
    Алфист идеалист ecotronic's Avatar
    Join Date
    Aug 2011
    Location
    София
    Posts
    14,025

    Default

    Май не е много лесно.
    Може да пробваш да подадеш на моторчето напрежение за да завърти открай докрай и така да изключиш другите вероятни причини и да остане само тази с клапата.
    Поне, като разглобяваш, да си сигурен.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

  14. #14
    Старши алфист iveli's Avatar
    Join Date
    Oct 2011
    Location
    СЛИВЕН
    Posts
    815

    Default

    А как беше парното със старото радиаторче Да си уцелил ново с лош топлообмен но пък чак толкова не вярвам Все пак не е изключено Изключвам и варианта с повреден датчик на температурата в купето защото при хай той пак е вън от играта Останаха лошо радиаторче или грешка в клапата
    ALFA ROMEO 166 2.4JTD 98 136НР бивша, 2.4JTD 2002 150НР настояща

  15. #15
    Moderator Boby's Avatar
    Join Date
    Jul 2005
    Location
    София
    Age
    34
    Posts
    2,560

    Default

    По принцип не бях възхитен от парното още когато я взех колата, но преди да сменям радиатора при -22* имаше горе долу добро парно. За съжаление го смених лятото и тогава ми се стори, че духа топло. Сега при -14 колата въобще неможа да се стопли. Някакъв топъл въздух се появява на 90* на мотора. До тогава духа леко топло.

    ---------- Post added at 22:43 ---------- Previous post was at 22:41 ----------

    Quote Originally Posted by ecotronic View Post
    Май не е много лесно.
    Може да пробваш да подадеш на моторчето напрежение за да завърти открай докрай и така да изключиш другите вероятни причини и да остане само тази с клапата.
    Поне, като разглобяваш, да си сигурен.
    Ако приемем, че не е зацепено правилно как да го зацепя правилно?
    Alfa Romeo 166 2.0 V6Turbo
    Opel Astra J
    ex:
    Alfa Romeo 164 2.5TD
    Alfa Romeo 166 2.0 Т.S. CF3 LPG
    Alfa Romeo 164 2.0T.S.

Page 1 of 3 123 LastLast

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •