Results 1 to 14 of 14

Thread: Проблем с уредите на 156 1.9 JTD

  1. #1
    започва да се пристрастява
    Join Date
    Jan 2015
    Posts
    57

    Default Проблем с уредите на 156 1.9 JTD

    Здравейте,

    При закупуването преди около месец 156 1.9 JTD установих, че трябва да се смени термостата, тъй като термометъра на водата не мръдваше грам. След смяната му обаче термометъра стига до 1 мм преди 130 градуса и спада от там, когато колата си загрее. Закарах я на диагностика, от която разбрахме, че колата си загрява нормално и си държи 90 градуса, след като стигне 95 си включва перките и си пада на 90 и така си работи нормално. Казаха ми, че проблема най-вероятно е в самият термометър и не отчита правилно. Взех нов (втора употреба, работещ) пак от 1.9 JTD, тъй като ме посъветваха да е най-добре пак от същата кола. След подмяната му обаче, термометъра продължава да си качва над 90 градуса и стига 130те. Човекът, от който взех новият уред ми каза да проверя датчикът, но той си е съвсем наред. Термостата е чисто нов. Може ли някой, които е изпадал в подобна ситуация или има идея от къде може да е проблема да помогне.

    П.С. Другата седмица ще сменя вторият уред с друг пак работещ за да видим дали случайно и този не е наред. Тъй като хората от диагностиката ми казаха, че няма къде другаде да е проблема.

  2. #2
    Запален алфист Marchoni's Avatar
    Join Date
    Apr 2013
    Location
    Варна
    Age
    37
    Posts
    228

    Default

    На новия термостат сложи стария датчик за да си решиш проблема. Не е от уредите
    156 2.4 jtd 150hp.+++

  3. #3
    Запален алфист alfaromeo16vVarna's Avatar
    Join Date
    Jan 2014
    Location
    Варна
    Age
    29
    Posts
    471

    Default

    И аз подкрепям мнението на колегата не е от уредите
    алфа ромео 156 тс

  4. #4
    Запален алфист TheRaDoOo's Avatar
    Join Date
    Oct 2011
    Location
    Видин
    Age
    29
    Posts
    169

    Default

    При мен има подобен проблем, по уред температурата е малко над 50C а на диагностика си я показва вярна, 90 и на 95 се пускат перките. Пак на 156 1.9JTD.
    Alfa Romeo 156 2.4JTD+++ Alfa Romeo 156 1.9JTD+
    ex. Fiat Stilo 1.6 16v

  5. #5
    започва да се пристрастява
    Join Date
    Jan 2015
    Posts
    57

    Default

    Пробвано е, проблема си остава същият.

  6. #6
    Алфист идеалист ecotronic's Avatar
    Join Date
    Aug 2011
    Location
    София
    Posts
    14,029

    Default

    На студен мотор,като дадеш само контакт без да палиш стрелката на уреда какво показва? Пробвай да откачиш буксата на датчика и пак без да палиш (само дай контакт) виж стрелката, какво показва.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

  7. #7
    започва да се пристрастява
    Join Date
    Jan 2015
    Posts
    57

    Default

    Quote Originally Posted by ecotronic View Post
    На студен мотор,като дадеш само контакт без да палиш стрелката на уреда какво показва? Пробвай да откачиш буксата на датчика и пак без да палиш (само дай контакт) виж стрелката, какво показва.
    Не мръдва.

  8. #8
    Алфист идеалист ecotronic's Avatar
    Join Date
    Aug 2011
    Location
    София
    Posts
    14,029

    Default

    Казваш, че стрелката отива на 130 и като загрее пада. Съпостави тези показания с измерената от ECU-то температура. Т.е при каква температура, измерена от ECU-то стрелката показва 130?
    Принципно такава висока температура стрелката може да покаже, ако има нежелана връзка между проводника между нея и датчика и шаси. Не е невъзможно в даден момент късото да е налично и като позагрее моторът, то да изчезва.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

  9. #9
    започва да се пристрастява
    Join Date
    Jan 2015
    Posts
    57

    Default

    Quote Originally Posted by ecotronic View Post
    Казваш, че стрелката отива на 130 и като загрее пада. Съпостави тези показания с измерената от ECU-то температура. Т.е при каква температура, измерена от ECU-то стрелката показва 130?
    Принципно такава висока температура стрелката може да покаже, ако има нежелана връзка между проводника между нея и датчика и шаси. Не е невъзможно в даден момент късото да е налично и като позагрее моторът, то да изчезва.
    Никъде не казах, че отива ей така на 130 градуса и като загрее пада. Казах, че като е студен мотора и запали и си загрее си ги вдига чак до 130 градуса и не мръдва от там. При такива обстоятелства е направена диагностика и показва, че всъщност са 90 градуса. Когато тръгне да вдига над 95 реални градуса си се включват перките и си ги връща на 90 (данни от диагностиката, не от термометъра). Диагностиката не дава грешка нито на термостата, нито на датчика му - никъде. И двете са си наред. Старият термостат беше сдал багажа из цяло и въобще не отчиташе температура при него.

  10. #10
    Запален алфист alfaromeo16vVarna's Avatar
    Join Date
    Jan 2014
    Location
    Варна
    Age
    29
    Posts
    471

    Default

    А температурния датчик как е сменял ли си го
    алфа ромео 156 тс

  11. #11
    Алфист идеалист ecotronic's Avatar
    Join Date
    Aug 2011
    Location
    София
    Posts
    14,029

    Default

    Quote Originally Posted by just_marto View Post
    Никъде не казах, че отива ей така на 130 градуса и като загрее пада.....
    В първия ти пост по темата прочетох следното:

    "термометъра стига до 1 мм преди 130 градуса и спада от там, когато колата си загрее"

    Но явно нещо не съм разбрал.

    Както и да е - Успех с отстраняването на проблема.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

  12. #12
    започва да се пристрастява
    Join Date
    Jan 2015
    Posts
    57

    Default

    Quote Originally Posted by ecotronic View Post
    В първия ти пост по темата прочетох следното:

    "термометъра стига до 1 мм преди 130 градуса и спада от там, когато колата си загрее"

    Но явно нещо не съм разбрал.

    Както и да е - Успех с отстраняването на проблема.
    Моя грешка явно нещо съм се объркал докато съм обеснявал.

    ---------- Post added at 09:45 ---------- Previous post was at 09:43 ----------

    Quote Originally Posted by alfaromeo16vVarna View Post
    А температурния датчик как е сменял ли си го
    Естествено, той е в комплекта на новият термостат.

  13. #13
    Запален алфист Marchoni's Avatar
    Join Date
    Apr 2013
    Location
    Варна
    Age
    37
    Posts
    228

    Default

    Quote Originally Posted by just_marto View Post
    Естествено, той е в комплекта на новият термостат.
    Често новите датчици правят такива аномалии. Затова е хубаво да се оставя стария датчик на новия термостат.
    Last edited by tonov; 22-02-2015 at 10:56.
    156 2.4 jtd 150hp.+++

  14. #14
    **\/** tonov's Avatar
    Join Date
    Aug 2005
    Location
    Мездра
    Age
    44
    Posts
    4,219

    Default

    Quote Originally Posted by just_marto View Post

    Естествено, той е в комплекта на новият термостат.
    Смени датчика.
    Пишеш, че старият бил сдал багажа и не е отчитал температура. Проверявал ли си го и него на диагностика? Може просто да не се е вдигала стрелката заради постоянно отворения термостат и самият датчик да си е наред. Ако го пазиш, може да го сложиш за проба.
    Last edited by tonov; 22-02-2015 at 11:00.
    166 2,4JTD 20V Sportronic Edizione collezionisti
    ex 156 2,4JTD; ex 146ti; ex 145 1,6 boxer

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •