Page 13 of 28 FirstFirst ... 3111213141523 ... LastLast
Results 181 to 195 of 415

Thread: Избор на масло 10w60. Selenia vs The others

  1. #181
    Болен алфист BillyBoy`'s Avatar
    Join Date
    Mar 2007
    Location
    село Крумово
    Age
    41
    Posts
    1,599

    Default

    20К км. със Yacco VX1000LL,30К км. със Red Line.Много добър студен стар много по-добър от което и да е 10W40 или 10W60,това се усеща особенно добре във студено време.Мотора утихва много по-бързо,които си е играл да отваря капака на колата си и да е слушал мотора как работи със масла от различни вискозитети знае за какво говоря.
    Last edited by BillyBoy`; 14-11-2017 at 22:02.
    АлфаРомео 146 1.4 16V 103hp skype name billyboy2203/ ICQ: bili`- 166537162

  2. #182
    Запален алфист
    Join Date
    Feb 2017
    Location
    Пловдив
    Posts
    459

    Default

    По-добре 5W50. Ама каквото и да избереш, трябва да е качествено.

  3. #183
    Болен алфист BillyBoy`'s Avatar
    Join Date
    Mar 2007
    Location
    село Крумово
    Age
    41
    Posts
    1,599

    Default

    Карам със такова и не мисля да го заменям.Повече няма да си правя експерименти със различни вискозитети и различни масла.Стига толкова.
    АлфаРомео 146 1.4 16V 103hp skype name billyboy2203/ ICQ: bili`- 166537162

  4. #184
    no petrol, no fun italfen's Avatar
    Join Date
    Apr 2006
    Location
    Варна/София
    Posts
    1,127

    Default

    Quote Originally Posted by Ghostface86 View Post
    По-добре 5W50. Ама каквото и да избереш, трябва да е качествено.
    Да, този вариант 5w50 сякаш ще е най-удачен за спарковете. Сега гледам Motul 5w50 Sport на цена 108лв за 5л. Мисля да го пробвам! После ще пиша впечатления
    Now: 156 2.5 V6 24V, 75 1.6 I.E.
    Ex: 147 Ti, GT V6, 147 1.6, 145QV, 155 TS, Gtv Cup...and more

  5. #185
    Запален алфист
    Join Date
    Feb 2017
    Location
    Пловдив
    Posts
    459

    Default

    Аз и с 5W50 и с 10w60 съм карал. Както и с 5w40. Всичко зависи, как и къде караш колата. Ако си основно градско, няма значение какво ще е маслото. Ако обаче често имаш магистрално или извъндградко, по-добре да е с по-висок вискозитет.

  6. #186
    Мечтае за напомпана печка ScuderiaItalia's Avatar
    Join Date
    Dec 2014
    Posts
    291

    Default

    Спарковете нали имат малко капризи относно смазването? 5-цата няма ли да е много тънка?
    Alfa Romeo GT 1.9 16V JTD
    Lancia Musa 1.4i 16V Automatic
    Alfa Romeo 145 1.3 8V Boxer

  7. #187
    Запален алфист
    Join Date
    Feb 2017
    Location
    Пловдив
    Posts
    459

    Default

    Първата цифра показва вискозитета на маслото, при отрицателна температура. Колкто по-малка е тази цифра, толкова по-ниска температура издържа маслото, преди да стане като боза.
    Втората цифра след W, показва вискозитета при висока температура. Колкото по-голяма е цифрата, маслото е по-устойчиво и не става твърде рядко. Тази втора цифра показва, и какъв е вискозитета при 100 градуса на маслото. Ако колата се кара по магистрала и редовно във високи обороти, трябва да имаш 50 или 60 като втора цифра.
    В конкретния случай, 5W50 е от -45 до +40 градуса.
    5W40 е от -45 до +30-35 градуса.
    Това е околната температура.

  8. #188
    Мечтае за напомпана печка ScuderiaItalia's Avatar
    Join Date
    Dec 2014
    Posts
    291

    Default

    Да, знам за това, но нали като вземеш една 5-ца и една 10-ка и ги разклатиш си личи как 10-ката е по-гъста. Задния индекс го знам, че е за температурата, но нали така някои сипват на JTD-тата 10w40, защото им горят масло с надеждата да спре, а попринцип колата си се кара с 5. На някои много разбити бензинки съм чувал да слагат и 15w40.
    Alfa Romeo GT 1.9 16V JTD
    Lancia Musa 1.4i 16V Automatic
    Alfa Romeo 145 1.3 8V Boxer

  9. #189
    Запален алфист
    Join Date
    Feb 2017
    Location
    Пловдив
    Posts
    459

    Default

    Зависи от маслото. Аз им гледам характеристиките и според тях, гъстотата им е почти еднаква. С минимални разлики. Лично аз не съм усещал да има разлика в паленето и работата на двигателя, а съм слагал и 5W40 и 10W60 и 5W50. Но си прав, има лека разлика в гъстотата.

  10. #190
    Болен алфист BillyBoy`'s Avatar
    Join Date
    Mar 2007
    Location
    село Крумово
    Age
    41
    Posts
    1,599

    Default

    Quote Originally Posted by ScuderiaItalia View Post
    Да, знам за това, но нали като вземеш една 5-ца и една 10-ка и ги разклатиш си личи как 10-ката е по-гъста. Задния индекс го знам, че е за температурата, но нали така някои сипват на JTD-тата 10w40, защото им горят масло с надеждата да спре, а попринцип колата си се кара с 5. На някои много разбити бензинки съм чувал да слагат и 15w40.
    Това че 10-ката ти изглежда по-гъста не означава че е по-добра от петицата,както така също има 0-W40 които се доближават по показатели до 5W40 масла което не означава че има по-лоши смазващи качества.
    АлфаРомео 146 1.4 16V 103hp skype name billyboy2203/ ICQ: bili`- 166537162

  11. #191

    Default

    Общо взето със всичко може да се кара спарка, в зависимост от околната температура и начина на каране.

    От 0в40 през 5в30(за по-новите), 5в40, 5в50, 10в40, 10в50 до 10в60.

    За БГ мисля че 5в40 е идеалната среда, хем не е твърде скъпо, хем е пълна синтетика, хем е ОК на студено.
    Aз съм с 10в60 сега, нямам гараж и на студено усещам че и е много тегаво на колата докато загрее. За следващата смяна съм взел 5в40.

  12. #192

    Default

    Quote Originally Posted by italfen View Post
    Тук е момента да попитам - Някой кара ли Twin Spark с 5w40 и как му се отразява?
    Понеже по каталог го дават 10w40 или 5w30.
    С 5/40 карам почти 400 хиляди км два 2.0ТС двигателя.....единия миналата година направи 300к, другия тая година ще направи към 80к......5w40 на Яко, VX600......80% от тоя километраж е извънградско......
    Бих бил много учуден ако някой има повече километраж на спарк с едно и също масло за толкова време......бях си снимал и биелните лагери на 300к, че реших все пак да ги сменя по едно време, че ми стана любопитно......някъде тук е снимката.......
    "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
    F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

  13. #193
    Мечтае за напомпана печка ScuderiaItalia's Avatar
    Join Date
    Dec 2014
    Posts
    291

    Default

    Значи тогава 5w50 би било перфектното масло за тоя мотор в България, като чета поста на Ферариста.
    Alfa Romeo GT 1.9 16V JTD
    Lancia Musa 1.4i 16V Automatic
    Alfa Romeo 145 1.3 8V Boxer

  14. #194
    no petrol, no fun italfen's Avatar
    Join Date
    Apr 2006
    Location
    Варна/София
    Posts
    1,127

    Default

    Quote Originally Posted by ScuderiaItalia View Post
    Значи тогава 5w50 би било перфектното масло за тоя мотор в България, като чета поста на Ферариста.
    +1
    Now: 156 2.5 V6 24V, 75 1.6 I.E.
    Ex: 147 Ti, GT V6, 147 1.6, 145QV, 155 TS, Gtv Cup...and more

  15. #195

    Default

    Човека каза че е карал 400 000 км без проблеми с 5в40 и продължава да кара с 5в40, как стигнахте до извода че 5в50 е по-добре?

Page 13 of 28 FirstFirst ... 3111213141523 ... LastLast

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •