Page 16 of 28 FirstFirst ... 6141516171826 ... LastLast
Results 226 to 240 of 415

Thread: Избор на масло 10w60. Selenia vs The others

  1. #226

    Default

    Quote Originally Posted by italfen View Post
    На интересен ли се правиш или просто внимание не ти обръщат и си търсиш?
    Мисли логично вместо да се правиш, че знаеш всичко. Винаги карам с 10/40 и двигател не се е повреждал, според теб защо?
    Задавам конкретен въпрос и очаквам конкретен отговор. Не празни общи приказки. Щом смяташ, че разбираш трябва да нямаш проблем с отговора. Плюс това сменям масла на 15-20 000км обикновено
    Last edited by lordliness; 10-01-2018 at 00:41.
    Не всички, които се скитат, са изгубени.

  2. #227
    no petrol, no fun italfen's Avatar
    Join Date
    Apr 2006
    Location
    Варна/София
    Posts
    1,134

    Default

    Quote Originally Posted by lordliness View Post
    Мисли логично вместо да се правиш, че знаеш всичко. Винаги карам с 10/40 и двигател не се е повреждал, според теб защо?
    Задавам конкретен въпрос и очаквам конкретен отговор. Не празни общи приказки. Щом смяташ, че разбираш трябва да нямаш проблем с отговора. Плюс това сменям масла на 15-20 000км обикновено
    От прочетените мнения, които си написал знам, че са ти ясни тези неща. Може да не съм се изразил правилно за "тънкото" масло, но съм сигурен, че си ме разбрал какво искам да кажа.
    Мога да дам пример с краве масло и зехтин, които затоплени са и двете в течно състояние, но при температура около нулата всички знаят как изглеждат и колко по трудно се разнася краве маслото по филията например
    С коментара ми за 5w50 имам предвид, че ще смазва двигателя по-добре от 10w60 при студен старт, но няма да има по-добри свойства при високи температури на маслото, когато караме по-динамично. Не съм от хората, които мислят, че знаят всичко, даже се кефя да научавам нови неща.
    П.с. сподели твоето логично обяснение...
    Last edited by italfen; 10-01-2018 at 09:00.
    Now: 156 2.5 V6 24V, 75 1.6 I.E.
    Ex: 147 Ti, GT V6, 147 1.6, 145QV, 155 TS, Gtv Cup...and more

  3. #228
    Мечтае за напомпана печка ScuderiaItalia's Avatar
    Join Date
    Dec 2014
    Posts
    291

    Default

    И все пак нека си припомним, че Ферариста каза, че е минал 400 000 хиляди километра с 2 спарка с 5w40. За мен това приключва всякакъв вид спор и разяснения. А ако е 5w50 ще е хептен по-добре.
    Alfa Romeo GT 1.9 16V JTD
    Lancia Musa 1.4i 16V Automatic
    Alfa Romeo 145 1.3 8V Boxer

  4. #229

    Default

    А защо да е по добре 5 /50 от 5/40.
    Това специално за 1.6 тс ли е?
    Какво е по различното?

    Питам щото скоро сипах 5/ 40 суноко, да не съм се прекара и да не прецакам мотора.
    За 1.9 мжтд питам

  5. #230

    Default

    Quote Originally Posted by italfen View Post
    От прочетените мнения, които си написал знам, че са ти ясни тези неща. Може да не съм се изразил правилно за "тънкото" масло, но съм сигурен, че си ме разбрал какво искам да кажа.
    Мога да дам пример с краве масло и зехтин, които затоплени са и двете в течно състояние, но при температура около нулата всички знаят как изглеждат и колко по трудно се разнася краве маслото по филията например
    С коментара ми за 5w50 имам предвид, че ще смазва двигателя по-добре от 10w60 при студен старт, но няма да има по-добри свойства при високи температури на маслото, когато караме по-динамично. Не съм от хората, които мислят, че знаят всичко, даже се кефя да научавам нови неща.
    П.с. сподели твоето логично обяснение...
    Да де, това питам как карам със зехтин и краве масло и двигателите не се повреждат стотици хиляди километри, мислех че знаеш и ще може да отговориш, но съм се объркал явно. Не знаеш, но пък твърдиш, че е вредно.
    Не всички, които се скитат, са изгубени.

  6. #231
    Алфист идеалист ecotronic's Avatar
    Join Date
    Aug 2011
    Location
    София
    Posts
    14,027

    Default

    Quote Originally Posted by lordliness View Post
    Да де, това питам как карам със зехтин и краве масло и двигателите не се повреждат стотици хиляди километри, мислех че знаеш и ще може да отговориш, но съм се объркал явно. Не знаеш, но пък твърдиш, че е вредно.
    Когато вземеш 2 еднакви и нови автомобила, единият го караш със зехтин а другия - с краве масло и установиш, кой какъв пробег е направил преди да се счупи, ще можеш да направиш и смислено обоснован извод затова, кое от двете е по-доброто средство.

    Дори и това не е показателно, защото може единият мотор да се е счупил по съвсем друга причина.

    Поради това вместо с 2 е по-правилно да направиш експеримента с 200 автомобила.

    И тъй като не си направил нито едното а още по-малко - другото, всички теории и изводи по въпроса не са нищо повече от разтягане на локуми.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

  7. #232

    Default

    Quote Originally Posted by ecotronic View Post
    Когато вземеш 2 еднакви и нови автомобила, единият го караш със зехтин а другия - с краве масло и установиш, кой какъв пробег е направил преди да се счупи, ще можеш да направиш и смислено обоснован извод затова, кое от двете е по-доброто средство.

    Дори и това не е показателно, защото може единият мотор да се е счупил по съвсем друга причина.

    Поради това вместо с 2 е по-правилно да направиш експеримента с 200 автомобила.

    И тъй като не си направил нито едното а още по-малко - другото, всички теории и изводи по въпроса не са нищо повече от разтягане на локуми.
    Същото важи и за тези които припадат по маслата предназначени за северния полюс. Въпроса ми е защо не се чупят, според ''специалистите'' по масла тук карайки с такова масло и сменяйки на 20 000 км трябва да правя основен ремонт всеки месец. За 100 000 км сменям масло около 6 пъти средно, реализирам икономии на труд и материали без никакви последствия. Е и защо не се чупят двигателите, конкретни отговори, без общи приказки.
    Не всички, които се скитат, са изгубени.

  8. #233
    Алфист идеалист ecotronic's Avatar
    Join Date
    Aug 2011
    Location
    София
    Posts
    14,027

    Default

    Технологиите еволюират. Било е време в което никой не е бил чувал за синтетични масла, но ето че днес всички сме се убедили в техните предимства и без да сме правили собственоръчно експеримента с онези 200 коли.
    Просто се доверяваме на чужд опит и правейки това, не грешим. Същото е и с маслата с малък вискозитет при ниски температури. Очевидно те не са плод само на търговски трикове. Т.е - следва пак да им се доверим. Едва ли ще сгрешим, защото е много по-вероятно един мотор да се потроши заради масло с прекалено висок вискозитет, отколкото заради такова с нормален.
    Last edited by ecotronic; 10-01-2018 at 12:47.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

  9. #234

    Default

    Quote Originally Posted by ecotronic View Post
    Технологиите еволюират. Било е време в което никой не е бил чувал за синтетични масла, но ето че днес всички сме се убедили в техните предимства и без да сме правили собственоръчно експеримента с онези 200 коли.
    Просто се доверяваме на чужд опит и правейки това, не грешим. Същото е и с маслата с малък вискозитет при ниски температури. Очевидно те не са плод само на търговски трикове. Т.е - следва пак да им се доверим. Едва ли ще сгрешим, защото е много по-вероятно един мотор да се потроши заради масло с прекалено висок вискозитет, отколкото заради такова с нормален.
    Когато имаш постоянно липса на налягане от рядкото масло е много по вероятно да ти гръмне двигателя от колкото когато караш с по-гъсто. Нали? Особено стар износен двигател с големи хлабини в лагерите, нали? Каквито са повечето карани тук, нали?
    Не всички, които се скитат, са изгубени.

  10. #235

    Default

    Добре де пак не разбрах, зимата 0 на 30 а лятото с Нигрол, така ли?
    Или да пукам 5 на 40 ама от варел?

  11. #236
    Алфист идеалист ecotronic's Avatar
    Join Date
    Aug 2011
    Location
    София
    Posts
    14,027

    Default

    Quote Originally Posted by lordliness View Post
    Когато имаш постоянно липса на налягане от рядкото масло е много по вероятно да ти гръмне двигателя от колкото когато караш с по-гъсто. Нали? Особено стар износен двигател с големи хлабини в лагерите, нали? Каквито са повечето карани тук, нали?
    И защо да имам липса на налягане? Дискутираме ниския температурен индекс. Високият си е същия.

    Защо да очаквам че с 10W60 при загрял мотор ще имам нормално налягане а с 5W60 то ще е по-ниско?


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

  12. #237

    Default

    Quote Originally Posted by ecotronic View Post
    И защо да имам липса на налягане? Дискутираме ниския температурен индекс. Високият си е същия.

    Защо да очаквам че с 10W60 при загрял мотор ще имам нормално налягане а с 5W60 то ще е по-ниско?
    Налягане може да липсва и по други причини, маслената помпа също се износва и не прави добро налягане с рядкото масло, маслото се разрежда допълнително от навлизането на горивна смес в картера при сгъстяването и.
    Всичко това влошава мазането и после- защо ми гръмна двигателя като карах със супер скъпо масло 5/30 например
    Карането на стари двигатели с редки масла не носи големи предимства.
    Не всички, които се скитат, са изгубени.

  13. #238
    Алфист идеалист ecotronic's Avatar
    Join Date
    Aug 2011
    Location
    София
    Posts
    14,027

    Default

    Quote Originally Posted by lordliness View Post
    Налягане може да липсва и по други причини, маслената помпа също се износва и не прави добро налягане с рядкото масло, маслото се разрежда допълнително от навлизането на горивна смес в картера при сгъстяването и.
    Всичко това влошава мазането и после- защо ми гръмна двигателя като карах със супер скъпо масло 5/30 например
    Карането на стари двигатели с редки масла не носи големи предимства.
    Пак изместваш фокуса на дискусията в ненужната посока.

    Въпросът е:

    Защо считаш, че 5WX масло е по-лошо от 10WX ?


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

  14. #239

    Default

    Нищо не измествам, вникнете в написаното и си правете сами изводи, нали сте всички с претенции. Лесно е, трябва само да се помисли. Рядко масло при студен двигател, рядкото масло се стича лесно, няма го по частите за които е важно, големи хлабини в лагерите, износената помпа прави лошо налягане когато двигателя е студен, колко време има лошо мазане докато загрее- доста и какво става- палиш сутрин караш малко и бум, двигателя блокира , може да гръмне и докато си го подгряваш на място, после като загрее много важно колко е.
    При нов двигател със заводските допуски, разбира се всичко това няма да е проблем.
    Last edited by lordliness; 10-01-2018 at 14:49.
    Не всички, които се скитат, са изгубени.

  15. #240
    Алфист идеалист ecotronic's Avatar
    Join Date
    Aug 2011
    Location
    София
    Posts
    14,027

    Default

    Quote Originally Posted by lordliness View Post
    Нищо не измествам, вникнете в написаното и си правете сами изводи, нали сте всички с претенции. Лесно е, трябва само да се помисли. Рядко масло при студен двигател, рядкото масло се стича лесно, няма го по частите за които е важно, големи хлабини в лагерите, износената помпа прави лошо налягане когато двигателя е студен, колко време има лошо мазане докато загрее- доста и какво става- палиш сутрин караш малко и бум, двигателя блокира , може да гръмне и докато си го подгряваш на място, после като загрее много важно колко е.
    При нов двигател със заводските допуски, разбира се всичко това няма да е проблем.
    За какво рядко масло при 0 или -10 гр говориш? И тук въпросът не е дали е рядко а дали не е прекалено гъсто!


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

Page 16 of 28 FirstFirst ... 6141516171826 ... LastLast

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •