Page 1 of 27 12311 ... LastLast
Results 1 to 15 of 399

Thread: Прецизна Настройка на ГИ ?

  1. #1
    започва да се пристрастява consol's Avatar
    Join Date
    Apr 2016
    Location
    Шумен
    Posts
    93

    Default Прецизна Настройка на ГИ ?

    Здравейте, Като гледам май имаме доста проблеми по настройките на ГИ. Същия проблем е и при мен! Имам монтирана Ланди Ренцо на алфа 147 1.6. след като мина 30-40 км. И ми светва чека за двигателя. Като обърна на бензин след 1-2 дена чека се оправя. Когато гледах майстора в ръцете и лаптопа му прави настройките така че колата да си работи Еднакво както на бензин така и на газ дори в ниските обороти прави сместа леко бедна. Но се замислих за нещо друго. Нали алфите имат вариатор който се активира при 1650 оборота и изключва при 4000+ това на практика променя сместа. Дали при тези обороти не трябва да вкараме допълнителна настройка за сместа на газта ? Защото всеки път грешката на колата е че ландите не харесват сместа. И ако отговора е да втория ми въпрос е дали вариатора се включва на празен ход само като форсирам двигателя или ще трябва да возя майстора с мен да донастрои колата?

  2. #2
    Пишман Газаджия don_pepone's Avatar
    Join Date
    Oct 2008
    Location
    Добрич/Варна
    Age
    31
    Posts
    2,500

    Default

    Такам. Първо настройка която нее правена в движене а само на място е жив майтап!
    Второ вариятора нее проблем, аз съм с турбо v6 кола с два вариятора и нямам драма с ламбдите.
    Освен че сместта ти нее наред , то трябва да се види дали грешката е за бедна или богата смес, също се гледа и как чертае сондата , най вече на празен ход.

    Също да питам тия 30-40 км пробег на веднъж ли са или на много кратки паления. Питам понеже ако пбръща рано и газта е все студена и се кара на къси отсечки, то може адаптацията ти да отива подяволите
    EX-AlfaRomeoSuper155 2.5 V6 + Remap by O.E.Motorsport and LPG Injection
    EX Mazda 6 2004 +Lpg
    NOW SAAB 9-3ss 2.8V6-AERO 250hp MY2006 - With LPG+obd FOR SALE

  3. #3
    Хайдутин СЕЛЯНДУР KILLER
    Join Date
    Sep 2014
    Location
    София
    Posts
    3,790

    Default

    Quote Originally Posted by don_pepone View Post
    Такам. Първо настройка която нее правена в движене а само на място е жив майтап!
    Второ вариятора нее проблем, аз съм с турбо v6 кола с два вариятора и нямам драма с ламбдите.
    Освен че сместта ти нее наред , то трябва да се види дали грешката е за бедна или богата смес, също се гледа и как чертае сондата , най вече на празен ход.

    Също да питам тия 30-40 км пробег на веднъж ли са или на много кратки паления. Питам понеже ако пбръща рано и газта е все студена и се кара на къси отсечки, то може адаптацията ти да отива подяволите
    Хубави ги пишеш, ама дали ще те разберат?
    Само бих допълнил - по-важно е да гледаш ламбда сонда интегратора, дава много по-добра гледка къде си и как реагира ЕКУ-то.
    И НЕ ДА ТРЪГВАШ ДА НАСТРОЙВАШ СМЕНЯШ И Т.Н. БЕЗ ДА СИ НАПРАВИЛ ЕДНО ЕЛЕМЕНТАРНО НЕЩО - ДА СИ СМЕНИШ ФИЛТЪРА НА САМИЯ ИЗПАРИТЕЛ!!!!!!!!!

  4. #4
    Пишман Газаджия don_pepone's Avatar
    Join Date
    Oct 2008
    Location
    Добрич/Варна
    Age
    31
    Posts
    2,500

    Default

    Прав си
    ако има и диагностика е добре да се гледа ламбда адаптацията в реално време (краткосрочната), а след малко каране и дългосрочната
    EX-AlfaRomeoSuper155 2.5 V6 + Remap by O.E.Motorsport and LPG Injection
    EX Mazda 6 2004 +Lpg
    NOW SAAB 9-3ss 2.8V6-AERO 250hp MY2006 - With LPG+obd FOR SALE

  5. #5
    започва да се пристрастява consol's Avatar
    Join Date
    Apr 2016
    Location
    Шумен
    Posts
    93

    Default

    колата не минава повече от 10-15 км на ден. Има няма по 3,5 км на палене. При следващата авария ще погледна каква смес показва на ламбда контрола.

  6. #6
    Пишман Газаджия don_pepone's Avatar
    Join Date
    Oct 2008
    Location
    Добрич/Варна
    Age
    31
    Posts
    2,500

    Default

    С тия къси разстояние е кофти, газта няма време да се отопли добре, опитайте да вдигнете температурата за прехвърляне с 5градуса (сега е лято и бързо се стигат) и виж как щее тогава. Според мен компа ти забива грешка по ламбда адаптация за богата смес заради студената газ, но все пак си направи тая проба с диагностиката и вдигнете температурата за обръщане.
    EX-AlfaRomeoSuper155 2.5 V6 + Remap by O.E.Motorsport and LPG Injection
    EX Mazda 6 2004 +Lpg
    NOW SAAB 9-3ss 2.8V6-AERO 250hp MY2006 - With LPG+obd FOR SALE

  7. #7
    чичка с очила и шкембенце Член на клуба mordohy's Avatar
    Join Date
    May 2008
    Location
    Кюстендил Перник.
    Age
    56
    Posts
    6,922

    Default

    А според мене си нямате работа
    Това , че светва чека не означава нищо друго, освен, че се самоадаптира компа.
    Това е съвсем нормално дори при зареждане с друг бензин, камо ли като се бърка с газ и прочие лайна.
    След първоначалната настройка е нужно колата да я подкараш 40-50 км на бензин, за да си направи добра бензинова карта, а чак след това да минеш същото разстояние на газ.
    Чак след тая процедура можеш да правиш каквито и да било коментари.
    Разбира се, всичко това няма да има никакво значение, ако хеви метъла, филтрите и клапаните са ти осрани!
    На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
    Интелектуален кръг БКАР. Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

  8. #8
    Хайдутин СЕЛЯНДУР KILLER
    Join Date
    Sep 2014
    Location
    София
    Posts
    3,790

    Default

    Quote Originally Posted by mordohy View Post
    А според мене си нямате работа
    Това , че светва чека не означава нищо друго, освен, че се самоадаптира компа.
    Това е съвсем нормално дори при зареждане с друг бензин, камо ли като се бърка с газ и прочие лайна.
    След първоначалната настройка е нужно колата да я подкараш 40-50 км на бензин, за да си направи добра бензинова карта, а чак след това да минеш същото разстояние на газ.
    Чак след тая процедура можеш да правиш каквито и да било коментари.
    Разбира се, всичко това няма да има никакво значение, ако хеви метъла, филтрите и клапаните са ти осрани!
    Иве, не е точно така. Трябва да направиш така, че да не променяш бензиновите настройки. Щото можеш само до едно ниво

  9. #9
    Алфист идеалист ecotronic's Avatar
    Join Date
    Aug 2011
    Location
    София
    Posts
    13,984

    Default

    Ако правилно съм осмислил всичко, казано дотук, нещата се развиват в следната последователност:

    1 - Бедна смес на газ при непроменяни настройки на газовата карта идва от понижено диференциално налягане.

    2 - Ниското диференциално налягане може да е в резултат от променена работа на изпарителя и/или задръстени филтри. А така също от пробив по вакуумния тракт.

    3 - Бедната смес при работа на газ става причина затова бензиновото ECU да увеличава бензиновите времена и така докато адаптивния параметър надвиши някаква стойност при която се записва грешка.

    ...........

    Решението:

    1 - Смяна на филтри и проверка на това, че диференциалното налягане е в норми.

    2 - Ако това не помогне, следва да се увеличат корекционните коефициенти на газовите времена.


    Всичко това при положение, че ламбдата е изправна.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

  10. #10
    Хайдутин СЕЛЯНДУР KILLER
    Join Date
    Sep 2014
    Location
    София
    Posts
    3,790

    Default

    Quote Originally Posted by ecotronic View Post
    Ако правилно съм осмислил всичко, казано дотук, нещата се развиват в следната последователност:

    1 - Бедна смес на газ при непроменяни настройки на газовата карта идва от понижено диференциално налягане.

    2 - Ниското диференциално налягане може да е в резултат от променена работа на изпарителя и/или задръстени филтри. А така също от пробив по вакуумния тракт.

    3 - Бедната смес при работа на газ става причина затова бензиновото ECU да увеличава бензиновите времена и така докато адаптивния параметър надвиши някаква стойност при която се записва грешка.

    ...........

    Решението:

    1 - Смяна на филтри и проверка на това, че диференциалното налягане е в норми.

    2 - Ако това не помогне, следва да се увеличат корекционните коефициенти на газовите времена.


    Всичко това при положение, че ламбдата е изправна.
    Много добре. Но може да са ти остарели и мембраните на изпарителя, което също води до дерегулация на газта

  11. #11
    Алфист идеалист ecotronic's Avatar
    Join Date
    Aug 2011
    Location
    София
    Posts
    13,984

    Default

    Ако допуснем, че всичко по изпарителя е наред, филтри - чисти, вакуум - ОК и онзи параметър продължава да излиза от норми заради увеличени бензинови времена, очевидно се налага корекция на газовите времена.

    Въпрос:

    Уредбата ми има 3 режима - нормален, икономичен и обогатен (турбо). Възможно ли е ползването на обогатения режим вместо нормалния да реши проблема с грешката?


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

  12. #12
    Хайдутин СЕЛЯНДУР KILLER
    Join Date
    Sep 2014
    Location
    София
    Posts
    3,790

    Default

    Quote Originally Posted by ecotronic View Post
    Ако допуснем, че всичко по изпарителя е наред, филтри - чисти, вакуум - ОК и онзи параметър продължава да излиза от норми заради увеличени бензинови времена, очевидно се налага корекция на газовите времена.

    Въпрос:

    Уредбата ми има 3 режима - нормален, икономичен и обогатен (турбо). Възможно ли е ползването на обогатения режим вместо нормалния да реши проблема с грешката?
    Как установи, че изпарителят е наред? Премери ли си диференциалното налягане при натискане на газта?

    ---------- Post added at 20:31 ---------- Previous post was at 20:28 ----------

    Уредбата ми има 3 режима - нормален, икономичен и обогатен (турбо). Възможно ли е ползването на обогатения режим вместо нормалния да реши проблема с грешката?
    Това добре. А бензиновата ти част има ли такива режими? Надявам се разбираш намека ми

  13. #13
    Алфист идеалист ecotronic's Avatar
    Join Date
    Aug 2011
    Location
    София
    Posts
    13,984

    Default

    Quote Originally Posted by Alex_26 View Post
    Как установи, че изпарителят е наред? Премери ли си диференциалното налягане при натискане на газта?
    Не съм правил още задълбочено изследване. Тепърва имам да сменям филтъра на изпарителя и после ще гледам параметрите.

    Въпросът ми е хипотетичен.

    ---------- Post added at 20:33 ---------- Previous post was at 20:31 ----------

    Quote Originally Posted by Alex_26 View Post
    Това добре. А бензиновата ти част има ли такива режими? Надявам се разбираш намека ми
    Няма, естествено.
    Не разбрах намека.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

  14. #14
    Хайдутин СЕЛЯНДУР KILLER
    Join Date
    Sep 2014
    Location
    София
    Posts
    3,790

    Default

    Quote Originally Posted by ecotronic View Post
    Не съм правил още задълбочено изследване. Тепърва имам да сменям филтъра на изпарителя и после ще гледам параметрите.

    Въпросът ми е хипотетичен.

    ---------- Post added at 20:33 ---------- Previous post was at 20:31 ----------



    Няма, естествено.
    Не разбрах намека.
    Че е напълно възможно да излезеш извън картата на бензина и да си натрупаш и грешки, и главоболия
    Любе, спри вече хипотетиката и си смени филтъра, а после виж диференциалното за да разбереш как ти е изпарителя. До тогава чао от мен по тази тема

  15. #15
    Алфист идеалист ecotronic's Avatar
    Join Date
    Aug 2011
    Location
    София
    Posts
    13,984

    Default

    Защо да не говорим хипотетично? Разсъждаваме и изясняваме постановките "на хартия" преди да правим глупости "напрактика". Нищо лошо не виждам в това.

    Ти май не можа да схванеш идеята ми с обогатения режим.

    Остави го за малко този филтър.

    Просто си представи една уредба с такава карта, че побърква бензиновия компютър заради бедна смес.

    Питането ми беше - вместо да се обогатява сместта посредством преправяне на картата, не може ли да се ползва готовата такава за обогатения режим?

    А аз, че ще си оправя колата - в това можеш да не се съмняваш


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

Page 1 of 27 12311 ... LastLast

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •