Page 20 of 27 FirstFirst ... 101819202122 ... LastLast
Results 286 to 300 of 399

Thread: Прецизна Настройка на ГИ ?

  1. #286

    Default

    Е обяснили са го хората.
    Газта гори по-бавно от бензина, с по-висока температура и мъчи клапаните.
    А ако изпарителя е слаб и сместа дойде бедна, ще роди мотора.

    Също имаше и една теория за разстоянието от дюзите до мотора. Виж колко близо са бензиновите дюзи. Виж колко далече са газовите....

  2. #287
    Алфист идеалист ecotronic's Avatar
    Join Date
    Aug 2011
    Location
    София
    Posts
    13,988

    Default

    Когато затвори газова дюза, газта си стои в маркуча между нея и щуцера на колектора. Тъй че не е много дълъг пътят на газта.

    За оборотите - аз също нямам проблем с това да я карам в лютеницата на газ. Но тъй като почти никога не ми се налага да карам при такива обороти, предпочитам да си вържа гащите с обръщането на бензин над 5 K.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

  3. #288

    Default

    Quote Originally Posted by ecotronic View Post
    Когато затвори газова дюза, газта си стои в маркуча между нея и щуцера на колектора. Тъй че не е много дълъг пътят на газта.
    A защо при "бегачките" правят монтаж с единични дюзи на всяка колекторна тръба, а не с рейка както при нашите?

  4. #289
    Алфист идеалист ecotronic's Avatar
    Join Date
    Aug 2011
    Location
    София
    Posts
    13,988

    Default

    Разбира се, че колкото дюзата е по-близо до точката на вкарване в колектора е по-добре. В предишния си пост исках да кажа, че не е нужно време за да се изпълни маркуча до щуцера, просто, защото газта си е в него, но не се движи. А когато се задвижи и действа съпротивлението на маркуча, което е право пропорционално на дължината му и обратно пропорционално на сечението му.
    Last edited by ecotronic; 28-05-2018 at 23:52.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

  5. #290
    GRID Autosport Friday's Avatar
    Join Date
    May 2013
    Location
    София
    Posts
    530

    Default

    Quote Originally Posted by dhtj View Post
    Е обяснили са го хората.
    Газта гори по-бавно от бензина, с по-висока температура и мъчи клапаните.
    А ако изпарителя е слаб и сместа дойде бедна, ще роди мотора.

    Също имаше и една теория за разстоянието от дюзите до мотора. Виж колко близо са бензиновите дюзи. Виж колко далече са газовите....
    Я обясни това за клапаните, че не ти схващам мисълта.
    Sport Wagon 2.0TS|LPG

  6. #291

    Default

    Quote Originally Posted by Friday View Post
    Я обясни това за клапаните, че не ти схващам мисълта.
    http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=97645

    Както е известно, газта е високооктаново гориво, което гори по-бавно от бензина.
    Поради това при работа на газ с предварение на запалването, като за бензин, температурата на изгорелите газове в момента на отваряне на изпускателните клапани е по-висока. Това, при някои двигатели води до прегаряне или окопаване на изпускателните клапани след определен пробег и до непълното оползотворяване енергията на горивото. Особено на метан.

  7. #292
    GRID Autosport Friday's Avatar
    Join Date
    May 2013
    Location
    София
    Posts
    530

    Default

    Кой са тези някои двигатели и TS влиза ли в тях? За ГИ ли говориш или АГУ.
    Виж за някакви двигатели на Toyota и Ford съм чел някъде такива неща.

    Кога клапана прогаря - аз все си мисля, че когато се образува нагар и при нарушено охлаждане. При газта за какъв нагар говорим. Ако е правилно настроен ГИ(да не е прекалено бедна сместа), аз не виждам причина за гореупоменатият проблем.

    А температурата на горене на газта в средните и високи обороти каква е спрямо бензина? Все си мисля, че ще е малко-повече, но близка. При правилно настроен ГИ, има ли причина за по-висока температура.
    Sport Wagon 2.0TS|LPG

  8. #293

    Default

    Много са си здрави спарковете.

    Всъщност повечето европейски двигатели нямат толкова голям проблем с газта и клапаните. Тва си е запазена марка на оризарниците. Разни хонди, мицубишита, субарута, там е голяма мъка. И прегарят, и допълнително мазане искат, и периодичен реглаж също се налага...

    Като сложим и факта че по правило не могат да правят и дизели, направо човек да се чуди как може някой да си купи японски варел...

  9. #294
    Алфист идеалист ecotronic's Avatar
    Join Date
    Aug 2011
    Location
    София
    Posts
    13,988

    Default

    Имах една калибра с c20ne мотор. За 40К на газ издуха нови клапани kolbenschmidt.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

  10. #295

    Default

    Сменихме днес мембраните, рейката и филтърчето.



    Първите впечатления са добри, новата рейка е доста по-тиха, по звук не се различава от бензиновите инжектори. Старата чукаше като руска шевна машина.
    Празния ход стана много спокоен и гладък, а преди потрепваше и се поклащаше.
    Другото ще го видим в следващите няколко дни - разхода, как се променят настройките и т.н...

    Вървежа мисля че си е същия, не съм усетил някаква разлика, но ще видим следващите дни.

    Иначе старата мембрана е станала доста твърда и вдървена. Като я смачках с ръка и се напука.
    Дали е станало така, защото съм настроил да обръща рано на газ? На 40 градуса да обръща и над 45 да пали директно на газ. Добри ли са тези температури, да не са вредни за мембраните?

    П.С. Като свалях изпарителя мисля че и от трите маркуча потече антифриз.

    П.С.2: След като смених рейката забравих да променя настройката в софтуера (старата беше 3 ома, а новата е 2 ома). Карал съм 5км и работи 5-10 мин на място, на газ. Възможно ли е да съм направил някакъв проблем?

    Last edited by dhtj; 12-07-2018 at 02:20.

  11. #296
    Болен алфист Scrapera's Avatar
    Join Date
    Jul 2010
    Location
    София
    Posts
    1,070

    Default

    Никакъв проблем. Каквото и да зададеш, това не са дюзи, и няма да работят като такива.
    Това са клапанчета, с гумички, които се разбиват за нула време, не работят бързо, каквито и бобинки да имат.
    Стават за таксита с 1.4 двигател.
    Дюзите изглеждат така:


    Докато не си купиш такива или подобни, няма да имаш истински инжекцион.
    А градуси на антифриза, няма проблем да намалиш и на 30C.
    Карам от доста години на толкова.
    1996 164 Super T.S | 2003 166 20V Sportronic Distinctive + Haes & Webasto | 2007 159 1.9 JTDм Lusso Berlina DPFon

  12. #297
    Газта е здраве LYBRAtor's Avatar
    Join Date
    Jan 2008
    Location
    София
    Age
    30
    Posts
    227

    Default

    Съгласен съм с колегата над мен. Добрите дюзи са Hana или Barracuda. С другото вечно има някакви драми - малки и големи.
    '05 E-class 3.0 24v LPG, '05 C-class 1.8 16v Kompressor Sportcoupe, '09 A-class 1.5 8v
    Ex:'07 147 1.6, '07 159 1.9 JTDm, '00 Lybra 1.9 JTD, '86 Delta GT 1.6, '04 C2 1.6, '97 Vectra 1.8, '97 Dedra 1.6

  13. #298

    Default

    Такаа... Явно старата рейка е била много зле и изобщо не е затваряла... И колата се е движела на магия.

    Като сложих новата рейка, прехвърлих бронзовите вложки от старата, без да ги меря. Карам, гледам - много бедно. Пусках яко газ по картите, от 1.18 коефициенти стигнах до 1.40, още е бедно.... Викам я да сваля да премеря вложките - те разпробити на 2.0мм.... Имам свредло 2.5мм. Но мисля че ще е голямо? Да търся нещо посредата - 2.3, 2.4...?

    П.с. Вече не гърми в гърнетата
    Last edited by dhtj; 13-07-2018 at 18:31.

  14. #299

    Default

    Но пък калкулатора казва да боцкам на 2.5....



    A защо не мога да видя от къде се регулира налягането на тоя изпарител? Въобще възможно ли е това?

  15. #300
    Алфист идеалист ecotronic's Avatar
    Join Date
    Aug 2011
    Location
    София
    Posts
    13,988

    Default

    Не бързай да разпробиваш дюзите.

    Виж колко е в момента диференциалното налягане и вдигни изходното на изпарителя така че новото диференциално да се вдигне със 100 - 200 mbar. Тогава виж, какъв размер ще ти препоръча софтуерът и ако трябва вдигни още налягането.

    На изпарителя трябва да има врътка с която се регулира изходното налягане.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

Page 20 of 27 FirstFirst ... 101819202122 ... LastLast

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •