Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 15 of 19

Thread: Голям разход на масло

  1. #1
    започва да се пристрастява ALFA JTD's Avatar
    Join Date
    Aug 2007
    Location
    София
    Age
    38
    Posts
    98

    Default Голям разход на масло

    Колеги изчетох всичко по-темата.
    Масленият сепаратор е пчистен заедно с клапанчето. Компресията на колата е 12,75 на 4те цилиндъра. Свещите са бели смисъл (не ги цапа) по-ауспуха няма характерните белези за харчене на масло (чист е)
    Гарнитурата на всмукателните колектори е сменена.
    Колкото и да я ръчкаш не изпушва, върви много леколеко!
    Когато свалях всмукателните колектори бяха пълни с масло.
    Капака на клапаните е сменен и почистен клапанчето също.
    От зад изпушва единствено когато е над 4500оборота и върнеш газта и след 5-10сек. дадеш пак всичката газ.
    Разхода на масло е 1л. за 300км.
    2.0tc фаза две що е то?
    ALFA ROMEO 156 1.9JTD биячката
    ALFA ROMEO 156 2.4 JTD на мацката колата
    ALFA ROMEO SPRINT хобито ми
    ALFA ROMEO 145 TD на стария рокер колата

  2. #2
    Алфист идеалист ecotronic's Avatar
    Join Date
    Aug 2011
    Location
    София
    Posts
    14,171

    Default

    Гумички и/или водачи на клапаните а така също вероятно и маслени сегменти.

    Сигурно ли е, че няма теч някъде? 1л./300 км. е ужасно много и би трябвало свещите да трупат сериозен нагар.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

  3. #3
    започва да се пристрастява ALFA JTD's Avatar
    Join Date
    Aug 2007
    Location
    София
    Age
    38
    Posts
    98

    Default

    Няма течове. Ако са гумички на клапаните или нещо свързано с тях най малкото което е сутрин кагато я паля ще изпушва.
    Ако са сегменти с този разход трябва да е като локомотив на твърдо гориво.
    А и от двете причини няма да има масло в смукателните колектори.
    ALFA ROMEO 156 1.9JTD биячката
    ALFA ROMEO 156 2.4 JTD на мацката колата
    ALFA ROMEO SPRINT хобито ми
    ALFA ROMEO 145 TD на стария рокер колата

  4. #4
    Алфист идеалист ecotronic's Avatar
    Join Date
    Aug 2011
    Location
    София
    Posts
    14,171

    Default

    Маслото във всмукателния колектор няма откъде другаде да се вземе, освен от картерните газове. Именно износването на сегментите води до повишаването на налягането в картера - т.е - до увеличаването на количеството газове.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

  5. #5
    започва да се пристрастява ALFA JTD's Avatar
    Join Date
    Aug 2007
    Location
    София
    Age
    38
    Posts
    98

    Default

    При тази компресия едва ли са износени. А и за по- сигурно дали са сегменти напълних цилиндрите с газ изтече за около 7-8 часа дефакто ако са износени ще изтече доста по-бързо.
    Мисля си за варянт леглото на клапанчето да е износено или и второто клапанче което взех има износване доста по-малко от мойто но и то има.
    Смисъл ако не затваря добре или блокира някъкси когато върнеш газта от голямия вакум да дърпа маслото през удушника.
    Направих и проба с откачен маркуч от клапанчето и сложен в шише да видя дали ще го изхвърля от там но не нямаше и капка нищо.
    ALFA ROMEO 156 1.9JTD биячката
    ALFA ROMEO 156 2.4 JTD на мацката колата
    ALFA ROMEO SPRINT хобито ми
    ALFA ROMEO 145 TD на стария рокер колата

  6. #6
    Алфист идеалист ecotronic's Avatar
    Join Date
    Aug 2011
    Location
    София
    Posts
    14,171

    Default

    Пробвай да налееш по малко масло в цилиндрите и виж, дали и с колко ще се вдигне компресията.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

  7. #7
    започва да се пристрастява ALFA JTD's Avatar
    Join Date
    Aug 2007
    Location
    София
    Age
    38
    Posts
    98

    Default

    Логиката каква е?
    Сипеш ли масло 100% ще се повиши компресията.
    Мислех си и за счупен или спекли маслени сигменти, но би трябвало да има нагар по-свещите или когато я задържиш в някви обороти да започне да пуши отзад но не няма! Изпушва единствено когато върнеж газта и после дадеш рязко и то над 3500_4000обо.
    Изпушва точно като на гуммички на клапани обаче разхода е твърде голям за тях.
    ALFA ROMEO 156 1.9JTD биячката
    ALFA ROMEO 156 2.4 JTD на мацката колата
    ALFA ROMEO SPRINT хобито ми
    ALFA ROMEO 145 TD на стария рокер колата

  8. #8
    Алфист идеалист ecotronic's Avatar
    Join Date
    Aug 2011
    Location
    София
    Posts
    14,171

    Default

    Не е много трудно първо да се обърне внимание на гумичките и на водачите на клапаните. Това може да стане и без да се сваля главата. При разклащане с ръка на опашките не трябва да се усеща луфт. Но ако не се установят хлабини и ако подмяната на гумичките не даде положителен резултат, не остава много друго, освен да се гледат сегментите.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

  9. #9
    започва да се пристрастява ALFA JTD's Avatar
    Join Date
    Aug 2007
    Location
    София
    Age
    38
    Posts
    98

    Default

    Бали го,други предложения.
    ALFA ROMEO 156 1.9JTD биячката
    ALFA ROMEO 156 2.4 JTD на мацката колата
    ALFA ROMEO SPRINT хобито ми
    ALFA ROMEO 145 TD на стария рокер колата

  10. #10
    Хайдутин СЕЛЯНДУР KILLER
    Join Date
    Sep 2014
    Location
    София
    Posts
    3,794

    Default

    Друже, ядох го тоя навремето. След едни майстори от 16 гумички, чисто нови, 12 клопчеха. И откалили се един вид сегменти - кривеха се, не се чупеха. Сложихме истински и дори и след 10к км. маслото седеше бистро.
    Бели свещи с лек нагар е масло. Компресия 12 е даже много, явно влиза масло и затова е висока за поизносен двигател. Така, че и да сипваш масло в цилиндрите за да мериш - все тая
    От долу или при ремъци имаш ли омаслявания?

    ---------- Post added at 04:50 ---------- Previous post was at 04:49 ----------

    Виж тук:
    http://www.autoreview.bg/advice/tech...lnite-sveshti/

    но не е гаранция все пак

  11. #11
    започва да се пристрастява ALFA JTD's Avatar
    Join Date
    Aug 2007
    Location
    София
    Age
    38
    Posts
    98

    Default

    Сега съм откачил отдушниците. И за сега грам не изпушва пък ще видим. Сипал съм масло до мах. и ще гледам ако пак го харчи значи проблема е в двигатела ако не значи е в маслените пари нещо си мамата там.
    ALFA ROMEO 156 1.9JTD биячката
    ALFA ROMEO 156 2.4 JTD на мацката колата
    ALFA ROMEO SPRINT хобито ми
    ALFA ROMEO 145 TD на стария рокер колата

  12. #12
    Старши алфист pace's Avatar
    Join Date
    Dec 2009
    Location
    Перник
    Age
    38
    Posts
    991

    Default

    И при мен разхода е доста голям 1лт на 1300км...това след ревизия на главата...сигурно са забравили гумичките да сложат,знам ли
    Alfa 155 1.9TD '97 EX
    Alfa 166 2.4 JTD EX
    Alfa 156 2.4 JTD

  13. #13
    Хайдутин СЕЛЯНДУР KILLER
    Join Date
    Sep 2014
    Location
    София
    Posts
    3,794

    Default

    Quote Originally Posted by pace View Post
    И при мен разхода е доста голям 1лт на 1300км...това след ревизия на главата...сигурно са забравили гумичките да сложат,знам ли
    не, най-вероятно не са сложили подходящите

  14. #14
    Старши алфист pace's Avatar
    Join Date
    Dec 2009
    Location
    Перник
    Age
    38
    Posts
    991

    Default

    Quote Originally Posted by Alex_26 View Post
    не, най-вероятно не са сложили подходящите
    идея си нямам какви са сложили но сега трябва да ги сменям пак
    Alfa 155 1.9TD '97 EX
    Alfa 166 2.4 JTD EX
    Alfa 156 2.4 JTD

  15. #15
    започва да се пристрастява ALFA JTD's Avatar
    Join Date
    Aug 2007
    Location
    София
    Age
    38
    Posts
    98

    Default

    Ако беше такъв нямаше да му обръщам внимание
    ALFA ROMEO 156 1.9JTD биячката
    ALFA ROMEO 156 2.4 JTD на мацката колата
    ALFA ROMEO SPRINT хобито ми
    ALFA ROMEO 145 TD на стария рокер колата

Page 1 of 2 12 LastLast

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •