Page 6 of 8 FirstFirst ... 45678 LastLast
Results 76 to 90 of 111

Thread: Вихрови клапи 1.9 JTDm варианти

  1. #76

    Default

    Колега и аз съм с 159ка от август насам. Задължително махай клапите, егр и дпф филтъра. Аз имам 2 паднали клапи и правят мн поразии! Правиш това и си караш спокойно след това.

  2. #77
    Болен алфист flipz's Avatar
    Join Date
    Jul 2007
    Location
    Burgas
    Age
    39
    Posts
    1,467

    Default

    Един колега алфист с 156 2.0TS 16V ми сподели, че и нашите бензинови също имали същите вихрови клапи. Аз имам и 145 1.6TS и намекна, че нашите не са паднали и тн.
    Дори миналата година си беше взривил колектора, заради проблеми с ECU.
    Това дали е така ?
    Alfa 159 1.9 16V JTDm Lusso (150)08'; EX Alfa 145 1.6 TS

  3. #78
    Алфист идеалист ecotronic's Avatar
    Join Date
    Aug 2011
    Location
    София
    Posts
    15,785

    Default

    Двете системи са различни. И като предназначение и като техническа реализация. За разлика от вихровите клапи при дизелите, при TS моторите иде реч за променлива геометрия (дължина) на въздушния път (Variable Intake Length Control).
    Освен това вихровите клапи са разположени доста по-близо до портовете и като така са подложени на доста по-сериозни натоварвания.

    Не съм чувал за проблеми с VILC системата при TS моторите.
    Last edited by ecotronic; 25-02-2018 at 19:53.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

  4. #79

    Default

    Quote Originally Posted by flipz View Post
    .
    Дори миналата година си беше взривил колектора, заради проблеми с ECU.
    Това дали е така ?
    Или заради АнтиГравитационенУскурител по вероятно.

    https://youtu.be/3KulR1q_Wao

    Погледни какво сме вадили от вътре и ще разбереш защо брокират и защо се чупят. А осите и гнездата им са плитки по 2мм., изкочат ли познай на къде тръгват.

  5. #80
    Болен алфист flipz's Avatar
    Join Date
    Jul 2007
    Location
    Burgas
    Age
    39
    Posts
    1,467

    Default

    Така ми каза, алфиста, защото сменя ecu-то, а може и двете да са били

    Изчетох, почти всички теми за тези вихрови клапи.
    Оказва се че:
    * За първите 6 месеца от производството 159 1.9 16V двигателят е снабден с алуминиев колектор от по-ранен тип (147 1.9 16v)
    * За останалата част от производството си, 159 1.9 16v е снабден с пластмасови колектори и въртящи се клапи от неръждаема стомана.
    * Alfa 159 1.9 16v може да се монтира или с по-ранния алуминиев колектор (с пластмасови вихрови клапи и външни механизми при който лостът за управление е ясно видим с лентата на връзката (която често се откъсва).
    * В по-късните автомобили 159 1.9 16V пластмасов колектор (с клапи от неръждаема стомана и вътрешен контрол)
    * При Alfa 159 2.4 20V Jtd 2.4-литровият двигател винаги е монтиран с алуминиев колектор и пластмасови клапи.

    Аз съм с 1.9 16V по- новата модификация 939 А2 с пластмасов колектор и клапи от неръждавейка, като механизма е скрит между главата и блока.
    Разбрах, че е малко по- малко рисков и неможах да разбера, дали може този колектор да се замени с алуминиев.
    Т.е. ако искам да карам още 100к без да се притеснявам за клапите. Не намеих отговор, дали са заменяеми?
    Разбрах също, че отворите се запушват с болт 8мм, защото за ПВЦ колекторите няма сервизен комплект от тапи.
    Чудя се как преминават тези неръждаеми ламарини през този отвори от 8мм или аз съм в грешка - което е възможно

    Притеснява ме това, че колата сега върви идеално и не се различава от бензинова в ниските обороти .. в целият диапазон е добре.
    Колкото и да четох, доста хора се оплакват, че след премахване имат проблеми, лошо набиране в ниските, повишаване на разхода ...
    Цената за Ремап и премахване, реално струва колкото един колектор, а освен това (може и да не е вярно) се сваля ангренажа и тн за да се затапи.
    Alfa 159 1.9 16V JTDm Lusso (150)08'; EX Alfa 145 1.6 TS

  6. #81
    Алфист идеалист ecotronic's Avatar
    Join Date
    Aug 2011
    Location
    София
    Posts
    15,785

    Default



    Само отворите през които преминава оста на клапата се затапват. Самата клапа е захваната за оста и не е нужно да преминава през отворите в които тя лагерува.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

  7. #82
    Болен алфист flipz's Avatar
    Join Date
    Jul 2007
    Location
    Burgas
    Age
    39
    Posts
    1,467

    Default

    Разбирам, значи виси точно над клапаните ... защо по дяволите не измислиха нещо по- различно Снимката ми е позната, виждал съм я няколко пъти, но благодаря за пояснението.
    А информация, дали нов колектор алуминиев с пластмасови клапи може да се замени с пластмасовият?
    Трябвали допълнително да се купува мотор за задвижване и тн.
    Виждал съм alfa 159 на 350 000км без премахнати клапи и работеща, като обикалях по авто къщите.
    Ако реално издържа до толкова, имам около 8-9 години да достигна този пробег
    Last edited by flipz; 26-02-2018 at 22:58.
    Alfa 159 1.9 16V JTDm Lusso (150)08'; EX Alfa 145 1.6 TS

  8. #83
    кукундрелник vovata's Avatar
    Join Date
    Sep 2005
    Location
    Plovdiv
    Age
    48
    Posts
    1,764

    Default

    "Аз съм с 1.9 16V по- новата модификация 939 А2 с пластмасов колектор и клапи от неръждавейка, като механизма е скрит между главата и блока.
    Разбрах, че е малко по- малко рисков и неможах да разбера, дали може този колектор да се замени с алуминиев.
    Т.е. ако искам да карам още 100к без да се притеснявам за клапите. Не намеих отговор, дали са заменяеми?
    Разбрах също, че отворите се запушват с болт 8мм, защото за ПВЦ колекторите няма сервизен комплект от тапи.
    Чудя се как преминават тези неръждаеми ламарини през този отвори от 8мм или аз съм в грешка - което е възможно"

    Пластмасовия колектор е по-рисков ! Клапите са щанцовани и много лесно падат, при металния са с болтчета и по-трудно се откъсват.
    Колекторите са заменяеми ! Демек махаш пластмасовия и слагаш метален !
    Alfa Romeo EX 155 1.8SS,147jtd,156TS,156jtd,
    159 1.9 няколко. 2.4 няколко, Auto, ръчка - всичко
    NEW 159 2.0 JTDm Black TI

  9. #84
    Болен алфист flipz's Avatar
    Join Date
    Jul 2007
    Location
    Burgas
    Age
    39
    Posts
    1,467

    Default

    Благодаря много за информацията.
    При премахване на ERG и клапи + ремап, усеща ли се разликата от липсата им ?
    Прояви като повишен разход и разлика в ниските обороти до 2000rpm? (ремап в рамките на ~10%) и ако е така в какви граници?
    Alfa 159 1.9 16V JTDm Lusso (150)08'; EX Alfa 145 1.6 TS

  10. #85

    Default

    При мен на ппащтика не се усети, след пет месеца почуствах че в ниските не е ок, но проблема продължи 2 месеца, време през което ги пипнах софтуерно, но проблема беше в цепнатина в маркуча след дебитомера от което мафа беше починал от смад и мизерия.

  11. #86

    Default

    Лично според мен моята върви доста доволно след всичките процедури, но непосредствено след ремапа ми замина турбото...

  12. #87
    Клуб 8J+ Gogata's Avatar
    Join Date
    Jul 2005
    Location
    Пловдив
    Age
    36
    Posts
    1,274

    Default

    Моята е с пластмасовия колектор. При обслужването махнахме клапите и не усещам някаква разлика.
    Alfa Romeo Giulia 2.0T 280hp TI RWD '17
    Fiat Punto Evo 1.4 77hp '10
    ex Alfa Romeo 159 SW Q-Tronic 1.9 150hp JTDm 150hp '09, ex Fiat Punto 1.2 60hp '00, ex Alfa Romeo 147 1.9 JTDm 120hp '05, ex Alfa Romeo 145 1.4 TS 103hp '97

  13. #88
    Болен алфист flipz's Avatar
    Join Date
    Jul 2007
    Location
    Burgas
    Age
    39
    Posts
    1,467

    Default

    Без никакъв ремап, странно?
    Масово хората без ремап, казват че докато се развърти турбото е куца. Дори някой, искат да ги връщат или да слагат друг колектор.
    Ами ще я мислим .. Аз съм виждал на 343к 2008ма модел без да е барана, нов внос в авто къща. Аз съм още на 150 и се надявам да изкарат до следващото обслужване.
    Alfa 159 1.9 16V JTDm Lusso (150)08'; EX Alfa 145 1.6 TS

  14. #89
    започва да се пристрастява corvette's Avatar
    Join Date
    Jul 2008
    Location
    Sofia
    Posts
    67

    Default

    Отстранени клапи и егр,с дпф и без ремап,колата върви доволно като съотношение мощност/килограми.Турбото се включва на 1700
    Alfa Romeo 156 1.8 ех
    Alfa Romeo 159 1.9 16V JTDM

  15. #90
    Клуб 8J+ Gogata's Avatar
    Join Date
    Jul 2005
    Location
    Пловдив
    Age
    36
    Posts
    1,274

    Default

    Quote Originally Posted by flipz View Post
    Без никакъв ремап, странно?
    Масово хората без ремап, казват че докато се развърти турбото е куца. Дори някой, искат да ги връщат или да слагат друг колектор.
    Ами ще я мислим .. Аз съм виждал на 343к 2008ма модел без да е барана, нов внос в авто къща. Аз съм още на 150 и се надявам да изкарат до следващото обслужване.
    Да, и аз очаквах да е по-зле от това, което четох. Иначе клапите си бяха здрави на 240к км реални км, но реших да не рискувам.
    Last edited by Gogata; 28-02-2018 at 10:40.
    Alfa Romeo Giulia 2.0T 280hp TI RWD '17
    Fiat Punto Evo 1.4 77hp '10
    ex Alfa Romeo 159 SW Q-Tronic 1.9 150hp JTDm 150hp '09, ex Fiat Punto 1.2 60hp '00, ex Alfa Romeo 147 1.9 JTDm 120hp '05, ex Alfa Romeo 145 1.4 TS 103hp '97

Page 6 of 8 FirstFirst ... 45678 LastLast

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •