Page 2 of 7 FirstFirst 1234 ... LastLast
Results 16 to 30 of 96

Thread: Свършиха ли се 164-те

  1. #16
    започва да се пристрастява
    Join Date
    Mar 2011
    Location
    Шумен
    Posts
    87

    Default

    Всъщност от колегата аз купих моторчето за рециркулация на въздуха, но другите две си останаха на колата. Аз не съм имал разправия с тия моторчета и не знам как се вадят. Но все си мисля да огледаш и за нещо друго като проблем по парното. Спомням си на баща ми на Кромата като сменях радиатора на парното се вадеше точно клапата за топло-студено. Тя е достъпна отвън откъм чистачките. Оттам като се извади вентилатора и се вижда самия радиатор. Спомням си , че там седи и самата клапа защото я вадих за да махна радиатора. Може самата клапа да не уплътнява нещо добре. Разните дунапрени и тем подобни се разпадат с годините. Спомням си на един приятел на друга кола дотолкова се беше разпаднало всичко , че от клапата му бе останала само една тенекия с много дупки (перфорирани) и на практика при напълно затворено към топло студа минаваше през дупките и все едно няма парно . Той си "тапицира" наново тая клапа и вече няколко години няма грижи. На Кромата на баща ми пък беше изфирясало уплътнението между вентилатора и корпуса на климатика и се чудехме що не охлажда а то от дупката вентилатора смучеше топло отвънка. Така че огледай и за такива проблеми. Всъщност ако проблема ти е точно в клапата би трябвало климатика ти да не охлажда добре през лятото защото ще меси със топъл въздух от парното. Сега лятото ще разбереш

    ---------- Post added at 14:25 ---------- Previous post was at 14:22 ----------

    Всъщност колега kkiko би ли дал линк към темата която си чел със многото картинки и обяснения, защото и на мен може да ми е полезна някога.

  2. #17
    любител "АЛФИСТ" kkiko's Avatar
    Join Date
    Apr 2015
    Location
    Добрич
    Posts
    83

    Default

    OK, ще се постарая да я открия отново.
    Мечтател

  3. #18
    Старши алфист Член на клуба Gligan's Avatar
    Join Date
    Mar 2006
    Location
    София
    Age
    41
    Posts
    568

    Default

    Чаткането е защото зъбните колела на редукторчетата са пластмасови и се износват. Затова не трябва да слагате на максимум или минимум температурата на климатика упражнява се голямо усилие на пластмасовите зъбчатки. Колегата Боби ги беше правил с канаколит ако не се лъжа, има писано в раздела за процедурата.

    Не съм много сигурен, но май като дръпнеш към седалките беше за студено. Ако откачиш буксата от стойката и я свържеш висяща можеш да я натиснеш надолу и ще видиш посоката като променяш температурата.
    Alfa Romeo 164 2.0 TS/M1; V1 Medium `92; Matra Murena `83;
    Mercedes S 430 4 matic `02; Opel Corsa C XE 2.0 16V `05
    Peugeot Traveller `17 2.0 HDI 180 h.p.; Mitsubishi Pajero `94 2.5 TDI
    Iveco S 59 2.5 TDI; Peugeot Boxer 1.9 `95

  4. #19
    започва да се пристрастява
    Join Date
    Mar 2011
    Location
    Шумен
    Posts
    87

    Default

    Мое лично мнение че с тия моторчета е калпава работа ама пък няма как климата хем да е автоматичен хем да е без такъв електрически привод. По -принцип най си харесвам врътките със жила. И в тоя ред на мисли се сетих да ви питам нещо. Миналата година по нашия край ходих да гледам една 164-ка за части и за мое учудване колата освен , че беше с парно (без климатик), но на самото парно имаше дисплей подобен на този на нашите клими. Виждал съм 164-ки само с парно, но да има и дисплей не бях. Човека даже я запали да работи и си спомням че като въртиш врътката за топлото показваше на 6-7 степени колко е завъртяна врътката, имаше часовник и още нещо , а вентилатора си е на 4 степени. Съжалявам само , че не я снимах. Така и не намерих нищо за такъв модел в нета. Вие какво ще кажете

  5. #20
    любител "АЛФИСТ" kkiko's Avatar
    Join Date
    Apr 2015
    Location
    Добрич
    Posts
    83

    Default

    Quote Originally Posted by kalin555 View Post
    Всъщност от колегата аз купих моторчето за рециркулация на въздуха, но другите две си останаха на колата. Аз не съм имал разправия с тия моторчета и не знам как се вадят. Но все си мисля да огледаш и за нещо друго като проблем по парното. Спомням си на баща ми на Кромата като сменях радиатора на парното се вадеше точно клапата за топло-студено. Тя е достъпна отвън откъм чистачките. Оттам като се извади вентилатора и се вижда самия радиатор. Спомням си , че там седи и самата клапа защото я вадих за да махна радиатора. Може самата клапа да не уплътнява нещо добре. Разните дунапрени и тем подобни се разпадат с годините. Спомням си на един приятел на друга кола дотолкова се беше разпаднало всичко , че от клапата му бе останала само една тенекия с много дупки (перфорирани) и на практика при напълно затворено към топло студа минаваше през дупките и все едно няма парно . Той си "тапицира" наново тая клапа и вече няколко години няма грижи. На Кромата на баща ми пък беше изфирясало уплътнението между вентилатора и корпуса на климатика и се чудехме що не охлажда а то от дупката вентилатора смучеше топло отвънка. Така че огледай и за такива проблеми. Всъщност ако проблема ти е точно в клапата би трябвало климатика ти да не охлажда добре през лятото защото ще меси със топъл въздух от парното. Сега лятото ще разбереш

    ---------- Post added at 14:25 ---------- Previous post was at 14:22 ----------

    Всъщност колега kkiko би ли дал линк към темата която си чел със многото картинки и обяснения, защото и на мен може да ми е полезна някога.
    http://www.snimka.bg/album.php?album_id=198833&photo=1 ЕТО ГО ЛИНКА ЗА СМЯНА НА МОТОРЧЕ, ИЛИ РЕДУКТОРЧЕ-снимките са немско качество по думите на автора(модератора),на мен ми помогнаха

    ---------- Post added at 17:57 ---------- Previous post was at 17:40 ----------

    Quote Originally Posted by kkiko View Post
    http://www.snimka.bg/album.php?album_id=198833&photo=1 ЕТО ГО ЛИНКА ЗА СМЯНА НА МОТОРЧЕ, ИЛИ РЕДУКТОРЧЕ-снимките са немско качество по думите на автора(модератора),на мен ми помогнаха
    Attached Thumbnails
    Click image for larger version

    Name: DSCI1115.jpg
    Views: 101
    Size: 93.6 Килобайта
    ID: 9963 Click image for larger version

    Name: DSCI1121.jpg
    Views: 95
    Size: 80.2 Килобайта
    ID: 9964 Click image for larger version

    Name: DSCI1149.jpg
    Views: 113
    Size: 97.1 Килобайта
    ID: 9965
    Мечтател

  6. #21
    започва да се пристрастява
    Join Date
    Mar 2011
    Location
    Шумен
    Posts
    87

    Default

    Благодаря за линка. Ще си го пазя , ако и на мен ми се наложи да ремонтирам. Само , че да питам :колега kkiko твоята да не би да е от стария модел 164-ка (преди суперките). Питам защото мисля , че там са друг вид моторчетата и са с друго управление. Ако си вземеш от "суперка" може да не работят коректно или изобщо да не работят. Инъче като цяло корпуса и принципа на климатроника трябва да е един и същ. Мисля , че на старите моторчета има потенциометър за отчитане положението на клапата, докато новите са стъпкови мотори и нямат обратна връзка. Понеже преди време питах тук във форума за замяна на пулта за управление на суперката с такъв от стария модел заради прословутия дисплей, колегите дадоха такъв отговор за съвместимостта на моторчетата. Пак казвам нямам личен опит с тях.

  7. #22
    любител "АЛФИСТ" kkiko's Avatar
    Join Date
    Apr 2015
    Location
    Добрич
    Posts
    83

    Default

    Точно така,моята е преди 'Суперките'1993 г..Ако си забелязал -се опитах да сложа и снимки на редукторче(от друг пост)-неуспешно.А относно потенциометър,не видях такъв.И друго което видях вчера като се рових назад-кой с какво се е сблъскал! Така де-тоя куплунг дето е в жабката се реже на две по вертикалата-лявата част включваш за постоянно,а дясната два пъти в годината(да се смени позицията на клапата,топло-студено) . Аз поне така мисля да изпробвам ,и процедирам-А ако не стане ,вече механично ще е !!! със или без "Каbelbinder"-(свинска опашка)
    Мечтател

  8. #23
    Moderator Boby's Avatar
    Join Date
    Jul 2005
    Location
    София
    Age
    34
    Posts
    2,560

    Default

    Няма потенциометър в моторчетата. Както каза Глигана ремонтирах зъбните колелца на редуктора с каноконлит и ако трябва с фина пила или шкурка се дооформят зъбчетата. Гледам снимките съм ги правил 2007г. Колата я продадох мисля 2013г. с работещо всичко по клапите без да изключвам букси или каквото и да е и работеше постоянно на Auto. Излезе издръжлив ремонта.
    Alfa Romeo 166 2.0 V6Turbo
    Opel Astra J
    ex:
    Alfa Romeo 164 2.5TD
    Alfa Romeo 166 2.0 Т.S. CF3 LPG
    Alfa Romeo 164 2.0T.S.

  9. #24
    любител "АЛФИСТ" kkiko's Avatar
    Join Date
    Apr 2015
    Location
    Добрич
    Posts
    83

    Default

    Quote Originally Posted by kalin555 View Post
    Всъщност от колегата аз купих моторчето за рециркулация на въздуха, но другите две си останаха на колата. Аз не съм имал разправия с тия моторчета и не знам как се вадят. Но все си мисля да огледаш и за нещо друго като проблем по парното. Спомням си на баща ми на Кромата като сменях радиатора на парното се вадеше точно клапата за топло-студено. Тя е достъпна отвън откъм чистачките. Оттам като се извади вентилатора и се вижда самия радиатор. Спомням си , че там седи и самата клапа защото я вадих за да махна радиатора. Може самата клапа да не уплътнява нещо добре. Разните дунапрени и тем подобни се разпадат с годините. Спомням си на един приятел на друга кола дотолкова се беше разпаднало всичко , че от клапата му бе останала само една тенекия с много дупки (перфорирани) и на практика при напълно затворено към топло студа минаваше през дупките и все едно няма парно . Той си "тапицира" наново тая клапа и вече няколко години няма грижи. На Кромата на баща ми пък беше изфирясало уплътнението между вентилатора и корпуса на климатика и се чудехме що не охлажда а то от дупката вентилатора смучеше топло отвънка. Така че огледай и за такива проблеми. Всъщност ако проблема ти е точно в клапата би трябвало климатика ти да не охлажда добре през лятото защото ще меси със топъл въздух от парното. Сега лятото ще разбереш

    ---------- Post added at 14:25 ---------- Previous post was at 14:22 ----------

    Всъщност колега kkiko би ли дал линк към темата която си чел със многото картинки и обяснения, защото и на мен може да ми е полезна някога.
    Тя тая клапа дето казваш, не е ли и тя със мотор-редуктор; Отделно от това което е в жабката?
    Мечтател

  10. #25
    Запален алфист guvech's Avatar
    Join Date
    Jun 2008
    Location
    София
    Posts
    156

    Default

    Quote Originally Posted by Classicalfamaniac View Post
    Има една сива Super TD от последните, с лепенка бебе в колата на задното стъкло, която често засичам в София. Мисля, че същата беше обявена за 2000лв в мобиле, преди около 10 месеца. Водачът изглежда щастлив зад волана.
    Водача никога не е пускал "хилядолетния сокол" за продажба. А и честно казано , няма и намерение. но пък за сметка на това наистина съм щастлив зад волана, въпреки всички номера които ми играе
    П.П. Лепенката "бебе" на моята е над задната броня а не на стъклото, но мисля че говорим за нея. Все още се таралянкаме по пътищата. Даже и извън градско я пускам от време на време. След зимата проблемите които имам са счупена външна дръжка на шофьорската врата и проблем с оборотите. Мисля че драмата е при кабелите на буксата на дебитомера, защото като ги поразмърдам и стабилизира. Иначе на свободен ход ги качва до към 1200-1300 и след малко ги сваля на 1000(нормално ми ги е държала под 1000). Но това с оборотите го прави произволно. Не е постоянно. Имам моменти, в които в движение колата придърпва и това е защото в даден момент връща тези 200-300 оборота обратно, но не е болка за умиране,поне за сега. Тези дни ще сваля кабела да го прегледам. Ако някой има друга идея да свирка.


    Alfa Romeo 164 TD 2.5 super '98

  11. #26
    започва да се пристрастява
    Join Date
    Mar 2011
    Location
    Шумен
    Posts
    87

    Default

    Quote Originally Posted by kkiko View Post
    Тя тая клапа дето казваш, не е ли и тя със мотор-редуктор; Отделно от това което е в жабката?
    Значи клапата за рециркулация дето й купих моторче е отвън точно до филтъра на купето. това моторче върти клапата посредством редуктор, но самото моторче не е стъпково , а обикновено постояннотоково за 12 волта. На него само му се обръща поляритета за да отваря или затваря. Докато другите за топлото и за посоките на въздува са си стъпкови двуфазни. Сетих се да питам нещо по -повод рециркулацията. Лятото като е на климатик колата при продължително пътуване забелязвам , че копчето за рециркулация мига от време на време. Какво означава, че прави климата в този случай. Сигурен съм , че не е повреда защото и на баща ми на колата прави същото. Предполагам , че отваря само частично или нещо такова за да вкарва свеж въздух или незнам.... Някой запознат ли е. В менюъла нищо не пише за това. Не че ми пречи въпроса ми е от любопитство.

  12. #27
    любител "АЛФИСТ" kkiko's Avatar
    Join Date
    Apr 2015
    Location
    Добрич
    Posts
    83

    Default

    сега разбрах за тая клапа-ще трябва да я прегледам и нея. Калине ,знаеш ли за обявената сбирка по Фейса на 12.03. 20017 от 11ч. на Галата-местността Зеленика, за почитатели и притежатели на АЛФА, Фиат и Ланчия? Аз мисля да си направя една разходка до там-досега не съм ходил на сбирки.
    Мечтател

  13. #28
    Обикновен Алфа потребител didod's Avatar
    Join Date
    May 2008
    Location
    София, много рядко Ст. Загора
    Age
    42
    Posts
    2,854

    Default

    На определен интервал отваря клапата и вкарва свеж въздух, точно така. Тогава мига лампичката.
    Alfa Romeo 164 SUPER T. Spark /Base '95/ - gone for parts;
    Lancia Kappa JTD '98 -

  14. #29
    започва да се пристрастява
    Join Date
    Mar 2011
    Location
    Шумен
    Posts
    87

    Default

    Quote Originally Posted by kkiko View Post
    сега разбрах за тая клапа-ще трябва да я прегледам и нея. Калине ,знаеш ли за обявената сбирка по Фейса на 12.03. 20017 от 11ч. на Галата-местността Зеленика, за почитатели и притежатели на АЛФА, Фиат и Ланчия? Аз мисля да си направя една разходка до там-досега не съм ходил на сбирки.
    Къде точно ще е сбирката. Галата я знам , местността я видях ама има ли точно място. Бих искал да дойда ама незнам дали с жената ще успеем да се организираме , че съм с малко бебе.

  15. #30
    любител "АЛФИСТ" kkiko's Avatar
    Join Date
    Apr 2015
    Location
    Добрич
    Posts
    83

    Default

    Quote Originally Posted by kalin555 View Post
    Къде точно ще е сбирката. Галата я знам , местността я видях ама има ли точно място. Бих искал да дойда ама незнам дали с жената ще успеем да се организираме , че съм с малко бебе.
    И аз не знам точно къде ще е.Вероятно там където пътя е с лек десен завой,и от външната му страна има алея за паркиране.Щото бая коли ще са -АЛФИ, Фиати,ланчии.Дано само да не вали дъжд!
    Мечтател

Page 2 of 7 FirstFirst 1234 ... LastLast

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •