Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 15 of 22

Thread: Смърди на бензин

  1. #1
    Запален алфист
    Join Date
    Apr 2012
    Location
    Сливен
    Posts
    142

    Default Смърди на бензин

    Привет,
    от около седмица усещам, че колата мирише на бензин. Случва се най-вече като паркирам някъде под наклон. Мирише отвън. В купето и в коша на мотора не усещам миризма а под колата не се вижда да капе.
    Тръбопроводите от помпата и към резервоара изглеждат сухи. Прави ми впечатление, че когато колата постои и миризмата е налице, пали по-трудно (или по-скоро е нужно време помпата да добута бензин до двигателя). Преди да се появи миризмата палеше веднага след завъртане на ключа. Това ме води на мисълта, че проблема вероятно се крие по линията помпа-двг а не по тази за връщане на излишното гориво.
    Можете ли да ме насочите къде по линията има снадки, които евентуално биха могли да сдадат багажа? Сещам се за самата помпа, от долу точно до резервоара и отпред при рейката. Идеи и евентуално слаби места по системата, които да провера първо?
    Поздрави!
    Last edited by slaf4u; 29-06-2017 at 11:22.
    Сливен, Alfa Romeo 156 1.8 TS '00

  2. #2
    Алфист идеалист ecotronic's Avatar
    Join Date
    Aug 2011
    Location
    София
    Posts
    14,036

    Default

    Прегледай първо "кошницата" на помпата. Имат навика да се пукат в участъка непосредствено преди изхода.

    Last edited by ecotronic; 29-06-2017 at 11:38.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

  3. #3
    Запален алфист
    Join Date
    Apr 2012
    Location
    Сливен
    Posts
    142

    Default

    Quote Originally Posted by ecotronic View Post
    Прегледай първо "кошницата" на помпата. Имат навика да се пукат в участъка непосредствено преди изхода.

    Има ли оправия това нещо? Лепене?
    Сливен, Alfa Romeo 156 1.8 TS '00

  4. #4
    Алфист идеалист ecotronic's Avatar
    Join Date
    Aug 2011
    Location
    София
    Posts
    14,036

    Default

    За да има ефект от лепенето, би трябвало да се лепи отвътре.

    Моето мнение е, че на цена от около 50 лв. за цялото нещо, не си струва разправията.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

  5. #5
    Запален алфист
    Join Date
    Apr 2012
    Location
    Сливен
    Posts
    142

    Default

    Quote Originally Posted by ecotronic View Post
    За да има ефект от лепенето, би трябвало да се лепи отвътре.

    Моето мнение е, че на цена от около 50 лв. за цялото нещо, не си струва разправията.
    Прав си... ако е такава цената на помпата. Ще разглобявам в Събота да огледам.
    Сливен, Alfa Romeo 156 1.8 TS '00

  6. #6
    започва да се пристрастява
    Join Date
    May 2012
    Posts
    33

    Default

    Имах същия проблем.Във форума има доста писано за тази помпа.От това което прочетох разбрах,че това е хроничен дефект(проблем) на тази помпа.Решението е лепене или втора употреба.Като при лепенето успеха е променлив(от няколко месеца до няколко години),а при втората употреба почти сигурно е ,че след време пак ще се пукне.За себе си реших да опитам с лепене.Купих двукомпонетна епоксидна смола (около 5 лв).Това което е заградил колегата с червено го подсуших ,обезмаслих и запълних със смолата.Преди това извадих маркучето щото се пълнеше постоянно. Всичко това преди три месеца.Колко ще изкара не знам.
    Last edited by kukata_1970; 29-06-2017 at 21:19.

  7. #7
    Запален алфист alfaromeo16vVarna's Avatar
    Join Date
    Jan 2014
    Location
    Варна
    Age
    29
    Posts
    471

    Default

    Имам перфектна бензинова помпа 50лв
    алфа ромео 156 тс

  8. #8
    Запален алфист
    Join Date
    Apr 2012
    Location
    Сливен
    Posts
    142

    Default решено

    Проблема е решен поне за сега. Капака на помпата се оказа наистина. Ако приемем бензино-провода за 12 часа, пукнатината беше между 1 и 3 часа.





    Както се вижда на горните снимки, капака си беше доволно пълен с бензин. При подаване на контакт ясно се виждаше как се пълни.
    Процеса на сваляне на седалките е ясен, като точно там срещнах най-сериозни проблеми. Единия от болтовете държащи облегалката беше стегнат джалташката и се наложи да купувам шестограми с по-дълги дръжки.
    Извадих помпата (забележка - когато вадите бензино- провода метнете един парцал отгоре, че мие очи). По-долу са снимки на капака на помпата. Първо обезмаслен с Меглио и почистен до колкото може. След това обезмаслен с технически спирт и почистен по-основно.





    Важно е да ползвате само скъпи и качествени инстурменити. В моя случай - клон от джанка за разбъркване на епоксидната смола и още един клон издялкан с такава форма, че да може да се напъхва в тесни пространства. Смолата е къде 5 лв за разфасовка от 100мл+10мл втвърдител, бурканчето ми е аванта.





    След това дойде на помощ щерката с парче пластелин - направих си язовирна стена която да спира разливането на епоксидната смола т.к. последната беше леко редичка. Излях я така, че да хване края на пластмасовото тяло в което е помесетен регулатора или клапана (не го знам точно какво е) и където се оказа пукантината. Напълних и от горе.



    След два часа и половина беше стегнало достатъчно за да мога да обърна помпата и да залепя и от долу. От долу си има оребрения, които помагат смолата да не се разлива където не ѝ е работа.
    Избрах точно тази смола, защото на опаковката пишеше, че е устойчива на химикали и високи температури.








    След около 6-7 часа монтирах помпата и тествах. На първо четене всичко е ок, хартията е суха, колата поработи на място известно време.





    Благодаря на отзовалите се!
    Last edited by slaf4u; 01-07-2017 at 22:24.
    Сливен, Alfa Romeo 156 1.8 TS '00

  9. #9

    Default

    Перфектно обяснено, браво!



  10. #10
    чичка с очила и шкембенце Член на клуба mordohy's Avatar
    Join Date
    May 2008
    Location
    Кюстендил Перник.
    Age
    56
    Posts
    6,942

    Default

    Проблемът е налице, въпросът е зададен, получен е точен отговор. После след решаването на проблема имаме и разказ в картинки. Браво!
    На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
    Интелектуален кръг БКАР. Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

  11. #11
    Пай се ... Zlobich's Avatar
    Join Date
    May 2013
    Location
    София
    Posts
    1,047

    Default

    Евала на колегата,обичайната пумия я няма,браво колега,че си отделил време да опишеш и заснемеш всичко.

    Изпратено от моят SM-G920F с помощта на Tapatalk
    Две неща са безкрайни: Вселената и човешката глупост, и аз не съм сигурен за Вселената.

  12. #12
    Запален алфист
    Join Date
    Apr 2012
    Location
    Сливен
    Posts
    142

    Default

    Бърз ъпдейт или по-скоро допълнение...
    Днес четох ЕКУ-то за грешки и ми излезе
    P1173 - FRA Autoadapt Parameter Additive

    Възможните причини са няколко според нета:
    *Дефектен датчик за температурата на двигателя
    *Неправилно наялягане на горивото
    *Теч в горивните инжектори
    *Запушване на горивните инжектори
    *Непълно изгаряне (или сигнал за такова от ламбдата, което намесва и ламбдата като възможна причина)
    *Нарушение на вакуума

    Допускам, че при мен причината може да е бил теча от бензиновата помпа, което да е омотало компа по отношение на втората точка в резултат на което да се е записала грешка.
    Изтрих грешката, ще следя дали пак ще се появи.
    Въпросът ми към знаещите е дали изтриването на грешката достатъчно или е добре да разкача и акумулатора за да се обучи на ново компютъра?
    В момента карам на газ/бензин и АГУ-то се управлява от времената на безниновите инжектори. Наблюдавам по-висок разход от очакваното - 14.5 градско / 9.5 извънградско. Мислите ли, че грешката и опитите на компа да компенсира ниското налягане с по-дълго впръскване (ако е такъв случая) ще престанат с изтриването на грешката?
    По-здрави!
    Сливен, Alfa Romeo 156 1.8 TS '00

  13. #13
    Алфист идеалист ecotronic's Avatar
    Join Date
    Aug 2011
    Location
    София
    Posts
    14,036

    Default

    Виж, каква е стойността на FRA параметъра.

    По нея ще стане ясно дали грешката е заради бедна или заради богата смес.

    Нормално FRA параметъра стои в интервала 0,95 - 1,05.

    Твърде е вероятно всичко това да се дължи на лоша настройка на газовата.

    След като видиш стойността на FRA, покарай 20 км само на бензин и виж, каква е новата стойност на FRA и дали пак е записана грешка.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

  14. #14
    Запален алфист
    Join Date
    Apr 2012
    Location
    Сливен
    Posts
    142

    Default

    Програмата не го показва като стойност (използвам Alfa ODB на телефона, лаптопа с FES не е при мен). Само показва, че е над нормалните нива.
    Утре ми предстои по-дълго пътуване и ще обуча компа само на бензин, след което ще видя дали грешката ще се запише пак.
    Last edited by slaf4u; 16-07-2017 at 18:58.
    Сливен, Alfa Romeo 156 1.8 TS '00

  15. #15
    Алфист идеалист ecotronic's Avatar
    Join Date
    Aug 2011
    Location
    София
    Posts
    14,036

    Default

    Махни тия телефони и си спретни една нормална диагностика.

    Освен всичко останало, това:

    P1173 - FRA Autoadapt Parameter Additive

    не е вярно, защото FRA е мултипликативен а не адитивен параметър.
    Last edited by ecotronic; 16-07-2017 at 21:39.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

Page 1 of 2 12 LastLast

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •